امام مطهر حرم در دانشجويان بزرگ همايش
(ره)خميني
و اوقاف سازمان فرهنگي معاون سوي از
شد اعلام وقف هفته برنامههاي
خيريه امور
مدير از 60 بد ارزشيابي 60
اعتبار سولدوز حسنلوي تمدن هنر
است جهان و ايران گنجينههاي
امام مطهر حرم در دانشجويان بزرگ همايش
(ره)خميني
دولتي دانشگاههاي دانشجويان نفري هزار پانزده همايش
پنجشنبه روز موسوي ميرحسين مهندس سخنراني با كشور سراسر
بنيانگذار مطهر حرم در تا 11 ساعت 8 از خردادماه سيزده
همايش اين در.شد خواهد برگزار ايران اسلامي جمهوري
بيعت تجديد راحل امام وحدتآفرين آرمانهاي با دانشجويان
.كرد خواهند
عالي ، آموزش و فرهنگ وزارت سوي از دانشجويان همايش
در وليفقيه نمايندگي نهاد پزشكي ، آموزش و درمان بهداشت ،
ارتحال سالگرد ستاد همكاري با جهاددانشگاهي و دانشگاهها
بر علاوه همايش اين در.ميشود برگزار (ره)امام حضرت
شاغل خارجي دانشجويان از نفر هزار يك ايراني دانشجويان
ديگر و (ره)خميني امام بينالمللي دانشگاه در تحصيل به
.ميكنند شركت كشور دانشگاههاي
و اوقاف سازمان فرهنگي معاون سوي از
شد اعلام وقف هفته برنامههاي
خيريه امور
جايگاه شناساندن منظور به "وقف هفته" :فرهنگي علمي گروه
يك مدت به از 16خردادماه جامعه در وقف فرهنگ ترويج و
.ميشود برگزار كشور سراسر در هفته
با سهشنبه خيريه امور و اوقاف سازمان فرهنگي معاون
بيش حاضر حال در:گفت خبرنگاران مطلبدرجمع اين اعلام
سازمان كه است شناساييشده ايران در موقوفه هزار از90
.دارد نظارت آنها بر خيريه امور و اوقاف
نمونه عنوان به "وقف" سنت از خسروي محمدعلي حجتالاسلام
:افزود و برد نام كشور اجتماعي مسايل مردمدر مشاركت بارز
اداره در مردم و پديدميآيند مردم توسط اصولا موقوفات
بهرهبردارياز سازمانزمينهبهتر اين و هستند سهيم آن
از پس:گفت وي.ميسازد فراهم جامعه براي را موقوفات
اجارهنامههاي كليه اسلامي انقلاب شكوهمند پيروزي
اسلام شرع اصول با منطبق نامههايي اجاره و شد وقفيباطل
.شد منعقد
مالك موقوفهاي مال هيچ كه آنجايي از:داشت اظهار خسروي
از بسياري هستند مردم و خدا تنها آن ومالك ندارد
بود آمده در اشخاص بهتملك انقلاب از قبل در كه موقوفاتي
.شد بازگردانده وقف به سازمان اين توسط
جزء) وقفي رقبه هزار ميان 220 از :افزود ادامه در وي
وقف به آن از هزار بود 120 اشخاص درتملك كه (وقفي
همكاري با نيز وقفيديگر رقبه هزار و100 شد برگردانده
.شد خواهد برگردانده وقف حال به قضاييه قوه
به اشاره با خيريه امور و اوقاف سازمان فرهنگي معاون
از بار اولين براي هفته اين در:وقفگفت هفته برنامه
و آمد خواهد بهعمل تجليل كشور سراسر زنده واقفان
قرآنهاي و نامهها وقف زيباترين تصاوير از نمايشگاهي
بقاع عمراني كارهاي از عكسهايي و آثار و نفيسوقفي
.شد خواهد برپا متبركه
مدير از 60 بد ارزشيابي 60
پاياني بخش - مديران توسط كاركنان ارزشيابي
;اشاره
،"ارزشيابي مدير ، 60 60 تحليلي مقاله نخست بخش در ديروز
در آن فوايد و ارزشيابي از تعاريفي ذكر بر علاوه
به مديران تقسيمبندي درباره آموزشي ، -اداري سازمانهاي
مديراني عملكرد شيوه نيز و (تايي دسته 20 3) مدير نوع 60
ارزشيابي با و ميزنند زخم برخود مديريتي ، روشهاي با كه
به سخن ميكنند ، عميقتر را زخم اين خود ، نيروهاي از
دو عملكرد مقاله ، اين پاياني بخش در امروز.آمد ميان
يا و همكاران بر كه مديراني يعني مديران ، از ديگر دسته
.است گرفته قرار بررسي مورد ميزنند ، زخم خود سازمان بر
با و ميزنند زخم خود همكاران بر كه مديراني :دوم دسته
آنكه جاي به خود ، زيردست نيروهاي از ارزشيابي اجراي
عميقتر را آنها زخمهاي باشند ، آنها دردهاي براي مرهمي
ميكنند
كه را امتيازاتي همه مديران ، قبيل اين :انحصارچي رئيس -1
اختصاص خودشان به ميگيرد ، تعلق شده انجام كارهاي به
و كند كار است موءظف كارمند مديران ، اين ديد از.ميدهند
نه است ، مدير مديريت نتيجه ميشود ، كسب كه موفقيتي هر
نيز كاركنان از ارزشيابي در تفكر ، اين زيردستان ، فعاليت
.دارد وجود "شديدا
دارند اعتقاد چون روءسا از گروه اين :طلبكار رئيس -2
استحقاق محوله ، وظايف دادن انجام علت به "صرفا زيردستان
انجام خود ، پرسنل از ارزشيابي در لذا ندارند ، را تشويق
اعتقاد ، و بس و ميدانند وظيفه انجام را آنها وظيفه
هيچ مصوب ، وظايف شرح حد در كاري هر دادن انجام دارند
.ندارد تشويق به نيازي
براي نيستند حاضر مديران اين :بيخاصيت و بيبو رئيس -3
حتي و بردارند قدم يك خود كارمندان خصوصي مشكلات حل
از ارزشيابي در خود ، پرسنل مشكلات از اطلاع بهرغم
ميگويند و ميگيرند ناديده را مسئله اين آنها ، عملكرد
هم با نبايد را دو اين.مشكلات مشكلات ، و است كار كار ،
.كرد اختلاط
پيشرفت علت تنها كه ميكند فكر قلدر مدير :قلدر رئيس -4
كننده مرعوب و تهديدآميز وي ، مديريت روش كه است آن امور
عامل عنوان به خود ، رياست كار در ابزاري هر از لذا و است
سالانه ارزشيابي ازفرم حتي ميبرد ، استفاده تهديد
.خود مديريت تحت كاركنان
توبيخ و انتقاد "دائما مديري اگر :رفتار كج رئيس -5
او ;است منفي نتيجه هم هميشه و ميدهد تذكر و ميكند
تذكر و توبيخ و انتقاد صحيح راه كه است كجرفتار مديري
تحت پرسنل دورهاي ارزشيابي مديري ، چنين.است نيافته را
ميتواند كه ميپندارد ابزاري مثابه به هم را مديريتاش
.دهد اخطار و تذكر كاركنانش به آن وسيله به
را هزينهها اكثر روءسا ، قبيل اين :خشك ناخن رئيس -6
ارزشيابيeنمره آنها ، ديد از و ميدانند غيرضروري
سازمان براي موفقيت ، كسب بهرغم كه را كارمندي
انجام كه بداند تا داد كاهش بايد است ، كرده هزينهتراشي
از بهتر بارز ، موفقيت كسب بدون و روزمره حد در وظيفه
.است هزينهتراشي
در مديران اين رفتاري ويژگي بارزترين :محرمانه رئيس -7
كارمندان ، كار از ارزشيابي روشهاي و ضوابط كه است آن
چيزي آن هر و آنان براي ويژه تشويق و پاداش حقوق ، پرداخت
باشد ، داشته پي در را پرسنل بين نسبي درجهبندي نمود كه
.ميدارند نگه مخفي
پيش كار كه مادامي مديران ، قبيل اين :ماشيني رئيس -8
آن زحمت كساني چه يا كسي چه كه نميدهند اهميت ميرود ،
يا و) ماشين مثل آنها سازمان دارند اعتقاد و ;ميكشند را
دريافت قابليت نيرويي آنها ، ديد از.ميكند كار (ساعت
و هيچوجه به كه دارد را كاركرد ارزشيابي در خوب درجه
.نسازد متوقف را ماشين اين لحظهاي حتي
زيردستان به دستورالعملي مديران :دستورالعملي رئيس -9
"عينا چگونه اينكه هم و بكنند چه "عينا كه ميگويند خود
مديران.دهند انجام را نظر مورد كار موبهمو و
انجام پرسنل بايد كه را كارهايي تمامي حتي دستورالعملي ،
و ميدهند قرار آنها اختيار در و ميكنند فهرست دهند ،
را رئيس نظر مورد مصداقهاي آنها كاركنان دارند انتظار
را مصداقها اين شدن رعايت و دربياورند اجرا به "دقيقا
.ميدهند قرار مدنظر آنها ارزشيابي در نيز
نظريات و دستورها همه روءسا ، قبيل اين :يادداشتي رئيس -10
عدم ابراز و شفاهي دستورهاي از و مينويسند را خود
مديران ، اين ارزشيابي شيوه.دارند اكراه حضوري موافقت
زيردستان از كه را چيزي آن هر كه است بدانگونه اغلب
به يادداشتي طي ارزشيابي دوره ابتداي در ميخواهند ،
اساس همان بر نيز دوره پايان در و ميرسانند آنها اطلاع
كار در بديعهپردازي و نوآوري خلاقيت ، .ميكنند ارزشيابي
.ندارد جايگاهي يادداشتي مدير زيردستان
و متفرعن رئيس كارمندان نامههاي جواب :متفرعن رئيس -11
ميكند تهيه او (معاون يا و) منشي را وي اداري نامههاي
شيوه در.ميكند نيز امضا را آنها وي ، جاي به حتي و
اگر و است ماورايي آنها نقش نيز ، متفرعن مديران ارزشيابي
ارزشيابي نمره دليلي چه به و چرا كه شود سئوال وي از
از ميگويد فرعونوار است ، داده كاهش را كارمند فلان
خيلي حد در يا و ميگويم شما به و ميپرسم معاونم
.ميگويند برايتان بپرسيد ، معاونم از :متفرعنانهاش
اداري اراده و راي كه وقتي زورگو ، روءساي :زورگو رئيس -12
ناراحت سخت ميكند ، برخورد مانع با مديريتيشان و
زيردستان كه شيوهاي هر به مديران ، قبيل اين.ميشوند
ارزشيابي نتايج قبولاندن در باشند ، كرده ارزشيابي را خود
استفاده زورگويي جز ديگري eشيوه هيچ از آنها ، به
كه باشيد مواظب كه ميگويند خود زيردستان به و نميكنند
.نشود بدتر اين از شما ارزشيابي نتيجه
پوشاندن قصد به مديران ، قبيل اين :نما بزرگ رئيس -13
اگر.ميكنند تحقير را ديگران خود ، ناتوانيهاي و نقصها
تمامي و شويم دقيق مدير اين كاركنان ارزشيابي فرمهاي در
به ميتوانيم راحتي به كنيم ، خلاصه جدول يك در را آنها
نما ، بزرگ مدير كه چرا.ببريم پي مدير ناتوانيهاي و نقصها
.ميكند جستجو خود كاركنان در را خودش عيبهاي واقع در
اينكه بهانه به روءسا ، از گروه اين :بخيل رئيس -14
راه سد ندارند ، كافي آمادگي و تجربه هنوز آنها ، كارمندان
شيوه.ميشوند آنان پيشرفت و مقام ارتقاي ترفيع ،
به حتي كه است اينگونه روءسا ، از دسته اين ارزشيابي
پرسنل ارزشيابي نمره از شده ، كه هم نمره. /اندازه 25
كمتر كارمندان ، درباره اظهارنظر بخش در و ميكنند كم خود
.كرد مشاهده خاص تمجيدي و تعريف و مثبت جملهاي ميتوان
از گروه اين ديد از فحاشي و تشدد :بددهن رئيس -15
روءساي.است مهم فوقالعاده كارها پيشبرد در مديران ،
كاركنان از ارزشيابي از بعد و قبل ابزار ، اين از بددهن
استيصال جهت به متاسفانه و ميكنند استفاده وفور به خود ،
در مالي تامين عدم و اقتصادي مسايل در پرسنل از بعضي
فقط.نميشوند روبرو نيز مشكلي هيچ با روزمره ، زندگي
و خشك محيط يك به سازمان شدن تبديل و احترام كاهش قدري
فحش يك با ميتوان هم را آن كه دارند پي در را محض اداري
.كرد فصل و حل ديگر تشدد و
دليل اين به فقط ميكنند فكر روسا اين :سرمست رئيس -16
و.ميآيد درست نظرشان به ميكنند هرچه هستند ، رئيس كه
ميكنند ، ارزشيابي را خود زيردست نيروهاي كه موقعي لذا
كه جور هر ميتوانند پس هستند ، رئيس چون ميكنند فكر
.كنند ارزشيابي و درجهبندي را آنها ميخواهد دلشان
هيبتالله آنها روءساي كه سازماني در :هيبتالله رئيس -17
در هم خودشان كه ميرود پيش هنگامي تنها كارها هستند ،
هم مواقعي در روءسا ، قبيل اين.باشند داشته حضور كار محل
نام به ابزاري به توسل با ندارند ، حضور خودشان كه
آن ، از ناشي نتايج به كارها تمام دادن احاله و "ارزشيابي"
.ميكنند حفظ زيادي حدود تا را خودشان هيبت
معتقدند روءسا ، از گروه اين :گربهكش رئيس -18
زيردستان خطاكاري از مانع ديگران دادن قرار وجهالمصالحه
يك لااقل مديران ، از گروه اين ارزشيابي شيوه در.ميشود
پائينترين ناحق ، يا و حق به كه كرد پيدا ميتوان را نفر
واقع در و كرده كسب ارزشيابي در را ممكن نمره
را خود كار حساب ديگران تا گرفته قرار وجهالمصالحه
.بكنند
همان بودن مشغول دارند اعتقاد روءسا اين :مكانيك رئيس -19
دوشاب با دوغ آنها نظر از لذا و است رسيدن نظر به مشغول
را ظواهر كه رويي در زيركار از نيروي با فعال كارمند و
ارزشيابي نمرههاي در.نميكنند فرقي هيچ ميكند ، حفظ
مشاهده را چنداني تفاوت شويم دقيق كه مدير اين كارمندان
.نميكنيم
يك سازمان اينكه رغم به مديران ، اين :بازيگر رئيس -20
تلقي بسته سامانه يك را آن غلط به است ، باز سيستم
تصور و ميدهند بازي خود خيال به را كارمندان و ميكنند
اين ارزشيابي شيوه.نميدانند را اين آنها كه ميكنند
چند با برخورد در واحد ، آن در كه است بدينگونه مديران ،
مشابه سناريوي يك و يكسان بازيگري شيوه يك از كارمند ،
خبر بازي اين از آنها كه آن خيال به ميكنند ، استفاده
كارمند سه به "مثلا.داشت نخواهند خبر يا و ندارند
را نمره بالاترين هستيد ، من كارمند بهترين شما :ميگويند
...و دادهام شما به فقط
با و ميزنند زخم خود سازمان بر كه مديراني : سوم دسته
آلامي بر علاوه خود ، زيردست نيروهاي از ارزشيابي اجراي
و اداري ارگانيسم ميكنند ، وارد خود كاركنان و خود بر كه
.مينمايند ناتواني دستخوش نيز را سازماني
كردن مخالفت مديران ، از گروه اين :منفيباف رئيس -1
براي هم كوششي و است موافق نظر ابراز از آسانتر برايشان
پرسنل ارزشيابي در روءسا ، اين.نميكنند خود مخالفت توجيه
مخالف فقط واقع در ميكنند ، مخالفت وي با وقتي خود ،
اصرار زياد اگر و چرا؟ بگويند كه نميكنند سعي و هستند
صلاح وقت هر شود ، گفته دلايلش نيست صلاح :ميگويند شود ،
.گفت خواهيم بود ،
علاقهمند كار نتيجه به روءسا ، اين :خوار نتيجه رئيس -2
واقع در.ندارند كار گرفتن انجام نحوه به توجهي و هستند
و شود انجام بايد كار ميگويند مديران قبيل اين
از ارزشيابي در.شود انجام بايد چگونه كار كه نميگويند
و اجرايي مراحل مديران اين چون نيز ، پوشش تحت نيروهاي
به فقط ببينند ، نميخواهند يا و نميبينند را عملياتي
شده حاصل چگونه نتيجه اين كه نميگويند و مينگرند نتيجه
سير در كه هستند كساني اغلب نتيجهخوار ، روءساي.است
لذا و شدهاند نائل مديريت پست به شبه يك اداري ، ارتقاي
.ندارند خبر فعاليتها عملياتي مراحل از
سرعت با مديران ، اين كارهاي تمامي :بند سرهم رئيس -3
"اصلا نتيجهها ولي ميگيرد ، انجام خارقالعادهاي
در مديران اين توسط كاركنان ارزشيابي.نيست رضايتبخش
هيچوجه به ولي ميپذيرد ، انجام كوتاهي بسيار زمان مدت
.كرد اعتماد ارزشيابي نتايج به نميتوان
با فعاليتها جمع سر كه همين روءسا ، اين :صددرصد رئيس -4
و ميشود راحت خيالشان ميكند ، تطبيق صددرصد استاندارد
.ندارند سرجمعها دهنده تشكيل عوامل و جزئيات به كاري
اتكا بيشتر صددرصد ، نگرش بر مبتني مديران ارزشيابي شيوه
ظاهرسازي نگرش ، نوع اين لذا و كيفيتها تا دارد كميتها بر
باشيم ، كيفيت افزايش شاهد آنكه بدون را كميتها ارتقاء و
.ميدهد شيوع "شديدا
در مديران ، از گروه اين ديد از :الاولويت دائم رئيس -5
شود ، ارجاع زيردستان به كه كاري هر زمان ، از لحظه هر
نخواهند هيچگاه زيردستان لذا و دارد تقدم و اولويت
پرسنل ارزشيابي در و است مهم وي ديد از كاري چه فهميد
اولويت كار كدام ارزشيابي ، لحظه در اينكه به بسته نيز ،
و متغير نيز ارزشيابي نتايج است ممكن باشد ، مدير اول
.باشد متفاوت
درباره هرگز روءسا ، از عدهاي :المسايل حل رئيس -6
اين.نميكنند ترديد مشكلات راهحل يافتن در خود توانايي
به خود ، پرسنل درباره اظهارنظر و ارزشيابي موقع در گروه
انجام كاري اينكه از هستند ، حلالمسايل خود اينكه جهت
فوري و ميكنند تعجب اظهار مانده ، عقيم يا و نشده
ممكن چند هر ميدهند ، ارائه شده مطرح مشكل براي راهحلي
.نباشد اجرا قابل است
رفع كه ميكنند تصور مديران از گروه اين :معلول رئيس -7
آنها ، سازمان در وقتي لذا و است علت رفع موجب معلول
ارائه و روابط فعاليتها ، كيفيت كاهش بر مبني دلايلي
شيوههاي اعمال با ميشود ، مشاهده توليد يا و خدمات
معلولان كه برميآيند درصدد كاركنان ارزشيابي در مختلف
همچنان "علت" لذا و بنشانند خود سرجاي را كاستيها اين
.ميماند باقي ناشناخته
"غالبا مديران ، از گروه اين تصميمات :يويوباز رئيس -8
مورد در برميانگيزد ، را زيردستان نامساعد عكسالعمل
و عدالت رعايت عدم جهت به نيز ، كاركنان از ارزشيابي
و پرسنل برخي برجستگيهاي به توجه عدم نيز و انصاف
كاركنان ، سازماني درجهبندي در آنها از بعضي كم فعاليت
تبديل يويو همانند بازيچهاي به مديريتي ابزار اين
هر كردن جمع به وادار مدير است ممكن نهايت در كه ميشود
.شود نهادهاند ، نام ارزيابي و ارزشيابي را آن كه آنچه
هر كه ميدانند مديران اين كارمندان :مصالحهچي رئيس -9
گم ديگران پيشنهادهاي لاي لابه در بدهند ، كه پيشنهادي
ارائه و مشاركت مديران ، اين ارزشيابي شيوه درميشود
و ميبازد رنگ مصلحت سايه زير پرسنل ، توسط پيشنهاد
را (رئيس نظر از "صرفا البته) سازمان مصلحت كه كارمندي
.است برندهتر بدهد ، قرار مدنظر بيشتر
اعمال كه دارند اعتقاد مديران اين :متحدالمال رئيس -10
يكسان سازمان يك از بخش هر در و سازماني هر در سرپرستي
نحوه تبديل و تغيير موجب سازماني شرايط تغيير و است
از ارزشيابي هنگام در روءسا ، اين لذا.نميشود مديريت
و محلي مقتضيات و زماني مكاني ، شرايط به خود ، كاركنان
چشم يك با را ، همه همهجا ، و نميكنند توجه منطقهاي
.ميبينند
دارند اعتقاد التصميمها حاضر :التصميم حاضر رئيس -11
مديران ، قبيل اين.است بيتصميمي از بهتر نادرست ، تصميم
اطلاعاتي خود پرسنل فعاليتهاي از بخشي مورد در اگر
اظهارنظر فعاليتها از بخش آن درباره نيستند حاضر ندارند ،
اگر حتي پرسنل ، از ارزشيابي در ميگويند و نكنند
بهتر بوديم ، اطلاعات نقصان دچار يا و نداشتيم اطلاعاتي
و اطلاعي كم به متهم تا كنيم اتخاذ نادرست تصميمي است
.نشويم بيتصميمي
در فقط كليات ميگويند مديران اين :ذرهبين رئيس -12
و توجه كار جزئيات به كامل طور به كه ميشود تامين صورتي
يك حد تا كار جزئيات در ريزشدن يعني.كنيم رسيدگي
آن خود ، پرسنل از ارزشيابي در مديران ، اين.تقسيماتميك
زندگي محدوده در حتي كه ميشوند جزيي و ريز كارها در قدر
.ميكنند جستجو نيز خود پرسنل خانوادگي جزئيات و شخصي
خود كارمندان از سفلهپرور روءساي :سفلهپرور رئيس -13
از ارزشيابي در لذا و دارند ، تملق و خوشامدگويي انتظار
را تملق از متفاوتي درجات مديران اين نيز ، پرسنل
دورويي تملق ، سازمان ، بر ضربه ديد از.ميكنند ارزشيابي
.است سازمان بر ضربات بزرگترين فرصتطلبي ، و
با سازمان ، اشتباهات كليه با مديران ، اين :آهني رئيس -14
از ارزشيابي در لذا.ميكنند برخورد توبيخ و بازخواست
نميدهند ، نشان را "اشتباه" وجه هيچ به نيز خود پرسنل
.ميروند نشانه را "كار اشتباه" بلكه
حوزه گرداگرد در مديران ، قبيل اين :باز معاون رئيس -15
.ميگمارند كار به را مشاوران و معاونان انواع خود ، رياست
دست به نيرو يك از درستي ديد هيچگاه باز ، روءسايمعاون
.ميشوند خطا مرتكب اغلب و نميدهند
كليه كه دارند اعتقاد مديران ، اين :مشي خط رئيس -16
تنظيم كه مشيهايي خط تعميم با ميتوان را مشكلات
از ارزشيابي براي روءسا ، اين.كرد فصل و حل ميكنند ،
تنظيم پيچيدهاي و متفاوت مشيهاي خط نيز كاركنان
و بوروكرات توانمند نيروهاي به آن اجراي كه ميكنند
.دارد شديدي نياز بيكار ،
وحدت و وحدتنظر طرفدار مديري اگر :عروسكباز رئيس -17
رسيدن.است عروسكبازي رئيس باشد ، خود كارمندان كامل عمل
بوده سخت بسيار عمل در كه آن بر علاوه اعتقادي ، چنين به
گستردهبين همدلي و فراوان عملي و علمي فعاليت به نياز و
براي دقيقي ابزارهاي نيازمند همچنين دارد ، پرسنل
.هستند آن فاقد مديراني چنين "معمولا كه است ارزشيابي
مشكل را خود سازمان مشكلات رئيسي ، اگر :پادرهوا رئيس -18
در مديران ، از گروه اين.پادرهواست رئيس نداند ، خود
با مشكل ، يك با مواجهه حين در و خود پرسنل از ارزشيابي
"!آنهاست مشكل ديگر اين" :نادرست و معروف جمله گفتن
عامل اگر حتي مياندازند ، ديگران گردن به را تقصيرها
.باشد سازمان خود تقصير ،
سازماني افراد درماندهترين و تنهاترين :فكركش رئيس -19
.دارند جديدي افكار كه هستند كساني است ، فكركش آن رئيس كه
-متفكر افراد از پرسنل ، از ارزيابي موقع در فكركش ، روءساي
تفكرشان از نمودي هيچ ارزشيابي دوره طي در اگر حتي
زهر سازمان ، براي مزاحمت ايجاد جرم به -باشد نشده ارائه
.ميگيرند چشم
سازماني مشكلات ميكنند سعي روءسا اين :تشكيلاتي رئيس -20
در اگر و كنند برطرف ساختاري و تشكيلاتي تغييرات با را
به كنند ، برخورد ايرادي به خود ، پرسنل از ارزيابي هنگام
از را شونده ارزشيابي فرد ميكنند سعي ايراد ، رفع جاي
مكان نقل ديگري مكان به سازماني جايگاه و ساختار لحاظ
.دهند
***
اگر است بديهيكرديم ذكر را بد مدير بد 60 ارزشيابي 60
گفته شده ذكر مديريت نوع در 60 كه آنچه با مغاير فعاليتي
.داشت خواهيم پيشرو را مطلوبتري شيوههاي شود ، انجام شد ،
مقوله به ديگر نگاهي از كه را زير جملات است لازم لذا
اين ختام حسن براي ميافكند ، نظر مديريت و ارزشيابي
:كنيم مرور باهم گفتار
و برانگيز تفكر و هوشمندانه است تلاشي ارزشيابي *
.چگونههاست و چراها از بسياري دربرگيرنده
همه تجربيات با كه است عملي.نيست دهي گزارش ارزشيابي *
.ميشود بافته درهم شونده ارزشيابي جانبه
ارزشيابي كه شود طرحريزي گونهاي به بايد ارزشيابي *
و بگذارد ارج هدفهايش و خودش براي كند آماده را شونده
قابل و شده شناخته اعتبار كه برتر قالبهاي در را آنها
.بسنجد دارند ، قبولي
را عمل شيوههاي و مهارتها از دسته آن بايد ارزشيابي *
قرار فردي هر قبول مورد آنها اجراي و هستند اساسي كه
.سازد نمايان و آشكار ميگيرد ،
بهره خوب كيفيت از كه را مواردي هم بايد ارزشيابي *
نياز كه را ويژهاي موارد هم و سازد جلوهگر گرفتهاند ،
.كند مشخص دارند ، اصلاح به
بتوان كه دهد ارائه را دستورعملهايي بايد ارزشيابي *
كار به بعدي تمرينات و تجربهها براي و گرفت ياد را آنها
.بست
و عيني تعريفي پرسنل ، توانائيهاي از بايد ارزشيابي *
توانائيهاي بايد ارزشيابي همچنين.دهد دست به لمس قابل
و عملورزيدهتر در تا سازد بارور را او بالقوه
(11).شود كارآزمودهتر
مجدفر مرتضي *
مقاله هفت از يكي عنوان به اين ، از پيش مقاله اين *
نقش ملي همايش در ،(رسيده مقاله بين 67 از) برگزيده
شده ارائه مقاله موءلف توسط بهرهوري ، بهبود در ارزشيابي
.بود
:پانوشتها و منابع
1- Scriven 2- Astick 3- Tyler
4- Astaphilyeem
آموزشي فعاليتهاي از ارزشيابي شيوههاي.يوسف گرجي ، -5
بهبود در ارزشيابي نقش سمينار مقالات خلاصه معلمان ،
.بهرهوري ، 1375
6- Mcnell 7- Popham8- Centra
پژوهشنامه ، تهيه روش ،(1375) اكبر علي دكتر سيف ، -9
.رودهن اسلامي آزاد دانشگاه انتشارات تهران ،
بيماريها مقاله تلخيص).ده شماره دوم ، سال روش ، مجله -10
.(مديريت آفات و
:تهران كارورزي ، و معلم تربيت ،(1374) علي روءوف ، -11
.فاطمي انتشارات
اعتبار سولدوز حسنلوي تمدن هنر
است
جهان و ايران گنجينههاي
بزرگ كشور فرهنگي و تاريخي آثار اهميت به نسبت كه كسي هر
شود ، واقف حدودي تا آذربايجان منطقه بويژه اسلامي ، ايران
.دانست خواهد واجب را آثار اين از نگهداري و حفاظت برخود ،
اين حيطه از حسنلو تپه تمدن و تاريخ مورد در گفتن سخن
دانشمنداني تفحص و پژوهش چون است ، خارج كوتاه نوشتار
آندره پرادا ، ايدات دايسون ، رابرت چارلزبورني ، همچون
طي را آن عظمت...و مصطفوي تقي محمد سيد و گيوشمن گدار ،
لذا كردهاند ، بيان جهان سراسر به كتاب و مقاله صدها
هنگام به ماه 1374 ، شهريور در باستاني عظمت اين حفظ براي
زرخيز استان به رفسنجاني هاشمي آقاي جناب سفر
از تعدادي همكاري با نوشتار اين نگارنده آذربايجانغربي ،
موزه ايجاد" طرح تهيه به اقدام نقده ، شهرستان دانشجويان
طرف از خوشبختانه كه نموديم "حسنلو تپه باستاني آثار
به تومان ميليون حدود 18 در بودجهاي تخصيص با وقت دولت
تخصيص از كه است اندي و سال سه حدود در ولي.رسيد تصويب
فراموش ذيربط مسئولين اينكه مثل ميگذرد آن اعتبار
پارك ورودي در موزه ، تمام نيمه ساختمان كه كردهاند
.ميشود مستهلك گذشته روز به نسبت روز هر سولدوز ، بوستان
ميراث از گرفته نشات ايراني ، هر فرهنگ كه آنجايي از حال ،
شاهد پروژه اين اتمام در تعجيل با مسلم قدر اوست ، نياكان
از جلوگيري و گردشگري صنعت توسعه قبيل از مثبتي پيامدهاي
ميراث از حراست و حفظ و مجاز غير حفاريهاي و فرهنگي غارت
منطقه رسوم و آداب و سنن احياي و قديم تمدن ارزش با
ميراث و گنجينه جهاني روز ميمنت به ليكن ، .بود خواهيم
ايجاد پروژه و طرح اين اتمام براي تقاضامنديم فرهنگي ،
اسلامي ارشاد وزارت و فرهنگي ميراث حسنلو ، توريستي شهرك
مالي حمايت مورد را مربوطه مسئولين بيدريغشان حمايت با
اتمام جهت سال هر سولدوز ، شهرستان مردم تا دهند قرار
.نشوند ديگر بهاري وعدههاي منتظر پروژههايي چنين
سليمانزاده ايرج *
|