سياستهاي :ارشاد وزارت فرهنگي معاون
مييابد ادامه كتاب نشر حوزه گذشته
و منافع دور ، راه از آموزش به نگاهي
طريق از ;سوم هزاره در آن اجرايي روشهاي
!شويد دانشجو اينترنت
و علوم ، تحقيقات وزير آموزشي معاون
خود محيط به نسبت نبايد دانشگاهها :فناوري
باشند بيتفاوت
شد ملي اثر سنندج شهر حسينيه اولين
آموزش آموزشي پژوهشگران گردهمايي پايان
كشور پرورش و
در دكترا و ارشد كارشناسي دورههاي
ميشود ايجاد پيامنور دانشگاه
سياستهاي :ارشاد وزارت فرهنگي معاون
مييابد ادامه كتاب نشر حوزه گذشته
ارشاد و فرهنگ وزارت فرهنگي معاون :علميفرهنگي گروه
ادامه نشركتاب حوزه گذشته سياستهاي:گفت اسلامي
.مييابد
فرهنگي معاون سمت به بتازگي كه رمضانپور اصغر علي
:كرد تصريح جمعه روز است ، منصوبشده ارشاد وزارت
عالي شوراي قانون فرهنگي ، معاونت فعاليت چارچوب
جامعي مسجد آقاي كه برنامههايي و است فرهنگي انقلاب
.يافت خواهد ادامه داشت ، فرهنگي معاونت در
معاونت در مسجدجامعي آقاي مسئوليت دوره در:افزود وي
كتابخواني و كتاب توسعه براي متعددي طرحهاي فرهنگي
نرسيده پايان به هنوز طرحها اين از برخي كه شد اجرا
انتخابات تا كه كوتاهي زمان در هستم اميدوار.است
.شود انجام طرحها اين است ، باقي رياستجمهوري
بينالمللي نمايشگاه چهاردهمين برگزاري رمضانپور
چند در فرهنگي معاونت فعاليتهاي مهمترين از را كتاب
چهاردهمو نمايشگاه:گفت و خواند آينده ماه
دارد دهه 70 در وضعكتاب بر مروري جنبي برنامههاي
.كند مي بررسي را دهه 80 در نشر جريان اصلي مسايل و
و منافع دور ، راه از آموزش به نگاهي
طريق از ;سوم هزاره در آن اجرايي روشهاي
!شويد دانشجو اينترنت
همايش فرارسيدن و تمدنها گفتوگوي جهاني سال با همزمان
كيش در اينترنتي و الكترونيكي شهرهاي جهاني
در زمانهاو همه در آن گسترش ضرورت و آموزش اهميت ;اشاره
آن نتايج بودن ملموس و وضوح بدليل ابعاد ، و زمينهها همه
نظرات همواره لذا.است بوده متمدن بشر نظر مورد هميشه
بوده مطرح كمي و كيفي نظر از آموزش انجام نحوه در مختلفي
.شود محسوب مكررات تكرار نوعي به شايد مجدد بحث كه است
افزايش و اطلاعرساني نوين سيستمهاي رشد به رو تحول اما
مناسبي زمينه سوم ، هزاره شروع در اينترنت كاربران تعداد
منظور به اطلاعات فناوري از استفاده با ارتباط در را
علمي ، تحصيلي ، مختلف سطوح آموزشهاي كيفي و كمي توسعه
كه كرده فراهم را تمدنها گفتوگوي امكان حتي و هنري
با است شده سعي نوشته اين در.است زمان ضرورت آن بررسي
مانند نوين آموزشي سيستمهاي ملموس تجربيات بر تكيه
توانمنديهاي وب ، بر مبتني مجازي و اينترنتي آموزشهاي
اجرايي روشهاي و دور راه از آموزش در نوين فناوري بالقوه
.گيرد قرار بررسي و ارزيابي مورد سوم هزاره شروع در آن
جلالي اكبر علي دكتر:نوشته
بيدختي حسين مهندس
مناسبات بهبود اقتصاد ، شكوفايي و رشد در آموزش نقش
امري تمدن ايجاد و اجتماعي رفاه كيفي ارتقاي انساني ،
اطلاعات ، فناوري توسعه موازات به.است بديهي و مسلم
رايانه ، مانند اطلاعرساني نوين تجهيزات از استفاده
زمينههاي در اينترنت جهاني شبكه مختلف ، نرمافزارهاي
حاضر حال در كه صورتي به است ، يافته تام ضرورتي آموزشي
از برخي اجراي امكان اطلاعات ، فناوري از استفاده بدون
انجام امكان صورت در حتي موارد بعضي در.نيست ميسر امور
به مقرون معمولا وقت صرف و هزينه علت به سنتي ، روشهاي
مانند آموزشي نرمافزار يك مثال ، عنوان به.نيست صرفه
ميدهد اجازه كاربر به كه دارد وجود مهندسي در SIMULINK
شبيهسازي راه از و دياگرام بلوك چند چيدن با تا
را كاري همان طولاني ، نويسي برنامه جاي به رايانهاي
تجهيزات خريد با درآزمايشگاه بايد معمولا كه دهد انجام
يك حقيقت در.شود انجام زياد وزمان هزينه صرف و
صورت به ميتوان امروزه را گرانقيمت آزمايشگاه
فناوري از استفاده آن بر علاوه.داشت منزل در نرمافزاري
پردازش در عمل سرعت هم تا كرد خواهد كمك آموزشي مدرن
ميزان هم و شود زياد درست نتايج ارائه و اطلاعات
حالي در.يابد كاهش تحقيق اجرايي روند در ممكن اشتباهات
پيشبيني قابل كندي به دستاوردي چنين سنتي ، روشهاي در كه
و سختافزارها كاربري در سهولت نيز و ويژگيها همين.است
شده سبب عام ، صورت به علمي و آموزشي مدرن نرمافزارهاي
سطح در بزرگ تحقيقاتي كمپاني از 110 بيش امروزه تا است
باشند مهندسي ويژه نرمافزارهاي انواع تهيه مشغول جهان
بلكه رياضي ، ساده مدلهاي تنها نه آن دامنه كه
پوشش نيز را علمي پيچيده آزمايشهاي از بسياري شبيهسازي
در بصري يا و ديداري آموزش ارجحيت ديگر سوي از.ميهد
در حتي ديرباز از سمعي ، يا شنيداري باآموزشهاي مقايسه
نماد و است بوده بارز و مسلم امري نيز مردم عامه ديدگاه
چنين.است "ديدن مانند بود كي شنيدن" ضربالمثل آن عيني
حال در زيرا است ، نيز قوي علمي بنيان و اساس داراي تصوري
مشخص گرفته ، صورت آزمايشهاي و بررسيها به توجه با حاضر
چشم توسط انسان در اطلاعات گيرايي ميزان كه است شده
در بيت هزار سيصد و ميليون چهار يا درصد معادل 82 حدودا
كامپيوتري بيت هزار پنجاه يا درصد گوش 11 و آموزش واحد
نتايج براساس كه آنجا از و دارند را گيرايي و جذب قابليت
چشم ، طريق از انسان دريافتي اطلاعات درصد تحقيقات 65 همين
در كه است حالي در اين و ميماند ياد به روز سه از پس
ميماند ، بياد درصد فقط10 گوش طريق از آموزش مورد
آموزشي كمك سيستمهاي عظيم نقش به ميتوان بنابراين
است ، تصويري رسانهاي كه اينترنت جمله آن از و تصويري
برخي وجود دليل به نيز و يادشده مزيت به توجه با.پيبرد
علم علاقهمندان جدي حضور مانع كه مشكلات و ها محدوديت
استفاده با آموزشي جديد متدهاي ميگردد ، درس كلاسهاي در
قرار بررسي و مطالعه مورد جدي صورت به اطلاعات فناوري از
فرهنگي ساختار گرفتن نظر در ضمن بايد لذااست گرفته
آموزشي مختلف سطوح در آن اجراي و توسعه به نسبت جامعه ،
.كرد اقدام
و جهاني تحولات با همگامي ضرورت به توجه با است بديهي
مختلف زمينههاي در پيشرفته فناوري از استفاده نيز
هرگونه معضلات ، حل و نارساييها رفع هدف با اجتماعي ،
خسارتهاي زمينه ، اين در علمي دستاوردهاي به نسبت بيتوجي
.داشت دربرخواهد را جبرانناپذيري
آن اجرايي روشهاي و دور راه از آموزش
با همزمان اخير سال چند طي در كه آموزشي متدهاي از يكي
مورد چشمگيري نحو به و شده مطرح اطلاعات فناوري توسعه
كشورهاي در و است گرفته قرار آموزشي و علمي محافل توجه
يا مجازي آموزش ميگذراند را خود بلوغ مراحل يافته توسعه
مطرح بيشتر دور راه آموزشهاي در فعلا كه است اينترنتي
جهان در سنتي آموزش جايگزين وسيعي بهطور آينده در و است
باورنكردني و عجيب كمي اول مرحله در شايدشد خواهد نيز
فواصل از و اينترنت سيستم از استفاده با كه آيد بهنظر
.كرد برقرار مناسب كيفيت با را آموزشي دوره يك بتوان دور ،
كليه نهتنها كرد خواهد كمك جديد اطلاعرساني ابزار
بسياري بلكه بود ، دارا كه را سنتي روش در آموزشي مراحل
و رايانه بدون عملا كه نيز را ديگر مراحل از
خدمت در ندارد ، وجود آنها انجام امكان ويژ نرمافزارهاي
استفاده با استادان آن در كه است بهگونهاي روشداشت
تعليم به جديد ، اطلاعرساني و ارتباطي فنآوريهاي از
تهيه جهان سراسر از را درسي منابع و مطالب و ميپردازند
ميدهند قرار جهان مختلف نقاط در دانشجويان اختيار در و
و گرفته آزمون آنها ميكنند ، از بررسي را تكاليفشان و
قرار ارزيابي مورد روزه هر را دانشجويان علمي سطح
تا دارند را امكان اين نيز دانشجويان بالعكس ، و ميدهند
سال ابتداي در را اشكالش و كرده ارزيابي را استاد
فاصله خود ، پرسشهاي طرح ضمن آن بر علاوه و كنند يادآوري
زيادي مزاياي آموزشي سيستم اينكنند كم استاد با را خود
در شركت و پروژهها و تكاليف در گروهي كار انجام كه دارد
كلاس يك همانند درست خود اعلامنظر و گروهي مباحثه
كه باشد الزامي آنكه بدون رايج و سنتي شيوه به آموزشي
حضوري رودررو ، بهصورت و يكديگر كنار در دانشجو و استاد
سيستم اين حاصل ديگر مزاياي دهها و باشند داشته فيزيكي
مطالعات سيستم ، اين اجرايي سازوكار با ارتباط در.است
است ، گرديده طرح جالبي راهكارهاي و گرفته صورت گستردهاي
يكدوره تشكيل بهمنظور اوليه مقدمات كلي بهطور اما
يك برگزاري جهت كه است عملياتي با مشابه اينترنتي آموزش
سيستم ، دو هر در.است نياز مورد سنتي شيوه به آموزش كلاس
درسي ، جزوات كتاب ، دانشجو ، استاد ، :از عبارت اصلي عوامل
مورد پارامترهاي ساير و تكاليف انجام آزمون ، يا امتحان
حضوري ، درس كلاسهاي مشابه درست ديگر ، بيان به انتظار ،
پروژههاي سمينار ، برگزاري مانند آموزشي فعاليتهاي كليه
سيستم اين در آزمون ، و امتحان رساله ، تكميل تحقيقاتي ،
جهت ستادي و تداركاتي مختلف عوامل و ميگيرد صورت نيز
سيستم اين در اما ميكنند ، فعاليت دوره اجراي و طراحي
را آموزشي فعاليت اصلي ركن استاد و دانشجو عنصر دو نيز ،
شده فراهم تسهيلات نيز و ارتباطي امكانات.ميدهند تشكيل
ضمن استاد كه است بهگونهاي اينترنت ، سيستم ازطريق
و تهيه توانايي مطلوبي بسيار نحو به كلاس مديريت اعمال
امتحانات برگزاري و اشكالها رفع درسي ، مطالب كليه ارائه
ارتباطي و اطلاعرساني مدرن تجهيزات از استفاده با را
مفاهيم و مطالب دريافت بر علاوه نيز دانشجو و بوده دارا
آموزشي ، فيلمهاي مانند كمكدرسي ، تجهيزات كليه از درسي ،
جهان سطح در كتابخانهها و تحقيقاتي مختلف منابع اسلايد ،
.دارد استفاده امكان
موجود سيستم نوع دو بين مشهودي تفاوت نيز ساختاري نظر از
و تحقيقات آموزش ، بخش سه آموزشي موسسه هر در زيرا نيست ،
مربوط امور كليه عمدتا ستادي بخش كه دارند وجود ستادي
را آموزشي مقررات اعمال و دانشجو نام ثبت و پذيرش به
دو بهعنوان نيز تحقيقاتي و آموزشي بخشهايدارد برعهده
.هستند آموزشي خدمات ارائه به موظف ديگر ركن
با عمدهاي تفاوت اينترنتي آموزشي سيستم در كار چگونگي
مطرح ارجحيت يا تمايز بهعنوان آنچه و ندارد رايج سيستم
نيز و استاد ، دانشجو بين ارتباطي شيوه صرفا ميشود ،
يا مجازي آموزش سيستم در اجرايي روند.است آموزش محيط
:است زير بهشرح اينترنتي
اعلام آموزشي موسسه يا دانشگاه كه شرايطي براساس:الف
است موظف و ميكند اقدام ثبتنام به نسبت دانشجو ميكند ،
را موسسه توسط شده اعلام آموزشي مقررات و ضوابط كليه تا
.نمايد رعايت دوره طي در
به موسسه سوي از آن تشكيل ساعت و كلاسها شروع برنامه:ب
مقرر ، زمان در ميتواند دانشجو و ميرسد دانشجو اطلاع
ضمن تا باشد داشته را امكان اين و شود مجازي كلاس وارد
مفاد وكليه قبل جلسات در شده طرح مطالب آرشيو به مراجعه
.نمايد مرور را طرح قابل درسي
ارائه آموزشي دوره طي در كه دروسي و مباحث كليه:ج
مشخص استاد توسط مرتب و شده دستهبندي بهصورت ميشود
ضمن ثبتنام ، با همزمان دانشجو كه بهگونهاي گرديده ،
و مطالب سرفصل با ارائه قابل درس از خلاصهاي مطالعه
در و ميشود آشنا آن ارائه شيوه و درس محتواي و مباحث
مطالب يا و سرفصلها از كدام هر به مراجعه با دوره ، طول
پيدا دقيق و كلي آشنايي مفاهيم ، به نسبت مجموعه ، زير
بهسهولت درسي كتب و جزوات به دانشجو دستيابي.ميكند
روي از را آن از نسخه يك ميتواند حتي و ميگيرد صورت
اينترنت ، سيستم ويژگيهاي از استفاده با.بردارد اينترنت
و منابع از استفاده دروس ، كليه محتواي در جستجو قابليت
با مرتبط نقشههاي و تصاوير مطالعات ، تكميل جهت مراجع
قابليت اين همچنيناست ميسر نيز عكس يا و فيلم موضوع ،
ساير نظر به بتواند موازات به دانشجو كه دارد وجود
اينترنت طريق از درس همان آموزش به كه استادان
.بيفزايد خود معلومات بر و كند پيدا ميپردازند ، دسترسي
اينترنت و كامپيوتر در كه سياه تخته يك وجود:د
تكميل را آموزشي تجهيزات ميشود ، ناميده "وايتبرد"
استاد.باشد بيشتر سنتي و مجازي كلاسهاي شباهت تا ميكند
متقابلا و بنويسد تخته روي بخواهد كه را چه هر ميتواند
و نمايد ابراز را خود اصلاحي نظريات ميتواند نيز دانشجو
سياه تخته اين اطلاعات.بنويسد شده مشخص كه جايي در
قرار استناد و استفاده مورد بعدا و شده ذخيره ميتواند
.گيرد
هم با و همكلاسيها با دانشجويان آشنايي منظور به:ه
دانشجويان تك تك صداي و تصوير پخش امكان خود دورهايهاي
استفاده نيز سالم تفريحات تمام از دانشجويان و دارد وجود
.ميكنند
ميزان نيز و شده ارائه آموزش ارزيابي منظور به:و
كه ميآيد عمل به نيز خاصي دانشجويان ، آزمونهاي فراگيري
و دهد پاسخ پرسشها كليه به است موظف دانشجو آن اساس بر
سيستم يا و الكترونيك پست از استفاده با را پاسخها
طريق بههمان متعاقبا و كند ارسال استاد براي on-Line
در درج جهت نمره اينكند مشاهده را خود نمره و نتيجه
واحد يك صورت به كه)آموزش امور به دانشجو تحصيلي كارنامه
.ميشود ارسال (ميكند عمل ستادي
شده مطرح مباحث موازات به استاد آموزشي مرحله هر در:ز
مطرح دانشجويان مطالعه جهت را مختلفي مطالعاتي منابع
در اطلاعات غني بسيار منابع وجود به عنايت با و ميكند
تحقيقات نتايج الكترونيك ، كتابخانههاي شامل)اينترنت
امر اين (منابع ساير و مقالات تحقيقاتي ، و پژوهشي مراكز
.گردد شده طرح مباحث كيفي ارتقاي باعث ميتواند
صورت به درس كلاس در كه مواردي مهمترين از يكي:ح
و سمينار گروهي ، ايجاد مباحثه انجام دارد ، وجود اينترنتي
دانشجويان كه صورت بدين.است مختلف كنفرانسهاي برگزاري
در علميه حوزههاي در رايج سيستم همانند ميتوانند
و بپردازند گفتگو به يكديگر با درسي مطالب با ارتباط
پاسخي و نمايند مشخص خود براي را شده ارائه درس مهم نكات
ثبتنام كلاس يك در كه دانشجويان همه.بيابند آن براي
درس همان مباحثه گروه عضو عنوان به خود به خود ميكنند ،
ابتداي در كه)رمز كد يك داشتن با و ميآيند حساب به
ميتوانند (ميشود داده اختصاص دانشجو هر به ثبتنام
استاد.كنند اعلام را خود نظريات و گردند مباحثه وارد
مورد مطالب كيفي و كمي سطح و شده مطرح مباحث مشاهده ضمن
و گرديده بحث وارد بخواهد كه لحظه هر در ميتواند گفتگو
مطالبي آنها ، تكميل يا و شده ارائه نظريات اصلاح به نسبت
.كند ارائه را
از يكي نيز گروهي پژوهشهاي اجراي امكان اين ، بر علاوه:ط
و روش نظر از كه است اينترنتي آموزش ابزارهاي و زمينهها
كه تفاوت اين با است سنتي سيستمهاي مشابه دقيقا اجرا ،
نظرها ، اظهار اطلاعات ، كردن بدل و رد موارد كليه
اينترنت از استفاده با پروژه از حاصله نتايج جمعبندي
تحقيقاتي پروژه يا و پاياننامه از دفاع.ميگيرد صورت
و صدا پخش حالت اين در و ميگيرد صورت on-Line صورت به
سمينار موضوع با مرتبط اسلايدهاي و نمودارها كليه تصوير ،
.است امكانپذير نيز
مانند درست گروهي پژوهشهاي كه است توضيح به لازم
اجرا جهت تشكيلاتي بافت نظر از سنتي و رايج سيستمهاي
و فازبندي آن مراحل كليه و بوده پروژه مدير داراي
.ميگردد زمانبندي
اجرايي نمونه و دور راه از آموزش
به بحث مورد اينترنتي و مجازي آموزشي سيستمهاي كه چند هر
آموزشي متدهاي و روشها ساير كنار در را خود جاي تازگي
توسط آن اجرايي مقدمات آوردن فراهم اما است ، كرده باز
در خصوص به و ما كشور در جمله از دانشگاهها از بسياري
از برخي و است شده آغاز كيش الكترونيك شهر ملي پروژه
اقدام نيز دوره اجراي و دانشجو گزينش به نسبت آنان
Virgina University از ميتوان مثال طور به كه كردهاند
سيستم از استفاده با و اينترنت طريق از كه برد نامWest
دوره در آموزشي خدمات ارائه به دور راه از آموزش
.است كرده جذب را متعددي دانشجويان و پرداخته كارشناسي
و تحقيقات علوم ، وزير آموزشي معاون
خود محيط به نسبت نبايد دانشگاهها :فناوري
باشند بيتفاوت
بروند فرو خود لاك در نبايد دانشگاهها :فرهنگي علمي گروه
در دانشگاه چون.باشند بيتفاوت خود محيط به نسبت و
موفق دانشگاه دليل همين به و است مسئول جامعه مقابل
ايفا موثري نقش جامعه توسعه و رشد در كه است دانشگاهي
.كند
و تحقيقات علوم ، وزارت آموزشي معاون توفيقي جعفر دكتر
تاسيس تازه دانشگاههاي روساي نشست ششمين در ديروز فناوري
كرمان شهرستان باهنر شهيد دانشگاه در كه توسعه حال در و
به دانشگاهها توجه ضرورت بر تاكيد با ميشود برگزار
در سياسي و فرهنگي اجتماعي ، اقتصادي ، شاخصهاي رشد اهميت
مشكلات با آنكه وجود با دانشگاهها:گفت كشور مختلف مناطق
اما هستند ، مواجه عمراني و پژوهشي آموزشي ، امور در زيادي
از پيشگيري و توسعه و رشد در را دانشگاه نقش جامعه ،
اساس اين بر ميكند تلقي محوري اجتماعي ، آسيبهاي
در باشد ، بيتفاوت جامعه نيازهاي به كه صورتي در دانشگاه
.نيست جامعه خدمت
و تازهتاسيس دانشگاههاي:افزود علوم وزارت آموزشي معاون
بيست از بيش كه علوم وزارت به وابسته توسعه حال در
امور پيشبرد در مضاعفي نقش ميشود ، شامل را دانشگاه
محروم مناطق در عمدتا دانشگاهها اين زيرا دارند جامعه
از گستردهتر حمايت با علوم ، وزارت و شدهاند واقع كشور
دانشگاههادر اين جايگاه است تلاش در دانشگاهها نوع اين
توسعه شاخصهاي به آنها تاثيرگذاري نحوه و محروم مناطق
.دهد قرار توجه مورد را محروم مناطق
شد ملي اثر سنندج شهر حسينيه اولين
واقع قاجار دوره به مربوط امجد حسينيه :علميفرهنگي گروه
و سنندج ايوبي صلاحالدين خيابان سرتپوله ، قديمي محله در
شماره 2841 با نفيس گچبريهاي و ظريف نماكاريهاي داراي
.گرفت قرار ايران ملي آثار فهرست در
بنايي كشور ، فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
در اصفهاني معماران توسط است ، آن از بخشي امجد حسينيه كه
كه اصفهاني تاجر ميرابوطالب بهدستور قمري هجري سال 1217
.شد ساخته ميكرد ، تجارت سنندج در
اوايل و زند اواخر بناهاي از كه عمارت اين اجزاي تمامي
از اقتباسي است ، نيمهبياباني نواحي مختص و بوده قاجار
.گرفتهاند قرار قرينه حالت به كه است اصفهان معماري
از وروديها از يكي كه است ورودي در دو داراي بنا اين
بنا اين حياط.است امجد كوچه داخل از ديگري و خيابان سمت
.است شده سنگفرش بهوسيله آن كف كه است شكل مربع
براي كه نيمدايره قوسهاي و آجر از بنا اين غربي نماي
از كه حسينيه.ميشود تشكيل شده استفاده آن تزئين
و بينظير نماكاريهاي داراي بناست اين قسمتهاي جالبترين
ديوار روي بر نفيس گچبريهاي و جالب نقاشيهاي و ظريف
اسليمي يا گلدان و گل شكل به قسمت اين گچبريهاي.است
گچبريهاي.است شده كار اصفهاني استادكاران توسط كه است
كه حسينيه طاقچههاي داخل گچبريهاي و پنجرهها روي
.است بخشيده بنا به خاصي شكوه است هلالي بهصورت
آموزش آموزشي پژوهشگران گردهمايي پايان
كشور پرورش و
و آموزش آموزشي پژوهشگران گردهمايي :علميفرهنگي گروه
كشور سراسر استانهاي تحقيقات شوراهاي اعضاي و پرورش
.داد پايان خود كار به اهواز معلم خانه در پنجشنبه
ارائه بر علاوه گردهمايي اين در:گفت گردهمايي اين دبير
پيرامون همانديشي سه آموزشي ، پژوهشگران توسط پژوهش 11
كاربست و اشاعه پژوهشي ، اولويتهاي تعيين و مسئلهيابي
و ارزشيابي پرورش ، و آموزش وزارت در پژوهشي يافتههاي
مبين نعمتالله.شد ارائه نيز پژوهنده معلم برنامه توسعه
ابراز و كرد ارزيابي مفيد را گردهمايي اين برگزاري
فرهنگ گسترش در مهمي نقش آن برگزاري كه كرد اميدواري
و كشوري بينالمللي ، پژوهش برتر يافتههاي ارائه پژوهش ،
همچنين همايش اين در:افزود وي.باشد داشته استاني
پژوهشگران ميان تعامل پژوهنده ، معلم برنامه پيرامون
متين.شد بحث پژوهش شوراهاي شناساندن بهمنظور استانها
و كشور استان كل 25 مديران گردهمايي اين در:افزود
.كردند شركت كشور سراسر پرورش و آموزش آموزشي پژوهشگران
در دكترا و ارشد كارشناسي دورههاي
ميشود ايجاد پيامنور دانشگاه
به كمك براي باز دانشگاههاي سيستم :علميفرهنگي گروه
كاهش بهمنظور راهحلهايي ايجاد و سنتي دانشگاههاي
محمدمهدي دكتر.است شده ايجاد دانشگاهها اين مشكلات
ايجاد از كشور منطقه 10 نور پيام دانشگاه رئيس مظاهري
خبر پيامنور دانشگاه در دكترا و ارشد كارشناسي دورههاي
از نفر پنج و بيست و يكصد سال 79 در:گفت و داد
پذيرفته ارشد كارشناسي آزمون در پيامنور فارغالتحصيلان
.شدهاند
|