دريابيد را پرورش و آموزش
فرهنگي كمبودهاي و اكباتان شهرك
...هست سينما بود ، سينما
مسئولان پاسخ
دريابيد را پرورش و آموزش
و اوصياء و اولياء و انبياء مباهات و فخر مايه اساسا
است خلوص و تقوا معرفت ، تعلم ، و تعليم هموغمشان ، يگانه
در را آن لواي و ميگردد حاصل اكتساب و تذكر با اينان و
.سپردهاند معلم دستان به برهه اين
ميرود ، فرهنگي تهاجم و فرهنگ از سخن كه آنجا وقت همه
هم آن.ميشود معطوف پرورش و آموزش نظام به ديدگاهها همه
تمدنها گفتگوي باب كه ريشهدار و اصيل فرهنگي به تهاجم
اما.كند خودنمايي گيتي عرصه در ميتواند و گشوده را
شايد و توجهي كم فرهنگ ، اين ابزار مهمترين متاسفانهبه
و پاك روان و روح با كه معلمانيميشود بيمهري
و كودكان و دارند سروكار نوجوان و كودك بيآلايش
الگو خود آموزگار از ناخواسته يا خواسته كه نوجواناني
حافظه به را او سكنات و گفتار و رفتار و ميگيرند
بسي نباشد ، محال اگر آن زدودن كه ميسپرند خود پرجاذبه
را چيزي آن "مولا"تعبير به كه بهتر چه پس.است دشوار
خدا رضايت موجب كه كنيم حك نقشپذيرندهاش خاطر صفحه بر
ابزار همه راستي به آيا اما.باشد اولياء و رسول و
از عظيمتر نهادي آيا آوردهايم؟ فراهم را پرورش و آموزش
اين از والاتر مقصودي و مقصد آيا داريم؟ سراغ اين
...آيا يافت؟ ميتوان
با چرا نميزنيم؟ گام الهي آرمان بايسته و شايسته چرا پس
جامعه چرا ميسازيم؟ دم و بييال شير بيمعني ، توجيهات
دور ، چندان نه آيندهاي در كه ميبريم سويي و سمت به را
نه مگربيابيم رايانهها و قاموسها در را فرهنگ نام
است؟ واجب انساني كرامت حفظ اينكه
بر ":فرمودند انقلاب فرزانه و هشيار رهبر كه آنگونه
، چه"كنيد منكر از نهي و معروف به امر را ما كه شماست
افراد آبروي و شرف حفظ و مكرمت بر كه بالاتر معروفي
منش و كرامت كه زشتتر اين از منكري چه و بكوشيد
از حتي كه شود گرفته ناديده پيامبرچنان مسندنشينان
و بگيرند استهزا باد به را او نيز سيما مانند اي رسانه
زنند؟ دم او بار ذلت فقر از
كوره در بايستي كه دارند گناهي چه دانشآموز و معلم
.بسوزند نامراديها و ناكاميها
كه است رسم وزارتخانهاي يا سازمان يا اداره كدام در
باشند مشغول اضافهكار به شبانهروز جمعي ماه ، چهار حدود
را ماه دي دوم نيمه كه اكنون نشود؟ پرداخت آنان دستمزد و
نشده پرداخت مهرماه حقالزحمه هنوز گذاشتهايم سر پشت
نيروي كه نيستند كساني شما معلمان بين در مگر.است
حقالتدريس آنان درآمد ممر تنها و ميشوند محسوب غيررسمي
چگونه را زندگي كه كردهايد فكر هرگز آيا است؟
و زن آيا ميكنند؟ معاش امرار راهي چه از و ميگذرانند
خو رياضتكشي به معلمان ديگر چون بايد نيز آنان فرزند
كنند؟
با مدارس مديران مهرماه ، از قبل كه است اين نه مگر
مدارس سازمانبندي به و ميآيند گرد مقاطع مسئولان
را ساله هر معضل اين نميخواهيد چرا ميپردازند؟پس
كنيد؟ برطرف
مستقيما را هزينهاش كه نيز شبانه مدارس معلمان دستمزد
به چندماه و چراچندين ميداريد ، دريافت دانشآموزان از
كلاسهايجبراني است منوال همين به ميافتد؟ تاخير
... و تابستان
بيتاثير كشاندنمعلم ومذلت فقر نامعلومدر اهداف اين
بهتدريسموظف باشد ، نداشته نياز معلمي اگر.نيست
آموزش بهرهوري ، برتر ، كيفيت ميگوييمميورزد قناعت
...و مطلوب
انتظاري كه آوردهايد فراهم مناسبرا زمينه فرصتو آيا
در ساعت كه 72 فرسوده و خسته معلمي از داريد؟ چنين اين
و وتحقيق مطالعه انتظار ميتوان تدريسميكند هفته
ابداعوخلاقيتداشت؟
كه او آموزگاري؟كجاست وطنطنه جلال و هيبت آن كجاست
وگفتارش علم وقارش ، و روانش ، ابهت روحو بيانش ، و زبان
كه مديراني كجايند بود؟ پويندگان و سالكان راهبر
درگاهي هر رانده وقتي بود؟ برنامههايشانزندگيساز
.ميشود بدل خارستان به گلستان تعليمآورد ، به روي
اين استغصب پيغمبري مسند آموزگاري ، مسند:گفت كه آنجا
كار به معياري و ملاك كندچه ناداني و گول مبادا كرسي
!!ارزشيابيميكنيم ميگوييد لابد ميبنديد؟
به حسابداريرا و مالي كارهاي ومنطقه اداره كدام در
...سمت حفظ با آموزگاراني سپردهايد؟ كاردان
بگوييم ، فرهنگيانچه زنجيرهاي فروشگاههاي از
غيرنقدي ازكمكهاي نه;آن و اين اجاره در غرفههايي
و فرهنگ از نه است ، خبري وادارات سازمانها ساير همچون
.فرهنگي
ميافتد ، ادارات معلمدر رفاه دايره به گذارت وقتي
اتاق در تابلويسر ميبينيهمان رفاه از كه نشاني تنها
ازكلاسهاي پياپي ، بخشنامههاي بگوييم؟از چه ديگر.است
از ساله ، چند آموزشيهر نظامهاي از نفره ، 5040
...و تحصيل و درس آموزبه دانش ميليونها بيرغبتي
يگانه و شدهاند كارپردازبدل به مدارس مديران كه آنجا
و است دويدن.. و لولهكش و بنا دنبال به كارشان
كمكهاي و ميخوانند فرا را دانشآموزان اولياء هرازگاهي
و مدير حرمتيبراي چه ديگر ميكنند ، مطالبه مالي
!ميماند؟ آموزگارانشباقي
فرياد معلمميرود ، نارساييهاي از سخن جا هر
نميتوان و زيادند معلمانكشور تعداد برميدارندكه
بودن ، زياد راستي به اماآيا.گشود مشكلاتآنان از گرهي
است؟ زياديبودنيكي با
و فعال جمعيت سوم حداقليك است ، فراوان معلم تعداد اگر
روح با مهمتراينكه دارندو پوشش زير را كشور پرانرژي
به گسترهاش كه پرورشي و آموزش.دارند ارتباط آنان روان و
با امكاناتشمتناسب بايستي است ، بزرگ ايران پهناي
نهادها و جامعه تمامي بر.باشد طويلاو و عريض دستگاه
سربلند و اراده خلاق ، با ملتيمتفكر ، اگر كه است فرض
.دريابيد را پرورش و آموزش ميخواهيد ،
"سوختهدل فرهنگيان از جمعي"
فرهنگي كمبودهاي و اكباتان شهرك
و ميانه خاور مسكوني شهرك بزرگترين اكباتان ، شهرك
بودن دارا با و است جهان پيوسته هم به شهرك بزرگترين
ازبسيارياز بيش عملا سكنه نفر هزار صد به قريب
فضاي گونه هر از حال اين با و دارد جمعيت كشور شهرهاي
با متناسب) كتابخانه و فرهنگسرا مانند عمومي ، فرهنگي
مسئولين فراوان قولهاي وجود با و است ، محروم (شهرك نياز
فعاليت تاكنون شهرك ، اين در فرهنگسرا تاسيس با رابطه در
.است نشده ديده فرهنگسرا احداث بر مبني مشهودي
به كه ميگردد دوچندان زماني فضاها اينگونه نبود اهميت
جواناني را شهرك جمعيت از نيمي به نزديك بياوريم خاطر
با متاسفانه و امكاناتي چنين فقدان در كه ميدهند تشكيل
و انحرافات انواع به آلودگي معرض در اجتماعي مستعد زمينه
.ميگيرند قرار كجرويها
"جم" كه را طرحي اكباتان جوانان از گروهي حال عين در
توجه جلب آن از هدف و شود مي ناميده (مطالعه -جوانان)
كتابخانه فقدان مساله به نسبت مسئولان و شهرك شهروندان
كتابخانهاي چنين تاسيس براي آنان مشاركت جلب و عمومي
.درآوردهاند اجرا مرحله به است
اكباتان ، شهرك آينده ماه چند در كه است يادآوري به لازم
كتابخانه نبود و پيوست خواهد "شهرسالم" جهاني پروژه به
پروژه اين در موفقيت عدم به ميتواند شهرك دراين عمومي
.شود منجر
جوانان با همكاري بر علاوه محترم مسئولان است اميد
در موجود فرهنگي فضاي به نسبت طرح ، اين اجراي در اكباتان
.دهند نشان بيشتري توجه شهرك جمعيت نفر صدهزار ميان
اكباتان جوانان از گروهي
...هست سينما بود ، سينما
زماني مهدي :از عكس
و (سابق فرنگ شهر سينماي همان)"آزادي" سينماي زيباي بناي
شهر هنري و فرهنگي موجوديت از مهمي قصه ، بخش سينماشهر
از كه فجر فيلم جشنواره هنگامبرگزاري به.بود تهران
است ، اسلامي انقلاب پيروزي از پس دوران ارزنده آيينهاي
انسان هزاران پذيراي جشنواره قلب مثابه به سينما دو اين
ساده درعينحال و زيبا بناي و بودند سينما هنر دوستدار
پايتخت معماري زيباي جلوههاي از تنهايي به سينما دو اين
و برآمد آتشي و جهيد برقي ناگاه به و...ميآمد شمار به
تنها و خاكستركرد را هنري -فرهنگي نظير كم مجموعه اين
بخش التيام اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت بهنگام تدبير
اندوهگين پرخسارت واقعه اين از كه بود شهروندي هزاران
.شدند
بخصوص هنري - فرهنگي مجتمعهاي تغييركاربري شدن ممنوع
وزارت خردمندانه تدبير در كه تجاري بناي به تبديل براي
كرد ايجاد را اميد اين يافت ، تجلي اسلامي ارشاد و فرهنگ
-فرهنگي مجتمع قصه شهر سينما آزاديو سينما خاكستر از كه
و هنر و فرهنگ دوستداران قلب و برآيد مجهزي هنري
ديگر بار كه روزها اين در.كند شاد را سالم تفريحات
جشنواره جمله از و انقلاب پيروزي سالگرد جشنهاي برگزاري
بهانهاي سينما ، دو اين از عكسي بوديم شاهد را فجر فيلم
مدتها كه عبارت اين با و كنم قلمي را سطر چند اين تا شد
پايان به را نوشته بود ، آويخته بنا اين سوخته ديوار بر
".است زنده سينما":كه برم
نورعلي حشمت
مسئولان پاسخ
است شده اقدام بخاري نصب براي
(دريابيد را مدرسه اين) عنوان تحت مطلبي درج به عنايت با
خواهشمند محترم روزنامه مورخه 26/9/79آن شماره 2294 در
مطبوعات قانون برابر را ذيل پاسخ تا فرماييد دستور است
شما توجه بذل از قبلا.نمايند درجه صفحه و ستون همان در
:ميشود امتنان
به نوشهر شهرستان اميركبير راهنمايي مدرسه ساخت و قدمت
حاضر حال در و برميگردد پيش سيسال يعني سال 1349
جمله از مذكور شهرستان پرورش و آموزش اداره نظر برابر
كمبود علت به و دارد جايگزيني به نياز كه است مدارسي
استعداد به توجه با است مانده باقي سابق وضعيت به اعتبار
نصب به نسبت مقرر موعد در سرما فصل و دانشآموزي
مشاهده خصوص اين در مشكلي هيچ و است شده اقدام بخاريها
استمداد بر مبني محترم نويسندگان حسننيت به نظر شود نمي
ميرود انتظار مردمي مشاركتهاي جلب و محترم خيرين از
كه سازد مي خاطرنشان شود فراهم زمينه اين در گشايشي
مجال و دارد وجود فراوان استان سطح در مدارسي چنين نظير
.نيست مقاله اين در مقايسه
پرورشنوشهر و آموزش وزارت عمومي روابط
درماني خدمات بيمه سازمان توضيح
شماره 2262 مورخ 17/8/1379 در مطلبي درج دنبال به
از يكي قول از كه"بيمهاي محدود امكانات باعنوان"
درماني بيمه محدوديت تهران اسلامي آزاد دانشگاه اساتيد
به توجه با:اطلاعميرساند به كردهبود خاطرنشان را
و اجتماعي عدالت تحقق بر تاكيدآن و اساسي قانون اصل 29
كه كشور در درماني بيمههمگانيخدمات منظورتحقق به
ميدهد ، تشكيل را درماني خدمات بيمه سازمان هدفاصلي
اقشار تمامي بيمهنمودن جهت را خود آمادگي سازمان اين
و اساتيد ، دانشجويان از اعم) بويژهدانشگاهيان جامعه
نقش جامعه ودانش فرهنگ اعتلاي راه در كه(دولت كارمندان
است آماده داشتهو اعلام مينمايند ايفاء بسزاييرا
درماني خدمات مزايايبيمه از بهرهمندي جهت لازم شرايط
صورتتمايل در لذا.آورد عزيزانفراهم اين براي را
اين در نيز همچنانكهمكاتباتي آزاداسلامي ، دانشگاه
در تحتپوشش آمادگي سازمان اين است شده انجام خصوص
.دارد را شده ياد اقشار آوردن
بينالملل امور و عمومي روابط كل اداره
است شده اعلام مبلغ از بيش دريافتي
شماره 2304 آخر صفحه در مندرج مطلب به پاسخ در احتراما
آقاي از نقل به (كم حقوق) عنوان با مورخ 11/11/1379
:ميرساند استحضار به تهران -حسيني عبدالله
گذران و معيشت وضع به محترم پيامگذار توجه از تشكر با
و بازنشستگان تعداد بازنشستگانكشور ، زندگي
حقوق كشوري بازنشستگي سازمان از كه كشوري وظيفهبگيران
حقوق كل ميانگين با نفر هزار از 458 بيش ميكنند دريافت
و است اولاد و عائلهمندي هزينه كمك بدون ريال 555006
مبلغ 400000 موظفين و بازنشستگان از درصد حدود 5/2 تنها
عنايت با.ميدارند دريافت حقوق بازنشستگي صندوق از ريال
كشوري بازنشستگي صندوق بازنشستگانمشترك سني ميانگين به
به عائلهمندي هزينه كمك مبلغ احتساب با و است سال كه 61
دريافتي ميانگين درصد اين از زيادي تعداد ميرسد نظر
از 95 بيش كه ميفرمايند ملاحظه.دارند ريال حدود 554400
دارند شده اعلام مبلغ از بيشتر دريافتي بازنشستگان درصد
دريافتي حداقل ميزان شده عنوان ريال رقم 400000 و
سال در متوفي بازنشسته و خدمت به آماده شاغل ، كاركنان
.ميباشد 1379
كشوري بازنشستگي سازمان عمومي روابط
پرداخت هماهنگ نظام قانون
تاريخ شماره 2311 در مندرج مطلب پاسخ در احترام ، با
:ميرساند آگاهي به "نميشود شامل چرا" عنوان با 19/10/79
نظامهماهنگ قانون عمومي طرح مشمول كشور فرهنگيان
قانون مقررات اساس بر آنان مزاياي و حقوق و بوده پرداخت
تجربي و علمي شرايط در اين بنابر.ميگردد تعيين فوق
كاركنان وساير وزارتخانه اين مستخدمي حقوق بين يكسان ،
گونه هر و ندارد وجود تفاوتي مذكور طرح مشمول دستگاههاي
ذيصلاح مراجع سوي از تصويب مستلزم نيز جديد افزايش
.ميباشد
عمومي روابط كل مدير
|