درمان و بهداشت وزارت پشتيباني معاون
در بيمارستان از 15 بهرهبرداري :كرد اعلام
فجر دهه
ديگر زاويهاي از
تومان ميليارد گذشته 32 سال در
است شده هزينه تهران پاكيزگي براي
نقاط اقصي از
!وآلوده كسالتآور گران ، شهري لندن
زاده عرب رسام استاد بزرگداشت مراسم
تبليغاتي سيار پانلهاي نصب شرايط
(3)ارزشها حفظ - مدني جامعه
درمان و بهداشت وزارت پشتيباني معاون
در بيمارستان از 15 بهرهبرداري :كرد اعلام
فجر دهه
:كرد اعلام بهداشت وزارت پشتيباني معاون :شهري گروه
كشور در درمان و بهداشت زمينه عمرانيدر طرح دوهزارو39
.اجراست دست در
پشتيباني معاونتهاي همايش در فرشاد ، اصغر دكتر
و يكهزار تعداد ازاين:افزود درآبادان دانشگاههايكشور
دانشكدههاي ودانشگاههاو وزارتخانه اين توسط طرح 806
انتقالخون اجتماعي ، سازمانتامين توسط طرح و 119 تابعه
اجرا شهرسازي و مسكن وزارت توسط نيز طرح و 114 بهزيستي و
.ميشود
بيمارستان ، طرحها اين از طرح داد180 ادامه وي
پايگاه و بهداشت خانه زايشگاه ، 953طرح و آسايشگاه
درمانگاهو درماني ، بهداشتي مركز طرح و587 بهداشتي
.است پليكلينيك
دانشجويي ، خوابگاه شامل نيز طرحها اين بقيه:گفت او
و اداري ساختمانهاي مسكوني خون ، منازل انتقال پايگاه
.است غيره
نيزدرحال بيمارستاني واحد يكصد همچنين:اظهارداشت وي
در تعداد اين از واحد كه 15 است تجهيزوراهاندازي ساخت ،
.ميرسد بهرهبرداري كشوربه مختلف نقاط در فجر دهه
بيمارستاني ، واحد يكصد اين تكميل و ساخت با وي ، گفته به
امكانات بهمجموع بيمارستاني تخت دوهزارو500 تعداد
حدود هرتخت بهازاي كه شد خواهد افزوده كشور درماني
.ميشود هزينه ريال 300ميليون
انساني نيروي زمينه در موجود مشكلات مورد در فرشاد دكتر
با وزارتخانه اين اكنون هم:گفت ودرمان بهداشت وزارت
وزارت پشتيباني معاون.است روبرو نيرو نفر كمبود 34هزار
براي:گفت ودرمان بهداشت سالآينده درزمينهبودجه بهداشت
عمراني اعتبارات درصد ، امسال 3/23 به نسبت جاري اعتبارات
اعتبارات جمع و اختصاصي 8/13درصد درصد ، درآمدهاي 11
و غذا امر به توجه با وي.است شده پيشبيني رشد 9/19درصد
(ايدزوهپاتيت) جديد و بازپديد بيماريهاي كنترل دارو ،
با ومبارزه واورژانس ، پيشگيري پزشكي بهفوريتهاي خاص توجه
مراكز پزشكي تجهيزات وجايگزيني استاندارد مالاريا ، بهبود
را دارويي يارانه پرداخت ادامهسياست و آموزشي و درماني
.عنوانكرد توسعه سوم برنامه اساسي ازاولويتهاي
ديگر زاويهاي از
!خاموش چراغ با رانندگي
نهايت نشانگر كه خاموش چراغ با حركت سياست عرصه در شايد
داشته فوايدي آن عامل براي است خزنده حركت و پنهانكاري
كاري رانندگي در خاموش چراغ با حركت يقين به اما باشد ،
.نميارزد آن ريسك به كه است خطرناك بس
چراغهاي بيآنكه شب در دارند عادت رانندگان از بسياري
چه هر آن علت كنند ، رانندگي كنند روشن را خود اتومبيل
يا و اتومبيل روشنايي سيستم نقص به بيتوجهي -باشد
به است ، يكسان آن نتيجه -خطر شناخت در سهلانگاري
.ديگران و خود جان خطرانداختن
خاموشكردن كه ميكنند تصور چنين رانندگان از بعضي
در و نقليه وسيله برق كمتر مصرف باعث خودرو ، چراغهاي
از نيز تصوري چنين.شد خواهد باتري بيشتر عمر نتيجه
گونهاي به نقليه وسيله برق سيستم كه چرا است غلط بنياد
و افتاده كار به دينام اتومبيل ، روشنشدن با كه است
كمتر ، چراغ از استفاده بنابراين ميكند ، شارژ را باتري
سخن اين گذشته آن از.نميكند باتري بيشتر عمر به كمكي
آشكار صرفهجوييهاي":كه كنيم فراموش نبايد را نغز
".دارد بدنبال پنهان ضررهاي
معابر در يا و ندارند كافي روشنايي كه خيابانهايي در
كه ميبينيد خود قدمي چند در را اتومبيلي ناگهان تاريك ،
فاصله اين در مواقع بسياري است ، درحركت خاموش چراغ با
و ندارد وجود مسير تغيير يا و ترمز براي فرصتي كوتاه
حادثه يك جز چيزي ميدهد ، رخ هنگامي چنين در آنچه البته
.نيست تاسفبار
به كه ميبينيد دور از را نوري شب تاريكي در نيز گاهي
موتوسيكلتي گويا كه ميرسد نظر به چنين ميآيد ، شما سمت
نزديك وقتي اما است ، حركت در شما مخالف جهت در كه است
بزرگ نقليهاي وسيله كه ميبينيد تعجب كمال در ميشود
تصميم زودتر اگر و است سالم آن چراغ يك تنها كه است
بهتر پسبود اجتنابناپذير برخورد بسا چه نميگرفتيد
و نكنيد فرض موتوسيكلت را چراغها تك احتياط براي است
.كنيد حفظ آنها از را لازم فاصله
تاريك "كاملا هوا تا ميكنند صبر نيز رانندگان از بعضي
ميكنند ، روشن را خود نقليه وسيله چراغهاي آنگاه و شود
از بسياري نباشيم ، كامل تاريكي راه به چشم كه آنست درست
اينرو از ميدهد ، رخ زمانهايي چنين در "اتفاقا تصادفات
ناگوار حوادث سببساز ميتواند زمينه اين در صرفهجويي
چراغهاي روشنكردن كه باشيم داشته بياد نيز را اين.باشد
ديدهشدن براي بلكه نيست ، ديدن براي تنها نقليه وسيله
.هست نيز
برآبادي محمود
تومان ميليارد گذشته 32 سال در
است شده هزينه تهران پاكيزگي براي
مواد تبديل و بازيافت سازمان عامل مدير :شهري گروه
گذشته سال در تومان ميليارد كرد32 اعلام تهران شهرداري
نگاه پاكيزه همچنين زبالهو دفع و حمل جمعآوري ، براي
.است شده هزينه تهران شهرداري توسط معابر داشتن
در تاجران داود بازيافت ، سازمان عمومي روابط گزارش به
در مبدا از خشك و تر زباله تفكيك آموزش طرح آغاز مراسم
را دستي جاروهاي با روب و رفت سنتي شيوه تهران ، منطقه 15
از خشك و تر زباله تفكيك طرح اگر:گفت و نامطلوبخواند
هزينههاي در توجهي قابل صرفهجويي درآيد اجرا به مبدا
.ميشود حاصل زباله دفع و وحمل جمعآوري
ميتوان نيز را صرفهجويي اين از حاصل درآمد:افزود وي
جاروهاي خريد و فرهنگي و عمراني اجرايطرحهاي در
.كرد صرف مكانيزه
در خانوار هر زباله دفع و حمل جمعآوري ، هزينه تاجران
و كرد ذكر هزارتومان چهار را تهران منطقه 15شهرداري سال
اكثر از شده دريافت نوسازي كهعوارض است درحالي اين:گفت
.نميكند تومانتجاوز هزار از منطقه اين شهروندان
نقاط اقصي از
!آلوده و كسالتآور گران ، شهري لندن
انگليس در تازگي به كه گردشگري راهنماي كتاب يك در
ديدن لندن از كه گردشگراني آمدهاست ، يافته انتشار
گردشگري مراكز آلودهو هواي كثيف ، گران ، شهري با ميكنند
روزنامه نوشته به.شد خواهند روبهرو كسالتآور
كتاب اين در انگليس پلنت لونلي انتشارات اينديپندنت ،
داده هشدار ميشوند انگليس پايتخت وارد كه بهمسافراني
.باشند رانندگانپرخاشگر مراقب كه است
سعي است ، شده توصيه گردشگران به چنين هم كتاب اين در
اهالي دوستان دايره زيرا شوند دوست اهاليلندن با نكنند
خانواده افراد و زمانتحصيل دوستان همكاران ، به شهر اين
اين در هتل هزينه ميافزايد ، كتاب اين.ميشود محدود آنان
نبايد مسافران غذانيز مورد در و است گران بسيار شهر
كيفيت و غذا قيمت بين تناسبي كه باشند داشته انتظار
ميكند ، اضافه گردشگري راهنماي كتاب.باشد داشته آنوجود
و كند آن حركت گران ، بسيار بيدليل لندن متروي سيستم
.است اطمينان غيرقابل
زاده عرب رسام استاد بزرگداشت مراسم
مراسم هنردوستان و هنرمندان از جمعي حضور با :شهري گروه
.شد برگزار ايران نو فرش پدر خاطره و ياد بزرگداشت
شهرداري بينالملل و عمومي روابط كل اداره گزارش به
از عدهاي و هنرآموزان و فرهيختگان از گروهي تهران ،
عربزاده رسام سيدابوالفتح استاد شاگردان و هنرآموختگان
سالگرد سومين ،(س)بهشتزهرا هنرمندان قطعه در حضور با
.داشتند گرامي را قاليبافي هنر در بديع استاد اين درگذشت
شهرستان در سال 1293 در عربزاده رسام استاد است گفتني
با سنتي هنرهاي تلفيق با و گشود جهان به ديده تبريز
قالي سنتي هنر در عظيم انقلابي موجب هنري نوآوريهاي
.گرديد كشورمان بافي
تبليغاتي سيار پانلهاي نصب شرايط
شهر انتخابات تبليغات ساماندهي مركزي ستاد :شهري گروه
تبليغاتي سيار پانلهاي نصب شرايط اطلاعيهاي ، در تهران
.اعلامكرد را تهران شهر در
سيار پانلهاي ارتفاع حداكثر:است آمده اطلاعيه دراين
فوق نشانهاي و متر نيم و دو آنها حداكثرعرض و پنج بايد
وزش از كه بهگونهاي باشند ، متصل ثابت موضعي به بايد
.بمانند مصون محرك عوامل ديگر و باد
رنگآميزي تهران ، شهرداري عمومي روابط بهگزارش
و جويها بهروي نشانها اين استقرار و فلزي داربستهاي
نداشتهباشند را باخودروها اصابت امكان كه نحوي به انهار
نصب شرايط ديگر از نكنند مزاحمت ايجاد عابرين براي و
.فوقاست پانلهاي
در سيار پانلهاي نصب متقاضيان:ميافزايد اطلاعيه اين
نشانهاي اين استقرار از ناشي هرگونهخسارات مقابل
مسئول و متعهد صدماتاحتمالي جبران و شهر درسطح تبليغاتي
.هستند
خواسته تبليغاتي ستادهاي و نامزدها از اطلاعيه دراين
تبليغات ساماندهي ستاد محل به لازم اخذمجوز براي شده
، نرسيده(عج)عصر ولي نشانيخيابان به تهران شهر انتخابات
پلاك دامنافشار ، عليرضا شهيد ميرداماد ، كوچه بلوار به
.كنند مراجعه تهران شهرداري زيباسازي ، سازمان 1/12
(3)ارزشها حفظ - مدني جامعه
لاري انصاري ابراهيم محمد
و گناه -نسيان و غفلت بر آنها طبع كه مردم بر ازسختگيري
قانوني قالبهاي در جز و كند خودداري است شده نوشته خطا
شدت اين در و ندهد بهخرج عمل شدت شده تعريف مجاري از و
فتوت و رحمت روح كه كند برخورد ظرافت با بهقدري هم عمل
همچنان او برخوردهاي شديدترين در حتي طراوت و حيات و
يا حيات فيالقصاص لكم":فرمود كه.باشد نهفته
جامعه در كه كرد ادعا ميتوان صورت اين در "اوليالباب
انساني ارزشهاي پاسداشت به ملتزم كه آنگاه بويژه مدني
يعني خشونت -نيست خبري "خشونت" از هرگز باشد نيز ديني و
شرعي -قانوني مبناي هرگونه فاقد كه تندي رفتار و شدتعمل
.باشد عقلي و
و خشم هنگام در تصميمگيري از ديني دستورات در چرا
-شرع به التزام از را انسان خشم چون است شده نهي عصبانيت
گرفته خشم هنگام در كه تصميمي و بازميدارد عقل و قانون
فاقد كه بود خواهد تندي رفتار نتيجهاش "معمولا ميشود ،
امام چرااست قانوني محمل و شرعي توجيه -عقلي مبناي
مباركشان چهره بر دهان آب عمروعبدود كه هنگامي (ع)علي
خشم به امام.كشيدند كارزار از دست لحظاتي براي افكندند ،
عقلي و شرعي مبناي كه مقدسي مبارزه نخواستند و آمدند
و خشم از برآمده و غيرالهي انگيزههاي با را داشت
در يعني -است بزرگي درس اين.كنند همراه شخصي عصبانيت
در يعني -خدا براي مگر ندارد راهي خشم و عصبانيت اسلام
(ع)امام ظريف رفتار اين از -دارد تعريف چيز همه اسلام
دارد ، ارزش كه خداست راه در غلظت و خشم كه فهميد ميتوان
ومعيني مشخص شرايط و روشن تعريف نيز آن مبتنيبر رفتار
بهجوش خونش است ، آمده خشم به خدا براي كه كسيدارد
عقل عليالقاعده است ، كرده بروز او ديني غيرت است ، آمده
به التزام نكرده ، فراموش را شرعي مباني نشده ، زائل او
غيرت و خشم اين حاصل درنتيجه و نداده دست از را قانون
و عمل شدت نه است ، مشخص و شده تعريف رفتار يك ديني
به.نيست توجيه و ارزيابي قابل قالبي هيچ در كه خشونتي
شرايط اسلام در كه شديد و تند چند هر رفتارهاي ترتيب اين
است شده پيشبيني آنها اجراي چگونگي و آن حدود و حد و آن
و قصاص و حدود مانند دارند مشخص نام و تعريف هركدام و
مقابل در اما -نيستند "خشونت" مصداق هرگز..و تعزيرات
كه گونهاي به منكرات برابر در عمل شدت به عمومي دعوت
و شود گذاشته مجريان برعهده نيز آن حدود و شرايط تشخيص
كه بهنحوي ديني غيرت بهنام مردم مذهبي احساسات تحريك
تعريف مجاري از و كنترل غيرقابل شديد و تند رفتارهاي
درواقع -پذيرد صورت منكرات با مقابله در غيرمجاز و نشده
.مبراست آن از "قطعا اسلام كه است "خشونت" به دعوت
توجيه براي دارند اصرار برخي كه است تاسف بسي جاي
و قشريمسلك عدهاي خشن و شديد رفتارهاي و برخوردها
از روكشي اسلام نوراني مقررات و احكام بر نادان ديندار
معرفي اسلام در خشونت مصاديق از را آنها و بكشند خشونت
.نمايند
ويژه تاكيد مورد اسلام در انسان شخصيت و كرامت حفظ *
شدن قائل ارزش مدني جامعه مشخصات از يكي.است گرفته قرار
تا ميكند تلاش مدني جامعه.است انسان بماهو انسان براي
از صرفنظر را انسان كرامت و شخصيت قانون حاكميت طريق از
و اساسي حقوق و بگذارد ارج مذهب حتي و جنسيت رنگ ، نژاد ،
.كند تضمين را وي فردي آزاديهاي
بهخاطر را كسي.نميپرسند كسي خلوت از مدني جامعه در
تظاهر بيايماني اين مگر.نميكنند بيايمانيبازخواست
تعريفي بيروني تظاهر اين براي و باشد داشته بيروني
مدني جامعه در.باشد آمده مشخص و روشن حكم و قانوني
.است خارج سليقهها دسترس از حتيالمقدور تصميمات و كارها
كرد نخواهد او بيايماني بر دلالت كسي تراشيده ريش بله
محسوب او ايمان و تدين نشانه ديگري پشت پر محاسن و
و نميكند لااباليگري بر دلالت رنگين جامه.نميشود
بله.نيست ديني پايبندي نشانه تيره يا ساده جامهاي
اما.نشانههايي هم بيايماني و دارد نشانههايي ايمان
ثواب و اجر به قانوني و شده تعريف قالبهاي در كدام هر
.ميآيند نائل خطاب و عتاب يا
دارد ادامه
|