نگاه يك از فراتر
ميخوانند دستها ميبينند كه آنان براي
ميشوند خسته چشمها
نميخواهم نيمهراه رفيق
پوياست توانبخشي هنر ;خانواده با پيوند
وكلاي كانون مديره هيات انتخابات
ميشود برگزار اسفند دادگستري 16
گرفتند انتشار مجوز نشريه 14
بررسي اعتياد از پيشگيري در خانواده نقش
شد
توقيف رفع خواستار ديگر بار صنفي انجمن
شد سينمايي نشريات
دانشجويي نشريات جشنواره چهارمين آغاز
اجتماعي - فرهنگي كوتاه اخبار
نگاه يك از فراتر
ذهن كند كودكان
نخواهد اين از خطرناكتر و وسوسهآميزتر امري هيچ ;اشاره
كه -خوش آيندهاي به بياساس ، روياييو افكار با كه بود
و پوچ انديشههاي اين با و بيانديشيم -ندارد وجودخارجي
و كنيم طرحريزي درخشان آتيهاي تامين براي رويايي
آنها تحقق و بدانيم اجرا قابل و استوار را حاصله طرحهاي
اين گسترش.نماييم قلمداد فرد خوشبختي و تكامل موجب را
پيشرفت راه در بزرگي مانع و سد انساني جامعه در خيالبافي
مبناي بر كه را دانشمندان تحقيقات نتايج و ميرود بشمار
حقايق با بايد پس.ميسازد وانمود غيرواقع استوارند علمي
كندذهن كودك يعني شويم ، مواجه دارند وجود كه طريق بدان و
آنها بهبود راه در و كنيم قبول موجود خصوصيات با را
يا همانند جنبهها از برخي در ذهن كند كودكانبكوشيم
چشم به آنها بين فاحشي تفاوت و هستند عادي كودكان نظير
.نميخورد
كلاس با اول ساعت چهارشنبه ، روزهاي هفته ، هر معمول طبق
صبح دقيقه ساعت 50/7.داشتم مهارتآموزي درس چهارميها
هياهوي صداي.بود سرد خيلي هوا رسيدم ، مدرسه به كه بود
كه مدرسه معاون صداي ميرسيد ، گوش به دور از بچهها
:ميزد صدا و بايستيد خودتان جايگاه در بچهها ميگفت
.بايست درست لطفا تاجآباد آقاي
به كه صفي اولين ورودي در جلويي قسمت در شدم ، حياط وارد
با هميشه كه است آمادگي كلاس بچههاي صف ميخورد ، چشم
ميشود ، پا به هياهويي صف اين در مدرسه به من شدن وارد
مهرباني با يكي ميبوسد ، مرا ديگري ميگيرد ، را دستم يكي
ما كلاس به كي خانم:بيرياميگويد عاطفه و
نميتواند درست مرا فاميلي حتي هنوز كه ديگري ميآييد؟
كبيري خانم ميگويد دلنشينش و شيرين زبان با كند تلفظ
داريم؟ كي مرارت ما (كريمي) جاي به
گفتهام او به بارها.ميخندم او صحبت به بسيار من و
برايش را كلمه اين معناي سريع و مرارت نه مهارت عزيزم
!مرارتي خانم ميگويد هنوزه كه هنوزم ولي ميدهم ، توضيح
شادي و فراوان انرژي با صبح هنگام بچهها دادن سلام صداي
در جديد كاري براي را بسعظيم روحيهاي چندان ، دو شعف و
عجب ميگويم خود با برسم دفتر به تا.ميپرورد من
اين چطور كه ما ، معاون خدا بنده.كرديم پا به ولولهاي
كاري هم اين واقعا ميكند ، مرتب و جور و جمع را بچهها
.مشكل بس است
به بچهها اكثر ميگرفتم تحويل را خود كلاس صف كه هنگامي
صفي هر و بود شده قرمز بينيشان نوك هوا سردي علت
مدرسه راهروي وارد بچهها.برود كلاس به زودتر ميخواست
واقع طبقه اين در چهارم كلاس كه بالا طبقه به تا شدند
در بازيگوش و شيطون بچههاي از بعضي.برويم است شده
و ميدويدند اينكه يا ميدادند هل را ديگري پلهها ،
خاطر به هم آن البته كه ميگذاشتند هم سر به سر حسابي
هميشه من البته آنهاست ، بودن انرژي از سرشار و بودن شاد
طبقه به رسيدن راه در.نكنند خطرناكي شوخي كه هستم مراقب
كلاس در كه بهزاد. برميداشت گام من همراه بهزاد بالا
خوبي درك -باعاطفه بسيار است شاگردي ميخواند ، درس چهارم
خوبي توانايي از اجتماعي رابطه برقراري لحاظ از و دارد
در و است برخوردار مرزي هوش از او البته.است برخوردار
جسماني لحاظ از.ندارد چنداني مشكل فارسي و رياضي درس
پلاتين پايش داخل و كرده عمل كه دارد مشكل او پاهاي
خوبي به نميتواند استكه موضوع اين علت به گذاشتهاند ،
مراقب خودش هميشه پلهها از رفتن بالا هنگام.برود راه
.نكنند برخورد او به تا ميباشد ديگر بچههاي
با گرم احوالپرسي و سلام از بعدرسيدم چهارم كلاس به
علت به) بود غايب هفته حدود 2 در كه بهزاد به بچهها
بهتر چطوري؟ بهزاد گفتم (بود شده مشكل دچار او پاي اينكه
بهزاد ، من انتظار از دور ناگهان ميخوري؟ را قرصهايت شدي؟
كم عقلم من خدا به خانم:گفت و كرد فرياد و داد به شروع
عصبانيت با بهزاداست خوب نمرههايم همه خدا به نيست ،
دفتر ديكتهاش ، دفتر ميگذاشت ، ميز روي را دفترهايش تمام
از 18 كمتر نمره من آيا ببينيد ببينيد ، وگفت..و رياضي
متوجه تازه كه من نه؟ يا ميخورم قرص بپرسيد آنوقت دارم؟
اشتباهي گويا بده ، گوش بهزاد:گفتم بودم شده او ناراحتي
دكتر آيا اينكه بود ، تو پاهاي وضعيت من منظور.داده رخ
آيا داده دارو اگر نه؟ يا است داده دارو پادردت براي
حرفي ديگر بود ، شده ساكت بهزاد نه؟ يا ميكني استفاده
من به خانم ميدانيد آخه:گفت طولاني مكثي از بعد نزد ،
چه گفتم.ميدهد بدي خيلي معني استثنايي مدرسه گفتهاند
چه گفتم.ندارند عقل كه كساني ديوانه ، خوب:گفت معنياي؟
بهزاد.محلهمان بچههاي گفت زده؟ را حرف اين تو به كسي
زير به را سرش و داشت گرفتهاي چهره و بود ناراحت خيلي
است؟ همينطور واقعا آيا خانم پرسيد من از.بود انداخته
اثبات براي بود حجتي جمله هر و كلمه هر گويا او نظر از
در گرفتم تصميم سوال اين طرح از پس.ديگران گفتههاي
دقيقهاي هم 10 باكنم صحبت برايش خودش تواناييهاي مورد
شادتر بهزاد چهره ميگذشت ما صحبت از هرچه كه كرديم صحبت
دادن نشان به شروع كمكمميشد راحتتر خيالش و
كه همينطور كرد صحبت موفقيتهايش از و كرد نمرههايش
كلاسهاي شاگردان از يكي بودم او نمرههاي ديدن مشغول
است ، آماده كتابخانه ببخشيد خانم:گفت و آمد پاييني
را شاگردانم كه لحظاتي تمامي در.بياوريد را شاگردانتان
و بودم بهزاد متوجه تماما ميكردم راهنمايي كتابخانه به
جامعه كلي بهطور و والدين معلمان ، تصور عليرغم اينكه
هوشي رشد نقيصه از چند هر هوشي ناتواني با كودكان
و برخوردارند مفاهيم از بسياري درك از ولي برخوردارند
حتي شيوهو و داشته فراتر نگاهي بايد كه هستيم ما اين
.بدانيم را كودكان با درست ارتباطي برقراري در صحيح دقتي
مقدم كريمي پريسا
استثنايي كودكان كارشناس
ميخوانند دستها ميبينند كه آنان براي
خستهميشوند چشمها
با و است مهربان بسيار دانشجويي خوابگاه در اتاقيم هم
.است كاملاآشنا نابينا يك بهعنوان من روحيات
خسته:گفت كه بريلبودم خط به كتاب مطالعه مشغول شبي
نيستم اصلاخسته كه گفتم من اما.بخوابد دارد قصد استو
بخواني كه كتاب.ندارد ايرادي خوب":گفت بلافاصله او و
".ميگيرد خوابت و ميشود خسته چشمهايت
او خود گويا و گرفت نيز خندهام حال عين در و خوردم جا
.شد اشتباهش متوجه نيز
كردم يادآوري را گذشته شب صبحانه ، روزهنگام آن فرداي
"ميشود خسته چشم و ميخواند دست حالا تا كي از":گفتم و
حرفششده متوجه خودش كه گفت او و خنده زير زديم دو هر
.بياورد رويم به نخواستهبود و بود
لذت عزيز دوست صميمتاين با همراه احترام از هميشه من
.ميبرم
نميخواهم نيمهراه رفيق
جلوي درست صدوچهارم قدم هم اين...و چهار سه ، دو ، يك ،
مفهومي برايم ساختمان پلاك هستم ، رسانهها مركز درب
.مييافتم قدمهايم شمارش با را مركز من.نداشت
شدم ، پياده پاكستان سرخيابان هميشه مثل هم صبح روز آن
هيچ كه خياباني افتادم ، راه به دوم كوچه سمت به زنان عصا
.بودم نديده را اولش كوچه وقت
دوان دوان كه پايي صداي كه بودم نرسيده سركوچه به هنوز
چند و كرد جلب را توجهم ميشد نزديك من به سر پشت از
ميروي؟ كجا ننه:گفت و گرفت را دستم پيرزني بعد ثانيه
و ميروم همانجا هم من خب:گفت دوم ، كوچه دادم جواب
:گفتم او به افتاد راه به سرعت به و كرد بلند را عصايم
بوي كه من.ندارم مشكلي و بلدم را مسيرم من متشكرم خانم
با او اما.كردم تشكر او از ميرسيد مشامم به دردسر
شروع شديم ، كوچه وارد.ميكشيد خود دنبال به مرا سماجت
صحبتهاي ميكردم سعي چهار سه ، دو ، يك ، شمردن ، به كردم
.نكند پرت را حواسم پيرزن
.ميكنم كار دانشجويي رفاه درصندوق كوچه همين توي من:گفت
مركز ميروم من دو و بيست يك ، و بيست ميروي؟ كجا تو
حتما بايد حالا:گفتم خود با خبرنگاري ، كلاس رسانهها ،
...و يك و سي بشمارم ، را بعد به سي از
بود ايستاده دري جلوي پيادهرو كنار كه مردي از پيرزن
جلوتر شنيد جواب و كجاست؟ رسانهها مركز غلام آقا:پرسيد
يا و پنجاه چهل ، بودم ، چند خدايا.كوچه دست همين برويد
.بود رفته در دستم از حساب شصت
به بايد آدم نميآيد ، خوش را خدا ننه:داد ادامه پيرزن
فهميدي ننه خب داد ، ادامه جلوتر كمي و كند كمك نيازمندها
و خداحافظ و رسيدم كه من جلو برو و بگير را راسته همين
در ناچار به هستم كوچه كجاي كه ماندم واج و هاج من
كوچه سر به ميكردم فكر راهم نيمه رفيق به حاليكه
...و چهار سه ، دو ، يك ، شمردم نو از و برگشتم
كباري راضيه
پوياست توانبخشي هنر ;خانواده با پيوند
شخصيت رشد و شكلگيري كانون مهمترين و اولين خانواده
و فرهنگ هيچ در كه است قاعدهاي اين ميشود ، محسوب كودك
ذات كه معصومي فرشته.نيست انكار و تحريف قابل آئيني
ميگيرد ، قرار والدين اختيار در سفيدي لوح همچون پاكش
ارائه او به كه آنچنان را بديها و خوبيها تا است آماده
با مواجهه در و بپذيرد كاستي و كم بيهيچ ميشود
.گيرد بهره خود آموختههاي از مجهولات از مملو آيندهاي
و بگذاريم احترام خواستههايش به كنيم ، محبت وي به اگر
همچون نفس به اتكا و امنيت احساس نمائيم ، همراهي را او
روشن وي نظر در را موفقيت به نيل مسيرهاي تابنده ، مشعلي
فرزند نتوانيم دليل هر به چنانچه اما ساخت ، خواهد
ورزيدن ، عشق بورزيم ، عشق او به و بپذيريم را دلبندمان
معلول كودكان.آموخت نخواهد را استقلال كسب كردن ، اعتماد
مادر ، و پدر انتظارات با كه گريبانند به دست شرايطي با
مغاير آنها پيرامون اجتماع كلي بهطور و برادر و خواهر
محو نميتوان را خلقت ارزنده محصول جهت هر به اما.است
به را خود تا داد فرصت او به و پذيرفت را او بايدنمود
حق از برخوردار انسانيست نيز او كه چرا برساند اثبات
وهله در معلول افراد جامعهپذيريكردن انتخاب و زيستن
كه مادري و پدر از.خانوادههاست آگاهسازي گرو در نخست
و دست افسردگي و ياس مهلكه در معلول ، فرزند داشتن بواسطه
صحيح شناخت كسب با تا داشت انتظار نميتوان ميزنند ، پا
خويش قابليتهاي درك جهت در را او كودك معلوليت به نسبت
افزايش زماني والدين رواني رخوت و ضعف.دهند ياري
عضو محدوديتهاي پذيرش در نيز فرزندان ساير كه مييابد
از ناشي مضاعف رنج.باشند مواجه دشواري با خانواده معلول
.بود خواهد معلول فرزند دوش بر ويژه به نيز ناآگاهي اين
اين نام ثبت از حتي خانوادهها دسته اين از بسياري
اجتناب توانبخشي مراكز و استثنايي مدارس در كودكان
اجتماعي و فكري قابليتهاي به اساسا كه چرا ميورزند ،
در كافي انگيزه فقدان.ندارند اعتمادي هيچگونه آنان
در مشكلات پيگيري جهت معلول دانشآموزان والدين اكثريت
پويا توانبخشي كه اينجاست.است همين از ناشي نيز مدارس
با را خانواده كه هنگامي.ميسازد نمايان را خويش هنر
روانشناختي مشاوره انجام نميگذارد ، تنها آلامش و رنجها
پوشش تحت مراكز در معلول فرزندان داراي خانوادههاي با
تنها حال به تا استثنايي پرورش و آموزش و بهزيستي سازمان
اهميت درك با كه است بوده والديني از دسته آن به منحصر
خويش فرزندان عاطفي و رواني ويژگيهاي خصوص در آگاهي كسب
مراجعه با و برداشته قدم راه اين در خودانگيخته بهطور
خويش مشكلات و مسائل توانبخشي و آموزشي مراكز به مستمر
فعاليتهاي جريان در و نهاده ميان در مربيان با را
است اين امر واقع اماگرفتهاند قرار بازپروري و تربيتي
داراي خانوادههاي از اندكي درصد تنها عده اين كه
نتايج وصف اين باميدهند تشكيل را معلول فرزندان
داراي افراد توانبخشي و پرورش و آموزش مربيان تلاشهاي
درس ساعات در و آموزشي مراكز در صرفا مختلف معلوليتهاي
و معلمان كار بخشي اثر آنكه حال داشت ، خواهد نمود
كه است آن به منوط تربيت و تعليم از حوزه اين متخصصان
و محبت و مهر از برخورداري سايه در بتوانند معلول كودكان
محيط در خود آموختههاي تكامل به آگاه والدين همياري
مداوم ارتباط گفتوگو ، و بحثورزند مبادرت خانواده
و آموزشي مراكز در كار به شاغل مشاوران و مربيان
با آنان ساختن آشنا و والدين با معلولان توانبخشي
و كودكان از دسته اين شخصيتي ويژگيهاي و قابليتها
و خانوادهها به معلولان موفق الگوهاي معرفي نوجوانان ،
و اولياء جمع در گفتوگو و سخنراني جهت آنها از دعوت
و آموزشي فعاليتهاي روند با والدين ساختن آشنا مربيان ،
آنان مستقيم حضور صورت به ميتواند معلول افراد توانبخشي
.گيرد صورت آموزشي فيلمهاي تهيه قالب در و درس كلاسهاي در
و مسئوليتها اين از بخشي ايفاي در خانوادهها تشويق حتي
همگي آموزشي مربيان مسئوليتهاي از پارهاي شدن عهدهدار
ميتوانند كه ميروند شمار به اقداماتي مهمترين جمله از
عملا را معلول فرزند داراي خانواده اعضاي ساير و والدين
نكنيم فراموش.دهند قرار توانبخشي پوياي و فعال مدار در
پويايي موجب آنچه و ماست وظيفه خانوادهها آگاهسازي كه
جسمي و فكري بازپروري فعاليتهاي بيشتر هرچه اثربخشي و
جهت در امر مسئولان و مربيان اهتمام بود ، خواهد معلولان
ساير و خانواده محيط در تلاشها اين نتايج پيگيري
شكل آنها در معلول فرد مناسبات كه است عرصههايي
.ميگيرند
روانشناسي ارشد كارشناس / حسيني خواجه علي
وكلاي كانون مديره هيات انتخابات
ميشود برگزار
اسفند دادگستري 16
مديره هيات انتخابات دوره بيستودومين:اجتماعي گروه
.ميشود برگزار ماه اسفند مركز 16 دادگستري وكلاي كانون
دادگستري وكلاي كانون رئيس كرمانيپور جندقي سيدمحمد
تقاضا محترم وكلاي از:افزود خبر اين اعلام با مركز
شهامت ، داراي كه نمايند انتخاب را مديرهاي هيات ميشود
وكلاي مشكلات حل به مصمم و وكالت امور به عالم و مديريت
.باشند تاثيرگذار بتوانند تا باشند دادگستري
در 16 راي اخذ محل:گفت مركز دادگستري وكلاي كانون رئيس
كانون ساختمان در بعدازظهر تا 8 صبح ساعت 8 از ماه اسفند
هيات تصميم براساس و بود خواهد مركز دادگستري وكلاي
صندوق دو راي اخذ امر در سهولت براي انتخابات بر نظارت
.شد خواهد ريخته آنها در ماخوذه آراي كه است شده پيشبيني
گرفتند انتشار مجوز نشريه 14
با دوشنبه روز مطبوعات بر نظارت هيات:اجتماعي گروه
و 2 ماهنامه ، 4 دوهفتهنامه هفتهنامه ، 2 انتشار 6
.كرد موافقت فصلنامه
مسئولي مدير و صاحبامتيازي به "راز" هفتهنامههاي
مدير و صاحبامتيازي به "جهان آئينه" ،"اسماعيلي داود"
به "ما سرزمين" ،"زينالديني محمودرضا" مسئولي
،"سيسخت موسايي ميثم" مديرمسئولي و صاحبامتيازي
مهدي" مسئولي مدير و امتيازي صاحب به "فوتباليستها"
و صاحبامتيازي به "زردكوه پژواك" و "عباسيراد
.كردند دريافت انتشار مجوز "بروجردي علي" مديرمسئولي
بررسي اعتياد از پيشگيري در خانواده نقش
شد
و شناسي آسيب همايش اولين:اسلامي جمهوري خبرگزاري
بر تاكيد با آموزان دانش مخدر مواد مصرف از پيشگيري
در دوشنبه روز خانواده فرهنگسراي در خانواده محوريت
.كرد بهكار آغاز فدك پارك
شهر پرورش و آموزش كل اداره مشاوره هسته مسئول
پيشگيري و آموزش بحث:گفت همايش دراين تهران
گذشته سال از2 آموزان دانش در مخدر مواد ازمصرف
.است شده آغاز جدي بصورت
برنامهريزيهاي منظور همين به:افزود تحريري عباس
دانشآموزان به اطلاعرساني و آموزش براساس اوليه
.است شده انجام آنان خانوادههاي و
توقيف رفع خواستار ديگر بار صنفي انجمن
شد
سينمايي نشريات
ارسال با روزنامهنگاران صنفي انجمن:اجتماعي گروه
خواستار ديگر بار قضائيه قوه رئيس براي سرگشاده نامهاي
پيرو:است آمده نامه اين در.شد نشريات اين توقيف رفع
توقيف رفع درخصوص مورخ 15/11/80 ر اص/شماره 1027/80 نامه
و نظر بهرغم داريد استحضار چنانكه سينمايي نشريات از
مذكور نشريات از توقيف رفع به نسبت جنابعالي دستور
نشريات اين و نيامده بهعمل اقدامي هيچگونه تاكنون
.انتشارند از ممنوع همچنان
برجسته حقوقدانان نظرات به توجه از درحاليكه متاسفانه
از شود ، مي خودداري نشريات ، توقيف قانوني وجاهت عدم در
با لذا.شود مي استنكاف نيز جنابعالي نظرات اجراي و توجه
انجمن مذكور ، نشريات كاركنان بلاتكليف وضعيت به عنايت
از توقيف رفع خواهان مجددا ايران روزنامهنگاران صنفي
.ميباشد "جهان سينما" و "فيلم گزارش" نشريات
دانشجويي نشريات جشنواره چهارمين آغاز
نشريات جشنواره چهارمين:اسلامي جمهوري خبرگزاري
به وابسته دانشگاههاي دانشجويي نشريات شركت با دانشجويي
تحقيقات علوم ، وزارت پزشكي ، آموزش و درمان بهداشت ، وزارت
.شد افتتاح دوشنبه صبح اسلامي آزاد دانشگاه و فناوري و
دكتر تهران پزشكي علوم دانشگاه عمومي روابط گزارش به
نشريه شركت 1200 اعلام با جشنواره اين دبير ضيايي وحيد
نسبت حاضر نشريات تعداد:گفت امسال جشنواره در دانشجويي
.است داشته افزايش گذشته 50درصد سال به
نشريات از اثر هزار چهار داوري اول مرحله:افزود وي
در نهايي داوري و است دانشجو داوران با شركتكننده
زرويي ابوالفضل آقايان با كاريكاتور و طنز بخشهاي
مطبوعات بخش در و شكيبا شهرام و كوثر نيكآهنگ نصرآبادي ،
در و بيات صديقي ، شكرخواه ، گرانپايه ، فرقاني ، آقايان با
خواهد اساتيد و صاحبنظران از تن چند با نيز ديگر بخشهاي
.بود
اجتماعي - فرهنگي كوتاه اخبار
قانون دهم اصل تحقق هدف با "سبز خانواده" جشنواره *
از 18 خانواده نهاد تحكيم زمينههاي به دستيابي و اساسي
مشاركت و خانواده فرهنگسراي توسط ماه سه مدت به اسفند
.ميشود برگزار غيردولتي و دولتي مدني نهادهاي
گوي و گفت بينالمللي مركز مستقيم مشاركت با جشنواره اين
امور مركز تهران ، شهرداري هنري -فرهنگي سازمان تمدنها ،
و كودكان فكري پرورش كانون رياستجمهوري ، زنان مشاركت
.ميشود برگزار مخدر مواد با مبارزه ستاد و نوجوانان
آثار از "ائتلاف چهل" عنوان با نقاشي نمايشگاه*
بازديد 3 ساعت.برپاست سبز نگارخانه در صادقي علياكبر
پارك مقابل - وليعصر خيابان اسفند ، تا 28 بعدازظهر الي 7
.تلفن8551675 شماره 1068 ، ساعي ،
فردا و امروز ذينوري عطاءالله آثار از نقاشي نمايشگاه *
.بعدازظهر الي 8 بازديد 5 ساعت.برپاست شبنم گالري در
پ ، .اسآ برج خيابان 64 ، انتهاي كردستان ، بزرگراه:نشاني
.تلفن8035985 - واحد 418
فرهنگسراي در مرزبان هادي كارگرداني به "ميرعشق" تئاتر *
شهيد تالار در ماه اسفند پايان تا همهروزه "بهمن" ورزش
با تئاتر اين.ميرود صحنه روي به علاقهمندان براي آويني
فرزانه ،(كارگردان مشاور) دژاكام امير همياري و كمك
(صحنه طراح) ميرفخرائي مجيد ،(موزون حركات طراح) كابلي
موسيقي) فولادي جهانسوز و (لباس طراح) خوشنويسان بهينه
از ميتوانند دانشآموزان و دانشجويان.ميشود اجرا (متن
.تلفن5311636.كنند استفاده نيمبها بليت
صنفي انجمن در علمي سخنرانيهاي سلسله ادامه در *
مدرنيته" هفته اين سخنراني موضوع روزنامهنگاران ،
عضو جلائيپور حميدرضا توسط كه است "رسانهها و راديكال
و نويسنده مطبوعات ، آزادي از دفاع انجمن مركزي شوراي
چهارشنبه 15 سخنراني اين.ميشود برگزار دانشگاه استاد
برگزار صنفي انجمن محل در الي 13 ساعت 11 از اسفند
.ميگردد
|