شوراهاي وظايف حدود و مفقوده حلقههاي
اسلامي
خيابان و ساعي پارك به هم سري "لطفا
!بزنيد مولوي
تنبل را دانشآموز ذهن درسي كمك كتابهاي
ميكند
پيامها و نامهها ميان از
شوراهاي وظايف حدود و مفقوده حلقههاي
اسلامي
درايران اسلامي شوراهاي وظايف و جايگاه ديگربه نگاهي
اصلي محور مردم اراده كه مرحلهاي به ما جامعه رسيدن
بزرگ رخداد حتي.نيست الساعه خلق امري باشد ، آن مديريت
حركتها ميتوانست تنها شرايطش آرمانيترين در هم انقلاب
منجر مردم حاكميت به "نهايتا كه كند تنظيم جادهاي در را
.شود
كشورمان ، اساسي قانون در شورا عنصر بر محوري تاكيد عليرغم
اختيارات يافتن تمركز به ناگزير به ساله هشت جنگ بروز
.برد فرو محاق در را شوراها شدن نهادينه و گرديد موجب
جمهوري رئيس آمدن كار برسر و خرداد 76 دوم رنگ سپيد خيزش
و ارزشها پاي در را خود قدرت كشيدن مسلخ به تجربه كه
به منجر بود رسانده اثبات به سابقهاش در اجتماعي مصالح
يكي عنوان به شوراها پرونده از فراموشي گردوغبار زدودن
برگزاري با سرانجام و شد مردم مطالبات مهمترين از
چشمانداز كه كرد ثابت محترم جمهور رئيس سراسري انتخابات
.است نداشته را انتخابات تبليغات مصرف تنها مدني جامعه
و كوي تمامي كه شدند برگزيده شرايطي در شوراها نمايندگان
تراكتهاي و پوستر از انباشته كشور سراسر در برزنها
و ملي اقتصاد ديدگاه از ميتوانست كه بود شده انتخاباتي
بسياري براي و نشود ارزيابي مثبت زيستمحيطي نظر از هم
اين با تنها نهادهاند خاك و آب اين آينده به دل كه
از پس سالاري مردم تشنه جامعهاي كه بود قبول قابل توجيه
به ورود هزينههاي كه است ناگزير بهرحال سال هزار چند
باد آنان ، نگراني تنها و بپردازد را مدنيت گستره
را شده روشن شمع اين آينده در بود ممكن كه بود نابهنگامي
جاذبههاي لحاظ به مردمي شوراهاي تشكيل سرعت.كند خاموش
ابهامات كه داد انديشه صاحبان به را كمي فرصت آن ، اوليه
نظر از را نوپا مدني نهاد اين مفقودهاي حلقههاي و
اختياراتش ، و وظايف حدود و اجرايي نظام درچرخه جايگاهش
يك در آن تزريق چگونگي خصوص به.دهند قرار پرسش مورد
حال نشد ، واقع كافي تحليل مورد گرايانه تمركز ساختار
مناسبات از مراقبت وجود با كه داشت وجود نگراني اين آنكه
خواهند فراتر پا خود تزييني نقش از شوراها آيا موجود ،
مردم تشكل اين توسعه بستهاي بن تا ميرسد نظر به نهاد؟
برداشته ميشود اشاره مورد چند به درزير كه سالارانه
از نمايشي جنبهاي ميتواند تنها نهادي چنين نشود
.باشد دمكراسي
از بخشي جايگزيني و اجرايي تشكيلات در تمركز كاهش عدم -1
.شوراها با آنها
.شوراها براي فراگير و روشن وظايفي شرح نبود -2
و مطالبات به نسبت مردم كامل آگاهي و عادت و انس عدم -3
.شوراها از خود حقوق
مبهم زواياي و مردم به پاسخگويي در شوراها التزام عدم -4
.خود موكلين با شوراها اتصال چگونگي در
كه هگل نظريه مانند به ناكاملي تشكل چنين ميرسد نظر به
ذغال ناقص سوختن مانند فلسفه از ناقص اطلاع بود معتقد
دريافت در جامعه سرخوردگي به منجر شد ، خواهد خفگي موجب
كه گردد درونشان از برخاسته نهادهاي مسير از خود حقوق
قطع زيان تنها ما براي بسا چه بشود ، ناكرده خداي اگر
.شد تبليغاتي پوستر و اعلاميه كهصرف بماند باقي درختاني
اصل جاي به را پنجم چرخ اين است نشده دير تا نيست بهتر
بنهيم؟ آن
طوطيايي عبدالحسين
خيابان و ساعي پارك به هم سري "لطفا
!بزنيد مولوي
شماره 1972روزنامه در را زيست محيط مهندسي دانشجوي نامه
متاثر منهم ايشان تالم و احساسات از و همشهريخواندم
براي كه صبح ساعت 78 در پيش چندي كه آمد بهيادم شدم ،
قفس چند پارك مركز در بودم ، رفته ساعي پارك به زدن قدم
هر در كه كردم مشاهده متر حدود 43 قطر و ابعاد به بزرگ
حيوانات تا...و قناري و طوطي از پرنده تعدادي كدام
بسيار بهوضع شاهين و عقاب مانند ، شكاري و كمياب
قفسهاي در.ميشدند نگهداري ناراحتكنندهاي و نكبتبار
آبي تشتهاي دادهاند جا را صدهاپرنده يك هر در كه تنگ
عقاب) بلندپرواز پرندگان ازجمله پرندگان اين جلوي كه را
.است شرب غيرقابل و فضله و لجن از پر گذاشتهاند (شاهين و
با "اقلا گفتم ميداد آب را باغچه آنجا كه ماموري به
نيست مربوط بهمن گفت بريز تشت اين در آب قدري شيلنگ اين
زيست محيط متوليان نميدانم من !بگو رئيس به دفتر برو
كوچه مولوي ، خيابان به سري بهحال تا آيا ;ميكنند چكار
رنجي و مصيبت واز زدهاند (جمعه روزهاي بخصوص) جمع صاحب
انجام معتاد افراد بهدست و مختلف حيوانات براي كه
پرندهفروشان ، بازار كنار در ميدانند و دارند خبر ميشود
ممكن وضعيت بدترين در را حيوانات فروشندگان ، از بعضي
پرندگاني چنين دنيا ، جاي همه در كرهاند؟ عرضه فروش براي
اما ميدارند ، عرضه فروش براي يا و ميكنند نگهداري را
اينكه گو.ميكنند نيز را آنها بهداشت و سلامتي مراعات
.نميباشد صحيحي كار بد ، شرايط در حيوانات اين كردن اسير
دانشجو -سيامك
تنبل را دانشآموز ذهن درسي كمك كتابهاي
ميكند
درسي كمك كتب فروش و خريد تب جاري تحصيلي سال ابتداي از
.است گرفته بالا
هستم درسي كتب فروشندگان از خود بنده ميكنم عرض ابتدا)
در (.باشد تحصيل مشغول كه ندارم هم فرزندي "ضمنا و
يا پدر بار يك دقيقه هرچند تحصيلي سال نخست هفتههاي
و ميشد مغازه وارد نگران و خسته دانشآموزي يا و مادري
"نگوييد نداريم ، ":كه ميكرد التماس صدايش و چهره با
سليقه به مدارس محترم مدرسين و معلمين (هردليل به) زيرا
دانشآموز "حتما و ميكنند معرفي را كتابي خود (خاص)
...والا شود حاضر كلاس سر بايد كتاب آن داشتن با روزآينده
متوجه اول ماهه سه پايان از پس اگر ميخوانديم درس كه ما
و معلمين توصيه به "احتمالا داريم ضعف درس در كه ميشديم
آنهم ميرفتيم درسي كمك كتب سراغ به آشنايان و دوستان يا
هماهنگ كلاس با را خود كتب اين طريق از و دلخواه كتاب
سال ابتداي همان از بوديم تنبل بچه اگر يا و ميكرديم
كلاس اول روز حالا ولي...ميگشتيم حلالمسايل دنبال
خريد سبد به متفاوت درسيهايي كمك و حلالمسايل
خيابانها آواره را آنها و ميشود اضافه خانوادهها
خريداري ميبايست نيز مشابه درسيهاي كمك حتي و ميكند
.نميدانم چرا؟ !!شود
كه درسي كتب و مدرسه و معلم كه است مفهوم اين به آيا
تكافوي است گرفته خود به نيز را تغييرات آخرين امسال
خداي معلمين اين اينكه يا نميدهد؟ را دانشآموزان آموزش
كه) !دارند؟ سروسري (خاصي) موءلفان يا و ناشران با ناكرده
اگر چيست؟ براي هزينه اينهمه.(نباشد چنين اميدواريم
چه درسي كتب شود تدريس درسي كمك كتب بوسيله بايد
دقت كارهاند؟ چه مدارس و معلمين "اصلا و كارهاند؟
...ابتدايي پنجم تا ابتدايي اول سال املاء:بفرماييد
را شما...ديني جغرافيا ، اجتماعي ، تاريخ ، دروس راهنماي
يا و راهنمايي اول سال تاريخ درس كجاي كنيد دقت خدا به
و رياضي براي حال.دارد درسي كمك به نياز ديگر كلاسهاي
كتب آموزش نحوه و معلم تدريس روش شايد عربي و انگليسي
كمك ازكتب استفاده(نيست اينطور كه) !نباشند؟ موفق درسي
سرتاپايش كه تاريخ چون درسي ولي.ميشود توصيه درسي
كمك ندارد وجود آموزش براي راهي اين از غير و خواندني
چيست؟ درسي كتب...بازار اين كند؟ چه ميخواهد را درسي
يا و حرفهاي و فني مدارس كتب و دانشگاه درس اصلي كتب
به سياه بازار در يا و است ناياب بازار در هنرستانها
تعداد يك روز هر انگار.ميگردد عرضه قيمت برابر چندين
.ميشود اضافه درسي كتب ليست به جديد
با موءلف تاريخ مثل درسي كمك كتب در گفت خواهند "حتما
درس كه ميكند مجبور را دانشآموز مختلف سوءالات بكاربردن
و كردهاند طرح را سئوال آنها !خير بخواند؟ بهتر را
نيز را خود موردعلاقه جواب زيرين خط در بلافاصله
و كردن سئوال فرصت محترم دانشآموزان يعني.آوردهاند
از را دارد لازم وقت و فكر قدري كه سئوال درآوردن نحوه
ذهني فعاليت "ضمنا (!!طلاست وقت البته خب).ميدهند دست
باشند ، داشته نبايد نيز را سئوالات اين جواب يافتن براي
را زحمت اين محترم ناشران و موءلفان و طلاست وقت كه چرا
تبليغات در ناشران و موءلفان اين "حتما (شدهاند متحمل
وقت تا رفت هدر ما بيارزش وقت":بگويند بايد خود
."نرود هدر شما ارزشمند
و گيريد مي آموز دانش از را عميق مطالعه و تحقيق چرافرصت
نمايد؟ فعاليت به شروع دانشآموزان ذهن نميگذاريد چرا
پايانميرسيد به درسي كمك كتب معرفي با مطلب اگر تازه
سوم استاندارد سئوالات كتاب و بود آماده آقايي.نبود غمي
عرضه را سال 78 جديد چاپميخواست را (رياضي) راهنمايي
دنبال 78 همه بحال تا) ميخواهم را سال 77 گفت كردم
.(ميگشتند
ميخواهم ، را پاييز 77 چاپ آقا:داد ادامه بعد لحظه چند
اختلافي شايد كردم فكر.ميباشد تابستان 77 چاپ شما كتاب
دادم تطبيق و كردم پيدا را كتاب دو هر باشد ، داشته وجود
به ميگفت آقا آن !بود نكرده تغيير نيز صفحهبندي حتي
تدريس ايشان را درس است گفته كردهايم اعتراض مدرسه مدير
نيز را نياز مورد درسي كمك كتاب توانند مي و ميكنند
و تدريس اش وظيفه معلم كه اينجاست سئوال اما كنند ، معرفي
وزارت طرف از شده توزيع و شده معرفي كتابهاي معرفي
.است پرورش و آموزش محترم
پرورش و آموزش حال به خدا به را شما چه؟ يعني درسي كمك
بار تنبل ذهني نظر از را جوانهايشان تا كنيد كمك مردم و
.نياوريد
تهران -فتحي عباس
پيامها و نامهها ميان از
!سبز فضاي جاي به خودرو تعميرگاه
درخشان خيابان مقابل غرب ، شهرك شمالي سلامت خيابان در
فضاي ايجاد به تهران شهر تفضيلي طرح در كه زميني قطعه در
تعميرگاه احداث تدارك در سودجويان شده ، داده اختصاص سبز
مغاير كه آن بر علاوه كاربري تغيير اين.ميباشند خودرو
براي سبز فضاي گسترش بر مبني تهران شهرداري جهتگيري با
يك در زيست محيط آلودگي باعث است ، شهروندان سلامتي حفظ
خواستار مربوطه مسئولان از لذا.خواهدشد مسكوني منطقه
.ميباشيم خلاف اقدام اين از جلوگيري
محل ساكنان
هستيم تكليف بلا
كه شد گفته اسلامي آزاد دانشگاه دانشجويان از گروهي به
و وظيفه نظام خدمت خريد و انصراف دادن صورت در تنها
داده خدمت پايان كارت آموزشي ، دوره هفته سه گذراندن
را مراحل اين همه كه ميباشم گروهي جزو نيز من.ميشود
حال در و نشده داده ما خدمت پايان كارت اما ، كردهايم طي
.ميباشيم بلاتكليف حاضر
آزاد دانشگاه دانشجوي
برق كاركنان براي مسكن تامين ضرورت
به پيروزي خيابان در واقع منطقهاي برق تاسيسات است قرار
ميباشد ، وسيعي اراضي شامل كه آباد سعادت در ديگري مكان
اراضي از امكان صورت در كنم تقاضا ميخواستم.شود منتقل
منطقهاي برق كاركنان مسكن تامين براي سعادتآباد
.شود استفاده
تهران منطقهاي برق كارمند
همراه تلفن براي ماهه انتظار 8
هنوز اما كردهايم ، ثبتنام همراه تلفن براي است ماه 8
متقاضيان به اميدواريم.نيست خبري آن واگذاري از
.شود عنايت نيز گنبدكاووس در تلفنهمراه
كاووس گنبد ساكن شهروند
خاكي خيابان
شده رها خاكي بهصورت خيابان مسير تهران ، پونك انتهاي در
كه حصارك تا و ميباشد پيادهرو و روشنايي فاقد و است
منوال همين به وضع ميباشد آزاد دانشگاه احداث محل
.ميباشد
مرادينژاد محمد
تهرانپارس در آسيبپذير لولههاي
استخر خيابان از منشعب فرعي خيابانهاي در آب لولههاي
بازرسي دارد جا.ميشوند شكستگي دچار پي در پي تهرانپارس
اين كه پيمانكاراني عمل مورد در تهران فاضلاب و آب شركت
سنگيني زيانهاي و كند تحقيق گذاشتهاند كار را لولهها
.بگيرد آنها از ميشود وارد بيتالمال به كه را
تهرانپارس -تجددي
نشدم؟ پذيرفته چرا
مصاحبه ، براي.شدم قبول راهآهن استخدامي آزمون در
اما كردهام ، مراجعه معين موعد در نيز غيره و گزينش
قبولشدگان كل معدل در بعدي مراحل و مصاحبه نتايج "ظاهرا
.دارم رسيدگي تقاضاياست نشده منظور
نصيري علي حميد
!سرراست عدد و بنزين قيمت
با است بهتر شود ، گران بنزين دليل بههر است قرار اگر
كارگران و مردم تا گردد تعيين نرخ سرراست قيمت يك
شاهد حاضر ، حال درنشوند روبهرو مشكل با پمپبنزينها
پمپبنزينها كارگران با رانندگان بگومگوي و بحث
.ميباشيم
تهران -عليرضايي
مدرسه روبهروي زبالهداني
مكاني دخترانه ، مدرسه يك روبهروي شمالي سبلان خيابان در
انتخاب.است شده داده اختصاص زباله تفكيك و انباشت به
را دانشآموزان بهداشت و سلامتي كاري چنين براي مكان اين
.مياندازد بهخطر
تهران -شريفي
ندادهاند پاسخ
دادگاه به پيش نيم و سال يك از شماره 5298 با پروندهام
به رسيدگي نتيجه تاكنون اما شده ، ارجاع اصفهان تجديدنظر
.است نگرديده ابلاغ من
اصفهان -وكيلي
|