مكزيكي بچههاي آثار نمايشگاه به نگاهي
خلاق تجسم تا رنگ از ;ايران در
سربانگ
اختلالات كودكان براي تلويزيون تماشاي
ميكند ايجاد رواني و تغذيهاي
مديريت پيام
مكزيكي بچههاي آثار نمايشگاه به نگاهي
خلاق تجسم تا رنگ از ;ايران در
مهمترين از يكي نمايشگاهها ، در كودكان آثار ارائه
مهم بخش اين شايد.ميآيد شمار به ملتها فرهنگي بخشهاي
اما باشد ، نيافته ما كشور رادر خود جايگاه هنوز فرهنگي ،
گفتوگوي سفيران عنوان به اكنون دنيا كودكان نقاشيهاي
كهن سرزمين راهي ميلادي ، سوم هزاره در تمدنها تصويري
زمين ايران بچههاي با تصوير ، زبان با تا شدهاند شرق
.كنند گفتوگو
و قلم زبان با را محيط تاثيرات بتواند امروز كودك اگر
شد ، خواهيم مواجه رشد روبه جامعهاي با كند ، بيان رنگ
آزادانه بتوانند خود زندگي محيط در كودكان اگر زيرا
و بينش زمان ، مرور به كنند ، بيان را خود ذهني برداشتهاي
درك بدون حركت اين اما.شد خواهد تقويت آنها انديشه
بچههاي آثار نمايشگاه.بود نخواهد امكانپذير جامعه
در كه است مكزيكي ونوجوان كودك هزار شش كار حاصل مكزيك
نسبت آنها ملي غرور و علاقه ولي نميكنند ، زندگي مكزيك
مكزيك جامعه.است مشهود برگزيده نقاشي صد در وطنشان به
كساني براي حتي است ، درك و حس قابل بچهها نقاشيهاي در
.نديدهاند را مكزيك سالهاست كه
نكته اين به ميتوان مكزيكي بچههاي آثار تماشاي با
ميگيرد ، قرار اجتماع در كودك كه هنگامي كه ، داشت توجه
به تا گيرد قرار هم كنار در خود وسالهاي همسن با بايد
خودشان ببينند و كنند درك را انسانها ارزشي طبقات اتفاق
را نوجواني دوران كار ، اين با تا هستند مرحلهاي چه در
امروز ، كودك اختيار در بايد.كنند آغاز هدفمند بتوانند
ارزشمند جامعه براي پيامش كه كند درك تا گيرد قرار فضايي
هر در كه اين به كند ، پيدا اعتقاد خود فعاليت به و است
قابل عقيدهاش و نظر و بزند را خود حرف ميتواند شرايطي
دست هم فكري رشد به جسمي رشد متناسب آنگاه.است احترام
.ميكند پيدا حيات انرژي و شده مشخص برايش هدف.مييابد
بر شفافيت و صداقت و است مشترك زبان يك كودكان نقاشي
هيچ بدون بچهها.ميافزايد مشترك زبان اين شيوايي
همين به.ميكنند بيان را خود ذهني برداشتهاي واسطهاي
به اگر كه درمييابيم سني گروه اين نقاشي بررسي با دليل ،
زبان همان از امروز كودك ميشد ، داده بها ديروز كودك
.ميكرد استفاده بشريت گذشته مفاهيم درك براي مشترك
در مكزيك سفارت ويژه كاردار "اورتافلورس خوسه خوان"
ايران در نمايشگاه اين برگزاري از هدف كوتاه ، گفتوگويي
كرد عنوان مكزيكي و ايراني فرهنگ بين ارتباط برقراري را
بين ارتباطي كه است خوشحالي بسي جاي من براي":گفت و
از بيشتر كه چيزي كنيم ، برقرار مكزيكي و ايراني فرهنگ
و وطن به بچهها عشق است ، توجه مورد و ميآيد چشم به همه
مكزيكي بچههاي هم و ايراني بچههاي هم است ، زندگي و رنگ
.ديد نقاشيهايشان در ميتوان را اين و هستند وطنشان عاشق
در را كودكان نقاشي نقش مكزيك ، سفارت ويژه كاردار
يك نمايشگاه اين":افزود و دانست مهم تمدنها گفتوگوي
با ما بچههاي كه تمدنهاست بين گفتوگوي از بارز نشان
.كردهاند برقرار ارتباط ديگر كشورهاي در وسالهايشان همسن
رشد براي زمينه باشد ، غنيتر جامعه يك در فرهنگ چه هر
كودك باشد ، صحيحتر تربيت چه هر و است فراهم آن در بيشتر
محيط كودك چه هر و شناخت خواهد بهتر را اطرافش محيط
جواني و نوجواني در ناخواه خواه بشناسد ، بهتر را اطرافش
خواهد روي فرهنگها شناخت به فرهنگها از تقليد جاي به
سوي به آورد ، روي فرهنگها شناخت به او چه هر و آورد
.رفت خواهد پيش تكامل
به كه اين ضمن دنيا ، كودكان بين نقاشي نمايشگاه برگزاري
به نهادن ارج ميكند ، كمك جهاني جامعه از كودك شناخت
.داشت خواهد پي در نيز را او تفكر و انديشه
محمدعكاف *
سربانگ
;درآمد
درآن ، تفاريق به و پس اين از كه است ستوني عنوان سربانگ
را كوتاهي نوشتههاي كشور موسيقي روزمره رخدادهاي درباره
.داد خواهيم ارائه تحليلي ، گزارشي ، قالبي در
نجوا.الف
تاريكي در فيل و موسيقي خانه
موسيقي خانه مديره هيات جلسه نخستين از سال يك به نزديك
كوتاه مدت همين طول در كه خانه ، اين اما ميگذرد ،
نيز دوم عامل مدير استعفاي زمزمه و كرده عوض يكمديرعامل
را سربستهاي هندوانه ميرسد ، گوش به موسيقايي محافل در
و مطبوعات به اطلاعرساني هرگونه از كه ميماند
.ميورزد و ورزيده دريغ موسيقي اهل حتي و گروهي رسانههاي
سنت آن همانند موسيقي خانه مسئولان كه اميدواريم ما همه
فيلي يكباره به كه است مرسوم ژاپنيها خلقيات در كه معروف
اما كنند ، چنين ميگردانند ، خيره را چشمها و ميكنند هوا
حال در تازهپا نهاد اين پنهان لايههاي در كه حوادثي
بر و زده دامن را موسيقي اهل نگرانيهاي است ، دادن روي
هيات كه شيوهاي و عملكرد به نسبت آنها ترديد و تشكيك
موسيقي خانه حكايت.است افزوده است ، گرفته پيش در مديره
موسيقي صنف نام به موجوديتي به موسيقي اهل نگاه اصولا و
آنها ، از كدام هر كه است تاريكخانه در فيل داستان همانند
.ميكنند ارائه آن از را خواسته خود تصوير
مختلف شد گفتشان نظرگه از
الف آن داد لقب دالش يكي آن
بدي شمعي اگر يك هر كف در
شدي بيرون گفتشان از اختلاف
!وسيعتر سالني يافتن براي تاب و تب
از يكي سوي از روزنامهها در آگهي پخش و تبليغات از پس
آثار و كنسرتها تمامي قرار از كه -هنري فرهنگي موسسات
حالي در و -!شود برگزار موسسه اين سوي از بايد مسالهدار
موسيقي كنسرت بود قرار اجرا ، از قبل روز آخرين تا كه
شود ، برگزار كوچك تالارهاي از يكي در اميري خواجه ايرج
اين ديدن براي بليت متقاضيان كه هجومي با و ناگهان به
برگزاري مسئولان سردرگمي و هراس و آوردند عمل به برنامه
در وسيعتر ، جايي كردن پيدا براي آنها تبوتاب البته و
به برنامهها ، از بسياري مانند به نيز برنامه اين نهايت
اينگونه از همچنان علاقهمندان و مردم تا ، افتاد تعويق
تعب و عذاب در و دهند حيف به وقتها برنامهريزيها ،
دوستان اين به خوردهاي شيرپاك كدام نيست معلوم.افتند
كنسرتي براي را كوچكي و حقارت آن به سالني كه كرد توصيه
وقتي نميرود ، يادمان.ببينند تدارك مستقبلين همه اين با
داد ، ترتيب خواننده اين براي !پژوهشي كنسرتي هنري حوزه كه
اين ديدن به ميخواستند هم كشور دور شهرهاي از حتي
.بيايند برنامه
كشور موسيقي برنامهريزان براي استقبال اينگونه البته
كردهاند ، قرق را موسيقي مركز سال ده به نزديك كه
موسيقي چگونه كه دهد نشان و باشد عبرتآموز ميتواند
تنها نه ماندن ، پستو در مدتها از پس كوچهبازاري
سربر افزونتر حدتي و شدت با بلكه نكرد ، پيدا جايگزيني
.است فرهمند و فخيم موسيقي راندن عقب به حال در و كشيد
بايد موسيقي انواع تمامي معتقديم و نيستيم بخيل ما البته
موسيقي همه اين برابر در اما باشد ، داشته بروز و حضور
ميكند ، جمع مشتري تبليغي به احتياج بدون كه عوامپسند ،
محلي و سنتي موسيقي ميزان با منطقي و معقول تناسب بايد
نهاد وظيفه فخيم موسيقي از حمايت اصولا و باشد داشته
كي وظيفه اين نيست مشخص و است موسيقي مركز همانند دولتي
بودجه در كه پولي تومان ميليون و 388 ميرسد انجام به
چگونه است ، شده گرفته درنظر موسيقي احياي براي جاري سال
.ميشود هزينه موسيقي احياي براي كجا و
اختلالات كودكان براي تلويزيون تماشاي
ميكند ايجاد رواني و تغذيهاي
موجب تلويزيوني برنامههاي تماشاي گويند مي پژوهشگران
.ميشود كودكان در رواني اختلالاتتغذيهاي بروز
بيشتر در:ميگويد ميشيگان دانشگاه استاد هاريسون دكتر
ارزش يك بعنوان بودن وتركه لاغري برنامههايتلويزيوني
مورد شخصيت تماشاي با وكودك ميشود تحميل بيننده به
و ميشود دچارتناقض خود اندام تناسب مورد در علاقهاش ،
رواني تغذيهاي اختلالات بروز براي زمينه درنتيجه
.مساعدميشود
ساختگي باورهاي نبايد تلويزيون:ميافزايد هاريسون دكتر
القاء بيننده به را اندام تناسب موردمعيارهاي در جامعه
و هستند گروه آسيبپذيرترين كودكان ميان دراين كند ،
.ميگيرند قرار تاثير تحت بهشدت
اختلالات.است مطرح دختران درمورد بخصوص مساله اين
و بدن از فرد صحيح درك در نوعياختلال رواني تغذيهاي
عصبي پرخوري بياشتهايييا به منجر كه است خودش فيزيك
.ميشود
مديريت پيام
بهرهوري افزايش سنگاپوردر تجربه
همين به.است طبيعي منابع بدون و كوچك كشوري سنگاپور
به رسيدن كه هستند ، آن مردم كشور اين سرمايه تنها دليل
در والا آرماني عنوان به همواره آنها ، بهرهوري حداكثر
.است داشته قرار سنگاپور دولت كار دستور
يك تنها كيفيت و بهرهوري براي سنگاپور اداري نظام در
و بهرهوري افزايش براي شعار يك و "Qualitivity" واژه
مورد اين در عمده شعار و يافته اختصاص كيفيت بهبود
را راه عمليترين و بهترين":است بوده چنين همواره
."بياموزيد مسير طول در است لازم را چه آن و كنيد انتخاب
دهه در سنگاپور در خارجي سرمايهگذاري جذب با همزمان
توسعه مركز نام به عمومي خدمات ارايه مركز يك 1960 ،
نياز مورد انرژي و وقت كاهش بر كه شد ، تاسيس اقتصادي
سنگاپور ، در عمليات انجام براي خارجي ، سرمايهگذاران براي
.داشت بسزايي تاثير
زير از را تجاري بنگاههاي از برخي دولت دهه 1970 ، در
تبديل خصوصي شركتهاي به را آنها و ساخت خارج خود پوشش
بنگاههاي اين كردن متكي كه بود ، براين اعتقاد زيرا.كرد
كارآيي و بهرهوري موجب بازار ، (عوامل) نيروهاي به تجاري
.ميشود آنها بيشتر
انساني نيروهاي درصدي ، صفر رشد سياست دولت ، دهه 1980 ، در
و وزارتخانهها اساس براين كه درآورد ، اجرا به را
براي مناسب ابزارهاي و شيوهها يافتن جز راهي ادارهها ،
كاري ، ظرفيت افزايش با انطباق منظور به بهرهوري ، افزايش
رايانهاي وسايل ، و ابزارها ازاين يكي.نداشتند رو پيش
رايانهاي سال 1981 ، در منظور اين به كه بود ، مركز كردن
بهرهوريو به دستيابي براي اداري تشكيلات و نظام كردن
.گرفت قرار توجه مورد آن افزايش
عدم سنگاپور ، اساسي و مهم دغدغههاي از يكي دهه 1990 ، در
ضروري مديريت تغيير نتيجه در و بود آينده در بازار ثبات
.ميرسيد نظر به
كه عصري در ميتوان چگونه" كه سوال اين به سنگاپور پاسخ
بهره مديريتي از شده ، پذيرفته امرمسلم يك عنوان به تغيير
به بلكه باشد ، سودمند اقتصادي نظر از تنها نه كه گرفت
براي عمومي خدمات ،"يابد افزايش آن بهرهوري دايم طور
رفاه:دارد وجود عنصر چهار برنامه اين در.بود قرن 21
مخاطرهآميز ، اقدامهاي و آگاهي سطح ارتقاي كاركنان ،
اين مجموعه.كيفي خدمات و سازماني تجديدنظر و بررسي
چارچوب در ،Qualitivity نهضت در عمدهاي نقش مهم عناصر
.ميكند ايفا سنگاپور اداري نهضت
|