را پايان كند انديشه كه است آن عاقل
باشيم نداشته هراس انتقاد از
تحصيلي افت و معدل 16
منطقي تربيتي مشاوران كار ساعات افزايش
نيست
اند تجليل خور در هم شهيد زنان
كلينيك تاسيس حق مشكلات و فيزيوتراپيستها
را پايان كند انديشه كه است آن عاقل
آزاد دانشگاه آموزشي واحدهاي افزايش پيرامون ملاحظاتي
هزاران حال زبان بيشك ميخوانيد زير در آنچه
گوشهاي كرديم سعي ما كه است كار از محروم فارغالتحصيل
اين.برسانيم مسئولين گوش به بدينوسيله را دلمان درد از
براي كه نميكردند هم را تصورش حتي فارغالتحصيلان
پايان در سراسري ، كنكور در شدن قبول از ناشي خوشحالي
و سرخوردگي" همچون سنگيني تاوان دانشگاهي ، تحصيلات دوره
به خود عمر سالهاي بهترين از چندسال صرف از پشيماني
در گرفتن قرار تمسخر مورد" اشتغال ، از محروميت ،"تحصيل
.بپردازند بايد... و "سيما و صدا برنامههاي
سهگانه ، قواي سازمانها ، مسئولين ، با من سخن روي
اختيارات كه است ذيربط مراجع ديگر و مجلس نمايندگان
غير درسي هاي رشته بيرويه توسعه مهار براي را قانوني
عنوان به را ما جسارت و دارند اسلامي آزاد دانشگاه ضروري
دهها شايد و) هزاران از يكي عنوان به و خود كوچكتر برادر
بزرگواري به بيكاري ، بند گرفتار التحصيل فارغ (هزار
(اميدواريم و) است ممكن بسا چه حال هر به.ببخشند خودشان
به صحيح و واقعي پاسخ و ما ناقابل يادداشت اين با
"واقعيت" حداقل ذيربط مسئولين طرف از ما شده مطرح پرسشهاي
قاضي به تنهايي ديگر و شود روشن ما جوان جامعه براي
بيكاري بحران ايجاد عامل عنوان به را "بعضيها" و نرويم
.نكنيم محكوم
آزاد دانشگاه تاسيس عمده هدف "اصولا كه اين اول سئوال *
خود اهداف به حد چه تا حاضر حال در و است بوده چه اسلامي
است؟ شده نايل
و ميكنم مطرح را احتمالي پاسخهاي بحث ، بردن پيش براي
ميكنيم دنبال را بحث آن براساس
به كمك (ما نظر به) اسلامي آزاد دانشگاه تاسيس عمده هدف
اندازه به وجوان متخصص فارغالتحصيلان تربيت در دولت
... و فنآوري و ملي دانش و فرهنگ سطح بردن بالا و كافي
.است بوده
اسلامي آزاد دانشگاه مسئولين آيا كه است اين سئوال حال
در فارغالتحصيلان تربيت در دولت به كمك كه نميكنند فكر
است مملكت نياز مورد هاي رشته در نيرو تامين گرو
افزايش و واحدها توسعه آمار اعلام شاهد "امامرتبا
كه هستيم آن مسئولين قول از آزاد دانشگاه دانشجويان
.است اجر حال در "سريعا
پولي دانشگاههاي از ديگري صيغه نيز قبل سال پنج چهار از
حال در..و و 2 درجه 1 غيرانتفاعي دانشگاه نامهاي با
دانشگاههاي توسعه سياست راستاي در هم آن كه است گسترش
تعداد مسئولين ، توسط كه بجاست.ميباشد (پولي) آزاد
فارغالتحصيلان تعداد و دولتي دانشگاههاي فارغالتحصيلان
در كه شود مقايسه و استخراج موثق منابع از آزاد دانشگاه
. بود خواهيم تكاندهندهاي نتايج شاهد صورت آن
گفت بايد ملي دانش و فرهنگ سطح بردن بالا مورد در اما و
:كه
درمورد معلوماتي محله دلال يا بازار كاسب نيست بد
. عكس بر نه ولي باشد داشته اقتصاد كارشناسي
مكانيك مهندسي زمينه در معلوماتي اتومبيل مكانيك بدنيست
. برعكس نه ولي باشد داشته
در عمران مهندسي كارهاي بعضي از سر ساختمان بناي بدنيست
.برعكس نه ولي آورد
كشاورزي مهندسي مورد در معلوماتي ما كشاورز بدنيست
. برعكس نه ولي باشد داشته
دلال يا بازار كاسب ما اقتصاد كارشناس كه برسد روزي اگر
بدست آچار مكانيك مهندس كه برسد روزي اگر شود ، محله
مهندس كه برسد روزي اگر كند ، باز ماشين مكانيكي و گرفته
ما كشاورزي مهندس كه برسد روزي اگر و كند بنايي ما عمران
ارزش تنزل شاهد كه است روز آن بپردازد ، جزء كشاورزي به
كه است روز آن بود ، ممكنخواهيم سرحد تا تحصيل و درس
روز آن بود ، خواهيم جوانان جواني روزگار شدن پايمال شاهد
بگويد فرزندش به كرد نخواهد جرات پدري هيچ ديگر كه است
هيچ ديگر كه است روز آن... و !بخوان را درست فرزندم
تحصيل ادامه و درس به را شاگردش كرد نخواهد جرات معلمي
.نمايد تشويق
بنابر كرد ، بايد ازوقوع قبل واقعه علاج محترم ، مسئولين
.باشيم روز آن نگذاريدشاهد اين
تحقق فكر مربوطهبه مسئولين كه است نرسيده آن وقت آيا
جامعه جوانان اشتغال طريقتامين از اجتماعي بخشيعدالت
.باشند
محضر و پيشگاه در بيكاري بحران اين مسببين نميدانم من
امام از پرمعني سخني يادداشت خواهند جوابي چه خداوند
:است اين آن مضمون كه افتادم راحل
كه نيستيد مطمئن شما و ميشود داده مسئوليتي شما به اگر
نكنيد قبول را مسئوليت آن ميآييد بر مسئوليت آن عهده از
.باشيد پاسخگو بايد قيامت روز در و فردا چون
مرجع ايران اسلامي جمهوري نظام در اينكه دوم سئوال *
اختيار كه است كدام اسلامي آزاد دانشگاه از بالاتر
در ضروري غير هاي رشته بيرويه گسترش كاهش براي قانوني
.باشد داشته دانشگاه اين
كه باشد اين بعضيها نظر "احتمالا اينكه به پاسخ در)
وزارت كه گفت بايد ميكند عمل مستقل اسلامي آزاد دانشگاه
همه اين با درمان و بهداشت وزارت و عالي وآموزش فرهنگ
حال ، ميباشند دولت مجموعه از مجموعهاي زير گستردگي
چگونه نميگذرد عمرش از هم چندي كه اسلامي آزاد دانشگاه
حق نه "اصلا و باشد داشته عمل استقلال ادعاي ميتواند
البته.باشد چنين كه است شايسته نه و باشد مستقل كه دارد
(.باشد چه بزرگان نظر تا
اين از كار از محروم فارغالتحصيل هزاران طرف از من
اين از بيشتر نگذاريد كه دارم تقاضا عاجزانه محترم مرجع
آن از مهمتر و شود بازي جوانان آبروي و حيثيت با
بر.شود شكسته اين از بيشتر قلم و علم حرمت نگذاريد
در خود وضع بحرانيترين به كشور كه نيست پوشيده مسئولين
جمهوري كشور شايسته اين و است رسيده جوانان اشتغال مورد
بر كشورها همه از بيشتر كه كشوري.نيست ايران اسلامي
و منطقي دارد ، اذعان قلم و علم برارزش و انسان ارزش
هزار دهها احوال و اوضاع اين در كه نيست عاقلانه
جذب آزاد شدهدانشگاه اشباع هاي رشته جديددر دانشجوي
بيكاري ، معضل فردا شودو افزوده اوضاع وخامت بر و شود
ظرفيت كاهش مورد در همچنين.بگيرد نيز را آنها گريبان
صورت كارشناسي بررسي يك است بهتر نيز دولتي دانشگاههاي
.گيرد
كنم خواهش هوشيار و عزيز جوانان از دارد جا جا اين در
و آزاد دانشگاه طريق از تحصيل ادامه بر تصميم از قبل كه
دانشگاههاي طريق از تحصيل ادامه بر تصميم از قبل حتي
تفكر و تامل بيشتر اندكي خود شغلي آينده مورد در دولتي ،
.نگيرند تصميم عجولانه و نمايند
مجلس نمايندگان و ايران اسلامي جمهوري دولت از همچنين
اقدامات ميشود استدعا ذيربط مراجع ديگر و اسلامي شوراي
كه رشتههايي در دانشجو پذيرش ظرفيت كاهش براي را لازم
منظور) دهند انجام است ، شده اشباع آنها كار بازار
ناشي شده صرفهجويي مبالغ و (ميباشد دولتي دانشگاههاي
ايجاد صرف را دولتي دانشگاههاي پذيرش ظرفيت كاهش از
.نمايند فارغالتحصيلان براي اشتغال
ساوه -غ.ح
باشيم نداشته هراس انتقاد از
فرا آن زمان آيا ديد ، بايد ديگر جور شست ، بايد را چشمها
و تنگنظري و تهديد و توهين از دست كه است نرسيده
نرسيده فرا آن زمان آيا برداريم؟ بدانديشي و كجانديشي
آن زمان آيا شويم؟ متوسل تامل و تفكر و تعقل به كه است
و دهيم تغيير را خود ديد و نگرش زاويه كه است نرسيده فرا
كه آنطور نه ببينيم ، هست كه آنچنان را واقعيتها
ميخواهيم؟
از بايد چرا باشيم؟ داشته هراس و ترس انتقاد از بايد چرا
انسان ميدانيم همه كه حالي در شويم ، عصباني انتقاد
و دشمنان آنكه از قبل بياييد پس.نيست كاملي موجود
خود از خودمان كنند انتقاد ما از دوستان حتي و مخالفان
و ترس كردن انتقاد از هرگز بزرگ مردان.كنيم انتقاد
باز آغوش با بود بجا انتقاد اگر كه چرا ندارند هراسي
قانعكنندهاي پاسخ بود بيجا انتقاد اگر و ميپذيرند
.دارند آن براي
هراسي كردن انتقاد از ديگر كه رسد فرا روزي اميدوارم
.باشيم نداشته
بوكان -حيدري جواد
تحصيلي افت و معدل 16
معدل جوان ، نيروهاي ميان از نيرو جذب براي پتروشيمي شركت
افت دليل به كه حالي در.است كرده اعلام اصلي شرط را 16
چنين آوردن بدست كشورمان ، جنوب گرم مناطق در تحصيلي
اگر.است غيرممكن جنوبي استانهاي دانشآموزان براي معدلي
.شود تجديدنظر مورد اين در است ، امكانپذير
ماهشهر -محمديراد محسن
منطقي تربيتي مشاوران كار ساعات افزايش
نيست
تحصيلي تربيتي مشاوران موظفي كار ساعات تاريخ 1/9/78 از
به 30 ساعت از 24 متوسطه جديد نظام مجري درمدارس شاغل
و ابهام موجب امر اين كه كرده پيدا افزايش ساعت
رضايت عدم و دلسردي همچنين و همكاران ميان پرسشهايي
زير موارد شامل "عموما پرسشها اين.است شده نامبردگان
:است
جايي در تحصيلي سال بين در موظفي ساعات افزايش آيا (الف
قانوني گرفتهاند قرار شده انجام عمل معرض در همكاران كه
است؟
خود شغلي فرصتهاي مشاوره سمت انتخاب با كه حالي در (ب
بهطور موظفي ساعات افزايش آيا دادهاند دست از "عملا را
است؟ منصفانه طرفه يك و ناگهاني
دارد؟ قانوني جايگاه ما اداري نظام در كار ساعت آيا 30 (ج
آن ازاء به ما هفتگي كار ساعات افزايش مقابل در آيا (د
مدير ، مورد در كه آنچنان )است شده ابلاغ و پيشبيني نيز
(است؟ شده انجام دفتردار ، معاون ،
كار سختي از بودن محروم علت به مشاوران كه حالي در ( -ه
تحميل ميباشند ، خود كار سختي برقراري براي مكاتبه مشغول
نيست؟ انصاف از دور به اضافه ساعات اين كردن
و معايب بالا پرسشهاي يادآوري با ميدانيم خود وظيفه
و آموزش روند در را شده ياد تصميم اجراي منفي تبعات
و تلاش با كه باشد دهيم ، شرح ذينفع آموزشگاههاي پرورش
پيگيري مورد دارند ، پرورش و آموزش محترم وزير كه پشتكاري
.گيرد قرار نظر تجديد مورد خداپسندانهاي نحو به و
و آموزش شغلي حيطه از مشاوره تصميم اين اجراي با -1
با و شد خواهد نزديكتر آموزش اداري كادر به و خارج پرورش
امواج قبال در مدافعان اولين مشاوران اينكه به توجه
.نيست پسنديده و معقول امر اين ميباشند فرهنگي تهاجم
واقدام عمل زيربناي كه مشاوران مطالعاتي فرصتهاي -2
مسائل مقابل در مشاوران و ميرود بين از است مشاورهاي
.شد خواهند خلعسلاح كشور جوانان به مبتلا
از مشاورهاي كار كيفي افت و شغلي رضايت رفتن بين از -3
در آن منفي عواقب كه است تصميم اين مسلم تبعات
.ميدهد نشان را خود..و بزهكاريها ناهنجاريها ،
دبيري رشته داراي سمت اين متصدي كارآمد نيروهاي اغلب -4
لطمه مشاوره پرورش ، و آموزش به آنها برگشت با و هستند
.خواهدخورد جدي
از 20 بيش سابقه وداشتن مشاوران بودن دبير به توجه با -5
تصميم با كه است ساعت و 20 آنان 24 اغلب موظفي ساعت سال
كه است شده ساعت به 30 تبديل مابهازايي هيچ بدون حاضر
و داشت خواهد بهدنبال را نيروها گريز و دلسردي امر اين
.ميگردد تلقي آشكار تبعيضي
اضافهكار به تبديل هم حقالتدريس نرخ تغييرات اين با -6
.خواهدكرد مضاعف را تبعيض اين كه شد خواهد
با سمتهايي طرف به كارشناسي از بالاتر مدارك دارندگان -7
.شد خواهند متمايل بيشتر التدريس وحق كمتر كار ساعات
بر مبني كريمه دولت شده تعيين سياستهاي به توجه با -8
تورم ، رشد با متناسب ساليانه مناسب مزاياي و حقوق افزايش
و تناقض در شده ذكر مورد با مشاوران كاري ساعت افزايش
متضرر ريال ميليون يك حداقل ساليانه مشاوران و بوده تضاد
.ميشوند
همدان و 2 ناحيه 1 پرورش و آموزش مشاوران
اند تجليل خور در هم شهيد زنان
رشادتهاي شاهد تلويزيون در مرتب فجر دهه مبارك ايام در
بوديم انقلاب روزهاي صحنههاي در ايران دلير مردم
روزهايي...و بهمن بهمن ، 22 شهريور ، 12 مثل 17 روزهايي
رهبر كمك به و دادند هم دست در دست ملت اقشار همه كه
اين در و رساندند پيروزي به را اسلامي انقلاب خود فرزانه
رفيع مقام به ما رشيد و دلير "جوانان" از بسياري راه
.آمدند نائل شهادت
جنگ و انقلاب در كه دليري و شجاع زنان بودند ، كم مگر اما
اما شدند شهيد افتخار با و برداشتند گام مردان دوشادوش
.نيست باقي آنها از نامي
دارند ياد به را شهريور 57 و 17 قديميترند كمي كه آنها
رژيم ميكردند فكر مردم اينكه علت به روز آن در ميدانند
مورد را بچهها و زنها كه نشده زبون و پست آنقدر هنوز
برميداشتند گام تظاهرات جلوي صف در زنان دهد ، قرار حمله
گرفت قرار رودررو مردم با رژيم شهدا ميدان در وقتي و
همه و كرد ثابت مردم به پيش از بيش را خود زبوني و پستي
ژاله ميدان نام شدند باعث كه شهدايي و بست گلوله به را
و بودند زنان بيشترشان كند تغيير شهدا ميدان به سابق
"خونين جمعه" شهريور 57 جمعه 17 شد باعث كه خونهايي بيشتر
كه زناني بود ، روز آن انقلابي زنان خونهاي بگيرد نام
شهادت به و كردند مبارزه انقلاب پيروزي براي بغل در بچه
.رسيدند
و جوانان كه ما" بپرسيم خود از آمده پيش حال به تا آيا
ميدانيم؟ را زن شهيد چند نام هستيم انقلاب عصر مردم "كلا
با و ميدانيم را مرد شهداي از بسياري نام ما ولي
و غيردرسي و درسي كتابهاي طريق از آنان حماسههاي
.هستيم آشنا سينمايي و تلويزيوني فيلمهاي
شهداي از تجليل در كوتاهي زن؟ شهداي مظلوميت چيست؟ علت
يا و مردگرايانه؟ قوانين جامعه؟ مردسالارانه فرهنگ زن؟
هم؟ با آنها همه
صحنه در هميشه و موءمن و مسلمان و متعهد و متخصص زنان آيا
كنند؟ اعتراض نابرابريها بعضي به ندارند حق ايران
نسلهاي و جديد نسل اينكه براي و زنان از تجليل براي آيا
و داشتند بسزايي نقش انقلاب در نيز زنان بدانند بعد
شهداي نام و حماسه نبود لازم دادهاند نيز بسياري شهداي
شود؟ معرفي همگان به مختلف طرق از نيز زن
ثبت زن شهداي نام به را كوچهها و خيابانها نام چرا
در را آنان نقش آنها نام ديدن با همگان تا نميكنيم
.آورند ياد به انقلاب
تا نميكنيم تلويزيوني سريال را زن شهداي زندگي چرا
پسران مثل نيز دختران زيرا باشند ، دخترانمان براي الگويي
الگو به احتياج شخصيت شكلگيري براي نوجواني دوره در
.دارند
شوهر نبود در جنگ طول در كه زناني از نكردن تجليل آيا
تربيت دليري و موءمن بچههاي و كرده اداره را خانواده خود
بر انقلاب و جنگ طول در و دادند تحويل جامعه به و كرده
خود خواهر و برادر و در ما و پدر و شوهر و فرزند شهادت
راه در نيز را خود جان مواقع از بسياري در و كردند صبر
نيست؟ ناحقي كردند فدا انقلاب و اسلام
شده مطرح اسلام صدر شهداي نام كه جايي اسلام تاريخ در
مردي نام كنار در سميه بهنام شجاع و موءمن زن يك نام است
و سميه كه ميدانيم همه و ميدرخشد ياسر بهنام بزرگ
اولين و پيامبر صديق ياران از عمار پدر و مادر ياسر
.بودهاند اسلام شهداي
را شهيد نام وقتي كه باشد بهگونهاي بايد ما تبليغات
با بلكه نبندد نقش شجاع مردي فقط عموم ذهن در ميبريم
مبارزه خدا راه در كه هم شجاع زني به شهيد نام شنيدن
.بكنند فكر است داده دست از را خود جان و كرده
مانده بيجواب برايمان تاكنون كه ديگر سوءال چند آخر در
:ميكنيم مطرح نيز را است
از ميتواند است شده شهيد مادرش كه شهيدي فرزند آيا (1
كند؟ استفاده شهيد فرزندان سهميههاي
حضور و فعاليت براي مناسب بستر و زمينه نبايد آيا (2
گردد؟ فراهم مديريتي و بالاتر پستهاي در ما زنان بيشتر
دانشجو جعفري ، زهرا
كلينيك تاسيس حق مشكلات و فيزيوتراپيستها
برخلاف كه فيزيوتراپي رشته تاسيس از سال دهها گذشت با
ميشود محسوب توانبخشي رشتههاي از يكي عمومي تصور
بامعاضدت(نمايد عمل متخصص پزشك نظر تحت كه نهپيراپزشكي)
محترم وزير موافقت و بهداشت وزارت درمان وقت معاونت
به فيزيوتراپي كلينيكهاي تاسيس حق امسال اوايل بهداشت
.دارد تقدير بسي جاي اين و شد داده فيزيوتراپيستها
دهه چند در كه تفكري ميرسد نظر به تاسف كمال با اما
مسئولان درميان همچنان بود ، شده حق احقاق اين مانع گذشته
علوم دانشگاههاي برخي و وزارتخانه اين پايينتر رده
.است كرده بياعتبار "عملا را جديد آييننامه پزشكي ،
تاسيس جديد آييننامه تصويب نخست روزهاي همان از "تقريبا
بر علاوه دانشگاهها از بسياري فيزيوتراپي ، موءسسه
سابقه گواهيهاي پذيرش در بيمورد و زياد سختگيريهاي
تكميل آنها پوشش تحت مناطق ظرفيت كه كردند اعلام كار ،
عين در.نميكنند صادر جديد پروانه بعدي اطلاع تا و است
شده ، تكميل ظرفيتشان ظاهر به كه مناطقي همان در حال ،
(مطب در محدود كار) عنوان با مجوزي براساس كلينيك تاسيس
مطب در فقط مجوز اين اما !ندارد محدوديتي و اشكال هيچ
نه ميشود داده آنان به فقط و آنان تابلوي با و پزشكان
كه است دليل همين به هم "ظاهرا و فيزيوتراپيستها به
آييننامه در كه است حالي در اين و ندارد مشكلي آن صدور
كار" نام به عنواني "ابدا فيزيوتراپي كلينيكهاي تاسيس
.ندارد وجود "مطب در محدود
در كه است اخير بخشنامه راه ، اين در هم مانع آخرين
پزشكان به فيزيوتراپي فني مسئوليت پروانه بيمارستانها ،
مدرك تخصص ، اين در كه فيزيوتراپيستها به نه شود داده
براساس بهداشت محترم وزير كه اميدواريم.دارند دانشگاهي
به همگان كه فيزيوتراپيستها حقه حقوق از مصوب آييننامه
.نمايند دفاع واقفند آن
محفوظ امضاء
|