تابستاني دغدغه ثبتنام
خانوادهها
در دانشآموزان پذيرش و ثبتنام براي:بازنشسته فرهنگي يك
تغيير با و نيافتهايم دست پايدار مقررات هنوزبه مدارس
ميشود دگرگون نيز ثبتنام ضوابط مديريتها ،
اما است ، دانشآموزان فراغت و مدارس تعطيل فصل تابستان
سه تمام در را خود فرزندان ثبتنام مادراندغدغه و پدران
احساس خود دوش بر نهچندانسبك باري بهعنوان تابستان ماهه
و آموزش مسئولان سوي از كه خبري تازهترين برپايه.ميكنند
دانشآموزان ثبتنام چگونگي يافته انتشار تهران استان پرورش
دولتي ، سهگانه مدارس در همچنين و تحصيلي گوناگون مقاطع در
از كه خبر اين بنابه.است شده اعلام غيرانتفاعي ، و نمونه
همچنين و تهران شهر پرورش و آموزش مديركل جواهريپور سوي
است ، شده نقل پرورش و آموزش ثبتنام ستاد اعضاي از عسكري
هر سكونت منطقه و محله براساس دانشآموزان ثبتنام امسال
است شده گفته اين بر علاوه.است شده برنامهريزي دانشآموز
در دانشآموزان ثبتنام بههنگام سابق مردمي نمونه مدارس
ده مبلغ فوقبرنامه درس هر بابت ميتوانند ابتدايي مقطع
متوسطه مقطع و ريال هزار پانزده راهنمايي مقطع ريال ، هزار
.كنند دريافت ريال هزار بيست برنامه فوق درس هر براي
مناطق از لازم مجوز دريافت از پيش تا نيز دولتي مدارس
به مجاز برنامه فوق كلاسهاي تشكيل براي پرورش و آموزش
همچنين.نميباشند ثبتنام بابت هزينهاي هيچگونه دريافت
خانوادهها به را هزينه كل درصد تا 50 ميتوانند مدارس
.بدهند تخفيف
مسئولان سوي از كه ثبتنام شرايط براساس غيرانتفاعي مدارس
:ميباشد زير شرح به شده ، اعلام شده ، ياد
ميليون يك تا حداكثر تهران شهر در ابتدايي مدارس شهريه
مدارس در ريال ، هزار پانصد تا كشور شهرستانهاي در و ريال
در و ريال هزار دويست و ميليون يك تا تهران شهر راهنمايي
در متوسطه درمقطع و ريال هزار شصت و ششصد تا شهرستانها
تا شهرستانها در و ريال هزار پانصد و ميليون يك تا تهران
.ريال هزار هشتاد و هشتصد
دورتر گذشتههاي از مدارس ، در ثبتنام شد اشاره كه همچنان
در بخصوص و است بوده خانوادهها دغدغههايتابستاني از
حاضر حال در اما.خودميرسد اوج به شهريور ، و مرداد ماههاي
اول آنسال از پس و ابتدايي اول پايه دانشآموزان ثبتنام
با مقايسه در دبيرستان اول سال بعدي مرحله در و راهنمايي
.است دشوارتر آموزشي ديگر درپايههاي ثبتنام
هر در ثبتنام مقررات اگر:ميگويد ظريفكار مريم خانم
مدرسه مسئولان به بههنگام ومراجعان باشد شفاف مدرسهاي
ميشود ، حل ازمشكلات توجهي قابل بخش باشند ، داشته دسترسي
سطح در كه تغييراتي از پس بودهايم شاهد كه همچنان اما
نيز مدارس ثبتنام در ميآيد ، بهوجود پرورش و آموزش مديران
در كه هستند خانوادهها اين و ميشود حاصل تغييرات قبيل اين
.دهند انطباق ثبتنام جديد وضعيت با را خود بايد دورهاي هر
كه سالهاست مردمي نمونه مدارس مثال بهعنوان:ميافزايد وي
با مقايسه در مدارس اين.است بوده دانشآموزان پذيراي
موفقتري و بهتر مراتب به كارنامه غيرانتفاعي مدارس
رساندن ثمر به در را مردمي مشاركتهاي بهنوعي ، و داشتهاند
وزارت در مديريت تغيير با اما.ساختند متجلي ملي طرحهاي
و مردمي نمونه مدارس انحلال بحث ناگهان پرورش و آموزش
بيشتر حال اين در.آمد پيش دولتي مدارس به آنها تبديل
فاحشي افت كنوني مشكلات و بودجه كمبود بهدليل دولتي مدارس
حد ، اين تا سايركشورها ، نميكنمدر فكر من.داشتهاند
.باشند تاثيرگذار مقررات بر مديريتي تغييرات
به خود فرزند ثبتنام براي مراجعه هنگام كه كردهايم عادت
پيش يعني شويم ، روبهرو پاسخنه با هرچيز از قبل مدرسه ،
پاسخ از ترس كند ، مدرسهاميدوارمان پذيرش شوق آنكه از
.ميلرزاند را وجودمان منفي
را مشكلات همه بار نميخواهم البته:ميافزايد درودي حسين
ثبتنام براي هيچوقت چرا اما.بيندازم مدارس مسئولان دوش بر
قبيل اين چرا و نداشتهايم واضحي و يكدست مقررات ما بچهها
هر حداقل.ميشوند شخصي رفتارهاي و سليقهها تابع مقررات
را مردم با مطلوب برخورد توان راكه فردي ميتواند ، مدرسهاي
اگر و بدهد قرار مراجعان به پاسخگويي مسئول باشد ، داشته
نداشت پيدرپي بخشنامههاي طبق را لازم شرايط دانشآموزي
راهنمايي را مراجعهكنندگان دادن ، منفي پاسخ تنها بهجاي
باشد ، رفتار حسن و خوشرويي با همراه كار اين اگر و كنند
بايد.نميكند عصبي و نگران را مردم هيچوقت مقررات ابلاغ
كه جمعيت اين بودن جوان و كشور جمعيت افزايش كه دانست
دارد ، پي در نيز را دانشآموزان شمار افزايش طبيعي بهطور
افزوده مدارس در تحصيل ادامه و ثبتنام پذيرش ، مشكلات به
باشد كارساز و اصولي پايه مقررات اگر حال عين در اما است ،
.ميكاهد مشكلات بار از
پرورش و آموزش بازنشسته دبيران از خود كه پيكري محمدجواد
و دانشآموزان پذيرش زمينه در هنوز ما:ميگويد است ،
.نرسيدهايم پايداري و مطمئن چارچوب به آنها ثبتنام
را زيانهائي سهگانه ، مدارس به آموزشي نظام تبديل متاسفانه
از تعدادي در تهران ، شمال دركرد آموزشي نظام متوجه
ثروتمند خانوادههاي مردمي ، نمونه وحتي غيرانتفاعي مدارس
آنها براي تومان يكصدهزار كه ميكنند عمل گشادهدستي چنانبا
ياكارگر كارمند يك اگر خوب !ميشود محسوب خرد پول نوعي
فرزند ثبتنام براي ناچاري ، روي از و ضرورت حسب كمدرآمد ،
روبهرو موانعي چه با كند مراجعه مدارس اينقبيل به خود
را مدارس اين شهريه حتيحداقل ميتواند او آيا شد؟ خواهد
و فضايآموزشي كمبود كه ندارم ترديد البته بپردازد؟ نيز
افزايش نسبت به فضا اين تامين در دولتي بخش ناتواني
زيادي تاثير غيرانتفاعي مدارس پيدايش در شماردانشآموزان
يك از سهگانه مدارس در تحصيل همانسالها ، در اماداشت
كمبضاعت و فقير دولتيبهشدت مدارس شد خارج اصولي قاعده
جذبمدارس دولتي مدارس معلمان از قابلتوجهي تعداد و شدند
مدارس سالها اين در گفت ميتوان جرات به.شدند غيرانتفاعي
داشتند خوبي عملكرد و انضباط مردم ، همكاري با نمونهمردمي ،
دورتر گذشتههاي در موفق مدارسدولتي يادآور درواقع و
چه و زمينهثبتنام در چه ما است قرار اگر حال بودهاند ،
بهتر باشيم ، داشته موفقي روش دانشآموزان تحصيل ادامه
مدارس فقر نه تا بدهيم قرار الگو را مردمي نمونه استمدارس
غيرانتفاعي مدارس گوناگون مشكلات نه و داشتهباشيم را دولتي
.را
كارگران يا و كارمندان جابجايي با:ميگويد الياسي اسكندر
ثبتنام راه ، سر بر مشكلات از يكي ديگر شهر به شهري از
پرورش و آموزش وزارت است لازم.است مدارس در آنها فرزندان
مسئولان به زمينه اين در را اجرايي قابل و واضح مقررات
بهعنوان.شود پيشگيري مشكلات بروز از تا كند ابلاغ مدارس
تحصيل طول تمام در كه دخترم ثبتنام براي گذشته سال مثال
نمونه راهنمايي مدرسه يك اول سال در بود ، معدل 20 داراي
روبهرو عجيبي موانع و مشكلات با تهران منطقه 3 در مردمي
ميگفتند هم ، بعد و بدهد امتحان بايد كه ميگفتند آنها.شدم
مسئولان به توسل با را خدمتم محل شدم ناچار من و نداريم جا
به موفق تا كنم منتقل تهران منطقه 4 به منطقه آن از ذيربط
.بشوم فرزندم ثبتنام
تا:ميگويد پرورش و آموزش سابقه با كارشناسان از بوذري
مشخصي و يكدست مقررات به دانشآموزان ثبتنام براي كه زماني
بجاست لذاميكنند بروز هرسال تازهاي مشكلات نيابيم دست
بهرهگيري وبا دقيق بررسيهاي براساس پرورش و آموزش وزارت
حتي كارشناسان ، نظريات و گذشته ساليان موفق تجربههاي از
دست براي ميگذرانند را بازنشستگي دوران كهاكنون آنها
.كند اقدام زمينه اين پويادر و سالم نظام يك به يافتن
بازتاب
|
يادآوري يك و خاك فرسايش جنگلها ، تخريب
تحت تيرماه 77 شنبه 6 مورخ همشهري صفحه 5 گزارش تاييد در
ايران ، در خاك فرسايش فاجعه به دوباره نگاهي:عنوان
كلانتري مهندس قول شد ، از ناپديد دهكدهاي شبهنگام چگونه
روزنامههايروز در كشور طبيعي منابع و جنگلها سازمان رئيس
در خاك تن ميليارد كهسالانه 5/1 خواندم تيرماه دوشنبه 8
عدم صورت در و ميشود تخريب اثرفرسايش بر ما كشور
تهديديجدي رونداسفبار ، اين توقف براي مناسب برنامهريزي
رئيسمحترم بود خوب.شد خواهد ما كشور طبيعي منابع متوجه
از يكي كه ميكرد روشن صراحت با مراتع ، و جنگلها سازمان
و جنگلها نابودي ما ، كشور در خاك تخريب و اصليفرسايش علل
و تخريب روند به نسبت تاكنون ومتاسفانه است گياهي پوشش
ميگيرد ، صورت عناصرسودجو توسط بيشتر كه جنگلها نابودي
سه جنگلهاي در مثلا.است نيامده عمل به موثري اقدام
و الوار كه بودهايم شاهد بارها تنكابن ، در هزارواقع
و ميشود برده بيرون به تنومندجنگلي درختان شده قطع تنههاي
سازمان خوباست.ميگيرد صورت هليكوپتر با كار اين گاهي
كهنسال درختان بيرويه قطع اين كه كند مشخص مراتع و جنگلها
يا.ميشود انجام كساني چه توسط منطقه اين در جنگلي وكمياب
حال در گوناگون ، شركتهاي شمالايران مناطق ديگر در
از بحث تا ميباشندو جنگلي منابع از غيراصولي بهرهبرداري
متوجه را اصلي گناه فورا ميآيد ، ميان به جنگل تخريب
تامين براي ناچار به كه ميكنيم مناطق اين ساكنانبومي
از توقع حداقلمينمايند فرسودهاستفاده چوبهاي از سوخت ،
كنوني فهرستبهرهبرداران كه است اين مراتع و جنگلها سازمان
دليل و كامل مشخصات و نام ذكر با را ايران جنگلهاي از
تا برسانند مردم آگاهي به آنان توسط جنگلي قطعدرختان
كه جنگلي منابع به دستاندازي درمورد كنوني شايعات انبوه
شفاف بهواقعيتهاي را خود جاي يافته ، رواج مردم ميان در
تيجكدر قله پشت تنكابن ، گردن قلعه در مثال عنوان به.بدهد
بهرهبرداريهاي شاهد نوشهر منطقه و تنكابن هزار سه چالوس ،
جنگلهاي تخريب.هستيم جنگلي كمياب مكرردرختان قطع و وسيع
كه هم شمال - تهران بهآزادراه موسوم جاده مسير در وسيع
وظيفه مراتعبنابه و جنگلها سازمان اميدوارم.دارد خود جاي
و ايران شمال جنگلهاي فعلي موقعيت از گزارشي خود ، قانوني
اين در راهسازي انگيزه و علل يا و بهرهبرداران نحوهفعاليت
ملي ثروت جنگلها كه ويژه به مردمبرساند اطلاع به را مناطق
.نسلهاميباشند همه به متعلق و ميشوند محسوب ما
روياني جواد
|
|