نميشويم سيراب ميچشيم ، فقط
جرائم با مبارزه بينالمللي معاهده
شد منعقد اينترنتي
درسي كتاب به "تهران استان در گردشگري"
شد
افزوده جغرافيا
زيبايي معناي بينالمللي همايش ششمين
شد برگزار
ميشود برگزار قرآن در گفتوگو كنگره
است نكرده اساسي تغيير آينده سال كنكور
نميشويم سيراب ميچشيم ، فقط
كمكآموزشي جامعهونقشانتشارات مدرسهانتظارات كاركردهاي
دانشگاه علمي هيات عضو سركارآراني محمدرضا دكتر
تصور و هستيم روبهرو اطلاعات از عظيمي حجم با ما امروزه
به را اطلاعات از عظيم حجم اين بايد كه است اين غلطمان
يا آموزش تعريف زيرا ;كنيم منتقل دانشآموزان به نحوي
اين.كردهايم فرض "معلومات انتقال" قديم ، از را مدرسه
يادگيري ، و آموزش مدرسه ، از ما كه است تعريفي راحتترين
مختلف ، دورههاي براي ژاپن ، در.دهيم ارائه ميتوانيم
دارند ابا آنها البته ، ميشود چاپ آموزشي كمك نشريههاي
و هستند يادگيري عاشق ژاپنيها."آموزشي كمك" بگويند كه
.ميدانند يادگيري به عشق را مدرسه اساسي هدفهاي از يكي
خود از قبل -داريم احتياج آن به سخت ايران در ما كه آنچه
ياد چگونه بدهيم ، ياد بچهها به كه است اين -يادگيري
.بگيرند
هدفهاي كه ميرسد چاپ به متفاوتي نشريات ژاپن ، در
با جا آن هدفدر كه است اين جالب.دارند هم متفاوتي
هدف وقتي.دارد عمده تفاوت هست ، جا اين در كه هدفي
;ميآيد پيش هم محتوايي تغيير ناگزير ميشود ، متفاوت
بخش در بخصوص ، و ايران جامعه در ما كه را هدفهايي يعني ،
توسعه جوامع در كردهايم ، غفلت آن از ابتدايي آموزش
محسوب آموزش اوليه هدفهاي از ژاپن ، جمله از و يافته
سوال ژاپني معلمان از تحقيقي ، در سال 1998 ، در.ميشود
؟"است كدام اول هدف ابتدايي ، آموزش هدف هشت از":شد
قرار اول مرتبه در را دانشآموز "ادراكي خود" آنها ،
خودش كه معني اين به "فهمي خود" يا و "خودآگاهي".دادند
مرتبه آنها چيست؟ آيندهاش و دارد هدفي چه كجاست؟ بفهمد
:گفتند و دادند انساني ارتباطات مهارتهاي به را هدف دوم
خود امكان دانشآموزان به تا است شده تشكيل مدرسه"
دارد ، نيازي چه كجاست ، بفهمد ، دانشآموز و بدهد ادراكي
آن نسبت مدرسه ، با آن نسبت چيست ، جامعه چه ، يعني خانواده
جامعه در بزرگتر گروه و خانواده ، نهادها ، ساير فرد ، با
".است كدام...و جهاني كل و
اين و است انساني ارتباطات مهارتهاي دوم ، هدف بنابراين ،
.كند برقرار درست انساني روابط ديگران با چگونه كودك كه
هدفهاي سال 1998 ، در ژاپني معلمان كه است اين جالب
مرتبه در را ويژه مهارتهاي و تحصيلي پيشرفت به مربوط
.دادند قرار هشتم و هفتم
ارتباطات و اطلاعات دنياي از كشوري به كه پژوهش اين در
و هفتم هدف را "تحصيلي پيشرفت" معلمان است ، مربوط
و اول هدف.ميدانند مدرسه هشتم هدف را ويژه مهارتهاي
;برعكس و است ايران در هشتم و هفتم هدف ژاپن ، در دوم
و هدف ترتيب ، اين بهاست شده عوض هم با هدفها جاي يعني
نگاه چون چرا؟.ميشود عوض هم آموزشي كمك انتشارات موضوع
نقش و است متفاوت آنها نگاه با مدرسه ، در هدفها به ما
با بايد ما.ميشود متفاوت آموزشينيز كمك انتشارات
نظر از را مدرسه خالي جاهاي آموزشي ، كمك مطالب انتشار
ژاپنيها انتشارات با ما انتشارات پس ، كنيم ، پر هدفها
در نه و دارند نگاه يك هدفها در نه زيرا ندارد ، اشتراك
كمك انتشارات با را خود فعاليت خالي جاي آنها.محتوا
مدرسه كه را هدفهايي بايد نيز ما و ميكنند پر آموزشي
پوشش انتشارات اين با حدي تا است ، مانده غافل آنها از
برآورده را هدفها اين ميتوانيم چگونه ما ولي.دهيم
كنيم؟
كه اين به برميگردد آنها ، به توجه و هدفها اين نقش
هدف اگربدهند پوشش را محتوايي چه ميخواهند هدفها اين
اين صرفا رياضي درس مثلايادگيري و مدرسه به رفتن از
دفتر كه را مشخصي محتواي بتوانند دانشآموزان كه است
و كنند درك خوب ميدهد ، ارائه آنها به درسي برنامهريزي
است لازم بگيرند ، بيست تا هشت هفت ، با كارنامهاي
حداقل ، و كنيم تعريف دوباره مدرسه كاركرد به را نگاهمان
مدرسه كه كنيم روشن را نكته اين آموزشي ، كمك انتشارات در
نيز را ديگري هدفهاي آموزشها ، ساير يا و رياضي آموزش و
ولي ;كنند دنبال كه است بوده بنا يا و ميكنند دنبال
كه متعددي آموزشي نشرياتكمك در ما اگر !است شده غفلت
و كنيم نگاه ابتدايي آموزش به جديدي منظر از داريم ،
در افراد شخصيت كل پرورش بحث ادراكي ، خود بحث كه بگوييم
و اخلاق و اجتماعي رشد بحث انساني ، روابط بحث مدرسه ،
پرورش متفاوت روشهاي و است مهم خيلي زندگي مهارتهاي
با واقع در بگذاريم ، بحث به گوناگون درسهاي در را آنها
هدفهاي خالي جاي داريم ، كه خوبي امكانات و انعطافپذيري
كه اين يا.ميكنيم پر حدودي تا را ابتدايي آموزش مهم
.ميكنيم هدفها اين متوجه را نگاهها و نظرها حداقل ،
آن به ميتوانيم بخوبي ما كه است بزرگي رسالت اين
ديدگاهها اين و كنيم برقرار ارتباط والدين با.بپردازيم
.سازيم مطرح جامعه در اساسي طور به را
درس در ژاپن ، در.است آموزشي محتواي به نگاه ديگر ، بحث
درس را اهرمها فقط جلسه يازده اهرمها ، مبحث در علوم ،
بحث ژاپن ، در ابتدايي دوره آموزشي نظام در يعني.ميدهند
آموزشي نظام در ولي"چشيدن" نه و است"كردن سيراب" از
كه جامعهاي در.كردن سيراب نه و است چشيدن از بحث ما
!است كردن سيراب از بحث است ، اطلاعات و ارتباطات جامعه
محتواي بين مقايسهاي تحقيقي در آمريكايي ، پژوهشگران
گرفتند نتيجه ژاپن ، و آمريكا كشور دو آموزشي عنوانهاي
درس را موضوع هشتم 65 كلاس علوم درس در آمريكاييها كه
ژاپن ، در هشتم كلاس علوم درس در كه حالي در ميدهند ،
را آن مطالب البته.ميشود گذاشته بحث به موضوع حدود 10
را او احساس ;ميكنند فهم قابل كودك براي امكان حد تا
كلاس از خارج موضوع يادگيري به را او ;برميانگيزند
...و ميكنند ترغيب
بهبود كمي آموزشي محتواي به نسبت را خود نگرش بايد ما
فرصت و امكان اساسا زياد ، محتواي و مطالب چشيدن.بخشيم
پيدا را خودش احساس و ذائقه تا نميدهد كودك به را لازم
در ما ، .نيست او كار در تفكري و تامل علت ، اين به.كند
اعلام و هجده يا و هفده نمره و امتحان يك با نهايت ،
در كه حالي در ميكنيم ، فرض شده تمام را آموزش نتايج ،
ميشود ، ارائه كه محتوايي چون ;نيست ترتيب اين به ژاپن
دوره در آنها سياست.ميدهد پوشش را مدرسه نقش و هدف
كمتر ، هرچه آموزشي محتواي" كه است اين ابتدايي آموزش
درس همين ، براي.(Less is more) "است زياد هم باز
و ميدهد اختصاص خود به را كلاس جلسه يازده اهرمها
آنها صورت ، اين در.ميشوند مانوس درس اين با بچهها
به شدهاند ، علاقهمند آن به كه را يادگيري ميتوانند
:كهگفتهاند است همين براي.بدهند توسعه خارج دنياي
به را آن و بگيريم چگونهياد كه ميآموزيم مدرسه در ما"
".دهيم گسترش خارج دنياي
آموزشي كمك انتشارات و درسي كتابهاي
و آموزشي كمك انتشارات هدفهاي با ارتباط در جا ، اين تا
حالا.شد مطرح مباحثي آموزشي ، هدفهاي با آن ارتباط
تاثير درسي ، كتابهاي تهيه نحوه درباره تا بدهيد اجازه
بر آنها تاثير و آموزشي كمك انتشارات شكل محتوا ، در آن
رياضي ، علوم ، درس براي ژاپن ، دركنيم بحث يكديگر
مشخصي درسي برنامه راهنماي..و تاريخ اجتماعي ، مطالعات
همه به پرورش ، و آموزش وزارت طرف از كه است شده تعيين
منطقه مدرسه ، مثل مختلف جاهاي در.ميشود ارائه جامعه
...و تربيتي تحقيقات موسسه دانشگاه ، پرورش ، و آموزش
و مشخص راهنماي اين گرفتن نظر در با كه هستند گروههايي
اين.مينويسند كتاب پرورش ، و آموزش وزارت چارچوب براساس
شيمي ، فيزيك ، كميته مثل تخصصي ، كميته يك در قبلا كتابها
شوراي 16 به بعد ، و ميشوند بررسي غيره ، و زيستشناسي
اگر.ميشوند فرستاده پرورش و آموزش وزارت در نفرهاي
با كتاب محتواي كه كردند تاييد شورا اين در اعضا اكثريت
مطالب موضوع ، و است مطابق درسي برنامه راهنماي چارچوب
در را..و روانشناسي مباني يادگيري ، روشهاي بحث ، مورد
و ميشود منتشر و ميگيرد نشر مجوز كتاب كردند ، تاييد آن
.دارد وجود كتاب يا 7 درسي ، 6 هر براي معمولا
با مدرسه مدير كه است ترتيب اين به كتاب انتخاب روش
آموزش منطقه سياستهاي براساس و ميكنند هماهنگي معلمان
جا اين":ميگويند مثلا.ميگيرند تصميم پرورش و
و آب با است ماهيگيري و كشاورزي منطقه كه است هوكايدو
سال اجتماعي علوم كتاب هفت آن از و "...و خاص هوايي
را آنها نظر مورد شرايط و مواد همه كه را يكي چهارم ،
علوم درس كتاب نمونه ، براي.ميكنند انتخاب باشد ، داشته
را "شوسكي توكيو" انتشاراتي شركت چهارماز سال اجتماعي
.است آورده را زير موضوعهاي كه ميگيريم نظر در
;مدرن و سنتي خانهسازي روشهاي مقايسه ;آب حياتي نقش"
در پايه چند كلاسهاي ;روستا در توليد و كار ;هوا و آب
نحوه ;مدرن و سنتي روش به برنج و چاي كشت ;روستا مدارس
از جوانان مهاجرت ;مدرن و سنتي روشهاي به ماهيگيري
;دانشآموز بدون ابتدايي مدارس ;شهرها به روستاها
در روزنامه اولين ;روزنامهنگاري و روزنامه تاريخچه
...و روستا
رنگي ، تصوير چهار داراي كتاب اين و 39 صفحات 38 مثال براي
ميانگين روستا ، در ساكن افراد تعداد از آماري جدول يك
در بچهها.است...و مهاجرت ميزان روستا ، در افراد سن
روستاي جوانان همه":ميخوانند چنين صفحهها اين
مهاجرت بزرگتر شهرهاي به و گاواچو ايكو شهر به سوباياما
.نميكند زندگي كودك يك حتي روستا ، اين در.كردهاند
درس آن در كه نيست كودكي ولي دارد ، وجود ابتدايي مدرسه
و ميكنند زندگي سالمند افراد فقط روستا ، اين در.بخواند
اين فرآورده مهمترين.دارند اشتغال كشاورزي كار به
فرستاده شهرها ساير به مصرف براي كه است چوب روستا ،
".است زياد ژاپن در روستاها اين تعداد.شود مي
شركت ابتدايي چهارم سال اجتماعي علوم درسي كتاب محتواي
و شهري زندگي به بيشتر "كيوايكوشوپان" انتشاراتي
پرداخته مدرن فناوري و صنعت از استفاده اجتماعي پيامدهاي
:از عبارتند آن موضوعهاي و است
و كشيدن نحوه ;آب تصفيه فرايند ;زندگي در آب حياتي نقش
سدسازي نقش ;مدرن و سنتي شيوههاي به زمين از آب انتقال
توليد در آب نقش ;انرژي توليد در سدسازي نقش ;آبرساني در
و كارخانهها و خانگي فاضلابهاي تصفيه فرايند ;انرژي
به زباله تبديل فرايند ;رودخانهها به آنها بازگرداندن
علل ;مصرفي مواد به آنها تبديل و مواد بازيافت ;كود
;شهري ايمني مسائل ;آن با مقابله نحوه آتشسوزي ، بروز
با مواجهه براي مدرن تجهيزات ;آتشنشاني ايستگاههاي نقش
در آن تلفات و سوزيها آمارآتش ;آتشسوزي
خدمات ;جمعيت ميليون هشت حدود با "كاناگاوا" بندري شهر
فرآوردههاي ;تلفات آمار ;اتومبيل تصادفات تعداد ;پليس
.خارج كشورهاي به مختلف بنادر از آن صادرات ميزان و صنعتي
دو داراي كه كتاب اين و 79 صفحههاي 78 در مثال براي
جدول يك يوكوهاما ، صادراتي بندر از شكل يك رنگي ، تصوير
است ، جهان به بندر اين از صادراتي كالاهاي ميزان از آماري
صادرات در يوكوهاما ، بندر":ميخوانند چنين دانشآموزان
.دارد مهمي نقش ديگر كشورهاي به ژاپن صنعتي فرآوردههاي
و دارد بزرگي ساختمانهاي و بسيار تجهيزات بندر اين
.دارند اشتغال كار به آن در مردم از زيادي تعداد
ساير به بندر اين از كشتي با ژاپن صنعتي فرآوردههاي
".ميشود حمل جهان كشورهاي
ميكنند سعي مدارس كتاب ، اين انتخاب با و ترتيب اين به
مواد هوكايدو منطقه در ابتدايي چهارم كلاس براي
متناسب را خود هدفهاي آنها.كنند تهيه آموزشي كمك
آنها به كه آموزشي محتواي و خوانندگان زندگي شرايط با
كتاب ، مباحث به توجه با و ميكنند تنظيم ميشود ، ارائه
به چگونه و پركنند بايد را خالي جاي چه كه ميدانند
شدن ، صنعتي پيامدهاي صنعت ، آتشنشاني ، قبيل از مباحثي
از.بپردازند...و صنعتي جامعه با كشاورزي جامعه تقابل
.ميشود روشن آموزشي كمك انتشارات نقش و جايگاه طريق ، اين
دهيم ، انجام خوبي كارهاي ما است ممكن صورت ، اين غير در
برقرار مستقيم ارتباط آموزشي هدفهاي با كارهايمان ولي
;آمد نخواهد وجود به مشخص ارتباط تنها نه نتيجه ، در.نكند
اينكه از است عبارت آن و آمد خواهد پيش مشكلي بلكه
و خواندن درس ما ، آموزشي مربيان و ما معلمان ما ، والدين
.ميدانند درسي كتابهاي همين مطالب كردن حفظ را ، آموزش
گاهي ما ، فرهنگيان از بعضي حتي ما ، جامعه در متاسفانه ،
درست برو و بگذار را داستان كتاب":ميگويند بچهها به
صادر اساسش بر كارنامه كه است درس چون چرا؟ "!بخوان را
.ميشود
مورد در داشتيم ، كوتاهي خيلي مقايسه فقط اينجا ، تا
آموزشي محتواي با ارتباط در آموزشي كمك انتشارات جايگاه
نقش و مدرسه آموزشي هدفهاي آن ، تدوين و تهيه نحوه و
كمك انتشارات متفاوت رويكردهاي و آموزشي كمك انتشارات
نتيجه بخواهيم اگر.ژاپن و ايران كشور دو در آموزشي
حجم اين ايران ، در كه بگوييم ميتوانيم بگيريم ، مختصري
وسعت اين با و بالا تيراژ اين با آموزشي كمك انتشارات از
اما.است فوقالعادهاي انصافا كار كشور ، سراسر در
كه شود مشخص و يابد تغيير بتدريج بايد نگرشها و افكار
نقشي چه فرايند اين در ما چيست؟ ابتدايي آموزش مثلا هدف
هدفهاي به ما ، ابتدايي درآموزش متاسفانه...و داريم؟
.است شده كمتوجهي خيلي مهم
دارد ادامه
جرائم با مبارزه بينالمللي معاهده
شد منعقد اينترنتي
ژاپن جنوبي ، آفريقاي كانادا ، آمريكا ، :فرهنگي علمي گروه
با مبارزه بينالمللي معاهده اروپا شوراي عضو كشور و 43
اين.كردند امضا بوداپست در ديروز را اينترنتي جرائم
از مسائلي كه است دست اين از جهاني پيمان معاهدهاولين
دولتي شبكههاي به رخنه تا كامپيوتري ويروسهاي انتشار
.دربرميگيرد را اينترنت در مستهجن صور و مطالب انتشار يا
تنظيم براي مذاكره سال چهار فرانسه ، خبرگزاري گزارش به
پيامها دارد حق پليس معاهده ، براساس.شد صرف معاهده اين
.كند دريافت سرويسدهندگان از را اطلاعات و كند رهگيري را
اين":گفت باره اين در اروپا شوراي مطبوعاتي بيانيه
فكري ، مالكيت حقوق نقض با مرتبط جرائم به معاهده
مستهجن عكسهاي و مطالب انتشار اينترنتي ، كلاهبرداريهاي
".ميگيرد دربر را شبكه امنيت به مربوط جرائم و كودكان از
سراسر در ميرود گمان اكنون كه جهان در اينترنت گسترش
جرائم گسترش و ايجاد باشد ، داشته مشترك ميليون جهان 400
آن اصلي هدف كه است داشته همراه به نيز را اينترنتي
درصد و 65 آمريكايي شركتهاي درصد است850 تجارت
دارند ، فعاليت نيز اينترنت طريق از كه انگليسي شركتهاي
در.گرفتهاند قرار كامپيوتري رخنههاي هدف گفتهاند
حمله مورد بار هزار سال 22 يك ظرف پنتاگون سايت آمريكا
.گرفت قرار
ساليانه 12 به اينترنت در ويروس انتشار از ناشي خسارت
كارت طريق از كلاهبرداري از ناشي خسارت دلار ، ميليارد
حقوق سرقت از ناشي خسارت و دلار ميليون به 400 اعتباري
بالغ سال در دلار ميليارد حدود 250 به فكري مالكيت
.ميشود
درسي كتاب به "تهران استان در گردشگري"
افزودهشد جغرافيا
عنوان تحت بخشي نخستينبار براي:فرهنگي علمي گروه
جغرافياي" درسي كتاب به "تهران استان در گردشگري"
تدريس دبيرستان دوم مقطعسال در كه "تهران استان
.شد افزوده ميشود ،
روز تهران استان جهانگردي و ايرانگردي كل مدير
با هماهنگي از پس:گفت ايرنا به اينباره در پنجشنبه
مبحث به جغرافيا كتاب از صفحه پرورش 17 و آموزش
.است يافته اختصاص "تهران استان در گردشگري"
جاذبههاي بخش اين در:افزود خسروآبادي غلامحسين
به تهران استان در گردشگري تاريخي و فرهنگي طبيعي ،
.ميشود معرفي آموزان دانش
ميليون چهار اينكه به توجه با:داشت اظهار وي
مطالعه را كتاب اين تهران استان در دانشآموز
بازديد و استان ديدني نقاط و جاذبهها معرفي ميكنند ،
پركردن در عمدهاي نقش ميتواند آنها از نوجوانان
آشنايي و مطلوب نحو به دانشآموزان فراغت اوقات
.باشد داشته تهران تاريخي پيشينه با آنان
مشاغل معرفي در گردشگري با آشنايي:گفت خسروآبادي
.است موثر نيز بخش اين با مرتبط
پيستهاي معدني ، آب چشمههاي بخش اين مطالب در
درهها درياچهها ، ييلاقي ، مناطق آبشارها ، غارها ، اسكي ،
استان طبيعي جاذبههاي عنوان به جنگلي بوستانهاي و
.شدهاند معرفي
ورامين ، در علاءالدوله برج شهرري ، در طغرل برج
عمارت شهرري ، در گبري قلعه دماوند ، در شبلي برج
فيروزكوه در واشي تنگه حجاري تهران ، در شمسالعماره
و تاريخي نقاط از تهران جنوب در علي چشمه تپه و
استان در گردشگري" بخش در كه هستند استان ديدني
.است شده پرداخته آنها معرفي به "تهران
(ع)صالح امامزاده شهرري ، در (ع)عبدالعظيم حضرت حرم
در (ع)الكاظم موسي جعفربن امامزاده تهران ، در
نقاط جمله از تهران در (ره)خميني امام مسجد و پيشوا
همراه كتاب اين در كه ميباشند استان سياحتي زيارتي
.شدهاند معرفي تصوير با
زيبايي معناي بينالمللي همايش ششمين
شد برگزار
بينالمللي همايش نشستهاي سلسله:فرهنگي علمي گروه
صاحبنظران ، سخنراني با جلسه ششمين در زيبايي معناي
.شد برگزار هنر فرهنگستان محل در دانشجويان و استادان
استاد و پاشايي دكتر ريختهگران ، دكتر جلسه ، اين در
ذن ، آيين در زيبايي و هنر مباني پيرامون ترتيب به دانشور
نمايش جايگاه و غرب هنر با آن تطبيق و ژاپن هنر در طبيعت
.پرداختند سخن ايراد به ژاپن فرهنگ در
در آن جايگاه و "ديانا" تعبير توضيح به ريختهگران دكتر
"ديانا" به رسيدن براي:گفت و پرداخت بودا آيين شاخههاي
ما خود مانع اين و دارد وجود ما روي پيش در مانعي ذن و
تحقق مانع اميدها و خيالات تفكرات ، افكار ، هستيم
قرار ما و من موجخيز اقيانوس در ما مواج ذهن.دياناست
.نمييابد تحقق "ديانا" و ميگيرد
از ميتوان چطور كه است اين سخن ذن ، آيين در:افزود وي
ميكنند ، ايجاد ما در آرزوها و طعمها رنگها ، كه آشوبي
تعابير در كه امني و خاموش و آرام ساحل به و يابيم نجات
.برسيم دارد ، نام "نيروانا" بودا ،
نگاه هستند ، كه آنچنان اشياء به ميتوان مرحله اين از پس
ظهور اشياء آنچناني وجه كه است مقام اين در و كرد
.است اضطراب پايان اين مييابند ،
ميشود برگزار قرآن در گفتوگو كنگره
و روزهاي 11 قرآن در گو و گفت كنگره:فرهنگي علمي گروه
كريم قرآن بينالمللي نمايشگاه نهمين در آذرماه 12
.ميشود برگزار
بينالمللي نمايشگاه نهمين كميته مدير ملبوبي محمدتقي
مناسبت به كنگره اين:گفت خبر اين اعلام با كريم قرآن
تسخيري ، آيتالله و ميشود برگزار تمدنها گفتگوي سال
.بود خواهد كنگره اين دبير اسلامي تبليغات سازمان رئيس
نيز تخصصي نشست دو كنگره اين كنار در كه اين بيان با وي
بخش در علمي نشستهاي برگزاري:شد ، افزود خواهد برگزار
قرآن نمايشگاه در ما امسال برنامههاي جمله از بينالملل
خواهيم برگزار علمي نشست راستا 20 همين در و است كريم
.كرد
كه است برنامههايي جمله از كشورها ويژه شب:گفت ملبوبي
مدت به كه گرفتهايم نظر در خارجي ميهمانان براي
.ميشود برگزار شب 10
قرآن بينالمللي نمايشگاه نهمين بينالمللي كميته مدير
دو از مهماناني ويژه ، شب مراسم در شب هر:داد ادامه كريم
فعاليتهاي و برنامهها مورد در و ميكنند شركت كشور
.داد خواهند توضيح خود كشور در قرآني
نمايشگاه نهمين در شركتكنندگان تركيب درباره ملبوبي
ما تاكيد بيشترين كه جا آن از:گفت كريم قرآن بينالمللي
از ميهمانان است ، اكثر كريم قرآن نمايشگاه علمي بخش بر
صاحبنظران و قرآن مترجمان و پژوهشگران متفكران ، بين
كه كساني و تذهيبكاران قرآن ، كاتبان از وي.هستند قرآني
عنوان به هستند اثر داراي قرآني دستي صنايع خلق زمينه در
.برد نام نمايشگاه اين ديگر ميهمانان
ماه آذر تا 25 از 4 كريم قرآن بينالمللي نمايشگاه نهمين
و است برپا كانون هنري و فرهنگي آفرينشهاي مركز در
از تا 24 و 18 تا 30/16 ساعت 10 از ميتوانند علاقمندان
.كنند ديدن نمايشگاه اين
است نكرده اساسي تغيير آينده سال كنكور
كشور آموزش سنجش سازمان آموزشي معاون:فرهنگي علمي گروه
اساسي تغيير سال 8180 كنكور:گفت زنجان در پنجشنبه روز
.ميشود برگزار قبل سالهاي همانند و نكرده
آزمون در:افزود زنجان اداري شوراي جلسه در توكلي دكتر
گروه چهار به خارجي زبانهاي آزمايشي سال 8180گروه
.است شده اضافه ديگر
گروههاي داوطلبان آينده سال كنكور در:كرد اضافه وي
به مجاز همزمان انساني علوم و تجربي علوم رياضي ، آزمايشي
معاون.هستند نيز خارجي زبانهاي و هنر گروه رشته در شركت
را كنكور ثبتنام تاريخ كشور ، آموزش سنجش سازمان آموزشي
.كرد اعلام جاري سال ديماه هشت تا آذر 16
|