كشور سراسر مدرسهساز خيرين همايش در
نوبته دو كشور مدارس درصد شد60 اعلام
ميشوند اداره
مديريت پيام
كشور سراسر مدرسهساز خيرين همايش در
نوبته كشوردو مدارس درصد شد60 اعلام
ميشوند اداره
مسئولان تلاش و اسلامي انقلاب عمر از سال بيست گذشت با
هنوز دهه ، دو طول در آن كاستيهاي رفع براي وپرورش آموزش
.ميبرد رنج مزمن مشكل يك از انسانساز آموزشي نهاد اين
عمراني بودجههاي كاهش التعليم ، واجب جمعيت بيرويه رشد
سياستگذاران كارساز تدبيرهاي فقدان و آموزشي نهادهاي
را مضاعف رنج اين سالها ، اين طول در فراگير نهاد اين
.است كرده دوچندان
اسلامي انقلاب روزهاي آغازين همان از اگر بيگمان
وپرورش ، آموزش فراگير نهاد سياستگذاران و برنامهريزان
به متعهد ، انساني نيروهاي آرايش و پالايش راستاي در
شايد ميكردند ، توجه جدي امر يك عنوان به نيز مدرسهسازي
هزار از 16 بيش كه نبوديم آن شاهد دهه ، دو از پس امروز
.شود تشكيل خشتي مكانهاي و چادرها كپرها ، در كلاس باب
زبان از كشور سراسر در آموزشي كمبودهاي از برخي بازگويي
رفع در دولتي نهادهاي كه ميدهد نشان وپرورش ، آموزش وزير
.دوختهاند مردمي نيروهاي به اميد چشم كاستيها اين
به اشاره با تهران استان مدرسهسازان جشنواره در وي ،
از تعدادي:گفت كشور نقاط از برخي در آموزشي عدالت نبود
تشكيل درختان زير و باز فضاي در محروم مناطق مدارس
چهار صورت به نيز كلاسها از زيادي تعداد و ميشود
هزار سهاست ريختن فرو حال در آنها سقف كه هستند ديواري
تا بايد قانون براساس و هستند استيجاري مدرسه پانصد و
.شوند خريداري يا تخليه سال 1380
داشتيم مدرسه هزار انقلاب 25 از قبل":افزود ادامه در وي
.است رسيده مدرسه هزار به 75 حاضر حال در رقم اين كه
هزار از 50 بيش با مدارس از درصد از 14 بيش هماكنون
خوب گرايش نشانگر كه است شده ساخته خيرين توسط درس كلاس
".است مسئولان مثبت تلاش و مردم
مدارس تجهيز و توسعه نوسازي ، سازمان رئيس ديگر ، سويي از
كلاسهاي درصد از 56 بيش بودن دونوبته به اشاره با كشور
تحصيلي سال در كه ميشود پيشبيني رويه ، اين:گفت مدارس
سوم پنجساله برنامه در.يابد افزايش درصد به 60 جاري
ساخته درس كلاس هزار و 60 مدرسه هزار ساله 10 هر بايد
آموزش نيازهاي جوابگوي بتواند تربيت و تعليم نظام تا شود
.باشد جامعه آيندهسازان پرورش و
نيازهاي جوابگوي تنهايي به دولتي اعتبارات":افزود وي
با بايد و نيست جوانان و نوجوانان كودكان ، وپرورش آموزش
سامان را تربيت و تعليم نظام امور مردمي ، كمكهاي دريافت
افراد را درس كلاسهاي درصد متوسط 15 طور به.داد
مردم ، عموم مشاركت با ميرود انتظار و ميسازند نيكوكار
".شود برطرف وپرورش آموزش مشكلات و كمبودها
محدود تهران استان به تنها مدرسهسازي مشكلات البته
برنامهريزان و مسئولان ديدگاههاي و نظريات نميشود ،
كمبود خطر زنگ اينك هم از كشور ، نقاط اقصي در آموزشي
.است درآورده صدا به را غيراستاندارد كلاسهاي و مدارس
:ميكنيم مرور هم با را نگرشها نوع اين از برخي بازتاب
و 864 هزار اينك 11 هم:هرمزگان وپرورش آموزش مديركل *
اين درصد حدود 60 كه است داير استان اين در درس كلاس
ابتدايي مقطع در تعداد اين از.است غيراستاندارد كلاسها
واحد چهار از غير به كه است داير درس كلاس و340 هزار شش
.است استاندارد غير همگي آن ،
تجهيز و توسعه نوسازي ، سازمان رئيس بوربور ، مهندس *
در آموزشي واحدهاي از درصد از 55 بيش حاضر حال در:مدارس
هزار از بيش ترتيب اين به كه هستند دونوبته كشور سراسر
.ميرود هرز وپرورش آموزش جاري اعتبار از تومان ميليارد
مدارس سوم دو اينكه با :سمنان استان مدارس نوسازي مدير *
ايجاد اسلامي انقلاب پيروزي از بعد سالهاي در كشور
باقي هنوز مدرسهسازي به نياز وجود اين با ولي شدهاند ،
برابري و هماهنگي جمعيت رشد نرخ با مدرسهسازي زيرا است ،
.ندارد
استان اين:مدرسهساز خيرين همايش در اردبيل استاندار *
در دانشآموزان تراكم كشوري ميانگين به رسيدن براي
است روبهرو درس كلاس كمبود 1500 با هماكنون كلاسها ،
.ميشود موجب را دانشآموزان تحصيلي افت كه
از قبل در مربع متر از 55 مدرسه سرانه نرخ اينكه با
اسلامي انقلاب از بعد مربع متر به 160 اسلامي انقلاب
مدارس بودن دونوبته خطر هنوز اينحال با ولي است ، رسيده
همچنان آموزشي ، نهادهاي دستاندركاران تمامي اذعان به
.است باقي
تحصيلي سال در كه نميكند كتمان را نكته اين كسي البته
فراگير نهاد به همياري با نظام رتبه عالي مسئولان 7776
مدارس شكلگيري خطر مقطعي طور به توانستند وپرورش آموزش
.دهند كاهش را نوبته سه
خيرين تلاشهاي از همه كه نيست پوشيده بركسي نكته اين
همايشهاي تجربه ولي ميكنند ، قدرداني نحوي به مدرسهساز
اين از هميشه خير مدرسهسازان اغلب كه داده نشان قبلي
يك و هزار با تاسيس تازه مدارس.ميكنند انتقاد مسئله
و آموزشي و اداري جامعه در موجود بوروكراسيهاي و مانع
آموزشي نهادهاي تحويل وقتي ولي ميشود ، ساخته پرورشي
ميكنند ، اداره را آن بيتوجهي با مديران اغلب ميشود ،
آغاز همان در تاسيس ، تازه مدارس از برخي كه گونهاي به
.ميشوند مواجه عديدهاي مشكلات با كار ،
تكاپوي در مدارس نوسازي مسئولان كه همانطور است اميد
مدرسه ساخت در مردمي همياريهاي و اعتبارات به دستيابي
اجرايي مديران نيز ، نوبهاي نظارتهاي با بتوانند هستند ،
نگهداري كه كنند واقف نكته اين به را پرورش و آموزش
مدرسهسازي امر از آن ، بهينه مفيد عمر طول با مدرسه
!است مهمتر
حدود اسلامي تبليغات سازمان مسئولان از يكي اعلام براساس
نيز مساجد اغلب دارد ، وجود ايران سراسر در مسجد هزار 300
فرهنگ و علم مهد هميشه فرهنگي و ديني موجود نگاههاي طبق
و ديني كاركردهاي از جداي وجود ، اين با ولي.بودهاند
استفاده غيرقابل آموزشي ساعات در مساجد تمامي اجتماعي ،
اداره مسئولان مشاركت و همفكري بنابراين ، .ميمانند باقي
فاجعه به ميتواند وپرورش ، آموزش وزارت و مساجد كننده
.بخشد پايان نزديك ، آينده در درس كلاسهاي كمبود
آيتالله را نكته اين اهميت
گلستان استان در فقيه ولي نماينده مفيدي نور كاظم سيد
:گفت و شد يادآور استان اين مدرسهساز خيرين همايش در نيز
و دارد نياز مدرسه به "شديدا امروز جامعه كه حالي در
ارزش ميشوند ، اداره نوبته سه يا و دو مدارس از بسياري
نباشد ، آن به نيازي شايد كه مسجدي ساختن از مدرسه ساختن
جامعه براي ضروري نياز يك مدرسهسازي امروزه.است بيشتر
و مردم مشاركت با فقط مطلوب ، آموزشي فضاهاي ايجاد و است
.بود خواهد ميسر خيرين همت با
مديريت پيام
مديران براي نكته هفت
تفاوت يكديگر با جسمي و فكري تواناييهاي ازلحاظ افراد ، *
هماهنگ افراد توانايي با را كار كنيد سعي لذا دارند ،
.كنيد
.باشيد قوي اراده و قدرت صاحب تصميمگيريها ، در *
وسواس از و كنيد اقدام رسيديد ، يقين به كه هنگامي *
.بپرهيزيد
براساس و خود نزديك و دور افراد همه مورد در را حق *
.كنيد اجرا ميآيد ، فراهم برايتان كه خاصي شرايط
.دهيد پرورش را خودتان افراد ، تعليم از قبل *
.نكنيد ضايع را كلي امور جزيي ، امور به پرداختن با *
.باشيد جوابگو بخشش و چشمپوشي با را جبران قابل خطاهاي *
معصومان آراي در مديريت
چهل انديشه بايد بشود ، نفر ده امور متولي كه كسي هر *
را نفر چهل اداره مسئوليت كه كسي و باشد داشته را نفر
دارا را نفر چهارصد انديشه و عقل بايد بگيرد ، برعهده
.باشد
(ص) اكرم پيامبر
.است سبحان خداي حب از بازدارنده رياست ، حب *
(ع)علي حضرت
است اين دارد ، قرار تو سرپرستي و مديريت تحت كه كسي حق *
را تو خداوند...و توست پروردگار آفريده هم او بداني كه
امين را تو سرپرستي ، اين حوزه در و است داده تسلط او بر
.است سپرده تو به امانتي همچون را او و داده قرار او
(ع)سجاد امام
كه نمييابيم را ملتي و گروه هيچ بشر ، احوال مطالعه در *
و مدير وجود به مگر باشد ، پايدار و موفق زندگي در
.كند مديريت را آنان معنوي و مادي امور كه سرپرستي
(ع)علي حضرت
عاقبت قراردادي ، كارهايت پيشاپيش را فكر گاه هر *
.بود خواهد نيكو كارهايت
(ع)علي حضرت
.ميشود هلاك بورزد ، استبداد خود راي به كه كسي *
(ع)علي حضرت
...شويم آشنا مديريتي نشريات با
سازمان :امتياز صاحب /(مديران ويژه ماهنامه) تدبير *
:سردبير /مرعشي سيدجعفر :مسئول مدير /صنعتي مديريت
.(تا 472 داخلي 470) تلفن92044101 /فرقاني محمدمهدي
برنامهريزي معاونت فصلنامه) پرورش و آموزش در مديريت *
مهندس:مسئول مدير /(پرورش و آموزش وزارت انساني نيروي و
-تلفن9 شماره / (نويسندگان شوراي نظر زير) جزيني علي
.پستي3553/15815 صندوق 839997 ،
:امتياز صاحب /(پژوهشي علمي فصلنامه) توسعه و مديريت *
/ (نيرو وزارت به وابسته)مديريت آموزش و تحقيقات موءسسه
دكتر:سردبير /مهاجري اكبر علي مهندس:مسئول مدير
.تلفن8896780 شماره /سبحاناللهي محمدعلي
/(مديريت آموزشي تخصصي علمي ماهنامه) هماهنگ آموزش *
:سردبير /ايران صنايع نوسازي و گسترش سازمان:امتياز صاحب
.پستي 516/19615 صندوق /تلفن2044137 /سليماني مسعود
/(صنايع مهندسان و صنعتي مديران ويژه ماهنامه) روش *
سعيدي اكبر علي مهندس:سردبير و مسئول مدير امتياز ، صاحب
.تلفن923855 /كيا
انجمن:امتياز صاحب /(خبري آموزشي نشريه) مديريت *
محسن:سردبير /بيات پرويز:مسئول مدير /ايران مديريت
.تلفن88352778824886 /بصيري قانع
***
و نشريات معرفي براي را خود آمادگي ،"مديريت پيام"
بار هر از پس نيز و اجمالي طور به مديريتي كتابهاي
درخواست نشريات اين صاحبان ازميدارد اعلام انتشار
:آدرس به را خود كتابهاي و مجلات از نسخه دو ميشود
پيام ستون صفحهگستره ، پستي544619395 ، صندوق -تهران"
.شود اقدام آنها معرفي به نسبت تا كنند ارسال "مديريت
|