واقعي؟ يا مصلحتي اطلاعات ، و آمار
;آموزشي تكنولوژي :دانش فر هاشم دكتر
پرورش و درآموزش تحول براي ضرورتي
امريكا شده تسخير سفارت درون از روايت اولين
x22
شب آسمان
گروه سراسري آزمون اول رتبه از تجليل
فني و رياضي علوم آزمايشي
شد تعيين تهران مجدالدوله مسجد حريم
منطقهاي استانها پرورش و آموزش اعتبارات
ميشود
تيراژ از آماري هيچ :پرورش و آموزش
نيست موجود كشور در آموزشي كمك كتابهاي
و بيلوروس سوريه ، كشورهاي سفيران ديدار
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير با كرهجنوبي
واقعي؟ يا مصلحتي اطلاعات ، و آمار
بازتاب يك بازتاب
در پرورش ، و آموزش وزارت پرورشي معاونت عمومي روابط
12 عنوان تحت مطلبي در شهريور ، همشهري 29 روزنامه
ميلاد و احكام و اذان مسابقههاي در دانشآموز ميليون
معاون توسط شده ارائه ارقام و آمار از "كردند شركت
مرتضايي اصلان به و كرده دفاع وزارتخانه اين پرورشي
.است تاخته (همشهري شهريور 79 مورخ 3 يادداشت نويسنده)
فرهنگي صاحبنظران و معلمان پرسش و توجه مورد كه آنچه
مصاحبههاي در كه است اطلاعاتي و آمار تهيه چگونگي است ،
پرورشي معاونت همه از بيش و وزارت مقامات سوي از مختلف
واقعيتهاي با ميرسد نظر به و ميشود اعلام تاب و آب با
يا و دوباره تكرار البته.ندارد تطابق مدارس در موجود
است بهتر.نميكند برطرف را ابهامات آمار اين چندباره
خوانندگان ، اقناع جهت در وزارتخانه ، عموميهاي روابط
دلايلي و دهند توضيح را اطلاعات و آمار اين تهيه سازوكار
روابط وظايف از يكي.كنند اقامه آنها صحت و درستي بر
پرسش هر و است مسئولان و مقامات كردن پاسخگو عمومي ،
جاي به و.خواند "دليل بدون اتهام" نميتوان را منطقي
عمومي روابط مسئولان.تاخت پرسشكننده به دادن پاسخ
و اعمال همه از احساسي دفاع سطح تا را خود وظايف نبايد
عمومي روابط مسئولدهند تنزل خود متبوع مقامات گفتار
مدارس از آمار و اطلاعات كه ميگويد پرورشي معاونت
توسط و چگونه كه نميدهند توضيح اما ميشود ، "جمعآوري"
و علمي روشهاي آمار ، و اطلاعات تهيه در آيا كساني؟ چه
نبودن ذينفع و بيطرفي شرط آيا است؟ شده اعمال پژوهشي
آمارگران ، آيا است؟ شده رعايت اطلاعات و آمار كننده تهيه
واقفند؟ خود كار اهميت به و ديدهاند را لازم آموزشهاي
مسئولان اميدوارم و ميكنم مطرح را فرضيهاي خصوص اين در
اگر و بينديشند آن درباره رايج پيشداوريهاي بدون محترم ،
آمار و اطلاعات حداقل يافتند ، منطقي و صحيح را فرضيه اين
برنامهريزيهاي و تصميمگيريها مبناي را شده جمعآوري
استفاده آنها از تبليغات حوزه در تنها و ندهند قرار خود
پرورش ، و آموزش در اطلاعات و آمار مبناي.كنند
از تحصيلي سال طول در كه است فرمهايي و پرسشنامهها
و پرسشنامهها اين.ميشود ارسال مدارس به ادارات سوي
اداره به و تكميل مدير يا تربيتي مربي توسط فرمها ،
اين به پاسخ مديران ، و مربيان از بسياريميگردد مسترد
ميدانند خود و مدرسه براي "حيثيتي" مسالهاي را پرسشها
بايد ارسالي اطلاعات و آمار كه ميكنند تصور و
مدرسه آموزشي و تربيتي مثبت وضعيت مويد و خوشبينانه
مسئولان انتظارات ارسالي ، اطلاعات و آمار اگر و باشد
بنابراين !ميرود سوال زير مدرسه نكند ، برآورده را اداري
براساس و دارد "مصلحتي" جنبه سوالات اكثر به پاسخ
از بعضي.ميشود تنظيم مسئولان ديدگاه و روز سياستهاي
است ، فرماليته كارها اين":ميگويند نيز مربيان و مديران
اداره در آن از بعد كه آنچه "نميخواند را اينها كسي
آماري و اطلاعات تحليل و تجزيه و جمعبندي ميگيرد ، صورت
بعد.است شده پايهگذاري روان شنهاي بر آن مبناي كه است
دست به شگفتانگيزي ارقام آمار ، و اطلاعات پردازش از
كه آن ولو هستند آنها اعلام به ناچار مقامات كه ميآيد
مدرسه ، كاركنان.باشند نداشته اعتقاد آنها بودن حقيقي به
حيرت دچار شدت به نجومي رقمهاي اين خواندن و شنيدن با
ذهن ساخته اطلاعات و آمار كه ميكنند تصور و ميشوند
درستي به را خود كار اداري سيستم كه آن حالاست مسئولان
مدير و مربي كه است بيجايي انتظاراست داده انجام
كنند ، گزارش صراحتا را مشكلات و تربيتي كاستيهاي مدرسه
مسئولان كاري كم و بيكفايتي حساب به را آن اداره زيرا
سيستم ، در اقدامي چنين اصولا و ميگذارد مدرسه
تخصصي تشكيلات يك راهاندازي.است غيرمعمول و غيرمتعارف
117) كشور آموزشگاههاي سطح در آمار تهيه براي مستقل و
غيرممكن انساني نيروي و مالي مشكلات لحاظ به (واحد هزار
و آموزش مسئولان و مقامات كه است لازم بنابراين.است
منتقدان به و دهند افزايش را خود بردباري ضريب پرورش
ايجاد فضايي تدريج به تا بگذارند ، احترام موجود وضعيت
عنوان به مسائل و مشكلات بيان در صراحت و انتقاد كه شود
به رياكاري و چاپلوسي و تملق و شود مطرح مثبت ارزش يك
.شود طرد فرهنگ حوزه از منفي ارزشهاي عنوان
در موثر ، حال عين در بيهزينه و ساده بسيار راهحل يك
يك نصب ندارد ، محرمانه جنبه كه اطلاعاتي و آمار مورد
قرائت حداقل يا و مدرسه اعلانات تابلو در گزارش از نسخه
عمومي روابط مسئولان.است مدرسه معلمان شوراي جلسه در آن
اصلي وظيفه رايج تصورات برخلاف كه كنند توجه نكته اين به
اتاقهاي دادن قرار و مسئولان كردن پاسخگو عمومي ، روابط
.است عمومي افكار نورافكن زير در مديريت تودرتوي و دربسته
عبداللهي شيرزاد
;آموزشي تكنولوژي :فردانش هاشم دكتر
پرورش و درآموزش تحول براي ضرورتي
فرايند در سيستماتيكي و مناسب جاي هيچ آموزشي ، تكنولوژي
از و ندارد ما عالي آموزش و پرورش و آموزش برنامهريزي
.نميشود بهرهگرفته تخصص يك عنوان به رشته اين
با "مدرس تربيت دانشگاه علمي هيات عضو" فردانش هاشم دكتر
دو از مشتمل آموزشي تكنولوژي:گفت مطلب اين به اشاره
دانش معناي به تكنولوژي كه است وآموزشي تكنولوژي واژه
تعريفي چنين كه است ماهرانه صورت به امري هر انجام نحوه
ما اگر يعنياست آموزش امر در ما مشكلات از بسياري پاسخ
خاص شاگرد هر براي خاص ، شرايط هر در آموزش كه بدانيم
ملي انرژيهاي اتلاف جلوي واقع در شود ، انجام بايد چگونه
.گرفت خواهيم زمينه اين در را
يك فقط متاسفانه ما ، آموزشي سطوح همه در:داد ادامه وي
يك با را موضوعات همه كه بهطوري.است حاكم كلي قاعده
حالي در.ببينيم يكسان هم را آنها آموزش راه و ديده چشم
موضوعات ، مسائل ، روي دقيقشدن با آموزشي ، تكنولوژي كه
ولايتغير ثابت فرمول و كلي حاكم شرايط و شاگردان خصوصيات
.است آموزش امر در مختلف روشهاي به معتقد و كرده رد را
تعريفي ، چنين به توجه با:كرد تصريح فردانش دكتر
و آموزش در تحول براي صددرصد ضرورت يك آموزشي تكنولوژي
آن ومحتواي مغفول دلايلي ، به متاسفانه كه است پرورش
در علم اين يافتههاي از وجه هيچ به و است مانده مهجور
استفاده آموزشي برنامههاي ارزشيابي و اجرا برنامهريزي ،
.نميشود
مغفول علل مورد در مدرس تربيت دانشگاه علمي هيات عضو
رشته ، اين شناخت عدم:گفت آموزشي تكنولوژي كاربرد ماندن
كم تعداد و دارد وجود آن از كه غلطي ذهنيتهاي
را آموزشي تكنولوژيست كه ، شده باعث آن فارغالتحصيلان
از بسياري بهزعم يا دانسته آموزش امر براي تزئيني فقط
و انبارها مسئولان عالي ، آموزش و پرورش و آموزش مسئولان
از رشته اين متخصصين و بوده مدارس بصري و سمعي دستگاههاي
درنهايت و نداشته جذب براي جايي سازماني تشكيلاتي لحاظ
وي.خودميشوند رشته از غير كارهايي به پرداختن به مجبور
اين در تخصص به معلمان تمامي نياز عليرغم:افزود همچنين
كتابها از واستفاده متخصصين تعدادكم خاطر به رشته ،
عنوان تحت موضوعاتي ارائه همچنين و قديمي بسيار ومنابع
رشته اين بر مضاعف فشار آمدن وارد باعث آموزشي ، تكنولوژي
جلوي غلط ، آموزش همين و شده آن صحيح كارگيري به عدم و
عمل در معلم نياز اين و گرفته را آنها بعدي هاي دانسته
.است نداده مثبت نتيجه و مانده بيپاسخ
از بسياري مثل آموزشي تكنولوژي رشته:گفت پايان در وي
آن مصرفكننده واقع در ما و آمده غرب از ديگر رشتههاي
با كه است رشد حال در شدت به حال هر به اما.بودهايم
آموزش پرورش ، و درآموزش ما كشور مسئولان اين ، به توجه
و جديد ديد يك با بايد فرهنگي انقلاب عالي شوراي و عالي
و پرداخته رشته اين به آموزش امر در ضرورت يك بهعنوان
مذهبي و ديني آموزشي زمينههاي در كه مسئوليني حتي
كه ديد اين با رشته اين به بايد نيز ميكنند فعاليت
كرده نگاه كند ، برطرف را نيازهايشان از بسياري ميتواند
سطح در منسجم و صحيح برنامهريزي آن براي و
داشته اسلامي شوراي مجلس حتي و مربوطه وزارتخانههاي
.باشند
امريكا شده تسخير سفارت درون از روايت اولين
شده تسخير سفارت درون اتفاقات از واقعي روايت اولين
كتابي در امام خط پيرو دانشجويان از يكي قلم به آمريكا
از 21 پس (تهران در تسخير) Takeover in Tehran عنوان تحت
.ميرسد چاپ به كانادا آمريكاو در زودي به سال
روي بر بوكز تالن كانادايي انتشارات آنچه اساس بر
دكتر خانم قلم به كتاب اين است كرده اعلام اينترنت
در صفحه در 224 و نوشته انگليسي زبان به ابتكار معصومه
اين.شد خواهد توزيع آمريكا و كانادا در ماجاري اواسط
لانه تسخير ناگفته وقايع و ماجراها خاطرات ، كتابداستان
براي كه است روان و ساده قالبي تهراندر در جاسوسي
غربي رسانههاي غيرواقعي و سوء تبليغات از بار نخستين
اهداف و برداشته پرده ايران اسلامي انقلاب عليه
شامل واقعبينانه تصويري در اقدام اين از را دانشجويان
.ميكند تبيين آن وضعف قوت نقاط
با نويسندگان از فردريد توسط كه كتاب اين در ابتكار
سياستهاي تشريح به شده ، ويراستاري كانادايي سابقه
كودتاي 1332 در كشور آن نقش و ايران در آمريكا استعماري
.است پرداخته پهلوي محمدرضا آمدن كار روي و
در سيا دخالتهاي موضوع اينكه به اشاره با بوكز تالن
ميلادي جاري سال در آلبرايت مادلين را مرداد كودتاي 28
دانستنيهاي حاوي را كتاب اين داده ، قرار تاييد مورد
استقلال پديده مطالعه به علاقهمندان همه براي ارزشمندي
برتريجويي با مقابله براي آنها تلاش و ملتها طلبي
مستقل باصطلاح رسانههاي فعال نقش همچنين آمريكاييها ،
.ميداند كشور آن خارجي سياست ابزار عنوان به آمريكايي
براي همچنين را مذكور كتاب خواندن كانادايي انتشارات اين
روي بر را ايران در سياسي تحولات تاثير مايلند كه كساني
.است دانسته مفيد دريابند ، آمريكا با كشور آن روابط
چشم از اگرچه ابتكار معصومه دكتر:ميافزايد بوكز تالن
اما بوده ، پنهان اخير سال طي 20 بينالمللي رسانههاي
دانشجوي يك عنوان به او.است شده شناخته كاملا درغرب
چهار دانشجويان با سال 1358 در شيمي مهندسي رشته جوان
در آمريكا سفارت سال همان آبان در 13 كه تهران دانشگاه
"مريم" مستعار نام با و شد همراه كردند ، اشغال را تهران
بر دانشجويان سخنگوي عنوان به گروگانگيري ماجراي طول در
چهرهاي به جهت اين از و ظاهر تلويزيون ميليونها صفحه
.شد تبديل اسلامي انقلاب فرامرزهاي در مشهور
همزمان نظر مورد كتاب فارسي ترجمه مطلع منابع گفته به
.رسيد خواهد چاپ به تهران در
بينالمللي كنفرانس دومين دانشجويي مسابقه
كاربردي رياضيات
تا 6 از 4 كاربردي رياضيات بينالمللي كنفرانس دومين
خواهد برگزار ايران صنعت و علم دانشگاه در ماه 79 آبان
براي ويژه مسابقه يك برگزاري كنفرانس ، اين حاشيه در.شد
فرهنگي علمي گروه.است شده گرفته نظر در نيز دانشجويان
و صنعت و علم دانشگاه عمومي روابط باهمكاري همشهري
از را سئوال يك پيش ، چهارماه از كنفرانس ، برگزاركنندگان
پيشباز ودر ميلادي سال 2000 ابتداي از كه xستون 22 طريق
دانشجويان اطلاع به ميشود ، منتشر رياضيات جهاني سال از
سئوال پنج تاكنونميرساند مسابقه در شركت به علاقهمند
روزهاي 15/2/79 ، 4/3/79 ، 1/4/79 ، 4/5/79 در را
مسابقه اين ششم سئوال امروز.كردهايم منتشر و 8/6/79
سئوال متن و ميكنيم منتشر است ، مهرماه به مربوط كه را
چاپ به كيفيت با روزنامه نسخ از برخي در كه را پنجم
صنعت ، و علم دانشگاه.ميآوريم درپي مجددا بود ، نرسيده
دانشجوياني بين مسابقهاي صحيح ، پاسخهاي دريافت از بعد
تا اول نفرات به و ميكند برگزار دادهاند ، صحيح پاسخ كه
.ميشود اعطا يونسكو سازمان طرف از نفيسي جايزههاي سوم
ميتوانند مسابقه ، اين در شركت به علاقهمند دانشجويان
آدرس به را پيشين سئوال چهار و امروز پرسشهاي پاسخ
و علم دانشگاه نارمك ، تهران ، در واقع كنفرانس ، دبيرخانه
ارسال نجفيخواه مهدي دكتر رياضي ، دانشكده ايران ، صنعت
.كنند
پاييز " شب آسمان " نقشههاي
كم "شب آسمان" و خورشيدش رنگ طلايي نورهاي با پاييز
كه روزها آن هست يادماست رسيده فرا ديگر بار ستارهاش
كه ميكردم تعجب چقدر خانه به برگشت موقع ميرفتم مدرسه
زود اينقدر هوا بود ، نشده هم ساعت 17 هنوز آنكه با چرا
بود آدم از پر خيابانها هنوز حال ، اين با و ميشد تاريك
را پاييزي غروبهاي اندوه ما كودكانه و شاد فريادهاي و
تا داشتيم فرصت هم هميشهميكرد پاك مردم چهرههاي از
و بازي تاب قدري و بزنيم پارك به هم سري خانه ، راه سر
موقعها اين فقط پارك بازي زمين) كنيم سواري الاكلنگ
من و ميشد ساكت دوباره ما رفتن از بعد پارك(!بود خلوت
چون.بود آسمان به نگاهم (هوا به سر) مدت اين تمام در
هم هنوز تابستاني فلكي صورتهاي و ستارهها هنگام درآن
ديده (بود كرده غروب آنجا در خورشيد كه جايي) غرب در
مرا طائر و واقع ستارههايذنب ، تابستاني مثلث و ميشدند
.ميانداختند تابستاني شبهاي ياد به
در.بودم شده آشنا "قدراختري" مفهوم با تازه وقتها آن
"شب آسمان شگفتيهاي" بهترينشان و) داشتم كه كتابي دو يكي
بود رسم قديم از كه بودم خوانده (بود "ستارهها" و
اندازه "قدر" نام به واحدي با را ستارهها ظاهري روشنايي
تنها چشم با كه را ستارههايي تمام اينكه يعني.بگيرند
پرنورترين به و ميكردند تقسيم دسته شش به ميشوند ديده
كمتر كه آنهايي.ميگفتند "اول قدر" ستارههاي آنها
كم و ميشدند... و سوم دوم ، قدر ستارههاي بودند پرنور
تا هزار كه بودند ششم قدر ستارههاي هم ستارهها نورترين
زحمت كلي با و بودند پراكنده آسمان سرتاسر در تا هزار
اين كه فهميدم شدم ، بزرگتر كه بعدها.ميشدند ديده
قدر مثلا و دادهاند گسترش طرف دو هر از را طبقهبندي
نمايش منفي اعداد با را درخشان خيلي ستارههاي از بعضي
را آنها چشم كه هم را نوري كم ستارههاي يا و ميدهند
،+قدرهاي 7 با ديد ميشود دوربين با ولي نميبيند ،
شدهام ، بزرگ"خيلي"كهديگر الان.ميدهند نمايش... و +8
ميتواند بالاها آن از "فضاييهابل تلسكوپ" كه ميدانم
!ديدبزند هم را +قدر 30 تا ستارههاي حتي
بين "ظاهر" چقدر وقتها آن ميبينم ميكنم فكر كه الان
روشنايي ستارهها ، ظاهري قدر ميكردم خيال مثلا.بودم
به هم اصلا !اشتباهي عجب.ميدهد نشان را آنها واقعي
ما به واقع در پرنور ستارههاي شايد كه نبودم اين فكر
اندازه به كه اخترشناسها !خوب.باشند بقيه از نزديكتر
.بودند كرده بكري فكر موضوع اين براي نبودند ، بين ظاهر من
با را ستارهها واقعي روشنايي بتوانند اينكه براي آنها
و بزرگتر واقع در يكي كدام كه بفهمند تا كنند مقايسه هم
حدود) فاصله يك در آنها همه كه ميكنند فرض است پرنورتر
را آنها قدر بعد و باشند قرارداشته ما از (نوري سال 6/32
مطلق قدر يا واقعي قدر آن به كه ميكنند مقايسه هم با
است -آن 27 ظاهري قدر كه خورشيد طوري اينميگويند
كه هم ستارهها خيلي و ميشود +قدر 5 از كمنور ستارهاي
مطلق قدر با مثلا) ماه مثل ميشوند ، ديده زحمت به الان
.درخشيد خواهند (-9
پرنور و آلوده قدر اين تهران آسمان من كودكي روزهاي در
راحتي به آن در هم +قدر 6 تا ستارههاي همين براينبود
نور و خودروها آنقدر سالها اين در اما.ميشدند ديده
روشن و راآلوده هوا "سديم بخار" چراغهاي رنگ نارنجي
.ميشوند ديده بهزحمت هم +قدر 4 ستارههاي كه كردهاند
+قدر4 تا ستارههاي فقط "شب آسمان" نقشههاي هم همين براي
(بود عمري اگر) را دقيقتر نقشههاي.ميدهند نشان را
.كرد خواهيم چاپ آينده در
فقط نه البتهاست تهي درخشان ستارههاي از پاييز شبهاي
به اصل در بلكه !ميشود ابري زياد هوا كه خاطر اين به
پايين و بالا بخشهاي سمت به هنگام اين در ما كه سبب اين
دارد ، نام راهشيري كهكشان كه ستارهاي پر گرداب
و متراكمند كمتر ستارهها كه جايي همان يعني.مينگريم
در پاييز "شب آسمان"نيستند كائنات بقيه ديدن مزاحم
گيتي تاريك و سرد دستهاي دور به كه است پنجرهاي واقع
.است گشوده
آسمان بزرگ راصد رازي ، عبدالرحمنصوفي پيش سال هزار يك
از كمنور لكهاي و دوخت كائنات به چشم پنجره اين از شب ،
كرد كشف "السلسله امرا" فلكي صورت در را +قدر 4
.است شيري همزادراه كهكشان ميدانيم كهاكنون
به و بدهد ادامه را او راه كه هست كسي شما ميان در آيا
بگذارد؟ گام پنجرهها و ديوارها از فراتر
!باشيد دلير و تيزبين
غريب عليزاده حسين
گروه سراسري آزمون اول رتبه از تجليل
فني و رياضي علوم آزمايشي
نفر بنابي سجاد از تجليل منظور به :فرهنگي علمي گروه
فني ، و رياضي علوم آزمايشي گروه سراسري آزمون اول
برگزار خواجهنصير دانشگاه مسجدالنبي در باشكوهي مراسم
.شد
نصيرالدين خواجه صنعتي دانشگاه عمومي روابط گزارش به
نماينده شكوريراد ظفرقندي ، مراسمدكتر اين در طوسي
مسئولين از چند تني و اسلامي شوراي مجلس در تهران مردم
.داشتند حضور كشور عاليرتبه
شد تعيين تهران مجدالدوله مسجد حريم
حريم داخل حفاظتي ضوابط و حريم حدود :علميفرهنگي گروه
واقع قاجار دوره به مربوط مجدالدوله مسجد تاريخي اثر
.شد تعيين تهران (ره)خميني امام خيابان در
هر كشور ، فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
مرمت ، از اعم اثر اعيان و عرصه در تصرف و دخل نوع
نحوه در تغيير يا و بنا در تغيير تجديد ، تعمير ، توسعه ،
.است ممنوع آن از بخشي يا اثر اعيان و عرصه از استفاده
شامل عمراني فعاليت هرگونه شده تعيين ضوابط براساس
يك درجه حريم محدوده در نوسازي و بهسازي ساختوساز ،
فرهنگي سازمانميراث سوي از آن تصويب و طرح تهيه از پس
.بود خواهد اجرا قابل كشور
بر بنا كه است قاجار دوره مساجد از مجدالدوله مسجد
دوره رجال از يكي توسط ق.ه سال 1310 در آن ، سردر كتيبه
به ملقب سليماني امير خان مهديقلي حاج بنام قاجار
و ساخته (شاه ناصرالدين داماد و داييزاده) مجدالدوله
حصار از خارج در بنا اين.است شده نامگذاري او نام به
مريضخانه زمين در و قاجاري حصار داخل در شهر ، صفوي
آثار فهرست در شماره 1939 با پيشتر و شده برپا دولتي
.است رسيده ثبت به ايران ملي
منطقهاي استانها پرورش و آموزش اعتبارات
ميشود
وزارت مالي و اداري معاون بهگفته :فرهنگي و علمي گروه
و دولت سياستتمركززدايي اجراي در:پرورش و آموزش
در پرورش و آموزش اعتبارات مديران ، به اختيار تفويض
.ميشود "منطقهاي"استانها
اين در:گفت يزد در پنجشنبه روز "ابراهيمي محمود"
بر استانها پرورش و آموزش ادارات كل چارچوبمديران
مستقل و جداگانه مالي خود ، ليست تابعه مناطق تعداد اساس
.كرد خواهند دريافت
به هزينه مديريت تبديل مناطق ، مديران قدرت افزايش وي
منابع اساس بر مناطق مديران برنامه ، برنامهريزي مديريت
اهداف جمله از را منابعمالي از بهينه استفاده و مالي
تخصصي درمانگاه ايجاد از وي.برشمرد جديد سياست
ورزشيفرهنگيان ، باشگاه و معلم خانه ساخت فرهنگيان ،
رفاهي و آموزشي فرهنگي ، مجتمعهاي پژوهشگاه ، ايجاد
قشر اين رفاه جهت وزارتخانه اين اقدامات رااز فرهنگيان
.كرد عنوان
رفاه جهت موثر گامي را فرهنگيان ذخيره صندوق ايجاد وي
در فرهنگيان كه ميزاني به:گفت و فرهنگياندانست حال
دولت نيز ميزان بههمان كنند سرمايهگذاري صندوق اين
.كرد خواهد كمك صندوق به
هزار را 19 پرورش و آموزش وزارت امسال اعتبارات وي
.ذكركرد ريال ميليارد
تيراژ از آماري هيچ :پرورش و آموزش
نيست موجود كشور در آموزشي كمك كتابهاي
چاپ وضعيت از دقيقي آمار هنوز :فرهنگي علمي گروه
.نيست دسترس در كشور در آموزشي كمك كتابهاي
جشنواره دبير همتي محبتالله ما خبرنگار گزارش به
سئوال به پاسخ در خبرنگاران جمع در آموزشي كمك كتابهاي
در آموزشي كتابهاي تيراژ ميزان بر مبني ما خبرنگار
آمار وجود عدم بهرغم:گفت مطلب اين بيان با كشور ،
درسي كمك كتابهاي خوب فروش بازار زمينه ، اين در مشخص
سهم كه است آن دهنده نشان تحصيلي ، سال آغاز در بويژه
.است زياد شده منتشر كتابهاي تعداد از كتابها نوع اين
آموزشي كتابهاي جشنواره اولين برگزاري به اشاره با وي
اين:گفت جاري سال آبانماه در (ابتدايي دوره) رشد
در برتر ناشران و مولفان تشويق و حمايت هدف با جشنواره
كتابهاي ارزشيابي آموزشي ، كتابهاي نشر و تاليف حوزه
آموزش وزارت برنامههاي و سياستها تبيين موجود ، آموزشي
و آنها ساماندهي كتابها ، اين انتشار حوزه در پرورش و
كتابها اين انتشار بر نظارت جهت زمينهاي آوردن فراهم
.ميشود برگزار پرورش و آموزش وزارت سوي از
فعاليتهاي و انتخاب بخش دو شامل جشنواره اين:گفت وي
آثار مجموعه ميان از انتخاب بخش در كه بود ، خواهد جنبي
معرفي و مشخص گروه هفت در برگزيده كتابهاي رسيده
از نمايشگاهي جنبي ، فعاليتهاي بخش در و ميشوند
از و ميشود برگزار جشنواره موضوع با مرتبط كتابهاي
.ميآيد عمل به تقدير مولف معلمان
دفتر كل مدير حاجيانزاده عليرضا نشست اين در همچنين
كتابهاي تقسيمبندي ضمن آموزشي كمك انتشارات
:گفت آموزشي و درسي كمك درسي ، كتابهاي به آموزشي
حاضر حال در كه ميدهد نشان شده انجام بررسيهاي
به خود ، رسمي درسي كتابهاي بر علاوه دانشآموزان
دارند ، دسترسي نيز آموزشي كمك و درسي غير كتابهاي
شدهاند منتشر پرورش و آموزش جدي نظارت بدون تاكنون كه
است درصدد وزارتخانه اين پژوهشهاي سازمان پس اين از و
.شود عهدهدار خصوص اين در را وظايفي تا
و بيلوروس سوريه ، كشورهاي سفيران ديدار
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير با كرهجنوبي
و بيلوروس سوريه ، كشورهاي سفيران :فرهنگي علمي گروه
وزير با ديدارهايجداگانه در پنجشنبه روز جنوبي كره
همكاري توسعه ضرورت بر اسلامي ، ارشاد و فرهنگ
.كردند تاكيد ايران با خود متبوع كشورهاي فرهنگيميان
ماموريت پايان در كه تهران در سوريه سفير "احمدالحسن"
سال سه:گفت ميكرد ، ديدار عطاءاللهمهاجراني با خود
عطف نقطه سوريه ايرانو فرهنگي روابط گسترش در گذشته
.بود خواهد چشمگير آينده در آن آثار و ميشود محسوب
و متفكران ساله همه:كرد خاطرنشان سوريه سفير
از بعد و ميكنند سفر بهايران عرب جهان نويسندگان
بهسفيري تبديل خود ايران در فرهنگي تحولات مشاهده
.ميشوند جهان در شما براي
آمده ، بهسر درايران ماموريتم كه اكنون:كرد تصريح وي
اسلامي جمهوري سفير را خود كهباشم جهان جاي هر در
.ميدانم ايران
زمينههاي ديدار اين در نيز ارشاداسلامي و فرهنگ وزير
.كرد توصيف متنوع را دمشق تهرانو فرهنگي
از منطقهاي ، مناسبات در سوريه موثر نقش به بااشاره وي
در "اسلام جهان هنرمندان" عنوان همايشيبا برگزاري
.داد خبر تهران در نزديك آينده
در نيز تهران در بيلوروس سفير "راچكف ولايويچ لئونيد"
برگزاري خواستار اسلامي ، وارشاد وزيرفرهنگ با ديدار
.شد تهران در كشور آن فرهنگي هفته
اسلامي جمهوري سفارت الوقوع غريب افتتاح به بااشاره وي
دو بين فرهنگي مناسبات گسترش:كرد بيلوروسخاطرنشان در
و ايران ملت دو فرهنگيبين تعامل براي بستري كشور
.است بيلوروس
كشورمان آمادگي بر ديدار اين در نيز مهاجراني دكتر
:افزود و كرد تاكيد بيلوروس با فرهنگي روابط گسترش براي
تعميق در كشور پژوهشيدو و تحقيقاتي مراكز همكاريهاي
تدوين همچنين و كشور دو شناخت و روابط
كشور دو فرهنگي مناسبات گسترش برنامهريزياجرايي
.داشت خواهد تاثير
نمايشي گروههاي از همچنين اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
هنرمندان پيشرفت با آشنايي بيلوروسبراي موسيقي و
.كرد دعوت ايران
پنجشنبه روز نيز درتهران جنوبي سفيركره "بوم جانگ شين"
گفتوگوي طرح بااشارهبه مهاجراني ، بادكتر ديدار در
.شد كشور دو توريسمبين صنعت گسترش خواستار تمدنها ،
عنوان به خاتمي آقاي توسط تمدنها گفتگوي طرح از وي
:افزود و يادكرد كره دو بخصوص ملتهاو نزديكي محور
وحدت به دستيابيآنان مشترك نقطه ملتها ميان گفتگو
.بود خواهد
كشورهايي داشت ، اظهار نيز اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
خاص توجه فرهنگي توسعه به حتما هزارهسوم در كره نظير
.دارند
شامل تمدنها گفتگوي طرح اجراي كرد ابرازاميدواري وي
.شود كره دو وحدت
هنرمندان نفره هيات 35 سفر از استقبال با مهاجراني ،
تعميق زمينهساز را فعاليتها ايراناين به كرهاي
.دانست كشور دو فرهنگي روابط
|