چه؟ يعني آموزشي هوشمند محيط
كتاب معرفي
ديدگاه
ديني تئاتر در فرهنگي شاخصهاي
آزاد دانشگاه دكتراي آزمون نام ثبت مهلت
شد تمديد
چه؟ يعني آموزشي هوشمند محيط
محيطي در ما نوجوانان و كودكان كه است لازم حاضر عصر در
;يابند پرورش سالهايقبل تحصيلي محيطهاي با متفاوت
.دارد ديگري اقتضاي ما زمانه كه چرا
عصر" ،"فضايي جامعه" در امروز كه كودكاني براي بايد
آموزشي شرايط ميكنند ، زندگي رايانه با و "اينترنت
تخيل نيروي به انسان فضايي ، چنين در.كرد مهيا غنيتري
هيچ زيرا ;است نيازمند قبل از بالاتر بسيار هوش و قويتر
و هوش جايگزين نميتواند آنها مدرنترين حتي وسيلهاي ،
همواره انساني ويژگيهاي اين و شود انسان خلاقيت و خرد
مگر.كرد خواهند حفظ تكنيكها مدرنترين بر را خود برتري
خرد و نبوغ و خلاقيت زاييده كشفيات ، همه كه است اين نه
محيطي در را آنها تكامل و رشد زمينه بايد پس است؟ انسان
غناي كه است محيطي ،"هوشمند محيط".آورد فراهم مناسب
متغيرهايي جمله از محيط غناي.دارد توجهي قابل و بالا
.ميگذارد اثر هوش بر كه است
يعني ،"كندذهن" اصطلاح به محيطهاي در كه كودكاني"
و غيرحساس فقير ، پايين ، انگيزشهاي با محيطهايي
كه ميگيرند ياد زود خيلي يافتهاند ، پرورش غيرپاسخگو
يا نبودن ، فضول و كنجكاو بودن ، كار محافظه بودن ، محتاط
كدام هيچ البته.آنهاست نفع به بيشتر بودن غيرفعال صرفا
ديگر ، طرف از.نميكنند معجزه مغز براي فوق كيفيتهاي از
كه حساس و هوشمند محيطهاي در يافته پرورش كودكان
مجموعه احتمالا است ، مختلف انگيزشهاي از مملو و پيچيده
سنين در آنان.كرد خواهند كسب را مهارتها از متفاوتي
احساس و ميشوند وابسته مادر و پدر به كمتر پايينتر ،
خوبي به و كرد خواهند فردي شايستگي و محيط بر سلطه
خلاقيت و جستوجو كنجكاوي ، مخاطرات عهده از ميتوانند
پيدا مشكلگشا و كارساز برخوردي زندگي ، در و برآيند فكري
(سيناپسها) پيوندگاهها نهايت در هوشمند ، محيط يك.كنند
در بزرگتري كرتكس ايجاد به و ميدهد پرورش جديديرا ي
احتمالا باهوشتر و زيركتر محيط يك.ميشود منجر مغز
(1)".داد خواهد پرورش را باهوشتري و زيركتر انسانهاي
واجد هوشمند محيط يك
است؟ شرايطي چه
استدلال انديشه ، تفكر ، آزادي چيز هر از قبل محيط ، اين در
كتابخانههاي هنري ، وسيع امكانات از.دارد وجود انتخاب و
رايانهاي تصويري ، و مدرنصوتي دستگاههاي غني ، و مجهز
اطلاعرساني ، پيشرفته شبكههاي از استفاده اطلاعات ، كردن
زندگي دوره هر با متناسب پژوهشي و تحقيقي وسيع امكانات
كنيم ، هوشمندتر و پيچيدهتر را محيط قدر هر.است دسترس در
باهوشتر به و افزوده خويش اجتماعي و شخصي تفكر عمق به
.كردهايم كمك خود نهفته استعدادهاي و خلاقيت رشد و كردن
.دارند موثرتري نقش هوشمند فضاي ايجاد در مدرسه و خانواده
كه نگرشي و رفتاري الگوهاي انتخاب در خانواده سوگيري
عواملي جمله از ميكنند ، ابراز هدفها و زندگي به نسبت
بيشتري تحقيق و بحث آنها مورد در است شايسته كه هستند
.شود
وسعت از متناسبي تركيب زاييده هوشمند ، محيط ايجاد هنر
دروني هماهنگي و اجتماعي مناسب شرايط و امكانات نظر ،
كه درآوريم صورتي به را منزل اگر"است محيطي عوامل
خنده بازي ، فعاليت ، و گيرد قرار سوال مورد آن در اقتدار
و باشد داشته وجود زياد مقدار به آن در تخيلپردازي و
دهند ، انجام جديد روشي با را كارها كنند سعي كودكان
(2)".ميكند پيدا ظهور فرصت خلاقيت ، كه گفت ميتوان
معلم ، مدير ، كه درآوريم محلي صورت به را مدرسه اگر
فردي شخصيت و بچهها مشروع آزادي به خدمتگزار و كارمند
سازنده وسايل از پر كارگاهي مدرسه و بگذارند احترام آنان
فرصت و سوال براي فرصت تفكر ، براي فرصت با همراه متنوع و
.دادهايم گسترش را هوشمند محيط باشد ، تحقيق براي
تقديسيان شكوه
:پانوشتها
الوين سوم ، موج نيويورك ، ديگران ، و كرچ ديويد پژوهش -1
.خوارزمي شهيندخت:ترجمه / تافلر
دكتر:ترجمه /آمابل ترزا دكتر كودكان ، خلاقيت شكوفايي -2
.عظيمي پروين و قاسمزاده حسن
كتاب معرفي
الهي حسناي اسماي
اول ، چاپ /منظوم گوهر:ناشر /كرماني كارآمد غدير:مولف
.تومان 600/وزيري صفحه ، 132/نسخه هزار پنج 1379 ،
.اخلاق و عرفان در است رسالهاي الهي ، حسناي اسماي
حضرت اسامي از يك هر ، مختلف بخشهاي در كتاب ، مولف اين در
تواند مي كتاب اين. است داده قرار بررسي مورد را حق
درسي تحقيقات در دانشجويان و دانشآموزان استفاده مورد
.گيرد قرار
مستقيم صراط -(ع)علي
:ناشر /مقدم تصديق محمد:ويراستار /خداجويان علي:مولف
هزار پنج /اول ، 1379 چاپ /بعثت بنياد نشر و چاپ مركز
/كالينگور جلد با وزيري صفحه ، 267/نسخه
شده منتشر (ع)علي امام سال مناسبت به كه كتاب ، اين در
(ع)علي حضرت موليالموحدين زندگي از متفاوتي ابعاد است ،
رشته به مختلف روايات و احاديث و آيات از بهرهجويي با
.است درآمده تحرير
ديدگاه
سنجش؟ سازمان در تبعيض چرا
كنكور اولين نتايج اعلام از بعد كشور آموزش سنجش سازمان
از 1000 كمتر رتبههاي با كه منطقه 2 داوطلبان به سراسري
بودند ، اجازه نشده قبول خود انتخابي رشتههاي از هيچيك در
.كنند رشته انتخاب مجددا داد
داوطلب شخص به انفرادي صورت به بعدي بررسيهاي نتيجه
با اروميه شهرستان داوطلبان از نفر دو.ميشد اعلام
رشتههاي در ترتيب به و 582 پزشكي 547 زيرگروه رتبههاي
پذيرفته اردبيل و كردستان سهميه بابل و تبريز دندانپزشكي
شرايط كليه بودن دارا و بارتبه 561 اينجانب ولي شدند ،
قبولي عدم علت و نشدم قبول متاسفانه نفر دو آن با يكسان
.شد بيان دانشگاهها ظرفيت شدن پر من
چرا كه اينجانب سوال مقابل در سنجش سازمان محترم مسئولين
رتبه خود ولي گرفتهاند پذيرش از 561 بالاتر رتبههاي
قانعكننده و صريح پاسخ دادن از است شده اعلام مردود 561
.ميرفتند طفره
تاريخ در حضوري مذاكره در سنجش سازمان رئيس رحيمي دكتر
كه منطقه 2 ازداوطلبان نفر كردند 25 اعلام امسال آذر 10
پزشكي رشتههاي خواهان و دارند اينجانب شرايطيمانند
دانشگاهها به ورود از قبولي رتبههاي كسب عليرغم هستند ،
پذيرش از درمان و بهداشت وزارت گويا و ماندهاند باز
وزارتخانه با ايشان ، قول به بناميكند خودداري آنها
موافقت بهداشت وزارت اگر و هستند مذاكره حال در مذكور
.شد خواهند معرفي مختلف دانشگاههاي به نفر تمامي 25 كند
منزله به مطلب اين و باشد داشته واقعيت نفر جريان 25 اگر
دكتر صحبتهاي از كه طوري به نباشد محترمانه رد جواب
.هستند دسته دو نيز آنها ميگرديد ، استنباط رحيمي
رشتههاي از اوليه رشته انتخاب در كه كساني دسته يك
قبولي مدعي اما.شدهاند پذيرفته و كرده انتخاب كارشناسي
به مجاز كه حالي در هستند ، پزشكي رشتههاي از يكي در
.نبودند هم مجدد رشته انتخاب
و اول مراحل از هيچيك در اينجانب مانند كساني دوم دسته
رشته در و نكرده انتخاب را كارشناسي رشتههاي دوم
.كردهاند كسب را قبولي رتبههاي دندانپزشكي
در پزشكي رشتههاي ظرفيت چشمگير كاهش به توجه با
جاري ، سال در منطقه 2 داوطلبان سهميه بويژه و دانشگاهها
قبولي رتبههاي كسب عليرغم منطقه اين داوطلبان از تعدادي
.بشوند دانشگاه وارد نتوانستهاند
و بهداشت وزارت و سنجش سازمان محترم مسئولين از حال
تا كنند اتخاذ ترتيبي داريم تقاضا پزشكي آموزش و درمان
اين مشكل حل جهت در دانشگاهها دوم ترم شروع از قبل
سرگرداني از را آنها و معمول جدي اقدام زحمتكش جوانان
با فرمودند رهبري معظم مقام كه طور آن و دهند نجات
.باشند صادق و صميمي جوانان
دوداني نيما *
ديني تئاتر در فرهنگي شاخصهاي
:اشاره
تا 22 از 18 مسجد بچههاي نمايش سراسري همايش هشتمين
شهر در هرمزگان استان استانداري همكاري با ديماه
گروه ده همايش از دوره اين درشد برگزار بندرعباس
كاشان ، خوي ، اصفهان ، رباطكريم ، شهرهاي از نمايشي
زنجان و بوشهر اردبيل ، خمين ، اراك ، كاشمر ، قم ، بندرعباس ،
شبهاي" نامهاي به نمايش دو همچنين.پرداختند رقابت به
پرلوا ايرانا" كارگرداني به داستايفسكي نوشته "سپيد
به فيليپو پپينو نوشته "رافائل دون" و "الكساندر
آذربايجان جمهوري از "جنتسليمآوا پروفسور" كارگرداني
با كه رفت صحنه روي به غدير تالار در ويژه بخش در (باكو)
.شد روبهرو نيز تماشاگران استقبال
.است شده نگاشته همايش اين برگزاري مناسبت به زير نوشته
لحاظ به كه است تئاتر انواع از يكي مذهبي يا ديني تئاتر
و دين مفهوم همواره.است گرفته قرار توجه مورد موضوعي
ساله چند در تئاتر و سينما جمله از مختلف هنرهاي در مذهب
مذهبي دغدغههاي خود كه است شده مطرح كساني سوي از اخير
به نمايش هنر قالب در را مذهب و دين تا برآنند و دارند
.بشناسانند و كنند مطرح غيرمستقيمي شكل به و جامعه
داعيه كه مسجد بچههاي نمايشهاي هشتميندوره در
صحنه به نمايشهايي دارد ، را مذهبي و ديني نمايشهاي
دفاع تئاتر جشنواره ازجمله ديگر جشنوارههاي در كه رفتند
براي نمايشنامههايي واقع دربودند درآمده اجرا به مقدس
حرف كه بودند شده انتخاب همايش اين در اجرا و شركت
قرار هم ديني آثار جزو اما نداشتند ، گفتن براي تازهاي
ساختار لحاظ به نمايشنامهها اين اگرچه ميگيرند
درخور نمايشنامهنويسي ، آثار تكنيكهاي و دراماتيك
نمايشنامه به ميتوان نمونه عنوان به كه بودند ، اعتنايي
عنوان به شايد هم دليل همين به و كرد اشاره "مايي عزيز"
شد شناخته همايش اين داوران هيات سوي از برتر نمايشنامه
.گرفت قرار هنري حوزه مسئول حمايت مورد و
شعار و كليشه از ديني و مذهبي نمايشهاي آنكه براي شايد
به نياز كنند ، تبعيت قدرتمند و قوي ساختار يك از و
نمايشها نوع اين و باشد زيادي بسيار حمايتهاي
در كنند ، تا طلب را بيشتري مالي و فكري پشتوانههاي
نمايشهاي شاهد آنها جشنوارهاي اجراي يا عمومي اجراي
نوع اين متوجه را بيشتري تماشاگران و باشيم موثري و جذاب
.كنيم نمايشها
همايش از دوره اين داوران هيات اعضاي از يكي همت اصغر
كه است ازتئاتر نوعي مذهبي يا ديني تئاتر:است متعقد
يا امامان زندگي به محدود و مختص غلط به امروزه متاسفانه
اين درباره او.است شده اسلام صدر دوران يا كربلا ماجراي
به را انسان كه انسانسازي تئاتر هر:ميگويد تئاتر نوع
اگر.است ديني و مذهبي تئاتر دهد ، سوق اخلاقي تكامل طرف
مسائل بپردازيم ، تئاتر در خودمان مذهب و دين به بخواهيم
و ديني تئاتر در ميتواند كه دارد وجود زيادي و گسترده
.شود مطرح مذهبي
رسيدن براي.است زيبايي و دانايي حس ، به آميخته تئاتر
به ميبايد نيز هنرمند توانايي ، و دانايي احساس ، اين به
و لازم تجربههاي و آموزشها از و بوده مجهز آن ابزار
را حس اين ميتواند تئاتر زمانيباشد برخوردار كافي
.دهد پيوند نيز تكنيك با را آن بتواند كه بباوراند
مذهبي و ديني تئاتر تئاتر ، انواع ميان از موضوعي لحاظ به
شكل به نه خاص ، مذهب و دين اشاعه ضمن كه است آن بر نيز
دست مهم اين به هدفمند و غيرمستقيم صورت به بلكه شعاري
و باور را مذهبي و ديني تئاتر عدهاي هنوز شايد.يابد
از كه آنگاه تئاتر كه شد يادآور بايد اما ندارند قبول
يا لحظهاي التذاذ به تنها و باشد برخوردار معنوي روح
تئاتر از نوعي ميتواند نكند ، بسنده سرگرمكنندگي وجه
-ديني تئاتر اشاعه براي ميرسد نظر به.باشد مذهبي و ديني
حوزه به تئاتر علم به بودن مجهز بر علاوه بايد مذهبي
به تنها ديني تئاتر.كرد توجه تخصصي شكل به مذهب و دين
دين اثبات يا تفهيم براي گذشته تكراري رهيافتهاي دنبال
شهودهاي و كشف از فراتر شهودي و كشف دنبال به بلكه نيست
در همگي طراح ، و نويسنده كارگردان ، بازيگر ، .است تئاتري
تئاتر به مذهب و دين دريچه از تا بتوانند بايد جمعي كوشش
جمعي تلاش اين از پس صحنه ، بر كه آنچه الا و كنند نگاه
مفهوم است قرار كه بود خواهد داستاني تنها شود ، ديده
.كند رابيان ديني
يا مسجد بچههاي نمايش همايش بعدي دورههاي در اميدواريم
شاهد ميروند ، صحنه روي بر كه مذهبي و ديني نمايشهاي
.باشيم تئاتر نوع اين از شعار و كليشه بدون و درست اجرايي
آزاد دانشگاه دكتراي آزمون نام ثبت مهلت
شد تمديد
تخصصي دكتراي آزمون در نام ثبت مهلت:فرهنگي علمي گروه
پانزدهم شنبه اداري وقت پايان تا اسلامي آزاد دانشگاه
.شد تمديد اسفند
اسلامي آزاد دانشگاه آزمون مركز عمومي روابط گزارش به
دكتراي آزمون در نام ثبت دفترچه ميتوانند داوطلبان
كشور سراسر پستي دفاتر طريق از را آزاد دانشگاه تخصصي
.كنند تهيه
شماره با ميتوانند بيشتر اطلاعات كسب براي داوطلبان
.بگيرند تماس و 2589868 تلفنهاي 2566751 ، 2587030
|