نمايشگاه گشايش مراسم در
تهران كتاب بينالمللي
امروز سال 77 برگزيده
ناشران
ميگيرند جايزه رئيسجمهوري از
جمع در پرورش و آموزش وزير
: كرمان دانشآموزي شوراهاي
جهاد ، ايمان ، با ايران ، نام
و عزت آزادي ، مبارزه ،
است همراه انساني كرامت
پرورش كانون نمونه مربيان
نوجوانان و كودكان فكري
شدند معرفي
براي كتاب شهر تسهيلات
كتاب دوستداران
دوازدهمين برگزاري بهانه به
;بينالملليتهران نمايشگاه
قصه فرزندتان براي
...شود كتابخوان تا بگوييد
افتتاح زمان در كالا ورود نحوه
اعلام كتاب بينالمللي نمايشگاه
شد
نمايشگاه با روز ده
تهران المللي بين
حريره تاريخي شهر جامع مسجد
آمد بيرون خاك دل از

نمايشگاه گشايش مراسم در
تهران كتاب بينالمللي
امروز سال 77 ناشرانبرگزيده
ميگيرند جايزه رئيسجمهوري از
ارائه به ناشران ترغيب و تشويق براي:فرهنگي علمي گروه
و اعتلا در مشاركت و فرهنگي ثمربخش و ارزشمند آثار
چهاردهم سهشنبه) امروز عمومي ، فرهنگ سطح ارتقاي
نمايشگاه دوازدهمين افتتاحيه مراسم در (ارديبهشت
ميشوند معرفي سال نمونه ناشران تهران ، كتاب بينالمللي
خاتمي محمد والمسلمين حجتالاسلام از را خود جوايز و
.ميكنند دريافت رئيسجمهوري
كتاب بينالمللي نمايشگاه دوازدهمين خبر واحد گزارش به
بر و سال هر آغاز در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت تهران ،
سال نمونه ناشران قبل ، سال در ناشران عملكرد بررسي مبناي
.ميكند انتخاب را
سوي از مختلف حوزههاي در ناشر شش امروز اساس ، همين بر
.ميشوند معرفي برگزيده ناشران عنوان به داوري هيات اعضاي
ناشر يك و تهراني ناشر يك شامل ناشران اين تركيب
ناشر يك بزرگسالان ، - عمومي كتابهاي حوزه از شهرستاني
و خصوصي بخش در نوجوان و كودك كتاب ناشر يك تخصصي ، آثار
در شهرستان از دولتي ناشر يك و تهران از دولتي ناشر يك
.است نوجوان و كودك و بزرگسالان حوزه
مديركل شامل برگزيده ، ناشران انتخاب داوري هيات اعضاي
دو وي ، تامالاختيار نماينده يا و فرهنگي روابط و مراكز
در صاحبنظر نفر دو و قبلي دورههاي سال ناشران از نفر
.است نشر حوزه
و مراكز مديركل پيشنهاد به قبلي دورههاي سال ناشران
نفر دو و فرهنگي امور معاون تصويب و فرهنگي روابط
تحقيقات و مطالعات مركز پيشنهاد به نشر حوزه در صاحبنظر
امور معاون تصويب و روابط و مركز كل اداره و فرهنگي
.ميشوند انتخاب فرهنگي
امتياز بيشترين احراز براساس نمونه ناشران يا ناشر رتبه
.ميگيرد صورت
جمع در پرورش و آموزش وزير
: كرمان دانشآموزي شوراهاي
جهاد ، ايمان ، با ايران ، نام
و عزت آزادي ، مبارزه ،
است همراه انساني
كرامت
شوراهاي جمع در پرورش و آموزش وزير:علميفرهنگي گروه
نيازمند سياسي ، توسعه به رسيدن:گفت كرمان دانشآموزي
.است سياسي تحليل قدرت و تقوا دانش ،
را مطلب اين ;پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط بهگزارش
معلم ، هفته مناسبت به كه پرورش و آموزش وزير مظفر حسين
كرمان دانشآموزي شوراهاي برگزيده نمايندگان جمع در
نام با همراه ايران نام:افزود و گفت ميكرد ، سخنراني
كرامتانساني ، عزت ، آزادي ، مبارزه ، جهاد ، ايمان ،
كشور سرنوشت بر جوانان حكومت و انضباط و قانونمداري
از نيز محروميتزدايي به توجه و عدالت است ، همراه
.است حكومت اين آرمانهاي
كشور ، جمعيت جوانبودن به اشاره ضمن پرورش ، و آموزش وزير
از بعضي.دنياست جوان كشور دومين ايران:ساخت خاطرنشان
در ميخوانند ، مشكلآفرين را جمعيت جوانبودن كشورها
جوانان گرفت ، شكل جوانان ايثار با اسلامي انقلاب حاليكه
نيروي بعنوان و هماهنگ انقلاب اهداف با ما ، اسلامي ميهن
انقلاب شروع در جوان نسل ميروند ، شمار به جامعه محرك
مشاركت كشور سرافرازي براي نيز الان و داشته فعال حضور
.ميرود شمار به نظام سرمايه بهترين گفت ميتوان و ميكند
را (ص)رسول حضرت جوانها نيز اسلام درصدر كه همانگونه
.كردند همراهي
سخنانش از ديگر فرازي در پرورش ، و آموزش عالي شوراي رئيس
و اسلامي هم كه است اين اسلامي نظام افتخار:داشت اظهار
شده ايجاد آنها مشاركت و مردم نيروي با و است مردمي هم
.است مهم كشور آيندهسازي در جوانان نقش به توجه لذا.است
معلمان جمع در را معلم روز همچنين پرورش ، و آموزش وزير
.برد بسر كرمان بردسير محروم منطقه شريف
پرورش كانون نمونه مربيان
نوجوانان و كودكان فكري
شدند
معرفي
فكري پرورش كانونهاي موفق مربيان:فرهنگي علمي گروه
.گرفتند قرار تقدير مورد كشور سراسر نوجوانان و كودكان
ديروز كانون سال 77 برگزيده مربيان از تقدير مراسم
با هفته يك برنامه دوره پنجمين بهكار آغاز با همزمان
و شد برگزار هنري و فرهنگي آفرينشهاي مركز محل در كانون
و كارشناس سه مسئول ، مربي ده شامل مربي هشت و بيست آن طي
لوح و گرفتند قرار تجليل مورد هنري و فرهنگي مربي پانزده
.كردند دريافت هدايايي و تقدير
شغلي ، مهارتهاي و ابتكار انضباط ، اسلامي ، رفتار و اخلاق
.است مربيان و كارشناسان اين گزينش ملاكهاي جمله از
و سي در كشور نوجوان و كودك ميليون پنج حدود حاضر حال در
قرار مركز اين هنري فرهنگي فعاليتهاي تحتپوشش رشته سه
.دارند
چهارصد در هنري و فرهنگي مربي هزار دو از بيش همچنين
مختلف استانهاي در نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون
.ميكنند فعاليت كشور
براي كتاب شهر تسهيلات
كتاب دوستداران
با همزمان كتاب ، شهر فرهنگي موءسسه:علميفرهنگي گروه
تسهيلات كتاب بينالمللي نمايشگاه دوازدهمين برگزاري
مختلف نقاط در خود زنجيرهاي فروشگاههاي در را ويژهاي
.است آورده فراهم كتاب علاقمندان براي بزرگ تهران
اين در فعال حضور ضمن موءسسه اين ما ، خبرنگار بهگزارش
خارجي كتابهاي خود ، زنجيرهاي فروشگاههاي در نمايشگاه ،
و درصد با 10 را داخلي كتابهاي درصد ، تا 30 با 15 را
علاقمندان اختيار در تخفيف درصد با 5 را نفيس كتابهاي
دوازدهمين در خود غرفه در كتاب شهر.ميدهد قرار كتاب
عنوان از 2700 بيش نيز تهران كتاب بينالمللي نمايشگاه
جهان سراسر معتبر و برگزيده ناشران كتابهاي جديدترين از
ويژه تخفيف با محدوديت ، هيچگونه بدون و مستقيم طور به را
.ميكند عرضه
دوازدهمين برگزاري بهانه به
;تهران بينالمللي نمايشگاه
قصه فرزندتان براي
...شود كتابخوان تا بگوييد
شناخت به كودك كه است داستان ساختار درك از پس تنها *
ميرسد
ساختن براي مناسبي ابزار ميتواند قصه ، ساختار *
باشد شناخت پايههاي
;اشاره
به افرادي چه ميدهد؟ ارائه خواننده به چيزي چه كتاب
دوري آن از كساني چه و ميآورند روي كتابخواني و كتاب
ادبي نوع قصه روانكاو ، ،"پييرلافورك" عقيده به ميكنند؟
با همزمان...برميانگيزد را كنجكاوي كه است خاصي
را كتابخواني و قصه بحث تهران ، كتاب بينالمللي نمايشگاه
.پيگرفتهايم خانوادهها و كودكان ميان در
داشت برآن مرا روانكاو -روانپزشك عنوان به كار سال بيست
گروههاي برخي آشكار بيعلاقگي و كتابخواني مقوله به تا
ما مصرفي جامعه روزها اين.كنم توجه بيشتر آن به اجتماعي
تحمل به را تلويزيون صفحه بر سريع شكل به اطلاعات ارائه
والديني هستند هم هنوز اماميدهد ترجيح كتابخواني زحمت
قصه يا ميخوانند كتاب فرزندانشان خواباندن براي شبها كه
و شيرين را خواب كه كوتاهي داستانهاي ;ميكنند تعريف
يا است بهتر گفتن قصه گفت نميتوان.ميكند آرام را كودك
كتبي انتقال بر شفاهي انتقال تاريخ طول در.خواندن كتاب
ادبيات نوع بهترين عاميانه قصههاي.است گرفته پيشي
.هستند شفاهي
يادگيري به علاقه و كنجكاوي
درك در كه ميدهد نشان بيستماهه "حدودا كودكان مشاهده
و ميزنند چنگ مداد به.داشتهاند محسوسي پيشرفت خطوط
كه هنگامي.ميكنند رسم موزون بيش و كم شكل به را خطوطي
براي ديگر يعني ميشود ، قلم گرفتن دست در به قادر كودك
دروني تكامل از جديدي مرحله ميزند ، چنگ را آن خطوط رسم
.ميكند ظهور او در
شروع خواندن مقدماتي آموزش سالگي شش سن از مدرسه در
و برخوردارند طبيعي هوش از كه بچههايي والدين.ميشود
فراگيري به موفق اما ديدهاند ، تعليم هم منظم طور به
از قبل فرزندانشان كه ميدارند عنوان نشدهاند ، خواندن
نوئل سرودهاي خواندن به قادر آمادگي دوره به ورود
كودكان پيشرفت دوره ، اين به ورود از قبل يعني.بودهاند
در موفقيتشان عدم بچهها ، اين نظر از.است بوده خوب
ناتواني نه و وسيع ابعاد در شكستي با است برابر خواندن
حالتي كتابها ، برابر در نتيجه در.يادگيري در منطقي
كه تلويزيون به آن ، جاي به يا ميگيرند خود به تهاجمي
كردن ، مطالعه كه چرا ميآورند ، روي است فعالي غير سرگرمي
.است ديگر فردي خيالي نوشته برروي فعال سرمايهگذاري
از باشند ، ديده آموزش بهموقع كودكان اگر ما ، تحقيق در
بهره قصهگويي كارگاه از ميتوانند بعد به سالگي سه سن
از و هستند كودكها مهد در كه را كودكاني مربيان.ببرند
شناختي مشكلات دچار حدودي تا اما برخوردارند ، طبيعي هوش
خجالتي و نامتعادل بچهها اين.ميكنند شناسايي باشند ،
كنند متمركز مطلبي برروي را خود حواس نميتوانند و هستند
طور به بچهها ، اين در نقاشي توانايي و شفاهي بيان
قصه ساختار.نكردهاند رشد هم با همگام و هماهنگ
.باشد شناخت پايههاي ساختن براي مناسبي ابزار ميتواند
ميتوان داستان بد و خوب شخصيتهاي از استفاده با
از خجالت دروني كنجكاوي دنبال به.ساخت خيالي خانوادهاي
.ميرود بين
شكل به بعد ميشود ، گفته قصه اول قصهگويي ، كارگاههاي در
ترسيم آن از تصويرهايي آخر در و ميگردد اجرا نمايش
دارد علمي بررسي ارزش كه را كنجكاوي قصه ، .ميشود
كه هست احتمال اين نباشد محرك محيط اگر اما ;برميانگيزد
.باشد موقتي و گذرا قصه اصلاحي اثر
حجم نيازمند ديگر شود ، خواندن به قادر خود كودك وقتي
محيط و والدين كه اطلاعاتي و نيست شفاهي اطلاعات وسيع
با مقابله براي ممكن حلهاي راه ارائه منظور به اطراف
مرحله ، اين در نباشد ، ميكردند ابراز وي به فردي تضادهاي
.است رسيده استقلال به كودك
ميدهد؟ چه كودك به كتاب
كتاب زود خيلي كه ميدهند نشان آمده عمل به تحقيقات
ويژگي چند زير در.ميشود احتياج مورد شيء به تبديل
:ميكنيم ذكر را كتاب
.است جالبي و خوب اتفاقات حاوي زندگي ، همانند كتاب *
.كند تكيه آن به ميتواند كودك كه اطلاعات از است مخزني
گذر از هستند استعارهاي ميشوند ، زده ورق كه صفحاتي *
حالها شرح توالي و زماني در تاريخ وجود با كه زمان ،
به را زمان ميتوان صفحات زدن ورق با.هستند برگشتپذير
كه زماني بيپايان نمايش كنترل در كودكبرد عقب يا جلو
.دارد دخالت ميگذرد
بخواهيم اگراست فرد به منحصر تاريخي از مخزني كتاب *
را نظر مورد كتاب بايد تاريخ ، و تصوير كدام بدانيم
ميتواند خواندن كتاب بعدها ديگري ، چيز نه و بيابيم
.باشد بزرگترها گفتههاي سقم و صحت دريافتن تحقيقي
جالبي شكل به كه است پيامهايي و قصهها حاوي كتاب *
شامل كه چرا كرد ، درك را آن بايد و شدهاند رمزگذاري
كه درگيريهايي و فردي كشمكشهاي مورد در است اطلاعاتي
.است خواننده دروني كشمكشهاي شبيه فوقالعاده
غير پديدهاي رايانهاي بازيهاي و تلويزيون ما جامعه در
فيلمي يا كارتون ميخواهيم كودك از كه وقتي.هستند فعال
تعدادي جز اغلب كند ، تعريف است ، ديده تلويزيون در كه را
چيز فيلم ، شخصيتهاي رفتارهاي از است تقليدي كه نامآوا
داستان ساختار درك از پس تنها و بگويد نميتواند ديگري
.ميرسد شناخت به كودك كه است
كتابخواني آزمايشگاه
ارائه تصاوير با همراه داستان كتابخواني ، آزمايشگاه در
به تبديل سرعت به بايد كتابخواني آزمايشگاه فضاي.ميشود
كه يافت را متوني بايد.شود فعال ارتباط و اكتشاف فضاي
علاقه بايد حتي.هستند جالب شخصيتهايش خصوصيات خاطر به
به هم كنار در را شخصيتها و گرفت نظر در هم را مخالفان
لذتبخشي مكان بايد كتابخواني آزمايشگاه.گذاشت نمايش
و داد عادت دادن گوش به را كودك كه است اين هدف.باشد
نوشتاري ارتباط و كتاب مضمون دريافت براي را او كنجكاوي
.برانگيخت دارد ، جريان آن در كه
بالقوهاي توان كردن ، نقاشي يا و نوشتن خواندن ، به علاقه
در كه بدانيم بايد.دارد وجود بشر افراد همه در كه است
هم بزرگها آدم بشري فعاليتهاي وسيع حجم وجود با ما عصر
.كودكان به رسد چه تا نميدهند ، نشان علاقهاي مطالعه به
آرامبخشي تاثير كتابها ، در شدن غرق و مطالعه به علاقه
فعاليتي خواندن.ميگردد خاطر تشويش از مانع كه دارد
آوريم ، وجود به را آن چگونه بدانيم بايد كه است رواني
.نمائيم تغذيهاش و كنيم تربيتش
پرنتس ، 1997 نشريه پييرلافورگ:موءلف
عظيميفرد مهتاب:ترجمه
افتتاح زمان در كالا ورود نحوه
كتاباعلام بينالمللي نمايشگاه
شد
فنآوري و اطلاعرساني نمايشگاه هفتمين برگزاري ستاد
افتتاح زمان در كالا ورود نحوه اطلاعيهاي طي اطلاعات
.كرد اعلام را تهران كتاب بينالمللي نمايشگاه دوازدهمين
برگزاري زمان در كالا ورود اطلاعيه ، اين اساس بر
اجرايي ستاد به نفر يك كتبي معرفي با نمايشگاه
ثبتنام فرم و شمارهدار برچسب دريافت براي اطلاعرساني ،
شرح كه اين ضمن.ميپذيرد صورت نياز مورد تعداد به اموال
فرم در ميبايست شود ، نمايشگاه وارد است قرار كه اموالي
روي بر نيز شمارهدار برچسبهاي و شده ثبت اموال ثبتنام
با اموال ليست سالن ، ورودي محل شود ، در الصاق اموال اين
اجازه و شده كنترل آنها روي بر شده چسبانده شمارههاي
با بايد اضافي تجهيزات ورود براي.ميشود صادر ورود
.پذيرد صورت لازم هماهنگيهاي سالن مديريت
بايد اموال فهرست:ميافزايد ديگري بخش در اطلاعيه اين
به ورود زمان در و شود تهيه خوردگي خط بدون و نسخه سه در
اموال ثبت مسئول نزد نسخه يك تاييد ، و بررسي از پس سالن ،
نسخه و سالن بازرسي مسئولان به دوم نسخه و ميماند سالن
ارائه و حفظ.ميشود داده تحويل غرفه مسئولان به سوم
نمايشگاه از تجهيزات كردن خارج براي اموال ليست دوم نسخه
و حفظ ميكند ، تاكيد خاتمه در اطلاعيه اين.است ضروري
به تنها نمايشگاه برگزاري ساعات در شركت اموال نگهداري
گونه هيچ سالن مديريت و است غرفهها متصديان عهده
.داشت نخواهد زمينه اين در مسئوليتي
نمايشگاه با روز ده
تهران المللي بين
كتاب نمايشگاه برگزاري ايام در كالا خروج و ورود مقررات
نمايشگاه هفتمين برگزاري ايام در كالا خروج و ورود نحوه
هفتمين ستادبرگزاري سوي از فنآوري و اطلاعرساني
بر.شد اعلام اطلاعات فنآوري و اطلاعرساني نمايشگاه
تا 10 ساعت 9 از تنها كالا خروج و ورود مقررات ، اين اساس
ورود منظور به.بود خواهد پذير امكان تا 30/18 و 17 صبح
ضروري كالا خروج و برگورود كردن تكميل كالا ، خروج و
سوي از كه متصدياني امضاي با فقط كالا خروج و ورود.است
معرفي سالن مديريت به امضا ، نمونه با شركت عامل مدير
سه در خروج و ورود برگ.بود خواهد امكانپذير شدهاند ،
سالن اموال ثبت مسئول نزد اول نسخهميشود تنظيم نسخه
نسخه و سالن بازرسي مسئولان به دوم نسخه و ماند خواهد
.ميشود داده تحويل غرفهها مسئولان به سوم
تهران كتاب نمايشگاه در خارجي ناشران حضور مقررات
كتاب بينالمللي نمايشگاه دوازدهمين خارجي ناشران كميته
اختصاص غرفههاي قيمت محاسبه نحوه اطلاعيهاي در تهران
دوازدهمين.كرد اعلام را خارجي كتابهاي فروش به شده داده
از مربع متر هر قيمت تهران ، كتاب بينالمللي نمايشگاه
قيمت.است دلار انبار 50 و دلار لاتين 200 بخش غرفههاي
و دلار عرب 120 ناشران براي غرفهها اين از مربع متر هر
.است دلار انبار 50 براي
باشند داشته خالص فروش دلار هزار از 7 كمتر كه ناشراني
برخوردار ويژه تخفيف از انبار و غرفه هزينه پرداخت در
درصد نيز 30 لاتين كتابهاي هندي ناشران براي.ميشوند
عمل ، دستور اين براساس.ميشود منظور انبار و غرفه تخفيف
متقابل نمايشگاهي خدمات ارائه آمادگي كه ناشران اتحاديه
داشته بينالمللي نمايشگاههاي ساير يا خود كشور در را
غرفه هزينه پرداخت از خارجي ناشران كميته توافق با باشند
كتب نمايش به تنها كه غرفههايي.ميشوند معاف انبار و
برخوردار تخفيف درصد از 50 ميپردازند فروش بدون خارجي
به) ايران چاپ كتب نمايش به كه غرفههايي.ميشوند
نرخ با را غرفه هزينه نيز ميپردازند (خارجي زبانهاي
.كرد خواهند پرداخت ريال به و نمايشگاه حمايتي ارز
ثبتنام نحوه تهران ، كتاب بينالمللي نمايشگاه دوازدهمين
گزارش براساس امسال ، كتاب نمايشگاه در شركتكنندگان
با رو اين از.ميشود انجام گذشته سال ارزشيابي و نظارت
براساس باشند نكرده رعايت را نمايشگاه شئونات كه موءسساتي
عمل ، دستور اين براساس.ميشود عمل انضباطي آئيننامه
كرده قدس اشغالگر رژيم كتابهاي چاپ به اقدام كه ناشراني
نمايشگاه در شركت شيطانياز آيات كتاب ناشر و باشند
تصميمگيري كه اين به اشاره با عمل دستور اينمحرومند
ناشران كميته عهده به ناشران ثبتنام مورد در نهايي
خارجي ، كتب ناشران ثبتنام براي:ميافزايد است ، خارجي
ضروري خارج در حساب و شركتها ثبت و نمايندگي برگه داشتن
كتابهاي ميتوانند زبانخارجي كتب ايراني ناشران.است
معرض در ارزي فروش سالن در را ايراني چاپ منشا با خود
.برسانند فروش به ريالي سالن در و دهند قرار عموم ديد
شد برگزار ناشران نمايندگان مشورتي شوراي نشست
ناشران نمايندگان مشورتي شوراي جلسه پنجمين و چهارمين
هفته تهران ، كتاب بينالمللي نمايشگاه دوازدهمين در
.شد برگزار گذشته
نمايندگان داخلي ، ناشران كميته مدير جلسات ، اين در
ناشران ، اسلامي انجمن شرقي ، آذربايجان ناشران تعاوني
و سروش انتشارات تهران ، كتابفروشان و ناشران اتحاديه
جلسه چهارمين در.داشتند حضور برگزيده ناشرين از تعدادي
تشكيل اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت فرهنگي معاونت در كه
امسال نمايشگاه برپايي چگونگي خصوص در پيشنهادهايي شد ،
.شد مطرح
تهران كتاب بينالمللي نمايشگاه محل در جلسه پنجمين
نمايشگاه در ناشران رفاهي مسايل آن ، طي و شد برگزار
ستاد مسئولان شد مقرر و گذاشته گفتگو و بحث به دوازدهم
نيز آينده جلسات و كنند پيگيري را شده مطرح پيشنهادهاي
جريان در اعضا تا شود برگزار نمايشگاه دائمي محل در
با نزديك از و گرفته قرار نمايشگاه مقدماتي كارهاي
.شوند آشنا سالنها آمادهسازي چگونگي
حريره تاريخي شهر جامع مسجد
آمد بيرون خاك دل از
تاريخي شهر در باستانشناسي كاوشهاي :علميفرهنگي گروه
شهر اين مورد در تازهاي اطلاعات دستيابي به منجر حريره
.شد تاريخي
كشور ، فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط بهگزارش
دوره مسجد يك از شواهدي به پيشتر كه باستانشناسان
محدوده در كاوش عمليات ادامه با بودند يافته دست ايلخاني
را كيش حريره شهر جامع مسجد شبستان تاريخي ، يادمان اين
گروه سرپرست كريمي فاطمه گفته به.آوردند بيرون خاك دل از
xابعاد 4060 در مسجد اين گستره "حريره شهر" باستانشناسي
گوياي و بوده خود زمان در مسجد جامعبودن از حاكي متر
.است گذشته در حريره ، شهر زياد جمعيت
و تحولي دوره چندين بردارنده در جامع مسجد اين همچنين
مسجد ، بناي محدوده مشخصشدن با كه است ساختاري
و تغيير ساختاري ، دورههاي مطالعه به باستانشناسان
با تاكنون و پرداخته مسجد ساخت فنآوري نيز و تحولاتي
در كارشناسان ، گفته بهيافتهاند دست توجهي قابل نتايج
فرهنگي حوزه در معماري سنت تداوم بيانگر كه مسجد اين
كاشي لوح يك زيبا گچبريهاي بر استعلاوه خليجفارس
.ميخورد چشم به برجسته ، نسخ خط به نوشتهاي با فيروزهاي
بازرگاني روابط گوياي چين ساخت سفالهاي قطعات وجود
كه حريره تاريخي شهر.است دوره آن در چين با ايران گسترده
قرار لنگه بندر شهرستان در كيش جزيره شمال از قسمتي در
در شماره 1886 با كه ميباشد سلجوقي دوره به متعلق دارد
.است رسيده ثبت به ايران ملي آثار فهرست
|