!ميشود همهگير جهان در چاقي
دانشگاهي جديد هاي برنامه
در موفقيت براي عاطفي هوش به توجه
است ضروري زندگي
پيشرو مدارس
:اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت برنامهريزي معاون
فرهنگي فيلمهاي توليدكننده كشور چهارمين ايران
است جهان در
كريم قرآن حفظ و تمرين رايانهاي سيستم
شد اندازي راه
هويت سال از 22 پس بيستون تاريخي سراب
مييابد باز را خود اصلي
با وحدت :علوم وزير توسعه و طرح معاون
منطق و علم بر مبتني گوهايي و گفت
ميشود حاصل
پنجشنبه پژوهان مولوي همايش دومين
ميشود برگزار
!ميشود همهگير جهان در چاقي
است بزرگسالان بيماري شايعترين چاقي ، *
.است صنعتي كشورهاي بلاي فقط چاقي ميشد تصور حال به تا
كشورهاي در اقتصادي پيشرفتهاي است شده معلوم حالا اما
عادات تغيير و شهرنشيني گسترش با همراه كه يابنده توسعه
بدل نيز كشورها اين بلاي به را چاقي است ، بوده غذايي
چاقي انجمن ساليانه گردهمايي دومين در اخيرا.است كرده
چاقي وضعيت مورد در شد ، برگزار واشنگتن در كه امريكا
است حالي در اينشد نگراني اظهار فقير كشورهاي در مردم
نگرانكننده كشور اين در مردم سوءتغذيه وضعيت اغلب كه
.بود
وضعيت رشته يك از گذار فرانسه ، خبرگزاري گزارش به
است آنچه با همراه اغلب ديگر وضعيتي به اقتصادي -اجتماعي
تغيير يعني:ميخوانند تغذيهاي گذار كارشناسان ، كه
تعداد سريع رشد به كه جسمي فعاليت كاهش و غذايي عادات
انجمن رئيس اتكينسون لاري.ميانجامد جامعه در چاق افراد
در چاقي شايع بيماري":گفت زمينه اين در امريكا چاقي
امريكا ، در تنها نه كه است جهاني پديدهاي بزرگسالان
در بهخصوص و آفريقا و لاتين امريكاي آسيا ، در بلكه
".ميشود ديده شهري نواحي
.ميشود زودرس مرگ گاه و بيشمار جسمي عوارض باعث چاقي
كه ميكنند مشخص " بدن جرم شاخص" با را چاقي كارشناسان
.ميشود محاسبه طول و وزن احتساب با و فرمولي روي از
بيشتر يا و 30 زياد وزن نشاندهنده شاخص 25 مثلا
.است چاقي نشاندهنده
چين در اخيرااست افزايش روبه نيز آسيا در مردم چاقي
و 16 مردان درصد كه 12 بود آن از حاكي كه شد اعلام آماري
چاق مرد سه مرد ده هر از مالزي در.هستند چاق زنان درصد
ممالك برخي در.است نفر يك فيليپين در نسبت اين و هستند
جمعيت كل به نسبت زياد وزن با افراد درصد لاتين ، امريكاي
وزن داراي آن مردم درصد كه 59 است امريكا نسبت به نزديك
در.است درصد مكزيك 58 در رقم اين.ميشوند محسوب زياد
.هستند چاق درصد كشور 23 اين
درصد ميكند350 بيداد نيز خاورميانه كشورهاي در چاقي
نيز امريكا درصدي نسبت 20 از كه هستند چاق مصر جمعيت
درصد وزن 16.بالاست ارقام كويت و عربستان در.است بيشتر
خطرناكي طرز به كشور اين زنان درصد و 24 سعودي مردان
چاق كويتي زنان پنجم دو و كويتي مردان سوم يك.بالاست
.ميشوند محسوب
.ميشود محدود شهري نواحي به اصولا پديده اين آفريقا ، در
بهخصوص دارد ، علت چند شده ياد روند معتقدند كارشناسان
كه عللي به.غذايي برنامه ساختار در اساسي تغيير
با دهند ، توضيح نميتوانند دقيقا تغذيه كارشناسان
افزايش چربي و قند مصرف خانوادهها ، درآمد افزايش
بالا با و است آمده پايين خوراكي روغنهاي قيمت.مييابد
سرعت به را خود غذايي چربي حجم مردم درآمدها ، رفتن
.ميدهند افزايش
و كالا بر مبتني كه جديد اقتصاد ايجاد با اين ، بر افزون
شكلي مردم اكثر زندگي سبك ازكشورها بسياري در است ، خدمات
خاطرنشان كارشناسان.ميگيرد خود به تحرك كم و ساكن
كرده افت كار محل در خصوص به جسمي فعاليت ميزان ميكنند
و معدنكاري كشاورزي ، در جديد فناوريهاي كاربرد.است
كاهش كارگران جسمي نيروي به نياز تا است شده سبب صنعت
نتيجه ;شود تبديل مكانيزه فعاليت به كار عوض در و يابد
معتقدند كارشناسان اين.است انرژي توازن عدم حالتي چنين
كردن كوچك جهان سراسر در عارضه اين شيوع از جلوگيري راه
.است جسمي تحرك افزايش و قند و چربي كاهش غذا ، وعده هر
دچار مردم تنها نه صورت ، اين غير در ميدهند هشدار آنان
زيادي عده كه)شد ، خواهند قند مرض همچون مرگبار بيماريهاي
حد تا افراد جسمي توان بلكه ،(است كرده مبتلا چين در را
.آمد خواهد پايين زيادي
دانشگاهي جديد هاي برنامه
فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت برنامهريزي عالي شوراي
در آموزشي برنامه معين ، 12 مصطفي بهرياست خود نشست در
برنامه كرد100 تصويب و رابررسي ناپيوسته كارشناسي مقطع
و نياز براساس بار نخستين براي برنامه ، اين 12 از
گذاشته اجرا مرحله به كشور در اجرايي پيشنهاددستگاههاي
برنامههاي بازنگري و اصلاح نيزحاصل برنامه دو.ميشود
در كاربردي -علمي ناپيوسته كارشناسي دورههاي.است قبلي
عمران ، - برودتي و تاسيساتحرارتي - راهداري رشتههاي
آب ، آبهاي مهندسي - شبكه و سد بهرهبرداري و نگهداري
عالي شوراي مصوبات جمله از افزار نرم و زيرزميني
.است برنامهريزي
در موفقيت براي عاطفي هوش به توجه
است ضروري زندگي
در را عاطفي هوش اصطلاح كه بود كسي نخستين گلمن دانيل
عنوان با نوشت كتابي سال 1995 در وي.كرد رايج مردم ميان
مهمتر هوشي بهره از عنصر اين است ممكن چرا:عاطفي هوش"
آمريكاست در عاطفي هوش خدمات شركت رئيس اكنون وي "باشد؟
.است زمينه اين در تحقيقات آن فعاليتهاي محور كه
نشان و هوش از ما دريافت بسط گلمن اساسي اهداف از يكي
نيز و سماجت و غيرت خودداري ، قوه كه است نكته اين دادن
زندگي در حياتي مهارتهاي جمله از خويش انگيختن توانايي
كه هاروارد دانشگاه استاد گاردنر ، هاوارد مانند.هستند
ميكوشد گلمن دارد ، هفتگونه دستكم هوش است معتقد
گفته به.بگذارد تاثير خودمان و بچهها تربيت برشيوه
و غمخواري و خويشتنداري به ما اخلاقي و جمعي زندگي گلمن ،
بهره برخلاف.دارد بستگي عاطفي هوش به مربوط مهارتهاي
ميماند ، باقي مطلق تولد زمان از ميشود تصور كه هوشي
پرورش زندگي سراسر در عاطفي هوش كه است اين بر اعتقاد
.ميشود تقويت و مييابد
دانشگاهي پژوهشگر دو تحقيقات از را عاطفي هوش عبارت گلمن
تا كرد غنيتر را آن شواهد برخي افزودن با سپس و گرفت بر
دكتر و ماير جان دكتر.باشد فهم قابل عادي مردم براي
در آمريكا دانشگاههاي در روانشناس دو هر سالووي پيتر
استاد دو اين.نوشتند عاطفي هوش مورد در دهه 1980 اواخر
محسوب هم متضاد عقل و عواطف اغلب كه اين به اشاره ضمن
اين بين را سودمند تعامل پيامدهاي كه شدند برآن ميشوند ،
.كنند پيدا فكري قطب دو
نيرومند احساسات كه بود داده نشان تحقيقات زمان آن در
يا يابند دست جديدي راهكارهاي به افراد شود سبب ميتواند
عواطف كه كردند استدلال چنين آنان.كنند بهتري انتخاب
عميق و عقلي جنبه انسان تفكر شود باعث بسا چه عميق
كه رساند نتيجه اين به را آنان نكته اين.بيابد بيشتري
در بسا چه -نيرومند عواطف از ناشي هوش يعني -"عاطفي هوش"
نوآوري يك و معمولي تصميمي باعث كه است چيزي آن واقع
اين عاطفي هوش افزودند روانشناس دو اين.ميشود درخشان
و بينديشيم بيشتري خلاقيت با كه ميدهد ما به را امكان
.بگيريم بهره مشكلات حل براي خود عواطف از
عاطفي هوش عبارت از دادند اجازه گلمن به دانشمند دو اين
معنايي بسط را عبارت اين طريق چند از وي و كند استفاده
.داد
معنا ، يك به":كرد بيان چنين را خود اساسي استدلال گلمن
".عقلي و عاطفي:داريم هوش نوع دو و ذهن دو مغز ، دو ما
هوش اندازه به عاطفي هوش از ما استفاده كرد خاطرنشان وي
مستقل مفهوم كه بود اينجا از.است مهم ما زندگي در عقلي
نوع از متفاوت و مشخص ويژگيهاي كه شد زاده عاطفي هوش
.است همراه هوشي بهره با كه دارد هوشي
هوش عوامل كه ميبرد نام را حيطه پنج خود كتاب در گلمن
:ميكند مشخص را عاطفي
نقش ميدهد ، رخ كه شكل همان به احساس شناخت توانايي -1
را خود عواطف نتوانيم اگر.دارد عاطفي هوش در بنيادي
احساسات اين بروز با و شويم مغلوب است ممكن شويم ، متوجه
.شويم متزلزل قوي
يا زندگي دشواريهاي برابر در خود حفظ توانايي -2
مهارت وجود به مستقيما مصائب بروز از پس خود بازيافتن
كنترل خود عواطف بر نوعي به ميخواهيم.دارد بستگي قبلي
كنار عواطف اين با مناسب نحو به بتوانيم تا باشيم داشته
.بياييم
توانايي هدف نوع هر به دستيابي در موفقيت پايه -3
خلاقانه ، اهداف براي.است راه اين در عواطف از بهرهگيري
بر غلبه و ارضا انداختن تاخير به يادگيري) تسلط و تمركز
ضروري عاطفي كنترل و هستند مهمي مهارتهاي (نامناسب اميال
.است
عواطف به توجه توانايي و همدردي مبناي مردمي مهارتهاي -4
در و برميافروزد را نوعدوستي شعله همدردي.است ديگران
به توجه مستلزم كه مديريت و آموزگاري همچون مشاغلي
.دارد مهمي نقش است ، ديگران
عواطف مديريت در ما توانايي به فردي بين كارآمدي -5
ديدگاههاي و درخشان طرحهاي بسا چه.دارد بستگي ديگران
و اجتماعي شايستگي مهارتهاي نبود در اغلب كه نوآورانه
.ميرود بين از رهبري
و عاطفي هوش مفاهيم واقع در.نيست تنها عرصه اين در گلمن
مربوط حيطههاي تمام بر تسلط -"عاطفي سواد" مرتبط زمينه
از توجهي قابل عده تا است شده سبب -عاطفي هوش به
در مهم موضوع يك.بنويسند مطلب باره اين در نويسندگان
كه حالي در كه است اين آن و قراردارد بحث اين كانون
شمار به ذاتي عاطفي هوش با مرتبط تواناييهاي از بسياري
محسوب اكتسابي مهارتهاي از مجموعهاي عاطفي هوش ميرود ،
.ميشود
و بيچون ممتازي كه ميشناسيم را كساني همگي احتمالا ما
نبود يا اجتماعي فعاليت عدم علت به اما دارند ، چرايي
كه داريم نيز دوستاني احتمالا.نبودهاند موفق انگيزه ،
موقعيتهاي با برخورد در كه ظرافتي و توجه رهگذر از
كسب بسياري موفقيت دادهاند ، نشان كاري و اجتماعي
شده ارائه عاطفي هوش مورد در كه استدلالهايي.كردهاند
هوش بايد كه است كرده آگاه نكته اين به را افراد است ،
.انگاشت بهرههوشي از جدا عنصري را عاطفي
اينترنت:منبع /نعيمي وحيدرضا:مترجم
پيشرو مدارس
پاياني بخش - تازه چشماندازهاي جستجوي در مدارس
و تجزيه از است عبارت پيشرو ، مدرسه داشتن شرط دومين
از يكي. نوين رويكردي با آموزشي برنامههاي تحليل
است اين پرورش و آموزش در بيستويكم قرن جهاني چالشهاي
كرده آموزشي برنامهريزي به نوين رويكرد متوجه را ما كه
رويكرد يك آموزشي ، برنامهريزي به سنتي رويكرداست
صحبت وقتي مثلا.دارد توجه دروندادها به و سليقهگراست
ميآيد ، ميان به پرورش و آموزش اساسي مسائل از
فضاي انساني ، نيروي مالي ، منابع كمبود رويكردسنتي ،
از مسائلي و دانشآموزي جمعيت كمكآموزشي ، وسايل آموزشي ،
در را آنها و دانسته فوقالعاده اهميت حائز را دست اين
نيز را آموزشي نظام كاستيهاي و ميدهد قرار نخست اولويت
نوين رويكرد مقابل ، در اما.ميكند مربوط آنها به
اين در.دارد توجه بروندادها و محصول به و نتيجهگراست
اتفاق آن در آنچه و يادگيري -ياددهي فرآيند نگرش ، نوع
كسب آموزشي نظام در دانشآموز يك كه مهارتهايي ميافتد ،
و كاركردها درس ، كلاس و مدرسه در آموزشي زندگي ميكند ،
انتقادپذيري و تعهد ميزان و مسئوليت قبول در مدرسه نقش
زندگي براي كه اهدافي و زندگي به نگرش نحوه دانشآموز ،
رادر...و جامعه با آن ارتباط و مدرسه دارد ، نظر در
.ميدهد قرار اولويت
دو آن ميان را فاحشي تفاوتهاي سنتي و نوين رويكرد مقايسه
و دارد توجه "بروندادها" به نوين رويكرد.ميكند ترسيم
اين در يادگيري -ياددهي فرآيند كه است راستا اين در
رويكرد اين در.ميگيرد قرار توجه مورد رويكرد ،
و مدرسه ساختار آموزشي ، برنامههاي مدرسه ، فعاليتهاي
اين از انساني چه و چيست فعاليتها اين همه حاصل كه اين
كيفيت رويكرد اين در.است نظر مورد ميآيد ، بيرون نظام
برنامههاي به نوين رويكرد در.دارد ويژهاي اهميت آموزش
ميزان پرورش ، و آموزش امر مسئولان دغدغه آموزشي ،
مشاركت ميزان كلاسي ، فعاليتهاي از دانشآموز بهرهگيري
به و واجتماعي فردي مهارتهاي كسب و كلاس مدرسه ، در آنها
ناشي مشكلي ، هر نگاه اين در.است زندگي مهارتهاي عبارتي
.نميشود رفع هم اقتصادي امكانات با و نيست مالي مسايل از
بنابراين ، .است كميتها به همه توجه سنتي ، رويكرد در
.ميشود جستجو اقتصادي امكانات در مسايل بيشتر حل راه
است متفاوتي نگاه ميسازد ، را پيشرو مدرسه كه آنچه ولي ،
بروندادهاي كيفيت آموزشي ، نظام دروني تعاملات به كه
.ميشود آموزشي كيفيت بهبود در مالي امكانات نقش و مدرسه
منابع كمبود وجود با پيشرو مدرسهاي داشتن نگاه ، اين در
كامپيوتر آن در كه مدرسهاي.است امكانپذير نيز ، مالي
نوين رويكرد در.باشد شوقانگيز ميتواند هم ، نباشد
كيفيت بهبود ضامن گرانقيمت و پيچيده آموزشي فناوريهاي
ما ، زندگي پيرامون شيء كمارزشترين بلكه نميشود ، تلقي
ما ودانشآموز معلم و ما كلاس ما ، مدرسه ما ، خانه
در را ما همه و باشد كمكآموزشي وسيله يك ميتواند
.دهد ياري اثربخش آموزشي براي يادگيري -ياددهي فرآيند
پاياني سخن
قبيل از آن عناصر و آموزشي نظام كاركردهاي و نقش امروزه
حال در..و درسي محتواي و برنامهها دانشآموز ، معلم ،
نوين فناوريهاي.است ديوار بدون مدرسه از بحث است ، تغيير
به خود با را نويني فكرهاي و نظرها اطلاعات ، و ارتباطات
و برمحصول چيز هر از بيش امروزه.است آورده درس كلاس
ما همه بنابراين ، .ميشود تاكيد آموزشي نظام كاركرد
تا هستيم ، آموزشي نظام به خود رويكردهاي بازسازي نيازمند
سازماندهي و تعريف ديگر بار را آن تواناييهاي و مسائل
ساختار ، در تغيير براي.بنگريم آن به نويني منظر واز كنيم
تغيير از قبل بايد مدرسه آموزشي كيفيت وبهبود كاركردها
نيازها تواناييها ، به را خود رويكردهاي و نگرشها چيزي هر
ما هدف بايد.بسازيم نو از پرورش و آموزش دشواريهاي و
يك در زندگي براي لازم مهارتهاي كه باشد شهرونداني تربيت
در زندگي ضرورتهاي درك با همراه را پيشرفت روبه جامعه
ديگران حقوق و انسانها حرمت.آورند دست امروزبه جهان
ديگران تجربههاي از و بگيرند ياد بدارند ، پاس را
مدرسه از خارج جهان به را يادگيري.كنند بهرهبرداري
داشته درستي درك مختلف ، تمدنهاي و فرهنگ از و دهند گسترش
وتوانايي كنند تاكيد خود فرهنگي ملي ، هويت برباشند
در را فرهنگها و تمدنها ساير با پويا و سازنده تعامل
.كنند تقويت خود
سركارآراني دكترمحمدرضا
:اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت برنامهريزي معاون
فرهنگي فيلمهاي توليدكننده كشور چهارمين ايران
است جهان در
و فرهنگ وزارت برنامهريزي معاون :فرهنگي علمي گروه
در هنر و فرهنگ مهم سياستهاي از يكي:گفت اسلامي ارشاد
كشورهاي در هنري و فرهنگي موثر حضور توسعه سوم برنامه
.است خارجي
عصر ايرجي ابوالقاسم ايلام ، از همشهري خبرنگار گزارش به
و كريم قرآن نمايشگاه دومين و بيست گشايش حاشيه در جمعه
جمع در ايلام استان قرآني علوم بزرگ نمايشگاه نخستين
هنري و فرهنگي مختلف گروههاي امسال:گفت خبرنگاران
برنامه اجراي به خارجي كشورهاي در دائم بهطور
قرآني علوم نمايشگاه گشايش آنها جمله از كه ميپردازند
(امسال آبان) مالزي كشور در و (جاري مهرماه) لندن شهر در
.است
در گذشته سالهاي از بيش امسال ايران سينماي:افزود وي
كه بهطوري است بوده مطرح و موثر بينالمللي جشنوارههاي
حوزه در كشور چهارمين ايران اسلامي جمهوري حاضر حال در
.محتواست با و باارزش فيلمهاي توليد
كه بهكساني هستند ملزم شهرداريها پس اين از:افزود وي
فرهنگي فضاهاي ايجاد در مشاركت و سرمايهگذاري به مبادرت
ساخت اجازه ميكنند ، هنري فرهنگي مجتمعهاي و سينما نظير
.بدهند را عوارض اخذ بدون و اندازه همان به تجاري فضاي
تبصره توسعه سوم برنامه مهم تبصرههاي از يكي:گفت ايرجي
هنري فرهنگي مجتمعهاي و سينما توسعه درخصوص كه است 161
.است مردم مشاركت با
نياز كه مكانهايي استانها ، كل ادارات كمك با:افزود وي
كمك با و شناسايي دارند هنري و فرهنگي فضاهاي و سينما
ساخت زمينه سه ، تبصره تسهيلات اعطاي و سرمايهگذاران
.ميشود فراهم كشور در فرهنگي فضاهاي
دارد وجود كشور در سينما حاضر 300 حال در:افزود ايرجي
سينما به 500 تعداد اين توسعه سوم برنامه پايان تا كه
.يافت خواهد افزايش
به مردم بهتر دسترسي بهمنظور جاري سال در:كرد اضافه وي
برنامهريزي و مديريت سازمان همكاري با و فرهنگي مراكز
خواهد داير اسلامي ارشاد و فرهنگ اداره كشور شهر در 104
.شد
پرورش و آموزش وزارت همكاري با تاكنون:افزود همچنين وي
رشته از 60 پيش دروس و دانش و كار مدارس تاسيس براي
شده تاليف نيز كتابهايي و است شده اقدام هنري و فرهنگي
كار مدارس ايجاد براي را خود آمادگي وزارتخانه اين و است
.ميكند اعلام كشور مختلف شهرهاي در هنري و فرهنگي دانش و
بزرگ نمايشگاه اولين و كريم قرآن نمايشگاه دومين و بيست
مجتمع محل در جاري مهرماه هفتم تا اول از ايلام استان
برپا استان اسلامي ارشاد و فرهنگ كل اداره هنري فرهنگي
.است شده
كريم قرآن حفظ و تمرين رايانهاي سيستم
شد اندازي راه
و قرآن حفظ و تمرين رايانهاي سيستم :فرهنگي علمي گروه
قم در "كريم قرآن حافظان جهاني موسسه" مسابقه در شركت
.شد راهاندازي
با قرآن حافظان جهاني موسسه مدير "غروي" گفته به
جهان سراسر از علاقهمندان سيستم اين راهاندازي
ضمن قم.شماره 722222251 با تلفني تماس در ميتوانند
اين سراسري مسابقه در خود ، آمادگي سنجش و قرآن حفظ تمرين
.كنند شركت موسسه
جهت در اقدام اين:گفت وي قم در همشهري خبرنگار گزارش به
صورت قرآن حفظ به جوانان بويژه مسلمانان كليه تشويق
به مسابقه ، در شركتكنندگان موفقيت صورت در و است گرفته
اين سوي از زميني قطعه قرآن كل حفظ در آنان تلاش پاس
خواهد اهداء آنها به قم قرآن حافظان ويژه شهرك در موسسه
.شد
هويت سال از 22 پس بيستون تاريخي سراب
مييابد باز را خود اصلي
محوطه در حفاظت و پژوهش شروع با :فرهنگي علمي گروه
تاريخي و زيبا سراب ، بيستون طبيعي-تاريخي و ارزشمند
را خود طبيعي-واقعي هويت سال از 22 پس محوطه اين در واقع
.مييابد باز
جايگاه معني به بغستان از برگرفته بيستون نام كه آنجا از
اول داريوش كه دلايلي از يكي ميرود احتمال است ، خدايان
بر كه را بيستون كتيبه يعني خود تاريخي سند مهمترين
همين كرده ، حجاري آن سراب به مشرف و كوه اين صخرههاي
.است بوده
كتيبه داريوش ، كتيبه زير نيايشگاه يا مذبح شكارچيان ، غار
تاجگذاري برجستههاي نقش هركول ، مجسمه اول ، داريوش بزرگ
تراش ، فرهاد عظيم دوم ، گودرز پيروزي ديواره دوم ، ميتريدات
بقاياي ساساني ، نيمهتمام كاخي بقاياي و خسرو پل
سنگ و خان علي شيخ كاروانسراي ايلخاني ، كاروانسراي
ارزشمند محوطه اين در موجود آثار جمله از منقوش قبرهاي
.است تاريخي
با وحدت :علوم وزير توسعه و طرح معاون
منطق و علم بر مبتني گوهايي و گفت
ميشود حاصل
علوم ، وزارت توسعه و طرح معاون :فرهنگي علمي گروه
در اقتصادي و سياسي توسعه نوع هر:گفت فناوري و تحقيقات
.است فرهنگي و علمي توسعه به منوط كشور
جديد رئيس معارفه آيين در شنبه دانش فخرالدين دكتر
بحث به درجامعهاي اگر:افزود چمراناهواز شهيد دانشگاه
سمت به جامعه آن نشوديقينا داده لازم بهاي علم و فناوري
.كرد نخواهد نيل پيشرفت و سعادت
اقتصادي و سياسي بخشهاي در ما جامعه اگر:اظهارداشت وي
در تحول بستر كه است آن علت فراوانروبهروست مشكلات با
.نشدهاست فراهم فرهنگي و علمي زيرساختهاي
دانشگاه عهده بر رسالت اين شرايطي درچنين:يادآورشد وي
.دارد قرار است تعامل در خويش جامعه كهبا نهادي بهعنوان
با تا خواست دانشگاهيان از سخنانش ادامه در دانش ، دكتر
و جهل عليه علم پرچمدار خويش ، باجامعه اصولي رابطه ايجاد
.باشند تفرقه عليه وحدت
خود است ممكن دانشگاهي محيطهاي كه فكر طرز اين رد با وي
كه ميشود حاصل وقتي وحدت:، گفت باشند وتشتت تفرقه محل
باهم منطق و علم برمبناي را گفتوگوهايي جامعه آحاد
هيچوجه به ديدگاهها تنوع راستا اين در و باشند داشته
.نيست مشكلزا
همگرايي در مهمي نقش دانشگاه:كرد اضافه دانش دكتر
ميكند بروز زماني تفرقه و دارد ومنطق علم براساس جامعه
.شود گذاشته كنار منطق كه
جامعه از درستي درك دانشگاهيان و ما اگر:كرد تاكيد وي
.شد خواهيم شكست دچار قطعا نداشتهباشيم خويش
علم جايگاه وقتي:نيزگفت دانشگاه كوي حادثه درمورد وي
رخ كشور در كه است فاجعهاي نهايت ميشوداين دار خدشه
حريم حفظ درصدد كهخود است دانشگاهي جامعه بر و ميدهد
.باشد دانشگاه مقدس
تمركز ، عدم سياست محور چهار دانشگاه اگر:گفت دانش دكتر
زمينه ايجاد كشور ، دانشگاههاي به اختياراتقانوني تفويض
براي صنعتي جوامع با ايجادارتباط طريق از سالم رقابت
دانشگاههابه كردن عمل منطقهاي و پويايي ، و تحرك تقويت
خود كار دستور در را اصولي ، برنامهريزي و شرايط تناسب
.يافت خواهد دست اصولي رابطه بهيك دهد ، قرار
جديد رئيس بعنوان بخشنده عبدالمهدي دكتر آيين اين در
سياري منصور دكتر زحمات از و معرفي شهيدچمران دانشگاه
.قدردانيشد دانشگاه اين قبلي رئيس
پنجشنبه پژوهان مولوي همايش دومين
ميشود برگزار
به ايران پژوهان مولوي همايش دومين :فرهنگي علمي گروه
تهران در مولوي ، بزرگداشت روز مهرماه ، هشتم مناسبت
.ميشود برگزار
روز دارد ، نام "مولانا معنوي ميراث و ما" كه همايش اين
خانه در فلسفه و ادبيات ماه كتاب مجله بههمت پنجشنبه
.ميشود برگزار ايران كتاب
و فلسفه و ادبيات ماه كتاب سردبير "خاني اصغرمحمد علي"
گروه خبرنگار با درگفتوگو پژوهان همايشمولوي دبير
جايگاه تبيين را اينهمايش برگزاري از هدف ايرنا ، فرهنگي
وادب فرهنگ در او نقش و فارسي ادبيات تاريخ در مولانا
.كرد ذكر اسلامي ايران
تاريخي دوران مولانا ، شخصيت ويژگيهاي شناسايي وي ،
مولوي سخن تاثيرپذيري و چگونگيتاثيرگذاري و او واجتماعي
از را مولويپژوهشي به مربوط پژوهشهاي ساماندهي و
.برشمرد همايش اين ديگر هدفهاي
ايراني پژوه مولوي حضور 30 با همايش اين:گفت محمدخاني
عشق" ،"عرفاني ادبيات در مولوي جايگاه" و خواهدشد برگزار
تربيتي آراي" ،"فلسفه و مولوي"،"مولانا نظر از موسيقي و
"مولانا عاشقانه عرفان"و "امروز جهان در مولوي" ،"مولانا
.است همايش اين مباحث جمله از
|