هستند؟ كساني چه راهنما معلمان
دارند نياز ورزش به هم دختران
متوسطه نظام آموزشي آييننامه
شد ابلاغ واحدي -سالي
دانشگاه خوابگاههاي كل مدير سوي از
واگذاري افتادن تعويق به خبر تهران
شد تكذيب تهران دانشگاه خوابگاههاي
نيروي هرم :عالي آموزش وزير معين دكتر
رنج ناهنجاري از كشور ، دانشآموخته انساني
ميبرد
امام تولد سال صدمين با همزمان
;مهاجراني عطاالله حضور با و (ره)خميني
"شهيد دولتمردان و امام" نمايشگاه
يافت گشايش شهدا موزه در
هستند؟ كساني چه راهنما معلمان
بخشنامه در و جاري سال ابتداي در پرورش ، و آموزش وزارت
اجرايي سازمان از را راهنما معلمان ،"صرفهجويي" مهم
اعتراض از موجي اقدام ، اين.كرد حذف كشور مناطق و مدارس
بالاخره و پيداشت در پرورش و آموزش مسئولان ميان رادر
معلمان دوباره فعاليت با مختلف ، رايزنيهاي و بحث از پس
صورت به البته-كشور ابتدايي آموزشگاههاي سطح در راهنما
شرط.شد موافقت -سازماني جايگاه تعيين بدون و مشروط
در ابتدايي دوره آموزگاران تعداد بودن مازاد شده ، تعيين
.شوند بهرهمند راهنما معلمان از دارند قصد كه است مناطقي
كه مقاله ، اين هستند؟ كساني چه راهنما معلمان راستي
پاسخگويي درصدد شده ، تدوين آموزشي كارشناسان از يكي توسط
.است سوءال اين به
;است شده تعريف گونه اين نظارت تربيتي علوم مباحث در
لحاظ به معلمان رشد تعليماتي ، راهنمايي و نظارت از هدف"
."است درس كلاس در آنان كار بهبود بر تاكيد با حرفهاي
راهنمايي ، و نظارت كار و معلمان حرفهاي رشد بنابراين ،
غايي هدفهاي به نيل كه است بستري امتداد در موازي خط دو
.ميسازد ميسر را آموزشي نظام
مطرح پرسش اين فعلي وضعيت در و موضوع اهميت به توجه با
بر نظارت مسئوليت كه راهنما معلمان براي چگونه كه ميشود
چارت در دارند ، برعهده را درس كلاسهاي آموزشي فرايند
.است نشده گرفته نظر در جايگاهي پرورش و آموزش سازماني
معلمان حاضر حال در آيا كه اين مانند ديگري پرسشهاي
محسوب آموزشي كادر آيا هستند؟ ستادي و اداري راهنما
هستند؟ بازرس آيا هستند؟ كلاس معلمان آنها آيا ميشوند؟
.ميشود مطرح آنها درباره هستند؟ ارزشياب آيا
تعريف بنابر كه حالي در.است منفي سوءالها اين همه پاسخ
و ناظر راهنما معلم است ، شده شغل اين از كه متعددي
طور به است مجبور و دارد متعدد نقشهاي كه نيست راهنما
داشته سروكار شخصيتها انواع از دامنهاي با عيار تمام
شغل كه تحصيلاتي با باشد آكادميك متخصص يك بايد او.باشد
تا باشد روانشناس يك بايد او.دربرگيرد را او حرفه و
هنگام و كلاس دانشآموزان و معلمان با رويارويي هنگام
كلاسهاي رواني بهداشت برخوردها ، و روشها و رفتارها تحليل
محيطهاي ايمنسازي زيرا:دهد قرار توجه مورد را درس
افزايش همچنين و علمي مطالب آموختن با مقايسه در آموزشي
.دارد قرار اولويت در فراگيران و دانش
مختلف روشهاي چون.باشد آموزشي تكنولوژيست يك بايد او
تغيير حال در روز هر يادگيري ، -ياددهي فعاليتهاي و تدريس
و تكنيكها از آگاهي بدون راهنما معلمان.است پيشرفت و
تشويق و معلمان به كمك در يادگيري ، و ياددهي روشهاي
نخواهند چنداني كارايي نوين ، روشهاي از استفاده به آنان
.داشت
نظارت حين در تا باشد تربيتي و آموزشي مشاور بايد او
است ، هدايت و شور و مشاوره به نياز كه آنجا در و كلينيكي
.كند استفاده موءثر و مفيد نحو به مصاحبه فنون از
در.باشد داشته ميانجيگري نقش بايستي خاص شرايطي در او
عقايد تقابل در نفاقها ، و دستهبنديها در و عقايد برخورد
انتظار او از مسئوليتها ، و وظايف تسامح در و آرا و
محيط در را آرامش و باشد مصلح و تاثيرگذار كه ميرود
.كند برقرار آموزشي
و جامعيت انعطافپذيري ، از نمودي و مدبر مديري بايد او
:مانند موقعيتهايي با مواجهه هنگام به تا باشد تعمق
واقعي جايگاه تصميمگيري ، و ارزشگذاري انتخاب ، قضاوت ،
با راهنما معلمكند مشخص را تصميمها و عقايد و افراد
است آموزشي رهبر يك واقع در دارد ، كه متعددي نقشهاي حفظ
.اوست ويژگيهاي از شد ، ذكر كه فنوني و اصول بر تسلط و
توجهي شايان اهميت و ارزش جوامع ، تمام در ابتدايي آموزش
علمي ، اندوختههاي اساس و شالوده زيرا دارد ،
و محيط از دانشآموز ادراك و جامعهپذيري ارزشگذاريها ،
دوره معلمان به بنابراين.ميگيرد شكل دوره اين در فرهنگ
بايستي آنان.شود توجه بايد ديگر گروه هر از بيش ابتدايي
پيشرفتهاي و تربيتي و آموزشي و علمي تازه رويدادهاي با
مفيد تجارب از و باشند ارتباط در امروز جهان فنآوري
و پويايي و تحرك درس كلاسهاي در تا كنند استفاده ديگران
آموزشي محيطهاي نباشد ، گونه اين اگر.شود احساس نوآوري
تبادل و تعامل در كه ميشوند تبديل بستهاي سيستمهاي به
كردن كم و معلمان در انگيزش ايجاد.بود نخواهند محيط با
ايجاد در راهنما معلمان كه است وظايفي از دروني فشارهاي
.دارند تخصص و مهارت آنها اعمال و
به نه آموزشي ، واحدهاي در و درس كلاسهاي در آنان حضور
هدايت هدف ، بلكه دارد ، عيبجويي قصد كه است بازرسي عنوان
را دگرگوني است قادر كلينيكي نظارت با كه است راهنمايي و
.بخشد تداوم بهينگي سطح تا
كيفيت تحقق به نظارت راهنما ، معلمان نقشهاي از ديگر يكي
سيستمها تمامي در كيفيت كنترل.است آموزشي واحدهاي در
آموزشي نظام كه كرد تصور ميتوان چگونه پس.ميشود اعمال
.باشد بينياز كنترل و نظارت از يادگيري -ياددهي فرايند و
طبق پرورش و آموزش وزارت در كه است دليل همين به شايد
شهري راهنماي معلمان بهكارگيري "مجددا دستورالعملي ،
.است شده اعلام ضروري امري
را راهنما معلمان وظايف حاضر حال در كه دستورالعملي در
نظارت و آموزشي كيفيت ارتقاء براي:است آمده كرده تشريح
به معلمان ، هدايت و آموزشي واحدهاي فعاليت بر مستمر
در همچنين.است ضروري امري شهري ، راهنماي معلمان كارگيري
حداقل بايد راهنما معلم هر كه شده تصريح دستورالعمل اين
و ضوابط مورد در.كند مشاهده ماه هر در را كلاس يكصد
ميان ماموريتها ، فوقالعاده و امتيازات به مربوط مقررات
و گروه ارتقاء و استخدامي نظر از شهري ، راهنماي معلمان
بوده معلمان مشاغل طبقهبندي به مربوط مقررات تابع مزايا
آموزشي كادر به مربوط امتيازات كليه از كه شده قيد و
مناطق پرورش و آموزش ادارات.بود خواهند برخوردار مدارس
ذهاب و اياب وسيله حتيالمقدور بود ، خواهند موظف نيز
آنچه به توجه با.كنند فراهم را شهري راهنماي معلمان
راهنماي معلمان حاضر حال در كه ميشود معلوم شد ، گفته
البته هستند ، محروم "كاملا خود حقه حقوق از مناطق اكثر
:ميشود ذكر كه دلايلي با
برخوردار مدارس معلمان مزاياي تمام از بايستي كه آنان *
آنان به مثال براي.هستند محروم مزايا از بخشي از باشند ،
.نميگيرد تعلق كار سختي معلمان ساير مانند
در خود موظف وقت طبق ساعت 12 تا ابتدايي مدارس معلمان *
فوق عنوان به بعدازظهر يك ساعت تا اگر.هستند مدرسه
دريافت حق باشند ، داشته حضور كلاس در و مدرسه در برنامه
اين از راهنما معلمان كه حالي در دارند ، حقالتدريس
تعلق آنان به اضافهكار و هستند محروم هم امتياز
.نميگيرد
.نميشود منظور آموزشي سابقه راهنما ، معلمان براي *
عوامل از نه واقع در.نميگيرد تعلق آنها به كار تقليل
.ميشوند برخوردار معلمان امتيازات از نه و هستند اداري
در رسمي ابلاغ چون نيست ، مشخص آنان بازنشستگي وضعيت *
بعضي كارگزيني است ممكن قانوني لحاظ از و ندارند دست
.دهد قرار ترديد مورد را آنان آموزشي سابقه مناطق
چارچوب در و هستند سازماني پست فاقد راهنما معلمان *
.نيست آنها براي محلي پرورش و آموزش سازماني
نيز تشويقي گروههاي از مناطق بعضي در راهنما معلمان *
سوءالاتي ميتوان شد عنوان كه دلايلي به نظر.هستند محروم
مطرح "مجددا است ، شده اشاره آن به نوشتار اول در كه را
.كرد
و مناطق انتظارات از بخشي شده ، ياد لطفيهاي كم كنار در
در كه گروه اين از را آموزشي نظام انتظارات حقيقت در
هستند ، آموزشي نظام بازوهاي و آموزشي كارشناسان حقيقت
:كرد مطرح ميتوان
از يكي عمومي ، شرايط بر علاوه بايستي راهنما معلم:الف
ترتيب به را زير شده قيد خدمت سوابق با تحصيلي مدارج
:باشد دارا اولويت
آموزش رشتههاي در بالاتر تحصيلي مدارج يا ليسانس -1
آموزشي ، مديريت پرورش ، و آموزش تربيتي علوم ابتدايي ،
سابقه سال حداقل 2 با روانشناسي و راهنمايي و مشاوره
.آموزشي خدمت
خدمت سابقه سال سه حداقل با ابتدايي آموزش ديپلم فوق -2
.آموزشي
رشتههاي در ديپلم فوق يا رشتهها ساير در ليسانس -3
.آموزشي خدمت سابقه سال چهار حداقل با تحصيلي راهنمايي
نظارت مورد را درس كلاس صد بايستي ماه هر راهنما معلمان
گاه افراد ، اين ذهاب و اياب هزينهدهند قرار مشاهده و
كمال با آنان و ميشود شامل را آنان دريافتي حقوق نصف تا
شرايط تابع و ميپردازند خود خطير مسئوليت به علاقه
.هستند خود آموزشي منطقه مخصوص
از حاصل تنشهاي تحمل گاه مشكلات ، گونه اين كنار در
رعايت لزوم مدارس ، در موجود نارساييهاي پارهاي مشاهده
وظيفه كنار در دانشآموزان ، مصالح حفظ و معلمان حقوق
و نكتهسنجي به نياز و بوده مشكل بسيار داوري سنگين
.دارد منطقه ويژگيهاي با آشنايي و درايت
ولي نيستند بازرس و مفتش فعلي راهنماي معلمان كه اين با
.نيست اشكال بدون بندها از بعضي در نيز آنان انتخاب شرايط
شغل احراز شرايط از يكي عنوان به حاضر حال در آنچه
معلمان پذيرش مورد است ممكن شده ، گرفته نظر در راهنمايي
باشد ، زيرا مشكلساز رواني و عاطفي لحاظ از و نگيرد قرار
قيد سال يا 3 خدمت 2 سابقه حداقل راهنما معلم براي وقتي
بيست حدود كه ميكنيم مجسم را راهنمايي معلم ما ميشود ،
برخوردهاي و آموزشي تجارب لحاظ از و دارد سن سال پنج و
حداقل با را كلاس معلم موقعيت كه نيست شرايطي در اجتماعي
كافي فقطكند درك خدمت سابقه سال سي حداكثر و سال بيست
ابتدايي آموزش ديپلم فوق يا روانشناسي ليسانس او كه نيست
در نظارت از را پرورش و آموزش در نظارت فن آنچه باشد ،
و اجتماعي برخوردهاي شيوه ميكند ، مستثني سازمانها ساير
راهنمايي معلمان اكثر.است انساني منابع با انساني روابط
كه هستند نوانديش و زحمتكش باتجربه ، و مجرب افرادي ما
مشكلات رفع و ارزشيابي و تدريس شيوههاي هماهنگي در
و مدير كنار در آنان.دارند موءثري نقش درس كلاسهاي عاطفي
موقعيتها ، اكثر در.ميگيرند قرار دانشآموز و معلم
گاهي.است مدرسه آموزشي كادر دلگرمي موجب حضورشان
نقش دو باشد قادر بايد او كه ميآيد پيش موقعيتهايي
و كند ايفا مسالهساز عامل دو با رويارويي در را متقابل
.كند برقرار باشد بايد آنچه و هست آنچه ميان را سازش
سازمانها ساير در كنترل سازوكارهاي كه ، آن سخن آخرين
كنترل بازخورد مكانيسمهاي با كه است سيستمهايي تابع
فرايند بودن طولاني لحاظ به آموزشي نظام در ولي ميشوند ،
نياز زمان به دوره اين فعاليتهاي بازخورد تحليل آموزش ،
فعاليتهاي حين در سيستم اين اجزاء كنترل بنابراين دارد ،
.است ضروري و لازم تكويني
وزارت ابتدايي آموزش مسئولان كه ميشود شنيده خوشبختانه
احساس كه نيازهايي در تعمق و توجه با پرورش و آموزش
شده حاصل راهنما معلمان كار از كه نتيجهاي و ميكنند
رفع در سعي و كرده تاكيد راهنما معلمان تثبيت به است ،
.دارند آنان براي تسهيلات ايجاد و مشكلات
و ناظران گروه اين حرفهاي و علمي بنيه تقويت "مسلما
رفع در آنان ، شغلي تثبيت و اداري پشتيباني و راهنمايان
مسائل گرهگشاي ميتواند و بوده موءثر آموزشي مشكلات
پرورشي و آموزشي كيفيت به و باشد آموزشي واحدهاي دروني
.بيفزايد درس كلاسهاي
تقديسيان شكوه
دارند نياز ورزش به هم دختران
و راهنمايي مقطع دو در دختر دانشآموزان از نفر هزار 5
برگزاري.ميپردازند رقابت به ورزشي رشته ده در دبيرستان
شده آغاز مشهد شهر در مردادماه بيستم از كه مسابقات اين
نظر اين از دارد ، ادامه ماه شهريور اول نيمه تا و
در ضرورت يك عنوان به دختران ورزش موضوع كه است نويدبخش
و دختر دانشآموز ميليون نه از بيش.ميشود مطرح جامعه
حداقل از جامعه ، زنان ميليون كليتر 30 نگاه يك در
نياز ما جامعه در زنان ورزشبيبهرهاند ورزشي امكانات
.است دشوار آنها كردن فراهم كه دارد تمهيداتي و مقدمات به
رعايت با بتوانند ما ودختران زنان كه ورزشي سالنهاي
كم بسيار بپردازند ، ورزش به آنها در عرفي ، و شرعي موازين
هم دانشآموزان درصد يك ورزشي نياز جوابگوي حتي و است
نيز دخترانه مدارس ورزشي فضاهاي ديگر سوي از.نيستند
پوشيدن با بتوانند دختران كه است نشده طراحي بهگونهاي
كمبود پسران ، .دهند انجام بدني فعاليتهاي ورزشي ، لباس
به آنها تبديل و عمومي معابر اشغال با را ورزشي فضاهاي
باير زمينهاي و پاركها فضاي از استفاده و بازي ميدان
ديني باورهاي و فرهنگ اما ميكنند ، جبران حدودي تا شهري ،
تنگ فضاي.نميدهد را اجازهاي چنين دختران به مردم
بازي و ورزش براي جايي نيز شهري خانههاي و آپارتمانها
امكاني هيچ اندكي ، تعداد جز به ما دختران بنابرايننيست
گمان را عدهاي شايد.ندارند بدني فعاليتهاي انجام براي
ورزشي و بدني فعاليتهاي به نياز دختران كه باشد اين بر
افراد كه شهرها در زيرا است غلطي باور اين.ندارند
واقعي نياز يك كردن ورزش ندارند ، چنداني بدني فعاليتهاي
جلو و ميكند تقويت انسان در را پسنديده اخلاقيات و است
پزشكي كارشناسان از عدهاي.ميگيرد را مفاسد از بسياري
به بدني فعاليتهاي از دختران شدن دور ميگويند ، ورزش
آنها در اسكلتي ناهنجاريهاي پارهاي بروز باعث تدريج
دختر از اعم آينده نسلهاي سلامت بر مسئله اين و ميشود
دانشآموزان رقابت بازار كه اكنون.ميگذارد اثر پسر و
زمينه در را خود است ، گرم علمي المپيادهاي در ايراني
دختران جايگاه و كنيم مقايسه ديگر كشورهاي با نيز ورزشي
و ركوردها نظر از ورزشي ميدانهاي در را ايران
ورزش وحشتناك عقبماندگي و كنيم مشخص جهاني استانداردهاي
.بگذاريم ميان در عمومي افكار با را ايران در زنان
كل اداره ويژه به بدني تربيت امور در مسئول سازمانهاي
سطح در روشنگري با پرورش و آموزش دختران بدني تربيت
از استفاده و كشور عاليرتبه مسئولان با گفتگو و جامعه
زمان مقتضيات به همواره كه) ديني علماي كارشناسي نظرات
كردن محروم.كنند هموار را دختران ورزش راه (دارند توجه
.نيست پذيرفتني بدني فعاليتهاي از كشور جمعيت از نيمي
عبداللهي شيرزاد
متوسطه نظام آموزشي آييننامه
شد ابلاغ واحدي -سالي
متوسطه ساله سه دوره آموزشي آئيننامه:فرهنگي علمي گروه
و ثبتنام چگونگي ساختار ، اهداف ، شامل واحدي -سالي نظام
تحصيلي ، مدت طول درسي ، واحدهاي وظيفه ، نظام تحصيلي معافيت
شرايط تحصيلي پيشرفت ارزشيابي دروس ، جداول و عناوين
تصويب دانشآموزان تحصيلي هدايت و فارغالتحصيلي و قبولي
.شد ابلاغ كشور پرورش و آموزش ادارات به و
و آموزش وزارت آموزشي معاون مشاور برنجچي سعيد مهندس
تشريح ضمن همشهري خبرنگار با اختصاصي گفتگويي در پرورش
مزبور ، آئيننامه براساس:گفت آئيننامه اين مفاد از بخشي
سال طول در پيوسته طور به دانشآموز هر آموزشي فرآيند
تاثير ميزان و آموزشي ساعات محتواي و شده انجام تحصيلي
مشخص درس آن واحد تعداد براساس معدلگيري در درس هر
.ميشود
اول سال در ارزشيابي آئيننامه اين براساس:افزود وي
ضوابط دانشآموز چنانچه و بوده پايهاي صورت به تحصيلي
تكرار را پايه اين دروس كليه بايد نكند كسب را ارتقاء
.كند
سوم و دوم پايههاي دروس ارزشيابي:گفت همچنين برنجچي
درس هر در مردودي يا قبولي و ميباشد مستقل صورت به
.داشت نخواهد دروس ساير بر تاثيري
براي كه واحدي -سالي آموزشي نظام دوره طول:گفت وي
پايه دانشآموزان براي آينده تحصيلي سال از نخستينبار
درسي واحدهاي تعداد و سال سه ميشود ، اجرا دبيرستان اول
.بود خواهد واحد حداقل 96 متوسطه ديپلم اخذ جهت موردنياز
تبصرههاي از يكي براساس:افزود ادامه در برنجچي مهندس
تكرار را اول پايه كه دانشآموزاني شده ، ابلاغ آئيننامه
سال چهار حداكثر شرايط ، ساير رعايت با (مردودين) ميكنند
.كنند تحصيل روزانه مدارس در ميتوانند تحصيلي
برابر تحصيلي سال هر در پايه هر درسي واحدهاي است ، گفتني
و ميشود ارائه تحصيلي سال ابتداي در مربوطه جدول
علاقه و استعداد به توجه با نيز انتخابي دروس واحدهاي
ارائه آنان به مربوط عمل دستور برابر دانشآموزان
.ميگردد
دانشگاه خوابگاههاي كل مدير سوي از
واگذاري افتادن
تعويق به خبر تهران
شد تكذيب تهران دانشگاه خوابگاههاي
خوابگاههاي بازسازي كار درصد تهران 80 شهرداري همت به *
رسيد اتمام به تهران دانشگاه كوي
از تهران دانشگاه دانشجويي خوابگاههاي :فرهنگي علمي گروه
شهرستاني دانشجويان به واگذاري آماده جاري شهريورماه 27
.است شرايط واجد و
در تهران دانشگاه خوابگاههاي كل مدير كوهي دكتر
به شايعه تكذيب ضمن همشهري خبرنگار با كوتاه گفتوگويي
به تهران دانشگاه كوي خوابگاههاي واگذاري افتادن تعويق
انجام مكاتبات پيرو و قبلي اعلان مطابق:گفت دانشجويان
دانشجويي ، خوابگاههاي تهران ، دانشگاه دانشكدههاي با شده
يعني 27 گذشته ، سالهاي در مقرر زمان از زودتر حتي امسال
آماده دانشگاهها بازگشايي از قبل روز شش و شهريورماه
آمادگي با دانشجويان تا بود ، خواهد دانشجويان به تحويل
.كنند آغاز را خود تحصيلي سال كامل
همشهري خبرنگار سئوال به پاسخ در ادامه در كوهي دكتر
تهران ، دانشگاه كوي خوابگاههاي بازسازي چگونگي بر مبني
به دانشگاه كوي ديده آسيب خوابگاههاي بازسازي كار:گفت
.است انجام حال در قدرت تمام با و تهران شهرداري همت
:گفت زمينه ، اين در تهران شهرداري تلاش از تقدير ضمن وي
بازسازي 10 و ترميم كار درصد حدود 80 حاضر حال در
فضاي با تهران دانشگاه كوي حادثه در هجوم مورد خوابگاه
قبل تا نيز آن مابقي و شده انجام تختخواب خوابگاهي 2400
طي و رسيد خواهد اتمام به جاري شهريورماه بيستم تاريخ از
تحويل آماده و تجهيز سرعت به نيز آن از بعد هفته يك
.شد خواهد
نيروي هرم :عالي آموزش وزير معين دكتر
رنج ناهنجاري از كشور ، دانشآموخته انساني
ميبرد
دوشنبه روز عالي آموزش و فرهنگ وزير :فرهنگي علمي گروه
توجه:گفت كاربردي - علمي جامع دانشگاه مركزي شوراي در
هيات در كه عالي آموزش بخش در توسعه سوم برنامه راهبردي
دورههاي توسعه سمت به گرايش رسيده ، تصويب به نيز دولت
.است كاربردي - علمي آموزشهاي كارداني
انساني نيروي هرم:داشت اظهار معين ، مصطفي دكتر
شديد تعادل عدم و نابساماني و ناهنجاري از دانشآموخته
آموزشهاي آنها به 90درصد قريب كه گونهاي به ميبرد ، رنج
.داشتهاند نظري
و صنعتي توليدي ، بخشهاي اجرايي ، دستگاههاي:افزود وي
حرفهاي انساني نيروي به مبرم نياز خدماتي و كشاورزي
در تلاش منظور به نيز عالي آموزش و فرهنگ وزارت و دارند
كشور دانشآموخته انساني نيروي هرم در تعادل برقراري جهت
اجرايي دستگاههاي حرفهاي انساني نيروي تامين نيز و
كاربردي و علمي دورههاي گسترش به مربوط برنامهريزيهاي
.است داده قرار خود كار دستور در را
درصد پنجاه حاضر ، حال در خوشبختانه:گفت معين دكتر
از برنامهريزي عالي شوراي به مربوط آموزشي برنامههاي
قبلا كه حالي در ;ميشود پيشنهاد اجرايي دستگاههاي سوي
برنامهريزي عالي شوراي به پيشنهادي برنامههاي درصد 10
امر اين و ميشد پيشنهاد اجرايي دستگاههاي سوي از
فني و علمي نيازهاي به نسبت آنها بيشتر شناخت نشاندهنده
ديدگاه از كاربردي و علمي آموزشهاي يافتن اهميت و خود
.است اجرايي دستگاههاي كارشناسان و مسئولان و جامعه
امام تولد سال صدمين با همزمان
;مهاجراني حضورعطاالله با و (ره)خميني
"شهيد دولتمردان و امام" نمايشگاه
يافت گشايش شهدا درموزه
به شهيد دولتمردان و امام نمايشگاه :فرهنگي علمي گروه
شهداي از تجليل و (ره)امامخميني سالگرد صدمين مناسبت
و وزيرفرهنگ حضور با ديروز اسلامي جمهوري دولت شاخص
.يافت گشايش شهدا گنجينه محل در اسلامي ارشاد
در نمايشگاه اين گشايش مراسم در مهاجراني ، عطاالله
شهادت بهخاطر شهريورماه ، هشتم:دولتگفت هفته روز آخرين
اسلامي انقلاب ايامالله از (ره) امام ياران از نفر دو
آثار نگهداري و حفظ در كه داريم وظيفه همه و است
.باشيم كوشا اسلامي شهدايانقلاب
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت مجموعههاي زير:افزود وي
تدارك در موضوعي و محتوايي لحاظ به دارندكه وظيفه نيز
استانهاي بخصوص استانهايمختلف در شهدا جديد گنجينههاي
.كنند همكاري خوزستان و اصفهان مثل پرور شهيد
ملي گنجينه وجود ضرورت بر اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزير
نوشتههاي دست و آثار نگهداري و منظورجمعآوري به شهدا
و ملي سطح در اسلاميايران جمهوري نظام نامآور شهداي
اينآثار گذاشتن اختيار در براي شهدا خانوادههاي همياري
.كرد تاكيد شهدا ، گنجينههاي غنيسازي براي
گنجينههاي و شهدا گنجينه مديركل همچنين مراسم اين در
براي اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت سخنانياز طي شاهد ،
همياري و استانهايمختلف مراكز در شهدا گنجينه احداث
فيلمهاي تدوين جهت در وزارتخانه اين سينمايي معاونت
مقدس دفاع سال هشت و اسلامي انقلاب شهداي موضوع مناسببا
.كرد همكاري مختلفدرخواست سني گروههاي براي
شهداي از قدرداني هدف با دولت شهداي و امام نمايشگاه
در شهريورماه تا 31 مجريه قوه شهيد هزار و15 دولت شاخص
.برپاست شهدا گنجينه محل
وصايا البسه ، نوشتهها ، دست از تعدادي نمايشگاه اين در
شهدا همراه شهادت زمان در كه شخصي و آثارقلمي ديگر و
.است آمده در نمايش به بوده ،
|