يافت گشايش قم در ولايت سال كتاب دبيرخانه
دوره هر در كشور آموزش روز يك هزينه
است ريال ميليارد تحصيلي 110
كشور دانشآموزي سازمان كار به آغاز با
شد خواهد تاسيس بزودي دانشآموزي خبرگزاري
با ;كودكان در پرفعاليتي به علمي نگاهي
كنيم؟ برخورد چگونه فعال بيش كودكان
دستگاه ;ايراني پژوهشگر يك توسط
بلعيدن فشار و معده اسيد اندازهگيري
شد ساخته
انسانها زندگي زماني قرآن ، :مهاجراني دكتر
قلبآنها و فكر در كه ميكند دگرگون را
كند پيدا راه
يافت گشايش قم در ولايت سال كتاب دبيرخانه
با ولايي اثر برترين گزينش دبيرخانه :فرهنگي علمي گروه
"البيت آل" موسسه و اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت همكاري
يزدي حائري عبدالكريم شيخ حاج العظمي آيتالله منزل در
.يافت گشايش قم در
در اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزارت عمومي روابط گزارش به
وزير مقام قائم جامعي ، مسجد احمد مركز اين گشايش مراسم
حضور قم علميه حوزه استادان و طلاب از جمعي و ارشاد
.داشتند
ميلاد ميمنت به سال هر شعبان ماه نيمه در دبيرخانه اين
بار نخستين براي كه كتابهايي ميان از (عج)وليعصر حضرت
عربي ، فارسي ، زبانهاي به گذشته ميلادي و شمسي سال در
و آثار و شخصيت درباره آلماني و فرانسوي انگليسي ، اردو ،
را آثار بهترين شدهاند ، منتشر جهان در (ع)بيت اهل معارف
.ميكند معرفي و انتخاب
از "ولايت سال كتاب دبيرخانه" عنوان با كه دبيرخانه اين
هياتي به را آثار انتخاب و ارزيابي كار ميشود ياد آن
آثار بررسي ، از پس و ميسپارد علما و صاحبنظران از مركب
خواهد معرفي نوجوان و كودك و بزرگسال بخش دو در برگزيده
.شد
مراسمي در برگزيده كتابهاي پديدآورندگان به سال هر در
.ميشود اهداء نفيس جوايزي و تقدير لوح ويژه ،
شيخ العظمي آيتالله سابق منزل كه دبيرخانه محل
يكصد و است قم علميه حوزه موسس يزدي ، حائري عبدالكريم
كه شده خريداري قم آلالبيت موسسه توسط دارد ، قدمت سال
خواهد بازسازي و مرمت كشور فرهنگي ميراث سازمان نظارت با
.شد
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير مقام قائم جامعي مسجد احمد
قم در ولايت سال كتاب دبيرخانه از بازديد طي پنجشنبه
از (عج)وليعصر حضرت مبارك ميلاد ميمنت به سال هر:گفت
معارف و آثار و شخصيت درباره كه كتابهايي ميان
آثاري است شده منتشر كشورها ديگر و ايران در (ع)اهلبيت
:گفت وي.ميشود تجليل آنها پديدآورندگان از و برگزيده
و برگزيده نوجوان و كودك و بزرگسال سطح دو در آثار اين
.شد خواهد معرفي
دوره هر در كشور آموزش روز يك هزينه
است ريال ميليارد تحصيلي 110
:گفت پرورش و آموزش وزير آموزشي معاون :فرهنگي علمي گروه
تحصيلي دوره يك طول در مدارسكشور در آموزش روز هر هزينه
.است ريال ميليارد 110
و رييسان گردهمايي در شنبه پنج روز عصر فاني علي
در غربي آذربايجان پرورش و آموزش ادارات آموزشي معاونان
را پرورش و آموزش وزارت عمراني و جاري بودجه كل مهاباد ،
اين با:شد يادآور وي.كرد اعلام ريال ميليارد هزار 20
روز يك حتي نيست جايز كشور در آموزشي بالاي هزينههاي
تشريح با فاني.بيفتد تاخير به مدارس كار نيز
اظهار آموزشي مراكز در مستمر پرسشهاي طرح نهادينهكردن
و آموزش حركت" آينده ، تحصيلي سال شعارهاي از يكي:داشت
.است "مستمر پرسشهاي سوي به پرورش
طرح اجراي:گفت پرورش و آموزش وزير آموزشي معاون
تحصيلي افت كاهش باعث آموزشي مراكز در مستمر پرسشهاي
تاثير نيز پرورش و آموزش هزينههاي صرفهجويي در و شده
براي مهمي عاملين را مدارس مديران وي.داشت خواهد بسزايي
و آموزش روساي:شد يادآور و كرد عنوان آموزشي اهداف تحقق
لازم شاخصهاي گرفتن نظر در با مديران انتخاب با پرورش
مديران با را خود ديدگاههاي و نموده بيشتري دقت بايد
نتيجه به لازم طرحهاي ارائه در تا كنند نزديك بهم مدارس
.برسند مطلوب
كشور دانشآموزي سازمان كار به آغاز با
شد خواهد تاسيس بزودي دانشآموزي خبرگزاري
دانشآموزي سازمان كار به شروع با :فرهنگي علمي گروه
.شد خواهد تاسيس نيز دانشآموزي خبرگزاري اسلامي جمهوري
و آموزش وزارت دانشآموزي فعاليتهاي كل مدير مددي رضا
:گفت سمنان در خبرنگاران جمع در مطلب اين اعلام با پرورش
در خبرنگار دانشآموز هزار پنج حاضر حال در
.ميكنند فعاليت كشور در دانشآموزي تشكلهاي قالب
اين پوشش تحت اردوگاههاي اينكه به اشاره با سپس وي
:افزود نيست كشور دانشآموزي جمعيت پاسخگوي وزارتخانه
جمعيت از سوم يك پاسخگوي سالانه تنها فعلي اردوگاههاي
.است دانشآموزي
وجود فعال غير و فعال اردوگاه كشور 313 در:افزود مددي
پذيرش قابليت اردوگاه تعداد 198 اين از كه دارد
.داراست را شبانهروزي
روزه يك پذيرش به قادر نيز اردوگاه همچنين 50:گفت وي
حاضر 60 حال در:كرد اضافه مقام اين.است دانشآموزان
.است ساخت دست در كشور در اردوگاه
تاكيد پرورش و آموزش وزارت دانشآموزي فعاليتهاي كل مدير
شوراهاي ايجاد دانشآموزي ، تشكلهاي تقويت:كرد
فعاليتهاي اهم از دانشآموزي سازمان تاسيس و دانشآموزي
.است دانشآموزان دادن مشاركت براي خانه وزارت اين
با ;كودكان در پرفعاليتي به علمي نگاهي
كنيم؟ برخورد چگونه فعال بيش كودكان
حركتي فعاليت ازدياد دچار كه هستند پسرها بيشتر *
پسربه هشت معادل تقريبا نسبت اين و دخترها تا ميشوند
اين لحاظ از خانوادگي الگوي هيچ معمولا.است دختر يك
نميشود يافت اشكال
روبهرشد افزايش با ما سو ، اين به جهاني دوم جنگ از
يا (Hyperkinesis) پرفعاليتي عنوان تحت خاصي ناراحتي
بيشك.هستيم روبهرو (بزرگسالان و)كودكان ناآرامي
نشان خود از زيادي حركتي فعاليت كه هستند بسياري كودكان
اين.است نشده داده تشخيص آنان بيماري هرگز اما ميدهند ،
.ميشود برآورد ميليون پنج تا يك بين آمار
كه نيست بچهاي صرفا ناآرام ، و وجوش پرجنب كودك
به قادر خود توانايي و صلاحيت عدم دليل به پدرومادر
نقص چند يا يك با كودكي بلكه نباشند ، او كنترل
.است عصبشناسي حد در فيزيولوژيك
متمايز ديگران از را ناآرام كودك بسياري ، خصوصيتهاي
ويژگيها اين اكثر يا چندين داراي كودكان بعضي.ميكند
ويژگي چند تنها كودكان بعضي كه حالي در هستند ،
كودكان علاوه به.ميدهند نشان خود از را انگشتشمار
حالات روز ، از بخشي در تنها كه ميشوند يافت هم ناآرامي
در همه اين با و ميسازند آشكار را ديگر علائم يا تهاجمي
.هستند داشتني دوست و راه سربه بسيار روز اوقات بقيه
ميشوند حركتي فعاليت ازدياد دچار كه هستند پسرها بيشتر
دختر يك پسربه هشت معادل تقريبا نسبت اين و دخترها تا
يافت اشكال اين لحاظ از خانوادگي الگوي هيچ معمولا.است
خانواده در كودك يك از بيش ندرت به واقع در.نميشود
برادرها و خواهرها ساير و ميشود گرفتاري اين دچار
.هستند عادي معمولا
همراه يادگيري اختلالات با غالبا حركتي ، فعاليت ازدياد
يا عادي هوشي ضريب از معمولا ناآرام كودك چند هر است ،
از يادگيري اختلالات.است برخوردار ميانگين حد از بالاتر
.ميشود ناشي كلاس در كافي كارايي و تمركز در توانايي عدم
رها خود حال به درمان بدون كودك پرجنبوجوشي چنانچه
در هوشي چند هر ميافتد ، عقب مدرسه از كودك طبعا گردد ،
.دارد ميانگين بالاتراز يا عادي حد
پرجنبوجوش كودك ميتوان غالبا خاصي ، ويژگيهاي روي از
نكرده ، پيدا والدين جانب از مناسبي تربيت كه كودكي از را
مشاوره آيا كه اين تعيين به زير ويژگيهاي.داد تفريق
:ميكنند كمك خير ، يا است ضروري كارشناسانه
ميدهد ، انجام كه كاري براي كودك فعاليت و جوش و جنب -1
او.حركتند حال در دايما كودك پاهاي و دستها:است زياد
بدن جنباندن و خوردن وول رقصاندن ، دادن ، تاب به تمايل
زندگي زودرس خيلي مراحل در گاه پرفعاليتي اين.دارد خود
ديواره يا ميلهها به مرتبا كودك وقتي ميشود ، ديده
تخت شدت به يا ميزند ، ضربه سرش به ميزند ، ضربه تختش
.ميدهد تكان را خود
اين طبيعت جزو والدين و همسالان به نسبت تهاجم -2
مزاحم آني اميال روي از بياختيار كودك:است كودكان
دست خود كار اين از نميتواند و ميشود ديگران فعاليت
دست كس همه و چيز همه به كه دارد زيادي وسواس او.بردارد
او و دارند خطر برايش اغلب تهاجمي فعاليتهاي اين.زند
.نيست خطر تشخيص به قادر خود
كودك واكنش چگونگي تعيين:بودن پيشبيني غيرقابل -3
و است آني اميال تابع او.است دشوار خاص موقعيتي به نسبت
نشان واكنش گوناگون انحاء به مختلف مواقع در است ممكن
او دلخواه طبق كار وقتي بويژه است هيجاني شدت به او.دهد
.نميرود پيش
بايد كه دارد بسياري تقاضاهاي ناآرام كودك:بيتابي -4
گريه آشكاري دليل هيچ بدون گاه او.شوند برآورده فورا
.ميگردد مايوس و دلسرد آسان خيلي و ميدهد راسر
:تمركز در توانايي عدم همراه به كوتاه توجه گستره -5
و ميرساند اتمام به را پروژهاي بندرت ناآرام كودك
خوردن هنگام كلاس ، و مدرسه در نشستن ساكت به او توانايي
است ، محدود بسيار تلويزيوني برنامههاي تماشاي يا غذا
مثال ، براي.ببرد لذت برنامه يا فعاليت آن از اگر حتي
تلويزيوني برنامه يك از بردن لذت وجود با كودك است ممكن
.كند تماشا را آن و بنشيند جا يك آرام نتواند خاص
روي ميرود ، ديگر صندلي طرف به ميشود بلند جايش از او
پخش سرتاسر و برميگردد اوليهاش جاي به مينشيند ، زمين
.ميدهد جا تغيير و ميخورد وول دايم برنامه
سربه بيدقت ، غالبا را كودك:ضعيف بسيار هماهنگي -6
مشاهده همه ، اين با ميخوانند ، چلفتي پا و دست و هوا
بدنش چپ و راست سمت نميتواند او كه ميدهد نشان دقيقتر
و لباس دكمههاي انداختن جا.سازد هماهنگ هم با را
شكل و نوشتن در او.است مشكل برايش لباس اصلاپوشيدن
در نميتوانند دستهايش و چشمها زيرا دارد ، مشكل كشيدن
گرفتن چون ورزشهايي در او.كنند كار يكديگر با هماهنگي
.دارد تصادم اشياء با اغلب و است ضعيف توپ كردن وپرتاب
گسترش نيز او فكري فرايندهاي به بدن هماهنگسازي در ضعف
كه را چيزي آن خلاف دقيقا است ممكن كودك.مييابد
در موفقيت عدم علت به نه اين.آورد زبان بر ميخواهد ،
فكري فرايند در اغتشاش وجود دليل به بلكه حركت ، آن انجام
.اوست
است كودكي معمولا فعال ، بيش كودك:بدخواب عادت -7
او.ندارد رختخواب به رفتن به علاقهاي اصلا كه بدخواب
كودكان از بسياري.ميشود بيدار خواب از شبها اغلب
خود بدن نياز مورد خواب مقدار تامين به قادر ناآرام ،
.نيستند
***
در.است ناآرام كودكان كنترل راههاي از يكي دارويي درمان
يكي ، :ميرود كار به دارو نوع دو معمولا موارد اين
(ميكاهند كودك فعاليت از متناقض بهطور كه) محرك داروهاي
دارو ، هردونوع از كودك يك در گاه.آرامبخشها ديگري ، و
ولي.ميشود استفاده همزمان طور به آرامبخش و محرك يعني
.شود تجويز پزشك نظر زير بايد دارو صورت ، هر در
Applied) كاربردي حركات علم تشخيصي روشهاي اساس بر
.دارد وجود كودك ناآرامي براي اساسي دليل سه (Kinesiology
آنها ، درمان و ناراحتي كننده ايجاد عوامل يا عامل كشف با
استفاده نيازبه بدون عادي حالت به ناآرام كودك بازگشت
.بود خواهد بخش رضايت داروها از
عصبي آشفتگيهاي
بايد مطلوب ، سطوح در فعاليتي ايجاد براي عصبي سيستم
در تدريج به تكامل اين.كند طي را ويژهاي تكاملي گامهاي
مراحلي.ميپيوندد وقوع به كودك و نوزاد رسيدگي سراسر
و ميگيرد شكل بدن طرف دو همكاري آن طي در كه دارند وجود
اين.ميرسد بدن چپ يا راست غلبه مرحله به نوبت آخر در
اين در گاه.دارد ارتباط دستي چپ يا دستي راست با موضوع
فعاليت از مانع كه ميدهند روي مداخلاتي تكاملي مراحل
نهايي غلبه بعدها چند هر ;ميشوند بدن سمت دو بخش رضايت
.ميپيوندد وقوع به راست يا چپ طرفين از يكي
متعددي كژكاري عوامل عصبي ناكافي سازماندهي شرايط در
است ممكن.كنند ايفا نقش كودك ناآرامي در ميتوانند
به قادر مغز به صحيح بينايي تصوير يك انتقال براي چشمها
بتواند خود نوبه به مغز تا نباشند يكديگر با همكاري
ايجاد باعث اين.دهد ارائه تصوير آن از صحيحي تفسير
.ميشود كودك دايم گيجي نتيجه ودر محيط از ادراك در اشكال
دويدن ، رفتن ، راه هنگام به كودك پاهاي و دستها است ممكن
همكاري فاقد فضا در بدن جهتگيري بهطوركلي و توپ گرفتن
.باشند لازم
دچار بدن درون عصبي پيامهاي دارد ، وجود عصبي آشفتگي وقتي
توسط نادرست طور به متعاقبا و ميشود سردرگمي و اغتشاش
منظور عكس بر درست كودك رو اين از.ميگردند تفسير مغز
او از كه كاري عكس درست يا و ميآورد زبان بر را خود
ويژه ماهيت دليل به غالبا.ميدهد انجام شده خواسته
از عصبي اختلال نوع اين براي عصبي پيامهاي شونده جابجا
.ميشود استفاده (Switching) جابجايي اصطلاح
عدم بودن ، پاچلفتي و دست چون مشخصي علائم كه كودكي
اعمال عكس انجام پيراهن ، يك دكمههاي بستن در توانايي
نشان خود از را نوشتن و خواندن در ضعف و شده خواسته
.است عصبي آشفتگي داراي بالقوه ميدهد ،
قندخون بالارفتن از ناشي تنش
حفظ در كودك بدن توانايي عدم ناآرامي ديگر شايع علت
براي مغز ميدانيم كه بخصوص.است متعادل حدي در قندخون
طبيعي سطوح به فوقالعادهاي وابستگي خود مطلوب فعاليت
.دارد خون قند
در بدني وفعاليتهاي غذايي مواد مصرف اثر در قندخون سطوح
كودك خون قند سطح گاه نوسان همين دليل به.است نوسان
اتفاق كودكي در ميتواند اين و است غيرعادي گاه و طبيعي
.است آرام را روز مابقي و ناآرام روز از بخشي كه بيفتد
.همراهند بدن فعاليت تغييرات با معمولا خلقي تغييرات
بدن درونريز غدد تنظيمي فعاليت با طرفي از قندخون سطوح
درمان.وابستهاند كودك غذايي رژيم نوع به طرفي از و
احتمالا و غددي سيستم انرژي و عصبي كنترل شامل معمولا
و شكلات و آبنبات بنابراين.است غذايي رژيم در تغيير
خود ناآرام كودك غذايي رژيم از امكان حد تا را شيريني
.كنيد حذف
خوراكي افزودنيهاي
فوقالعاده خوراكي افزودنيهاي بعضي به نسبت كودكان بعضي
رنگهاي.دارد ارثي ماهيتي احتمالا حساسيت اين.حساسند
افزودنيهاي شايعترين از غذايي دارندههاي نگه و غذايي
.ميشوند محسوب كودك در ناآرامي ايجاد در دخالتكننده
غذايياش رژيم از مواد اين حذف از پس سريع خيلي كودك
كوچك بياحتياطي يك با حتي اينكه جالب.مييابد بهبود
خود قبلي ناآرامي و پرجنبوجوشي به فورا كودك غذايي ،
.بازميگردد
وجود با كودك ناآرامي فيزيولوژيك علل كه كرد توجه بايد
بر كاملا تا ميكشد طول چندماه يا هفته چند حتي درمان
خلاص يكباره خود گرفتاري از هنوز كودك و شوند طرف
است ، احتياج زمان به سلامتي كامل بازگشت براي.نميشود
پابرجا هنوز اطرافيان بر ناآرام كودك اوليه آسيب زيرا
زمين در خود همسالان به نسبت كودك اگر مثال ، براي.است
فراموش را او قلدريهاي هنوز آنها بوده ، مهاجم خيلي بازي
نتيجه در.ميدانند كلفت گردن را او وهمچنان نكردهاند
مقابله صدد در نيز او و ميدهند نشان واكنش او به نسبت
برقرار تفاهمي حسن مورد اين در وقتي تا.برميآيد مثل به
براي مناسب قدمهاي چند هر است ، باقي هنوز مشكلات نشود ،
.باشد شده برداشته كودك ناآرامي تصحيح
از جلوگيري براي كودك وجوشي پرجنب و ناآرامي زودرس درمان
به قادر خود معمولا كودكان.است مهم بسيار بعدي عوارض
نشده ، درمان ناآرام كودك يك.نيستند خود گرفتاري از خلاصي
قادر كه است بزرگسالي آينده در و امروز كار بزه نوجوان
.نيست اجتماع با خود انطباق به
دركودكان پرفعاليتي كتاب:منبع
فرجي مرجان:مترجم
دستگاه ;ايراني پژوهشگر يك توسط
بلعيدن فشار و معده اسيد اندازهگيري
شد ساخته
نخستين براي بلعيدن فشار و معده اسيد اندازهگيري دستگاه
برق مهندسي پژوهشكده پژوهشگران از يكي توسط كشور در بار
ساخته ايران صنعتي و علمي پژوهشهاي سازمان كامپيوتر و
تاثير بررسي و مري حركات مطالعه امكان دستگاه ، اين.شد
فراهم را مري به معده محتويات بازگشت بر مري بدنه رفتار
.ميكند
است گونهاي به دستگاه اين سيستم موجود ، روشهاي برخلاف
وي كه آن بدون بيمار مورد در لازم كلينيكي اطلاعات كه
كه حالي در گيرد ، قرار اشعه زير و بيمارستان تخت روي
محدوديتي هيچگونه و ميدهد انجام را خود روزانه فعاليت
.ميشود استخراج و جمعآوري ندارد ، آشاميدن و خوردن در
بلعيدن فشار و معده اسيد اندازهگيري سيستم پژوهشي طرح
.است درآمده اجرا به اقبال منوچهر دكتر توسط
در بلعيدن فشار و معده اسيد اندازهگيري طرح فني تستهاي
است انجام حال در كلينيكي تست و رسيده اتمام به حاضر حال
اجرا به آن نيمهصنعتي توليد مرحله ، اين اتمام از پس كه
.آمد درخواهد
قابليت و بوده حمل قابل مزبور ، شده طراحي سيستم
مدت به را مري مختلف نواحي فشار و PH ثبت و اندازهگيري
به ميتوان دستگاه اين ويژگيهاي ديگر از.دارد ساعت 24
مصرفي توان بودن كم و مريض روزانه فعاليتهاي ثبت امكان
نسبت درصد حدود 40 شده ساخته دستگاه قيمت.كرد اشاره آن
دليل به گوارشي بيماريهاياست ارزانتر آن خارجي مشابه به
به آنها طبخ روش و مصرفي غذايي مواد نوع تغذيه ، نحوه
از نيمي حتي و است شايع كشورمان در توجهي قابل ميزان
قلب متخصصان به و شكايت سينه قفسه درد از كه بيماراني
با و هستند گوارشي ناراحتيهاي به مبتلا ميكنند ، مراجعه
براي مطمئني و دقيق امكان داخل ، در دستگاه اين ساخت
پزشك اختيار در گوارشي دستگاه بيماريهاي از بخشي تشخيص
.ميگيرد قرار
انسانها زندگي زماني قرآن ، :مهاجراني دكتر
قلبآنها و فكر در كه ميكند دگرگون را
كند پيدا راه
:گفت اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير :فرهنگي علمي گروه
نميتوان دانش ، داشتن و باخواندن تنها را قرآني مفاهيم
.كرد درك و فهميد
و بيست اختتاميه مراسم در پنجشنبه مهاجراني سيدعطاءالله
كرمانشاه در كريم قرآن سراسري دورهمسابقههاي دومين
به بودن مسلط و دانش باداشتن تنها ديگري كتاب هر:افزود
كتابها باساير قرآن تمايز وجه ولي است درك قابل آن زبان
بر تسلط و خواندن صرف به آن مفاهيم ادراك عدم همين در
.است زبانآن
آن مكرر خواندن كه است كتابي تنها مجيد قرآن:گفت وي
.دارد همراه به را جديدي جذابيتهاي مفاهيمو جلوهها ،
كتاب اين اگر:گفت آسماني كتاب آيات به اشاره با وي
ولي ميشدند ، متلاشي سنگها و كوه شدهبود فرستاده بركوه
كلام شنيدن يا باخواندنو برخيانسانها كه است چگونه
مهاجراني.نميشود ايجاد آنها ، زندگي در تاثيري هيچ خدا ،
كه انسانهاست زندگي دگرگونكننده زماني قرآن:كرد تاكيد
ظاهر صورت باخواندن و كند پيدا راه انسان قلب فكرو دردل ،
.يابيم دست معانيآن عمق به قرآن
كمال نقطه به رسيدن:افزود اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
هنگام و است امكانپذير مستمر و بصورتتدريجي قرآني
قلههاي داراي قرآن ميشويمكه متوجه شناخت قله به رسيدن
به جهترسيدن در است گامي آن قله هر كه است معنوي رفيع
.است يكتا ايزد همانا كه واقعي كمال
اين حفظ كه چرا نيست ، مشكلي كار كريم قرآن حفظ:گفت وي
آن ، به ورود هنگام كه دارد همراه به آسمانيبركتي كتاب
.شد خواهد آن خاتمه به برايرسيدن راهنما و هادي خود قرآن
زندگي امور تمامي سرلوحه را قرآن بايد:افزود مهاجراني
كلام چراكه دهيم قرار خود حكومتي و اجتماعي ، سياسي فردي ،
ادامه در.هدايتگرانسانهاست چراغ و عظيم ميراثي خدا
حفظ ، سراسري مسابقههاي دوره دومين و بيست برتر نفرات
از دوره اين در.شدند معرفي كريم قرآن تفسير و قرائت
كريم قرآن حافظان و مفسران قاريان ، از نفر مسابقهها 800
با كرمانشاه در هفته دو بهمدت كشور مختلف استانهاي از
.پرداختند رقابت به هم
مهدي كريم قرآن كل حفظ رشته در و رقابتها اين پايان در
و گيلان استان از مصطفيپور محمد استانتهران ، از عباسي
اول عنوانهاي ترتيب خراسانبه استان از جوهري عبدالغفور
.كردند خود آن از را سوم تا
قرآن كل حافظ عباسي مهدي داوران هيات راي اعلام اساس بر
.شد انتخاب كريم قرآن بينالمللي درمسابقههاي شركت جهت
ازاستان غفراننيا وحيد نيز كريم قرآن جزء حفظ 20 دررشته
و شرقي آذربايجان از زارعان شرقي ، محمدصادق آذربايجان
قرار سوم تا اول درمكانهاي همدان از اسكندري غلامرضا
.گرفتند
مركزي ، ازاستان بيات محسن نيز قرآن جزء ده حفظ دررشته
از ميرزايي روحالله و خراسان استان استاداز صهبايي رضا
.يافتند دست سوم تا هاياول مقام به ترتيب به مركزي استان
از يك هيچ امتياز نرسيدن علت به قرائت رشته در
رشته اين اول نفر مربوط نامه مفادآيين به شركتكنندگان
از مجتهدزاده تهران ، وحيد استان از خاكي رحيم و نشد مشخص
دوم تهران استان از موسوي سيدحسين و خراسان استان
.شدند تاچهارم
از باكويي مهدي نيز قرآن و 30 جزء 29 تفسير رشته در
استان از دايمي شكوفه امتياز ، باكسب 5/97 مازندران استان
تهران استان از عليجهانباني و كسب 5/97امتياز با قزوين
.شدند سوم تا اول ترتيب به امتياز كسب 37/97 با
نماينده توسط مسابقات از دوره اين برگزيده نفرات جوايز
و فرهنگ خيريه ، وزير امور و اوقاف درسازمان فقيه ولي
.شد كرمانشاهاهدا استاندار و اسلامي ارشاد
|