قيمتي؟ چه به كودكان شنوي حرف
زنان امور در رئيسجمهوري مشاور سوي از
شد اعلام زن هفته بزرگداشت برنامههاي
آغاز فردا بانوان ويژه مهرباني بوي جشن
ميشود
قضايي احكام علني اجراي:مروي حجتالاسلام
ميگيرد انجام انتظامي نيروي توسط فقط
نفر ميليون ايران 90 جمعيت ديگر سال 20
شود مي
باخت جان رانندگي حادثه در "رشد" عكاس
خود عملكرد اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
ميكند نقد را
بايد كودكان حقوق از حمايت قوانين
شود بازنگري
بركنار كار از افغان روزنامهنگار دو
شدند
قيمتي؟ چه به كودكان شنوي حرف
كه ميشود آغاز سنيني از كودك تربيت كه است اين واقعيت
درك را منطقي واعمال اجتماعي حقوق مفهوم ندارد قدرت كودك
از قدرت اعمال به نياز كودك رشد با توام و بتدريج كند ،
ميشود ، به احساس كودك بر آنان تسلط و والدين طرف
قدرت واعمال كودك بر تسلط داشتن بدون ديگر تعريفي
و قدرت مفهوم كلي طور به.كرد تربيت را كودك نميشود
از ترديد بدون شايستگي يك عنوان به كه است اين در تسلط
ذيربط ، كارشناسان اعتقاد به چون شود پذيرفته كودك طرف
پذيرفتني امري بلكه ندارد اثبات به نيازي تسلط و قدرت
.شود تحميل كودك به مختلف طرق به كه نيست شايسته و است
قدرت اينكه بر مشروط نيست دشوار هيچوجه به قدرت ايجاد
محض اطاعت تنها را قدرت واعمال نباشد دروغين برپايههاي
برخي.ندانند والدين از كودك وچراي چون حرفشنويبي و
كودك صحيح تربيت دليل را حرفشنوي و اطاعت والدين
قدرت واعمال صحيح تربيت بدون امر اين كه حالي ميداننددر
مير هم در چيز همه بزودي و ندارد چنداني دوام خردمندانه
.كودك حرفشنوي نه و ميماند مادري و پدر قدرت نه يزد
حرف كودك بعضا و است شده گرفته ناديده تربيت مطمئنا
دروغين قدرتهاي.است ضعيف و متزلزل شخصيت داراي مطيع شنو
دست واقعي قدرت به بتوانيم تا مينماييم بررسي را والدين
.يابيم
كودك ترساندن بوسيله قدرتنمايي
آن نوع وحشتناكترين را قدرت اعمال نوع اين روانشناسان
جانب از نيز معمولا كه قدرت اعمال نوع اين در ميدانند
اوقات و ميخروشد خانواده در مدام پدر ميشود ، اعمال پدر
بمبمنفجر مانند جزيي امر هر براي ميآورد ، ببار تلخي
شلاق و چوب به دست نامساعد يا مساعد فرصت هر در ميشود ،
و ميدهد پاسخ خشونت با را سوالي هر ميبرد ،
نزد را او ميگيرد ، ايراد كودك كارهاي بهجزييترين
قدرتي اعمال چنين با خود بهزغم.ميكند تحقير ديگران
نه ارعاب نوع اين كه حالي در ميكند تربيت را خود فرزند
وحشت در را خانواده افراد تمامي بلكه كودك تنها
موجود به تبديل تربيتي طيف اين در مادر.نگهميدارد
خطاب تحقيرآميز واژههاي با مدام و ميشود ضعيف بسيار
خوانده بيبها و بيارزش كودك بيشتر ارعاب براي و شده
گونه اين باشد قدرت منبع پدر فقط كه اين صرف به ميشود
كودك به ندارد ، بلكه تربيتي جنبه تنها نه قدرت ارعاب
خانه در را او وجود و دوريكند پدر از كه ميآموزد
زندگي در تكيهگاهي پدري چنين وجود با اساسا و نپذيرد
يك به تبديل سرانجام كودك برخوردها چنين در.باشد نداشته
ميگردد خشونتتقويت و درد لحظه هر كه ميشود خشن موجود
و انتقامجو موجودي به خانوادهاي چنين كودك بالاخره و
و ناچيز موجودي ويا عقدهاي كودكي سخت دوران لحاظ به يا
استثنايي و نادر بهصورت.شود مي تبديل وبياراده بيهوده
.ميشود تربيت درست قدرتي اعمال چنين تحت كودك
كودك از فاصلهگرفتن وسيله به قدرت اعمال
پدر جانب از معمولا هم باز كه قدرت نوعاعمال اين در
پدر علاقه مورد وسايل پدر ، سفره ، پدر اطاق ميشود اعمال
به زدن دست يا و استفاده جرات كسي و ميخورد خاصي برچسب
كمتر و ميكند صرف غذا خود اطاق در معمولا نداردو را آن
ديگر تعريفي به.ندارد نيز شنوي حرف و ميشود صحبت وارد
نميدهد رو كسي به و نيست خانواده اعضاي صحبتهاي مستمع
.ميشود ابلاغ كودك به مادر بوسيله معمولا او دستورات و
به و است بياطلاع كودك مسائل از معمولا پدري چنين اين
است وبهتر ميكند پررو را او كودك به شدن نزديك او تصور
اعمال طيف اين دربگيرد فاصله او از صحيح تربيت براي
تغذيه به حاضر حتي كه ميشوند ديده نيز مادراني قدرت
مادر بهدست را او تولد بدو از.نيستند خود شير از كودك
چنين كودكان از بسياري و ميسپارند پرستار يا و بزرگ
.هستند دور خود والدين از بسياري ساعتهاي يي خانوادهها
او مهدكودك به سري حتي بودن شاغل بهانه والدينبه
و ميسپارند كودك مهد به را او معيني ساعت در.نميزنند
دنبالش به ويا روند مي بهدنبالش معيني ساعت در
در است وقت كمبود والدين اينگونه بهانه البته.ميفرستند
ميكنند توجيه را خود عمل نوعي به نيز اينان كه حالي
درست را او كودك از فاصلهگرفتن با كه معتقدند وبعضا
كودك تربيت براي فضايي چنين كه حالي در ميكنند تربيت
.نيست مناسب
والدين از يكي جلوهدادن قدرتمند
قدرت مركز به والدين از يكي خانوادهها از بسياري در
واقع تهديد مورد او طرف از مدام معصوم كودك ميشود تبديل
در حتي كودك رفتار اعمال تمامي يا و ميشود ترسانده شده
امر اين كه ميشود كنترل او قدرت و سلطه تحت او حضور عدم
قدرت قطب به را پدر و ميشود انجام مادر جانب از غالبا
تربيتي روش گونه اين در.ميكند تبديل خانواده در
كودك ارعاب با و ميشود متحمل كمتري زحمت مادر معمولا
ميگيرد اطاعت كودك از ميدهد پدر به كه قدرتي وسيله به
وقتي و است بيخبر قدرت نوع اين وخيم عواقب از كه درحالي
اوامر اجراي يادر كند اعتراض تربيتي روش نوع اين به كودك
پدرواقع خشم مورد كند عدول دستورات انجام از و كوتاهي
سايه در تربيتي روش نوع اين شيفته كه مادري و ميشود
از خواهي عذر به وادار را كودك است پدر كاذب قدرت
نيز خانوادهها از برخي در مينمايد (قدرت قطب)پدر
نيز روش اين خطر و شود مي تبديل قدرت مركز يك به مادر
عدالت از دور نيز رفتارها طيف اين.نيست فوق روش از كمتر
و دروني اغراض آنها در تدريج به كه است كودكان به نسبت
نابود قدرت قطب نيز نهايت در و ميآورد بوجود خشونت
دركودك ابد تا را خود مسموم اثرات كه حالي در ميشود
.ميگذارد باقي
كودكترس نيز قدرت مراكز فوت از بعد بعضا كه طوري به
اين خانواده تشكيل وبعداز دارد خود رابا قدرت مركز از
.شود مي تبديل قدرت مركز يك به خود نيز كودك
حد از بيش محبت ابراز بهوسيله قدرت اعمال
قدرتهاي رايجترين از كه باورند براين تربيتي كارشناسان
.است حد از زياد محبت ابراز بهوسيله قدرت دروغين
كودك به لحظه هر ميبايستي كه معتقدند والدين اينگونه
منظور همين به.شوند برخوردار نيز او محبت از و محبت خود
محبتهاي با را آن و ميورزند عشق خود كودكان به پيوسته
.ميكنند بيان وفور حد به كودك از قدرشناسي و بيپايان
كه هستند غرق چنان ملاطفت درياي در خانوادهها طيف اين
او كنار در و ميگيرند ناديده را تربيتي موارد از بسياري
بعضا و بوده او به علاقه ابراز مشغول پيوسته او همراه و
هيچگونه اينكه بدون ميدهند انجام نيز را او شخصي كارهاي
قرباني اولين كودكاني ، چنين اينبخواهند او از مسئوليتي
گرفتهاند فرا خوبي به نيز و هستند خود والدين خودبيني
.دهند فريب را خود والدين كه
فخرفروشي كمك به قدرت اعمال
كودك از گرفتن فاصله از ديگر نوعي قدرت اعمال نوع اين
و ميكنند تعريف خود از مدام والديني چنين است ،
كه انگار ميكشند خود فرزندان رخ به را خود توانمنديهاي
موضع آنان مقابل در و بيگانهاند آنان با كودكان
در.ميكنند معرفي برتري انسانهاي را خود و ميگيرند
منتقل نيز فرزندان به فخرفروشي اين مواقع از بسياري
شغلي امكانات از كه كودكاني از آندسته بهويژه ميشود
در كودك كه شده ديده بسيار.ميشوند بهرهمند والدين
از بسياري هنوز كه وجودي با خود دوستان جمع در مهدكودك
به اقدام نميشناسد را خود پيرامون مشكلات و مسائل
اتومبيل نوع والدين ، مسافرتهاي از.ميكند فخرفروشي
...و پدر بودن رئيس پدر ، شكاري تفنگ مهمانيها ، والدين ،
كودك كه ميگردد موجب قدرت اعمال اينگونه.ميكند صحبت
صفات از تهي انساني به تبديل و كند عادت فخرفروشي به
.بيايد بار انساني متعالي
فروش فضل والدين
بيشتري توجه كودك به اينكه ضمن خانوادههايي چنين در
.ميگيرد قرار تاثير تحت كودك والدين فضل اظهار با ميشود
برسر و ميكنند خود دادن نشان كمال صاحب در سعي والدين
اثبات در بعضا ميكنندو صادر بيانيهاي هرمسالهاي
آنكه بيم از و ميكنند نيز پافشاري خود نظريات و عقايد
را خود نظر بههيچوجه پيبرد آنان اشتباه به كودك مبادا
.نميدهند تغيير باشد ناصحيح اگر حتي مورد هيچ در
توجهي كودك رشد و علايق زندگي ، به والدين اينگونه
را آنان كودكان كه ميانديشند اين به صرفا و ندارند
.بشناسند قدرت با افرادي
به خود معرفي و خودستايانه و پروازانه بلند قدرت اعمال
و غلط پايهگذاري يك كردن زندگي تصنعي و ركوردشكن عنوان
آن چهبسا.ميكند دور واقعيت از را كودك و نارواست
شرايط در بوده فراهم والدين كودكي دوران در كه موقعيت
والدين تا بوده موجب كه عواملي آن و نباشد فراهم فعلي
حاضر عصر در بيابند توانمنديهايي يا و كنند ركوردشكني
بدترين از يكي فضلفروشي با قدرت اعمال.ندارد كاربرد
.قدرتهاست اعمال نوع
حد از بيش نرمش بهوسيله قدرت اعمال
از تربيتي امور كارشناسان تاييد به قدرت اعمال نوع اين
تربيتي شيوه چنين در.قدرتهاست اعمال نوع ناصحيحترين
كودك از شنوي حرف حد از بيش نرمش بهوسيله والدين
مهرباني فرشته به كودك مقابل در كه بهطوري ميطلبند
چرا و بيچون او خواستههاي تمامي با و ميشوند تبديل
اعمال مادر سوي از معمولا نيز شيوه اين.ميكنند موافقت
ميدان كودك باخواستههاي والدين مخالفت عدم.ميشود
اين.ميآورد بهوجود كودك خودسرانه اميال براي را وسيعي
آرام آنان بزعم خانواده محيط اينكه براي خانوادهاي چنين
نوع هر به باشد فراهم كودكان براي رفاهي امكانات كليه و
كودك به منجر تربيتي شيوه چنين.درميدهند تن فداكاري
محيطي چنين مطمئنا و ميشود كودك شخصيت ضعف و سالاري
.نيست امني محيط كودك صحيح تربيت براي
دادن هديه طريق از قدرت اعمال
هديه او به كودك محض اطاعت براي والدين از بسياري
شنوباشي حرف اگر كه جمله اين تكرار با پيوسته و ميدهند
گوش را حرفم كه صورتي در يا و خريد خواهم هديه برايت
ديگر نخوري كامل را غذايت اگر و ميبرم پارك به ترا بدهي
.ميكنند شرطي را او ديگر شرطهاي بسياري و ندارم دوستت
محكوم را كودك به محبت كردن شرطي تربيتي امور كارشناسان
و عشق ميزان از بايد كودك كه باورند براين و ميكنند
با اينكه نه باشد مومن آن به و آگاه خود به والدين علاقه
نهايت در چون آورد بار مطيع را كودك بيمورد هديههاي
و ميكند بيتفاوت هديه به نسبت را كودك بيمورد هداياي
هديهاي دروغين اطاعتهاي با كه ميآموزد كودك اينكه يا
طلب نيز خود مثبت صفات براي ديگر تعريفي به.كند طلب
.ميكند (هديه) رشوه يا و اجرت
به دروغين ، قدرتهاي اعمال انواع از برخي بررسي از پس
ميكند قدرت اعمال نوعي پدر كه برميخوريم خانوادههايي
يك به تبديل كودك وضعي چنين درديگر نوعي به مادر و
نقشهاي والدين مقابل در كه ميآموزد و ميشود سياستمدار
زده دو ازهر كلا يا و كند اجرا آنان خوشايند و جداگانه
نيز بعضا.ميماند سرگردان و عاصي و ميشود
قدرتي اعمال نوع هيچ فكر در كه ميبينيم را خانوادههايي
خاطر به گاهي.ميكنند رفتار آيد پيش كه هرطور و نيستند
يا و ميكنند تنبيه شدت به را كودك ميلشان مخالف حركت يك
سكوت سرميزند كودك از كه بزرگ ناهنجاري مقابل در
او زماني ميدهند ، هديه كوچك كارهاي براي گاهيميكنند
و ميكنند وتحقير سرزنش و نميدانند هديه لايق را
رخش به كردند حقش در كه را فداكاري و محبت كوچكترين
جامعه به صالحي كودكان خانوادههايي چنين در.ميكشند
.شد نخواهد داده تحويل
تدبير يا قدرت
:گفت و رفت حكيمي نزد مادري كه است آمده روايتها در
يا باشم داشته تدبير كودكان تربيت و خانواده مديريت براي
ميخواهدو قدرت هم مديريت:گفت حكيم نمايم؟ قدرت اعمال
كند ، مي قدرت اعمال كمتر تدبير با مدير اما.تدبير هم
.دروغين و كاذب قدرتهاي اعمال بهويژه
آخر سخن
زندگي ، ميتواند فقط مادر و پدر قدرت اعمال اساس و پايه
عنوان به كه باشد آنان شايسته رفتار و انساني چهره كار ،
.شود پذيرفته كودك طرف از ترديد بدون شايستگي يك
ازوضعيت والدين كه بجاست شايستگي آن آوردن دست به براي
شامل امر اين كه باشند داشته شناخت كودك خانه از بيرون
معلمين ، به درس ، به مدرسه ، به كودك علايق كليه از شناخت
بيزار كنجكاويهاي با شناخت اين.است...و دوستانش به
همدل و صميمانه و دوستانه حالت با بلكه نشود حاصل كننده
حضور كودك وقتي.آيد دست به كودك با بودن همرنگ و
كند حس خود كنار در پيوسته را شما دلسوزانه و خردمندانه
تربيت جهت به او والدين كه كند درك نيز را موضوع اين و
مسئول مفيد انسان يك عنوان به جامعه به او تحويل و او
بدون آن بر تكيه با و مييابد خاصي قلب قوت مسلما هستند
.ميگذارد ميان در را خود مشكلات و مسائل هراسي هيچگونه
او مايليد كه كنيد آشنا آرمان اين با ميبايستي را كودك
سرپرستي و تربيت تحت لحاظ بدين و بيايد بار مسئولي فرد
.دارد قرار شما
صبحي نازخند
زنان امور در رئيسجمهوري مشاور سوي از
شد اعلام زن هفته بزرگداشت
برنامههاي
:كرد اعلام زنان امور در رئيسجمهور مشاور:اجتماعي گروه
برگزار شهريور تا 24 از 18 كه زن مقام بزرگداشت هفته در
آموزش جمله از مختلف عرصههاي در پيشكسوت زنان از ميشود
.ميشود تجليل پرورش و
اين در:افزود خبر مركزي واحد با مصاحبه در شجاعي زهرا
از بعد و قبل سالهاي در كه زناني از تا داريم نظر در بخش
مدارس در زيربنايي آموزشهاي براي را تلاشهايي انقلاب
انجام زنان باسواد و فهيم متدين ، نسل تربيت براي دخترانه
.كنيم تجليل دادهاند
زمينه در پيشكسوت زنان از تجليل برنامه در:كرد تاكيد وي
موسس و مدرس نوعي به كه ميشود تقدير زناني از آموزش
برگزاري از هدف شجاعي.بودهاند اسلامي دخترانه مدارس
تبيين و زن از عملي و كلامي تجليل را زن بزرگداشت مراسم
هفته اين در:گفت و دانست (س) زهرا حضرت سيره و زن شخصيت
معرفي برگزيده و برجسته زنان نمونه و موفق چهرههاي
.ميشوند
بزرگداشت هفته مختلف برنامههاي و نامگذاري باره در وي
ميلاد بزرگ جشن با برنامهها اين:افزود مادر و زن مقام
شهريور يكشنبه 18 روز در افراسيابي شهيد ورزشگاه در كوثر
نامهاي با هفته طول در و آغاز مادري عشق و زن نام با
زن روز انساني ، حقوق و زن ايثار ، روز و تعاون زن ، روز
عروج و عبوديت زن روز معنويت ، و هنر زن روز تلاش ، و تحرك
مشاركت و زن روز نام با زن هفته پايان شهريور روز 24 و
.ميشود برگزار مردمي
هفته در را زنان غيردولتي سازمانهاي همكاري شجاعي
دانست برنامه اين ويژگيهاي از مادر و زن بزرگداشتمقام
مبني توسعه برنامه ماده 158 الزامات به توجه با:افزود و
بخشي امسال غيردولتي سازمانهاي مشاركتهاي به توجه بر
بخشهاي هماهنگي و همكاري با هفته اين برنامههاي از
.ميشود برگزار غيردولتي
نقش به برنامهها در است شده سعي امسال:كرد تاكيد وي
توجه هستند فردا مادران و آيندهسازان كه جوان دختران
ايام ، اين در شادابي و نشاط روحيه عينحفظ در و شود
.كنيم آشنا (س)زهرا حضرت والاي شخصيت با را جوان دختران
زنان و مادران از تجليل زنان مشاركتهاي امور مركز رئيس
بخشهاي ديگر از را دولتي نهادهاي و دستگاهها در نمونه
هفته اين در:افزود و دانست زن هفته برنامههاي
و بسيجي نمونه زنان شهدا مادران از دولتي دستگاههاي
.كرد خواهند تقدير دستگاهها اين در موفق بانوان
:گفت خانوار سرپرست زنان تلاشهاي نقش به اشاره با وي
داشته تجليل به نياز كه آن از بيش خانوار سرپرست زنان
با هفته اين در اين بر بنا هستند همكاري نيازمند باشند
در تمليك شرط به استيجاري واحد تعدادي مسكن وزارت همكاري
.ميگيرد قرار خانوار سرپرست زنان اختيار در اصفهان استان
آغاز فردا بانوان ويژه مهرباني بوي جشن
ميشود
و زنان شامخ مقام از تقدير و تجليل هدف با:اجتماعي گروه
هجدهم از (س) فاطمه حضرت روز زاد خجسته پاسداشت هدف با
ورزش فرهنگسراي در بانوان ويژه مهرباني بوي جشن شهريور
.دارد ادامه شهريور تا 22 و مييابد گشايش (بهمن)
ورزش فرهنگسراي بينالملل امور و عمومي روابط گزارش به
روز در ايثارگر زنان همايش برپايي با جشن اين (بهمن)
شهريور ، بيستم در موفق زنان همايش برپايي شهريور ، نوزدهم
بزرگ خانواده از تجليل و تقدير فرهيخته ، زنان نشست
روزهاي در (س) فاطمه نام هم زنان همايش و ورزش فرهنگسراي
پايان به (ورزش) بهمن فرهنگسراي در شهريور تا 22 21
فاطمه و زهرا نام كه بانواني از جشنواره اين در.ميرسد
.ميشود تقدير ويژه صورت به دارند
بوي جشنواره سرفصلهاي از كدام هر گزارش اين براساس
اجراي آموزشي شاديآفرين ، تفريحي زيرمجموعههاي مهرباني
جشن اين در.دارد نمايش و دكلمه سرود ، چوب ، رقص موسيقي ،
گياه ، و گل فروشگاه و نمايشگاه جنبي برنامههاي همچنين
مقدس ، مريم فيلم هنرپيشهگان با ديدار كتابخواني ، مسابقه
.است شده تدارك زن كتاب نمايشگاه و گل اهداي
قضايي احكام علني اجراي:مروي حجتالاسلام
ميگيرد انجام نيرويانتظامي توسط فقط
رئيس دستور به:گفت قضائيه قوه اول معاون:اجتماعي گروه
انتظامي نيروي به فقط قضايي احكام علني اجراي قضائيه قوه
جمع در پنجشنبه روز مروي هادي حجتالاسلاماست شده محول
حال در:افزود شرقي آذربايجان دادگستري كاركنان و قضات
توسط الا نميشود ، اجرا علني صورت به كشور در احكام حاضر
نيروي بين كامل نظر وحدت و هماهنگي از وي.انتظامي نيروي
در را هماهنگي اين نقش و داد خبر قضائي دستگاه و انتظامي
بسيار اجتماعي ناهنجاريهاي با مقابله و جرايم روند كاهش
اين ايجاد در نيرو اين فرماندهي نقش از وي.دانست موثر
همچنين مروي حجتالاسلام.كرد تقدير رويه وحدت و هماهنگي
امنيت برقراري در انتظامي نيروي تلاشهاي به نهادن ارج با
با كه كرد اميدواري اظهار كشور شرق مرزي مناطق در نسبي
در كامل صورت به امنيت منطقه در مستقر نيروهاي تلاش
به مربوط جرايم قضائيه قوه معاون.شود برقرار شرقي مناطق
و داده اختصاص خود حاضر حال اساسي مشكلات از يكي را چك
.است شده دستگاه اين در كاري تراكم سبب
نفر ميليون ايران 90 جمعيت ديگر سال 20
شود مي
فرزند سه تا دو ايراني خانوادههاي اگر:اجتماعي گروه
مرز به ايران جمعيت شمسي هجري سال 1400 در باشند ، داشته
.رسيد خواهد نفر ميليون 90
بيان با خانواده تنظيم و جمعيت اداره رئيس خوشبين دكتر
انجام با خانواده تنظيم و جمعيت اداره:افزود مطلب اين
اين به گسترده تحقيقات انجام با و جمعيتي پيشبيني 60
رشد از جلوگيري براي راه بهترين كه است رسيده نتيجه
خوشبين دكتراست خانواده تنظيم خدمات جمعيت بيرويه
قانوني منع هيچ فرزند داشتن براي خانوادهها:كرد تصريح
فرزندان داشتن براي آنان تصميمگيري مهم اما ندارند ،
و زندگي ، آگاهانه شرايط به توجه با بايد كه است بيشتر
اظهار خانواده تنظيم و جمعيت اداره رئيس.باشد مسئولانه
شده ، داده قرار شهروندان اختيار در تلفن 149 شماره:داشت
مسائل زمينه در را خود سئوالات بتوانند خانوادهها تا
.كنند مطرح خانوادگي و بهداشتي
باخت جان رانندگي حادثه در "رشد" عكاس
اتومبيل با برخورد اثر بر رشد مجلات عكاس:اجتماعي گروه
پرورش و آموزش رشد مجلات عكاس آهويي محسني مهدي.باخت جان
بيمارستان به قدس شهرك در وي با اتومبيل يك برخورد از پس
و نيافتاد موثر پزشكان تلاش متاسفانه اما يافت ، انتقال
همكار اين مرگ همشهري.كرد تسليم آفرين جان به جان وي
.گويد مي تسليت او بازماندگان به را مطبوعاتي
خود عملكرد اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
ميكند نقد را
مدير و نظر كارشناس ، صاحب يكصد از بيش:اجتماعي گروه
در را اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت عملكرد فرهنگي
.كشيدند نقد به هنري و فرهنگي مختلف حوزههاي
را ديدگاهها اين اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت عمومي روابط
با اطلاعرساني - تحليلي هشتگانه ويژهنامههاي در
و تجسمي هنرهاي فرهنگي ، ميراث كتاب ، مطبوعات ، عناوين
.است منتشركرده تئاتر و سينما فرهنگي ، پژوهشهاي موسيقي ،
نخستين است ، شده منتشر ما فرهنگ عنوان با كه مجموعه ، اين
ديدگاهي خودبا عملكرد نقد در دولتي دستگاه يك تجربه
.است دروني و بيروني كارشناسان نگاه از و انتقادي
بايد كودكان حقوق از حمايت قوانين
شود بازنگري
از حمايت براي كشور در موجود قوانين:اجتماعي گروه
.نيستند كارآمد كودكان
و بهداشت كميسيون عضو و مشهد مردم نماينده خاتمي فاطمه
قانون:افزود مطلب اين بيان با اسلامي شوراي مجلس درمان
مجلس درمان و بهداشت كميسيون در كودك حقوق از حمايت
شاهد امروز زيرا گرفت ، قرار بررسي مورد اسلامي شوراي
يا متاسفانه كه هستيم كودكان از حمايت در زيادي مشكلات
نحوي به كه داريم قوانيني يا و هستند ضعيف ما قوانين
اينكه به توجه با:گفت وي. ميكند تشديد را خشونت
اما رسيده ، مجلس تصويب به كودك حقوق كنوانسيون قوانين
در قضائي مسئولان به قضائيه قوه طريق از تاكنون متاسفانه
اجرا شده ، ابلاغ اگر يا و نشده ابلاغ كشور سراسر
.نميشود
كودك حقوق از حمايت اجراي اينكه بيان با خاتمي خانم
قبول قابل زنان حقوق از حمايت براي قانوني مصوبات بدون
بهويژه و خانواده اصلي اركان از يكي:داشت اظهار نيست
در است مادر خانواده در كودك ، از حمايت براي مهم ركن
زنان حقوق كنوانسيون تاييد امر در كه اميدواريم نتيجه
موجود موارد با مطابق لازم بازنگريهاي و تجديدنظر نيز
كشور در كودكآزاري بروز از تا گيرد انجام كشور در
.شود جلوگيري
بركنار كار از افغان روزنامهنگار دو
شدند
رئيس شكايت با افغان نگار روزنامه دو:اجتماعي گروه
بازداشت ، هفته چند از پس طالبان ، قضائيه قوه
.شدند بركنار كار از سرانجام
زبان انگليسي روزنامه پنجشنبه روز ايرنا گزارش به
ملا":نوشت پنجشنبه روز اسلامآباد ، چاپ "نيشن"
و كابل شريعت روزنامه مديرمسئول "حنفي اسدالله
نيم و ماه يك ،"فاروق محمد غلام ملا" وي معاون
قوه رئيس "ثاقب محمد نور مولوي" شكايت با قبل
روزنامه اينبودند شده بازداشت طالبان قضائيه
روزنامه دو اين طالبان قضائيه قوه رئيس:نوشت
.كردهاست متهم غيراسلامي مطالب بهنشر را نگار
|