آغاز راحت را جديد تحصيلي سال و مدرسه
كنيد
مطبوعات با برخورد
بعد اجتماعي آسيبهاي كاهش سال سه از پس
گذاشت افزايش به رو روزنامهها تعطيلي از
ميشود برگزار فردا عاطفهها جشن
از جانبازان امور سازمان رئيس انتقاد
عالي آموزش مراكز
آغاز راحت را جديد تحصيلي سال و مدرسه
كنيد
جديد تحصيلي سال آغاز و مدارس بازگشايي بهانه به نكاتي
همراه به نيز را فرزندتان مدرسه ، تحرير لوازم تهيه براي
نيازش مورد لوازم تهيه در هم او تا ببريد
بدهد نظر (...و رنگي مداد پاككن ، )
فكر تابستان ، تعطيلات پايان و مدارس شروع باور چه اگر
به مربوط علمي فعاليتهاي و تكاليف انجام و مدرسه به رفتن
به ميتوانيم زير نكات به توجه با اما است دشوار مدرسه
.كنند راحتترآغاز را مدرسه شروع كمككنيم كودكانمان
اينجا درمشكلاست حل كليد مدارس مقدماتبازگشايي تدارك
را تغيير اينمرحله ميتواند كه دارد ضروريوجود نكاتي
.سازد آسانتر وكودكتان شما براي
فرزندتان خواب ساعت برنامه مدارس شروع از قبل روز چند -1
مطابق را آنها و درآوريد منظم بهصورت و داده تغيير را
و كنيد رختخواب راهي مدارس شروع بيداري و خواب ساعت با
از است بهتر ميشود ناراحتيش موجب هوا روشنايي اگر
خواب اطاق شيشه پشت بر كاغذ چسبانيدن يا و ضخيم پردههاي
براي را كودكتان بتوانيد وسيله بدين تا كنيد استفاده
.كنيد راضي موقع به خواب
هستند ، شاغل دو هر كه والدينيد از دسته آن از شما اگر -2
از را كاري هر كه شويد بكار دست شعار اين با است بهتر پس
غذا ، تهيه ميتوانيد.دهيد انجام و كرده پيشبيني قبل شب
به همچنين و دهيد انجام قبل شب را...و البسه كردن آماده
ناديده موردي تا كنيد وارسي را او كيف كودكتان همراه
.نماند باقي صبح فردا براي كاري و نشود گرفته
در و كرده تهيه گيرد انجام بايد كه كارهايي از فهرستي -3
قبل فرزندتان كه شويد مطمئن و كنيد نصب شود ديده كه جايي
بهتر پس ميكند ، مرور را خود كارهاي مدرسه به رفتن از
نيز خود تكاليفش ساعت انجام و تنظيم در دهيد اجازه است
بودن ذينفع و همكاري حس او كه ميشود موجب زيرا دهد نظر
در را فراغت ساعات وجود همچنين و كند تجربه را
بر كارشناسان رابطه اين در.نكنيد فراموش برنامهريزيتان
.است لازم فرزندتان كردنبراي كودكي و بازي كه اينباورند
تمامي روي بر برچسب چسبانيدن باشيد داشته ياد به -4
.است عاقلانه و مفيد بسيار فرزندتان مدرسه وسايل
پزشك ، تلفن:ضروري تلفنهاي از كوچكي تلفن دفترچه -5
اختيار در را همسرتان و خود كار محل تلفن و بيمارستان
دوستان از تن چند شمارهتلفن همچنين و دهيد قرار كودكتان
لزوم موقع در تا باشيد داشته دسترس در را فرزندتان
.بگيريد تماس آنها بتوانيدبا
كنيد نصب رويت قابل جاي در و كرده تهيه شمار روز يك -6
فوقالعاده فعاليتهاي و ساعات بتواند فرزندتان هم تا
مطلع اوقات اين از شما هم و بنويسد آن روي بر را مدرسه
.باشد مشخص آن در تعطيل روزهاي همچنين باشيد ،
ببينيد تدارك فرزندتان براي (سبد يك مثل) مخصوصي محل -7
.دهد قرار آن در را مدرسه نياز مورد وسايل تا
آن قبلا ميدهيد توجيبي پول روز هر فرزندتان به اگر -8
وقتتان صبح روز هر تا دهيد قرار جعبهاي در و تهيه را
.نشود تلف پول خردكردن به
كردن آماده قبيل از كارهايي در بياموزيد كودكتان به -9
داشته مشاركت لباسش كردن مرتب يا و مدرسهاش غذاي ظرف
و آمده بهسر تعطيلات فصل كه كند احساس او تا باشد
.است گرديده آغاز مدارس شروع فصل معمول كارهاي
آغازين روزهاي در آموزگاران بيشتر كه آنجايي از -10
توسط گذشته سال دروس سپردن فراموشي به از مدرسه
پاياني روزهاي اين در است بهتر هستند ، شاكي دانشآموزان
همچنين).دهيد عادت كتاب مطالعه به را كودكتان تابستان
.(است مناسب گذشته سال دروس مرور
در دارد مشكل يا و ضعف دروس بعضي در فرزندتان اگر -11
مشكلات رفع در بتواند كه باشيد شخصي يا كلاس تهيه صدد
جديد مدرسهاي عازم فرزندتان اگر.كند كمك او به درسياش
رفتن مدارس وبازگشايي شروع از منظور -است اول كلاس يا و
يا و جديد همكلاسيهاي و آموزگار داشتن جديد ، كلاس به
اخير دسته اين جزء فرزندتان اگر كه است جديد مدرسهاي
خواهد را هيجاني و عاطفي دغدغههاي اين تمامي او - است
:كنيد كمك موقعيت دراين فرزندتان به ميتوانيد شما داشتو
فرزندتان رفتن از شما اگر.دهيد نشان مشتاق را خودتان -1
شما اندازه به نيز فرزندتان هستيد هيجانزده مدرسه به
مشتاق مدارس بازگشايي براي را خودتان اما است ، هيجانزده
.دهيد نشان
به نيز را فرزندتان مدرسه ، تحرير لوازم تهيه براي -2
پاككن ، ) نيازش مورد لوازم تهيه در هم او تا ببريد همراه
به او اشتياق موجب كار اين بدهد ، نظر (...و رنگي مداد
.ميشود رفتن مدرسه
به فرزندتان همراه به مدارس بازگشايي و شروع از قبل -3
آشنا جديد مدرسه محيط و اوليا آموزگار ، با تا رفته مدرسه
.شود
.سازيد آشنا مدرسه مقررات و قوانين با را فرزندتان -4
خانه از مسير فرزندتان همراه به مدارس ، شروع از قبل -5
كنيد حركت مسير آن از ماشين با يا زده قدم را مدرسه به
كه راه كوتاهترين كنيد سعي و (شود آشنا مسير با او تا)
بر پليس داراي همچنين و داشته را تقاطع و خيابان كمترين
با را كودكتان است بهتر و.كنيد انتخاب باشد ، چهارراه سر
حتي يا و برادر يا خواهر بزرگتر ، شخص همراه به يا سرويس
.بفرستيد مدرسه به دوستانش
با را فرزندتان مدارس ، بازگشايي از قبل است ممكن اگر -6
از تن چند از حتي يا و سازيد آشنا همكلاسيهايش از تعدادي
بازي يكديگر با مدرسه ، شروع از قبل تا كنيد دعوت آنها
و جدايي اين از فرزندتان اگر و بريزند دوستي طرح تا كرده
و ضرورت عمل اين انجام است نگران و مضطرب مدرسه به رفتن
.مييابد بيشتري اهميت
توجه سخنانش و او به نگيريد ، كم دست را كودكان ترسهاي -7
هنگام همين در و نشماريد اهميت كم و كوچك را آنها و كرده
آن با مقابله براي راهحلي كودكتان همراه به كنيد سعي
زيرا نشويد گرفتار مدارس شروع روز در تا كنيد پيدا مشكل
.نيست انتخابي مدرسه به رفتن
حداقل يا و گرفته مرخصي مدرسه شروع روز در است بهتر -8
مشكل ، بدون كلاس ، به او رفتن از تا بمانيد مدرسه در ساعتي
فرزندتان آنكه براي آموزگار است ممكن گاهي.شويد مطمئن
كرده كمك او به اول روز بخواهد شما از بگيرد خو محيط به
.بمانيد فرزندتان كنار در و
را خودتان و خودش فاميل و اسم صحيح تلفظ كودكتان به -9
به ايمني مسائل آموزش و گرفتن نظر در با.بياموزيد
بدين.شويد فرزندتان سلامت و خيال آرامش موجب فرزندتان
:منظور
صحبت هم غريبه افراد با هرگز كه بياموزيد كودكتان به -1
افراد ماشين سوار منزل به او رساندن دليل به يا و نشده
فرزندتان و شما كه است شخصي غريبه از منظور.نشود غريبه
.نداريد اطمينان او به يا و نشناخته را او درستي به
است بهتر ميشود سرويس سوار خاصي محل در كودكتان اگر -2
رفته سرويس توقف محل به او با ابتدايي روزهاي در حداقل
به راحت خيالي با هم و شويد آشنا سرويس راننده با هم تا
از شدن پياده و سوار مقررات همچنين و برويد كارتان محل
حركت هنگام در دهيد تذكر او به و آموخته او به را سرويس
در و نشود بلند جايش از يا و نرود راه سرويس در ماشين
ماشين تا كند صبر سرويس به شدن پياده يا سوار هنگام
اولياء از ميتوانيد بيشتر ايمني براي و كند توقف كاملا
توقف مدرسه نزديك امكان حد تا مدرسه سرويس بخواهيد مدرسه
.كند
خانه به بازگشت از بعد فرزندتان و هستيد شاغل اگر -3
(اقوام همسايه ، ) شخص حتما ميگذراند تنهايي به را زماني
او به و شويد مطمئن منزل به او رسيدن زمان از خودتان يا
توضيح را ايمني موارد منزل درب و تلفن به پاسخ مورد در
.دهيد
داشت غيبت يا و رفت مدرسه به تاخير با فرزندتان اگر -4
.دهيد اطلاع و گرفته تماس مدرسه با حتما
به آمد و رفت حال در اگر بياموزيد كودكان به همچنين -5
:كند برخورد او با چگونه شد روبهرو مزاحمي شخص با مدرسه
بگيرد فاصله او از نكرده ، توجهي مزاحم شخص درخواستهاي به
فردي از حتي يا و بردارد دست كارش اين از بخواهد او از و
نيز خود كه بفهمانيد كودكتان به همچنين.بخواهد كمك
رعايت با.بشود ديگران اذيت و آزار موجب نبايد
خيالي با را مدارس بازگشايي ميتوان شده ذكر پيشنهادهاي
.كنيد سپري و شروع راحتتر و آسوده
نوري.ح معصومه:مترجم
اينترنت :منبع
مطبوعات با برخورد
(پاياني بخش) خاتمي دولت در مطبوعات كارنامه بر مروري
توقيف قانوني تمهيدات و سازوكارها از بخشي ترديد بدون
قوه توسط كشور مطبوعات از اي حجمگسترده بيسابقه
چشم از كه بود ديده تدارك و تهيه پنجم مجلس را قضاييه
متوجه صرفا را حركت اين كه مردمي توده و معترضان بسياري
دكتر.بود مانده دور به ميدانستند كشور قضايي دستگاه
نظر ارشاد وزارت اجرايي مقام بالاترين عنوان به مهاجراني
نظرم به":ميكند مطرح چنين اينباره در را خود
تصميمات برخي رساند ، تصويب به پنجم مجلس كه اصلاحيهاي
لذا.ميدهد جلوه قانوني را قضاييه قوه سوي از شده اتخاذ
بدانند غيرقانوني را روزنامهها تعطيلي حقوقدانان اگر
است ، وارد مطبوعات قانون اصلاحيه طرح از قبل مسائل براساس
ابلاغ از بعد و قبل براساس بايد را حقوقدانان نظر لذا
".گرفت نظر در پنجم مجلس مطبوعات قانون اصلاحيه
كه روزنامهنگاران صنفي انجمن مديره هيات رئيس مزروعي
ميكند سنگيني او دوش بر كه وظيفهاي لحاظ به شايد
باشد روزنامهنگاران صنفي انجمن در حقوقي فرد پيگيرترين
ميشود ، ديده رسانهها و مطبوعات به نگاه دو":ميگويد
چهارم و بيست نهم ، اصول براساس را اول نگاه اساسي قانون
مصوب مطبوعات قانون و ميكند تقويت هشتم ، و شصت و يكصد و
نزديكي دليل به نيز شده نگاشته جنگي شرايط در كه سال 64
به نسبت دوم دوره نمايندگان كه برداشتي و انقلاب صدر به
را مطبوعات آزاديهاي زيادي حدود تا داشتند اساسي قانون
".ميكرد تامين
اعمال محدوديتهاي كه دريافتهاند ششم مجلس نمايندگان -
و نظام نفع به قرائتي هيچ با مطبوعاتي جامعه براي شده
تاييد با مهاجراني عطاءالله دكتر.نيست توسعه برنامههاي
كردن محدود منافع و هزينهها اگر":ميگويد نظر اين
بيشتر اقدام اين هزينه ميبينيم كنيم مقايسه را مطبوعات
".است بوده
كردن خاموش سابق شوروي ابزارهاي از يكي":ميگويد او
بودند محدود روزنامهها تنها نه چنانچه بود عمومي افكار
آن نتيجه.ميكرد كار موج يك روي تنها نيز راديو بلكه
نتيجهاي روزنامهها كردن محدود با شد؟ چه محدوديت همه
درس يك موجود فضاي.آوردهايم دست به است مشهود كه را
دولت و مردم بين رابطه كه است اين آن و داده همه به بزرگ
".كرد حفظ بايد ميباشند مستقل مطبوعات كه را
درست قضاوت و صحيح درك و شناخت اعظم بخش كه بپذيريم اگر
ميگذرد ، پيرامونشان جهان و كشور در كه چيزي آن از مردم
شفافيت بادقت ، كه دارد اطلاعاتي ميزان و اخبار به بستگي
روزنامهنگاران واقعي مسئوليت ميكنند ، دريافت موقع به و
.كرد خواهيم درك بهتر را
او است ، داده شرح را رسالت اين خوبي به راكعي فاطمه
مردم بيناي چشم و بيدار وجدان روزنامهنگاران":ميگويد
براي كافي نور و شود ضعيف يا كند خطا چشم اين اگر هستند ،
و شايسته گونهاي به و نتاباند حقيقت شناساندن و يافتن
و تباهيها تمام شريك نكند ، مخابره را آن بايسته
مردم بيداري و هوشياري برابر در كه بود خواهد سياهيهايي
".برافراشتهاند قد
وعده قضاييه قوه رئيس كه قضايي توسعه آنكه ، پاياني سخن و
روزنامهنگاران رفتن زندان به آن نتيجه نبايد بودند داده
توقيف رفع ضمن ايشان كه است خوب چه و باشد قلم اهل و
و تامل قدري دربند ، روزنامهنگاران و شده توقيف مطبوعات
تصميم اين اتخاذ با كه باشند مطمئن و نمايند تحمل
.كرد خواهد ياد ايشان از نيكي به تاريخ خردمندانه ،
"ميربهرسي سيدحسين"
بعد اجتماعي آسيبهاي كاهش سال سه از پس
گذاشت افزايش به رو روزنامهها تعطيلي از
نگاه:گفت كشور بهزيستي سازمان رئيس :اجتماعي گروه
تعداد افزايش باعث رفاهاجتماعي متوليان معلولنگر
.است شده اجتماعي مشكلات تداوم و بگيران مستمري
ساري در شنبه سه روز انصاري غلامرضا دكتر
اجتماعي رفاه متولي كه اداراتي ساير و بهزيستي:افزود
.نگر معلول نه باشند سالمنگر بايد هستند
باپرداخت كه شده موجب معلولنگر نگاه:كرد تصريح وي
شش عملا بوده بيمورد مواقع از دربعضي كه مستمريهايي
.آوريم اخيربوجود سال طي 20 در رسمي متكدي ميليون
و معلولنگر شده ياد سازمانهاي ديد اگر:گفت وي
افراد تعداد روز به روز باشد ومكانيكي اقتصادي دريچه از
.مييابد اجتماعينيزافزايش مفاسد و شده زياد پوشش تحت
زمينه سالمنگري با بايد رفاهاجتماعي متوليان:افزود وي
سلامت براي و دهند كاهش را معلوليتهايمختلف ايجاد
.جديتريكنند تلاش جسمي و اجتماعي معلولين
اجتماعي رفاه متولي كه سازمانهايي تعداد انصاري دكتر
اشتباه سياست بااعمال:وافزود برشمرد را 27سازمان هستند
نتيجه در و افزود فوق تعدادسازمانهاي به بايد نگري معلول
.داد مسئلهاختصاص اين به را كشور از عظيمي منابع
فعاليتهاي گذشته سال درسه:گفت بهزيستي سازمان رئيس
روند اجتماعي آسيبهاي روند و رشد كشور 243درصد توانبخشي
.است داشته نزولي
مجددا روزنامهها بستن با درسالجاري متاسفانه:افزود وي
.است گذارده افزايش روبه روند اين
پيش كنوني شكل به اجتماعي آسيبهاي اگر:كرد پيشبيني وي
.شود مي اجتماعي دههبحرانهاي دهه 80 رود
ميشود برگزار فردا عاطفهها جشن
حسنه سنت ترويج هدف با را عاطفهها جشن :اجتماعي گروه
از خارج مقيم ايرانيان بين و كشور سراسر در امسال انفاق
.ميكند آغاز شهريورماه پنجشنبه 24 روز صبح از كشور
بازگشايي درآستانه عاطفهها ، جشن خبري ستاد بهگزارش
بهمنظور كشور ، مختلف نقاط در پايگاه هزار مدارس ، 10
.شد خواهد پا بر جشنعاطفهها در مردمي هداياي دريافت
گسترده بامشاركت عاطفهها ، جشن امسال گزارش ، اين براساس
و اصناف فرهنگي ، نهادهاي سازمانها ، هنرمندان ، ورزشكاران ،
خود فرزندان را همهكودكان" شعار با كشور بازاريهاي
كمك هدف با"(ره)امام بوستان گلهاي ايران فرزندان بدانيم ،
.ميشود برگزار نيازمند دانشآموزان به
از جانبازان امور سازمان رئيس انتقاد
عالي آموزش مراكز
از سهشنبه روز جانبازان امور سازمان رئيس :اجتماعي گروه
عالي آموزش مراكز در جانباز ورزشكار قهرمانان پذيرش عدم
جانبازان امور سازمان عمومي روابط گزارش به.كرد انتقاد
و المپيك قهرمانان قانون طبق:گفت "ظريفمنش حسين"
عالي مراكز و دانشگاهها وارد كنكور بدون جهاني مسابقات
كه كوششهايي و تلاشها تمام عليرغم متاسفانه و ميشوند
كه ورزشكار جانبازان است شده انجام زمينه اين در تاكنون
افتخار باعث و شده مقام صاحب المپيك و ورزشي ميادين در
.نيستند بهرهمند قانون اين از شدهاند اسلامي ميهن
|