بارور را خود كودكان خلاقيت نقاشي ، با
!كنيم
مديريت پيام

بارور را خود كودكان خلاقيت نقاشي ، با
!كنيم
خانه در كودكان خلاقيت پرورش كاربردي شيوههاي به نگاهي
;نقاشي به ويژه توجه طريق از مدرسه و
در كه است درسهايي باارزشترين و مهمترين از يكي هنر
سعي معلمان بيشتر.است شده سپرده فراموشي به مدارس اكثر
براي كمكي ساعت عنوان به درس ، اين ساعت از كه ميكنند
علوم ، رياضي ، مانند درسهايي تقويت يا و عقبماندگي جبران
.كنند استفاده..و اجتماعي
يا و سرگرمي يك عنوان به هنر به خانه در نيز والدين
و ارزش به و ميكنند نگاه خود كودكان فراغت اوقات گذران
.ندارند توجه زياد رشته ، اين اهميت
هنر دروس عنوان به كه...و انشا خوشنويسي ، تئاتر ، نقاشي ،
شوند ، داده اهميت ديگر دروس اندازه به اگر ميشوند ، تلقي
كرد ، خواهند كمك زمينهها همه در كودك پيشرفت به تنها نه
را هنر جاي ناحق به كه ديگر دروس تقويت باعث بلكه
آشنايي براي منظور ، همين بهشد خواهند نيز ، گرفتهاند
دروس از يكي) نقاشي مهم اثرات بررسي به والدين ، و معلمان
و رشد باعث خود ، نوبه به كه كودك خلاقيت پرورش در (هنر
...و اخلاقي هوشي ، اجتماعي ، درسي ، زمينههاي در او پيشرفت
پايين سنين در بويژه كودكان نقاشي.ميپردازيم ميشود ،
و احساسها تفكر ، نحوه نيازها ، انعكاس دبستان ، در و
را حرفهايي كودكان حقيقت دراست آنها شده كسب تجربههاي
به.ميزنند تصوير با بگويند واژهها با نميتوانند كه
و معلمان براي كودكان نقاشيهاي فهم و درك منظور ، همين
باعث شناخت ، اين زيرااست ضروري و مهم بسيار والدين
اين كه ميشود كودكان و آنها ميان روابط نزديكي و بهبودي
بايد پسميكند بسزايي كمك كودكان پيشرفت به نيز امر
:تا ميكند كمك ما به كودكان نقاشيهاي كه دانست
و نيازها احساسات ، از و كرده پيدا راه آنها درون به *
رفع براي بتوانيم بهتر تا شويم آگاه كمبودهايشان
.كنيم برنامهريزي احساساتشان صحيح بروز و نيازهايشان
اطرافشان محيط مسايل از كودكان ارزيابي و فهم درك ، به *
.ميبريم پي اطرافيانشان همچنين و
براي بستري بتوانيم تا پيبرده كودكان تفكر نحوه به *
.كنيم آماده آنها خلاقيت پرورش و رشد
با و برده پي كودكان دروني دلهرههاي و كشمكشها به *
خود كودكان به آنها رفع در ميكنيم سعي آنها علت شناخت
كاغذ روي را دلهرههايشان آنها وقتي همچنين.كنيم كمك
.ميكنند بيشتري راحتي و آرامش احساس ميكنند ، منتقل
كرد؟ بايد چه
آنها شناخت در كودكان نقاشي از بتوانيم كه اين براي
قدم آنها شكوفايي و رشد جهت در و ببريم را بهره بيشترين
.كرد استفاده ميتوان زير راهكارهاي از برداريم ،
آزاد نقاشي
به موضوعي كه اين بدون ويژه نكات به توجه با روش اين در
آرزوها درباره تا ميكنيم تشويق را آنها شود ، داده كودك
:بكشند نقاشي دارند دوست كه هرچه و
علاقه مورد كه موضوعي هر درباره بخواهيد كودكان از *
موضوع ، دادن از و بكشند ، نقاشي آرزوهايشان يا و است آنها
.كنند خودداري كودك به نقاشي كتابچه يا و الگو
بخواهيد آنها ، تشويق با و كرده توجه كودكان نقاشي به *
.كنند صحبت خود نقاشي درباره كه
را كودك حتي.نكنيد دستكاري يا تصحيح را كودكان نقاشي *
.بكشد شما دلخواه به را نقاشي تا نكنيد وادار
نقاشيهاي براي نمرهگذاري و ارزشيابي مقايسه ، از *
اهميت نقاشي تكنيك به نبايد زيرا كنيد ، خودداري كودكان
هم آن كه است نقاشي در نهفته تفكر مهم ، بلكه شود ، داده
.نيست نمرهگذاري قابل
دقت ضمن و گيرد قرار تشويق مورد بايد كودكان همه نقاشي *
.كنيم تلاش آنها رفع يا تقويت جهت نقاشي ، پيام به
داستان براي نقاشي كشيدن
تمام نيمه
به يا و كنيد جلب موضوعي به را كودك توجه ميخواهيد اگر
اين از ميتوانيد بدهيد ، موضوعي غيرمستقيم طور به كودك
:كنيد استفاده زير نكات رعايت با شيوه
از و كرده تعريف كودكان براي را تمامي نيمه داستان *
نقاشي ، با خودشان سليقه با را داستان آخر بخواهيد آنها
.كنند كامل
تكميل نحوه بلكه نيست ، مهم نقاشي تكنيك نيز اينجا در *
و نياز براساس كودكان چون و است مهم داستان پايان كردن
ميكنند ، تكميل را آن داستان ، قهرمان با خودشان جايگزيني
.داشت توجه آنها داستان پايان به بايد
و گيجي باعث تا باشد شلوغ و شخصيت پر نبايد داستان *
.نشود كودكان ذهني سردرگمي
و مشابهت كودكان تحصيلي پايه و باسن بايد داستان *
.باشد داشته نزديكي
ملموس كودكان براي بايد آن ، شخصيتهاي و داستان مكانهاي *
.باشد آشنا و
راحتي به كودكان تا باشد گونهاي به بايد داستان *
.كنند برقرار ارتباط آن با بتوانند
كردهاند ، نقاشي كه را داستان آخر تا بخواهيد كودكان از *
.كنند تعريف نقاشي جزئيات به توجه با
نقاشي نتيجه در و كودك هر داستان پايان است ممكن چون ، *
مقايسه از اين بنابر باشد ، داشته فرق ديگران با او
آنها به دادن امتياز و يكديگر با كودكان نقاشيهاي
.دهيد قرار تشويق مورد را آنها همه و كنيد خودداري
نقاشي براي داستان نوشتن يا گفتن
تاثير...و تفكر سخنگويي ، و تكلم پرورش در شيوه اين
نكات به بايد شيوه ، اين از استفاده براي.دارد بسزايي
:داشت توجه زير
چند يا و نقاشي يك ميتواند كه را آمادهاي نقاشي *
دهيد قرار كودكان اختيار در را باشند هم به مربوط نقاشي
يا و بنويسند را داستاني آن براي كه بخواهيد آنها از و
.كنند تعريف
كردن تعريف يا و نوشتن از قبل بخواهيد آنها از *
داستانشان تا كنند دقت نقاشي اجزاي تمام به داستانشان ،
.باشد كاملتر
و باشد گيجكننده و شلوغ زياد نبايد نقاشيها يا نقاشي *
.باشد داشته داستان نوشتن يا گفتن براي موضوعي بايد "حتما
موضوعهاي به سپس و كنيد شروع ساده موضوع از را نقاشي *
.برويد مشكلتر
داستان كه باشد گونهاي به نبايد نقاشيها ، يا نقاشي *
.باشد كننده خسته كودك براي نوشتن و طولاني آنها
و بگويد را داستاني دانشآموزي كه است ممكن كلاسها ، در *
تا بخواهيد بقيه از لذا.كنند تكرار را همان نيز ديگران
.كنند تكميل را اول دانشآموز داستان نقاشي ، در دقت با
كودكان داستانهاي نمرهگذاري و تصحيح مقايسه ، از *
.دهيد قرار تشويق مورد را همه و بپرهيزيد
نقاشي كردن كامل
به مربوط نقاشي چند يا و نقاشي يك از قسمتي روش اين در
در است ، نشده كشيده و دارد داستاني موضوع كه را هم
براي.كنند كامل را آن تا ميدهيم قرار كودكان اختيار
:كرد توجه زير نكات به بايد منظور اين
در و كنيد خودداري نقاشي داستان موضوع كردن تعريف از *
موجود ، ابهامات با ارتباط در را توضيحاتي تنها لزوم ، صورت
.بدهيد كودكان به
تكميل نحوه بلكه نيست ، مهم نقاشي تكنيك نيز روش اين در *
به توجه با كه است مهم آن در نهفته پيام و نقاشي كردن
.ميبريم پي آن به ميخواهيم ، كودكان از كه توضيحاتي
كشيدهاند ، كه قسمتي درباره كه بخواهيد كودكان از *
.بگويند را نقاشي كامل داستان و دهند توضيح
شده ذكر روش چهار هر از معلمان كه گفت بايد خاتمه در
عنوان به درسي ، كتاب موضوعات با ارتباط در ميتوانند
.كنند استفاده دانشآموزان براي نيز هدفدار و خلاق تكليف
ثابت فرهادي عباس *
مديريت پيام
اولويتها برپايه زمانبندي طرح
براي را خود وقت اصطلاحات ، و تعاريف اين از استفاده با
.كنيد مديريت اولويت براساس كار
انجام: "مثلا نخست اولويتهاي.مستقيم ارزش با كارهاي *
گزارش يك نوشتن كاركنان ، با صحبت فروش ،
بخش نتيجه "بعدا كه چيزهايي.غيرمستقيم ارزش با كارهاي *
.اهداف تعيين جديد ، مهارتهاي يادگيري: "مثلا بود خواهد
انجام بايد كه چيزهايي.ضروري اما ارزش ، بدون كارهاي *
فرمهاي پركردن:"مثلا ندارد شما براي ارزشي اما دهيد ،
.ضروري تلفنهاي به دادن پاسخ اداري ،
نوشتن مانند مواردي.غيرضروري و ارزش بدون كارهاي *
.نميخوانند را آنها كارمندان هيچگاه كه عادي گزارشهاي
:كنيم استفاده تعاريف اين از چگونه حال ،
يادداشت را خود روزانه فعاليتهاي هفته يك دستكم ، *
هر و كنيد بازنگري دادهايد ، انجام كه را آنچه.كنيد
.كنيد طبقهبندي شده ذكر ارزشي تعاريف مطابق را فعاليت
شايسته كه را سازمان از خارج و داخل مشتريان مهمترين *
سپس كنيد فهرست هستند ، شما جانب از توجه بيشترين
فهرست اين با را خود گذشته هفته فعاليتهاي طبقهبندي
.بسنجيد
مشتريان مهمترين براي ارزش با كار مقدار چه كنيد مشخص *
.دادهايد انجام خود
شما فعاليتهاي از يك كدام كه بپرسيد خود مشتريان از *
.داراست را ارزش بيشترين آنها نظر در
روزها ، ريزي طرح براي گرفتهايد ، ياد كه آنچه از *
كه باارزشي فعاليتهاي پايه بر خود ماههاي و هفتهها
.كنيد استفاده كردهاند ، مطرح شما مشتريان
هارت لاري *
مشتري رضايت قانون 7
"مشتري رضايت قوانين گرفتن" نظر در ماكوفسكي كن گفته به
:داد خواهد قرار رقبا صف پيشاپيش را شما
رفتار بالقوه مشتريان چون نيز خود بالفعل مشتريان با *
.كنيد
.ببينيد خود كاري گروه عضو و شريك چشم به را مشتريان *
را بهترينها تنها و بدانيد جدي كاري را كردن استخدام *
.كنيد استخدام
ايجاد براي را نياز مورد ابزارهاي خود ، كاركنان به *
را آنها و بدهيد حرفهاي تواناييهاي توسعه و مهارتها
.كاريشان ساعات با نه و كنيد ارزيابي فعاليتشان براساس
به دعوت را مشتريان و كنيد استقبال مشتري شكايتهاي از *
.نباشيد شكايت انتظار در تنها ، و كنيد شكايت
راههاي درباره نظر تبادل به را سازمان درون گروههاي *
كار به را موءثر پيشنهادهاي و واداريد مشتري كردن خشنود
.بنديد
كنند ايفا نبايد مديران كه نقشهايي
تا ميكنيد برگزار جلسهاي خود كاري گروه با شما هرگاه
كه كنيد حاصل اطمينان بپردازيد ، مشكلي تحليل و تجزيه به
:نميكنيد بازي را افراد اين نقش
اين به قبل ماه چند چرا" چون سوءالاتي كه "بازجو" نقش *
.ميكند مطرح را "نيفتاديد فكر
راهحل يك فقط" چون پاسخهايي كه دهندهاي پاسخ نقش *
.ميكند بيان را "دارد وجود درست
چنين كه پيش دوسال" چون عباراتي با كه داستانگويي نقش *
نگاه سر پشت به "كرديم را كار اين ما آمد ، پيش موقعيتي
.دارد
:ميگويد سلمبه و قلمبه عباراتي با كه مادري يا پدر نقش *
"نكنيد؟ را كار اين بگويم ، شما به بايد بار چند"
|