تهران شهردار به اي نامه در
همشهري روزنامه مديريت از كرباسچي غلامحسين
داد انصراف
نوجوانان به را "بحراني شرايط" از عبور
بياموزيد
كانادا در خانگي خشونتهاي از گزارشي
داشت؟ رضايت زندگي از ميتوان چگونه
تخفيف براي قبه پرونده :قبه وكيل رياحي
برگشت بدوي شعبه
به تامين قرار
تهران شهردار به اي نامه در
همشهري روزنامه مديريت از كرباسچي غلامحسين
داد انصراف
لوح در همشهري انتشار بركت و خير اميدوارم : الويري
بماند باقي پايدار شماهمچنان معنوي افتخارات
الويري به نامهاي طي كرباسچي غلامحسين: اجتماعي گروه
روزنامه مديرمسئولي از را خود انصراف تهران شهردار
.كرد اعلام همشهري
:است زير شرح به كرباسچي نامه متن
محترم شهردار ، الويري مهندس آقاي جناب گرامي برادر
نظارت و مديريتي همبستگي رعايت ضرورت به نظر تهران ،
مطبوعاتي موءسسه با تهران محترم شهردار كامل محتوايي
روزنامه مسئول مديريت تنگاتنگ ارتباط به باتوجه و همشهري
بودن باز و عمل آزادي جهت بدينوسيله آن امتياز صاحب با
از را خويش انصراف مربوطه ، امور تمشيت جهت جنابعالي دست
.ميدارم اعلام همشهري روزنامه مديرمسئولي فعاليت ادامه
روزنامه تعيينكننده و موءثر نقش به باتوجه انشاءالله
مطبوعاتي جامعه نوين فعاليتهاي احياي روند در كه همشهري
و عزيز كاركنان همت به و است داشته را كارآمدي بالاترين
و گشوده منطقه و كشور مطبوعات در جديد سرفصلي آن ، زحمتكش
توسعهاي و پيشرفت را كشور مطبوعاتي تجربه گوناگون ابعاد
روزنامهاي عنوان به نيز هماكنون بخشيد تصور غيرقابل
حسن با كشور روزنامه پرتيراژترين حال عين در و وزين
.كند طي را گذشته موفق مسير شما درايت و تدبير
برخي عليرغم كه روزنامه شريف و زحمتكش عزيزان كليه از
تاب را مشكلات و مسائل تحمل دوران اين نابخرديهاي
ايستادند استوار خود مطبوعاتي رسالت مسير در و آوردند
خداي به را همه حافظ و قرآن از ذكري با و ميكنم تشكر
:ميسپارم توانا و دانا
لايعلمون الناس اكثر ولكن امره علي غايب والله
قدم زد خواهي كعبه شوق به گر بيابان در
مخور غم مغيلان خار كند گر سرزنشها
نگشت ما مراد بر روزي دو گر گردون دور
مخور غم دوران حال نماند يكسان "دائما
بند 325 اوين زندان
برادر: است چنين كرباسچي غلامحسين به الويري مرتضي پاسخ
، نامه كرباسچي غلامحسين آقاي جناب لايق مدير و شجاع
همشهري روزنامه مديرمسئولي از انصراف بر مبني جنابعالي
ايران ، اسلامي جمهوري نظام كه اين از.شد واصل
وجود بركات و آثار از بزرگ تهران شريف مردم عليالخصوص
محروم شما چون محبوبي و دلسوز انقلابي ، شخصيتي ارزشمند
ايفاي سنگر در را خود خدوم تلاشگر چهره مدتهاست و گشته
.متاسفم نميبينند ، مسئوليت
شرايط سريعتر چه هر حقتعالي ، عنايت و لطف به اميدوارم
ديگر ايثار و خدمت شوق و گشته فراهم جنابعالي حصر رفع
.گردد گشودهتر دلسوزي و فداكاري ميدان و برقرار بار
نظارت و مسئوليت ادامه از مصالحي به بنا اينكه از
انصراف همشهري اطلاعرساني و فرهنگي نهاد بر خويش كارساز
چون اماكنم كتمان را خود ناخشنودي نميتوانم دادهايد ،
تصميم اين در را همشهري همچون بزرگ رسانهاي كلي مصلحت
احترام ديده به انصراف اين بر را شما اراده ديديد ،
.مينهم ارج و نگريسته
- پسنديده سنت اين نيكوي آثار و بركت و خير كه اميدوارم
همچنان شما معنوي افتخارات لوح در - همشهري انتشار
سنه سن من):علي مولايمان قول به و بماند باقي پايدار
صدقه و صادقانه خدمت وافر بهره (بها عمل من اجر فله حسنه
ذخيره بر همواره فرهنگي اقدام اين ماندگار و جاريه
.بيافزايد شما صالح اعمال باشكوه
دفتر در و انديشورزان و فرهيختگان فرهنگ در يقين به
هميشه براي زلال حقيقت اين امت ، خبرگان و صاحبنظران
.است بسته نقش درستي به تاريخ
بهنوجوانان را "بحراني شرايط" از عبور
بياموزيد
فردا از ميتواني اما دادي دست از را امروز تو" گفتن
"ديگريست روز فردا و كني آغاز را خود تلاش دوباره
دهد تغيير نوجوان در را نااميدي افسردگيو از ناشي بد نتيجه ميتواند
تابستاني اردوي دوره پايان جوايز اهداي مراسم كه زماني
و كرده بغض "كاملا سالهام هفت پسر رسيد ، پايان به پسرم
بود آن عضو بزرگترش برادر كه گروهي.بود گريه آماده
پسر گروه اما.بودند شده صاحب را بهترينها جايزه
مثل كوچكتري بسيار جوايز و شدند تشويق تنها كوچكترم ،
.كردند دريافت را شنا لوازم
پسر ميكردند ، شادماني مقابل گروه برندگان كه حالي در
را كاري هم من و شد خيره زمين به و نشست گوشهاي كوچكترم
انجام بود من وضعيت در اگر ديگري مادر هر كه دادم انجام
در و كردم بغل را او رفتم سويش به اين بنابر ;ميداد
ندارند معني هيچ احمقانه جوايز اين" كه كردم زمزمه گوشش
شدن نزديك براي اما بود ، خوب قصدم "نيستند مهم "اصلا و
.كردم اشتباهي كار هدف به دسترسي و
مسئله" گفتن است ، نااميد و افسرده فرزندتان كه حالتي در
ندرت به روانشناسان نظر از "ندارد اهميت" يا "نيست مهمي
زبان به.ميكند ناراحتي شدن برطرف و مسئله حل به كمكي
به آنچه به نسبت فرزندتان ميشود باعث جمله اين آوردن
كند پيدا بدي احساس خواستههايش ، به نسبت يا است دنبالش
سازگار بد اخبار با را خود چگونه كه نميدهد ياد او به و
.كند
ميتوانند والدين كه مهارتي مهمترين معتقدند كارشناسان
و بد اخبار با خود سازگاري نحوه بياموزند ، خود كودك به
در مقاومت كه است داده نشان مطالعات.ميباشد مشكلات
و اشتباهات در كه را كودكاني بد ، حوادث وقوع زمان
در كه كودكاني از را ميزنند پاي و دست لغزشها
ميكنند ، پيشرفت و كرده نمو و رشد كننده مضطرب موقعيتهاي
ميتواند كننده مضطرب موقعيت اين.ميكند متمايز هم از
يا نزديكان از يكي مرگ با شدن مواجه بد ، نمره يك گرفتن
.باشد والدين طلاق
پرورش و ايجاد براي والدين كه دارند وجود زيادي چيزهاي
در مناسب روحي شرايط به بازگشت و مقاومت روحيه
خصوص اين در متخصصين.دهند انجام بايستي فرزندانشان
:كردهاند مطرح را زير پيشنهادهاي
كننده ناراحت و بد اتفاق كه كنيد يادآوري خود كودكان به
بود نخواهد پايدار و هميشگي
به كه را پيغامي اما برسد ، نظر به ساده فوق روش است ممكن
اغلب ما كودكان.است پايدار و قاطع بسيار دارد خود همراه
نظر در بد حوادث -ندارند بد حوادث از شناختي و تجربه
شدن طرد يا بازي يك در شكست يا باختن معادل چيزي كودكان
معني به اتفاق يك بروز -آنهاست صميمي دوستان سوي از
.نيست دنيا پايان
نوجوانان و كودكان انستيتوي تحقيقاتي گروه عضو متخصص يك
و منفي احساسات كه ميكنند تصور كودكان است معتقد
شكست يا و ماند خواهد جاودان هميشه براي آنان ناراحتي
تفكري طرز چنين متاسفانه ، .ميدهد باد به را چيز همه
به كودكي اگر.ميگيرد نوجوان و كودك از را جنبش و تحرك
دائمي او پريشاني و ناراحتي اين دليل كه برسد باور اين
نميدهد ، تغيير را چيزي بكند كه هم تلاشي هر او يا است ،
.كشيد خواهد دست آينده به اميد و تلاش از
شرايط درگير را خود نوجوان يا كودك كه زماني هر در
را امروز تو" گفتن كرديد ، مشاهده نااميدي و كننده ناراحت
را خود تلاش دوباره فردا از ميتواني اما دادي دست از
از ناشي بد نتيجه ميتواند "ديگريست روز فردا و كني آغاز
عنوان به.دهد تغيير نوجوان در را نااميدي و افسردگي
و ناراحت او دست از معلمش كه ميكند فكر نوجوان اگر مثال
به ميتوانيد نميكند فكر درست او درباره يا است عصباني
باشد رسيده تصوري چنين به تو معلم است ممكن" بگوييد او
."ميكنم نگاه ديگري طور موضوع به من اما
از يكي هنر كه سالهام هشت دختر كه زماني:واقعي مثال يك
جديد معلم ميكرد احساس بود ، علاقهاش مورد موضوعهاي
آنها كارهاي و بقيه به و دارد توجه نفر يك به فقط هنر
كه بود شده افسرده و ناراحت قدري هدبه نمي نشان توجهي
دست علاقهاش مورد هنر از و شود شرايط تسليم بود نزديك
هيچ" كه دادم توضيح او به و شدم متوجه موقع به من بكشد ،
كار به نفر يك كه اين خاطر به را خودت تلاش بهترين وقت
كردم تكرار بارها را اين و "نكن متوقف نميدهد ، بها تو
ساله حالا 12 او.كرد دريافت مرا پيام دخترم نهايت در تا
.ميكند دنبال شدت به كه است موضوعاتي از يكي هنر و است
ارتقاء خود فرزندان در را مشكلات و مسايل حل توانايي
بخشيد
شرايط به بازگشت يا پرش حالت مورد در شده انجام تحقيقات
شده منجر مسايل حل مهارتهاي مانند نكاتي به روحي ، عادي
در پادزهر بهترين "عمل" همواره:است ساده آن دليل.است
فرزند درماندگي و شكست دليل.است درماندگي احساس برابر
اتحاد يا توافق دنبال كهبه باشد اين دليل به ميتواند
كه كند سعي مثال براي است ، نبوده ديگري فرد با مشورت يا
نوجوانان.كند تقويت ديگري فرد ياري با را خود مهارتهاي
و ياري با را "است توانستن خواستن ، " رفتار ميتوانند
اين بنابر.كنند تقويت و بخشيده بهبود خود در قاطعيت
خودش را مشكلات راهحلهاي كه كنيد تشويق را خود فرزند
را خود فرزندان خودشان ميخواهند والدين اكثر.كند پيدا
ناراحتي وقتي اين بنابر.دارند نگه دور تنش و ناراحتي از
و ميدوند صحنه ميان به والدين ميكند ، بروز مشكلي يا
كه آن بدون كنند حل تنهايي به را مسئله ميكنند سعي
كشف را توانايياش و قدرت تا بدهند فرزندشان به فرصتي
.كند احساس خود در را تغييري و كند
كرد ، مكان نقل اوهايو به شمالي كاليفرنياي از كه پسرم
به است غمگين خيلي دوستانش دوري از كه شدم متوجه "بعدا
يك به ميتواني تو اما هستي غمگين كه ميدانم:گفتم او
بهتري احساس ميتواند چيزي چه اينكه هم آن و كني فكر چيز
ميتواند گفت و كرد فكر مدتي براي پسرم.كند ايجاد تو در
تجربه را دوستانش با ارتباط از ديگري نوعي نامهنگاري با
.كند
خيلي او روحيه اما كشيد طول دقيقه پسرم 5 و من صحبت كل
راهحلي همين او رفتيم نيويورك به وقتي بعد سالشد بهتر
.كرد تجربه "مجددا بود يافته خود كه را
كنيد مداخله ميتوانيد زماني چه كه بدانيد
است ممكن مواقع برخي.نميشوند حل سادگي به مشكلات همه
لازم والدين شما سوي از رهنمودها و راهنمايي كهارايه
وقتي.كردم رفتار خود بزرگ دختر با من كه همانطورباشد
آغاز حالي در را خود تحصيلي سال بود ، ساله يازده سارا
رفتار گونهاي به دخترش دوستان از گروه يك كه كرد
خانوادهها و اجتماع پذيرش مورد رفتارشان كه ميكردند
و فشار تحت دوستانش طرف از سارا ديگر سوي از و نبود
نميكرد تبعيت آنان از سارا زيرا بود ، گرفته قرار تحقير
طرف از كه ميخواست و بود سالي و سن كم دختر چون ولي
ناراحت نيايد ، نظر به غيرعادي و نشود طرد نيز دوستانش
ميگويند راست آنها آيا كند ، چه كه بود مانده معطل و بود
او صحبتهاي به مادر يك عنوان به فقط من ابتدا.نه يا
كردن گوش از بيش چيزي به او شدم متوجه بعد دادم گوش
من ، كند ، دوري گروه اين از كه دارد نياز و دارد احتياج
باشد دختراني از دسته آن دنبال به كردم تشويق را دخترم
رفتار معقولانه و دارند توجه بهتري موضوعات به كه
ميتوان كه راههايي مورد در هم با ما همچنينميكنند
گفتوگو و بحث شناخت را خوب دوستان و دختران تيپ اين
روش بهترين كه نيستم مطمئن مادر يك عنوان به من كرديم ،
با كه كنم كمك سارا به توانستم ولي باشم كاربرده به را
حقيقي احساس به و باشد داشته راحتتري و بهتر احساس خودش
.كند عمل اعتقاداتش و قلبش
وقتي كه است اين سازگاري و توافق بهبود براي راه بهترين
حامي و پشتيبان شما ميكند ، مطرح را سوءالاتي شما فرزند
از پشتيباني دادن نشان راه يك.منتقد يك نه باشيد او
بودم ، تو سن در من كه زماني" بگوييد كه است اين نوجوان
اين حل براي كه راهي و افتاد ، اتفاق هم من براي مشكل اين
"...بود گونه اين گرفتم پيش در مشكل
سوي به بزرگ گامي شما ، فرزند كه ميشود باعث اين و
.بردارد موفقيت
فرزندان براي قبول قابل دليل با و منطقي محدوديتهاي
شويد قايل خود
فشاري و شديد اثرات فرزندتان ، كردن منضبط و تاديب چگونگي
فرزنداني است داده نشان تحقيقات.دارد همراه به نيز را
منصفانهاي مقررات و قوانين كه هستند والديني داراي كه
مقرراتشان ، و قوانين اين پشت و ميدهند قرار مدنظر را
مقررات اين رعايت و ثبات دارد ، قرار روشني و منطقي دلايل
به اعتماد و اجتماعي مهارت كسب خلاقيت از بالاتري سطح به
برخلاف كه والديني حاليكه در ميانجامد ، فرزندان در نفس
بدين ميگيرند پيش در را تفريط و افراط راه فوق والدين
و ميگيرند سخت خود فرزندان بر اندازه از بيش يا كه معني
داراي قايلند ، خود فرزندان براي حصري و بيحد آزادي يا
و بوده مشكل دچار "معمولا كه شد خواهند فرزنداني
بزرگتران راهنمايي به فرزندان.ميرود هرز استعدادهايشان
را آنها اندازه از بيشتر اگر اما دارند نياز خود
و كرده محدودشان و بدهيد دستور آنها به يا كنيد راهنمايي
را كردن فكر آنها باشند ، شما كنترل تحت "مرتبا
تحليل را مسايل چگونه كه نميگيرند ياد و نميآموزند
بهره موفقيت و مشكلاتشان حل جهت در خود فكر از و كنند
.ببرند
دهيد قرار خود فرزند عهده به را خانه كارهاي برخي اگر
ميز ، كردن تميز يا چيدن خودش ، اتاق كردن تميز مانند
دادن آب آب ، كردن تميز و در پشت آشغال سطل گذاشتن
بهطور نمك و قند شكر ، ظروف پركردن باغچه ، يا گلدانها
براي را فرزند قبيل اين از كارهايي و نان خريدن مرتب ،
ميكند آماده بزرگتر مسئوليتهاي و كارها اجراي و انجام
حد در روحي استقلال رشد و ايجاد زمينههاي كه آن ضمن
ايجاد كودك در را نفس به اعتماد و سالم رقابت و معمول
.ميكند
پيروزي قوت
و گرفته قرار تشويق مورد كه دارند تمايل موفق بچههاي
امتحان در" مانند تشويقهايي چنين كنند ، دريافت پاداش
تيم موفق بازيكنان از يكي ولي نگرفتم A نمره رياضي
مانند "هستم غني بسيار ادبيات رشته در" يا "هستم بيسبال
ميتوانند بچهها تمام.ميكنند عمل فرد در قوي فكر يك
در كشف براي فرصتي كه اين مثل درست كنند فكر كه بياموزند
برنامه فوق فعاليتهاي.كنند كشف را دارند استعداد آنچه
به خانه تكليفهاي حتي و ورزش سرگرميها ، دانشآموزان ،
و ارزشها اهداف ، احساس ، مورد در كه ميكند كمك بچهها
بچهها تشويق براي ديگر دليلببينند آموزش خود تعهدات
كار به را خود موفقيتهاي كه ميگيرند ياد آنها است اين
.سازند مرتبط پشتكار و سخت
بازي يك يا فعاليت يك يادگيري به بچهاي كه زماني
با يا مينوازد ، را آهنگي موسيقي وسيله يك با ميپردازد ،
ميرساند ، اتمام به و ميكند كامپيوتري بازي كامپيوتر
همچنين.ميدهد دست او به آن انجام از باورنكردن احساس
را كاري كه ميكند فكر كه زماني حتي كه ميگيرد ياد
بر اگر برنميآيد آن عهده از يا و دهد انجام نميتواند
باشد ، داشته پشتكار و داده ادامه خود تلاش و سعي
.شود موفق ميتواند
يا كار ابتداي در شما فرزند شديد متوجه اگر اين بنابر
كشيد ، كنار را خود و كرد نااميدي و ضعف احساس بازي حتي
از را پشتكار و تلاش و سعي حداكثر كه بخواهيد او از
خود فعاليت نوع كردن عوض مورد در "بعدا و دهد خودنشان
.بگيرد تصميم
ريدرزدايجست :منبع
ساكت فيض مهرك :مترجم
كانادا در خانگي خشونتهاي از گزارشي
آن از حاكي كانادا در ملي مطالعه يك نتايج -اجتماعي گروه
خشونت به نيز زنان از برخي خانگي دعواهاي در كه است
.ميشوند متوسل
روزنامه نوشته به اسلامي ، جمهوري خبرگزاري گزارش به
مورد در تحقيق به ملي مطالعه اين اطلاعات "پست نشنال"
صورت سال 1987 در كه ميشود مربوط كانادايي مرد و زن 705
.بود گرفته
مردان "غالبا كه بود آن نشانگر سال اين در شده ياد تحقيق
نتايج كه آنگاه.بودند شده متوسل زنان عليه بر خشونت به
زنان ، حقوق طرفداران شد ، منتشر سال 1989 در مطالعه اين
بود ، زنان عليه بر خشونت نشانگر كه مدركي عنوان به را آن
.ساختند مطرح
كانادا عوام مجلس به گزارشي ارائه موجب سپس مطالعه اين
نتيجه در كه شد سال 90 در "زنان عليه بر جنگ" عنوان تحت
ميليون ده صرف با ساله دو تحقيق يك انجام به را دولت
زنان عليه بر خشونت بردن بين از راههاي بررسي جهت دلار
.ساخت وادار
كه بود صفحهاي گزارش 460 يك كانادا دولت بررسي نتيجه
دولت ، پليس ، نگرش تغيير جمله از پيشنهاد حاوي 494
خشونت توقف به كمك جهت كليساها و بيمارستانها دادگاهها ،
.ميشد زنان عليه بر
تاكيد ضمن شده منتشر تازگي به كه مطالعهاي حال اين با
بر خشونت كه داشته اذعان زنان ، عليه بر خشونت توقف بر
همچنين مطالعه اين.است شده گرفته ناديده مردان عليه
يك بهندرت يكديگر عليه بر همسران خشونت كه داد نشان
كرده اعلام مردان درصد و 62 زنان درصد و 25 بوده طرفه
خشونت مرتكب طرف دو هر مشاجره و دعوا هنگام به كه بودند
.شدهاند
داشت؟ رضايت زندگي از ميتوان چگونه
بگيريم عبرت اشتباهاتمان از -1
نااميدي باعث شدهايم ، اشتباه دچار زندگي در گاهي اينكه
شهامت دادن نشان فرصت ما به اشتباهات ، گاهي.نشود ياس و
.ميدهند قلب قوت و
باشيم سپاسگزار -2
داشته مثبت نتيجه هميشه مهرورزي ، .كنيم محبت ديگران به
مهر.ندارد نامطلوب جانبي عارضه هرگز محبت اظهار.است
دسته دادن هديه باشد داشته مختلف صور ميتواند ورزيدن
"دارم دوستتان" اينكه گفتن حتي و دستنوشتهاي گلي ،
محبت نيازمند ما همه هستند ، محبت اظهار مختلف شكلهاي
.كنيم محبت ديگران به بايد طرفي از و هستيم ديگران
باشيم انتقادپذير -3
مطلوب انتقادهاي هرگز بدانيم ، را خود منزلت و قدر اگر
مناسب فرصتهايي را آنها بلكه نميبينيم ، مشكل صورت به را
قضاوت نگران نبايد.ميآوريم حساب به ترقي و پيشرفت براي
را خوبي امتيازات است ممكنباشيم خودمان مورد در مردم
مراحل در ترقي باعث كم امتيازات همين اما نكنيم ، كسب
.ميشوند زندگي بالاتر
داشته خاطر رضايت زندگي از و بياييم كنار مشكلات با -4
باشيم
باشند داشته مثبت ثمرات و نتايج ميتوانند گرفتاريها
كه باشيم شكرگزار عوض در نباشيم ، آنها نگران بنابراين
اينكه ، مهمتر همه از.نشدهايم بزرگتر مصيبتهاي گرفتار
بلكه است ، پايان روبه مشكلات كه نكنيم فكر اينطور هرگز
وجود هميشه نابسامانيها و مشكلات كه باشيم داشته خاطر به
هستيم زنده كه همين از.است زندگي قانون اين و دارند
فقط خوشحاليمان اگر.ببريم لذت زندگي از و باشيم خشنود
ميشوند ، نصيبمان زندگي در كه باشد چيزهايي خاطر به
اگر اما داد ، خواهد آزارمان سرخوردگي و ياس نوعي هميشه
خواهد هميشگي رضايت اين باشيم ، داشته رضايت زندگي خود از
.است تاثيرگذار زندگي روي نيز ، زندگي از ما تلقي طرز.بود
اما كرد ، ايجاد تغيير زندگي در نميتوان اوقات گاهي
تغيير نگرش وقتي و داد تغيير را زندگي به نگرش ميتوان
بيشتري فرصت صورت اين در ميكند تغيير نيز زندگي يافت ،
وجودمان ، در محبت احساس از و ميكنيم پيدا مهرورزي براي
.شد خواهيم خوشحال
!كنيم محبت نيستند ، ما دوستدار كه هم افرادي به حتي -5
را ما نوعي به كه افرادي به كردن محبت براي دليلي آيا
خاطرمان رنجش باعث ناشايست رفتار با يا آزردهاند
!دارد؟ وجود شدهاند ،
روي محبت است ، مثبت جواب باشيم ، روحي آرامش خواهان اگر
كردن محبت البته.ميگذارد تاثير نيز افراد سنگدلترين
به.است ديگران به محبت از ثمربخشتر خانواده افراد به
جنبههاي بيشتر و باشيم نداشته توجه زندگي منفي جنبههاي
ديگر اعضاي به اينكارمان با و بگيريم نظر در را مثبت
يا و انتقادها آخرين.دهيم نشان را محبتمان خانواده
ذهنمان در را خانواده افراد ساير به نسبت محبت اظهار
اظهار اهل يا بودهايم انتقاد اهل بيشتر آيا كنيم ، مرور
محبت؟
انتقاد جاي به كه كردهايم فكر وقت هيچ آيا
مشكلات و مسايل بيشتر مهرورزي و عشق با ميتوانستهايم
از يكي جايگزيني اين برسيم؟ تفاهم به و كنيم مطرح را
.است منفينگري حذف و مثبتنگري راههاي
نهايت آن از و كنيم پيشه را درستي و راستي زندگي در -6
ببريم را بهره
به مريدانش كه ميكرد كار باغچهاش در دنيايي تارك
اگر ما ، سرور:گفت مريدان از يكي.رفتند ديدنش
است باقي عمرتان از ديگر دقيقه پانزده فقط كه ميدانستيد
ميكرديد؟ كار چه
به و ميكنم دارم الان كه كاري همين:گفت و زد لبخندي
!داد ادامه كارش
از دقيقه پانزده فقط كه ميدانستيم نيز ما اگر !چطور ما
خود از و كنيم درنگ ميكرديم؟ كار چه است باقي عمران
وظيفهمان هستيم؟ كجا در هستيم؟ كسي چه بپرسيم؟
...و چيست؟
كه نيستيم دنيا اين در هميشه كه باشيم داشته خاطر به و
را فرصت اين.باشيم داشته تصميمگيري و كردن فكر فرصت
را بهره نهايت فرصت اين از پس داريم ، زندگي طول در فقط
.ببريم
پاكنژاد حسين:مترجم
اراك دانشگاه
تخفيف براي قبه پرونده :قبه وكيل رياحي
برگشت بدوي بهشعبه تامين قرار
شعبه در تجديد جهت كه قبه غلامرضا پرونده:اجتماعي گروه
منظور به است رسيدگي مورد استان نظر تجديد دادگاه 11
بدوي شعبه به بازداشت فك "احتمالا و وي تامين قرار تخفيف
.برگشت كننده رسيدگي
در قبه غلامرضا وكيل رياحي غلامعلي ما خبرنگار بهگزارش
رياست از اينجانب درخواست به:گفت ما خبرنگار به پاسخ
وثيقه قرار فك بر مبني تهران عمومي دادگاه شعبه 1413
از پس و قبه غلامرضا آقاي تامين تخفيف و بازداشت به منجر
با كه تهران شهرداري تابعه ادارات از لازم گواهيهاي اخذ
تخفيف درخواست به گرديد صادر تهران محترم شهردار تائيد
تجديد جهت كه قبه غلامرضا آقاي پرونده داشت مقرر تامين
رسيدگي مطرح استان نظر تجديد دادگاه يازده شعبه در نظر
.شود ارسال شعبه 1413 به است
|