نكشيد خجالت
در كشمكش يا آرامش موجب خوردن غذا چگونه
ميشود؟ خانواده
توقيف:ارشاد وزارت داخلي مطبوعات مديركل
جامعه در ناامني و تنش ايجاد موجب نشريات
ميشود مطبوعاتي
آباده - شهرضا جاده در رانندگي سانحه
جشنواره در ايران سينماي از تجليل
بمبئي بينالمللي
در ايدز گسترش درباره ملل سازمان گزارش
جهان مختلف كشورهاي
بلوك كشورهاي در كودك ميليون 18 يونيسف
ميبرند بسر فقر در اروپا شرق
شد منتشر زندگي آهنگ
نكشيد خجالت
اجتماعي برخوردهاي در رفتاري قيود و اضطراب شامل كمرويي
كه شرايطي يا جديد موقعيتهاي در بيشتر حالت اين ميباشد ،
از چشمگيرتري موقعيت يا ميگيرد قرار ارزشيابي مورد فرد
.ميآيد پيش دارد ديگران
كنند تجربه را كمرويي گاهي است ممكن كودكان همه گرچه
در ناتواني ايجاد تا حالت اين آنها از بعضي مورد در ولي
.ميرود پيش اجتماعي رفتار
مشاهده براي اشتياق احساس عين در اغلب خجالتي كودكان
تمايلي خود از آنها به پيوستن يا كردن صحبت براي ديگران ،
يا محل به ورود معمولا كودكان اينگونه.نميدهند نشان
و ميكنند رد مادر و پدر همراهي بدون را جديد اجتماع
ورزشي فعاليتهاي يا دوستانه گروههاي در شركت به گرايشي
واقع ناآشنا افراد ميان در كه هنگامي احتمالا و ندارند
صحبت طرف وقتي يا ميدوزند زمين به را نگاهشان ميشوند
نكنند جلب را كسي توجه اينكه براي است ممكن ميشوند واقع
به مايل معمولا خجالتي كودكان.شوند دور انظار از
مانع كار اين از ترس ولي هستند ديگران با ارتباط برقراري
مورد در حالت اين كمتر و متفاوت شكلميشود آنها
ديدن به و باشند تنها ميدهند ترجيح كه است كودكاني
بسيار علاقه يا نميدهند نشان علاقهاي هيچگونه ديگران
.ميدهند نشان كمي
ميشود؟ كمرويي باعث چيز چه *
است نشده ارائه كمرويي براي مشخصي كاملا دلايل گرچه
كمرويي ، برابر در را فرد ژنتيك آمادگي (الف) متخصصين ولي
ضعف (ج) فرزند ، و والدين بين ضعيف ارتباطي پيوندهاي (ب)
اغلب و خشونتآميز رفتار (د)اجتماعي ، مهارتهاي اكتساب در
يا برادرها و والدين ، خواهر انتقاد يا تمسخر با همراه
مطرح احتمالي دلايل عنوان به كودك به نسبت را سايرين
.ميكنند
در كمتر كودكان ساير به نسبت معمولا خجالتي كودكان
امر اين دليل ميشوند ، درگير اجتماعي نابهنجار رفتارهاي
درباره ديگران نظر براي افراد اين كه است اين احتمالا
براي معمولا خجالتي كودكان.قايلند زيادي اهميت خودشان
و ميشوند برخوردار كمتري تمرين از اجتماعي مهارتهاي كسب
عنوان به معمولا كودكان اينگونه.مييابند كمتري دوستان
ميشوند ، شناخته بياستعداد و غيراجتماعي خجالتي ، افراد
خيلي.دارند كمي نفس به اعتماد و ميكنند تنهايي احساس
بسياري در كه مهمي مساله را حالت اين خجالتي افراد از
خوشبختانه.ميكنند تلقي ميشود آنها راه سد موارد
حدي تا ميشوند بزرگتر كه تدريج به كودكان از بسياري
.ميشوند غالب خود ضعف براين
كودكان به ميتوانند راههايي چه از مربيان و والدين *
كنند؟ كمك كمرو و خجالتي
كودكان از تعدادي مورد در است ممكن راهها اين از بعضي -
از هريك باشد بهتر شايد.شود واقع موثرتر ديگران به نسبت
كدام شود روشن و آزمايش مختلف افراد روي مدتي براي راهها
.است موثرتر راه
خجالتي فردي خود ، كه زماني درباره ميتوانند والدين
خود ضعف بر غلبه راه و كرده صحبت فرزندشان با بودهاند
قوي افرادي را خود والدين بچهها.كنند بازگو وي براي را
الگوي را آنها موارد بيشتر در دارند سعي و ميدانند
.دهند قرار خود رفتاري
اندازه چه تا كمرويي بر غلبه دهيد توضيح بچهها براي
از ميتوانيد نيز راه اين در.بود خواهد مفيد آنها براي
دست آنها به كمرويي بر غلبه با كه خود موفقيتهاي
.بياوريد مثال و نمونه يافتهايد
ديگران با ارتباط ايجاد از كه هنگامي فرزندتان با
احساسش كه سازيد مطمئن را او و دهيد نشان همدلي ميترسد
.كنيد كمكش داريد سعي و ميفهميد را
كمرويي برچسب خود كودك به مقابلديگران در اينكه از
كوششي ديگر بچهها صورت اين در زيرا بپرهيزيد ، بزنيد
را صفتي چنين ديگران هم اگر.كرد نخواهند خود تغيير براي
سعي ملايم ترفندهاي و خوشرويي با ميدهند نسبت او به
.شود ثابت آن خلاف كنيد
با سازيد وادار را او ملايمت با و تدريج به كنيد تلاش
صحبت كوتاه خيلي چند هر جمع برابر در يا ناآشنا افراد
.كند
كردن صحبت تنها.باشيد او اجتماعي رفتار براي خوبي الگوي
.شود واقع موثر چندان نميتواند بودن اجتماعي از
با ارتباط و اجتماعي فعاليتهاي به تدريج به را فرزندتان
.كنيد تشويق همسالانش با آشنايي يا كردن خريد مثل ديگران
خود فرزند برابر در را فرزندتان همسالان بودن معاشرتي
مقايسه هم با را آنها آنكه بدون دهيد قرار تحسين مورد
.كنيد
براي يا اجتماعي برخوردهاي در بگيرد ياد كنيد كمك او به
دو كارهاي در.كند رفتار چگونه ديگران با ارتباط ايجاد
شما فرزند با ديگري خجالتي كودك همراهي گروهي ، يا نفره
.ميسازد فراهم وي براي را بيشتري پيشرفت و آرامش موجبات
افراديست سرگذشت به مربوط كه بخوانيد كتابهايي او براي
دهيد ياد بچهها به.كردهاند غلبه خود كمرويي به كه
شما براي را دستپاچگي و نگراني ترس ، مانند خود احساسات
ميتواند شما طرف از احساسات اين كردن مطرحكنند بيان
.كند تشويق بيشتر كار اين به را آنها
كه افرادي ساير با فرزندتان به كمك براي را خود تلاشهاي
هماهنگ آموزگاران يا مربيان مثل هستند ارتباط در او با
.دهند ياري را شما راه اين در بخواهيد آنها از و سازيد
بهتر نيستند موفقيتآميز تلاشها اين ميكنيد احساس اگر
كنيد مشورت پزشك يا روانپزشك يا راهنما مشاور يك با است
.بخواهيد كمك آنها از و
اينترنت:منبع /جلالي منيژه:ترجمه
در كشمكش يا آرامش موجب خوردن غذا چگونه
ميشود؟ خانواده
خوردنش غذا سر خودم يكساله كودك با من":ميگويد خانمي
".است آورده در مرا اشك بار چندين حال به تا دارم ، مشكل
پسر 3 با همراه شوهرم و من بار هر":ميگويد ديگري خانم
نميخورد غذا خوب او چون مينشستيم ، غذا ميز سر سالهمان
و عصبانيت با يك هر نيز آخر در و زديم مي غر مرتب
".ميكرديم ترك را غذا ميز ناراحتي
يا فرزند با خوردن غذا سر بر خانوادهها از بسياري چرا
شوند؟ مي جدال و جنگ دچار خود فرزندان
احساس نميخورد ما ميل مطابق را غذا ما كودك وقتي چرا
غذا ما آيا ميكنيم؟ گناه نهايت در و عصبانيت و نااميدي
نميگيريم؟ اشتباه عشق با را
و دادن پرورش معناي به دقيقا تغذيه تولد ، ابتداي در
شير خود كودك به كه مادري.ميباشد كودك كردن بزرگ
و عشق تمام احساسي ، فيزيكي پيوند برقراري با ميدهد
به.ميكند منتقل او به طريق اين از نيز را خود علاقه
كه حالي در ميكنند رشد و ميشوند بزرگ بچهها كه مرور
بازي آنها زندگي در را ضروري و مهم بسيار نقش تغذيه هنوز
به ديگر راههاي بسياري از نيز را علاقه و عشق ولي ميكند
.ميآورند دست
بدنشان پيامهاي از شيرخوردن براي شيرخواران و نوزادان
براي.ميكنند عمل غريزي طور به و كنند مي پيروي
ساعتش به مادر كه حالي در.نيست مطرح زمان اصلا آنها
است ممكن اوست ، خوردن غذا وقت ميگويد و ميكند نگاه
زودتر خيلي يا و نباشد گرسنه اصلا زمان آن در كودك
.باشد شده گرسنه
است ممكن دارند ، نامنظمي و غيرعادي غذايي عادات بچهها
اصلا ميخورندفردا و دارند دوست امروز كه را چيزي
هيچ فردا كه حالي در بخورند غذا خيلي امروز يا نخورند ،
مدت ناگهان بعد و بخورند غذا نوع يك روز هر.نخورند چيز
.نزنند هم آن به لب حتي مديدي
نگران و متحير را مادران بخصوص والدين تناقضات ، اين
غذايي الگوهاي داشتن كه است اين حقيقت ولي ;ميسازد
.طبيعي و عادي است امري كودكان براي پيشبيني غيرقابل
بحث و جر اين وارد خانوادهها كه است زمان همين در درست
.ميشوند
اين با آشنايي وعدم ما رفتار و نگرش بخاطر آن عمده دليل
مرتبا ماميباشد كودك خوردن غذا مورد در تناقضات
بايد"،"نبايدبخوري" يا و "بخوري را اين بايد"ميگوييم
."دهي انجام را كار اين نبايد"، "دهي انجام را كار اين
غذايي مقدار همواره بايد كودكان كه ميكنند تصور والدين
مشخص ما كه زماني فواصل در و ميكنيم تعيين ما كه
والدين كه ميشود بدتر وضع زماني و بخورند ميكنيم
چگونه به توجه با و ميكنند تلقي شخصي امري را غذاخوردن
.ميكنند قضاوت نيز خودشان مورد در كودكشان ، غذاخوردن
(ميلشان مطابق البته)بخورد غذا خوب كودكشان اگر چنانچه
ميدانند ، موفق مادري را وخود ميكنند رضايت احساس آنها
گناه احساس آنها در كند رد را غذا كودكشان كه زماني ولي
وآنها رسيده آخر به دنيا كه ميكنند فكر و ميشود ايجاد
با همراه زياد تلاش آنها چون.نيستند موفقي مادر
تهيه براي زياد پول و زمان صرف ضمن ودر دقيق برنامهريزي
.نمودهاند غذا
به ما اگر كه است داده نشان متعدد مطالعات كه صورتي در
چقدر كه بگيرند تصميم خودشان بدهيم اجازه كودكانمان
غذا نيازشان اندازه به تقريبا كودكان تمام بخورند ،
.ميكنند پرخوري نه و ميميرند گرسنگي از نه ميخورند
غذا عادي طور به بتوانند اينكه براي بچهها بنابراين
دهند ، انجام را كار اين لذت و علاقه با بخصوص بخورند
آنها دروني نشانههاي و علائم به والدين كه دارند نياز
كه معنا بدين.باشند داشته اعتماد آن به و كنند توجه
(شب و ظهر صبح ، )غذا صرف شده بندي زمان وقتهاي در والدين
بودجه حسب بر و مناسب و مغذي غذاهاي از مختلفي انواع
نيز را كودكان و نمايند فراهم كودكان براي خانواده
انتخاب را خود مطلوب غذاي آنها ميان از كه آزادبگذارند
.نمايند ميل و نموده
چه كه ميكنند ديكته بچههايشان به والدين از بسياري
.مقدار چه به و بخورند
كنار والدينشان با احتمالا فرمانبردار و مطيع بچههاي
.مياندازند راه جدال و جنگ جسورتر بچههاي ولي ميآيند ،
توانايي ما كودك صورت اين در چون نيست صحيح كار اين
دستورات از اينكه خاطر رابه سيري و گرسنگي ميزان تشخيص
نياز و ميگذرد وي درون در آنچه نه ميكند پيروي والدينش
كه ميكند شكايت مادري مثلاميدهد دست از را دارد
اگر و نميخورد غذا خوب چون است واستخوان پوست پسرش
شمرد ميتوان را دندهاش استخوانهاي آوريم در را لباسش
هر از او كودك كه ميدهد اطمينان دكترش كه حالي در
مادر خود ضمن در و است داشته خوبي رشد (وزن قد ، )نظر
فعاليت و است پرانرژي بسيار پسرش كه ميدارد نيزاذعان
هم باز نگرشها اين تمام با ولي است ، زياد بسيار او بدني
بخصوص والدين از بسياري.نميخورد غذا خوب كه ميگويد
غذا به نسبت (تنفر و داشتن دوست)جانبه دو نگرش مادران
ديدن با كودكان كه ميشود باعث امر همين و ميدهند نشان
غذا ميز وسر مياندازد جا را غذا وعدههاي كه آنان
و چاقي از دائما طرفي از و بخورند غذا كه نمينشيند
آنان كه ميآموزند ميكند شكايت هيكل تغيير و وزن اضافه
اين چون ;دختران در بخصوص باشند ، داشته رفتاري چنين نيز
ما و ميكند ايجاد خوردن غذا به نسبت منفي نگرش پيام
.باشيم آگاه و احتياط با بسيار بايد
خود فرزندان والدين وقتي كه ميدهد نشان متعدد مطالعات
مي حريصتر آن به نسبت بچهها ميكنند محروم غذايي از را
.ميدهند نشان واكنش بيشتري ميل با و شوند
اين":نكنيد استفاده جملات اين از غذا ميز سر در كنيد سعي
"!شدهاي؟ سير كه هستي مطمئن تو !نميكند؟ چاق را تو
ننماييد آنها خوردن به مجبور را بچهها برعكس همينطور و
به و ميشوند منزجر و متنفر خوردن وغذا غذا از چون
كنيد سعي هم جملات اين از و ميآورند روي كمخوري
:نكنيد استفاده
بستني شكلات ، " ،"بخوري بايد است تو غذاي ظرف در چه هر"
جون" ،"نخوري را غذا تمام اگر نيست خبري پارك" يا "خير
اين داري دوست را مامان اگر مامان ، خاطر به..مامان
"...بخور هم را ذره اين يا آخري قاشق
و كند تمام را غذايش كه نياوريد بچههافشار به هرگز پس
.بخورد غذا نيست گرسنه اگر يا
چگونه نميدانيم كه ميخورند كم غذا آنقدر بچهها زماني
اين نميدانيم كه ميخورند قدر آن هم زماني و هستند زنده
.دادهاند جاي كجا را غذا همه
نياز آنچه هر او كه بدانيم بايد را اين حال هر در ولي
نكنيد مداخله شما كه است اين روش بهترين و ميخورد دارد
به و بجوند بخورندو آرامش در را غذايشان آنها بگذاريد و
معنا بدان اين ولي بخورند نان لقمه يك خوش دل با اصطلاح
چون ننشينيد سفره سر بچههايتان و همسر با شما كه نيست
در شما كه ميبرد لذت بيشتر و ميخورد غذا بهتر وقتي او
.بنشينيد غذا ميز كنار
خوشايندي اوقات بايد غذا صرف اوقات كه بدانيم بايد پس
وقايع مورد در و بشوند جمع هم دور خانواده كه باشد
كار خوردن غذا واقع در چون كنند صحبت هم با روزانه
هم كنار در و بودن هم با حس آن و ميباشد فرعي و ثانويه
واقع در غذا خوردن و ميباشد بخش لذت بيشتر كه است بودن
.نباشد بچههايتان و خودتان با غذا سر بر جنگ معناي به
پرنت تودي:منبع
اطفال متخصص /بهمنيان هما دكتر:مترجم
توقيف:ارشاد وزارت داخلي مطبوعات مديركل
جامعه در ناامني و تنش موجبايجاد نشريات
ميشود مطبوعاتي
و فرهنگ وزارت داخلي مطبوعات كل مدير:اجتماعي گروه
ملت روزنامه توقيف از تاسف اظهار با اسلامي ارشاد
تنش ايجاد موجب شيوه اين به مطبوعات توقيف:گفت
.ميشود مطبوعاتي جامعه در ناامني و
گروه خبرنگار با پنجشنبه عصر كه جعفري مهرنوش
اين به باتوجه:افزود ميكرد ، گفتوگو ايرنا فرهنگي
نظارت هيات اعضاي از يكي قضائيه قوه نماينده كه
اين بود بهتر دارد ، شركت جلسات در و است مطبوعات بر
بر نظارت هيات طريق از و ميشد مطرح هيات در موضوع
.ميشد حل مشكل اين مطبوعات
ارشاد وزارت آيا" كه سئوال اين به پاسخ در جعفري
:گفت "ميگيرد قرار جريان در نشريات توقيف از قبل
توقيفمطبوعات خبر از سايرين مانند هم ارشاد وزارت
.مطلعميشود
برگزاري در تاخير از انتقاد با داخلي مطبوعات كل مدير
:گفت شده توقيف مطبوعات اتهامات به رسيدگي دادگاه
رسيدگي تاخيردر و مطبوعات توقيف فعلي روند به باتوجه
قرار تنگنا در كشور مطبوعاتي جامعه آنها ، اتهامات به
.ميشود مشكل دچار و گرفته
در شده توقيف نشريات از زيادي تعداد:افزود وي
آنها تكليف و دارند قرار مطبوعات دادگاه رسيدگي نوبت
آنها تعداد به توقيف ، فعلي روند با و نيست مشخص
.ميشود اضافه
مطبوعات توقيف مورد در ارشاد وزارت:گفت جعفري
ما و ندارد قضائيه قوه مسئولان با گو و گفت جز راهي
حل را مشكل گو و گفت با بتوانيم كه اميدواريم
مطلوبتري نحو به مطبوعاتي تخلفات به تا كنيم
.شود رسيدگي
براي مهم راههاي از را همفكري و تبادلنظر جعفري
خواند جامعه مهم مسائل در مطلوب نتيجه به دستيابي
نيز مطبوعاتي تخلفات به رسيدگي مورد در:گفت و
نشريات ، حيات قطعشريان و توقيف از قبل ميتوان
.يافت دست بهتري نتايج به طريق اين از
اين به پاسخ در ارشاد وزارت داخلي مطبوعات كل مدير
شده توقيف نشريه دو آيا ارشاد وزارت نظر از كه پرسش
يا شدهاند خلاف مرتكب (اقتصادي اخبار و ملت) اخير
كه كردهاند استناد مواردي به مراجعقضايي:گفت خير
.كنيد سئوال آنان از بايد سئوال اين به پاسخ براي
سومين انتشار از پس:گفت ملت روزنامه سابقه مورد در حقي
دادگاه به سينمايي عكسهاي برخي بهخاطر روزنامه شماره
.شد رفع مسئله اين زمان همان در ولي شدم احضار
يادداشتها درج بهدليل بار چند نيز آن از بعد:افزود وي
دو اينكه تا داشت ادامه روند اين و شدم احضار دادگاه به
ديگر آن ، از پس.رسيد مورد به 23 شكايات مجموع پيش ماه
چهارشنبه روز شدم متوجه اينكه تا نشد دريافت احضاريهاي
.است شده صادر من جلب حكم
آباده - شهرضا جاده در رانندگي سانحه
كاميون يك و اتوبوس يك ميان برخورد:اجتماعي گروه
اصفهان جنوب در آباده - شهرضا جاده كيلومتر 20 در
.گذاشت جاي بر مجروح و 15 كشته پنج ديشب
جمهوري خبرگزاري به جمعه روز محلي منابعمسئول
شماره اتوبوس راننده سانحه ، اين در گفتند اسلامي
و تهران تعاوني 16 شركت به متعلق "تهران 13 "61247
اين.شدند زخمي مسافرش و 15 كشته آن سرنشين چهار
.بود حركت در اصفهان سمت به شيراز از اتوبوس
جشنواره در ايران سينماي از تجليل
بمبئي بينالمللي
از فيلم ، و سينما صنعت به علاقهمندان و دوستداران
فيلم بينالمللي جشنواره در كه ايراني فيلمهاي
.فراوانكردند استقبال شد ، گذاشته نمايش به بمبئي
فيلمهاي رسيد ، پايان به ديروز كه جشنواره اين در
دختران" ،"اعتماد بني رخشان" خانم ساخته "مه زن"
به "ادامهدارد زندگي" و "شهريار مريم" ساخته "خورشيد
جمله از بسياري توجه مورد "كيارستمي عباس" كارگرداني
.گرفتند قرار هندي كارگردانان بين در
اين از (بمبئي) مومبايي چاپ مطبوعات گزارشهاي
نظير هند سرشناس فيملسازان كه نيزحاكيست جشنواره
ايراني فيلمهاي هنر از "گايي سوباش" و "نهالاني گويند"
.كردند تمجيد ايران هنرپيشههاي كار و
در ايدز گسترش درباره ملل سازمان گزارش
جهان
مختلف كشورهاي
ملل سازمان تحقيقي گزارش يك براساس:اجتماعي گروه
نيويورك در سازمان اين مقر در چهارشنبه روز كه
در ميشوند مبتلا ايدز به كه افرادي شمار شد منتشر
ديگر نقاط با درمقايسه بيشتري سرعت با شرقي اروپاي
مورد هزار روسيه 75 در و است گسترش حال در جهان
كه است شده گزارش نوامبر ماه اوايل در ايدز جديد
.است قبل سال سه رقم 15برابر اين
به وابسته "ايدز يون برنامه" صفحهاي گزارش 32
به وابسته نهاد و سازمان از 8 كه ملل سازمان
پايان در كه ميگويد است شده تشكيل ملل سازمان
"وي.آي.اچ" با درجهان نفر ميليون ميلادي 40 جاري سال
ميليون كه 5 ميكنند وبيماريايدززندگي (ايدز ويروس)
ايدز.شدهاند مبتلا بيماري اين به جاري سال در آنها نفر
گرفته قرباني ميليون از 3 بيش سال 2001 ، در همچنين
.است
از نفر ميليون صفحهاي 6/17 گزارش 32 اين اساس بر
بالغو 7/2 افراد را ايدز بيماري به مبتلا افراد
.ميدهند تشكيل سال زير 15 كودكان را نفر ميليون
درسال ايدز به مبتلا فرد نفر ميليون از 5 همچنين
هزار بالغو 800 افراد نفر ميليون ميلادي 3/4 جاري
.ميدهند تشكيل كودكان را نفر
درسال ايدز بيماري براثر مرگ ميليون ميان 3 از
ميليون بالغشامل 1/1 افراد را نفر ميليون جاري 4/2
.دهند مي تشكيل كودكان را نفر هزار و 580 زن
اجرايي مدير "پيترپيوت" دكتر از نقل به گزارش اين
(ايدز) وي.آي.اچ مورد در سازمانملل مشترك برنامه
اروپاي منطقه كل در سرعت به ايدز ويروس:ميگويد
جاري 250 سال در تنها و است بوده گسترش درحال شرقي
.است شده گزارش منطقه اين جديددر هزارمورد
"ايدز يون" سازمان توسط كه گزارش ، اين براساس
در اقدام براي زيادي فرصت هنوز:است شده تدوين
يا و پايين آنها ويآي.اچ ميزان كه كشورهايي
.دارد وجود است زياد آنها جمعيت ميزان
درسال واگيردار بيماري اين گزارش اين براساس
/و 3 جديد ابتلاي ميليون با 4/3 آفريقا سراسر در جاري
.است بوده گسترش درحال قرباني ميليون 2
جنوبي آفريقاي مناطق از برخي و بوتسوانا سوازيلند ، در
و دارند ايدز ويروس حامله خانمهاي درصد از 30 بيش
آنها ابتلاي شمار قبلا كه كشور چندين آفريقا ، درغرب
"آفريقا كشور پرجمعيتترين" نيجريه جمله از بود پايين
گذشته درصد مرز 5 از ايدز به ابتلاي ميزان اكنون
.است
بيماري ، اين گسترش با كه ميگويد گزارش اين
ودر ميبيند صدمه كشورها اقتصاد رفاه جوامعو توسعه
اين ناخالص توليد درصد از 20 بيش صحرا ، زير آفريقاي
و ديد خواهد آسيب سال 2020 در ايدز اثر بر كشورها
و بهداشتي خدمات اداري ، آموزشي ، نظام همچنين
در متوسط سن.ديد خواهد آسيب ازكشورها بسياري كشاورزي
اگر و است كاهش حال در صحرا زير آفريقاي منطقه كشورهاي
سال سال 62 جاي 47 به افراد سن ميانگين نبود ايدز
ادامه خود افزايش به همچنان ايدز آسيا در.بود
كشورهاي برخي در پيشگيرانه تلاشهاي رغم به و ميدهد
رسيده مورد ميليون يك به جديد ابتلاي شمار كوچكتر
فاقد اساسي طور به كه خاورميانه كشورهاي برخي در.است
گسترش به رو بهسرعت ايدز به ابتلاي بودند وي.آياچ
.است
زده تخمين آفريقا شمال و خاورميانه كشورهاي در
به جاري سال در نفرديگر هزار از 80 بيش كه ميشود
مبتلا افراد تعداد و شده اضافه ايدز قربانيان شمار
به 440 منطقه دراين آن بيماري و ايدز ويروس به
كه دارد وجود علائمي همچنين.باشد رسيده نفر هزار
حال در كشورها برخي در سل و ويآي.اچ دوگانه بيماريهاي
بيماران ميان در وي.آي.اچ ابتلاي ميزان.باشد گسترش
در درصد به 8 و بوده افزايش حال در اواسط 2001 در مسلول
اسلامي جمهوري در درصد عمان ، 2/4 در درصد سودان ، 8/4
اين براساس.است رسيده پاكستان در درصد و 1/2 ايران
سال در كه روسيه در ايدز به مبتلايان شمار تحقيق
به هماكنون بود ، نفر هزار هر 100 براي نفر 1987 ، 2/4
.است يافته افزايش نفر هزار هر 100 براي نفر 157
بلوك كشورهاي در كودك ميليون 18 يونيسف
ميبرند بسر فقر
در اروپا شرق
"يونيسف" ملل سازمان كودكان به كمك صندوق:اجتماعي گروه
در كودك ميليون كه 18 كرد اعلام ژنو در پنجشنبه روز
.ميبرند سر به كامل فقر در اروپا شرق بلوك كشورهاي
شرق بلوك كودكان وضعيت درباره يونيسف مديركل بلامي كارول
كشورهاي در كمونيسم فروپاشي از پس دهسال:ميگويد اروپا
اين منفي عواقب با كه هستند كودكان اين اروپا شرق بلوك
در سرگرداني به آنان سرنوشت و شده روبرو اقتصادي جريان
ميليون از 108 ششم يك:افزود وي.است شده منتهي خيابانها
كمتر با و ميبرند بسر فقر در مناطق اين سال زير 17 كودك
.ميكنند سپري را خود زندگي روز در دلار از 15/2
ميليون از 18 ميليون ميگويد16 ملل سازمان مقام اين
دو.ميبرند بهسر سابق شوروي جمهوريهاي در فقير كودك
جمله از اروپا ، شرق و مركز در ديگر كودك ميليون
.ميبرند سر به سابق ، يوگسلاوي و بالتيك جمهوريهاي
زير كودكان بين در زندگي به اميد:ميگويد يونيسف مديركل
يافته كاهش سوم يك حدود سال 1990 با مقايسه در سال پنج
يا و پرورشگاهها به اقتصادي دلايل به زيادي كودكان.است
ميپذيرند ، فرزندي به را آنان كه خانوادههايي نزد
.ميشوند فرستاده
به كه كودكاني آمار سفيد روسيه در تنها:ميگويد وي
درصد حدود 160 پيش دهسال از ميشوند پذيرفته فرزندي
كشورها اين از بسياري در همچنين.است داشته افزايش
وي.است كرده پيدا فزايندهاي رشد سل و ايدز بيماريهاي
يك كودك هفت هر از ارمنستان و روسيه اوكراين ، در:افزود
و ازبكستان آلباني ، در.است مواجه سوءتغذيه با نفر
.روبروست وضعيت اين با نفر يك كودك سه هر از تاجيكستان
شد منتشر زندگي آهنگ
اجتماعي ، فرهنگي ، ماهنامه شماره هفدهمين:اجتماعي گروه
.شد منتشر زندگي آهنگ عمومي معلومات و اقتصادي
كريمي ، علي خانواده با روز يك چون مطالبي شماره اين در
انگليسي ، حل كيف سريال بازيگر صفوي نواب حسام با گفتوگو
است ، ناصر اولويت در بيوهزنان مساله
خاطرات هنري ، دنيا ، خبرسازان استور دراگ بزرگترين خسرو
چاپ به.. و كاريكاتوريست نگاه از زندگي نوزاد ، يك
.است رسيده
|