مزروعي علي مجلس نمايندگان انتخاب با
شد مطبوعات بر نظارت هيات عضو
خصوص در اظهارنظر و حجاريان ترور پيرامون
به تهران شهر شوراي رئيس دانشگاه كوي
شد احضار دادگاه
دارند؟ ويژگيهايي چه خلاق افراد
آفريقاي در زنان عليه فزاينده خشونت
جنوبي
و فرهنگي محافل و شخصيتها شگفتي اظهار
دانشگاه كوي دادگاه راي از اجتماعي
بازتاب
محسني با مناظره آماده الواعظين شمس
است اژهاي
مزروعي علي مجلس نمايندگان انتخاب با
شد مطبوعات بر نظارت هيات عضو
صنفي انجمن مديره هيات رئيس مزروعي رجبعلي :اجتماعي گروه
اسلامي شوراي مجلس نماينده بعنوان ايران روزنامهنگاران
.شد انتخاب مطبوعات بر نظارت هيات در
در اصفهان مردم نماينده كه مزروعي ما خبرنگار گزارش به
ديروز جلسه در راي يكصد كسب با است اسلامي شوراي مجلس
.شد برگزيده امر اين براي مجلس
صورت مطبوعات قانون ماده 10 ج بند اجراي در گيري راي اين
.گرفت
درخصوص اظهارنظر و حجاريان ترور پيرامون
به تهران شهر شوراي رئيس دانشگاه كوي
شد احضار دادگاه
شهر شوراي رئيس خسروي رحمتالله مهندس :اجتماعي گروه
شورا رئيس نايب حجاريان سعيد ترور پرونده پيرامون تهران
دادگاه به متهم بهعنوان خرداد روزنامه با مصاحبه و
در تهران شهر شوراي رئيس ما خبرنگار گزارش به.شد احضار
آن از يكي كه است كرده دريافت احضاريه دو تاريخ 20/4/79
ديگري و حجاريان ترور پرونده پيرامون شعبه 1413 از دو
روزنامه با مصاحبه با رابطه در و شعبه 1410 به مربوط
.است دانشگاه كوي پرونده پيرامون خرداد
وارده اتهامات از:گفت همشهري خبرنگار به خسروي مهندس
مربوط شعبه 1413 به احضار ميزنم حدس اما ندارم اطلاعي
شعبه 1410 به احضار وي.باشد حجاريان سعيد ترور به
مرداد نوزدهم در كه دانست مصاحبهاي به مربوط را دادگاه
روز يك و دانشگاه كوي محل در خرداد روزنامه با گذشته سال
هر در خود شاكيان خسروي.است شده انجام كوي حادثه از پس
و كرد اعلام انتظامي نيروي اطلاعات حفاظت را اتهام دو
آن از دانشگاه كوي مصاحبه درج بهخاطر نيرو اين:گفت
.است كرده ياد اكاذيب نشر بهعنوان
دارند؟ ويژگيهايي چه خلاق افراد
:مقدمه
اصولا كسي چه به كه بودهايد روبهرو سوال اين با آيا
در دارد؟ ويژگيهايي چه فرد اين ميشود ، گفته "خلاق"
نظر از ميدهد؟ انجام كاري چه شخصي و كاري زندگي
گفته خلاق او به چرا دارد؟ روحيهاي چه روانشناختي
تا بكنيم بايد چكار نميشود؟ گفته خلاق ما به و ميشود
در خلاقيت بگذريم حرفها اين از اصولا برسيم ، او به
ما درد به اصلا كه چيزي ميخورد ، ما درد چه به زندگي
كه ديگري زياد بسيار سوالات و برويم آن دنبال چرا نخورد
افراد ويژگيهاي به تنها اختصار دليل به مقاله اين در
و خلاقيت كه شد خواهد بيان سپس و ميشود اشاره خلاق
زندگي در ميباشند مديريتي بحثهاي از كه نوآوري همچنين
مختصري تعريف ابتدا.ميخورند ما درد چه به شخصي و كاري
ويژگيهاي سپس و شد خواهد ارائه نوآوري و خلاقيت از
.شد خواهد بيان خلاقاند كه افرادي
از تلفيقي گرديدن پديدار روانشناسي ، ديدگاه از خلاقيت
تعريف ناشناخته منابع از شهودگرايي بوسيله نو انديشههاي
در چيزها ديدن توانايي را خلاقيت (1988)پاپاليا.است شده
ديگر كس هيچ كه مشكلاتي ديدن غيرمعمولي ، و نو نظر يك
ارائه سپس و نميدهد ، را آنها بودن موجود تشخيص امكان
نوآوري و.ميداند اثربخش و غيرمعمولي جديد ، رهيافتهاي
خلاقيت از ناشي نوين ايدههاي بكارگيري از عبارتست
(1).(كونتز 1988)
بالاتر هوش از خلاق افراد چند ميدهدهر هانشان بررسي
خلاقيت ، فرد توسعه براي اما ند ، برخوردار متوسط از
باشد نابغه نبايد ضرورتا
خلاق افراد ويژگيهاي
نشان بررسي هستند؟ خاصي ويژگيهاي داراي خلاق افراد آيا
متوسط از بالاتر هوش از خلاق افراد چند هر كه ميدهد
باشد خلاق بسيار فرد اينكه براي اما هستند ، برخوردار
خلاق افراد.(نيكولز 1972)باشد نابغه نبايد ضرورتا
توجه مسائل پيچيدگي ميدهند ، ترجيح را بودن بديع و تازگي
مستقل قضاوتهاي به و ميكند جلب را آنان
توانايي آن ، بر علاوه.(هارنيگتون 1981 بارون)ميپردازند
اين در گوناگون افكار كردن يكي و كردن كامل كردن ، تمام
.است ديگران از بيش افراد
"بصري تفكر" با "كلامي تفكر" كردن يكي در خلاق افراد
با واقعيت بر مبتني و منطقي تفكر و (ولجر1958 كرشنر)
افراد از سرآمدتر (سالتر 1980) تخيلي و غيرمنطقي تفكر
.هستند غيرخلاق
به نسبت خود دروني علايق وسيله به بيشتر خلاق افراد
نظير بيروني عوامل تا ميشوند برانگيخته خلاق كارهاي
بيروني دلايل وقتي واقع ، در.ديگران تاييد يا پول شهرت ،
فكري كارهاي جزو ذاتا كه ميشود كارهايي انجام باعث
براي را خود انگيزه شخص است ممكن ميآيد ، حساب به خلاق
(2).بدهد دست از آن انجام
دارند نيز ديگري ويژگيهاي خلاق افراد فوق موارد بر علاوه
ويژگيها اين ميكند متمايز افراد ساير از را آنها كه
:از عبارتند
دقيق توجه صرف را خود وقت از عمدهاي بخش خلاق ، افراد -1
براي جديدي سوژههاي طريق اين از و ميكنند خود اطراف به
.ميكنند پيدا كردن فكر
در مستمر طور به و بوده كنجكاو بسيار خلاق افراد -2
.هستند عجيب و ناشناخته و جديد پيچيده ، موضوعات جستجوي
توانايي از كه افرادي با مقايسه در آنها سبب همين به
پيچيدهتري و بيشتر سوالات هستند ، برخوردار كمتري خلاقيت
بچهها در سادگي به را ويژگي اين.ميكنند مطرح را
.داد تشخيص ميتوان
خاصي اصالت از خلاق افراد توسط مسايل و مشكلات حل -3
.است برخوردار
و حل راه ارائه در و هستند انعطافپذير خلاق افراد-4
آنها(گيلفورد 1959)دارند بسيار آمادگي بديع و بكر انديشه
به دستيابي و تعقيب توانايي ويژگي ، اين از استفاده با
.هستند مختلفدارا راههاي از را مشكل حل راه
در و دارند تمايل ناهمنوايي و استقلال به خلاق افراد -5
خود اعتقادات يا و ميل خلاف بر دستورهايي كه مواردي
به ميدهند نشان تمايل آنها از سرپيچي به كنند دريافت
سازمانها در خلاق افراد مورد در مديريت اعمال سبب اين
به اگرچه آنها (كانجروپيترسن 1984) است دشوار بسيار
مورد به مبرم نياز ندارند ، اعتقاد ديگران از گرفتن دستور
آرامش آنها براي احساس اين زيرا دارند ، شدن واقع پذيرش
مطلب اين به آگاهي ضمنا.ميكند ايجاد را دلپذيري خاطر
نفس به اتكا شده ، واقع قبول مورد انديشههايشان كه
.ميكند ايجاد آنان در زايدالوصف
ترجيح ساده مسائل به را پيچيده مسائل خلاق ، افراد -6
راهحل يافتن براي بسيار علاقهمندي با و ميدهند
.ميكوشند
عليرغم خلاق افراد (1969) وايت نظريه اساس بر -7
ديگران با مقايسه با نبوده ، فعال بسيار ديگران ، استنباط
يكي هوشبرخوردارنيستند نيز خارقالعاده ذكاوت و هوش از
فرد هوش درجه بودن پائين و است خلاقيت نيازهاي پيش از
ميشود ، منجر خلاقيت ويژگي گرفتن قرار پائين به معمولا
.نميكند شخص بودن خلاق بر دلالت نيز سرشار اماهوش
هوش داراي افراد كه است عقيده اين بر (1972)كرتاگنبرك
در خلاقيت و ناتوانند نيز خلاقيت نظر از عموما پائين
شده مشاهده بيشتر ميانگين از بالاتر كمي هوش داراي افراد
باهوش اشخاص كه است معتقد (1962) گرتزل مورد اين در.است
ولي ميكنند عمل خوب بسيار تحصيلي ، مدارج در خوب ذكاوت و
.است كم بسيار بكند آنها خلاقيت بر دلالت كه كيفي شاهد
نسبتا همبستگي يا رابطه يك به پژوهشگران خلاصه طور به
وشيفر آناستاري).يافتهاند دست خلاقيت و هوش بين كم
(3).(وجكسن ، 1962 گتزل ;1971
توجه مورد قبلا كه ميبيند را وضعيتهايي و مسائل -8
يك اصولا.ميدهد ارائه بكري فكرهاي و است نگرفته قرار
محيط و نميگذرد مسائل كنار از بيتفاوت خلاق فرد
.ميدهد قرار توجه مورد دقت با هميشه را پيرامون
هم به را گوناگون منابع از حاصل تجربيات و ايدهها -9
قرار بررسي مورد مزيتشان مبناي بر را آنها و ميدهد ربط
و فكر ارائه بلكه نيست مشكل فكر ارائه كه چراميدهد
.بود خواهد مشكل..و باصرفه مفيد ، سودآور ، ايدههاي
دارند ، معين موضوع هر براي (بديل) شق چندين معمولا -10
ويژگي مهمترين از يكي (4).دارند فكر سلاست عبارتي به
در همزمان كه طوري به است فكر سلاست داشتن خلاق افراد
.باشد داشته را حل راه و فكر چندين مساله يك مورد
به محدود و ميكنند ترديد قبلي فرضهاي پيش به نسبت -11
خلاق افراد (دارند فكري استقلال)نميشوند عادت و رسم
و ميكنند بررسي گوناگون ديدگاههاي از را چيزي هر نوعا
.ميكنند نارضايتي احساس موجود وضعيت به نسبت معمولا
.است آن به ترديد و شك وضعيت ، يك بهبود براي قدم اولين
مدد بينشي و ذهني احساسي ، نيروهاي از فيالبداهه -12
خود تخيل بصيرت ، عين در (5)ميكنند ، استفاده و ميگيرند
.نمايند ارائه كارآمد فكري تا ميگيرند كار به نيز را
روش بهبود.هستند بهبود دنبال به هميشه عمل و فكر در -13
كه فكري عبارتي به استاندارد ، كيفيت ، بهبود كار ، انجام
بعد روز از شد ارائه جديد خدمتي يا محصول ارائه براي
همواره"تيلور قول به و داد بهبود را آن ميشود دوباره
".دارد وجود بهتري راه كاري هر انجام براي
در دارند دوست و هستند اجتماعي افرادي غالبا -14
از بتوانند تا باشند داشته عضويت متفاوتي گروههاي
.كنند استفاده آساني به نيز افراد ساير نظرات و ايدهها
:نتيجهگيري
زمان ، طي دراست ضروري سازماني هر بقاي براي خلاقيت
ديگر طرف از.ميشوند محو صحنه از خلاق غير سازمانهاي
;دارد بستگي آنها بازسازي به سازمانها حيات تداوم
وضعيت با اهداف كردن هماهنگ طريق از سازمانها بازسازي
;ميشود انجام اهداف اين حصول روشهاي بهبود و اصلاح و روز
و بياورد زيادي دوام نميتواند سازمان بازسازي ، بدون
است ، خلاقيت ثمره خود كه نوآوري طريق از جز هم بازسازي
بقاي و حيات ادامه براي سازمانها بنابراين.نيست ميسر
در خلاقيت نيازمندند ، خلاقيت طريق از بازسازي به خود
تمام در خلاق نيروهاي اين است خلاق نيروهاي كار سازمان
اين در موفق مدير هنرميشوند يافت وفور به سازمانها
آنها وجود از و شناسايي سازمان در را خلاق افراد كه است
كه ويژگيهايي نمايد ، استفاده سازمان وبازسازي بهبود براي
بسياري راهگشاي ميتواند شد اشاره آنها به مقاله اين در
اول نگاه در ويژگيها اين از بعضي بسا چه باشد مديران از
امروزي مديران.بيايد حساب به است ممكن ضعف يك عنوان به
براي موانعي كه باشند داشته توجه نكته اين به بايد ما
پرداختن ميطلبدو را مفصلي بحث كه دارد وجود خلاقيت بروز
عبارتند آنها امامهمترين است مقاله اين از خارج آنها به
-شكست3 و انتقاد از ترس -نفس2 به اعتماد عدم -از1
...و (6)ذهني تمركز عدم -همگوني 4 و همرنگي به تمايل
زدهايم عادت ما همگي كه كنيم قبول را نكته اين بايد
و ايدهها بروز از هميشه بايد سازمان مديريت بنابراين
.كند تشويق را خلاق وافراد نمايد استقبال جديد فكرهاي
نگرشي چنان بايد بپيوندد ، وقوع به خلاقيت اينكه براي
تغيير بر مبتني كه پيشنهادهايي از تا باشد داشته وجود
بهتزده يا سرد نگاه يك كند ، استقبال موجودند ، شرايط
وي به است كرده ارائه پيشنهادي كه زيردستي به رئيس
از جداي.ندهد پيشنهادها نوع اين از ديگر كه ميفهماند
- چيست؟ خلاقيت درباره ظاهر و زبان و مديريت نظر اينكه
پيشنهاددهنده ، براي اصلي ملاك -مخالفت يا ميكند طرفداري
.او سخن نه ميدهد ، انجام عمل در مدير كه است چيزي آن
را خود كه مديراني نيستند كم ما اداري نظام در متاسفانه
مجبورند كه افرادي را كارمندان و ميدانند "كل عقل"
از يكي مديران اين.كنند اجرا را آنها غيرمنطقي دستورات
باشد هستند اداري نظام در نوآوري و خلاقيت موانع مهمترين
سوم برنامه در...شاءا كهان
به است اداري تحول آن محورهاي مهمترين از يكي كه توسعه
غريب هميشه كه سالاري وشايسته شود توجه نيز نكات اين
.شود تبديل همه براي آشنايي به بار اين بوده
زارعي حسين:نوشته
تهران دانشگاه از دولتي مديريت فوقليسانس
:پينوشت و منابع
خلاق سازمان" مدنيپور ، رضا و مهرناز دكتر شهرآراي ، -1
پائيز و تابستان و 34 ، شماره 33 مديريت ، دانش "ونوآور
ص 40 1375 ،
،"مشكلات حل براي نوآوري و خلاقيت" محمود دكتر ساعتچي ، -2
ص 126 تابستان 1371 ، شماره 6 مديريت ، مطالعات فصلنامه
44-ص 45 شماره 1 ، منبع -3
فكرهاي گردآوري توان معناي به Idea Fluency فكر سلاست -4
.است مساله مورد در زيادي و متنوع
چاپ انتشاراتسمت ، مديريت ، اصول علي ، دكتر رضائيان ، -5
دوم ، 1370 ، ص 33
.ص 32 منبع ، همان -6
آفريقاي در زنان عليه فزاينده خشونت
جنوبي
به تجاوز مورد هزار سالانه 50:ژوهانسبورگ ، آسوشيتدپرس
ميشود ، جنوبيگزارش آفريقاي در پليس مراكز به زنان
را واقعي رقم زنان ، حقوق مدافع سازمانهاي كه درحالي
شده اعلام آمار برابر از 30 بيش شايد و خيليبيشتر
.ميدانند
موجود اجتماعي گرايشات و رفتارها ها ، گروه اين گفته به
و تجاوز درمورد گزارش ارايه از را زنان جامعه ، تكثر در
آن حتي و دارد ، بازمي عليهآنها آميز خشونت اعمال ساير
دراختيار تباط ار اين در را اطلاعاتي كه افرادي از دسته
.ميشوند گرفته ناديده ميدهند ، قرار پليس
با مبارزه ملي شبكه مدير ،"رامگوشي ماباتو" حال ، بااين
مبارزهاي سرگرم جنوبي آفريقاي:گفت زنان ، ضد بر خشونت
.است زنان عليه خشونت عليه شديد
كشور اين انتخابات نخستين جنوبي آفريقاي كه سال 1994 از
سياستمداران كرد ، برگزار نژادها شركتتمامي با را
سندهايي نويس پيش تصويبو زنان از حمايت در را قوانيني
كردند ، اما تدوين و تهيه زنان حقوق تثبيت و تحكيم جهت را
.است نشده حاصل كشور اين در توجه درخور تغييراتي
از يكي و مجلس در مخالف نماينده يك ،"ليله دي پاتريشيا"
روبه آن با اكنون ما كه چالشي": گفت حقوقزنان فعالان
".زيباست قوانين و اينمقررات تمامي اجراي هستيم ، رو
دسامبر كهاز خانوادگي و محلي خشونت با مبارزه قانون
از حفاظت هدفش درآمد ، بهاجرا آفريقايجنوبي در گذشته
آن در حتي و بود ، برابرخشونت در كودكان و سالمندان زنان ،
شده خشونتاشاره موارد با مسئولان برخورد لزوم چگونگي به
.بود
اما است ، خوبي بسيار قانون اين:گفت "ليله دي" خانم
قرار خودشان جايگاه در آن اجراي سازوكارهابراي تمامي
.ندارند
و فرهنگي محافل و شخصيتها شگفتي اظهار
دانشگاه دادگاهكوي راي از اجتماعي
كوي به حمله متهمان حكم اعلام پي در :اجتماعي گروه
در شگفتي اظهار ضمن فرهنگي و سياسي شخصيتهاي دانشگاه
.دادند نشان متفاوتي واكنش حكم اين برابر
:گفت وحدت تحكيم دفتر مركزي شوراي عضو شيخ ابراهيم
و شگفتزده متعجب ، دانشگاه ، كوي دادگاه حكم اعلام از
.شدم متاسف
در دانشگاه كوي دادگاه حكم اعلام از پس دقايقي وي
و نظام مجموعه به حكم اين:گفت ايسنا خبرنگار با گفتوگو
.كرد خواهد وارد لطمه آن آبروي و حيثيت
توصيفكردن مظلوم با وحدت تحكيم دفتر مركزي شوراي عضو
ولي كردند تقديم لبخند و گل دانشجويان:گفت دانشجويان
دادند؟ نشان واكنشي چه دانشجويان برابر در آنان ببينيد
متهمان به كه بود بهتر:گفت باره اين در نيز عبدي عباس
كه ميپرسيدند هم بعد و ميدادند فتح مدال كوي ، دادگاه
نزديد؟ بيشتر چرا
نتايج درباره اسلامي ايران مشاركت جبهه مركزي شوراي عضو
و مسكوني منزل مزايا ، يكسري بايد:افزود كوي دادگاه حكم
مشكل تا ميدادند آنها به هم ديگري چيزهاي و رتبه ارتقاي
.شود حل كاملا
پيشبيني اينگونه هرگز را حكم نتايج كه اين بيان با وي
. باشد اينطور اوضاع ;نميكرديم فكر:افزود نميكردم ،
بينرفتن از را اقدام اين نتيجه مشاركت جبهه مركزي عضو
رهامي بازداشت بين ارتباط درباره وي.دانست مشروعيت بنيان
ابراهيمي فرشاد حرفهاي كسي اگر:گفت كوي دادگاه نتايج و
جو يك اندازه به نميكرد ، منتقل مسئولان به و ميشنيد را
شرفشان چوب افراد ما ، مملكت در كه چند هر نداشت ، شرف هم
.ميخورند را
در احكام اين بازتاب پيشبيني در پايان در عبدي ، عباس
آن در چون است ، بهتر نكنم ، پيشبيني:داشت اظهار جامعه
.ميشويم شناخته مقصر ما مردم ، واكنش از بعد صورت
دستگاه:گفت نيز تهران استانداري امنيتي سياسي معاون
تهران ، دانشگاه كوي حادثه عاملان حكم مورد در بايد قضايي
.باشد عمومي افكار پاسخگوي
كوي حادثه رهبري ، مقام كه زماني:افزود "بابادي رضايي"
سوي از حكمي چنين صدور كردند ، توصيف "جنايت" را دانشگاه
.است عجيب واقعا قضايي دستگاه
كوي ، حادثه عاملان حكم كه مطلب اين اعلام با بابادي
دانشگاه كوي پرونده در:ساخت خاطرنشان است ، قضايي ظاهرا
موضوع اين و نشد پرداخته "شخصي پليس"موضوع به تهران
.است گرديده مطرح نظري آقاي طرف از بار اولين براي
فقط:گفت كوي دادگاه حكم صدور نحوه مورد در حبيبي نجفقلي
.متاسفم بسيار قضائيه قوه براي بگويم ، ميتوانم
به ديه پرداخت به اشاره با طباطبايي علامه دانشگاه رئيس
مشكل:گفت بيتالمال بودجه از دانشگاه كوي حادثه مصدومان
.نبود ديه دريافت دانشجويان ،
تحمل ما كشور:گفت پايان در طباطبايي علامه دانشگاه رئيس
اميدواريم.ندارد را غيرعقلاني و غيرمنطقي روشهاي
فضاي با چه گر كنند ، اقدام قانوني راههاي از دانشجويان
.ندارد وجود آنان حقوق احقاق به چنداني اميد موجود ،
تهران دانشگاه دانشجويان اسلامي انجمن مركزي شوراي عضو
:گفت باره اين در هم
كوي دادگاه متهمان براي صادره احكام خبر شنيدن از
.بود شوك يك مثل برايم خبر اين و شدم مبهوت دانشگاه
از زيادي تعداد حكم صدور از پس بلافاصله:گفت انصاري رضا
و تهران دانشگاه اسلامي انجمن دفتر با دانشجويان و مردم
ميكردند ، نگراني ابراز و گرفته تماس وحدت تحكيم دفتر
.ميريختند اشك تاثر ، شدت از آنها از بعضي حتي
صادره حكم كه بگويم ميتوانم جمله يك در فقط:افزود وي
حكمي چنين صدور دلايل فهم و بود دردناكتر كوي فاجعه از
.است مشكل برايم
پيامدهاي حكمي چنين صدور كه مطلب اين بيان با انصاري
آن پيامد اولين:داشت اظهار دارد بر در فراواني منفي
.است دانشگاه و توسعه آزادي ، دشمنان و خاطيان جسورترشدن
صدور:گفت دانشجويان وكيل دستگيري به اشاره با همچنين وي
اينگونه خشونتطلبان سوي از فضايي ، چنين در حكمي چنين
و اصلاحطلبان از و نباشند نگران كه ميشود برداشت
.نترسند قانونمداران
عادلانه رسيدگي براي اميدي وضع اين با:كرد اضافه انصاري
ابراهيمنژاد عزت مرحوم قاتل و شخصيها لباس پرونده به
.ندارد وجود
تهران دانشگاه دانشجويان اسلامي انجمن مركزي شوراي عضو
.شد دانشجويان سوي از فعال آرامش تاكتيك حفظ خواستار
تهاجم عاملان حكم درباره نيز مجلس نماينده شكوريراد علي
:گفت دانشگاه كوي به
عوامل حكم مانند نيز حكم اين درباره مردم نميكنم فكر
نظر اين از حكم اين و بپذيرند را چيزي حجاريان ترور
.است غيرمنتظره و تعجبانگيز
صادره حكم:گفت عمومي افكار نظر اظهار باره در شكوريراد
و ميشود عمومي افكار در نارضايتي سبب دادگاه سوي از
خسارات آينده در ميتواند نارضايتيها ، نوع اين انباشت
.باشد داشته پي در نظام براي را جبرانناپذيري
بازتاب
است لوچ عدالت فرشته چشم
شتم و ضرب دانشگاه ، كوي به شبانه تهاجم از يكسال
نخبهترين اموال و خوابگاه وحشيانه تخريب و دانشجويان
تاريخ در خود نوع در كه تهاجم اينميگذرد ملت فرزندان
يك كشور اول طراز مسئولين ديدگاه از است ، بيسابقه ايران
همين به.بود نظام حيثيت و اعتبار بر ننگي لكه و جنايت
نهايت در خواستند قضايي دستگاه از مسئولين قاطبه دليل
مجازات آن عاملان و رسيدگي پرونده اين به دقت و سرعت
جسمي و روحي جراحات و زخمها بر باشد مرهمي تا شوند
.دانشگاهيان و دانشگاه از حيثيت اعاده و دانشجويان
قوه براي بزرگ آزموني و فرصت ملي پرونده اين به رسيدگي
بود داده وعده كه بود آن جديد ورياست قضائيه
بازخواهد آن به را قضايي دستگاه رفته دست از اعتبار
ببينند بودند منتظر نظام و انقلاب دلسوزان همه.گرداند
نگاه چشم يك به را همه اين ، از بعد عدالت فرشته آيا
و بيپناه و مظلوم افراد حقوق است قادر آيا. ميكند
آيا و بگيرد جنايت اين عاملان و عامران از را تهاجم مورد
قدرتمند مسئولان با را آسيبديده و مجروح دانشجويان
ميبيند؟ برابر و چشم يك به امنيتي و انتظامي دستگاههاي
از پس پرونده اين متهمان مورد در نظامي دادگاه راي اعلام
متهم از 20 نفر تبرئه 18 و دادگاه جلسه آخرين از روز 42
مدافع وكيل زندانيكردن حال همان در و پرونده اصلي
قضائيه قوه در اصلاح و اميدها همه آسيبديده دانشجويان
.كرد مبدل ياس به را
نيز و نشريه يكباره18 تعطيلي بيسابقه حكم چون راي اين
چون عدالت فرشته داد نشان حجاريان سعيد ترور تيم حكم
و نميبيند يكسان و برابر را خود راست و چپ طرف گذشته
كند ، نگاه همه به تبعيض از بدور و عدالت به نيست قادر
در اصلاح به اميد است ، اينچنين كه زماني تا بنابراين
.است غيرمنطقي قضايي دستگاه
همداني مهدي
محسني با مناظره آماده الواعظين شمس
است اژهاي
وكلاي با ديدار در شمسالواعظين ماشاءالله :اجتماعي گروه
زندان در اژهاي محسني با مناظره آماده كرد اعلام خود
.است اوين
روزنامه اختيار در نامبرده وكيل طريق از كه نامه اين در
خود وكلاي از تشكر ضمن شمسالواعظين:است آمده گرفت قرار
اژهاي محسني آقاي با مناظره براي آمادگي اعلام مورد در
آقاي با مناظره براي نيز شخصا خود وكلاي بر علاوه:گفت
اعلام مستقل مطبوعات ناگهاني توقيف ابعاد مورد در اژهاي
و ميبرم بسر زندان در بنده كه آنجا از و ميكنم آمادگي
اين كه ميكنم اعلام اژهاي جناب آسودگيخاطر براي
نمايندگان حضور با و اوين زندان در ميتوان را مناظره
.كرد برگزار گروهي رسانههاي
در اژهاي آقاي با مناظره:داشت شمسالواعظيناظهار
با مطبوعات آزادي متقابل رابطه و قضايي امنيت حوزههاي
و باشد مفيد بسيار قضايي دستگاه براي ميتواند ملي امنيت
به پاسخگويي از دليل چه به اژهاي نميدانمآقاي من
مناظره اين برگزاري جهت شخصيتها و نهادها آمادگي اعلام
شخص مناظره اين دهنده پيشنهاد حاليكه در ميورزد ، امتناع
است ماه حدود 6 اكنون:گفت شمسالواعظين.است بوده ايشان
شكايت قضات انتظامي دادسراي به شعبه 1410 رئيس از كه
نشده رسيدگي شكايت اين به تاكنون اما ام ، كرده
انتظامي دادسراي به من پرونده حتي مسموع ، قرار به و است
.است نشده داده قضات
ما:داشت اظهار نيز صفري لطيف دكتر مزبور ملاقات در
اساسي قانون طبق خود نظارتي وظيفه به ششم مجلس منتظريم
مطبوعاتي پروندههاي در قانوني تخلفات موارد و كند عمل
مشخص ايران شريف مردم براي كه است وقت آن نمايد ، مشخص را
.نكردهايم خلافي و گناه هيچ ما كه ميشود
|