ايران امروز ورزش در "بهرهوري" جايگاه
اصلي تيم چهره آمريكا با بازي :طالبي جلال
ميكند
معرفي را ما
تيم بازيكن روسيه 18 تيم با بازي براي
شدند معرفي ايران فوتسال ملي
ميرود مصر به پاس فوتبال تيم
المپيك 2000 در ايران جودوي سهميه كاهش
سيدني
گذشت فجرسپاه سد از استقلال
رمضان جام شطرنج قهرمان
مسابقات در ايران نوجوان دختران موفقيت
آسيا شطرنج
اعلام آمريكا و ايران فوتبال بازي ساعت
شد

ايران امروز ورزش در "بهرهوري" جايگاه
دست بهرهوري به ميتوانند چگونه ورزشي فدراسيونهاي
كنند؟ پيدا
و صنعتي رقابتهاي در توانستهاند كه سازمانهايي مديران *
اين به بربايند ديگران از را سبقت گوي امروز اقتصادي
يك بهرهوري كه دادهاند نشان عمل در يا رسيدهاند نتيجه
مهارتها ، تواناييها ، دانش ، به ديگر عامل هر از بيش سازمان
دارد بستگي كاركنان رفتار و نگرشها
انتقال نحوه و تكنيكي تواناييهاي لحاظ از ما مربيان *
لحاظ از ولي هستند مطلوب حد در ورزشكاران به تكنيكها اين
نظارت تحت (ورزشكاران) انساني نيروي با ارتباطي شيوههاي
نميكنند عمل علمي استانداردهاي و معيارها با مطابق خود
محيط در خود خارجي سياست در دولتها كه اهدافي از يكي
كه دارد نام "وجهه كسب" ميكنند ، دنبال بينالمللي
صحنه در (پرستيژ) "وجهه افزايش و كسب" عنوان با ميتوان
ميكوشند دولتها و جوامع همه.كرد مشخص را آن بينالمللي
كسب بيشتري منزلت و احترام بينالمللي صحنههاي در تا
جمله از ميشود عملي گوناگون راههاي از امر اين.كنند
در ورزشي گوناگون رشتههاي در قهرماني مقام به دستيابي
افتخار آن به جوامع كه جهاني منطقه يك يا جهان سطح
از بخشي ساليانه فوق هدف تحقق براي نيز ما كشور.ميكنند
ميادين به آنان گسيل و ورزشكاران تربيت صرف را خود بودجه
هزينه ، و وقت صرف به توجه با آيا.ميكند دنيا ورزشي
تحقق كننده تضمين ما ورزشكاران توسط شده كسب موفقيتهاي
سازمانهاي و ورزشي فدراسيونهاي آيا بودهاند؟ فوق هدف
در بهينه بهرهوري به توانستهاند آنان پوشش تحت ورزشي
در را لازم دانش ما مربيان آيا يابند؟ دست ورزشي سطوح
پيوسته آيا و دارند ، بوم و مرز اين ورزشكاران تربيت جهت
براي مربيگري طرق جديد و تكميلي دورههاي تشكيل امكانات
ارزيابي مورد آنان عملكرد آيا و است؟ بوده فراهم آنان
مورد در نظرسنجيهايي ساليانه آيا است؟ گرفته قرار دقيق
خود از ورزشي مختلف رشتههاي در ورزشكاران تربيت شيوه
است؟ شده ورزشكاران و مربيان
مطرح سئوالات به منفي يا مثبت پاسخ بخواهيم آنكه بدون
رعايت سازمانها در ببينيم ابتدا كه دارد جا بدهيم ، شده ،
انساني نيروهاي از بهينه بهرهوري كسب به منجر نكاتي چه
اين از هم ورزشي سازمانهاي البته و شد خواهد پوشش تحت
.بود نخواهند مستثني قاعده
نيروي كارشناسان برنامهريزان ، مسئولان ، براي اغلب
علاقهمند متخصصان نيز و كشور سازمانهاي در فعال انساني
ميتوان چگونه كه است مطرح سئوالها اين كشور سرنوشت به
ميتوان چگونه داد؟ افزايش سازمانها در را بهرهوري
چه رسانيد؟ دلخواه ميزان به را سازمانها در شاغل نيروي
يا موءسسه نهاد ، يك در بهرهوري ميشود باعث عواملي
يا افزايش...و نظامي خدماتي ، توليدي ، آموزشي ، سازمان
رابطه در تاكنون كه تصميماتي از بعضي آيا كند؟ پيدا كاهش
در فعال انساني نيروي كارگيري به و انتخاب نحوه با
است؟ نبوده اشتباه اصل در شده اتخاذ كشور سازمانهاي
چيست؟ بهرهوري با كشور سازمانهاي در بهرهوري رابطه
و صنعتي رقابتهاي در توانستهاند كه سازمانهايي مديران
اين به بربايند ديگران از را سبقت گوي امروز اقتصادي
يك بهرهوري كه دادهاند نشان عمل در يا رسيدهاند نتيجه
مهارتها ، تواناييها ، دانش ، به ديگر عامل هر از بيش سازمان
.دارد بستگي كاركنان رفتار و نگرشها
استنباط را نتايج اين ميتوان شد گفته تاكنون چه آن در
:كه كرد
و كشور سازمانهاي در كاركنان آموزش كيفيت و كميت بين -1
و طرف يك از مراكز اين در شاغل انساني نيروي ويژگيهاي
.دارد وجود مستقيم رابطه ديگر طرف از ملي بهرهوري
خواستار كشور سازمانهاي دستاندركاران و مسئولان اگر -2
بايد ناگزير هستند ، خود كار محل سازمان بهرهوري افزايش
حد تا را خود نظارت تحت كاركنان بهرهوري و انساني نيروي
دهند رشد زمينه اين در جهاني معيارهاي به توجه با و ممكن
.كنند حفظ كشورهايديگر با رقابت قابل و بهينه سطحي در و
در شاغل انساني نيروي بهرهوري رشد اهميت بر تاكيد -3
بخش بدانيم كه ميشود روشنتر هنگامي كشور سازمانهاي
در كشور متخصص و كارآمد انساني نيروي از توجهي قابل
بالقوه توان حداكثر از كه هستند مشغول كار به سازمانهايي
.نميكنند استفاده افراد
مختلف ابعاد در كشور تحول و رشد و ملي بهرهوري بين پس
وجود تنگاتنگي رابطه..و صنعتي فرهنگي ، اقتصادي ، سياسي ،
بهرهوري نيز را كشور هر ترقي و رشد پرتاب سكوي و دارد
بزرگ و كوچك سازمانهاي تكتك در شاغل انساني نيروي بالاي
با و چگونه كه ميآيد پيش سئوال اين حال.ميآورد فراهم
سازمانهاي در را بهرهوري ميتوان تمهيدات كدام به توسل
برد؟ بالا كشور
و راهحلها نظريهها ، گفت بايد مشكلي چنين حل براي
راهحل كارآمدترين اما دارد ، وجود گوناگوني راهبردهاي
نيروي اثربخش بكارگيري و انتخاب به نسبت اصولي توجه بذل
.است كشور سازمانهاي در فعال انساني
رهبري و مديريت سطح بالاترين از است لازم بنابراين
بهداشتي ، خدماتي ، آموزشي ، توليدي ، گوناگون سازمانهاي
سازمانها ، اين مديريت سطوح پايينترين تا..و پژوهشي
انتخاب زمينه در عملي و علمي نظامدار تفكر نوعي به مجهز
تحت واحدهاي و سازمانها انساني نيروي بهينه بكارگيري و
بافتهاي هم در و متعدد عوامل چند هر شوند خود نظارت
در و يابد افزايش سازمان يك بهرهوري تا ميشوند باعث
و رهبري اهميت اما بماند ، باقي ثابت نيز دلخواه سطح
شايسته و موفق مديران فعال حضور يا وجود و اثربخش مديريت
زمينه همين در ديگر عوامل اهميت از سازمان در كارآمد و
نظريه يا رهبري نظريههاي جديدترين از يكي در.است بيشتر
و مديران پرورش لزوم به نسبت (Super Leader) رهبران امور
كرداري و هيجاني شناختي ، الگوهاي كسب جهت آنان به كمك
در خلاصه بهطور.(يانزيتو ، 1995 كريستينا) ميشود تاكيد
شخصيتي ويژگيهاي از صرفنظر ميشود ، گفته نظريه اين
بدين.باشند موفقي مديران ميتوانند آنان جملگي مديران
سازمان يك مديران ارزشيابي و آموزش انتخاب ، اگر كه صورت
سازماني محيط آنان براي و باشد گرفته انجام درستي به
خود وظايف دادن انجام براي و باشد آمده فراهم نيز مناسب
آنان همه كه دارد وجود راههايي باشند شده انگيخته نيز
را موجباتي پيشنهادي شيوههاي گرفتن پيش در با ميتوانند
بالاترين به را خود نظارت تحت افراد كه آورند فراهم
كه است پذير تحقق شرايطي در اين.برسانند خود بهرهوري
موءثر اثربخش ، مفيد ، آموزشي دورههاي در سازمان يك مديران
آن طي و كنند شركت راهبردها و مفاهيم بر مبتني و
را موفق مديران خاص رفتاري و هيجاني شناختي ، مهارتهاي
بهرهوري افزايش امكان شرايطي چنين در تنها.كنند كسب
سازمان يا واحد بهرهوري افزايش امكان نتيجه در و خود
.داشت خواهند نيز را خود نظارت تحت
ايفا خوبي به را خود نقش بتواند اثربخش مدير كه اين براي
دادن انجام براي نيز او نظارت تحت كاركنان است لازم كند ،
جهت در آنان نگرش باشند ، شده انگيخته خود شغلي وظايف
خود باشد ، يافته تغيير بهرهوري افزايش براي ارزشگذاري
يك كاركنان نگرش.بدانند سازمان از عضوي عنوان به را
يكي.كند ايفا را بازدارنده عامل يك نقش ميتواند سازمان
نظارت تحت كاركنان نگرش كه است آن مديركارآمد وظايف از
.دهد تغيير سازمان هدفهاي به دستيابي درجهت را خود
و ماهيت اجزاء تعريف با بايد سازمان مديريت بنابراين
نگرش تغيير براي موجود راهبردهاي باشد ، آشنا آدمي نگرش
آن از نيز ضروري موقع در و بشناسد خوبي به را كاركنان
در سازمان هر كاركنان نگرش (فستينگر ، 1975) بهرهگيرد
است لازم بنابراين و دارد اثر سازمان آن كلي بهرهوري
در و ديگر پيشرفتهاي با همسو سازمانها كاركنان شغلي نگرش
اصل ديگر نكته.يابد تغيير سازمان بهرهوري افزايش جهت
شيوههاي با بايد مديران.است رواني فشارهاي كنترل
از و باشند آشنا كار محيط در رواني فشار كاهش اثربخش
.كنند استفاده منظور اين براي اثربخش راهبردهاي
، است بهرهوري در موءثر عوامل از ديگر يكي اثربخش ارتباط
و فنون با مديران آشنايي كه ندارد وجود شكي حال هر به
خود نظارت تحت افراد با ارتباط برقراري اثربخش راهبردهاي
را سازماني و شخصي بهرهوري افزايش موجبات سازمان در
.(بورمن ، 1982) ميآورد فراهم
خود نظارت تحت كاركنان با تا كنند تلاش بايد مديريتها
در را ارتباطي مجاري كنند ، رفتار انصاف و عدل رعايت با
براي را فرصتهايي نگهدارند ، باز سازماني سطوح همه
مشاركت تصميمگيريها در بتوانند تا كنند ايجاد كاركنان
به بتوانند تا سازند توانمند را آنان و باشند داشته فعال
به كه نظري مباحث به توجه با حال.كنند عمل خود تعهدات
ميتوان ميكرد ، تاكيد مديران براي اثربخش آموزشهاي لزوم
كه ورزشي تيمهاي مربيان كه پرسيد كشور ورزش مسئولين از
آيا هستند كار به مشغول كشور ورزشي سازمانهاي در
آيا ميگذرانند؟ را مربيگري جديد و تكميلي دورههاي
با مطابق ورزشكاران تربيت جهت در آنان اطلاعات
ورزش امر در بينالمللي كاربردي -علمي استانداردهاي
ميباشد؟
تكنيكي تواناييهاي لحاظ از ما مربيان كه گفت بتوان شايد
مطلوب حد در ورزشكاران به تكنيكها اين انتقال نحوه و
انساني نيروي با ارتباطي شيوههاي لحاظ از ولي هستند
و معيارها با مطابق خود نظارت تحت (ورزشكاران)
در فدراسيونها "اصولا و نميكنند عمل علمي استانداردهاي
و روانشناسي اصول براساس ارتباطي مهارتهاي افزايش جهت
.نميكنند تجهيز را خود ، مربيان شناسي جامعه
بسيار ورزشهاي از يكي مورد در مثالي با بتوانيم شايد
مسايل تبيين براي مصداقي فوتبال يعني پرطرفدار و مطرح
برگزاري از پس سالانه ما كشور در بيابيم ، فوق شده مطرح
مالي امكانات با متناسب باشگاهها آزادگان ، ليگ دوره هر
از برخي بالعكس و جذب را ليگ موفق و مطرح بازيكنان خود
ميان اين در.نميكنند قرارداد تجديد نيز را بازيكنان
تيمهاي موفق بازيكنان جذب به اقدام باشگاهها از برخي
محيط در "معمولا ورزشكاران اين.ميكنند شهرستاني
آموزش و شناسايي شهرستاني مربيان بهوسيله و شهرستانها
تهران در ورزشي تيمهاي برترين جذب سپس و ميشوند داده
تيمي فعاليتهاي وارد وقتي كه اينجاست مشكل اما.ميشوند
ذخيره بهعبارتي يا و نشين نيمكت "معمولا ميشوند ،
كسب با دوره يك در كه ورزشكاري ترتيب بدين.ميشوند
، ميآيد پيش خود استعداد و تواناييها بر تكيه و تجارب
و ميشود بايگاني حقيقت در بعد و ميشود خريداري
"دقيقا و ميماند جا ليگ بعدي مسابقات دور از ناخواسته
و جديد تجارب با بايد "قاعدتا و است آموخته را آنچه
براي ملي سرمايه يك بتواند تا كند پخته بعد ليگ در فشرده
.ميدهد دست از باشد ، دنيا ورزشي ميادين در وجهه كسب تحقق
بضاعت به سو يك از ما آگاهانه روش اين با بدينترتيب
را شدن پخته و تجربه فرصت و ميرسانيم آسيب كشور ملي تيم
در را بازيكن ديگر سوي از و ميگيريم ليگ برگزيدگان از
چنين نهايت در و ميدهيم قرار رواني آسيبهاي معرض
شايد.ميشود ورزشكار ورزشي ، عملكرد افت به منجر شيوهاي
مطرح ورزشكار وقتي.ميدهد رخ چگونه آسيب كهاين بپرسيد
طرحواره يك داراي ميشود دبدبه و پركبكبه تيم يك جذب
عملكرد بودن مطلوب براي دليلي را اين و است خود از مثبت
با و مييابد افزايش او نفس عزت درنتيجه و ميداند خود
او جذب كه نيست اين منتظر و ميپيوندد تيم به شوق و شور
برخلاف اما باشد ذخيرهها نيمكت استقراربرروي منظور به
اغلب در و ميشود ذخيره او و ميشود چنين او تصور
به را او محدود زماني براي كند لطف مربي كه بازيهاخيلي
عملكرد محدود زمان همين براساس هم بعد و ميفرستد زمين
مردم و هواداران با بازيكني چنين.ميكند ارزيابي را او
كه شما چرا كه ميگيرد قرار سوءال مورد و روبهروست نيز
ذخيرهايد؟ جديدتان تيم در هستيد..سال در ليگ گل آقاي
برخورد شيوه و سوءالات اين نميگيرند؟ بازي به را شما چرا
تغيير خود به نسبت تصوراتش كه ميشود باعث او با تيم
و بگذارد نامطلوبي اثرات بازيكن عزتنفس بر كمكم و يابد
كند شرمساري احساس است نيمكتنشين كه اين از نيز سرانجام
كه درحالي دارد ، كم چيزي ديگران به نسبت كه كند تصور و
و است شده گرفته او از ميادين در حضور و رسمي تجربه فرصت
كه تصوراتش برخلاف كه دهد دست او به احساس اين بالعكس يا
بازي به را او و گرفته قرار اجحاف مورد است خوبي بازيكن
استرس و فشار معرض در بازيكن صورت دو هر در نميگيرند
سيكل توليد شرمساري و حقارت احساس بخصوص.است رواني
.ميكند تخريب را بازيكن عملكرد كه ميكند معيوبي
بيناحساس (1992) همكارانش و تانجني پژوهشهاي براساس
واكنش زيرا هست رابطه پرخاشگري به گرايش و شرمساري
دليل همين به و ميشود منفي خودارزيابي منجربه شرمساري
فرد زيرا.مييابد تظاهر خصومت و خشم از تجاربي با اغلب
در ابهام باعث كه رفتاري سبك داشتن دليل به خودش از
احساسهايي چنين.است خشمگين ميشود خود ارزشمندي احساس
شرمساري مسبب كه كسي و ديگران بهطرف و بيرون به مكرر
سرزنش مورد را ديگر افراد كه كساني.ميشوند جهتدهي است
تحقير باعث زيادي بسيار بهنحو ميدهند قرار تقبيح و
توليدكننده و است قدرتمندي هيجان شرمساري.ميشوند آنان
را شرمساري كه افرادي.است نيات اغلب در منفي عواطف
آنها گرايش كه ميدهند تشخيص را حقيقت اين ميكنند تجربه
براي آنان سرزنش و ديگران طرف به خود خشم ابراز براي
پيشنهاد يافته اين.مييابد افزايش نامطبوع احساسات
ريشه است ممكن پرخاشگري و شرمساري ميان ارتباط كه ميكند
داشته فرد تحقيرآميز خودانگاره از ناشي برانگيختگي در
بهوضوح پرخاشگري و شرمساري ميان ارتباط اصلي منشا.باشد
شخص خود براي نهتنها بالقوه شرمساري تجربه است ، روشن
.است زيانآور نيز او اطرافيان براي بلكه
منفي خودارزيابي (1992) تانجني طرح در است ذكر به لازم
جهتدهي مرحله در اما ميشود خود به نسبت خشم منجربه
تمامي در كه كرد پيشبيني نميتوان نگارنده بهنظر مجدد
متغيرهاي زيرا شود ، جهتدهي بيرون بهطرف خشم انسانها
تجارب تحتتاثير "اصولا كه فرد شخصيتي سبك چون واسطهاي
والدين بويژه و ديگران با تعامل در فرد يادگيريهاي و
نقش ميتواند مييابد تداوم و ميشود شكلدهي
يا و خود بهطرف خشم مجدد جهتدهي در تعيينكنندهاي
شخصيتي ورزشكار اگر مثال بهطور.باشد داشته ديگران
را خود عواطف و احساسات يعني باشد داشته سركوبگرايانه
جلسات در تاخير بهصورت را خود خشم ميكند ، بازداري
.ميدهد نشان...و مربي موردنظر نكات رعايت عدم تمرين ،
نشان را مهاجم -منفعل رفتاري شيوه ورزشكار ترتيب بدين
گريبانگير او شده بازداري خشم پيامد حقيقت در و ميدهد
و لاقيدي فقط فوق ورزشكار رفتارهاي زيراميشود خودش
نوع اين بهوفور بلكه نميدهد نشان را او بيعلاقگي
خشم دادن نشان براي راهكجي يا و "هدف" آزار براي رفتار
البته) ميباشد ورزشكار عملكرد افت نيز آن پيامد و اوست
ورزشكاري به دادن ميدان با است صادق نيز موضوع اين عكس
ورزشكاري او از ميتوان ندارد را لازم بهنفس اعتماد كه
.(ساخت؟ حسابي و درست
باشد نداشته سركوبگرايانه شخصيت ورزشكار اگر ديگر طرف از
نشان كه باشد آموخته يادگيريهايش و تجارب براساس اما
تلافيجويانه پيامدهاي ميتواند او مخالفتهاي دادن
به را او يا بدهند ، را او رضايتنامه كه اين نظير مربيان
خود خشم كه ميشود باعث...و دهند حواله پايينتر تيم يك
و جسمي لحاظ از "نهايتا و كند جهتدهي خود درون به را
.(زاهديفر ، 1375) شود آسيبپذير رواني
اثربخش بكارگيري تيمها مربيان مديريتي شيوههاي در پس
به ملزم بايد كه است اصولي از يكي تحتپوشش انساني نيروي
آسيب فرد به هم آن رعايت عدم زيرا باشند آن رعايت
مستعد ورزشكار ، ازطرفي زيرا جامعه ، به هم و ميرساند
از جامعه ديگر ازسوي و ميشود رواني و جسمي مشكلات
محروم سالم و ورزيده انساني نيروي يك داشتن مزاياي
.خواهدشد
غيردمكراتيك مديريتي شيوههاي
بايد فرهنگي و اجتماعي اقتصادي ، توسعه سوم برنامه در
در بويژه انساني نيروهاي به دادن بها كنيم تاكيد
بهداشت و سلامت حفظ و انساني نيروي اثربخش بكارگيري
سازمانهاي در مسئولين تمامي مدنظر بايد او جسمي و رواني
بايد ورزشيباشد ، سازمانهاي در بويژه و كشور
كلاسهاي علاوهبر مربيان آموزش جهت در مناسب برنامهريزي
شيوههاي ديگر امروزه زيرا.شود فراهم تكنيكي و تخصصي
خود تحتنظارت انساني نيروي به كه غيردمكراتيك مديريتي
و ندارد جايي نميدهد ، را نظرات و عقايد ابراز اجازه
در اينكه ضمن كه باشد اقتداري چنان داراي بايد مديريت
همين به است توانمند تحتنظارت افراد تخلفات نمودن گوشزد
ايجاد و بهموقع و مناسب پاداشهاي دادن در ميزان
بايد عمل در و است توانا نيز آنان با اثربخش ارتباطات
براي لازم تواناييهاي كسب جهت در را ورزشكار كه اين ضمن
ميكنيم آماده بينالمللي و داخلي ورزشي ميادين در رقابت
با ميتواند آينده در كه بالقوه مربي يك بهعنوان او و
و موفقيتها به را بعدي نسل ورزشياش تجارب بر تكيه
هر از پس او به و بينديشيم كند ، رهنمون ورزشي پيروزيهاي
كارآزموده مربي يك يعني ;بدهيم را بازي تحليل اجازه بازي
تحتنظارت ورزشكاران با را خود ارتباطي شبكههاي توانا و
از يكي بازي هر از پس ميتواند حتي و ميگذارد باز خود
شده انجام بازي تكنيكي تحليل و تجزيه مسئول را ورزشكاران
بازي در را تيم احتمالي تركيب كه بخواهد او از حتي و كند
شرايطي چنين در.بياورد كاغذ روي به دليل ذكر با بعدي
پرورش بازيكن هم وقت و هزينه كمترين صرف با ما كه است
سازمان يك در بهينه بهرهوري معني و مربي هم و ميدهيم
را بازدهي بيشترين هزينه كمترين صرف با يعني است همين
نتيجه توان مي فوق شده مطرح مباحث از.كنيم سازمان عايد
وظايف در بازنگري نيازمند ورزشي سازمانهاي كه گرفت
آنان مديريتي شيوههاي اصلاح و ورزشي تيمهاي مربيان
.ميباشند كاربردي -علمي اصول براساس
روانشناسي فوقليسانس زاهديفر شهين:نويسنده
:منابع
بهينه بهرهوري موانع بررسي ،(1378) شهين زاهديفر ، -
تهران منطقه 5 معلمان ديدگاه از سازماني دروني
با پرخاشگري رابطه بررسي ،(1375) شهين زاهديفر ، -
و دختر دانشجويان در الف شخصيتي تيپ و ميگرن افسردگي ،
چمران شهيد دانشگاه پسر
نشر بهرهوري ، روانشناسي ،(1376) محمود ساعتچي ، -
اول چاپ ويرايش ،
مديران ، براي كاربردي روانشناسي ،(1376) محمود ساعتچي ، -
سوم چاپ ويرايش ، نشر
و سازمان كار ، در روانشناسي ،(1370) محمود ساعتچي ، -
دوم چاپ دولتي ، مديريت آموزش مركز انتشارات مديريت ،
اصلي تيم چهره آمريكا با بازي :طالبي جلال
معرفيميكند را ما
شود مي آماده كيش در مسائل تمام از فارغ فوتبال ملي تيم
بهاري هواي در فيزيكي بازسازي و بدنسازي
در و جاري مسائل از دور به فوتبال ملي تيم :ورزشي گروه
ميشود زيباتر بسيار فصل اين در كه كيش جزيره زيباي هواي
درياي حاشيه در.ميكند دنبال(بدنسازي) را خود تمرينات
به ميتوان راحتي به سنگين ماسههاي درميان و كيش آبي
بعد و صبح تمريناتپرداخت بازيكنان فيزيكي بازسازي
شامل بيشتر ميگيرد صورت طالبي جلال نظر زير كه ازظهر
نيز تاكتيكي و تكنيكي كارهاي آن پي در كه است بدنسازي
.است شده گنجانده
كارهاي سجادي احمد نظر زير مجزا بهطور دروازهبانها
فركي و پورحيدري نيز بقيه با و ميدهند انجام تخصصي
كوتاه ضربههاي شامل كه نفره چند حركات و تكنيكي كارهاي
نيز بازيگروهي از مربيان.ميكنند كار ميشود بلند و
كوتاه زمانهاي در موقعيت فراخور به و نيستند غافل
كارهاي از پس گذشته روز.داشت خواهند نيز فوتبالگروهي
تقسيم نارنجي و سفيد گروه دو در ملي تيم نفرات انفرادي
.كردند بازي فوتبال دقيقه مدت 15 به و شدند
داود بختياريزاده ، سهراب زرينچه ، جواد محمدنوازي ،
استيلي ، حميد نسب ، هاشمي مهدي مهردادميناوند ، دهقاني ،
داود و حلالي اسماعيل رهبريفر ، بهروز همداني ، ستار
ليث هم نارنجي تيم در و دادند تشكيل را سفيد تيم رستمي
جواد ويسي ، عبدالله فكري ، محمود جنامي ، لطيف ناصري ،
عليرضا كاويانپور ، حامد ابوالقاسمپور ، بهنام نكونام ،
مهدويكيا هادي و مجيدبصيرت شهبازيان ، سبو اماميفر ،
.كردند بازي
مرز به رسيدن براي بازيكنان كلي تمرينات انجام از پس
به بازيكن هر تا ميكردند وزنكشي بايد خود وزن طبيعي
وجودامكانات آورد ، بهدست را لازم طبيعي وزن خود قد نسبت
فرصت اين مناسب زمين يك بودن اختيار در و كيش در ضروري
هموار رويزمين بتوانند كه ميدهد ملي تيم مربيان به را
تمرينات. دهند انجام خوبي به نيز را خود تاكتيكي كارهاي
ادامه بعدازظهر و صبح نوبت دو در نيز امروز ملي تيم
.داشت خواهد
دوم مرحله در گفت ايران فوتبال ملي تيمهاي كميته مدير
تمامي كيش در ايران فوتبال تيمملي آمادگي اردوي
خواهند حضور باشگاههاياروپايي در حاضر ايراني بازيكنان
.داشت
فوتبال مليپوشان تمرينهاي نحوه بر كه "طالبي جلال"
جمع از گفت ، داشت نظارت كيش المپيك ورزشگاه در ايران
بازيكن "ميناوند مهرداد" اروپا ، در حاضر ايراني بازيكنان
حضور كيش در سايرين از زودتر اتريش گراتس اشتورم تيم
را خود گذشته روز "خاكپور محمد" و "عزيزي خداداد" و يافت
.رساندند كيش به
اروپا در حاضر بازيكنانايراني همه است مسلم كه آنچه
.بود خواهند حاضر كيش اردوي دوم مرحله در
در فوتبال ملي تيم بازيكنان تمرينهاي نحوه درباره وي
خوبي به چيز همه و بوده خوب تاكنون نحوهتمرينات گفت كيش
برخوردار نسبي آمادگي از بازيكنان تمامي ميرود ، پيش
.ندارد وجود خاصي مشكل كيش در امكانات نظر از و هستند
كارهاي بر كه فوتبال مليپوشان تمرينات افزود طالبي
و فردي تمرينات آن بر افزون و است سرعتياستوار و قدرتي
ورزشگاه در ظهر وبعداز صبح نوبت دو روزانه نيز گروهي
.ميشود برگزار كيش المپيك
امكانات درباره ايران فوتبال ملي تيمهاي كميته مدير
بازيكنان به سرويسدهي زمينه در گفت كيش جزيره در موجود
در لازم آرامش و سكوت و است خوب هتل ندارد ، وجود مشكلي
.است شده فراهم بازيكنان براي آسايش و است حاكم آن
گفت آمريكا به ايران فوتبال ملي تيم اعزام درباره طالبي
در آمريكا و اكوادور مكزيك ، فوتبال ملي باتيمهاي بازي
بهترين شناسايي براي كمكبسياري ميتواند آمريكا
مرحله در شركت براي ايران فوتبال ملي تيم بازيكنان
مقدماتي مرحله و آسيا ملتهاي جام مسابقههاي مقدماتي
بر آمريكا در بازي آنكه بر افزون باشد ، جهاني 2002 جام
.ميافزايد ايران فوتبال مليپوشان بينالمللي تجارب
انجام آمريكا در كه ديدارهايي در اميدواريم افزود وي
به خود از خوبي بازيهاي ايران فوتبال ملي تيم ميشود ،
.بگذارد نمايش
تيم بازيكنان گفت ايران فوتبال ملي تيمهاي كميته مدير
و دارند نياز اردوهايي چنين در شركت به ايران فوتبال ملي
چند انجام با و شوند جمع يكديگر دور سال طول در ميبايست
دست لازم انسجام و هماهنگي به كشور از خارج در مهم ديدار
و ديگر كشورهاي ملي تيمهاي با دوستانه يابند ، مسابقههاي
مختلف روشهاي و فوتبال با را ما بازيكنان فوتبال ، صاحب
اين و كرد خواهد آشنا گوناگون شيوههاي و دنيا متداول و
.بود خواهد مفيد بسيار ما فوتبال موفقيت براي
آمريكا گفت آمريكا فوتبال موقعيت درباره پايان در وي
و گسترده برنامهريزي فرانسه ، جهاني جام در حضور از بعد
شركتهاي كمك با و كرده آغاز خود موفقيت براي را وسيعي
اين فوتبال ملي تيم براي را فراواني امكانات تجارتي ،
تا آمريكا فوتبال موفقيت براي.گرفتهاست نظر در كشور
دلار ميليون مبلغ 110 و است شده برنامهريزي سال 2010
فوتبال ملي تيم.است شده گرفته نظر در كار اين براي
تيمهاي با مسابقه كم 20 دست سال هر سال 2010 تا آمريكا
.داد خواهد انجام گوناگون كشورهاي ملي
تيم بازيكن روسيه 18 تيم با بازي براي
شدند معرفي
ايران فوتسال ملي
اسامي ايران فوتسال ملي تيم مربي "شمس حسين" :ورزشي گروه
تداركاتي ديدار چند انجام براي را تيم اين بازيكن 18
به دعوتشدگان.كرد اعلام روسيه فوتسال ملي تيم مقابل
ساعت 12 راس ميبايست ايران فوتسال ملي تيم آمادگي اردوي
در مربوطه مربيان به را خود جاري ديماه چهارم شنبه روز
.كنند معرفي تهران انقلاب ورزشي مجموعه
امير قهرماني ، اصغر:از است عبارت دعوتشدگان اسامي
كاظمي ، صفرعلي معيني ، مجتبي حيدريان ، محمدرضا فراشي ،
صانعي ، علي داداشي ، سيامك مهماندوست ، عليرضا شمسايي ، وحيد
واعظ ، حميد ميرزايي ، عباس آهنگران ، مجتبي سيفي ، مسعود
گلباشي رضا محمدي ، كاظم افضلي ، عليرضا باغبانباشي ، احمد
.معصومي بابك و
ميرود مصر به پاس فوتبال تيم
تيم:كرد اعلام پاس ورزشي فرهنگي باشگاه :ورزشي گروه
ديداري انجام براي سال 1379 اوايل تهران پاس فوتبال
.ميشود كشور اين عازم مصر "اسماعيليه" تيم با دوستانه
انجام بر مبني مصر اسماعيليه باشگاه دعوت پي در سفر اين
تيم.ميگيرد صورت قاهره و تهران در دوستانه ديدار دو
باشگاه ، اين به نمابري ارسال با تهران پاس باشگاه فوتبال
روزهاي از يكي در ديدار اين انجام براي را خود آمادگي
اعلام (مارس تا 30 18) سال 79 ماه فروردين تا 13 اول
پايان از پس نيز تيم دو اين برگشت ديداراست كرده
.ميشود برگزار تهران در آزادگان جام اول دسته رقابتهاي
المپيك 2000 در ايران جودوي سهميه كاهش
سيدني
كشورهاي جودوكاران برگزيدن روش تغيير با :ورزشي گروه
المپيك بازيهاي جودو رقابتهاي در شركت براي گوناگون
جودوكار تاكنون 4 گرفته صورت محاسبات با سيدني ، 2000
از پسكردهاند كسب را بازيها اين در حضور جواز ايراني
چين ، آسيايي رقابتهاي از ايران جودو ملي تيم بازگشت
المپيك 2000 بازيهاي در حضور سهميه ايران 6 تيم شد گفته
در آزاد وزن رقابتهاي حذف با ك است كرده كسب را سيدني
سهميهها اين تعداد نخست فوق ، بازيهاي جودو رقابتهاي
محمد" سردار.است يافته كاهش سهميه به 4 اكنون و به 5
:داشت اظهار مطلب اين بيان با جودو فدراسيون رئيس "درخشان
ملي تيم كه اتريش و مجارستان جودو بينالمللي پيكارهاي
جمله از يابد ، حضور آنها در است قرار ايران جودو
خود امتيازهاي ميتوانند جودوكاران كه است مسابقههايي
.دهند افزايش سيدني در شركت براي را
گذشت فجرسپاه سد از استقلال
رمضان جام فوتبال
سالن داخل فوتبال هاي ازمسابقه شب دوازدهمين :ورزشي گروه
درسالن 12هزارنفري (رمضان جام) تهران استان باشگاههاي
.برگزارشد آزادي ورزشي مجموعه
دوم دور از كه مسابقهها دراين خبر مركزي واحد گزارش به
و ولي پورياي استقلال ، هاي تيم برگزارشد مرحله دومين
بانتيجه بازي يك و مغلوبكردند را خود حريفان رفاه بانك
.رسيد پايان به مساوي
پاس تيم به 2 بانتيجه 3 پوريايولي تيم ديشب دربازيهاي
تيم و كرد غلبه مهام برتيم يك به بانكرفاه 3 داد راشكست
تيمهاي وتلاش رامغلوب فجرسپاه به 5تيم باحساب 8 استقلال
.يافت پايان يكمساوي به يك دماوند والكتريك الياف
تهران استان باشگاههاي امشب فوتسال برنامه
آزادي هزارنفري سالن 12
مهماتسازي - سپاه فجر:ساعت 18
ولي پورياي - دماوند الكتريك:ساعت 19
رفاه بانك - استقلال:ساعت 20
پاس - الياف:ساعت 21
رمضان جام شطرنج قهرمان
با كه رمضان جام قهرماني شطرنج مسابقههاي :ورزشي گروه
استان اين شطرنج هيات محل در تهراني شطرنجباز شركت 55
"مقامي قائم احسان" قهرماني با شب چهارشنبه داشت ، جريان
.رسيد پايان به
قهرماني سكوي بر امتياز كسب 8 با كه مقامي قائم از پس
محمد" و شد دوم امتياز با 5/7 "اردشي مهرداد" ايستاد ،
در امتياز كسب 7 با "پهلوانزاده مهرداد" و "وحيدي
.گرفتند قرار چهارم و سوم ردههاي
شد ، برگزار سوئيسي روش به و دور در 9 كه مسابقهها اين در
امتياز با 5/6 كدام هر "دوستكام پويان" و "دربان مرتضي"
.شدند ششم و پنجم رتبههاي حائز
مسابقات در ايران نوجوان دختران موفقيت
آسيا شطرنج
در:كرد اعلام ايران بانوان ورزش كل اداره :ورزشي گروه
هند ، در آسيا نوجوانان قهرماني شطرنج مسابقههاي پنجم دور
در.شدند ديگر پيروزي صاحبسه ايران دختر شطرنجبازان
خود حريفان برابر پوركاشيان آتوسا و پريدر شادي دور اين
حريف نيز همتيزاده نينا و يافتند دست برتري به ازهند
.داد راشكست خود قزاقستان اهل
با 5/4 پوركاشيان آتوسا پيكارها اين ردهبندي جدول در
شادي دارد ، قرار سال زير 12 سني گروه صدرجدول در امتياز
سال زير 14 سني گروه ردهچهارم در امتياز با 3 پريدر
پنجم دررده امتياز با 3 زاده همتي نينا و ايستادهاست
.است سال زير 10 سني گروه
اعلام آمريكا و ايران فوتبال بازي ساعت
شد
فوتبال فدراسيون:كرد اعلام فوتبال فدراسيون :ورزشي گروه
فوتبال ملي تيم تداركاتي ديدار دو برگزاري ساعت آمريكا
كشوربرگزار اين در سالجاري ماه دي در كه را ايران
.كرد اعلام ميشود ،
دي يكشنبه 19 روز ساعت 14 را خود ديدار اولين ايران تيم
سوم ديدار و مكزيك تيم برابر محلي وقت به(ژانويه 9) ماه
ساعت درهمين (ژانويه 16)ماه دي يكشنبه 26 روز را خود
.برگزارميكند مسابقات اين ميزبان آمريكا ملي تيم مقابل
ورزشگاه در ايران ملي تيم اول بازي گزارش بنابراين
(پاسادنا) ورزبال ورزشگاه در نيز بازيسوم و شهراوكلند
.ميگردد برگزار
اكوادور و ايران فوتبال ملي تيم دو ديدار برگزاري ساعت
آمريكا ، فوتبال فدراسيون ازسوي شده اعلام برنامه طبق كه
لوسآنجلس شهر ژانويهدر ماه 12 دي چهارشنبه 22 روز
.ميشود اعلام "بعدا است ، شده گرفته درنظر
|