نگاه ازدو فيلم يك
منتشرشد اينترنشنال فيلم
وارگي جهان تا متافيزيك ازفرماليسم
امريكا در زنان تلويزيوني شبكه دومين
شد راهاندازي
وافام راديووتلويزيوني فرستنده 300
رسيد بهرهبرداري فجربه دهه در
درصداوسيما توليد تازههاي
درهند تلويزيوني مستندسازان دشوار وضعيت
تلويزيونهاي از احزاب برابر استفاده
ايتاليايي
يك به آلمان سوم شبكه فروش
سرمايهدارانگليسي
جايزه فجر فيلم جشنواره بهترينهاي
گرفتند
فيلمازدونگاه يك
خاكستري زمينهاي بر قرمز
يكي خرداد ، دوم جمهوري رياست انتخابات از پس درحاليكه
عمده گرايش دو تقابل جامعه ، جاري مسائل پرسروصداترين از
گذشته سال در است ، بوده محافظهكار و اصلاحطلب سياسي
با توانست حاتميكيا ابراهيم "شيشهاي آژانس" فيلم
در انديشهها رويارويي اين هنرمندانه كشيدن بهتصوير
جامعه به ديني اداي سينمايي ، پركشش داستان يك قالب
مخاطبينش به را خويش پيام و باشد كرده خود پيرامون
وجود با "شيشهاي آژانس" دليل همين به.برساند
خرداديترين دوم امروز به تا شك بدون كاستيهايش ،
"قرمز روبان" فيلم در حال.است بوده ايران فيلمسينمايي
و آرمانگرايي ميان تقابل از حاتميكيا ديگر بار
حاج" انديشههاي همان اينبار او.ميگويد واقعگرايي
كالبد در را -شيشهاي آژانس قهرمانان -"سلحشور" و "كاظم
او.است كرده متجلي "جمعه" و "داود" داستانش اصلي مرد دو
دشت ميان در و ناكجاآباد يك در را شخصيتها اين دوي هر
به جنگ يك خاتمه از پس سالها تا داده قرار پهناوري
خشن ، مردي داود ميان اين در.بپردازند يكديگر با رويارويي
و حال در غرقه آنچنان او.است آرمان به دلسپرده و جزمي
به آن خاتمه از سالها گذشت از پس حتي كه است جنگ هواي
تا است ، مشغول -جنگ زنده يادگار تنها اين -مين كردن خنثي
و مردانگي و جنگ خشونت به را دلبستگياش بتواند شايد
ديگر ، طرف از.كند ارضا ميشود ، بارور آن بطن در كه غيرتي
فكر در بيشتر و دارد جنگ به غيراحساسي نگاهي جمعه
است اسقاط تانكهاي آشيانه نگهبان او.است امروز واقعيت
بهفروش -جنگ مرده يادگار بهعنوان -تانكها اين كه جايي
در "محبوبه" بهنام دختري ايندو ميان در اما.ميرسند
.است بوده خاك و آب آن ساكن و مالك كه ميشود وارد داستان
مالكين حقيقت در كه مردمي است ، "مردم" از نمادي محبوبه
نمادين ، محبوبه اين حال.ميآيند بهحساب مملكتي هر اصلي
فيلم.كند انتخاب را يكي گرايش دو اين ميان از بايد
ميكشد بهتصوير را مسير اين در موجود چالشهاي بهوضوح
با جمعه.است جمعه و داود دوئل فصل آن اوجهاي از يكي كه
بر گام يكديگر بهسوي مينها درميان اسلحه با داود و ساز
ايندو ميان حقانيت تاييد براي خود غيب دست تا ميدارند
اين از تفنگ بردن بين از با محبوبه اما.كند حكميت
حقانيت اثبات به نيازي او.ميكند جلوگيري فاجعه
.است گرفته را خويش تصميم كه چرا نميبيند ،
قرمز ، روبان سمبليك و درونيتر جنبههاي از فارغ اما
جذابيتهاي داراي نيز آن سطحيتر سايه در فيلم داستان
در آنهم محبوبه و جمعه داود ، عشقي مثلث خلقاست بارزي
كه مردانه و سرد محيط آن در و متروك و خشك كوير آن دل
بارور آن در محبت نهال آهستگي به محبوبه حضور بهلطف
عشقي رقابت.است فيلم داستاني ساختار سنگبناي ميشود ،
عاشق دو هر آنها.است مردانه و جدي جمعه و داود
.پرتلاش و كوشا شان"محبوبه" به رسيدن راه در و محبوبهاند
و پاك درون از ولي نامهربان ، و خشك منزوي "ظاهرا داود
و خويش خلوت در چگونه او ميبينيم كه جايياست دلنازك
اغيار چشم از دور را خويش عشق نقش زيرزمينها تونل آن در
مهربانتر جمعه ديگر ، طرف از.است كرده حك ديوار سينه بر
جمعه.هم سياستمدارتر البته و اوست از خوشزبانتر و
و برود محبوبه خواستگاري به داود براي كه هست مرد آنقدر
خوشبختي كاميون عبور براي كه دارد غيرت آنقدر نيز داود
جاي در البته و كند پاك مين از را مسير جمعه ، و محبوبه
محبوبه يادگاري زنجير كه دارند شيطنت آنقدر دو هر خود
فصل داستاني لايه اين در اينبار.بكشند هم رخ به را
بلكه نيست ، انديشه دو برخورد ديگر جمعه و داود دوئل
پيروزي معيار ديگر ايندفعه و است رقيب عاشق دو مبارزه
البته نيز حكم و است بودن عاشقتر كه نيست بودن حق بر
به نيازي تصميمگيري براي كه نيست محبوبه خود جز كسي
از پيش را رويارويي اين دليل بههمين و نميبيند قرباني
.ميدهد خاتمه فاجعه بروز
متناقضي و غريب بستر...و روبان مين ، ساز ، گلوله ، خاك ،
.ميرسد سرانجام به عشق يك آن بطن در كه ميدهند تشكيل را
مركب بر كشيده سرمه و ماليده سفيدآب و سرخاب عروس
ميخواهد و مينشيند است شده تزئين تانك يك كه عروسياش
ناگهان خروج ، هنگام در اما كند ، حركت آيندهاش سوي به
داود كه پاكي و مقدس چشمه آن ظهور با و ميافتد اتفاقي
.ميشود اثبات داود عشق حقانيت بود ، داده آنرا وعده
جذابيتهاي از مضمونياش ظرايف بر علاوه قرمز روبان
وقوع مكان بصري چشمانداز.نيست بيبهره نيز تصويري
زمينه روبانهابا قرمزي ميان رنگ كنتراست همچنين و ماجرا
و دقيق كادربندي و چيني مهره همچنين و محيط خاكستري
و شب دل در دوربين كه صحنهاي در "مثلا -نماها حرفهاي
از -..و ميكشد سرك داود خلوت به چادر شكاف ميان از
بهطريقه كه فيلم تصويربرداري.هستند فيلم امتيازات
و سرد محيط بهخوبي است گرفته انجام "اسكوپ سينما"
بهنوعي كه را فيلم بصري جاذبههاي داراي البته و بيروح
از اما.درميآورد بهنمايش است ، وسترن فيلمهاي يادآور
اين جريان در و است پرديالوگ "كلا فيلم كه آنجايي
مشكل ايجاد امر اين دارد ، وجود درشت نماهاي تعدد گفتگوها
اسكوپ كادر با چهره كلوزآپ نماي "اصولا كه چرا.است كرده
چهره ، اطراف پسزمينه و ندارد هماهنگي چندان است ، عريض كه
كه هرچند كادر اين دليل بههمين.ميماند خالي بيفايده
مثبت تاثير داستان پيرامون محيط آرايش و بازنمايي در
كرده عمل منفي شخصيتها دونفره روابط خلق در اما داشته ،
كليه بلكه نيست ، فيلم ايراد تنها البته اين.است
ايده نظر از چه نيز محبوبه ذهني اوهام و روياها صحنههاي
بهحساب موضوع از خارج و ضعيف ساختاري ، بعد از چه و
هرچند جمعه بودن افغاني بر تكيه همچنين.ميآيند
دادن جلوه لامكان و فيلم پيام تعميم بهمنظور "احتمالا
و شعاري اندازه از بيش را فيلم اما است ، بوده داستان
ريتم.است كرده بيشناسنامه حد از بيش را فيلم شخصيتهاي
سبب كه است عواملي از آن دوم نيمه در بخصوص نيز فيلم كند
يابد ، ادامه كمجاذبه فيلم عادياش بينندگان درنزد ميشود
دفاعترين قابل قرمز روبان احوالات ، اين تمام با اما
چه و سينمايي و داستاني ساختار ازنظر چه گذشته سال فيلم
نظر اين از و ميآيد بهحساب مضموني و محتوايي نظر از
.است ارزش داراي
استواري نيما
منتشرشد اينترنشنال فيلم
دو فجر فيلم بينالمللي جشنواره هيجدهمين با همزمان
صفحهاي جلد 120 يك در اينترنشنال فيلم فصلنامه شماره
.شد منتشر
جوان ، سينماگران و ايران سينماي از گزارشهايي و خبرها
گفتوگو اصفهان ، جشنواره و سينما خانه جشن سومين گزارش
بهمن) جشنواره در آثارشان درباره ايراني فيلمساز با 9
طالبي ، محمد شهبازي ، پرويز پيامي ، بابك فرمانآرا ،
فيلمساز ماركوبلوكيو با گفتوگو (...و كريمي سيدرضا
مشهور فيلمساز بايف امير ارجان و ايتاليايي نامدار
لوكارنو ، كن ، جهاني ، جشنواره چند از گزارشهايي قزاقستان ،
خدا ، رنگ آينه ، فيلمهاي نقد..و وين ژنو ، سباستيان ، سن
درباره بحثي سلطان ، سه و كتاني كفشهاي با دختري
تا آغاز از ايران سياسي سينماي سينما ، در واقعيتگرايي
و كيارستمي سينماي بعد ، سال دو "سيب" فيلم دختران امروز ،
كه است مطالبي از...و بعد سال سيزده "كجاست؟ دوست خانه"
.است رسيده بهچاپ فصلنامه اين در
وارگي تاجهان ازفرماليسممتافيزيك
انتقادي رئاليسم از -جنگ سينماي موءلف -حاتميكيا ابراهيم
"قرمز روبان" متافيزيك فرماليسم تا "شيشهاي آژانس"
حاتميكيا.است پيموده را پرتحول بسيار اما كوتاه مسيري
گفتهاند كه خود سينمايي بلند اثر دهمين اين در همچنين
شاعرانه ايجازي به شده كادر پسندانه جشنواره ويزور از
نماهاي كوتاه ، ديالوگهاي اندك ، پرسوناژهاي:است رسيده
.ميزنند تغزل به كنايه كه تمثيلهايي و شاعرانه و بلند
كرده ساز تازه حديثي و حرف همه ، اين كنار در اما فيلمساز
اگر است ، گرفته فاصله خود پيشين فيلمهاي مرزپذيري از و
جنگي خاص ارزشهاي درگير انسان ، او ، گذشته فيلمهاي در
فيلم اصلي پرسوناژ سه از يكي ،"قرمز روبان" در اما است
اين دوم قاعده و ميآورد زبان بر جهانوارگي از سخن او
آن وقتي نما ، آخرين در.ميكند همراه خود با نيز را مثلث
كه را كاراكترها از يكي ذهني مرزهاي مكشوفه ، تانك
ميكند ياد "گذشتهها نگاهبان" عنوان به او از فيلمساز
و آرامش مرز در ايستاده قرمز روبانهاي و مينوردد در
زميني ، مين و تانك برخورد نقطه از ميگسلد ، هم از را خطر
فيلم نمادين پشت لاك كه چشمهاي.ميجوشد صلح چشمه
و كندي آن از و باشد داشته شتابان شنايي آن در ميتواند
.بگيرد فاصله گذشتهها رخوت
بيان در كه مثلثي اضلاع از "قرمز روبان" پرسوناژهاي همه
:نميروند فراتر ميآيد شمار به خشونت نماد گرافيكي ،
و (افغاني پيشين افسر) جمعه ،(گذشتهها نگاهبان) داود
.(است دو هر اين اتصال حلقه كه جنگزدهاي) محبوبه
متافيزيك ياري به ميكوشد خود اثر فرايند در حاتميكيا
و بگشايد هم از را خشونتنمون مثلث اين فيلم ، فرماليستي
است آرامش و صلح نماد كه دايرهاي گرد را خود شخصيتهاي
شخصي چنان او تصويري و روايي زبان اما.برساند اتحاد به
چنين نيزبرنميتابد روشني به را پرداختي چنين كه است
تعليقگشا بايد كه چندان تمثيلها برخي كه مينمايد
جوامعي در توسعه كندي نماد كوچك ، لاكپشت آن اگر.نيستند
گذشتهها از دل داوود همچون شخصيتي اعتبار به كه است
پرخاشگري ، نماد گويي كه سياههار سگ آن اما برنميكنند
صلحخواهانه و مونيستي جهانبيني با است اعتراض و عصيان
.نميخواند هرگز جمعه
فيلم وقايع تاريخ اعتبار به قرمز روبان در حاتميكيا
نگرشي در ريشه كه خود آيندهنگري از (بعد سال ده :1389)
تحليل از او اما.ميدهد خبر دارد روشنفكرانه
چشماندازي نميتواند و واميماند آينده واقعبينانه
چشم پيش در آتي دهه رويكردهاي از روشنبينانهتر
فيلم در كه مسائلي بيگمان.بگشايد فيلم تماشاگران
آينده ، دهه در و هستند ما امروز جامعه مبتلابه ميگذرد ،
محبوبه كه اين.داد خواهند دست از را خود كنوني اعتبار
را خود دستي چمدان و ميكند كودكي گذشتهها به واگرد در
با ميدهد ، دست از افتاده بيرون او حضور حريم از كه
.ندارد سنخيت دارند آينده در روي كه فيلم حوادث سالشمار
ميكند خنثي را مينها خود ، لاكپشت كندي به نيز داوود
با او حركت اما.باشد زده رقم را صلحآميز آيندهاي تا
آن با جمعه حتي.نميخورند آينده ديجيتالي شتاب
گذشته به آينده منظر از خود كسموپوليستي ديدگاههاي
دادههاي برخي تكرار جز تازهاي حرف و مينگرد
.ندارد گفتن براي روشنفكرانه
شخصي زباني و پيچيده رويكردي با قرمز روبان در حاتميكيا
از خود پيشين ساختههاي از بسياري برخلاف راز ، و پررمز و
را خود فيلم مخاطبان شمار و گرفته فاصله تماشاگر توده
صلحخواهانه پيامهاي رو ، اين از.است گرفته محدود بسيار
و نميبرند جايي به راه قرمز روبان جهانانديشانه و
تبديل جامعه فكري تحولات در زنده عنصري به نميتوانند
اين در را فيلمساز تازه يافتههاي همه ، اين با.شوند
.ميگيريم نيك فال به او سينمايي اثر تازهترين
خسروي رضا
امريكا در زنان تلويزيوني شبكه دومين
شد راهاندازي
.كرد كار به آغاز امريكا در كابلي تلويزيوني شبكه دومين
روي چهارشنبه 13بهمن روز از "اكسيژن" شبكه برنامههاي
شبكه اين برنامههاي كار ، ابتداي دراست رفته آنتن
.ميشود كشوردريافت اين در خانه ميليون تا 10 درحدود 7
تلويزيون مشتركان حاضر ، حال در آلمان ، خبرگزاري گزارش به
تلويزيوني شبكه آن اصلي رقيب مشتركان دهم يك فقط اكسيژن
از را برنامه پخش تايم لايف تلويزيون.است "تايم لايف"
بخش تلويزيوني فيلمهاي و مجموعهها و كرد آغاز سال 1984
.ميدهد تشكيل را آن برنامههاي اعظم
بنيانگذاران.هستند سنين تمام از زنان شبكه اين مخاطبان
در زنان تغيير حال در نقش به آنان ميگويند شبكه اين
ميدهد نشان بررسيها.دارند اعتقاد امريكا امروز جامعه
به دارند ، مالي منابع بر بيشتري تسلط زنان كشور دراين
كار ، محل در و ميكنند استفاده اينترنت از مردان اندازه
از شماري حاضر ، حال درميكنند كسب فزايندهاي اختيارات
طراحي مشغول تلويزيوني برنامههاي برجسته كارشناسان
.هستند شبكه اين براي ساعته اصيل 24 برنامههاي
پيشتر كه است بورن لي جرالدين خانم اكسيژن شبكه رئيس
كودكان تلويزيوني شبكه فعاليتهاي گسترش با را خود مهارت
دلار ميليارد به 8 شبكه سهام ارزش افزايش و نيكلوديون
اكسيژن ، شبكه اصلي سرمايهگذاران جمله از بود داده نشان
مرد دومين و مايكروسافت شركت بنيانگذار دو از يكي آلن پل
مشهوري توليدات صاحب ارنولت ، برنارد و جهان ثروتمند
.است ديور كريستين همچون
برنامهآموزش با اكسيژن تلويزيون روزانه برنامههاي
با شب آخر در و آغاز "دم" نام با صبح ابتداي در يوگا
برنامههاي جدول ،"بازدم" نام با مصاحبه برنامه
با برنامهاي روز وسط در.ميگيرد پايان آن شبانهروزي
اخبار ، دربرگيرنده كه ميشود پخش "خالص اكسيژن " نام
داده نيز مالي توصيههاي برنامه درايناست باطنز همراه
به مربوط مسائل مورد در ديگر ، برنامههاي در.ميشود
صحبت زناشويي زندگي خصوص به مختلف زمينههاي در زنان
.ميشود
كه ميشود پخش زنان ورزشي برنامه شنبه روزهاي در
.ميكند بررسي زنان ديدگاه از را ورزشي رويدادهاي
كه دارد اختصاص واجناس كالاها بررسي به ديگر برنامهاي
.هستند خانمها آن اصلي مصرفكنندگان
رايانهاي فنآوري تلفيق اكسيژن شبكه آتي طرحهاي جمله از
زنان به تلويزيون طريق از اجناس عرضه جهت تلويزيوني و
در ميكنند نشان خاطر رايانه كارشناسان.است خانهدار
عرصه در انقلابي پهن ، باند با اينترنت عرضه با آينده
از اكسيژن شبكه و شد خواهد ايجاد رسانهاي چند ابزارهاي
نيز عرصه اين در مناسب زمان در ميكند آماده را خود حالا
شبكه در اينترنت برنامههاي شكل اين به.شود فعال
پخش اينترنت روي تلويزيوني شبكه برنامههاي و تلويزيوني
.شد خواهد
هزينه ناچارند اكسيژن ، شبكه گردانندگان زمان ، آن تا ولي
مشتركان وسيع بازار غياب در تا كنند مصرف را زيادي
تا است معتقد بورن ليدهند ادامه را خود فعاليت بتوانند
.داشت خواهد بيننده خانه ميليون در 50 شبكه اين سال 2004
وافام راديووتلويزيوني فرستنده 300
رسيد بهرهبرداري فجربه دهه در
طرح امور در اسلامي جمهوري سيماي و صدا سازمان فني معاون
و راديو فرستنده امسال 300 فجر دردهه:گفت توسعه و
.شد راهاندازي كشور سطح در ام - اف و تلويزيوني
و صدا طرحهاي از برداري بهره مراسم در كهزادي عبدالصالح
فرستنده تعداد اين از:افزود مركزي استان سيماي
است وات كيلو تا50 فرستندهها 2 بقيه و پرقدرت 70فرستنده
.نصبشدهاند و توليد طراحي ، كشور داخل متخصصان توسط كه
راديويي كيلووات فرستنده 300 آينده ماه سه در:گفت وي
بهرهبرداري به شده توليد داخلي همتمتخصصان به كه نيز
.ميرسد
كيلووات تا 300 فرستندههاي 2 توليد:اظهارداشت كهزادي
در مهمي گام كشور در ام - اف تلويزيونو راديو
داخلي علميمتخصصان توان به اتكا و ارزي مسيرصرفهجويي
اظهار مراسم اين در مركزي استان سيماي و صدا مديركل.است
فرستنده يازده فجر مبارك دهه مناسبتگراميداشت به:داشت
بهرهبرداري به استان مختلف نقاط در ام اف و تلويزيوني
.رسيد
فرستندهها اين از بهرهبرداري براي:افزود حسيني سيدرضا
.است شده هزينه ريال ميليارد ويك دلار هزار 200
درصداوسيما توليد تازههاي
جمالشورجه كارگرداني با "چراغ شب"
از پس جمالشورجه كه است تاريخي مجموعهاي "چراغ شب"
اين.است گرفته عهده به را آن كارگرداني قويدل امير
حضور با انقلاب تاريخ نام با اين از پيش كه مجموعه
خورد ، كليد سعدآباد كاخ در جمهور رئيس و صداوسيما مسئولان
.شود توليد و تهيه قسمت در 120 پخش براي است قرار
شركت يك همياري با پيش سال فيلم سيما را مجموعه اين
مشكلات پارهاي خاطر به كار طول در كه كرد آغاز سينمايي
مدير هماينك شد ، متوقف اجرايي عوامل و كارگردان با
و است گرفته عهده به را "شبچراغ" طرح اجراي قبلي ، توليد
طول به آن توليد سال چهار تا سه بين كه ميرود انتظار
مجموعه مشاوره مقام در اين از پيش جمالشورجه.بيانجامد
سلحشور فرجالله كارگرداني به "آنجلس مردان" تلويزيوني
.ميكرد همراهي را
به روحاني نقش سينما بازيگر "تارخ امين" مجموعه اين در
هزينههاي به باتوجه است اميد ميكند ، بازي را كرامت نام
صداوسيما دستاندركاران تلويزيوني ، مجموعه اين سنگين
به خوبي به را حماسه و خون سالهاي عيني وقايع بتوانند
.بكشند تصوير
"مهاجر پرستوي" تلويزيوني مجموعه
تدوين مرحله در
قسمت يك در كه است داستاني فيلم عنوان مهاجر پرستوي
در سيما يك شبكه تئاتر و سريال و فيلم گروه در 70دقيقهاي
.است تدوين حال
خط كنار در را خود عمر از طولاني سالهاي سوزنبان پيرمرد
را راه شوق با همواره او.است كرده سپري كويري راهآهن
گذشت از پس اكنون اما.ميدارد نگاه باز مسافران براي
سوزنباني پست كنار از و باشد مسافر يك دارد دوست سالها
در.كند تجربه را مسافر يك احساس و كند عبور قطار با خود
پست ناچار به.نميشود موافقت اما ميكند مرخصي خواست
آرزويش هميشه كه سفري به تا ميكند ترك را خود سوزنباني
...اما بخشد تحقق است داشته را
تهيه :از عبارتند برنامه اين تهيه دستاندركار عوامل
:برنامه مدير /رفتار يف ظر احمد :كارگردان و كننده
مدير /نيايي سيدجلال:توليد مدير /موسوي سيدحسن
بهروز :صدا /اصلاني گيتا:تدوين /يزداني حسن :فيلمبرداري
/حاجيان بهران بلوچي ، فرشيد:سرصحنه صدابرداران /عابديني
مجتبي طاهري ، مرتضي زيتوني ، جواد فقيه ، مهدي:بازيگران
عسگري محمد انوري ، پرتو احمد عمادي ، ابراهيم كاظمي ،
"ايراني ارثيه" تلويزيوني مجموعه
سيما اول شبكه در
در (علينقيخان) ايراني ارثيه تلويزيوني مجموعه ساخت
خلاصه.است شده آغاز سيما اول شبكه سريال و فيلم گروه
:است ترتيب بدين يادشده تلويزيوني مجموعه
كه است ماهي چند است ، ثروتمندي بسيار مرد كه بخت نيك
و ندارد فرزندي او.است رفته دنيا از ناگهاني بهطور
در سالهاست كه ژينوس نام به دارد برادرزاده يك تنها
سفر از عمويش ، فوت خبر شنيدن بعداز و ميكند زندگي پاريس
همسر طرفي ، ازميكند طلب را خود ارثيه و بازميگردد
در كرده ازدواج او با قبل سال دو حدود كه نيكبخت مرحوم
...و اوست ثروت كسب تاب و تب
/توحيدي فرهاد:نويسنده /خوشرزم بهروز:كننده تهيه
مصطفي سيد:توليد مدير /برومند مرضيه:كارگردان
:آهنگساز /مستوفي مهدي:تصويربرداري مدير /بنيهاشمي
داود:بازيگران /غضنفري حسين:تدوين /شهبازيان فريدون
رضا رحمتي ، خليلي ، اكبر سروش شريفينيا ، محمدرضا رشيدي ،
مجابي ، زهره ناصرنصير ، رامين صديق ، اميرحسين فياضي ،
.دانشزاد فاطمه رضوي ، سهيلا رنجبر ، ملكه توكلي ، بهناز
درهند تلويزيوني مستندسازان دشوار وضعيت
مرزها فراسوي
هيچ نهتنها كه دارند شكايت هند در مستند فيلمسازان
بلكه نيست بخش اين در سرمايهگذاري حاضربه توليدكنندهاي
ايجاد فيلمها گونه پخشاين در بسياري موانع نيز هند دولت
.ميكند
درباره فيلمهايي كه هندي مستندساز "ماندال دانانجاي"
است ، ساخته برق و آب وضعيت روستايي ، حصيربافي ، زندگي
ديگري كشور هر از شايد هند مستنددر فيلمسازي:ميگويد
در سرمايهگذاري به حاضر توليدكنندهاي هيچ.باشد مشكلتر
صاحب شود ، پيدا هم تهيهكنندهاي اگر و بخشنيست اين
نمايش به را كارها اينگونه كه نميشود پيدا سينمايي
.بگذارد
اجازه هند در موجود سيستم كه ميكند انتقاد ماندال
و كند رشد كشور اين در مستند فيلمهاي بازار نميدهد
.است سرگرمكننده سينمايي فيلمهاي از فقط حمايت
گذشته ، در:ميگويد هندي مستندساز ديگر "دتا شيلا"
سالنهاي در سينمايي فيلمهاي آغاز پيشاز مستند فيلمهاي
فراموش روال اين امااكنون ميشد ، گذاشته نمايش به سينما
.است شده
هندنيز دولتي تلويزيون براي مستند فيلم تهيه حتي اكنون
.است شده مشكل بسيار
تلويزيونهاي از احزاب برابر استفاده
ايتاليايي
كه را "برابر شرايط" لايحه ايتاليا نمايندگان مجلس
از احزاب استفاده براي لازم مقررات دربرگيرنده
.كرد تصويب است ، انتخابات بههنگام كشور اين تلويزيونهاي
كه دارند اعتقاد طرفدارانش و سابق نخستوزير برلوسكوني
تلويزيون از استفاده در آنها محدودكردن براي مصوبه اين
از كه است گفته وي دليل همين به.است انتخابات هنگام به
.نكند توشيح را آن خواست خواهد ايتاليا رييسجمهوري
قانوني جنبه سنا مجلس تاييد از پس كه مصوبه ، اين براساس
شبكههاي طريق از احزاب تبليغاتسياسي ;مييابد
خواهد انتخاباتممنوع از پيش دوره در كشور اين تلويزيوني
دقيقه سه تا يك بين انتخابات ، ايام غيراز در و بود
دالما ماسيمو.است شده تعيين (حزب هر براينماينده)
اظهاراتي طي نمايندگان مجلس در حضور با نخستوزيرايتاليا
از پيش احزاب تبليغاتتلويزيوني هرگونه انجام با
.كرد مخالفت (مجلس) سياسي انتخابات
راي مصوبه 320 اين به ايتاليا عضوي نمايندگان 630 مجلس
شبكههاي تمام مصوبه اين.داد منفي و 169راي مثبت
.دربرميگيرد را ايتاليا خصوصي و دولتي تلويزيوني
يك به آلمان سوم شبكه فروش
سرمايهدارانگليسي
عرصه در جهان سرمايهدار بزرگترين مردوخ روبرت
خريداري را آلمان تلويزيون سوم داردشبكه قصد اطلاعرساني
.كند
روبرت كه كرد اعلام آلمان چاپ زايتونگ ، زوددويچه روزنامه
بهپخش راكه كشور اين تلويزيون سوم داردشبكه قصد مردوخ
.كند داردخريداري اختصاص ورزشي برنامههاي
كليهحقوق شد موفق آلمان تلويزيون سوم شبكه گذشته سال
مبلغ به را اروپا فوتبال قهرماني رقابتهاي تصاوير پخش
.نمايد خريداري ميليونمارك دويست
رابا آن شبكه اين خريداري از پس دارد قصد مردوخ روبرت
.نمايد واگذار اروپا ال.تي.آر شبكه به بيشتر قيمت
جايزه فجر فيلم جشنواره بهترينهاي
گرفتند
زن بازيگر بهترين -مهر ماه متولد :(بالا) راست سمت عكس
كارگرداني بهترين ياس عطر كافور ، بوي :(پايين) راست سمت عكس
مهاجراني دكتر توسط جوايز اهداي :(بالا) چپ سمت عكس
تماشاگران ازنگاه فيلم بهترين آتش عروس :(پايين) چپ سمت عكس
گرفت بلورين سيمرغ هشت "ياس عطر كافور ، بوي" *
طور به تماشاگران نگاه از فيلم بهترين بلورين سيمرغ *
" مهر ماه متولد " و " آتش عروس " هاي فيلم به مشترك
گرفت تعلق
با مهر ماه متولد و جايزه با 8 ياس عطر كافور ، بوي
دادند اختصاص خود به را بيشترينسيمرغها 4جايزه
فجر فيلم بينالمللي جشنواره هجدهمين :هنري گروه
ايران سينماي بخشمسابقه معرفيبرگزيدگان با شب پنجشنبه
.داد پايان كارخود به وحدت تالار در بينالملل سينماي و
مراسم دراين كوتاهي سخنان طي اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
از ايران سينماي كه همانطور كه كرد اميدواري ابراز
و اعتبار اين بتواند است ، برخوردار جهاني حيثيت و اعتبار
ازبيست پس كه آرا فرمان بهمن از وي.كند حفظ را حيثيت
را عطرياس بويكافور ، فيلم و بازگشته كشور به سال
اميدوارمديگر:گفت و كرد قدرداني است ، كرده كارگرداني
زندگي كشور مرزهاي از خارج در كه ايراني هنرمندان
.بازگردند كشور به هيچتاخيري ميكنند ، بدون
بخش برگزيدگان اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير سخنان از پيش
فيلم جشنواره هجدهمين بينالملل و سينمايايران مسابقه
.شدند معرفي فجر
بهترين بلورين سيمرغ ايران سينماي مسابقه بخش در
خانم به صحنه طراحي بهترين آرا ، بهمنفرمان به كارگرداني
شكرآبي ، مهرداد چهرهپردازيبه بهترين ژيلامهرجويي ،
بهترين و نونهالي رويا خانم به زن دوم نقش بازيگر بهترين
به فيلمبرداري بهترين و پژمان احمد به متن موسيقي
.شد اهدا عطرياس كافور ، بوي فيلم محمودكلاريبراي
مسابقه بخش فيلم بهترين بلورين سيمرغ فيلم اين همچنين
اختصاص خود به را فجر فيلم جشنواره ايرانهجدهمين سينماي
.داد
به ايران سينماي مسابقه بخش در داوران هيات ويژه جايزه
.گرفت تعلق جوزاني جعفري مسعود بهكارگرداني بلوغ فيلم
صدابرداري بهترين بلورين سيمرغ بخش دراين
بهترين مهر ، ماه متولد برايفيلم بهجهانگيرميرشكاري
بهترين فيلماعتراض ، براي خانزادي اسحاق به صداگذاري
آتش فيلمعروس براي نژاد فرخ حميد به مرد دوم نقش بازيگر
تدوين براي امامي روحالله ياد زنده به تدوينگر بهترين و
.شد اهدا فيلمبلوغ
به مرد اول نقش بازيگر بهترين بلورين سيمرغ مراسم دراين
بازيگر بهترين و باراني مرد فيلم قريبيانبراي فرامرز
فيلم در نقش ايفاي حجاربراي ميترا خانم به زن اول نقش
.شد اعطا مهر ماه متولد
به مشترك بطور فيلمنامه بهترين بلورين سيمرغ همچنين
فيلمنامه نويسندگان نژاد فرخ وحميد سينايي خسرو
جواد محمد به ويژه مجريجلوههاي بهترين و آتش فيلمعروس
.شد اهدا مهر ماه متولد فيلم براي راد شريفي
نگاه از فيلم بهترين بلورين سيمرغ مردمي ، انتخاب براساس
به مشترك طور به فجر فيلم جشنواره درهجدهمين تماشاگران
متولد فيلم و سينايي كارگردانيخسرو به آتش عروس فيلم
.گرفت تعلق درويش رضا احمد كارگرداني به مهر ماه
فيلم جشنواره هجدهمين بينالملل سينماي مسابقه بخش در
بهترين بلورين سيمرغ داوران هيات براساسراي فجر
از عطرياس بويكافور ، فيلم به بينالملل بخش فيلمنامه
.گرفت تعلق ايران اسلامي جمهوري
سينماي مسابقه بخش فيلم بهترين بلورين سيمرغ همچنين
سيمرغ چين ، كشور از آدمكش و فيلمامپراطور به بينالملل
داستان فيلم اول بازيگرنقش به بازيگر بهترين بلورين
به بهترينكارگردان بلورين سيمرغ آمريكا ، محصول سرراست
داوران هيات ويژه جايزه و آلمان از فيلم 23 كارگردان
و كانادا ويتنام ، مشترك محصول يازدهم فرزند بهفيلم
.شد اهدا فرانسه
جشنواره حاشيه در
در كه عطرياس كافور ، بوي فيلم كارگردان فرمانآرا بهمن *
خود به را بلورين سيمرغ مختلف 8 بخشهاي در جشنوارههجدهم
من:گفت فيلم بهترين جايزه بههنگامگرفتن داد اختصاص
جشنواره مسئولين مردمو سوي از تشويقي چنين منتظر 20سال
جوانهستم اجتماع اين خدمت در اينكه واز بودم فجر فيلم
.خرسندم بسيار
بازگشته كشور به آمريكا از سال بيست از پس كارگردان اين
از پس وي سينمايي كار اولين كافور ، عطرياس بوي و است
.است اسلامي انقلاب پيروزي
رزي فرانچسكو به جشنواره پاياني مراسم در *
فرانسوي ، كارگردان گاوراس گوستاو كارگردانايتاليايي ،
برد ، خواهد خود با را ما باد كارگردانفيلم كيارستمي عباس
استورارو وويتوريو ايراني فيلمبردار كلاري محمود
.شد اهدا يادبود لوح فيلمبردارايتاليايي
عروس سينمايي فيلم نويسنده و كارگردان سينايي خسرو*
از فيلم بهترين و فيلمنامه بهترين سيمرغبلورين كه آتش
در داد اختصاص خود به هجدهمرا جشنواره تماشاگران نگاه
برايدريافت فيلم اين تهيهكننده و نداشت حضور مراسم
فرخنژاد حميد و تماشاگران نگاه از فيلم بهترين سيمرغ
بهترين سيمرغ دريافت براي فيلم اين دوم بازيگرنقش
.آمدند صحنه روي به فيلمنامه
|