و فساد فقر ، دفع در مستقل پژوهش نقش
تبعيض
بلوچستان معلمان از گروهي تقاضاي
مصدومان به كمكرساني رابراي قوانين
كنيد ساده رانندگي حوادث
پيامها و نامهها ميان از
و فساد فقر ، دفع در مستقل پژوهش نقش
تبعيض
در مسئول مقامات بيانات از پس است مرسوم كه همانگونه
و تشكر و تاييد موج تبعيض و فساد فقر ، با مبارزه مورد
سرعت در موج اين كه نيست دور چندان اما برخاست تقدير
آيتالله پيش يكسال.شود مستهلك قوه سه سازمان گيرهاي
ساخت نشان خاطر قضائيه قوه بر خود تصدي شروع در شاهرودي
چه.است عقب زمان از هفتادسال و ويرانه يك قضائيه قوه كه
امور در تفحص و تحقيق براي مجلس عزم كه افتاده اتفاقي
.شود مي روبرو مقاومت با قضايي مسائل جمله كشوراز مختلف
ايران اخير ساله دويست تاريخ شهادت به كه است اين واقعيت
حسن وجود با بعضا حتي سازماني ، آشكار و پنهان قدرتهاي
تن زيرا نميكنند تحمل را تفحص و پرسش حكومت در نيت ،
همين و دارد دنبال به را پاسخگويي لاجرم سوال به سپردن
خود ذات در قدرت و ميكنند خطر احساس قدرتها اين كه جاست
تحقيق حاصل مخالفت حال هر در زيرا.برنميتابد را مخالفت
پيشرفته كشورهاي در رو اين از است حكومت شيوه در پژوهش و
و خردمند حكومتهاي ظهور هنگام ويژه به معاصر جهان
شيوه و نفوذ حوزه و وجودي علل در تحقيق و پژوهش فرهيخته
پژوهندگان به را وتبعيض فقر و فساد مانند مخرب عوامل دفع
و مديريت مشاوره بنگاههاي و سپردهاند دانشگاهها و مستقل
به موثر رهنمودهاي ارائه در اساسي نقش حكومت از مستقل
.شدهاند عهدهدار را كوچك و بزرگ شركتهاي و دولتها
و فقها پژوهشگران ، استادان ، يعني تحقيق مستقل عوامل
نيستند متعلق قدرت حوزه به دولتها خلاف بر دانشجويان
منتقد راستنما آئينه مثابه به و صادقند و آرمانخواه
حوزه نفع به معمولا دولتي پژوهشهاي حاليكه در قدرتاند
.ميشود تفسير و تهيه قدرت
به را زنان مسائل مورد در مطالعه نميتوان آيا راستي
چنانچه يا سپرد؟ الزهرا دانشگاه دانشجويان و استادان
با قضائيه قوه كه انكاري غيرقابل بحرانهاي مورد در پژوهش
علميه حوزههاي و حقوق دانشكدههاي به را روبهروست آن
قابل و عظيم امكانات آيا رفتهايم؟ خطا به راهي بسپاريم
در و دانشگاهها ساير در فعال و متخصص انساني نيروي توجه
وجود با اينرو از است؟ چشمپوشي قابل مختلف رشتههاي
و اساسي قانون در تبعيض و فساد فقر ضد روح رهبر ، حمايت
تصويب با ميتواند مجلس ميرسد نظر به قوه سه سران عزم
و پژوهش امور كند رامكلف دولت تدريج به مناسب قوانين
و كند واگذار دانشگاهها به را كلان و خرد مسائل در تحقيق
به مربوط موارد در جز تحقيقات ، حاصل انتشار بايد البته
در كه پيداست و شود تضمين قانون ، حكم به هم آن ملي امنيت
حكومت از آنها اصولي وانتقاد احزاب سازنده نقش صورت اين
هدايت در وواقعي مستقل تحقيقات و گزارشات به متكي
.بود خواهد موثر دولتها
كه طرحي چنين اجراي از حاصل اساسي نتيجه از صرفنظر
مربوط معاصر پيشرونده جهان در كشور حيات به مستقيما
آنها از بعضي به كه مثبت و تبعي آثار از ميتوان ميشود
به دانشگاهها دانشجويان مثلا.گفت سخن ميشود اشاره
نخواهد مجبور جامعه ديگر و ميشوند خودآشنا كشور مسائل
با و بپردازد را آنها خطاي و آزمون هزينه دوباره بود
تحقيقات از ناشي مالي بار قطعا قانوني چنين اجراي
كمتر مراتب به بودجهاي صرف با و مييابد كاهش بيحاصل
عنوان به دانشجويان براي درامد ايجاد با ميتوان حتي
وانگهي كرد تامين را آنها معاش هزينه تحقيق ، حقالزحمه
از مطلوب استفاده و برجسته كارشناسان قابليت كارگرفتن به
خواهد فرارمغزها از جلوگيري بر زيادي تاثير آنان دانش
.است تاريخي ضرورت يك به توجه جلب نوشتار اين هدفداشت
در بزرگ آزمونهاي معرض در را دولتها امروز دنياي
و درك از غفلت است داده قرار نو شيوههاي از استفاده
به را كشور ملي منافع است ممكن واقعيتها اين پذيرش
.افكند مخاطره
شليله محمدرضا
بلوچستان معلمان از گروهي تقاضاي
;پرورش و آموزش محترم وزير با سخني
سال مدت 6 ابتدايي مقطع در حقالتدريس آموزگار عنوان به
سال اميد به سال هر و داريم تدريس به اشتغال كه است
كليه از طبع به و ميدهند ما به شدن رسمي وعده آينده
...و ومسكن بيمه نظير اجتماعي رفاهي ، تسهيلات و حقوق
و محرومترين در كه است شرايطي در اين و محروميم
نهايت وجودمان از اسلامي ايران نقاط دورافتادهترين
همه كه است ذكر شايانميشود مطلوب بهرهگيري و استفاده
حداقل ميزان به مسير كوتاهترين وذهاب اياب هزينه روزه
هيچگونه بدون اطاق يك فقط ماهانه بها اجاره و تومان 200
آب مصرفي هزينه %پرداخت 50 علاوه به تومان امكانات 6000
صرف دريافتي تومان مبلغ 12000 تفاصيل اين با...و برق و
نمودن سير و متعارف مخارج تامين بابت و ميگردد فوق امور
و جبرا قرض ، بار زير ميبايست فرزندانمان و خود شكم
وزير از اجتماعي ، عدالت شعار به باعلم حال.رويم قهرا
و بازدهي به عنايت با داريم استدعا پرورش و آموزش محترم
مالي درامد از ناشي جانبي عديده مشكلات تحمل و عملكرد
قشر اين شدن رسمي براي عاجلي اقدام گفته ، پيش محدود
دلگرمي موجبات تا آورد عمل به جامعه در فرهنگي زحمتكش
فراهم بهتر روحيهاي با خدمت ادامه جهت پيشمان ، از بيش
.گردد
حقالتدريس آموزگاران از گروهي
سوران و سيب منطقه بلوچستان در شاغل
مصدومان به كمكرساني رابراي قوانين
كنيد ساده رانندگي حوادث
تربيت و امكانات گسترش و وتكنولوژي علم پيشرفت عليرغم
بين جادههاي اورژانس امداد نيروهاي هنوز متخصص نيروهاي
مجروحين نياز پاسخگوي موجود كاركنان و امكانات با شهري
از استفاده چند هر و نميباشند شهري بين جادههاي حوادث
قدم تهران محدوده در آسيبديدگان جهت هليكوپتري خدمات
نياز يك ما هموطنان همه نياز به پاسخگويي اما است بزرگي
.شود تامين بايد كه است كلي
در حادثهاي هر بروز از پس تاكنون ديرباز از ما كشور در
بر حاكم ارزشهاي و نوعدوستي روحيه به توجه با جادهها ،
آسيبديدگان كمك به عبوري نقليه وسايل و مردم جامعه ،
چند هرميرساندند درماني مراكز به را آنان و شتافته
را عوارضي اوليه كمكهاي آموزش نداشتن علت به كمكها اين
نفع به كل در اما است داشته دنبال به آسيبديدگان جهت
جادهها در آنان و بود آسيبديدگان و ومجروحين مصدومين
و روحي نظر واز نميشدند تلف ساده خونريزي ازيك و رها
حال در.نميآمد وارد آسيبي رهگذر مردم ساير به رواني
انتظامي ، نيروهاي پاسگاههاي بين زياد فاصله علت به حاضر
علت بررسي جادهاي ، امداد مراكز و رانندگي راهنمايي
در مسئول نيروهاي به رسمي وگزارش مجرم تشخيص حادثه ،
و ميگيرد صورت بهكندي بيمارستانها و انتظامي مراكز
نداشته همراهي يا و نبوده هوشيار ديده آسيب اگر خصوصا
و كار بايد رسانده بيمارستان به را او كه فردي باشد
گردد ، وي درماني اقدامات پيگير و كرده رها را خود زندگي
در مستقر انتظامي نيروهاي گزارش دريافت تا اينكه ضمن
از وي خروج از و بود خواهد تحتنظر كننده كمك فرد راهها ،
بروز منجربه حادثه اگر و ميشود جلوگيري بيمارستان
را مشكل ديه پرداخت بحث گردد ، ..يا و فوت معلوليت ،
نيت جز امر ابتداي در كه انساني گاهي و نموده پيچيدهتر
مسائل درگير نميكرده پيشبيني را ديگري مساله خير و كمك
را خود بيگناهي تا كه گردد مي بغرنجي و پيچيده بسيار
پرداخت به محكوم يا و بازداشت در بايد مدتها كند ثابت
علت مصدوم ناكرده خداي اگر و باشد ديه سرسامآور مبالغ
خود يا و نشناسد را حادثه عامل و نياورد ياد به را حادثه
سودجويي فكر به ناخودآگاه يا و عمدي طور به وخانوادهاش
به كمككننده فرد حالوروز و است روشن تكليف باشند
!ميباشد مشخص كاملا مصدومين اينگونه
مردم حاضر حال در شد ، روشن مطلب حدودي تا توضيحات اين با
هزينههاي پرداخت ديه ، پرداخت بازداشت ، از ترس علت به
مصدومين رساندن از گذشته چون بيمارستانها سرسامآور
كه هرچند نميكنند استقبال بيمارستانها به رانندگي حوادث
ولي ميشوند اندوه دچار بهشدت حادثه كنار از عبور هنگام
بيشتر گرفتاري دنبال كس هيچ موجود همهگرفتاريهاي اين با
وسايل و مردم اگر چيست؟ تكليف پس.نيست خانوادهاش و خود
ساعت چند نشتابند آسيبديدگان كمك به عبوري نقليه
مصدومين و رسانده حادثه محل به را خود امدادي بعدنيروهاي
طريق از تبليغات عليرغم ميرسانند؟ بيمارستان به را
آسيبديدگان به كمككنندگان برائت بر اصل هنوز رسانهها
نباشد موقع به يا و ناقص حادثه گزارش اگر نيست ، جادهاي
اگر چيست؟ كمككننده تكليف شود فوت يا و معلول مصدوم ، و
چه شويم حوادث گونه اين دچار خانوادههايمان و شما و من
و حادثه كه ميدانيم آيا شتافت؟ خواهد ما ياري به كسي
چند هر)نميشناسد مسئول غير و مسئول غني ، و فقير مرگ ،
همه ولي (ميكند فرق نقليه وسيله نوع و حادثه نوع
از تعداد چه.باشيم جادهها در حادثه زنگ به بايدگوش
به جادهها در لشكري و كشوري مسئولين و جامعه افراد
كنيم ، مرور دوباره را روزنامهها حداقل پيوستند؟ لقاءالله
پس كنيم ، تفكر كمي موضوع بهاين نسبت است لازم بنابراين
آسيبديدگان ، براي را موجود قوانين نظر ، تجديد با بياييد
هم فردي واگر كنيم پيشبيني مناسب وامكانات مجرب نيروهاي
رفتارش از را او شد پيشقدم مصدومين و مردم به كمك براي
.نسازيم پشيمان
"محفوظ نام"
پيامها و نامهها ميان از
...و نزديك راه از دريغ
در حتي مسئولان عمل ابتكار مردم ، مشكلات حل براي گاهي
مسائل اين تا نيست نيازي و ميكند كفايت كوچكتر ردههاي
در.گردد منعكس دولت يا اسلامي شوراي مجلس به مثلا
گلستان ، خيابان در واقع پونك مخابرات مركز به مراجعه
شدم ناچار تلفن دستگاه يك خريد بابت استعلام دريافت براي
برابرونيم دو الي دو ، توماني فيش 500 پرداخت منظور به
واحد شركت شعبه ملي بانك فقط چون بپردازم هزينه
چندكيلومتر يعني جنتآباد خيابان انتهاي در اتوبوسراني
اين كيف و كم از.است شده معرفي فيش دريافت براي دورتر ،
متوجه نيز را گناهي و ندارم خبر تقسيمبنديها قبيل
اما نميدانم ، ملي بانك يا و مخابرات زحمتكش كاركنان
آيا كه است اين مخابرات محترم مسئولان از من سوال
براي نزديكتر ملي بانك شعبه يك كه است امكانپذير
اين كننده مراجعه تا شود گرفته نظر در فيش اين دريافت
به مجبور نداشت ، ماشين خودش اگر يا و نشود معطل همه
بانك شعبه به رسيدن براي هزينه برابر الي 5/2 پرداخت 2
نشود؟ واحد شركت ملي
محفوظ نام
فراموشي غبار در
زرگنده محله فرهنگسراي بود قرار روزگاري كه ساختماني
خاك معروف قول به و است بسته درش همچنان باشد ، تهران
مركز اين از بهينه استفاده براي داريم تقاضا.ميخورد
.شود چارهانديشي هم بالقوه فرهنگي
محل ساكن -ع.م
دريابيد را زيبا پارك اين
زيبايي جلوه كرج منطقه 3 در تپه يك برفراز طلوع بوستان
اخيرا اما است منطقه اين مردم از بسياري گردشگاه و دارد
شده شكسته پارك نيمكتهاي و چراغها بيشتر كه شدم متوجه
مرمت به نسبت دارد جا.ميشود قطع بيگاه و گاه آن برق و
.شود اقدام زيبا پارك اين تاسيسات و اشياء
كرج -عربي
بليت؟ دو يا بليت يك
نيست معلوم تهران ، شهر اتوبوسراني مسيرهاي بعضي در
اميدوارم.بليت دو يا بدهند بليت يك بايد مسافران
مورد اين در اتوبوسراني ، واحد شركت محترم مسئولان
.دارند معمول را لازم هماهنگي
ستوان محسن
پرحادثه و عرض كم خيابان
گل ميدان حدفاصل در خاوران خيابان بودن كمعرض دليل به
حوادث وقوع و سنگين ترافيك شاهد همواره پاكدشت تا
از بخش اين داريم تقاضا.ميباشيم مسير اين در رانندگي
.شود تعريض خيابان
تهران -حسيني
دانشپژوهان همه براي برابر حقوق
يك انجام براي معرفينامه داشتن دست در با تيرماه اوايل
علامه دانشگاه اجتماعي علوم دانشكده به علمي تحقيق
من به اما.كردم مراجعه كتابي خيابان در واقع طباطبايي
دانشكده از خارج دانشجويان به زمينه اين در كه شد گفته
دانشگاهها امكانات نيست بهتر آيانميشود داده خدمات
دانشپژوهان همه اختيار در برابر حقوق با و ضوابط طبق
.باشد
ارتباطات ارشدعلوم كارشناس خانم
|