...داشت كم جشنوارهچيزي اين
روءساي اجلاس در حبيبي دكتر
موءسسات و دانشگاهها
مبناي بايد تحقيق
:عالي
آموزش
باشد دانشگاهها در آموزش
در فرهنگي ميراث سازمان رئيس
بينالمللي همايش گشايش مراسم
اشياء مرمت و حفاظت
اشياء تخريب سرعت
:تاريخي
آن مرمت و حفظ از بيش تاريخي ،
است
علمي ، همكاريهاي تفاهمنامه
و ايران فني و پژوهشي
شد امضاء
يونان
...داشت كم جشنوارهچيزي اين
تربيتي آموزشي ، فيلمهاي بينالمللي جشنواره از گزارشي
رشد
نمايش به رشد فيلم جشنواره در كه فيلمهايي محتواي چون *
اعضاي دليل همين به باشد ، تربيتي آموزشي ، بايد درميآيد ،
متخصصان ميان از بيشتر بايد نيز فيلمها انتخاب كميته
.باشند شده انتخاب آموزشي تكنولوژيستهاي و تربيت و تعليم
آموزشي تكنولوژي نوين مفاهيم در امروزه ميگفت ، دوستي
صحنه با را سياه تخته روي به رو صحنه و درس كلاس ميتوان
يك كه طور همان يعني.كرد مقايسه سينما پرده و تئاتر
تا ميكند سعي خود نقشآفريني با تئاتر و سينما بازيگر
خود تماشاگران با همراه را شدهاي تعيين پيش از سناريوي
درس كلاس در را وظيفهاي چنين نيز معلم برساند اوج به
امكانات همه از استفاده با معلم يعني.داشت خواهد برعهده
از سناريوي ميتواند آموزشي تكنولوژي كارگيري به و موجود
همان ما متمركز آموزشي نظام در كه را خود شده تعيين پيش
به دانشآموزان با همراه و درس كلاس در است ، درسي كتاب
.برساند اوج
با تنها درسي ، كتاب يك در موجود مختلف مفاهيم كه اين ولي
يا و شود منتقل دانشآموزان به آن نوشتههاي شفاهي بيان
امكانات درسي ، محيط فراگيران ، ويژگيهاي به توجه با
به شود ، استفاده خاص رسانهاي يا و روش از...و موجود
.است معلم عهده
طريقه باشد ، داشته سناريو قبل از بايد معلم بنابراين ،
جلسه يك هدفهاي كند ، مشخص ويژه مهارت يك با را درس شروع
لمس قابل صورت به را درسي مطالب محتواي.بشناسد را تدريس
...و بياورد در
يا هفت نقش خود درس كلاس در كه بود معلمي نيرزاده مرحوم
قالب در را خود الفباي آموزش و داشت بهعهده را نفر هشت
نقشهاي نمايش با همراه و اوليها كلاس براي جذاب قصهاي
.ميكرد ارائه مختلفي
درسي ، محتواي بهتر ارائه براي درس ، كلاس در نقشآفريني
نياز و برنميآيد معلمي هر عهده از كه است هنري واقع در
از پس كه طور هماندارد هنرمندي و مهارت تجربه ، به
همان با و او همانند نتوانستند ديگران نيرزاده ، مرحوم
او ، شيوه از تبعيت ولي بپردازند ، نقشآفريني به او شيوه
روشهاي كه چرا.نكرد پيدا جايگاهي دانشآموزان ميان در
است ، روشمند و قانونمند كه آن بر علاوه تربيت و تعليم
.هست نيز معلمان شخصيت به منحصر و ويژه خود
را فراگيران رغبت ميبايست تدريس ، هنگام معلم واقع در
فراهم انگيزه و رغبت اين تحول با منطبق روشي و بازشناسد
بيشترين كه كند استفاده شيوهاي از بايد همچنين.آورد
نظر در با.باشد داشته دانشآموزان يادگيري در را سهم
طريق از يادگيري درصد تا 80 بين 75 كه موضوع اين گرفتن
حس طريق از يادگيري درصد تا 13 حدود 10 و بينايي حس
سمعي تكنولوژي از استفاده بنابراين.ميگيرد صورت شنوايي
و فراگيران يادگيري در را سهم بيشترين ميتواند بصري
.باشد داشته تربيت و تعليم نظام پويايي
آموزشي ، علمي ، فيلمهاي بينالمللي جشنواره هشتمين و بيست
در امسال ، آبان دوم و بيست تا شانزدهم از كه رشد تربيتي
داشت ، كه كاستيهايي وجود با شد ، برگزار كشور سراسر
تاثيرگذار "آموزش براي تصوير" از استفاده در ميتواند
نگرش ايجاد باعث ميتواند جشنوارهها ، اين واقع درباشد
دانشآموزان اولياء ميان در آموزشي تكنولوژي از استفاده
ميان در پرورش و آموزش شيوههاي كارگيري به نگرش تغيير و
ديداري رسانههاي از استفاده فرهنگ ايجاد همچنين و آنها
مديران معلمان ، ميان در تربيت و تعليم امر در شنيداري و
.شود پرورش و آموزش كارشناسان و
جشنواره اختتاميه مراسم در پرورش و آموزش وزير مظفر حسين
صورت به هم حسي محركهاي كه اين به اشاره با هشتم و بيست
و پويا صورت به هم و ميكند كمك يادگيري به ساكن و ايستا
نقش هستند ، متحرك و پويا كه محركهايي":ميگويد متحرك ،
نشان علمي بررسيهاي.دارند فراگيران يادگيري در زيادي
فراگيران ذهن در بهتر متحرك ، و پويا محركهاي كه داده
خارجي موضوعات ادراك در ميتواند بهتر و ميگذارد اثر
كه ميدهد نشان موضوع اينكند برقرار دوسويه ارتباط
تا كنيم استفاده محرك تصاوير و فيلم هنر ، از بيشتر بايد
".كند پويا را ما تربيت و تعليم نظام
آموزشي - تربيتي فيلمهاي جشنوارههاي برگزاري بنابراين ،
خارجي ، كشورهاي نيز و داخلي فيلمسازان حضور با رشد
تصوير از استفاده فرهنگ ايجاد براي مناسبي بستر ميتواند
در آموزشي تكنولوژي متخصصان مشاركت و تربيت و تعليم در
.كند فراهم را امر اين
بايد جشنوارهها اين برگزاري در كه نكتهاي مهمترين شايد
از كه طور همان.است فيلمها انتخاب نحوه گرفت ، نظر در
بايد برميآيد تربيتي آموزشي ، فيلمهاي جشنواره نام
موضوعهاي آن ، محتواي كه شود گذاشته نمايش به فيلمهايي
كميته اعضاي دليل ، همين به.باشد علمي و تربيتي آموزشي ،
و تعليم متخصصان ميان از بيشتر بايد فيلمها انتخاب
امسال كه حالي در.باشند آموزشي تكنولوژيستهاي و تربيت
آموزشي تكنولوژيست فيلمها انتخاب كميته اعضاي از يك هيچ
امسال را جشنواره فيلمهاي انتخاب كميته اعضاي.نبودند
ارشاد و فرهنگ وزارت نماينده جشنواره ، دفتر نماينده
يك پرورش ، و آموزش وزارت پرورشي معاونت نماينده اسلامي ،
و آموزشي تكنولوژي دفتر نماينده تربيت ، و تعليم متخصص
شايد.بودند داده تشكيل مربيان و اولياء انجمن نماينده
پارسال ، به نسبت امسال فيلمهاي كه بود دليل همين به
.داشت آموزشي محتواي كمتر
درباره طباطبائي علامه دانشگاه استاد نوروزي داريوش دكتر
جشنوارهها اين كه معتقدم":ميگويد امسال جشنواره
فرهنگ شناخت يعني اساسي بعد دو در موثري عامل ميتواند
شناخت همچنين و -دارد والايي بسيار ارزش كه -مختلف جوامع
كه جشنوارهها اين درباشد (آموزش با برخورد يا) آموزش
در آموزشي نگرش ابتدا كردهايم ، سپري را آن تجربه 28
حال در ولي.بود بيشتر درميآمد ، نمايش به كه فيلمهايي
بها بيشتر جنبي مسائل به و است شده كمتر نگرش اين حاضر ،
با ارتباط در جشنواره اسم تنها واقع درميشود داده
".است آموزشي فيلمهاي
فيلمهاي جشنواره برپايي از هدف":ميافزايد نوروزي دكتر
همچنين.است كشور در آموزش كيفي سطح ارتقاء آموزشي ،
در بايد كلي هدف اين به رسيدن براي نيز مرحلهاي هدفهاي
اين در.نيست طور اين گاهي متاسفانه كه شود گرفته نظر
كلي طور به تربيت و تعليم كارشناسان بايد جشنوارهها
نيز ، نهايت در و كنند اظهارنظر فيلمها راجعبه
در آموزشي جنبههاي بيشتر كه كنند انتخاب را فيلمهايي
".باشد شده رعايت آن
شكل تمدن بستر در آموزش كه جايي آن از":ميدهد ادامه وي
شود ، آموزش پويايي باعث ميتواند تمدن و ميگيرد
در را پويايي اولي ، طريق به ميتواند هم آموزش بنابراين
و آموزشي جنبههاي به اگر رو ، اين از.كند وارد تمدن
تمدن بنيادهاي از و تمدن قوانين و اصول از كه فرهنگي
بگوييم ميتوانيم نشود ، داده بهاء فيلمها اين در هستند
".شدهايم دور اصلي هدف از كه
كه جايي تا":ميكند تصريح سخنانش ادامه در نوروزي دكتر
نحوه ميدانم ، جشنواره امسال فيلمهاي درباره
.باشد بهتر ميتوانست فيلمها انتخاب و برنامهريزي
كشور در حاضر حال در كه جديدي عقيده به توجه با بويژه
تمدنها ديدگاه از مختلف عقايد به نسبت بايد و است مطرح
آموزشي فيلمهاي انتخاب مبناي ميتوانست بگذاريم ، احترام
مبناي عنوان به را فرهنگها و تمدنها شناخت يعني.باشد
رشد جشنواره نظر ، اين ازبگيريم نظر در فيلمها انتخاب
".است زيادي اهميت داراي
زياد تربيتي فيلم كم ، آموزشي فيلم
امسال تربيتي آموزشي ، فيلمهاي بينالمللي جشنواره در
به جنبي و مسابقه بخشهاي در خارجي و ايراني فيلم 180
آموزشي فيلمهاي سال هر كه اين وجود با.درآمد نمايش
آموزشي فيلمهاي تعداد ولي ميشود ، توليد كشور در زيادي
در كه تربيتي فيلمهاي تعداد مقابل در ولي.است كم خوب ،
حيطه در آموزشي ، فيلمهاياست زياد ميشود ، توليد كشور
ميدهند ، اطلاعات دارند ، قرار شناختي و فكري مهارتهاي
.هستند آموزشي محيطهاي به مربوط بيشتر و هستند اختصاصي
قرار نگرشي و عاطفي حيطه در تربيتي ، فيلمهاي كه حالي در
مطرح اجتماعي مسائل حوزه در بيشتر و هستند عام دارند ،
.ميشوند
تخصصي مفاهيم گسترش و مختلف علوم پيشرفت به توجه با
مباني و اصول گرفتن نظر در همچنين و گوناگون رشتههاي
براي مناسب و خوب آموزشي فيلمهاي وجود آموزشي ، تكنولوژي
بايد رو اين از.است غنيمت كشور پرورش و آموزش نظام
در بهتري آموزشي فيلمهاي تا گيرد صورت برنامهريزيهايي
شاهد آينده ، سال رشد فيلم جشنواره در و شود توليد كشور
.باشيم بيشتري آموزشي فيلمهاي حضور
ميگويند دانشجويان
ارزيابي در آموزشي ، تكنولوژي رشته دانشجوي گوراني عباس
مخاطبان":ميگويد رشد فيلم جشنواره دوره اين فيلمهاي
كه فراگيران نخست هستند ، گروه دو جشنواره فيلمهاي اصلي
درميآيد نمايش به آنها رفتار در تغيير براي فيلمها اين
تعليم متولي نحوي به ميشودكه شامل را افرادي دوم گروه و
فيلمهاي گزينش اگر بنابراين.هستند جامعه در تربيت و
جبران و مخرب اثرات نشود ، انجام درستي به جشنواره
.داشت خواهد فراگيران يعني نخست گروه افراد بر ناپذيري
خطر به نيز پرورش و آموزش بنيانهاي نيز آن تبع به
.ميافتد
- نيز دوم گروه شوق و انگيزه ديگر ، طرف از":ميافزايد وي
و مفاهيم بهتر ارائه در - تربيت و تعليم متوليان يعني
.ميشود كم ومهارتهايشان دانش ارتقاء جهت در تلاش همچنين
خورد باز دادن نشان و مشاركت در آنان انگيزه بهعلاوه
اندركاران دست و آموزشي فيلمهاي كنندههاي توليد به
ميتواند خود كه شد خواهد كاسته جشنوارهها اين برگزاري
."شود برنامهها اين مخاطبان كاهش باعث
علامه دانشگاه آموزشي تكنولوژي رشته دانشجوي كرمي فاطمه
رشد فيلم جشنواره امسال فيلمهاي درباره نيز طباطبايي
نظر از ديدهام ، امسال كه را ايراني فيلمهاي:ميگويد
خارجي فيلمهاي من نظر به.نبود خوب چندان موضوع و محتوا
توتاتيس فيلمهاي.بود بهتر ايراني فيلمهاي به نسبت
زندگي و عظيمالجثهها سرزمين مغز ، پيوند و (كانادا)
مهارتهاي و (انگلستان)پلها ،(امريكا) انيشتين آلبرت
خوب آموزشي فيلمهاي جمله از (امريكا) يادگيري ضروري
عنوان هيچ به فيلمها از زيادي تعداد ولي.بودهاند
به لور از مانند فيلمها از بعضي همچنين.نبودند آموزشي
است ، فيزيك رشته متخصصان مطلوب تنها كه (كانادا) خورشيد
.نباشد جشنواره مناسب شايد و هستند بالايي علمي سطح داراي
نظر از امسال فيلمهاي كه اين به اشاره با كرمي خانم
پارسال:ميافزايد نبود ، پارسال فيلمهاي سطح در كيفي
يكي طرفي از.شد گذاشته نمايش به بيشتري آموزشي فيلمهاي
دانشكده تهران در جشنواره فيلمهاي نمايش مهم مراكز از
كه بود طباطبايي علامه دانشگاه تربيتي علوم و روانشناسي
بينظمي شاهد مركز اين در جشنواره برگزاري مدت تمام در
برپايي نخست روز سه در نمونه عنوان به.بوديم آن در
نمايش بود ، خراب دانشكده پرجكشن ويدئو دستگاه جشنواره ،
نرفت ، پيش بودند داده قبل از كه برنامهاي براساس فيلمها
نمايش سالن در كه پردههايي و بوديم تصوير پرش شاهد
.بود نامناسب و كثيف شده نصب نور نفوذ از جلوگيري براي
با نيز آموزشي تكنولوژي رشته دانشجوي جيبائي داريوش
كه است آموزشي تكنولوژيست يك وظيفه كه اين به اشاره
يادگيري و دهد انتقال كوتاه زماني در را زيادي اطلاعات
بياندازد ، جا فراگير ذهن در پايهدار و مداوم صورت به را
كه مسئلهاي مهمترين":ميگويد جشنواره فيلمهاي درباره
از بسياري كه است اين گفت ، ميتوان فيلمها درباره
بسياري پيامهاي.نيستند آموزشي "اصلا جشنواره ، فيلمهاي
آنها در كمتر آموزشي هدف و نيست مشخص فيلمها اين از
براي دريچهاي جشنوارهها اين كل در ولي.است آشكار
و مفيد كاري و است جامعه در آموزشي تكنولوژي گسترش
."ميشود محسوب ارزنده
شاهي امير افشين سيد
دارد ادامه
روءساي اجلاس در حبيبي دكتر
موءسسات و دانشگاهها
مبناي بايد تحقيق
:عالي
آموزش
باشد دانشگاهها در آموزش
دانشگاهها روساي اجلاس سيوششمين در:فرهنگي علمي گروه
معاون حبيبي حسن دكتر كشور پژوهشي و عالي آموزش موسسات و
كشور وتحقيقاتي دانشگاهي آموزشي مسايل جمهوري رئيس اول
.داد قرار بررسي و بحث مورد را
روءساي جمع در شنبه شامگاه كه جمهوري رئيس اول معاون
سخن عالي آموزش و فرهنگ وزارت درباشگاه دانشگاهها
تتبع بايد ما:گفت دانشگاهها در تحقيق مورد در ميگفت ،
در دانشگاههارا سهم و دهيم قرار آموزش مبناي را تحقيق و
بايد باشيم داشته ملي دانش بخواهيم اگر.كنيم مشخص آموزش
.بدهيم بيشتري اهميت بهتحقيقات
اطلاعات تلفيق و بررسي و نقد -گردآوري تتبع ، :گفت وي
را دانشگاهي تحقيقات:گفت حبيبي دكتر.هماست با پراكنده
دانشگاه خود كه اين نه بگذاريم ، دانشجويان عهده به بايد
خود گرفتار را ما محققان آنچه الان.باشد سفارشدهنده
.است دانشگاه خود سفارشدهنده كه است اين كرده ،
وزير معين دكتر جمهوري رئيس اول معاون سخنراني از پيش
برنامه پايان در ما:گفت سخناني طي عالي آموزش و فرهنگ
مهمترين و هستيم كشور توسعه سوم برنامه آغاز و دوم
رو پيش دانشگاهي و آموزشي مختلف زمينههاي در را تنگناها
.داريم
و علمي منابع اصليترين عنوان به دانشگاهها:گفت وي
محققان از درصد از 90 بيش و ميشوند محسوب كشور فرهنگي
.هستند دانشگاهها در كشور
پيش را راهكارهايي بايد دانشگاهها در:گفت معين دكتر
و پژوهشي -آموزشي بخش سه در ساختاري تحول كه كنيم بيني
.آيد وجود به فنآوري
آموزشي كيفيت ارتقاء در بايد سوم برنامه در:گفت وي
منطقيتر طور به بايد را دانشگاهها كاركرد و باشيم كوشا
.بگيريم نظر اقتصاديكشوردر و اجتماعي ضرورتهاي با
در فرهنگي ميراث سازمان رئيس
بينالمللي
همايش گشايش مراسم
اشياء مرمت و حفاظت
اشياء تخريب سرعت
:تاريخي
آن مرمت و حفظ از بيش تاريخي ،
است
قرن در:گفت فرهنگي ميراث سازمان رئيس:فرهنگي علمي گروه
بسيار فرهنگي و تاريخي اشياء انهدام و تخريب سرعت حاضر ،
.است اشياء اين مرمت و حفظ كار از بيشتر
همايش سومين افتتاحيه مراسم در ديروز "بهشتي سيدمحمد"
:افزود فرهنگي و تاريخي اشياء مرمت و حفاظت بينالمللي
كه است پنجرهاي مثابه به باستاني و تاريخي شيء هر
اعصار و قرون در را بشر حيات تجربه و تاريخ از منظرهاي
.ميگذارد نمايش به گذشته
و تاريخ از بخشي به دستيابي براي:ساخت خاطرنشان وي
برجاي اشياي مرمت و حفظ و دستيابي جز راهي گذشتگان تجارب
راهكارها اين بدنبال بايد همايش اين در كه نيست ، مانده
.باشيم
سه در بايد كشورها ساير تجارب از استفاده بهشتي ، گفته به
نسبت كردن مديريت و بنيادي پژوهشهاي اجرايي ، عمليات حوزه
.گيرد صورت فرهنگي اشياء مرمت و حفظ امر به
گردهمايي اين برگزاري از هدف همايش دبير وطندوست رسول
در آمده بدست اجرايي تجربيات و پژوهشها نتايج اعلام را
و حفاظت تخصصي زمينه در نظر تبادل كشور ، خارج و داخل
ومرمت حفاظت دستاندركاران اطلاعات كردن روز به و مرمت
.كرد ذكر فرهنگي و تاريخي اشياء
علمي ، همكاريهاي تفاهمنامه
و ايران فني و پژوهشي
شد يونانامضاء
يادداشت يكشنبه روز يونان و ايران:فرهنگي علمي گروه
و علمي همكاريهاي آن براساس كه كردند امضاء را تفاهمي
.شد خواهد جديدي مرحله وارد آتن - تهران فني
و فرهنگ وزير "معين مصطفي" امضاي به تفاهم يادداشت اين
توسعه وزير "پاپاندرا واسو" خانم و عاليايران آموزش
.رسيد يونان
تفاهم يادداشت اين اساس بر كشور دو علمي همكاريهاي
تبادل فني ، و علمي اطلاعات تبادل حولمحورهاي بر بيشتر
برگزاري و همكاريهايفني متخصصان ، و دانشمندان
آموزشي ، دورههاي سمپوزيومها ، كنفرانسها ، گردهماييها ،
.است متمركز مشترك علمي نمايشگاههاي و آموزشي كارگاههاي
يونان ، و ايران متقابل همكاري برنامه نخستين در
فنآوري و كشاورزي تحقيقات فنآوري ، و علوم زمينههاي
نفت ، زمين ، زمينشناسي به مربوط علوم غذايي ، مواد
فيزيك ، شيمي ، مواد ، علوم انرژي ، زيست ، محيط و زلزلهشناسي
اولويت در فرهنگي ميراث و مخابرات و اطلاعرساني فنآوري
تصريح تفاهم يادداشت اين در يونان و ايران.دارند قرار
فنآوري ، و علوم زمينه در برنامههمكاري از هدف كه كردند
علمي ، موسسات ميان فنآورانه و علمي همكاريهاي سطح ارتقاء
خصوصي و دولتي بخش كارخانجات و دولتي سازمانهاي
.است توسعه و تحقيق مشترك طرحهاي اجراي طريق كشورهااز
|