هويتيابي ومشكل نوجوانان
مجلس نمايندگان به نامهاي ارسال با
شمسالواعظين و باقي قضايي ومسئولان
شدند زندانيان مشكلات به رسيدگي خواستار
مديرمسئول از بازجويي جلسه نخستين
شد برگزار ايران روزنامه
و اطفال محاكم زمينه در قضائيه قوه
ميكند همكاري يونيسف با نوجوانان
براي يونسكو آموزشي كارگاه نخستين
پايان خود كار به ايران روزنامهنگاران
داد
شد محكوم "امروز قم" هفتهنامه مديرمسئول
ميشود برگزار مددكاران علمي همايش
هويتيابي ومشكل نوجوانان
نوجوانان مشكلات با برخورد شيوههاي
مسئوليت از فارغ و آرام زندگي بلوغ ، دوران رسيدن فرا با
او تماميت يكباره به و رسيده پايان به نوجوان بيدغدغه و
جسم از متفاوت تصويري ونوجوان شده متحول (رواني -جسماني)
در روز هر فرد كه تصويري با تصوير اين.مييابد خويش
آنچه از ديگري برداشت او.است متفاوت ميبيند ، آينه
پيدا خود از (رواني و جسماني) ميكند حس آنچه و ميبيند
نسبت آنها نگرش در رشد كندي و جسماني نقص نوع هرميكند
از يك درهر تغيير.ميگذارد تاثير خود به
تغيير موجب گذارده اثر او شخصيت بر مستقيما اندامها
كوتاهي خاطر به پسران مواقع اغلب در.ميشود او رفتار
افسردگي حقارت ، احساس دچار قد بلندي خاطر به ودختران
حدود در پسران در معمولا حالت اين اما ميشوند ، وانزوا
نگران پيش از بيش آنها طرفي از ميشود ، رنگ كم سالگي 15
.ميشوند خويش اندامهاي بدشكلي و بيتناسبي چاقي ، لاغري ،
كه بدنش از نوجوان تصوير بهتدريج كه است حالي در اين
ايدهآل تصويري و هست كه چنان آن يعني واقعي صورت دو به
قالب رادر خود تخيلات ، ودر باشد دارد دوست آنچه يعني
ميبيند ، .. و سينما هنرپيشههاي علاقه ، مورد قهرمانان
تشكيل به و شده منتهي وجودش كل از ذهني تصوير به
از شخص كه برداشتي و ارزش يعني ميانجامد ، خودپنداره
فرد كه تفاوتي يعني شخصي هويت به نهايت در و دارد خودش
ونحوه وعقايد فكر طرز شامل و ميگذارد ديگران و خود بين
.ميشود هم ديگران با فرد ارتباط
چه اينكه مورد در است سوالاتي به پاسخ پي اودر جمله ، از
كجا به كرد؟ خواهد كار چه آمده؟ بدنيا چرا هست؟ كسي
ميرود؟
چراهايش به پاسخ و خود يافتن بهدنبال سن اين در نوجوان
يا.بيابد اجتماع در را خود نقش كه است اين پي در.است
يا دارد تعلق كودكان جامعه به بالاخره بداند اينكه
.بزرگسالان
باورهاوهمچنين ديني ، وعقايد مذهب با رابطه در سوالاتي
.ميكند مطرح... و خرافه
كمك او هويت گيري شكل به نوجوان به ما پاسخ چگونگي
شخصي هويت اگر:است معتقد اريكسون كه همچنان.ميكند
تدريجا اجتماعي صحيح برخورد ودرنتيجه زمان طي در نوجوان
كند ، متمايز ديگران از و بشناسد را خود ونوجوان گيرد شكل
خواهد اعتماد خويش به و آورد خواهد بهدست رواني تعادل
داده ، اعتماد عدم به را جايش سرخوردگي صورت در اما داشت ،
هويت بحران به و گرديد خواهد منتهي وانزوا گوشهگيري به
.ميشود دچار
و پدر با پسران همانندسازي با بهتدريج هويت احساس
ومعيارهاي ارزشها و ميكند پيدا تكوين مادر با دختران
نوجوان ورود با اما.ميكند دروني و كرده كسب را والدين
(دبيرستان) تازه تجربههاي با برخورد و جديدتر دنياي به
او اختيار در همسالان گروه طريق تازهترياز ارزشهاي
به مختلف دنياي دو بين نوجوان حال.شود مي گذاشته
تلاش و پرداخته هنجار و ارزشگذاري شيوه دو ارزيابي
قدر هرآورد بهدست خود از يكپارچهاي تصوير ميكند
همسالان ارزشهاي با اجتماع معلمان ، والدين ، ارزشهاي
او هويتيابي اندازه همان به باشد داشته بيشتري همخواني
با والدين ارزشهاي كه صورتي ودر بود خواهد آسانتر
متضاد او زندگي در مهم افراد و همسالان گروه ارزشهاي
افزايش نوجوان در تعارض آمدن بهوجود احتمال باشد ،
.ميكند نقش در سردرگمي دچار را واو مييابد
جايگاه آوردن بهدست براي نوجوان كه است زماني چنين در
متفاوتي نقشهاي به تن اجتماع افراد و همسالان بين در
جمعبندي را متناقض نقشهاي اين ميتواند سختي به و داده
ونمونه مثال.آورد بهدست خويش براي واحدي هويت و كند
اكنون.هستند خودمان جامعه نوجوانان پديدهاي چنين روشن
از وصورتبيرون سر غليظ آرايش با دبيرستاني دختران برخي
استفاده براي زيادي بسيار تمايل و مييابند حضور مدرسه
دارند دوست آنها.ميدهند نشان زينتي و آرايش وسايل از
را سرشان موهاي بپوشند ، وپهن بلند پاشنههايي با كفشهايي
و ريخته صورت طرف دو در (وسط از فرق) قاجاري زنان مانند
(حداقل) ظاهري تفاوت گاه.نمايند آرايش تند گونهاي به يا
آنها و ندارد وجود متاهل زنان با دختران بين چنداني
بين اين در ميدهند ، نشان خود از زنانه رفتارهاي بيشتر
بلكه مردانه رفتارهاي تنها نه كه دارند وجود هم پسراني
را خود چهره اغلب و گذارده راكنار پسرانه ظاهر و رفتارها
خود موهاي ميدهند ، خود به دخترانه وظاهري ميكنند آرايش
از و ميكنند رنگ و نموده آرايش مختلف وسايل با را
چه و لباس در چه بيريشه غالبا و غربي گوناگون مدلهاي
كوتاه را خود ابروان ميكنند ، استفاده ظاهر و رفتار در
مانند به ميكنند ، استفاده زنانه آرايش وسايل از نموده ،
ميپوشند ، پهن پاشنه كفشهاي پاهايبرهنه با دختران
گستاخ و بيپروا و تند گاهي رفتارهاي و بوده حساس بسيار
خانواده ارزشهاي و اجتماع هنجارهاي مقابل ودر دارند
.ميكنند مقابله و ايستاده
والدين نقش و باشد؟ ميتواند چه رفتارها اين دليل
چيست؟ بين اين در وتعليم تربيت ومتوليان
هويت زمينه در پسران يا دختران كه اين علتهاي از يكي
خانوادگي بعد ميشوند ، انحراف يا و اشكال دچار شخصي يابي
تحول ، سير بلوغ دوران در والدين سلوك و رفتار شيوه -است
درك عدم او ، نيازهاي و نوجوان با تند برخوردهاي نوجواني ،
و سو يك از نوجوانان ودوستي وتفاهم محبت عطش دوره ، اين
آنها با بزرگسالان و والدين شدن درگير و كشمكش بيمهري ،
را فرد هويتيابي ديگر طرف از نوجوان رفتارهاي خاطر به
.ميكنند روبهرو بحران با
نوجوان ستيزهجويي و مخالفت باشند ، متوجه بايستي والدين
ارزشهاي عليه آنها عصيان و قدرت مراكز و والدين با
و هويت تثبيت براي بزرگترها ، ودخالت قدرتها و اجتماعي
و مراجعين اغلب.است ازديگران خود نمودن متمايز
درمان ، و مشاوره جلسات طول در مشكلدار دانشآموزان
از يكي دوستي و محبت عدم و گرفتن قرار موردكملطفي
به گرايش و رفتارها تغيير علت را خود با دو هر يا والدين
به شدن ملبس يا پسران توسط آرايش:مثل كاذب هويت كسب
يا و دختران توسط پسرانه وتيپهاي پسرانه لباسهاي
.ميدانند (وعلاقه محبت كسب دليل به)غيرهمجنس با رفاقت
بيرويه وسختگيريهاي تند برخوردهاي نمائيد ، توجه بايد
بلكه نميآورد بهوجود آنان رفتار در تغييري تنها نه
.ميكند هم گستاختر و شعلهورتر را آنها
و سردرگمي طولاني دوران نوجوانان از دستهايديگر -
ميگذرانند ، شخصي درهويتيابي نوجوانان برخي كه را بحراني
و پذيرفته را خانواده ارزشهاي تمام زيرا نميكنند تجربه
خود يا گرفته درنظر برايشان اجتماع كه را نقشهايي
اول گروه.ميكنند هماهنگ درخانواده خود نقش با برگزيده
خود هويت به سرانجام است ممكن مكرر وخطاهاي آزمون از بعد
مهم بسيار همسالان گروه نقش اينجا در كه يابند دست
تلاش خود عاطفي بحرانهاي درجريان آنهااست واثرگذار
نشوند ، بازنده زندگي در و كرده پيدا اعتمادبهنفس ميكنند
كه كنند گروههايي وارد را خود ميكنند سعي جهت همين به
احساس گروه درميانهستند قوي و موفق پايدار ، ميكنند حس
معيار اگر برتر ، باشدوگاهي آنها مثل ميكندميخواهد
غيرهمجنس دوست داشتن نوجوان ، پذيرش و گروه ارزشگذاري
درباره مدام اما.ميكند انتخاب دوست چندين او باشد ،
دارند او از ديگران كه تصويري با و ميكند فكر خود تصوير
زماني وهويت نقش در تزلزل و سردرگمي.ميكند قياس
خانواده و اجتماع اودرگروه ، نقش بين كه ميآيد بهوجود
بلوغ دوران موقعيتي باشدودرچنين نداشته وجود هماهنگي
.بود خواهد معمول از طولانيتر ونوجواني
فرزندان هويتيابي در موثر عوامل از نيز خانواده مشكل
مشخص دليل به نوجوانان گسترده و سنتي خانوادههاي در.است
به نسبت خانواده افراد اجتماعي ونقش خود جايگاه بودن
برادر و ومادر پدر يك از متشكل كه هستهاي خانوادههاي
.داشت خواهند هويتيابي در كمتري دشواري است خواهر يا
ونداشتن خانواده در آرامش وعدم ارتباطي مشكل وجود همچنين
.ميكند تهديد را فرد هويتيابي مناسب الگوي يك
كمال و خودشناسي به رسيدن براي افراد مازلو نظريه براساس
ديگري از پس يكي را تر پائين طبقات و نيازها مراحل ،
درجهت فرد رفتاركنند طي قبول قابل حد در ميبايست
(از1 عبارتند نيازها اين ميگيرد صورت نياز تامين
محبت ، (امنيت ، 3 (جنسي ، 2 و تشنگي گرسنگي ، :فيزيولوژيكي
مورد و احترام به نياز (شدن ، 4 داشته دوست و داشتن دوست
شخصيت شكلگيري.كمال و خودشناسي (گرفتن ، 5 قرار تاييد
تصويري نيز هويت و نيازهاست اين تمامي رفع گرو در فرد
به لذااست فوق مراحل از گذر و خصايص نقشها ، از جامع
دوره اين در را خود نوجوان كنند سعي ميشود توصيه والدين
از رشد ، از مرحله اين در اورا ومخالفت سركشي كنند ، درك
از هريك نوجوان كنند وكمك نموده تعبير نوجواني خصوصيت
.بگذراند سلامت به را فوق مراحل
جنس از كودكي تولد انتظار كه والديني ميشود ديده گاهي
پسر فرزند آوردن بدنيا با دارند را دختر مثلا دلخواه
كرده ، تربيت دختر مانند را او خود ، تمايلات به بنا
او به دخترانه ظاهر و ميپوشانند دخترانه لباسهاي
جنسي هويت به وجواني درنوجواني كودكان قبيل اين ;ميدهند
هويت وكسب انحراف دچار اغلب و نبوده واقف خويش واجتماعي
دچار همجنس والد با خود همانندسازي در.ميشوند كاذب
را مخالف باجنس مطلوب رفتار بزرگسالي در و شده مشكل
.نميآموزند
مهم بسيار نوجوان هويت كسب در والدين نقش اينجا در
بعضي ابراز در محدوديت ايجاد همچنين.است واثرگذار
براي ارعاب و تهديد و تند برخوردهاي و نوجوان نيازهاي
سدي ايجاد يا نوجوان اوليه نيازهاي ابراز از جلوگيري
نميكاهد آن ميزان از تنها نه آنها خواستهاي درمقابل
فوق موضوع به را آنها گرايش و شعلهورتر را آن بلكه
به نوجوان تمايل از ميتوان راحتي به.ميكند بيشتر
او صحيح تربيت يا رفتار تغيير براي موضوعي هر
شده ملاحظه موارد پارهاي در مثال براي نمود استفاده
توجه ، عدم از ناشي مخالف جنس با دوستي به آنها گرايش
يا پدر سوي از بهخصوص خانواده منظومه در صميميت و محبت
ابراز و نوجوان به پرداختن با جهت بههميناست مادر
به آنها احساسي گرايشهاي ميتوان احتمالا دوستي و محبت
براي بايد ومادران پدران.داد كاهش را مخالف جنس
مورد تجربههاي از برخي در خود نوجوان به شدن نزديكتر
آنها دنياي به آنها ديد پنجره واز ه شد سهيم آنان علاقه
قرار موردخطاب مستقيم بهطور را آنها نكنيد سعي.بنگرند
آنان فعلي رفتارهاي پيامد بلكه دهيد ، واندرز پند و داده
.باشند گيرنده تصميم خودشان دهيد واجازه كرده گوشزد را
از را دختر با ومادران پسر با صميمانه بايدرابطه پدران
مستحكم و داده افزايش بلوغ مرحله به ورود ابتداي همان
نيست بد.دهيد پاسخ صميمانه آنها پرسشهاي به كنند ،
تكرار فرزندان با را خود نوجواني دوران تجربه والدين
مدت كوتاه ماجراجوييهاي به (مثبت تجربههاي البته) كنند
تمناي و شور تا بپردازيد خانوادگي و نفره دو وگردشهاي
روند ترتيب اين به.كنيد ارضاء را آنها هيجانطلبي
پذير امكان است هويتيابي از مهمي بخش كه همانندسازي
والدين با همانندسازي در نوجوانان از بسياري.ميگردد
سوي از طردشدگي احساس و دوري زمان ، گذشت با و دارند مشكل
كهاغلب همسالان گروه به تمايل دو هر يا والدين از يكي
.مييابد افزايش هستند ، هم ومنحرف منفي
بخش نوجوان طغيانگرانه رفتارهاي بدانند بايستي والدين
نه است طلبي استقلال نشانه و است آنها رشد مرحله از مهمي
و محبت با والدين لذا.آنها خصومت و دشمني و لجبازي
حس ايجاد به آنها پرسشهاي به وپاسخ خود صميمانه رفتارهاي
به موثري كمك آنها در عشق و همدلي اعتماد ، و اطمينان
.ميكنند خويش فرزندان مطلوب هويت كسب و همانندسازي
ناشي را آنها سركشي و كنيد درك را خود نوجوان كنيد سعي
به آنها ديد پنجره از بدانيد آنها روحي تحول دوره از
خواستهاي و آرزوها اطراف ، جهان.بنگريد درونشان دنياي
تمام با را آنها و كنيد درك آنها خود طريق از را آنها
نيز 15 خود اگر ميشود چگونه.بداريد دوست قوتها و ضعفها
و ابراز آنها به قلب صميم با را داشتن ودوست شويد ساله
.كنيد بيان
هم شما مادر پدر ، :ميخواهد را همين تنها شما نوجوان
!نكنيد فراموش هرگز را اين بوديد ، جوان روزي
خسروشاهيان وحيد:نوشته
باليني روانشناسي كارشناس
پرورش و آموزش مشاور و
مجلس نمايندگان به نامهاي ارسال با
شمسالواعظين و باقي قضايي ومسئولان
شدند زندانيان مشكلات به رسيدگي خواستار
باقي عمادالدين و شمسالواعظين ماشاءالله :اجتماعي گروه
اسلامي شوراي مجلس نمايندگان به خطاب نامهاي فرستادن با
عموم وضعيت به نسبت ايشان توجه بذل قضايي قوه مسئولان و
.شدند خواستار را زندانها و زندانيان
بروز اينكه به اشاره با نامه اين آغاز در ايسنا گزارش به
انحراف و ناهنجاري جدايي ، و طلاق خانواده ، در بحران
پيامدهاي جمله از اجتماعي منفي تاثيرات ديگر و فرزندان
اين:است آمده ميباشد ، زندان در افراد اقامت شدن طولاني
زندانيان جرايم كه يافت خواهند بيشتري بروز آنگاه مشكلات
در خانواده سرافكندگي به بوده ، غيرشرافتمندانه نوع از
.بينجامد جامعه
از كلي بررسي يك در:است آمده نامه اين از ديگري بخش در
درصد يا 60 كه 50 ميگردد اخذ نتيجه اين زندانيان وضعيت
قوانيني اصلاح يا و آسان قوانين و مقررات وضع با آنان
.برگردند خويش كاشانه و خانه به ميتوانند ماده 696 همچون
حل راه يافتن و زندانيان اين وضعيت بررسي رو اين از
ملي و اخلاقي وظيفه يك عنوان به آنان رهايي براي فوري
.است مطرح
شرور ، افراد نظير خطرناك عناصر جايگاه فقط زندان
سنگين جرايم عاملان يا...و اسيدپاش عمدي ، قاتل آدمربا ،
زندان اكنون كه حالي در ميرود آنها فرار بيم كه است
كه است آبرومند اغلب و عادي نوعا افراد از انبوهي ماواي
ناشي خانوادگي و رواني آسيبهاي سبب به است محتمل بعضا
.شوند خطرناك عناصر به مبدل زندان از
صورت به كه مكاني به اشاره با نامه اين از ديگري بخش در
اين از برخي:است آمده شدهاند بازداشت زندان در موقت
.ميبرند بسر بازداشت در طولاني مدتهاي به متهمين
جوامع در كه است حالي در اين:است آمده نامه ادامه در
كافي ادله وقتي تا را قتل به متهم حتي امروزي پيشرفته
ديگري قانوني راههاي از و ميگذارند آزاد نيامده فراهم
.ميكنند جرم كشف به اقدام
مجلس نمايندگان و مسئولان به خطاب نامه پاياني بخش در
در گفتهاند كرارا نيز شاهرودي آيتالله:است آمده
راه آخرين را زندان بايد قضات و نداريم زندان اسلام
گذشته روند از جلوگيري در تاثيري هيچ تاكنون اما بدانند
.است نداشته
مديرمسئول از بازجويي جلسه نخستين
شد برگزار ايران روزنامه
به روزنامهايران مديرمسئول ضيايي حسين :اجتماعي گروه
شعبه 1410 در حضور با سهشنبه روز خود مدافع وكيل همراه
درباره قاضيدادگاه سئوالات به دولت كاركنان ويژه دادگاه
.داد پاسخ شده مطرح شكايتهاي
مورد هشت به بازجويي جلسه اين در "ايران" مديرمسئول
رئيسكل كيهان ، روزنامه سيما ، و صدا سويسازمان از شكايت
محكوم يك ،(عنوانمدعيالعموم به) تهران استان دادگستري
قاضي يك همچنين و برد بسرمي درزندان حاضر درحال كه
كرده شكايت اهانت و اكاذيب نشر بهعنوان كه دادگستري
.داد پاسخ كتبي بطور بودند ،
براي جلسه اين پايان در ايران روزنامه مدافع وكيل
ارائه همچنين و شده مطرح بقيهشكايتهاي به پاسخگويي
مهلت پروندهدرخواست قاضي از دادگاه به ومستندات مدارك
وبازجويي تحقيق ادامه مرتضوي قاضي باموافقت كه كرد
.شد موكول ديگر بهجلسه
و اطفال محاكم زمينه در قضائيه قوه
ميكند همكاري يونيسف با نوجوانان
رئيس شاهرودي هاشمي محمود سيد الله آيت :اجتماعي گروه
آمادگي يونيسف درديداربانماينده سهشنبه روز قضائيه قوه
در بااينسازمان همكاري رابراي قضائيه قوه مختلف بخشهاي
خصوص در كارشناسي و علمي مشترك كميتههاي تشكيل زمينه
.اعلامكرد نوجوانان و محاكماطفال
همچنين شاهرودي هاشمي قضائيه ، قوه عمومي روابط گزارش به
بزهكار دختران وتربيتي آموزشي مراكز راهاندازي درزمينه
آمادگي اعلام كودك ، حقوق بينالمللي دركميته همكاري ونيز
.كرد
در زندان حكم:اظهارداشت ديدار اين در قضائيه قوه رئيس
نيست ، بيش مورد چهار يا سه است ، محدود اسلاميبسيار فقه
ومراقبتي تربيتي مسائل دراينحكم و ضروري موارد در آنهم
.است اسلام مدنظر
از هدف درايران يونيسف نماينده ديالو سليمان دكتر
در شاهرودي هاشمي الله آيت تلاش راقدردانياز ملاقاتخود
آئين زمينه اخيرادر كه مثبتي وتحولات كودكان حقوق تحقق
.كرد اعلام است ، گرفته صورت ونوجوانان كودكان ويژه دادرسي
واحكام زندان جايگزين احكام ديدار اين در يونيسف نماينده
دقيقا را شده صادر ايران در نوجوانان براي اخيرا كه حبس
.كرد ذكر انساني حقوق جهت در
براي قضائيه قوه رياست تاكيد راستاي در همچنين وي
از نوجوان كاران بزه جدانمودن بويژه زندانيان طبقهبندي
همكاري هرگونه و حمايت براي را خود آمادگي بزرگسالان
.كرد اعلام
براي يونسكو آموزشي كارگاه نخستين
پايان خود كار به ايران روزنامهنگاران
داد
براي مدني آموزش ملي كارگاه" نخستين :اجتماعي گروه
نويس پيش صدور با "ايران خبرنگاران و روزنامهنگاران
و يونسكو متقابل همكاريهاي زمينه در قطعنامهاي
علمي دانش ارتقاي و ايراني روزنامهنگاران خبرنگارانو
.داد خودپايان كار به سهشنبه روز آنان ،
اردن و مالزي استراليا ، كشورهاي از دورهاستاداني دراين
از نفر و 60 ايران دانشگاههاي استادانياز نيز و
.داشتند ايرانشركت مطبوعات و خبرگزاريها خبرنگاران
نقش" پيرامون متنوعي مباحث آموزشي كارگاه اين
و مفاهيم و اصول" ،"جامعهمدني در روزنامهنگاران
مدني جامعه"،"موردي مطالعات و مستقل مطبوعات مسئوليتهاي
چشمانداز" ،"نوين فناوريهاي و رسانهها" ،"رسانهها و
و اينترنت كاربرد" ،"نوين رسانههاي و اطلاعات عصر
انتشار و الكترونيك چاپ در ديجيتال" ،"رايانهاي فناوري
و "شدن جهاني و مطبوعات ملي ، حاكميت" ،"روزنامهنگاري و
توجه مورد را "پايدار توسعه در مستقل رسانههاي نقش"
.داد قرار
شاهي جليل دكتر روزه ، چهار دوره اين پاياني مراسم در
آموزش:كرد تاكيد درايران ، يونسكو ملي كميسيون دبيركل
تاكيد آموزش بر اگر و ميرود شمار به تحولات همه مبناي
دست خود خواستههاي تمام به روزنامهنگاران شود گذاشته
خبرنگاران از دفاع:افزود وي.يافت خواهند
يونسكو كار دستور در بشر حقوق مسئله و وروزنامهنگاران
جمهوري جمله از جهان كشورهاي همه اميدواريم و دارد قرار
فرهنگي و آموزشي و علمي سازمان اين از ايران ، اسلامي
.كنند استفاده
براي ايران در يونسكو ملي كميسيون:گفت شاهي جليل
ويژه به - روزنامهنگاران و خبرنگاران تمامي آشنايي
آشنايي زمينه در را جديدي تسهيلات - جوان روزنامهنگاران
و زودي به امكانات اين كه آورده فراهم اينترنت فناوري با
قرار ايراني خبرنگاران اختيار در فراوان تسهيلات با
در آموزشي كلاسهاي برگزاري وي ، بهگفته.گرفت خواهد
يونسكو ملي اولويتهايكميسيون ازديگر مختلف زمينههاي
.ميرود شمار به ايران در
شد محكوم "امروز قم" هفتهنامه مديرمسئول
به بنا "امروز قم" هفتهنامه مديرمسئول :اجتماعي گروه
نقدي ، جزاي ريال ميليون يك به قم دادگستري يك شعبه حكم
مطبوعاتي مسئوليتهاي از محروميت يكسال و حبس ماه شش
.شد محكوم
دلاوري رضا منصفه هيات:قم از همشهري خبرنگار گزارش به
مستحق ولي بزهكار مورد سه در را نشريه اين مديرمسئول
ادامه به راي موارد بقيه در و برائت مورد يك در تخفيف ،
.داد تحقيقات
ريال ميليون يك به را متهم نيز قم دادگستري يك شعبه
مطبوعاتي مشاغل از محروميت يكسال و حبس ماه شش جريمه ،
و متهم خاص وضعيت دليل به وي حبس حكم كه كرد محكوم
.شد تعليق سال مدت 2 به وي سوابق و اجتماعي وضع ملاحظه
مجازات قانون مطبوعات ، 697 قانون ماده 35 براساس حكم اين
ظرف و شده صادر مطبوعات قانون ماده 35 تبصره و اسلامي
به اعتراض ضمن دلاوري.است تجديدنظرخواهي قابل روز مدت 20
مقام در منصفه هيات:گفت دادگاه غيرعلنيبودن و حكم اين
خشن و شديد احكام صدور از بايستي عمومي افكار نماينده
مورد در كه صورتي در كنند جلوگيري نشريات عليه
برقراري جهت در را دادگاه منصفه ، هيات مطروحه پروندههاي
.است نموده هدايت مجازات اشد
ميشود برگزار مددكاران علمي همايش
ماه مهر هفدهم روز مددكاران علمي همايش :اجتماعي گروه
و بهزيستي علوم دانشگاه در (ع) علي حضرت ولادت آستانه در
قبيل از مباحثي همايش اين در.ميشود برگزار توانبخشي
تحليل و ايران اجتماعي مسايل كلانشهرها ، اجتماعي مسايل
.گرفت خواهد قرار بررسي و بحث مورد مددكاري
|