شما كودك خواب رازهاي
را كودكان يادگيري و حافظه قدرت چگونه
دهيم؟ افزايش
مالك حضور بدون روز جامعه ساختمان تفتيش
از كديور افترا و اكاذيب نشر دليل به
ميكند شكايت كيهان روزنامه
باشند داشته را قضاوت عام شرايط اگر
شوند قاضي توانند مي هم زنان
شما كودك خواب رازهاي
؟ كنيم تعبير را خود كودك خواب چگونه
موجوداتي صورت به را تخيلي شخصيتهاي كودك كه زماني *
حس داراي كودك اين يقينا ميكند ، مشاهده خواب در زنده
است خلاقيت
شده انجام كودكان چشم سريع حركات زمينه در كه مطالعاتي*
خواب بزرگسالان از بيشتر درصد ، 3 استكودكان داده نشان
ميبينند
فرزندتان كاش اي كه كردهايد فكر خود با حال به تا آيا
بگويد شما به و نمايد بازگو را حرفش راحتي به ميتوانست
ميگذرد؟ چه او بر روزها اين در كه
كودكتان از كردن سوال بدون حتي كه ميگوييم شما به ما
به امر اين در كارشناسان.كرد خواهيد كشف را او رازهاي
درون رازهاي كودكتان روياي و خواب چگونه كه ميگويند شما
.ميكند آشكار را او
پارك به را فرزندش "وينسلت مارسي" كه روزهايي از يكي
شب كه نمود خوابي تعريف به شروع سالهاش دختر 7 ميبرد ،
زندگي شيكاگو در كه ساله مارسي 40 خانمبود ديده گذشته
تعريف را خوابش دخترم كه هنگامي":ميگويد ميكند ،
ميكرده ، پرواز و بوده پرندهاي چگونه كه ميگفت و ميكرد
خيلي خواب ، اين":ميگويد او ".داشت خاصي درخشش صورتش
اين كه ميكردم احساس من و بود كرده خوشحال را او
مفهومش نميدانم من اما.باشد داشته خاصي معناي ميتواند
".چيست
در دخترش خواب زيرا.بود كرده حس درست كاملا "مارسي"
محققان كه است مديدي مدتهاي.است داشته معنايي حقيقت
معناي بزرگسالان خواب در خاصي علائم كه دريافتهاند
كشف به معطوف را خود توجه آنان اكنون و.دارد ويژهاي
روي طلا معدن اين اكتشاف به و نموده كودكان خواب رموز
.آوردهاند
كه "خواب شكار" كتاب مولفين از يكي "سيژل آلن" دكتر
شبانه كابوسهاي و روياها ودرك كشف براي والدين راهنماي
زمينه در كه مطالعاتي":ميدارد ابراز است ، كودكانه
كه است داده نشان يافتهاند انجام كودكان چشم سريع حركات
اين و.ميبينند خواب بزرگسالان از بيشتر درصد كودكان ، 3
نكات جلب مشغول سخت كودكان ذهن و فكر كه است دليل بدان
در كودك بنابراين.ميباشد كاوش و بررسي جهت تازهاي
از پس و ".ميكند روياپردازي آنان مورد در خواب زمان
معرفي به محققان كودك ، صدها روي بر تحقيق و مطالعه
معاني همچنين و ميبينند كودكان كه خوابهايي شايعترين
را فكري چه شما كودك ميگويد شما به كه روياها اين حقيقي
نيازمند چيزي چه به و دارد احساسي چه ميپروراند ، سر در
روياي و خواب ميگوييم شما به حال و پرداختند است ،
:دارد معنايي چه كودكتان
يك يا و جادويي اسباببازي يك خواب در كودكتان اگر *
كه نمود درك ميتوان ميبيند را تلويزيوني تخيلي شخصيت
.است برخوردار بالايي تخيل قدرت از او
رويا و خواب زمينه در تحقيقاتي كه "بالكلي كلي" دكتر
يا آهني پليس كودكي اگر":ميگويد است ، داده انجام
نگراني اظهار او والدين ببيند ، خواب در را سوپرمن
كردن زيادهروي از نشانهاي اين كه ميپندارند و ميكنند
ديگري چيز حقيقت اما ".است تلويزيون تماشاي در كودكشان
موجوداتي صورت به را تخيلي شخصيتهاي كودك كه زماني.است
حس داراي كودك اين يقينا ميكند ، مشاهده خواب در زنده
جديدي شرايط بايد شما كه معناست بدان اين و است خلاقيت
در را مختلف نقشهاي لباسهاي.كنيد فراهم او براي را
كوچكتان پسر كه هنگامي يا و دهيد قرار اختيارش در بازي
قدرت و ميشود ظاهر ديگري نقش هر يا و دريايي دزد نقش در
.شويد همبازي او با ميگذارد ، نمايش به را خود تخيل
ايستاده درس كلاس جلوي در كه ميبيند خواب كودكتان اگر *
.است مضطرب و نگران او كه نمود درك ميتوان است
روياي باشند تابستاني تعطيلات در اگر حتي كودكان اغلب ،
اين كه است دليل بدان اين و.ميآيد سراغشان به كلاس
.ندارد درس كلاس به ربطي هيچ خواب
مورد در كودك نگراني به رويا اين":ميگويد "باكلي دكتر"
موقعيتي با هماهنگيداشتن يا و كاري دادن انجام خوب
خود كودك به فقط" كرد؟ بايد چه مورد اين در ".است مرتبط
و دارد معنايي چه او روياهاي مانند خوابهايي كه بگوييد
و آزرده را او كه را موضوعي تا كنيد كمك او به اينكار با
".نمايد بازگو را آن و بياورد خاطر به است ساخته نگرانش
كودك تا ميشود سبب كه كاري تنها":ميگويد "سيژل" دكتر
را او نگرانيهاي كه است اين باشد داشته بهتري احساس
".كنيد برطرف
ميتوان است افتاده زمين كه ببيند خواب در كودك اگر *
كرده پيدا مشكلي صميمياش دوست با است ممكن كه نمود درك
.باشد
رويا اين ديدن معمولا":ميدارد ابراز "باكلي" دكتر
او ".مينمايد تنهايي احساس كودك كه است اين نشانگر
از كه ميكند احساس اما داريد تعلق او به شما كه ميداند
به خود معمولا مشكل اين و است شده رانده دوستانش جمع
.ميگردد حل خود
مورد در خود فرزند از":ميكند پيشنهاد "باكلي" دكتر
دوستانش از يكي با اگر.كنيد سوال دوستانش با او روابط
".نمايد حلوفصل را آن تا كنيد كمك او به دارد مشكلي
يك از يا و ميكند شنا كه ميبيند خواب كودكتان اگر *
به او كه نمود درك ميتوان ميرود بالا طناب يا درخت
.شود موفق برنامهاي در كه است گرفته تصميم تازگي
خواب در "هاوكينز راستي" نام به سالهاي پسر 10 اخيرا ،
چند براي توانسته و ميكند شنا آب زير در كه است ديده
بالاخره":ميگويد مادرش به او.كند حبس را خود نفس ساعت
ديدم را عظيمي جمعيت آمدم بالا گرفتن نفس براي كه وقتي
"اسپار پام" دكتر.ميكردند تشويق مرا و بودند ايستاده كه
زماني "دريابيم را كودكمان خوابهاي چگونه" كتاب نويسنده
به بار اولين براي تازگي به "راستي" كه ميشود متوجه كه
هيچگونه خوابي چنين ازديدن است يافته راه بيسبال ليگ
كودك كه زماني":ميگويد "اسپار" دكترنميكند تعجبي
بيشتر او روياهاي ميكند آغاز را جديد مبارزهاي و كشمكش
".ميباشد درخت از رفتن بالا يا كردن شنا شامل
با ميشود روبرو جديد مبارزهاي با شما فرزند كه زماني
ميتوانيد شما و !ميشود پيروزي نظارهگر خاطر اطمينان
موفقيتهايش ستودن و كردن تشويق با را او نفس به اعتماد
.دهيد افزايش مسير طول در
ميتوان ميبيند خواب در را خانگي حيوانات كودكتان اگر *
.مينمايد امنيت احساس او نمود درك
گربه يا سگ شما ، فرزند اگر":ميگويد "اسپار" دكتر
آرامش با ميتوانيد شما ميبيند ، خواب رادر خانگيتان
كودك خواب در خانگي حيوانات حضور زيرا ".كنيد استراحت
.اوست آرامش و امنيت احساس نشانگر
ميتوان ميكند پرواز كه ميبيند خواب در كودكتان اگر *
.است خوشحال او كه نمود درك
از يكي كردن پرواز":ميدارد ابراز "اسپار" دكتر
معمولا چونميبيند كودك كه است خوابهايي لذتبخشترين
بسيار شما فرزند كه معناست اين به كردن پرواز روياهاي
سر در مطلوبي آرزوهاي و والا وآرمان است شاداب
و شادي نشانگر پرواز روياهاي همچنين ".ميپروراند
.است وافر خوشحالي
نباشيد كودكتان شبانه كابوسهاي نگران
تحقيقاتي رويا و خواب زمينه در كه "بالكلي كلي" دكتر
هنگام شب كودكي اگر":ميدارد ابراز است ، داده انجام
ديدن اماميكنند نگراني اظهار شودوالدينش كابوس دچار
كابوس.نيست روحي ناراحتي از نشانهاي همواره كابوس
و بوده طبيعي بيفتد اتفاق يكبار هفتهاي اگر شبانه
".است سلامتي نشانگر حقيقتا
در تا مينمايد كمك كودك به كابوس ديدن" است؟ چنين چرا
عصبانيت برايش است ممكن كه روزمرهاش زندگي مسائل مورد
به رفتن.نمايد كاوش باشد داشته همراه به نگراني يا
قبيل اين از بار ، اولين براي اردو به رفتن يا جديد منزلي
ديدن كه گفت ميتوان حقيقت در.ميرود شمار به مسائل
حساب به كودك طبيعي رشد مراحل از شبانهبخشي كابوسهاي
".ميآيد
بارباراسمالي:نويسنده
روشنپور الهام:ترجمه
را كودكان يادگيري و حافظه قدرت چگونه
دهيم؟ افزايش
كلمههايي و تصويرها ساله ، هفت تا پنج سنين كودكان براي
عكسهايي.بيافتد كار به حافظهشان تا ببريد كار به را
گلها نام آوردن بهياد در است ممكن گياهشناسي باغ از
روشهاي سالگي يازده تا هفت سنين از كند ، كمك او به
راههاي بهترين كشف براي.ميگيرد شكل كودكان يادگيري
موزه يك به را او بردن ميتوان كودك ، يادآوري و يادگيري
ميشود ديداري نمايشهاي جذب او آياكرد مشاهده كودكان
ميان در آموزگارش با را مشاهداتتان سپس شنيداري؟ يا
.ببريد بكار منزل در را آنها و بگذاريد
جواب او "بود؟ چطور مدرسه امروز":بپرسيد خود كودك از
چه ورزش كلاس در:كنيد سوال سپس ،"نميآيد يادم":ميدهد
."هيچي":ميگويد "كاركردي؟
ميكنيد ، صحبت طولاني روز يك پايان در خود فرزند با وقتي
موقت ، بهطور او ، ذهن تهي مخزنهاي كه ميرسد نظر به
بچههاي همين درحقيقت ، اما.ميشوند حافظه جايگزين
و سپردن خاطر به كردن ، فكر در را بالايي توانايي دبستاني
.هستند دارا جديد اهداف به رسيدن براي حافظه كاربرد
سن حدود رسمي آموزش شروع زمينه در توافقي كلي ، بهطور
كودكان زباني مهارت زمان ، آن تا.ندارد وجود سالگي پنج
از حسي نيز واژهها.ميكند كمك مطالب حفظ در آنها به
سنين در كودكان.ميكند تقويت او در را رويدادها و تفكر
افكارشان بتوانند آن با كه دارند كافي اطلاعات سال ، هشت
به بهتر و كنند موثرسازماندهي و بخش نتيجه طور به را
با آنها سالگي ، يازده و هشت سنين بين.بسپارند خاطر
استراتژيهاي و قوانين آموزگاران و مادر و پدر تشويق
به ميشود ، نظاممند كردن حفظ و يادگيري سبب كه را حافظه
.ميبرند كار
جهت در خود موقت حافظه از كودكان ابتدايي ، دوره در
ميكنند استفاده كلمهها خواندن مانند آموزشي مهارتهاي
اطلاعاتي هميشگي ذخيره براي كه را مدت دراز حافظه و
ظرفيت چنانچه.ميدهند پرورش نيز است ، كشورها نام مانند
روي ماندنيتري اثرهاي يابد افزايش اطلاعات ذخيرهسازي
استراتژيهاي از يكي ممارست و تمرين.ميگذارد ذهن
.ميكنند استفاده دبستاني بچههاي كه است حافظه پيشرفته
آنها ميكنند سعي خود معلومات پيش از بيش تكرار با ;يعني
بلوغ از قبل سنين به ورود با كودكانبسپارند خاطر به را
بيهوده كاري موارد بسياري در تمرين ، آن كه ميشوند متوجه
.است
اجتماعي كتاب از بخشي سپردن خاطر به براي همچنين ،
متن خواندن از آسانتر آن مهم نكتههاي خلاصهكردن
درست روش شناخت با ميتوانيد شما.است مكرر بهطور
بهطور حافظهاش از استفاده در را او فرزندتان ، يادگيري
روزانه فعاليتهاي مشاهده با همچنين ، دهيد ياري سودمند
او.ميشود متوجه را مطالب چگونه كه درمييابيد فرزندتان
و شنيدن با يا و ميخواند كه را چيزي آن است قادر
.بسپارد خاطر به شكل بهترين به ميدهد تشخيص لمسكردن
گوش با مثال ، طور به شنوايي ، حس طريق از كودكان از برخي
نيز شما.ميفهمند بهتر را درس آن تكرار و نوار به دادن
زندگي در را يادآوري ابتدايي و ساده شيوههاي ميتوانيد
چگونه كه دهيد نشان فرزندتان به و كنيد اعمال خود روزمره
به خريد براي وقتي.دهد انجام مدرسه تكاليف در را آنها
اولين بخواهيد كودكتان از نمونه ، براي ميرويد ، بيرون
كلمه سپسبسپارد خاطر به خريد ليست در را كالا هر حرف
او يادآوري سبب روش اينكنيد هجي برايش را آمده دست به
خامه ، پنير ، :اول حرف مانند).اجناسميشود خريد براي
ليست يا و ميدهد تشكيل را "پختن" كلمه كه ;نان تخممرغ ،
با را كار همان كه بگوييد او به و كنيد تهيه را آهنگيني
"نيست يادم":ميگويد كه كودكي.دهد انجام فهرست افزايش
:ميدهد جواب راحتي به ميپرسيد مدرسه درباره او از وقتي
است ممكن نيز او ".كنم صحبت دربارهاش ندارم دوست الان"
حجم از پس كه معلوماتي به راجع صحبت و آوردن خاطر به در
داشته مشكل آورده ، دست به آن از ناشي خستگي و مطالب زياد
چه":گفت ميتوان "بود؟ چطور مدرسه":پرسش جاي به باشد ،
جالب برايت چيزي چه" يا و "بود؟ خندهدار و جالب چيزي
شما كه را آنچه باشيد ، راحت و بنشينيد سپس "نبود؟
آن در آينده در كه است خوشي خاطرههاي سرچشمه ميآموزيد
.بود خواهيد سهيم
تاپسون ميليس دكتر:نوشته
قرايي معتمد بهجت ترجمه
مالك حضور بدون روز جامعه ساختمان تفتيش
به امروز خود حقوق پيگيري براي روز جامعه شركت مسئولان
ميروند مطبوعات دادگاه شعبه 1410
ماموربدون 11(مرداد هفتم) ديروز صبح :اجتماعي گروه
را روز جامعه شركت به متعلق ساختمان پلمب مالك حضور
چهار مدت به را ساختمان اين از بازديد و تفتيش و شكسته
.گرفتند سر از ساعت
پي در روز جامعه شركت اندركاران دست ما خبرنگار گزارش به
(مرداد هشتم) شنبه امروز داشتهاند اعلام ماموران اقدام
مراجعه مطبوعات دادگاه 1410 خودبه حقوق پيگيري براي
.ميكنند
فاقد را مزبور ماموران اقدام جامعهروز شركت مسئولان
و تا 112 ماده 96 به استناد با و دانسته قانوني وجاهت
گونه هر داشتهاند اعلام دادرسي آيين قانون ماده 78
با بايد افراد منازل و اماكن بازرسي و تفتيش معاينه ،
در حركتي هرگونه صورت اين غير در گيرد ، صورت مالك حضور
.ندارد قانوني وجاهت بازديد يا و تفتيش قالب
عمومي روابط اطلاعيه به اعتراض در همچنين روز جامعه شركت
توقيف خصوص در مردادماه پنجم در تهران استان دادگستري
نشريه انتشار محل ساختمان پلمب و گوناگون هفتهنامه
موسسهاي روز ، جامعه انتشار و چاپ شركت است شده يادآور
شماره به و تاريخ 2/11/76 به كه است قانوني و رسمي
كل اداره در) كشور املاك و اسناد ثبت سازمان در 137384
.است رسيده ثبت به (صنعتي مالكيت و شركتها
و انتشار:آن كار موضوع شركت اين رسمي اساسنامه برابر
و ليتوگرافي تاسيس ;قانوني جرايد و روزنامه كتب ، توزيع
سالها شفاف و علني صورت به شركت اين لذا است چاپي امور
نياز فني خدمات كه قانوني كتاب و نشريه هر به كه است
آنها از يكي و ميدهد و داده ارائه فني خدمات باشد داشته
با تاكنون شركت اين.است بوده "گوناگون نامه هفته"
اجارهاي بصورت تاكنون تاسيس آغاز از نشريات از هيچكدام
اقدام خدمات فروش قالب در تنها و است نبسته قراردادي
.است كرده
مديره هيات رئيس وليبيگ ، مهندس شركت اين عامل مدير
ماشاءالله مديره هيات عضو و جلائيپور حميدرضا
و امتياز فاقد" شركتي تاسيس ادعاي لذا.است شمسالواعظين
استناد و است واقع خلاف اساس از "قانوني پروانه و وجاهت
.است قضا شان از دور مبهمي عناوين چنين به
در 4/5/79 است آمده همچنين روز جامعه شركت تكذيبيه در
ساختماني پلمب دستور شركت صاحبان قانوني حقوق رعايت بدون
و روز جامعه شركت كار محل آن از بخشي فقط كه شود مي داده
بوده آزادگان عصر روزنامه تحريريه محل آن از كوچكي بخش
محل ساختمان اين طبقات از پارهاي مثال عنوان به.است
است آنها شخصي ملك و حقيقي اشخاص شخصي كتابخانه و كار
بدون و ميشود صادر ساختمان كل پلمب دستور اينهمه با ولي
در شاغل افراد و سكنه كليه عامل ، مدير به رسمي حكمي دادن
كار اين كه ميكند خارج ساختمان محل از را ساختمان كل
.است قانوني وجاهت فاقد آشكارا نيز
از كديور افترا و اكاذيب نشر دليل به
ميكند شكايت كيهان روزنامه
كيهان روزنامه از رسما كديور محسن :اجتماعي گروه
.ميكند شكايت افترا و اكاذيب نشر بهدليل
خود وكيل به نامهاي در كديور محسن ما خبرنگار گزارش به
ادعا كه ماه تير كيهان 25 روزنامه نخست تيتر به اشاره با
اعلام ، گرفته پول آمريكايي سازمان يك از كديور بود كرده
حقوقي و حقيقي اشخاص از يك هيچ از تاكنون:است كرده
عنوان بههيچ را وجهي بينالمللي نهادهاي و غيرايراني
دريافت مطلقا آن غير و حقوق مالي ، كمك جايزه ، از اعم
مجامع از هيچيك جانب از اينكه دوم و نكردهام
با تماسي هيچ حقوقي و حقيقي اشخاص و بشر حقوق بينالمللي
است نشده گرفته فوق زمينه در من خانواده با يا اينجانب
به آن امثال و مالي كمك دريافت به نسبت اينكه به برسد چه
.باشم كرده رضايت ابراز انحا از نحوي
طريق از ;كيهان ادعاي رويت از بعد:است داده ادامه كديور
متاسفانه اما نمودم تكذيب را كيهان ادعاي خبرگزاري
و استناد بدون روز هر آن با همسو جرايد و كيهان روزنامه
عليه اهانت و اكاذيب نشر به وسيعي حجم در مختلف انحاء به
قبلي شكايت به اشاره با ادامه در وي.دادند ادامه اينجانب
صالح از آن به رسيدگي عدم و كيهان روزنامه از خود
روزنامه از رسما وكيل بهعنوان است خواسته نيكبخت
.كند شكايت كيهان
باشند داشته را قضاوت عام شرايط اگر
شوند قاضي توانند مي هم زنان
احساسات غلبه بخاطر زن ميگويند كه اين :اجتماعي گروه
هم مرداني بسا چه و نيست صحيحي مطلب شود ، قاضي نميتواند
.دارد غلبه ارادهشان و تفكرات بر احساساتشان كه هستند
در اسلامي بشر حقوق كميسيون عضو بجنوردي موسوي آيتالله
فرهنگي -اجتماعي سرويس خبرنگار با اختصاصي گفتوگوي
اسلام ، مقنن و است تكوين تابع هميشه تشريع:گفت ايسنا
آنهاست خود تعلق در كه مصالحي و مفاسد براساس را احكام
.ميشمارد حرام و واجب
بلكه نيست مادي بدن به انسان انسانيت و حقيقت:افزود وي
و مذكر از بالاتر مرحله يك كه ناطقه نفس را انسانيت
.ميدهد تشكيل است مونثبودن
هيچگونه و مشتركند حقوق در مرد و زن:كرد اضافه وي
كه جايي مگر ندارد ، وجود آنها بين حيث اين از تفاضلي
وظايف آنجا در و زن يا است مرد به متعلق حقوق يكسري
حقوق در قانونگذاري طبيعت اصلا و ميآيد بوجود متفاوتي
.است حقوق اشتراك قانونگذاري در اوليه اصل و است مشترك
از را ذكورت فقها اكثر:گفت بجنوردي موسوي آيتالله
به ميكنند ، اجماع ادعاي آن بر و ميدانند قضاوت شرايط
البته كه ميآورند دليل بعنوان هم را رواياتي ترتيب همين
زن چه و است "شرط به ليس شرط" ذكورت شرط اين گفت ميتوان
ميتوانند باشند داشته را قضاوت عام شرايط اگر مرد چه و
.شوند قاضي
مثال باب از آمده احاديث و روايات در كه آنچه:افزود وي
كه اين و باشند مردان تنها مخاطبش كه اين نه و بوده
مرد ميتواند هم مجتهد باشد ، مجتهد بايد قاضي ميگويند
.ندارد ارزشي باب اين در فقها اجماع و زن هم و باشد
براي كس هر فهم:كرد اضافه اسلامي بشر حقوق كميسيون عضو
.كند تحميل ديگران به نميتواند را اين و است حجت خودش
هر و ميباشد آزادي اصل با مغاير صورت اين در كه چرا
و كند فكر ميتواند آزادانه خود انديشه در مجتهدي
بايد مجتهد يك و باشد پويا بايد اجتهاد البته بينديشد ،
بگيرد نظر در را مكان و زمان عامل آن ، استنباط و راي در
دين:گفت پايان در وي.نداند اينها از جداي را خود و
.نيست خاصي مكان و زمان به محدود و است جهاني دين اسلام
جدا مكان و زمان از را احكامش نميتواند شكل اين به ديني
آن جوابگوي جهاني ترقي و توسعه با همزمان بايد بلكه كند
اهداف خلاف اين نباشد جوابگو دين اگر و باشد توسعه همه
.است اسلام
|