در پژوهش و علم آموزههاي از روايتي
تابان آفتاب سرزمين
كتاب معرفي
عرفان و (ره)خميني امام ميزگرد برگزاري
دمشق در
كتاب معرفي
x22
هزارعضودارد شهرتهران357 دانشآموزي بسيج
ميشوند بيمه خدا خانه زائران
برتر پاياننامههاي ماه 78 اسفند دهم روز
ميشوند معرفي دانشجويي
در "چغازنبيل" جهاني اثر نورپردازي
خوزستان
در پژوهش و علم آموزههاي از روايتي
تابان آفتاب سرزمين
دانشجويان آموزشي پژوهشي ، -علمي كاركرد از تحليلي گزارشي
ژاپن در آموزان دانش و
:اشاره
دوره طي در دكترا ، دوره دانشجوي "جهانشاهي محمد"
كاركرد نحوه از مجملي گزارش ژاپن ، كشور در خود تحقيقاتي
تهيه ديار آن دانشآموزان و دانشجويان پژوهشي و علمي
ملاحظهاي قابل نكات حاوي آموزشي ، منظر از كه است كرده
.است
و آموزشي شيوههاي به تحليلي نگاهي كه را گزارش اين
.ميخوانيم دارد ، ژاپن و ايران در علمي
دورههاي در تحصيل جريان در كه است سالي چند
و كنفرانسها در شركت توفيق دكتري ، و كارشناسيارشد
در.ميشود نصيبم كشور از خارج و داخل رياضي سمينارهاي
نظرهاي تبادل و بحثها در كنفرانسها ، اين برگزاري طول
پيش كشور از خارج و ايران مختلف رياضيدانان با كه علمي
ميتوان چگونه كه ميكردم فكر موضوع اين به هميشه ميآمد
پژوهشهاي و روشها با را ما كشور نظري پژوهشهاي و روشها
كرد؟ تلفيق صنعتي كشورهاي كاربردي
رفع خدمت در را نظري علوم و تحقيقات ديگر ، عبارت به
و بگيريم عزيزمان كشور صنعتي و اقتصادي اجتماعي ، مشكلات
استفاده كاربردي پژوهشهاي عنوانراهگشاي به آنها از
و مشاهدات براساس گزارش مطالب كه ميكنم يادآوري.كنيم
كشور دانشگاههاي پژوهشي و آموزش سيستم از شخصي تجربيات
.است شده تنظيم ژاپن
ميدهد نشان كه است مثبتي و مفيد نكات حاوي گزارش اين
ميان موجود گسل امتداد در توانستهاند چگونه ژاپنيها
اميد.كنند عمل موفق و بردارند قدم علمي و نظري روشهاي
لازم تدابير اتخاذ با نيز ما كشور صنعتي و علمي جامعه كه
.بردارد روشها اين همراهي در را موءثري قدمهاي بتواند
به كاراكتر و حروف نوع سه از متشكل ژاپني زبان الفباي *
حروف است"كانجي" و "گاتاگانا" ،"هيراگانا" نامهاي
الفباهاي ساير مثل "گاتاگانا" و "هيراگانا" الفباهاي
داده آموزش پايينتر مقاطع در و است كم كلاسيكتعدادشان
فهم و درك و سواد ميزان رفتن بالا با ولي ميشوند ،
زبان الفباي) "كانجي" الفباي حروف "تدريجا دانشآموزان
دبيرستان و راهنمايي مثل بالاتر دورههاي در (تصويري
(كلمات و حروف) شخصيتهاي شكلگيري.ميشوند داده آموزش
و ژاپنيها كه است بوده اساس اين بر "كانجي" الفباي
يا كنند اشاره چيزي به ميخواستند وقتي باستان چينيهاي
يا شيء آن مناسب شكل از "معمولا دهند ، توضيح را مفهومي
. ميكردند استفاده مفهوم آن
همان از ژاپني مردمان كه است شده سبب زبان اين يادگيري
به را كردن طراحي و نقاشي استعداد نوجواني و كودكي دوران
خيلي را خويش مقصود و منظور كه طوري به.دهند پرورش خوبي
به.ميرسانند آن مناسب شكل و طرح كشيدن وسيله به راحت
ميشود ، پرسيده جايي نشاني رهگذري از وقتي مثال ، عنوان
تصويري و ميكند آماده قلمي و كاغذ "فورا باشد بلد اگر
اين به وقتي كه ميكشد موردنظر محل اطراف از دقيق و زيبا
را آن تكنسين يا مهندس يك كه ميكني فكر ميكني نگاه طرح
.است كشيده
روز يك ميارزد ، گفتن به كه دارم مورد اين در خاطرهاي
.كردم مراجعه مغازه يك به جاروبرقي رابط سيم گرفتن براي
كه بفهماند من به كه خواست مغازهدار من ، توضيحات از بعد
آماده قلمي و كاغذ معمول طبق.است رابط سيم يك من منظور
آن رابط سيم و جاروبرقي يك عكس كشيدن به كرد شروع و كرد
بعدي سه و زيبا تصويري آنچنان.ديوار روي پريز با همراه
ما مغازهدارهاي از كسي كمتر كه كشيد جاروبرقي از
ارائه ميفروشد كه جنسي از را تصويري يكچنين ميتواند
يك اينكه جمله از چيزهاست ، خيلي گوياي موضوع اين.كند
كند طراحي را قطعهاي بخواهد اگر طراح مهندس يا صنعتگر
شكل يك صورت به را خويش ذهني تصورات بتواند بايد ابتدا
را ديگران بتواند آن روي از سپس و بياورد كاغذ روي هندسي
نمونه تهيه براي واقع ، در كار از مرحله اينكند توجيه
يك كه گفت ميتوان بنابراين.است لازم صنعتي طرح يك كوچك
به بيشتر توجه همين ژاپني مبتكران و متخصصان موفقيت علت
تربيت براي موءثر روش يك حقيقت دراست نقاشي و طراحي امر
اين ترويج همانا مهندسي ، دركارهاي خلاقيت ايجاد و ذهن
.است امر اين به دانشجويان و دانشآموزان تشويق و موضوع
از بهرهگيري با ميتوانند ما معلمان و استادان "خصوصا
خود تدريس زيباييهاي و مهارتها بر موضوع ، همين
براي درس موضوعات تفهيم در روش اين بيگمان و بيافزايند
را آنها حال عين در داشت خواهد خوبي تاثير دانشآموزان
از خود روزمره كارهاي در كه كرد خواهد تشويق و ترغيب
اين ، از مهمتر.كنند استفاده بيشتر طراحي و تصوير و نقاشي
ميگيرند تصميم كاري انجام براي وقتي ژاپنيها "معمولا
طرح آن در كه ميكنند پيريزي آن براي طرح يك ابتدا
و آن عدم يا موفقيت احتمال ممكن ، حالتهاي همه والگوريتم
روشهاي همان واقع در ميگيرند نظر در را ممكن انشعابهاي
خود روزمره كارهاي و زندگي در را رايانهاي برنامهسازي
.ميكنند اعمال
امكانات داشتن لحاظ از دانشگاه و مدرسه ژاپن ، كشور در *
با بويژه و دارند مشخصي تعريف هنري و تفريحي و ورزشي
استثناء بدون.ميكنند پيدا معني شده ، ياد امكانات داشتن
تجهيزات و فضا امكانات "تقريبا و هستند بزرگ خيلي مدارس
سالنهاي آن كنار در و دارند را ورزشي رشتههاي اكثر
مختلف مناسبتهاي و جشنها و مراسم برگزاري براي بزرگي
رايانهاي مختلف سرگرميهاي اينها ، بر علاوه.دارد وجود
و دانشآموزان كه است شده سبب اينترنت در گذار و گشت و
در "خصوصا و مدارس در را خود فراغت اوقات اكثر دانشجويان
.بگذرانند دانشگاهها
دانشجو و استاد كار براي زماني محدوديت هيچ ژاين ، در *
و هنري و تفريحي امكانات وجود ندارد ، وجود كارشان محل در
كه است شده باعث رفت ، آن شرح كه دانشگاه در ورزشي
محل به ،"خصوصا استادان و دانشجويان و "عموما ژاپنيها
تا "معمولا دانشجويان.كنند پيدا خاصي دلبستگي خود كار
در (شب نيمه يك يا شب ساعت 12) شب از پاسي
.ميكنند كار هستند ، رايانهها به مجهز كه آزمايشگاههايي
ادامه صبح و 5 ساعت 4 تا فعاليتها اين وقتها ، بعضي
ميز پشت و صندليها روي صبح نزديكيهاي 4 و ميكند پيدا
ساعت دوباره روز آن فرداي و ميخوابند رايانهها
.ميشوند بيدار و 10صبح 9
ميكنند كار شب و 10 ساعت 9 تا معمول بهطور نيز استادان
طول نيز شب و 12 ساعتهاي 11 به آنها كار خيليوقتها و
ساعات در دانشكدهها و آموزشي گروههاي ساختمان.ميكشد
و مركزي ساختمانهاي مگر نميشود ، بسته تعطيل ايام و شب
.دانشگاه اداري
و ارشد كارشناسي دانشجويان براي رايانه ژاپن كشور در *
و مهندسي و فني رشتههاي "خصوصا رشتهها ، همه در دكتري
محسوب دانشجو يك ضروري لوازم لاينفك جزء پايه علوم
قالب در نظري ، درسهاي اتمام از بعد دانشجويانميشود
.ميكنند كار آزمايشگاهها در نفره يا 8 گروههاي 7
كار يكديگر كنار در شب از پاسي تا دختر و پسر دانشجويان
خيلي يكديگر به نسبت آنها برخورد و رفتار.ميكنند
كار يا اختلاف اگر "احيانا.است صميمانه و محترمانه
استاد "معمولا گيرد ، صورت دانشجويان طرف از خلافي
و مشكلات جريان در استاد.ميكند رسيدگي آن به آزمايشگاه
راهنماييهاي آنها رفع جهت و است دانشجويان آموزشي مسايل
را دانشجويان استاد موارد برخي در حتي.ميكند را لازم
معاش امرار جهت مناسبي كار تحصيل ، كنار در تا ميكند كمك
.كنند پيدا
دستم به دير ايران از تحصيلي مقرري ماموريتم ، اوايل در
زبان آموزش موءسسه يك با كه افتادم فكر اين به رسيد ،
.كنم همكاري انگليسي
توصيه ايشان كردم ، مطرح ژاپني دانشجوي يك با را مساله
.بگذارم ميان در آزمايشگاه استاد با را موضوع اين كه كرد
باتعجب.باشد جريان در استاد كه نميخواهم گفتم او به
استاد ميكنم فكر كه دادم توضيح او به "بعدا چرا؟:گفت
چرا؟ ناراحتيگفت با دوباره.ميشود ناراحت بفهمد اگر
.شد گناه از بدتر عذر ضربالمثل مصداق دوم چراي جواب
تحصيل كنار در كار نهتنها ژاپنيها كه است اين واقعيت
درصد كه 90 بگويم ميتوانم بلكه نميدانند ، بد را
پارهوقت كارهاي تحصيل دركنار ودانشآموزان دانشجويان
و توصيهها از نيز دانشجويان مقابل ، در.ميدهند انجام
.ميكنند كامل پيروي و اطاعت استاد طرف از محوله وظايف
استاد وقتي كه ميكرد تعريف هموطن دانشجوي دوستان از يكي
ابتدا در كه اين از كرد ، تعيين را پاياننامهام موضوع
كار موضوع كه خواستم بارها ميكرد جلوه ناممكن خيلي
ميكردم مطرح او با كه بار هر ولي كند ، عوض را تحقيقيام
روي كردن كار بگويي ميتواني تو" ميداد جواب عصبانيت با
"!نميتوانم" بگويي نبايد اما "است سخت موضوع اين
ادامه آن مشكلات تمامي با را كار كه شدم مجبور بالاخره
.برسانم پايان به و دهم
وجود حروفچين عنوان با كساني ژاپن كشور دانشگاههاي در *
را خود علمي كارهاي بايد دانشجو و استاد هر و ندارند
دانشجويان.وتنظيمكنند تايپ رايانهها در خودشان
را خود علمي سمينارهاي مطالب دكتري ، و ارشد كارشناسي
داشتن صورت در و مينمايند تنظيم رايانه در "قبلا
نموداري بهطور را آنها بايد رايانهاي ، و عددي محاسبات
.باشند كرده تحليل و تجزيه رايانه در نيز
مورد يك فقط آزمايشگاه در كه چاپگري دستگاه بوسيله سپس
دانشجويان بين سمينار روز در و چاپ را آنها دارد ، وجود
و بخش هر استاد كه است ذكر شايان.ميكنند توزيع
اختيار در گروه بودجه عنوان تحت را مبلغي آزمايشگاه ،
آنها به تكثيردانشجويان و چاپ كار تناسب به كه دارد
پاياننامهها و سمينارها موضوع"معمولا *.ميكند پرداخت
مهندسي ، و فني رشتههاي در و ميشود تعيين استاد وسيله به
تعيين استاد خود كه است موضوعي براساس پاياننامهها
مقاله يك بر مبتني نامه پايان كه نيست طور اين.ميكند
ربط و كردن باز "صرفا دانشجو كار و باشد قبلي شده چاپ
بخش يك در پاياننامهها موضوعات.باشد آن مفاهيم دادن
تا ساده موضوعات از هستند ، نزديك هم به خيلي گروه يا
پاياننامه موضوعات ميكنند سعي اما.پيشرفته موضوعات
گسترش و تعميم پيوسته بهطور و باشند نزديك هم به نسبت
.چشمميخورد به نيز صنايع در كار روش نوع اين.يابند
ميكنند ، شروع مقدماتي و ساده خيلي الگوهاي از ابتدا يعني
ميكنند تكميل و توسعه را نظر مورد الگوي تدريج به سپس
در شده كه هم كوچك تغيير يك حداقل ساله هر كه طوري به
چند طي از بعد كه اين تا ميكنند اعمال نظر مورد صنعت
اين برسند ، جانبهتر همه و پيشرفته مورد يك به سال ،
صنعت ، گسترش و پايهريزي در نيز ما كه ميطلبد موضوع
و بنگريم بياهميت ديده با ساده و كوچك الگوهاي به نبايد
نتوانيم كه برداريم بزرگ كارهاي آنچنان نبايد طرفي از
كه است اين مهم برسانيم ، مقصود منزل سر به را طرح
كاملكننده و هم ارتباط در بخش يك در تحقيقات موضوعات
.باشند يكديگر
ودانشجويان استادان برخلاف ژاپني دانشجويان و استادان *
"خصوصا نيستند خارقالعاده نظري تحقيقات علوم در ما كشور
عملي ، و كاربردي روشهاي در اما.مهندسي و فني بخشهاي در
برايشان نظري كارهاي انجام.هستند موفق و سرآمد خيلي
راحت خيلي برايشان عملي كار برعكس ولي ميكند ، جلوه سخت
ميشود پرسيده دانشجويانشان از كه وقتي.است آور نشاط و
بالاتر دورههاي در تحصيل ادامه به علاقهمند آيا كه
مگر ميگويندكه و ميدهند منفي جواب اغلب نه؟ يا هستند
اتمام از بعد دانشجويان اغلب لذا بكشي؟ را خودت ميخواهي
مراكز در دارند علاقه ارشد ، كارشناسي و كارشناسي تحصيلات
عميق اختلاف يك اين بنابر و كنند كار كارخانجات و صنعتي
به ما كه اين آن و دارد وجود آنها و ما بين كار روش
.كردهايم عادت نظري كارهاي
كردن درنزديك توانستهاند ژاپنيها كه موءثر روش يك *
آنها تاثيرگذاري و همديگر به دانشگاهها و صنعتي مراكز
فني گروههاي كه است اين باشند ، داشته يكديگر روي
متخصصان با نزديك از درسي واحدهاي ارائه در ومهندسي
-نظري درس يك كه صورت اين به دارند ، همكاري كارخانهها
با متخصص يك همكاري و كمك به دانشگاه استاد يك را عملي
علمي قسمتهاي كه طوري به.ميكنند ارائه كارخانه تجربه
دانشجويان.ميگيرد انجام مهندس كمك و راهنمايي با درس
دورههاي نظر مورد كارخانه در گروهي صورت به ميتوانند
دانشجويان كه ميشود سبب موضوع وهمين ببينند را كارورزي
كار زمينههاي تناسب به رشتهها ساير و مهندسي و فني
لذا و شوند آشنا تحقيقاتي و صنعتي مراكز با خود وتحصيل
به نسبت طرفين كه آشنايي به توجه با تحصيل پايان از بعد
وكارخانه شغل در راحتي به دانشجو كردهاند ، پيدا همديگر
.ميشود جذب علاقه مورد
با را دانشگاهها توانستهاند ، ژاپنيها كه ديگر روش يك *
سمينارها كه است ، اين كنند مرتبط وتحقيقاتي صنعتي مراكز
و دانشگاهها بين مشترك طور به را علمي كنفرانسهاي و
.ميكنند برگزار دانشگاه از خارج و صنعتي مراكز
"صرفا كارخانجات و صنعتي مراكز كه است اين مهم موضوع
بلكه نيستند ، كنفرانس مالي كننده حمايت
كه ميشوند تنظيم طوري همان كنفرانس ، علمي برنامههاي
فني تجربيات و علمي تازههاي صنعتي و دانشگاهي متخصصين
تحقيقات كه ميشود باعث موضوع اين.ميكنند ارائه را خود
علمي روشهاي كه آنچه براساس بيشتر ژاپن ، دركشور نظري
از خيلي در برعكس.بگيرد جهت و شكل ميطلبد ، وكاربردي
يك در نظري وتحقيقات علوم ما كشور در جمله از و جاها
توسعه و رشد كاربردي زمينههاي و انگيزه از خالي فضاي
كه باشد ميتواند اين مساله ، اين دليل يكميكنند پيدا
رشد جوش خود صورت به اول از موجود صنايع چون ما ، كشور در
تحليلهاي و تجزيه با صنعتگران و مهندسان لذا و نكرده
بالا سطح رياضي نظريههاي به احتياج كه ومحاسباتي نظري
كه است شده سبب اين و نكردهاند برخورد باشند ، داشته
.كند رشد كاربردي زمينههاي از بدور "كاملا نظري تحقيقات
كشور كاري و آموزشي و علمي محيطهاي برجسته خصوصيات از *
وهمچنين مدرسه يك معلمان و دانشآموزان كه است اين ژاپن ،
به را خود كار محيط آزمايشگاه ، يك اساتيد و دانشجويان
آن از عضوي را خودشان و كرده تصور خانواده يك صورت
هم به نسبت همه تفكر اين اساس بر و ميدانند خانواده
در رفتارهايشان و برخوردها هستند ، صميمي و مهربان خيلي
كس هر كه طوري به.است ومحترمانه صميمانه بسيار كار محيط
مخاطب وموقعيت خود موقعيت به توجه با را خود مخاطب
خودشان معرفي براي كه خوبي وسيله آن ، بر علاوه.ميسنجد
يا دانشگاه اسم حاوي كه است شناسايي كارت ميكنند تهيه
پست نشاني خانوادگي ، ونام نام خود ، كار محل موءسسه
نام ابتدا خود معرفي در.است تلفنشان شماره و الكترونيكي
همين به ميكنند مطرح را كارشان محل موءسسه يا دانشگاه
.ميكنند رعايت را موضوع اين تلفني مكالمات در اغلب خاطر ،
توجه خيلي آنها شخصيت شكلگيري و كودكان تربيت به
او براي ميكنند تمام را مهدكودك كودكان وقتي و ميكنند
مسير در بچهها كه وقتي يا و ميگيرند فارغالتحصيلي جشن
تدابير پليس ، بگذرند خيابان يك از هستند مجبور مدرسه
به سيار استخرهاي و ميدهد قرار آنها عبور براي را عجيبي
در تابستانها در كه دارند واسباببازي پلاستيكي صورت
در شعفي و شور چه با و ميدهند قرار خانه محيط از بيرون
حتي و دبيرستانها و مدرسهها محيط.ميكنند بازي آنجاها
چند از هر دانشجويان ، و دانشآموزان بوسيله دانشگاهها
كه است اين جالب.ميشوند تميز و نظافت نوبتي بطور گاهي
عهده به را نظافت گروه سرپرستي كلاس ، معلم يا استاد
جمعي منافع حفظ و جمعي روحيه تقويت براي.ميگيرد
پارتي و جشن يك كوچك مناسبت يك بهانه به اجتماعشان
.ميسازند برپا كار محل يا ودانشگاه مدرسه در (فستيوال)
در كه دارد فرهنگي مركز يك "معمولا قصبهاي و شهر هر
محل آن ساكنان همه براي مختلفي وتفريحات برنامهها آنجا
.دارد وجود پيرزنانشان و پيرمردان تا گرفته كودكانشان از
به اختصاص يكشنبه روزهاي هفتهاي ، فرهنگي مركز اين
ياد ژاپني زبان ميتوانند آنجا در كه دارد خارجيان
آشنا ژاپنيها غذاهاي انواع و رسوم و آداب وبا بگيرند
.شوند
كتاب معرفي
(شعر مجموعه)ديگر نامي براي *
:ناشر /تومان رقعي ، 400 صفحه ، 70/قليشلي كوثر :شاعر
. فراغي مختومقلي انتشاراتي و فرهنگي موءسسه
گونهاي به را درونياش احساسهاي اثر ، اين در شاعر
كرده بازآفريني طبيعت سمبلهاي از بهرهگيري با و نمادين
.است
(طنز نكتههاي و داستانها مجموعه) وبش خوش *
محمدپورثاني ، شاهاني ، خسرو جلي ، ابوتراب :پديدآورندگان
صفحه ، 153/مدني احمد و صلاحي عمران كيمياگر ، مسعود دكتر
گلآقا موءسسه:ناشر /تومان رقعي ، 600
سالهاي "گلآقا ماهنامههاي" از همه كتاب اين داستانهاي
مجموعه اين نويسندگان.است شده انتخاب تا 1374 1370
.دارند مطبوعات در طنزنويسي و طنز در طولاني پيشينهاي
طنزآميز قالبي در اجتماعي ، مناسبات و مسائل كتاب دراين
.است شده ارائه
(طنز داستانهاي مجموعه)الحكايات جامع *
:ناشر /تومان رقعي ، 700 صفحه ، 177/احترامي منوچهر :نوشته
. گلآقا موءسسه
عنوان با كه است آثاري مجموعه دربرگيرنده كتاب اين
هفتهنامه" در تا 1377 سالهاي 1372 در "جامعالحكايات"
طنزنويسان از كه احترامي.است رسيده چاپ به "گلآقا
برگرفته و شيرين قلمي با اثر اين است ، در مطبوعات قديمي
رخدادهاي و اجتماعي مسائل نقد به فارسي ، ادبيات از
.است پرداخته زندگي روزمره
عرفان و (ره)خميني امام ميزگرد برگزاري
دمشق در
از جمعي حضور با عرفان و (ره)خميني امام ميزگرد
.شد برگزار دمشق در كشورمان علاقهمندان
اسلامي ، ارتباطات و فرهنگ سازمان عمومي روابط گزارش به
ويژگيهاي خصوص در سوري محقق حسون علي دكتر ميزگرد اين در
.گفت سخن تفصيل به ايشان عرفان و (ره)خميني امام
عرفان ويژگيهاي تبيين با مقالهاي ارائه با همچنين وي ،
به استناد با زندگي در عمل و علم بين جمع(ره)امام
.داد قرار بررسي مورد را (ره)خميني امام كتابهاي
كتاب معرفي
زيستن سلامت رهنمودهاي *
:ناشر /تومان هزار جلد ، 4 قيمت 2 /وزيري صفحه ، 1095
فروردين كتابخانه
از جمعي توسط "زيستن سلامت رهنمودهاي" جلدي كتاب 2
ترجمه در دقت.است شده ترجمه نام صاحب استادان و متخصصان
مختلف فصلهاي.است كتاب اين ويژگيهاي از آن رواني و
را گوناگوني موضوعات ساده ، نثري با و علمي ديدي با كتاب
استرس ، و رواني بهداشت جمله از انسان بهزيستي درزمينه
رفتارهاي ازدواج ، سالمندي ، ورزش ، چاقي ، مشكلات و تغذيه
آلودگي از ناشي بيماريهاي عفوني ، بيماريهاي اعتياد ،
.است داده قرار بررسي و بحث مورد..و زيست محيط
فاطمي تقي پروفسور جوايز
هشترودي محسن پروفسور و
رياضيات استاد احمدي ، حسين محمد دكتر پيشنهاد به
از امريكا ، متحده ايالات واتر وايت از ويسكانسين دانشگاه
به علمي جايزه دو همهساله پس اين
و رياضي دبيران به "فاطمي تقي پروفسور جايزه":هاي نام
دوره دانشجويان به "هشترودي محسن پروفسور جايزه"
.خواهدشد اهدا كارشناسي
تصويب به احمدي ، دكتر پيشنهاد از پس جوايز ، اين اعطاي
است شده قرار و رسيده ايران رياضي انجمن اجرايي شوراي
رياضي آموزش سالانه كنفرانسهاي در فاطمي پروفسور جايزه
رياضي سمينار چهارچوب در هشترودي پروفسور جايزه و كشور
دكتر.شود اهدا دانشجويان و رياضي دبيران به دانشجويي
لوح و آزادي بهار سكه يك راشامل جوايز اين ميزان احمدي ،
.است شده متقبل را آنها تامين هزينه و داشته اعلام تقدير
رياضيات زمينه در جديد كتابهاي
:تاليف /(رياضيات جهاني سال استقبال به) رياضيات سرگذشت *
296/اول ، 1378 چاپ /تهران مهاجر نشر /شهرياري پرويز
.ريال صفحه ، 13500
:تاليف /(رياضيات تاريخ از گوشهاي) چكمه جناب عالي *
/اول ، 1378 چاپ /تهران پژوهنده انتشارات /شهرياري پرويز
.تومان صفحه ، 200 36
دكتر ابراهيمي ، مهدي محمد دكتر:تاليف /رياضيات مباني *
616/اول ، 1378 چاپ /تهران ققنوس انتشارات /محمودي مژگان
.تومان صفحه ، 2500
رياضي سمينارهاي و كنفرانسها تقويم
ايران در
اسفند 1378 ، ايران ، 12 در رياضيات و زنان همايش اولين *
.الزهرا دانشگاه
فروردين 1379 ، و 10 ايران ، 9 جبر سمينار دوازدهمين *
.بهشتي شهيد دانشگاه
دانشجويي رياضي مسابقه چهارمين و بيست و سمينار سومين *
نصيرالدين خواجه دانشگاه ارديبهشت 1379 ، تا 16 كشور ، 14
.طوسي
مكانيكي ، سيستمهاي و ديفرانسيل معادلات سمينار چهارمين *
.مشهد فردوسي دانشگاه ارديبهشت 1379 ،
دانشگاه تير 1379 ، و 16 همه ، 15 براي رياضيات كنفرانس *
.كردستان
شهريور 1379 ، تا 9 ايران ، 6 رياضي كنفرانس سيويكمين *
.تهران دانشگاه
و 26 آن ، 25 كاربردهاي و عددي آناليز سمينار سومين *
.بلوچستان و سيستان دانشگاه آبان 1379 ،
بهمن 1379 ، آن ، كاربردهاي و خطي جبر سمينار دومين *
.فارس خليج دانشگاه
عضو هزار تهران 357 شهر دانشآموزي بسيج
دارد
تعداد تهران شهر دانشآموزي بسيج :فرهنگي علمي گروه
.كرد اعلام نفر هزار را 375 خود دانشآموزي اعضاي
تهران شهر پرورش و آموزش كل اداره عمومي روابط گزارش به
تهران 2510 شهر دانشآموزي بسيج مقاومت تعدادواحدهاي
نواحي ردههاي به مربوط مقاومت حوزههاي تعداد واحد ،
پشتيباني و هماهنگي اجرايي ستادهاي تعداد و حوزه سپاه 38
آمار براساس.است تهران شهر در ستاد دانشآموزي 19 بسيج
شهر پرورش و آموزش كل اداره ايثارگران واحد از واصله
حاضر حال در تهران شهر در بسيجي دانشآموزان تهران
سطح در نفر تعداد 20007 اين از كه هستند نفر 375هزار
(پويندگان) راهنمايي سطح در نفر ، 122089(اميدان) ابتدايي
.شدهاند معرفي (پيشگامان) دبيرستان سطح در نفر و 232187
ميشوند بيمه خدا خانه زائران
از پس هفته يك تا سفر از پيش خدا 48ساعت خانه زائران
ميشوند حوادث و فوت بيمه مراجعت
حج سازمان بين منعقده قرارداد موجب به :فرهنگي علمي گروه
خدا خانه زائران تمام امسال البرز ، بيمه شركت و زيارت و
از مراجعت از هفتهپس يك تا سفر شروع از قبل ساعت از 48
.ميشوند حوادث و فوت بيمه خدا ، خانه
خانه زائران فوت براي البرز بيمه قراردادشركت اين براساس
افتادگي كار از و نقصعضو ريال ، ميليون علت 10 هر به خدا
تامبلغ بيمارستان هزينه ريال ، ميليون حادثه 10 اثر در
مبداء 500 شهر از بيمار انتقال هزينه و ريال ميليون هفت
هنگام خدا خانه زائران بار همچنين.پردازد ريالمي هزار
بيمه ريال ميليون تاسه برگشت و ريال ميليون يك تا رفت
در استقرار و پزشكي ستاد ايجاد با البرز بيمه شركتاست
به را نياز مورد خدمات اعزام ، فرودگاههايمحل تمام
.ميكند ارائه زائران
عمرهو حج زائران تمتع ، حج زائران بيمهاي پوشش علاوهبر
استفاده البرز بيمه خدمات از ميتوانند عاليات عتبات
.كنند
برتر پاياننامههاي ماه 78 اسفند دهم روز
ميشوند معرفي دانشجويي
معرفي و انتخاب دوره پنجمين مراسم :علميفرهنگي گروه
توسط ماه اسفند روزدهم دانشجويي برتر پاياننامههاي
دانشكده فردوسي تالار در دانشگاهي جهاد فرهنگي معاونت
.شد خواهد برگزار تهران دانشگاه ادبيات
جنبي بخش و ويژه بخش مسابقه ، بخش سه در امسال مراسم
كارشناسي پاياننامههاي مسابقه ، بخش در.ميشود برگزار
دكتري رسالههاي و آن از بعد و سال 77 به مربوط ارشد
و انساني علوم رشتههاي كليه در بعد به سال 75 به مربوط
مسائل زمينه در كه بهشرطي رشتهها ساير همچنين و هنر
مورد باشد ، درآمده تحرير رشته به انساني علوم و فرهنگي
كه پاياننامههايي ويژه بخش در.است گرفته قرار ارزيابي
دارند اختصاص خميني امام انديشههاي و آثار زندگي ، به
بار اولين براي نيز جنبي بخش در و شدهاند داوري
مسابقه بخش به مربوط محورهاي در دانشجويي برتر پژوهشهاي
.شد خواهند برگزيده
در "چغازنبيل" جهاني اثر نورپردازي
خوزستان
محوطه نورپردازي عمليات اتمام با :فرهنگي علمي گروه
به جهاني ميراث فهرست در كه خوزستان در چغازنبيل تاريخي
نيز شب در جهاني اثر اين از بازديد امكان است ، رسيده ثبت
باستاني محوطه اين نورپردازيميشود ميسر گردشگران براي
همكاري با و چغازنبيل مرمت بينالمللي پروژه اجراي در
پايان به "اخيرا يونسكو و كشور فرهنگي ميراث سازمان
پروژه مقيم مجري طالبيان ، مهندس گفته به.است رسيده
كليدي نقاط به شده سعي نورپردازي طرح اين در چغازنبيل ،
عناصر ساير و معابد حصارها ، دروازهها ، قبيل از مجموعه
تاريخي مجموعه كه آنجا از همچنين.شود توجه كالبدي
تو در تو حصار سه از (دوراونتاش مذهبي كهن شهر) چغازنبيل
دارد ، قرار آن مركز در زيگورات معبد و شده تشكيل
تاريخي مجموعه.است شده طراحي محدوده در 2 نيز نورپردازي
(ميانه عيلام دوران) ميلاد از قبل قرن 13 در كه چغازنبيل
و دارد قرار اهواز شهر شمال كيلومتري در 120 شده ، ساخته
فهرست در معماري ، و تاريخي ارزشمند ويژگيهاي لحاظ به
.است رسيده ثبت به جهاني ميراث
|