دوچرخه نوجوانان ، جايزه برتر كتابهاي
ميگيرند طلايي
پرورش و آموزش در اصلاحات:حاجي مرتضي
است شده آغاز
دوچرخه نوجوانان ، جايزه برتر كتابهاي
ميگيرند طلايي
، 17"طلايي دوچرخه" جشنواره نخستين:فرهنگي علمي گروه
و كودك حوزه سال برتر كتاب بامعرفي ماه آبان
.ميشود برگزار وحدت درتالار نوجوان
ضميمه) دوچرخه نامه ويژه مشاركت با جشنواره اين
كودكو كتاب نويسندگان انجمن و (همشهري روزنامه
"نوجوانان براي نوجوانان انتخاب" باشعار و نوجوان
به يكشنبه روز "عطريانفر محمد".ميشود برپا
صحيح ارتباط باهدف جشنواره اين:گفت خبرنگاران
كودك كتاب حوزه خلا كردن وبرطرف وكتاب مخاطب بين
براي جشنواره دراين:كرد تاكيد وي.شد برپا ونوجوان
را علاقهشان مورد كتاب خود نوجوانان بار نخستين
.كنند مي معرفي و انتخاب
و جوان بانسل منطقي ارتباط همشهري ، موسسه مديرعامل
را نوجوانان منطقي تمايلات و خواستهها به توجه
و هنري ادبي ، مختلف زمينههاي در پيشرفت عامل
به صرفا جشنوارهها برپايي:افزود و دانست فرهنگي
الگوهاي به رسيدن بلكه نيست رفعتكليف منظور
كودك نويسندگان مديرهانجمن هيات رئيس.است مطلوب
از 5 بيش عمومي ، فراخوان از پس:نيزگفت ونوجوان
دبيرخانه به نوجوانان ازسوي داوري تقاضاي هزار
.شد ارسال جشنواره اين
استقبال به باتوجه:افزود "خليلي عموزاده فريدون"
انجام مرحله سه در داوران انتخاب نوجوانان گسترده
عنوان بررسي 150 به تهراني نوجوان درابتدا 110 كه شد
وي.برگزيدند را كتاب عنوان و 40 پرداختند كتاب
نويسندگان انجمن كارشناسان دوم ، درمرحله:كرد تاكيد
سراسر از را ديگر نوجوان نوجوان 110 و كودك كتاب
كه برگزيدند كتاب عنوان تعداد اين بررسي براي كشور
و 5 ترجمه درزمينه كتاب سه) عنوان نيز 8 آنان
.كردند انتخاب نهايي بررسي براي را (تاليف كتاب
سوم 14 مرحله براي:افزود دوچرخه هفتهنامه سردبير
كه شدند انتخاب مختلف شهرستانهاي از نوجوان داور
عنوان نظرسه تبادل و بحث ساعت از 72 پس تعداد اين
در "سكهها بانوي و پاتر هري".برگزيدند را كتاب
نوشته" ،"رفت درباران مرد آن" و ترجمه زمينه
"ها فوتباليست" و "سبز عشق" ،"پيادهرو در" ،"بيانتها
وي.ميدهند تشكيل را تاليف بخش برگزيده كتابهاي
وبه برترترجمه كتاب به طلايي دوچرخه تنديس:گفت
حوزه برگزيده كتاب دو به و افتخار دپيلم آن مترجم
.ميشود اهدا طلايي دوچرخه تاليف ، تنديس
پرورش و آموزش در اصلاحات:حاجي مرتضي
است شده آغاز
ديروز پرورش و آموزش وزير حاجي مرتضي:فرهنگي علمي گروه
در انجامشده فعاليتهاي خبرنگاران با خود نشست اولين در
.كرد تشريح را خود وزارت دوران ابتداي نيم و ماه دو
شود فراهم فرصتي بايد:كرد تصريح خود سخنان ابتداي در وي
نزديكي احساس پرورش و آموزش امر به نسبت كه كساني همه تا
مورد در اصلاحيشان نظريات ميدانند لازم و ميكنند
پيدا دست مهم اين به بتوانند شود ، مطرح پرورش و آموزش
.كنند
:داد ادامه پرورش و آموزش وزير همشهري خبرنگار گزارش به
آموزش سابق وزراي با زيادي جلسات گذشته نيم و ماه دو در
دانشگاه ، استادان تربيت ، و تعليم امر كارشناسان پرورش ، و
از بسياري و دانشآموزان اولياي مدارس ، مديران و معلمان
.است شده برگزار مردم
سازماني چارت مهم تغييرات به سخنانش از ديگري بخش در وي
و آموزش:داشت اظهار و كرد اشاره پرورش و آموزش ستاد
به آن كاهش براي كه ميبرد رنج مشكلاتي از كشور پرورش
.شديم متوسل پرورش و آموزش در ساختاري تغييرات
اساسي قانون در عمومي پرورش و آموزش اگرچه:گفت وي
و ندارد توجهي قابل جايگاه فعلي نظام در ولي است اجباري
تحت نيز آن و متوسطه پرورش و آموزش تاثير تحت واقع در
همين به.دارد قرار دانشگاه به ورود مسابقههاي تاثير
دانشآموزان شخصيت كه عمومي پرورش و آموزش حوزه از دليل
.است شده غفلت ميگيرد شكل دوره اين در نيز
مشكل ، اين كردن كم براي:داد ادامه پرورش و آموزش وزير
و آموزش معاونت دو جاي به شد خواهد ايجاد كه تغييراتي در
پرورش و آموزش شامل كه ميشود ايجاد معاونت يك پرورش
.است نيمهتخصصي پرورش و آموزش و عمومي
چنين با كه همشهري خبرنگار پرسش اين تاييد با وي
پرورش و آموزش پرورشي معاونت تشكيلات واقع در تغييراتي
شد خواهد ادغام ديگري معاونت در نوعي به و ميشود منحل
انجام موازيكاريها از بسياري كار اين با:داشت اظهار
.است شده آغاز پرورش و آموزش اصلاحات واقع در.شد نخواهد
* * *
كه" شد مطرح پرورش و آموزش وزير از پرسشهايي ديروز
اين و ميشود آغاز زماني چه پرورش و آموزش در اصلاحات
تغييرات ايجاد "بود؟ خواهد كارهايي چه شامل اصلاحات
با پرورشي معاونت حذف و پرورش و آموزش ساختار در اساسي
بر تاكيد آن و دارد وجود كشورها اكثر در كه جهاني نگاه
يك دارد قرار پرورش دل در نيز آموزش البته كه است پرورش
در پرورشي بخش طراحي البته.ميرود شمار به مهم گام
اين و بود گرفته صورت ديگري نگاه با پرورش و آموزش وزارت
.است قابلتقدير پرورش و آموزش وزير عمل
آموزش كارشناسان و محققان دانشگاهيان ، نظريات از استفاده
پرورش ، و آموزش مسايل مورد در صاحبنظر افراد و پرورش و
نويد همگي پرورش ، و آموزش در اصلاحات همايش برپايي
.ميدهند را پرورش و آموزش در علمي و اصولي تغييرات
آغاز پرورش و آموزش در اصلاحات كه ميدهد نشان همه اينها
.باشيم آن نتيجه منتظر بايد و است شده
|