حضور با و رهبري معظم مقام پيام با
نماز سراسري اجلاس يازدهمين رئيسجمهوري
مييابد گشايش اصفهان در امروز
ورود:جهانگردي و ايرانگردي سازمان رئيس
نميكند تهديد را كشور فرهنگ خارجي گردشگر
ياددهي راهبردهاي در آموزشي مهندسي نقش
يادگيري -
فرهنگي اخبار
در دانشآموزي مجلس:پرورش و آموزش وزير
ميشود تاسيس كشور
در كنكور بدون ارشد كارشناسي دورههاي
ميشود داير نور پيام دانشگاه
كشور در دانش و كار آموزش جديد مركز 150
ميرسد بهرهبرداري به
حضور با و رهبري معظم مقام پيام با
نماز سراسري يازدهميناجلاس رئيسجمهوري
مييابد گشايش اصفهان در امروز
با امروز نماز سراسري اجلاس يازدهمين:فرهنگي علمي گروه
آغاز كشورمان رئيسجمهور حضور با و رهبري معظم مقام پيام
.ميكند كار به
در دانشگاه و نماز عنوان با كه دوروزه اجلاس اين در
استان درماني بهداشتي ، خدمات و پزشكي علوم دانشگاه
استانداران ، و وزيران از تن چند ميشود ، برگزار اصفهان
و صدا اسلامي ، ارشاد و فرهنگ پرورش ، و آموزش كل مديران
از ديگر جمعي و كشور سراسر اسلامي تبليغات ، سازمان سيما
.دارند شركت مذهبي سياسي ، مقامات
كار به شروع از قبل اصفهان از همشهري خبرنگار گزارش به
تشكلهاي و نماز:كميسيون هفت در ديروز اجلاس اين
نهادهاي و پژوهشي ، نماز و آموزشي متون در نماز دانشجويي ،
نماد جماعات ائمه و نماز فضاهاي و نماز مديريت ، و فرهنگي
به عرضه براي جمعي رسانههاي و نماز اسلامي ، دانشگاه
.گرفت قرار صاحبنظران تبادلنظر مورد اجلاس
عنوان تحت نيز نمايشگاهي - اجلاس اين برگزاري مناسبت به
بينالمللي نمايشگاه دائمي محل در "نياز تجلي نماز"
اجرايي دستگاه نمايشگاه 70 اين در.است شده برپا اصفهان
پاسخگويي ايستگاههاي نماز ، عكس از غرفههايي برپايي با
پسران ، و دختران و مردان زنان ، براي شرعي مسايل به
نياز ، و نماز موضوعيت با سفالگري و نقاشي خط ، كارگاههاي
فراوري كارگاههاي برپايي اصفهان ، ويژه هنري جلوههاي
جوان موضوع در راحل امام عرفاني و علمي آثار معرق ، كاشي
مقدس دفاع در ايثار و نماز جلوههاي معرفي نماز ، و
.گذاردهاند تماشا به زمينه اين در را خود فعاليتهاي
ورود:جهانگردي و ايرانگردي سازمان رئيس
نميكند تهديد را كشور فرهنگ
خارجي گردشگر
جهانگردي و ايرانگردي سازمان رئيس:فرهنگي علمي گروه
ما فرهنگ خطري هيچ خارجي گردشگر ورود با:گفت كشور
.نميكند تهديد را
مسئولان همايش در چهارشنبه روز معزالدين محمد
در كندوان و هراز جادههاي راهي بين اقامتي واحدهاي
غني تمدن بودن دارا با ايران بزرگ ملت:افزود آمل
.تاثيرگذارند بلكه نبوده تاثيرپذير تنها نه مذهبي ، ملي
سفر ايران به پارسال كه خارجي جهانگردان تعداد وي
با:افزود و كرد ذكر نفر هزار و340 ميليون يك را كردند
چهار تا سه براي مستقيم طور به خارجي گردشگر هر ورود
اشتغال نفر تا 12 براي 9 غيرمستقيم صورت به و نفر
و خصوصي بخش منطقه ، مسئولان:گفت ويميشود ايجاد
زيرا بردارند گام صنعت اين تقويت در بايد دولتي
نقش بيكاري آمار آوردن پايين در صنعت اين تقويت
.دارد بسزايي
ريال ميليون حداقل 20 شغل هر ايجاد:افزود وي
صورت در كه آن حال داشت خواهد دولت براي هزينه
دولت دوش از توجهي قابل مالي بار صنعت ، اين تقويت
.شد خواهد برداشته
ياددهي راهبردهاي در آموزشي مهندسي نقش
يادگيري -
;اشاره
"فضايي جامعه" در امروز كه كودكاني براي بايد حاضر عصر در
آموزش شرايط ميكنند ، زندگي رايانه با و "اينترنت عصر" ،
تخيل نيروي به انسان فضايي ، چنين در.كرد مهيا غنيتري
زيرا.است نيازمند قبل از بالاتري بسيار هوش و قويتر
جايگزين نميتواند آنها مدرنترين حتي وسيلهاي ، هيچ
انساني ، ويژگيهاي اين و شود انسان خلاقيت و وخرد هوش
خواهند حفظ تكنيكها مدرنترين بر را خود برتري همواره
مناسب محيطي در را آنها تكامل و رشد زمينه بايد پس.كرد
.آورد فراهم
زمينه در چشمگيري پيشرفت شاهد گذشته سالهاي در گرچه
راه آغاز در هنوز گفت بايد ولي بودهايم ، آموزشي فناوري
انواع فناوري ، بهكارگيري كه نوين عصري آغاز هستيم ، در
در كدام هر كه داشته بهدنبال را رسانههايي و ماشينها
.داشتهاند بسزايي نقش آموزش ، كمي و كيفي بهبود
وظايف جديد ، كاركردهاي با همراه گوناگون ، فناوريهاي اگر
شود ، كارگرفته به آگاهانه بهگونهاي انساني نيروي آموزش
خوبي كيفيت از يادگيري -ياددهي فرايند سودمندي و كارآيي
.بود خواهد برخوردار
و فردي توسعه در آموزش نقش ميآيد پي در كه مطلبي
انسانهاي فردفرد به بخشيدن توان در رسالت و اجتماعي
.ميگذرد نظرتان از كه ميكند بررسي را جامعه
و طراحي ، اجرا منظم روش از عبارت آموزشي تكنولوژي
منابع از تركيبي كه است يادگيري و تدريس فرايند ارزشيابي
براساس موثرتر ، يادگيري براي را غيرانساني و انساني
در ماميكند فراهم انساني ، روابط و يادگيري در پژوهش
ارزشيابي و اجرا طراحي ، منظم روشهاي با آموزشي تكنولوژي
يادگيري پژوهشهاي و نظريات يافتههاي از و داريم سروكار
آشنايي اساس ، براينميگيريم بهره نيز انساني روابط و
گسترده حوزه دو پژوهشهاي يافتههاي و نظريات با عميق
و تدريس روشهاي و انساني ، نظريات روابط و يادگيري
مديران و تكنولوژيستها معلمان ، از برخورداري ارزشيابي ،
بهكارگيري وسيله به آموزشي اهداف تحقق به معتقد
بر مبني ملي سياست اتخاذ سرانجام و آموزشي تكنولوژي
عناصري پرورش ، و آموزش در پيشرفته تكنولوژي از استفاده
.هستند آموزش كردن مدرنيزه و پويايي در انفكاكناپذير
ميدهد نشان مختلف كشورهاي پرورش و آموزش نظام تجربيات
حفظ در نظامي تكنولوژي با همطراز آموزشي تكنولوژي كه
سياستگذاران نيست ، بلكه كشور يك موجوديت و استقلال
و حفظ در منطقي و تدريجي سياست ميتوانند ، ملي و آموزشي
را آن فرهنگي زمينههاي با آموزشي تكنولوژي استفاده
پايه بر ميتوانند سياستگذاران زمينه ، دراين.كنند دنبال
به را مدارس در تكنولوژي موقعيت كه پژوهشهايي نتايج
پيشرفته ، آموزشي وسايل درخصوص ميكنند ، منعكس آنها
بديناساس ، .كنند اتخاذ را منطقيتري اجرايي تصميمهاي
ميزان از اعم جهات ، كليه از آموزشي تكنولوژي فرهنگ اشاعه
نگرش و ارزشيابي و تدريس نظريههاي بهكارگيري و آشنايي
و نگرش تغيير از بيش آموزش ، كردن مدرنيزه به نسبت
برنامهها و روشها تغيير زمينهسازي در مسئولان تصورات
و آموزش در پيشرفته وسايل و تكنولوژي بهكارگيري در
.بود خواهد موثر ما پرورش
قدرت ايران ، مثل جامعهاي براي اساسي ضروريات از يكي
.است آموزش طريق از رشد عالي سطح در منابع و مديريت
سياست و راهبردي برنامههاي در خصوصيسازي جديد تقاضاهاي
صلاحيت فضيلت ، دانش ، پايههاي.است نمايان خوبي به كلي
گامهاي نخستين بهعنوان وابزار آموزشي مهارتهاي و
.هستند شده شناخته
كارآيي افزايش براي كه است علمي رشتهاي آموزشي فناوري
آموزشي ، اهداف مانند مناسبي عوامل كنترل ازطريق آموزش
و فراگيران ورفتار آموزشي مواد آموزشي ، محتواي
منابع و يكديگر با فراگيران ارتباط شيوههاي و آموزشگران
.ميشود گرفته بهكار توليد
هر فنون نتايج آن در كه است علمي رشتهاي آموزشي ، فناوري
مهارتها ، و دانش تطبيق و افزايش هدف با بشر افراد از يك
ميكند ايفا جامعه در را كار انجام توانايي و تشخيص قوه
نقش ايفاي و محيط و خود شناخت به قادر را آنها تا
.كند كار در خويش اجتماعي
و مستقيم بهطور بتواند كه مرجعي و منبع به نياز
در هم آن جهاني دستاوردهاي آخرين بر مبتني نظاميافته
ساده ، كارگران آموزش مسايل بيستويكم قرن اوايل
مديريت در را كارفرمايان و تكنسين ماهر ، و نيمهماهر
روشهاي با را آنها و دهد قرار بررسي مورد توليد و صنعت
شدت به كند آشنا شغلي توانايي و نيازسنجي بازآموزي ، نوين
.ميشود احساس كارشناسان سوي از
و تغيير پيدرپي جهشهاي اوج در سوم هزاره آغاز بشردر
-يادگيري نظام ناگزير كه ميبرد بهسر شتابآميزي تطور
هدف آموزشي فناوريميدهد قرار تحتتاثير نيز را ياددهي
دستيابي محدوده در را ياددهي -يادگيري فرايند و آموزش از
از آموزش و كار در سنجش قابل و بهتر بهرهدهي و نتايج به
اينكه ديگر و ميداند آن مباني بيشتر هرچه كردن علمي راه
به دستيابي را ياددهي -يادگيري فرايند و آموزش از هدف
رواني زيستي واحد يك بهعنوان انسان از كلي شناختي
تحقق زماني را خويش تماميت كه است رشد حال در و اجتماعي
...و اخلاقي عاطفي ، جسمي ، نظر از او ابعاد همه كه ميدهد
را لازم آموزشهاي و قرارگرفته توجه مورد يكپارچه بهطور
.كند دريافت
انواع سوم هزاره شروع و بيستويكم قرن باآغاز
توسعه اوليه محركهاي از يكي آموزش ، به مربوط فعاليتهاي
تكنولوژيكي و علمي پيشرفتهاي به آموزش.ميرود بهشمار
اقتصادي رشد عوامل مهمترين از كه دانش وسيع پيشرفت و
تشكيل با بايد انسانها زندگي و آموزش.ميكند كمك هستند
مرتبط آنها انساني ارزشهاي به دادن شكل و افراد شخصيت
اقدام يعني.شود تبديل انساني توسعه فرهنگ به بايد و شود
فكري و روحي اخلاقي ، توانايي كه ارزشها بر مبتني انساني
.درآورد انساني بهصورت توسعه مسايل حل براي را
شمولي ، جهان پديده ميان در گرفتن قرار تصور درخصوص امروزه
مفصل اصل اين با ديگري زمان هر از بيش بايد آموزش
سخت يابد واقعيت آنكه براي جهاني جامعه زيرا كرد ، مقابله
قرار اجتماعي فرديو توسعه مركز در آموزش.ميكند تلاش
جهت در انسانها تكتك به بخشيدن توان:آن رسالت و دارد
توانمنديهاي شناخت نيز و خود استعدادهاي كامل توسعه
عصر به را بشر جديد ، تكنولوژيهاي.دارد او مختلف
اين كه معنا بدين است ، داده سوق جهاني ارتباطات
شكلدهي در مهمي نقش فاصلهها بردن بين از با تكنولوژيها
اهداف به نيل منظور به آموزش و دارند بهعهده فردا جوامع
در نوسازي و تكنولوژيكي پيشرفتهاي فشار علت به اقتصادي
حال در دايما نظر مورد دوره طول در كشورها از بسياري
منابع توليد ، ظرفيت افزايش آن علت.است بوده افزايش
.است بوده آموزش در سرمايهگذاري درنتيجه و انساني
بهطور انسان مداخله كميت و فني پيشرفت ميزان ميان پيوند
تربيت به نياز كه ، همانگونه است شده آشكار فزايندهاي
جديد تكنولوژيهاي از استفاده جهت اقتصاد در فعال افراد
.است كرده نمايان را خود نوآوري ، منظور به
چهار حول بايد شود موفق خود وظايف در آنكه براي آموزش
به اشخاص زندگي در تا كند پيدا سازمان يادگيري اصلي محور
يادگيري شامل كه دهد تشكيل را وي دانش پايههاي طريقي
شناخت ، و درك ابزارهاي از يكي بهعنوان دانستن چگونه
محيط در بتوان كه بهگونهاي دادن انجام چگونه يادگيري
به ديگران با زندگي يادگيري كرد ، عمل خلاق بهصورت
افراد با بشري فعاليتهاي تمامي در بتوان كه گونهاي
پيشرفتي بودن چگونه يادگيري و داشت همكاري و مشاركت ديگر
.است قبلي مرحله سه از ناشي كه
كه باشد "طراحي مهندس" به شبيه بايد آموزشي تكنولوژيست
تكنولوژيست كه تفاوت اين با ميكند ، هدايت را آموزش
و روانشناسي در پژوهشي ازيافتههاي بهرهگيري با آموزشي
و انساني منابع از تركيبي بهكارگيري و انساني ارتباطات
و وعميقتر موثرتر يادگيري ايجاد منظور به غيرانساني
در را طرحهايي ميتوان آن طريق از كه است پايدارتر
.پذيرد صورت موثرتر و سريعتر يادگيري كه داد ارائه آموزش
را يادگيري كه هستند مهندساني مانند رشته اين كارشناسان
نيز ، برنامههاي آموزشي تكنولوژيست.ميكنند رهبري
را طرح و كرده طراحي را مرتبط طرحهاي ارزيابي و آموزشي
متدها ، برنامهها ، توسعه تئوري با بايد و مينويسد
.باشد آشنا برنامهها ارزيابي و الگوها
و تجارب يادگيري ، زمينههاي در كه نرمافزارهايي امروزه
درارتباطات ارزنده تجربههايي بهعنوان شده عرضه سرگرمي
.است انساني رمز به توجه درواقع يادگيريميشوند تلقي
شخصيت با تا دارد سعي اصل اين به توجه با آموزشي فناوري
در را دگرگوني و تغيير تكنولوژي ، به بخشيدن انساني
در اصولي روش يك كار اين.آورد بهوجود يادگيري روشهاي
و آنايدهها موجب به كه است يادگيري محيطهاي طراحي
را نظام كل ميتواند كه ميشود مستقر سيستم در ارزشهايي
.كند هدايت
كشاورزي صنعت ، پرورش ، و آموزش در ميتواند آموزشي مهندسي
بهينه بهرهوري و محصول كيفيت بهبود براي مديران كمك با
.كند نقش ايفاي خوبي به موسسه در موجود ابزار و افراد از
كه آموزشي مديران و كارشناسان طريق از مداوم آموزشهاي
اثربخشي و نيازسنجي براي باشند آشنا آموزشي مهندسي با
.بود خواهد موثر بسيار توليدي موسسه و كارخانه محيط لازم
ميتوان.ساخت خواهد لذتبخش و آرام محلي را كار محيط
كه است درستي آموزش خاطر به درجامعه مناسب بهرهوري گفت
.ميشود داده آموزشي مهندسي ازطريق افراد به
موسوي يعقوب سيد دكتر
آموزشي تكنولوژيست
فرهنگي اخبار
مي برگزار تهران در دانشآموزي پارلمان نشست نخستين
شود
دانشآموزان اسلامي انجمنهاي اتحاديه رئيس نخستين
آستانه در پارلماندانشآموزي نشست اولين:گفت كشور
امير.ميشود برگزار تهران در جديد تحصيلي سال
مركزي هيات اعضاي همايش حاشيه در خوراكيان
دختراستان دانشآموزان اسلامي انجمنهاي اتحاديه
مقدماتي نشست در:افزود گفتگوئي طي شهميرزاد در سمنان
.ميكنند شركت دانشآموزي شوراي عضو 300
اين وظايف درباره نشست اين در اينكه بيان با وي
جلسات:ساخت نشان خاطر ميشود بررسي و بحث پارلمان
.شد خواهد تشكيل تحصيلي سال طول در پارلمان اين اصلي
و مسائل انتقال باهدف پارلمان اين:داشت اظهار وي
علمي و يافته سازمان بهصورت دانشآموزان مشكلات
.ميشود تشكيل كشور مسئولان به
شد منتشر فرهنگ نامه شماره سيونهمين
زبان" عنوان با فرهنگ فصلنامهنامه شماره سيونهمين
و گزارش" و "نظر و انديشه"،"ميزگرد"بخش سه در "وادبيات
مدير به اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت سوي از "پژوهش
.منتشرشد جامعي مسجد احمد مسئولي
زبان" عنوان با اردكاني داوري رضا دكتر قلم به سرمقاله
"ادبيات و زبان" عنوان با ميزگرد مطلب ، ، نخستين"ادبيات و
حسينعلي دكتر داري ، تميم احمد دكتر:آقايان شركت با
داوري رضا دكتر و ايرانزاده نعمتالله دكتر قبادي ،
.است فرهنگ شمارهنامه اين مطلب دومين اردكاني
جامعي ، مسجد احمد نوشته ايران در ترجمه مسائل بررسي
تحليلگفتمانها ، در كيفي و كمي روشهاي كاربرد تناسب
نقد و خودم ، نقد براي نوشتهاي ،(تفسير علم اصول)هرمنوتيك
زبان عنوان به انگليسي زبان آموزش فرهنگي عوارض ادبي ،
كاركنان احساس در فرهنگي عوامل اهميت خارجي ، زبان يا دوم
و تعليم و فردوسي اخلاق ، علم و هايدگر كار ، به نسبت
"ساندورپتوفي"زندگي و شعر راشد ، كلام نفوذ دامنه تربيت ،
فارسي ، ادبيات در عامه فرهنگ جلوههاي مجار ، انقلابي شاعر
تاملي پديدارشناسي ، حكم در تاريخ بنياد
از...و جمهوري رئيس به نامهاي ،"خواستاصلاحات"بر
.است فرهنگ شمارهنامه اين مطالب
ايراني مترجم و شاعر
ارمنستان در ترجمه بينالمللي كنفرانس در
در شركت ايرانيبراي معاصر مترجم و شاعر نوريزاده احمد
شخصيتهاي از شماري شركت با كه ترجمه بينالمللي كنفرانس
جمهوري پايتخت "ايروان" شهر در جهان فرهنگي -علمي
.شد دعوت كشور اين به گرديد ، خواهد برگزار ارمنستان
ميلادي ماه تا 18 روزهاي 13 در ترجمه بينالمللي كنفرانس
به جاري سال در كه جشنهايي و مراسم چهارچوب در اكتبر
شدن شناخته رسميت به سالگرد هفتصدمين و هزار مناسبت
تحت ميشود ، برپا ارمنستان در رسمي دين مثابه به مسيحيت
.شد خواهد تشكيل "تمدنها گفتگوي براي كليدي ترجمه" عنوان
به سالگرد هفتصدمين و هزار جشنهاي برگزاري جريان در
از شماري به ارمنستان در مسيحيت شدن شناخته رسميت
دولتي افتخار نشان جهان فرهنگي -علمي برگزيده شخصيتهاي
به نيز نوريزاده احمد كه شد خواهد اهدا ارمنستان جمهوري
فرهنگ معرفي و ترجمه زمينه در تلاش سال بر 30 افزون پاس
در گسترده فعاليتهاي و زبانان فارسي به ارمني ادبيات و
نشان كنندگان دريافت ليست در فارسي ارمنيشناسي عرصه
.است گرفته قرار ارمنستان جمهوري دولتي افتخار
شعر نيز ارمني زبان به كه ايراني مترجم و شاعر اين
جهاني و معتبر جايزه برنده ميلادي سال 2000 در ميسرايد ،
.بود شده "پاپازيان گارپيس"
در دانشآموزي مجلس:پرورش و آموزش وزير
ميشود
تاسيس كشور
نمايندگان مشاركت با دانشآموزي مجلس:فرهنگي علمي گروه
روابط گزارش به.ميشود تاسيس كشور سراسر آموزان دانش
حاجي مرتضي پرورش و آموزش وزارت پرورشي معاونت عمومي
اولين اختتاميه مراسم در پنجشنبه روز پرورش و آموزش وزير
كشور دانشآموزي سازمان جوان رهبران هنري فرهنگي جشنواره
نمايندگان همهجانبه حضور:داشت اظهار مطلب اين اعلام با
ديگر و پرورش و آموزش مختلف عرصه در آموزان دانش
.است اهميت حائز خودشان ، به مربوط عرصههاي
عرصه در حتي حضور اين:افزود چناران گلكان اردوگاه در وي
قرار مجلس و دولت توجه مورد تصميمگيري و قانونگذاري
مربوط تشكلهاي و سازمانها مجموعه:گفت حاجي.گرفت خواهد
تحقق سمت به حركت براي بسقوي نيرويي آموزان دانش به
.است شده پيشبيني اهداف
دانش از من:گفت سئوالي طرح با پرورش و آموزش وزير
در اصلاحات كه دهند پاسخ سئوال اين به ميخواهم آموزان
همه از و باشد؟ داشته بايد خصوصياتي چه پرورش و آموزش
ياري زمينه اين در خود نظرات با را ما ميخواهم عزيزان
نيز پرورش و آموزش وزارت پرورشي معاون عبادي رحيمكنند
از نفر و 200 هزار يك:گفت گزارشي ارائه با مراسم اين در
ميان 530 از برگزيدگان روزه اردوي 6 اين در شركتكنندگان
.ميباشند مختلف رشتههاي در آموز دانش نفر هزار
در شركتكنندگان جشنواره اين برگزاري طي:افزود عبادي
قاريان و آوايي ، حافظان هنرهاي تجسمي ، هنرهاي رشته چهار
.كردند ارائه را خود هنرهاي بيت ، اهل مداحان و قرآن
ميليون پنج بر بالغ امسال تابستان در:افزود ادامه در وي
داده شركت فراغت اوقات مختلف اردوهاي در دانشآموز نفر
دانش سازمان الحاق لايحه تصويب از ادامه در عبادي.شدند
براي را زمينه مهم اين:گفت و داد خبر دولت توسط آموزي
.ميكند مهيا سازمان اين زيربنايي حركتهاي
در كنكور بدون ارشد كارشناسي دورههاي
ميشود داير
نور پيام دانشگاه
رشتههاي:گفت نور پيام دانشگاه رئيس:فرهنگي علمي گروه
دانشگاه اين در امسال (كنكور بدون) ارشد كارشناسي فراگير
.ميشود راهاندازي
در اسلامي جمهوري خبرگزاري به پنجشنبه روز ظهور حسن دكتر
تحصيلات رشته پنج براي فراگير دوره تاكنون:گفت اصفهان
گسترش شوراي مقدماتي تصويب به ارشد كارشناسي تكميلي
و رشتهها نهايي ، تصويب از پس و است رسيده عالي آموزش
همچنين وي.شد خواهد اعلام پذيرش محل دانشگاهي واحدهاي
اقدام دست در دانشگاه اين در كه جديدي طرح براساس:گفت
قادر معدل 10 با ديپلم مدرك دارندگان تمامي زودي به است ،
.بود خواهند كارشناسي فراگير دورههاي در تحصيل ادامه به
كشور در دانش و كار آموزش جديد مركز 150
ميرسد
بهرهبرداري به
و آموزش وزارت دانش و كار مديركل:علميفرهنگي گروه
جديد 150 تحصيلي سال آغاز با همزمان:كرد اعلام پرورش
بهرهبرداري مورد كشور در دانش و كار آموزش جديد مركز
.ميگيرد قرار
و 150 هزار اكنون 2:ايرناگفت به چهاربند اسفنديار
.دارد فعاليت كشور در ضميمه و مستقل هنرستان
در دانشآموز هزار جديد 415 تحصيلي سال در:افزود وي
تحصيل به مشغول كشور در دانش و كار مختلف رشتههاي
هزار از 12 بيش گذشته تحصيلي سال به نسبت كه شد خواهند
دانش و كار شاخه رشتههاي تعداد وي.داشت خواهد رشد نفر
سال در:گفت و كرد ذكر رشته را 350 پرورش و آموزش در
اضافه رشتهها اين به جديد رشته تعدادي آينده تحصيلي
.است هنري و خدماتي امور در كه شد خواهد
|