سرودهاي كتاب گردآورنده از جمهوري رئيس
كرد سپاسگزاري جهان كشورهاي ملي
آموزگار باشد او هم نيكي به
است؟ چگونه معلمان از تقدير شيوه بهترين
از ناشر و 600 ايراني ناشر حضور 1800 با
نمايشگاه پانزدهمين جهان كشور 37
مييابد گشايش فردا تهران كتاب بينالمللي
خشونت عدم مروجان به يونسكو جايزه
راهاندازي كشور در سنجش موزه نخستين
ميشود
كشور در ديداري و شنيداري كتابخانههاي
ميشود راهاندازي
معلمان مديون را خود موفقيت نظام مسئولان
هستند فداكار
ميراث هفته و موزه جهاني روز برنامههاي
شد اعلام فرهنگي
تهران در مدرسهساز بانوان همايش نخستين
ميشود برگزار
ارزشيابي نظام:پرورش و آموزش وزير معاون
ميكند تغيير ابتدايي مدارس
سرودهاي كتاب گردآورنده از جمهوري رئيس
كرد سپاسگزاري جهان كشورهاي ملي
كتاب گردآورنده آزاده پويان از نامهاي پينوشت در جمهوري رئيس:فرهنگي علمي گروه
.كرد سپاسگزاري و تشكر "جهان كشورهاي ملي سرودهاي"
دانشگاه موسيقي كارشناسي رشته دانشجوي آزاده پويان توسط جهان كشورهاي ملي سرودهاي كتاب
.است شده منتشر سمنان استان دانشگاهي جهاد بوسيله و شده آوانگاري و تدوين گردآوري ، هنر ،
همراه به عالي جناب نامه:نوشت آزاده پويان به خطاب نامهاي در جمهوري رئيس دفتر رئيس
رسيد ، جمهوري محترم رياست استحضار به و واصل "جهان كشورهاي ملي سرودهاي" كتاب جلد يك
هديه من به را كتابي كه سپاسگزارم آزاده پويان آقاي جناب از":فرمودند پينوشت
براي محبت و عدالت و صلح به دلبستگيشان هم و ايشان هنر و دانش نشانگر هم كه فرمودهاند
و اثر اين از تمدنها گفتوگوي بينالمللي مركز اميدوارم باشند ، موفق اميدوارم.است همه
".كند استفاده بيشتر عزيز اين توان نيز
آموزگار باشد او هم نيكي به
(ارديبهشت تا 18 12) معلم مقام بزرگداشت هفته آستانه در
.است راحتي كار تهران بهخصوص بزرگ شهرهاي خيابانهاي در گذار و گشت نوروز ، تعطيل روزهاي
حجم زيرا ميشود ، كاسته شهري ترافيك از هستند ، نيمهفعال مدارس كه هم تابستان در حتي
حضور.است ايشان اولياي و دانشآموزان به مربوط شهري درون آمد و رفت از قابلتوجهي
صحبت يكديگر با مدرسه تعطيلي از قبل و شروع از پس ساعاتي دبستانها ، جلوي كه اوليايي
تشكيل مادران را آنها اغلب كه اولياء مواقعي ، چنين در.ميكند توجه جلب هميشه ميكنند ،
صحبت يكديگر با مدرسه تكاليف و معلمان عكسالعمل خود ، فرزند رفتارهاي مورد در ميدهند ،
است ، باشكوه برايشان چنان فرزندشان ، رفتن مدرسه به اول روزهاي اولياء از برخي.ميكنند
ضمن مشتاق ، چشماني با اولياء اغلب.ميكنند ثبت خود براي فيلم و عكس با آنرا خاطره كه
ساعات طول در نوگلهايشان تا ميخواهند ايشان از مدرسه ، كاركنان ساير و معلم با صحبت
به اولياء براي چيز هيچ و باشند بهرهمند كامل آرامش و امنيت سلامت ، از مدرسه ، در حضور
و بروند ميخواهند كه جايي گرفته ، كودكشان كه جايزهاي فرزندشان ، با معلم رفتار اندازه
را مدرسه مادران ، كه و پدران تمامي بين است مشتركي حس حس ، اين.نيست مهم امتحان نتيجه
و تحصيلي دوره به بسته و ميدانند خود فرزند بالندگي و رشد براي مناسبي جايگاه و بستر
و شدت داراي اولياء ، سكونت محل جغرافيايي و اقتصادي اجتماعي ، فرهنگي ، سطح و فرزند جنسيت
و گچ و اتاق چند با ساختماني تداعيكننده تنها مدرسه ، واژه صورت هر در اما.است ضعف
.ميگيرد جان معلم كلام و حضور با مدرسه بلكه نيست نيمكت و ميز و تخته
روز تابستان ، 13 تعطيلات روز سال ، 93 روز از 365 كه فهميد ميتوان سرانگشتي حساب يك با
روز حدود 200 بنابراين.ميشود سپري تعطيلات و جمعهها به روز حدود 60 و نوروزي تعطيلات
ارتباط خود معلمان با و ميشوند حاضر درس كلاس سر رفته ، مدرسه به دانشآموزان سال از
كه كسي تنها همكلاسي و خانواده بهجز.است چشمگيري رقم سال در روز ميكنند2000 برقرار
او از كند ، صحبت او با ببيند ، خود كنار در را او سال طول در بار دانشآموز 200 است ممكن
معلم.است معلم دهد ، قرار خود سرمشق را رفتارهايش و برود گردش به او با كند ، سئوال
طول در دانشآموز است غيرممكن.اوست زندگي از بخشي دانشآموز با مداوم ارتباط بهدليل
كوچكترين اجازه هرگز والدين.كند سپري خود اول درجه اقوام كنار در حتي را روز سال 200
مسئله اين به معلمان مورد در ولي نميدهند ، هيچكس به خود فرزند عليه را تشري و تنبيه
گذراندن با كه معلماني تحصيلي ، سطوح تمامي درمينگرند تربيتي رويكردي و اغماض ديده با
گرفته كار به دانشآموزان به آموزش براي تدريس روش و روانشناسي آموزشي ، مختلف دورههاي
به داشته ، وجود ايشان آموزش در كه ضعفهايي و قوت و فردي تفاوتهاي به باتوجه شدهاند ،
هستند جوانان و نوجوانان و كودكان به تدريس براي افراد شرايطترين واجد از بخشي حال هر
.تاثيرگذارند آنها شخصيت و روحيات شكلگيري در دانشآموزان ، با مستمر ارتباط بهواسطه و
باشد ، برخوردار بيشتري گذشت از دانشآموز با خود برخوردهاي در معلم هرچقدر بنابراين
و سهو رفتارهاي به نسبت واكنش در معلم هرچه و بود خواهد اعتمادبهنفستر با دانشآموز
خواهد بيشتري نفس عزت احساس او دهد ، نشان بزرگواري خود از دانشآموزان شيطنتآميز و عمد
بسياري و روز دانش به آشنايي انتقادپذيري ، خوشخلقي ، نظم ، صبوري ، ترتيب همين به و كرد
بر مستقيمي و بلافصل نتيجه ميرود ، انتظار معلمان از همواره كه ديگري مثبت خصوصيات از
از را كودك ميتواند بد معلم برعكس و داشت خواهد دانشآموز يعني او كاري ماده روي
يك از كه عواملي سلسله اما.بگذارد او بر عاطفي سوء تاثيرهاي حتي و كند بيزار آموختن
اگرچه.است محيطي عوامل از بسياري ارثي ، عوامل كنار در ميسازد ، بد يا خوب معلم معلم ،
و دخل امكان كه آنچه ولي نشده ، ثابت ديگري بر عامل دو اين از هيچكدام برتري هيچگاه
هر همچون را معلم يك پيراموناست محيطي عوامل دارد ، وجود آن در تحول و تغيير و تصرف
آنها به نپرداختن يا پرداختن كه فراگرفته نيازها و تمايلات يكسري جامعه ، از ديگري عضو
معلمي شغل سابقه قطعا.ميگذارد تاثير او عادات و رفتار و خوي و خلق بر زندگي ، در
به علم با گذاشته ، قدم راه اين به كه هركس و نيست مالي ممتاز موقعيت نشاندهنده هيچگاه
انتظار در ولي كرده ، شروع شغل اين پيرامون مشكلات از صحيحي درك بدون غالبا و موضوع اين
از كمكم جامعه اجتماعي ، تحولات دنبال به و اخير سالهاي در.حداقلهاست آوردن بهدست
قدم نيز مادي نيازهاي به توجه سمت به و گرفت فاصله جنگ و انقلاب زمان آرماني شعارهاي
قشر اين ميدانند ، سازندگي دوران اجتنابناپذير پيامدهاي از آنرا برخي اگرچه كه برداشت
به نسبت زندگيشان سطح تفاوت چرايي مورد در پيش از بيش را خانوادههايشان و ميليوني
برخي با خود طبقاتي اختلاف از ناشي رنجش نميتوانند معلمان.برد فرو فكر به ديگران
دلايل به شغل اين حرمت كه رسيده جايي به كار و بگيرند ناديده را متمولشان شاگردان
در پردهپوشي با ميكنند سعي مسئولين از برخي اگر اما.است رفته سئوال زير اقتصادي
دريافتي حقوق بودن پايين علت و بگويند سخن معلمان كار ساعات ميزان بودن كم از لفافه ،
نيست بد كنند ، توجيه كردن كار هفته در ساعت و 24 نوروزي و تابستاني تعطيلات در را ايشان
بيندازند كشورها ساير در معلمان وضعيت به نگاهي همفكرانشان و خود براي مسئله تبيين براي
كه مطلب اين به علم با قانونگذار.باشند قانونگذار توسط آن تصويب علت پي در بعد و
جهان در آنچه تمام نيست قرار و است برخوردار بسياري شتاب و سرعت از آگاهي ، و دانش جريان
اذهان در توضيح و تعميق نيازمند بلكه شود ، گنجانده درسي كتابهاي معدود در ميگذرد ، علم
معلمان براي دولت كاركنان ساير از بيش تعطيلاتي امكان است ، مربيان توسط دانشآموزان
نوآموزي و بازآموزي صرف را فراغت اوقات از بخشي بتواند معلم آن قبل از تا كرده فراهم
در بازاري ، كتابهاي از استفاده و گفتن جزوه و گي روزمره بهجاي محل اين از و كند خود
.شود حاضر درس كلاس سر آموزشي مدير و خلاق انسان يك هيات
سخنرانيهاي دوره امروزه است؟ كدام معلمان انگيزه افزايش و اعتماد جلب راهكارهاي اما
بيستم قرن روزنامه خوانندگان از كه عشقي ميرزاده قول به و شده سپري هيجان و پرشور
نويسنده از تمجيد و تعريف در شاه سنگ من يك وزن به مقالاتي فرستادن جاي به ميخواهد
تا هستند عملي رفتارهاي منتظر هم معلمان ،(1)كنند ارسال آبونمان بابت پولي روزنامه ،
در معلمان صنفي اعتراضات كه است خوشوقتي مايه گفت ميتوان.ببينند آنرا عيني نمود
و كرده انتخاب خود دولت براي را پاسخگو دولت عنوان جمهوري ، رياست كه رويداده دورهاي
به و شد تشكيل عاليرتبه كميته معلمان ، اعتراض جرقههاي اولين بروز از پس ترتيب اين به
اقدامات اين گرچه.است تحسين قابل اول قدم بهعنوان كه زد دست عملي و اقداماتيواقعي
بهعنوان.شود پرداخته خواستهها اين به جديتر و پيش از بيش بايستي و نيست كافي لازم ،
نشان خود از خدمت ضمن آموزش دورههاي در تحصيل براي كه علاقهاي عليرغم معلمان مثال
اين.ميشوند مواجه فرهنگيان كنكور در نشدن پذيرفته و كلاسها اين محدوديت با ميدهند
تعداد تا كرده طراحي را نور پيام دانشگاه در فراگير سيستم عالي ، آموزش كه است حالي در
بنابراين.شوند بهرهمند دانشگاهي آموزش از محدوديت ، و كنكور بدون مندان علاقه از زيادي
براي چندگانه اهداف با و فرهنگيان خدمت ضمن آموزش قالب در را راهحلي چنين ميتوان
.ديد تدارك معلمان
فرهنگيان تكميلي و درماني بيمه.باشد فرهنگيان درماني بيمه اصلاح در ميتواند بعدي قدم
پرورش و آموزش وزارت چرا نيست مشخص و است برخوردار پاييني تعهد ميزان از و بوده ضعيف
بيمه با را تكميلي بيمه و ايران بيمه با را حوادث بيمه بيمه ، يك با قرارداد بستن بهجاي
يك وجود با شركت ، دو اين از يكي به آوردن روي صورت در درحاليكه.است بسته قرارداد دانا
.شود تسهيلات حداكثر مشمول ميتوانست دانشآموز نفر ميليون و 18 پرسنل نفر ميليون
شغل اين شان و احترام رعايت معلم ، از قدرداني براي اقدامي هرگونه در اساسي نكته اما
:ميفرمايد فردوسي كه چنان.است الهي امري بهعنوان
آموختند دانش تو ز بزرگان
برافروختند گيتي تيره تو به
روزگار آفريننده او هم
آموزگار باشد او هم نيكي به
معلم هفته روزهاي در خود ، فرزندان به قدرشناسي آموزش بهمنظور كه والدين حتي بنابراين
يشكر لم من" شريفه كلام از تمكين به تا ميفرستند كلاس سر به گل شاخههاي با را آنها
قدرشناسي كه ميدانند بهخوبي باشند ، معلمان زحمات سپاسگزار ،"الخالق يشكر لم المخلوق
.است پروردگار شكرگزاري زحمتكشان ، زحمات از
تهران منطقه 16 راهنمايي مدارس دبير حيدري ، محرم
:پانوشت
شماره3 لوح مجله -1
است؟ چگونه معلمان از تقدير شيوه بهترين
پاياني بخش - نميگنجد بخشنامه قالب در نمونه معلم انتخاب
ما مدارس از درصد چند واقعا كه ميگذاريم ذيربط كارشناسان و مسئولين برعهده را قضاوت
اداره هستند ، كاري حيطه در نوآوري به معتقد كه پويا و اثربخش و توانمند مديريت پايه بر
.ميكنند ايفا ما مدارس اداره در را سهمي چه ايستا ، و سنتي و كماثر مديريت و ميشوند
نقش عدم به ميتوان است شده سپرده فراموشي به دستورالعمل اين در كه ديگري موارد از
كه مواردي وجود همچنين.كرد اشاره درس كلاس اصلي اركان از يكي عنوان به دانشآموزان
دانشآموزي.انگاشت ناديده نميتوان نيز را نميگنجد بخشنامه قالب در آنها از هيچكدام
به بايد اول كه ميخواهد خود اولياي از زاري و گريه با نو ، سال حلول بعداز لحظه چند كه
بيماري علت به كه دانشآموزي ديگران ، و فاميل به بعد و بگوييد تبريك را نو سال آموزگارم
خواب به آرامش و رضايت با او حال بهبودي از اطلاع از پس و بوده گريزان خواب از معلمش
تعطيلات در را مقدس مشهد به خود سفر جريان زايدالوصفي شادي با كه دانشآموزي ميرود ،
امام حضرت حرم در من آموزگارم ، كه ميدارد اظهار پاكي و صداقت با و ميكند بيان نوروزي
خانه پرسان پرسان سال ، ساليان گذشت از پس كه دانشآموزي كردم ، دعا شما به اول (ع)رضا
و بهترين يا و كند دعوت عروسياش جشن به را او تا ميكند پيدا را ديروزش آموزگار
و امروز دانشآموزان عشق از آكنده و رضايت لبخند كه خودم معلمي دوران هديه پربهاترين
ديگر مشابه بسيار موارد و موارد اين كجاي است ، ديروزم آموزان دانش دوباره سلام گرم آواي
بخواهيم اگر كه بقبولانيم خود به كه است خوب چه ميگنجد؟ بخشنامه و دستورالعمل قالب در
سراغ به بايد كنيم ، پيدا را نادري گوهرهاي حقيقي ، و مخلص معلمان ژرف و بيكران درياي از
خانه دلها كنج در نمونه معلم چون برويم ، امروز و ديروز دانشآموزان پاك عاشقو دلهاي
.نميگنجد بخشنامه قالب در و دارد
نيز ديگري راهكارهاي كه ميبريم پي بنگريم ، موضوع به ديگري دريچه از بخواهيم اگر حال
.شود محسوب معلمين زحمات از تقدير نوعي به تواند مي يافتن تحقق صورت در كه دارد وجود
نظام بهويژه سازندگي ، مهم عرصههاي در را مسئولان و مديران انتخاب بتوانيم بايد -
.نماييم ضابطهمندتر پيش از بيش آموزشيمان
نمونه بهعنوان و شده جويا نيز را معلمين نظرات كلان ، تصميمگيريهاي در بتوانيم بايد -
استفادهو كمال نيز معلمان نمايندگان نظريات از پرورش و آموزش عالي شوراي در مثلا
.ببريم را بهره
.بخشيم تحقق آموزشي نظام در را محوري مدرسه بتوانيم بايد -
آنها و داده نجات كاذب چندپيشگي از را معلمان مناسب ، رفاهي اقدامات با بتوانيم بايد -
.دهيم آشتي است معلمي هنر بهينه تداوم لازمه كه تحقيق و مطالعه با را
نوين شيوههاي و يافتهها با را معلمان كارآمد ، دورههاي تشكيل با بتوانيم بايد -
.سازيم آشنا يادگيري -ياددهي فرايند
آنها استخدامي شرايط و معلمان فرزندان تحصيل ادامه براي را امتيازاتي بتوانيم بايد -
.بياوريم فراهم
است قرار اگر كه شوند واقف آنها كه برسانيم حدي به را جامعه فرهنگ بتوانيم بايد -
توسط مراسم اين كه است آن پسنديدهتر شود ، داده ترتيب معلمان از تقدير در مراسمي
.شود برگزار پرورش و آموزش خود از غير به نهادهايي
.كنيم ترويج ابعاد تمامي در گستردهتر ، صورت به را شايستهسالاري فرهنگ بتوانيم بايد -
سرزمين ، اين پيداي گنجهاي بازنشسته ، معلمان كه بياوريم فراهم را مقدماتي بتوانيم بايد -
نسل روي به را خود راهگشاي و سازنده تجربيات دنياي دريچه گذشته ، اعتبار حفظ ضمن بتوانند
و معرفت و علم درياي اين از وجه بهترين به بوم و مرز اين آيندهسازان و بگشايند جديد
.بگيرند توشه ره صداقت
تشكلي ايجاد براي را راه و بخشيم شدت را پرورش و آموزش در اصلاحات نسيم وزش سرعت بايد -
مراتب بهترين كه است وقت آن و سازيم هموار كند ، دفاع معلمان حقوق و حق از بتواند كه
.آوردهايم بهعمل معلمان از را قدرداني و تقدير
سلماس مدارس اول پايه آموزگار مباركي ، احمد
از ناشر و 600 ايراني ناشر حضور 1800 با
نمايشگاه پانزدهمين جهان كشور 37
مييابد گشايش فردا تهران كتاب
بينالمللي
با مراسمي طي فردا عصر تهران كتاب بينالمللي نمايشگاه پانزدهمين:علميفرهنگي گروه
تهران بينالمللي نمايشگاههاي دائمي محل در كشور فرهنگي و سياسي شخصيتهاي از جمعي حضور
.مييابد گشايش
از 37 ناشر و 600 ايراني ناشر حضور 1800 با تهران كتاب بينالمللي نمايشگاه پانزدهمين
.كرد خواهد آغاز را خود كار خارجي كشور
تاريخ ، سياست ، هنر ، فلسفه ، ادبيات ، چون موضوعهايي در كتاب هزار ايراني 75 ناشران بخش در
.ميگيرد قرار فروش و نمايش معرض در اقتصاد ، دين ،
و كودكان سني مقطع ويژه كتاب عنوان هزار هشت نيز نوجوان و كودك ناشر همچنين 120
.كرد خواهند عرضه كتاب نمايشگاه در را نوجوانان
.است برپا بعدازظهر تا 7 صبح ساعت 9 از ارديبهشت تا 20 تهران كتاب نمايشگاه
خشونت عدم مروجان به يونسكو جايزه
علمي تربيتي ، سازمان:ميرساند اطلاع به ايران در يونسكو ملي كميسيون:علميفرهنگي گروه
هنر ، علوم ، زمينههاي در موثر فعاليتهاي گراميداشت بهمنظور "يونسكو" متحد ملل فرهنگي و
.ميكند اعطاء جايزه خشونت عدم و بردباري مروجان به ارتباطات و فرهنگ
ميشود اعطاء سازمانهايي و موسسات افراد ، به جايزه اين يونسكو ، عمومي روابط گزارش به
اعضاي.كردهاند ايفا شايستهاي و موثر نقش خشونت عدم و بردباري ترويج زمينه در كه
دادهاند دست از خشونت عدم با مبارزه راه در را خود زندگي كه انديشمنداني خانوادههاي
.است دلار جايزه 000/40 اين مبلغ.باشند فوق جايزه نامزد ميتوانند نيز
موثر سهمي بودن دارا آن ، اثربخشي و نتايج ارزيابي براي فعاليت تداوم گزارش ، اين براساس
خشونت ، عدم و بردباري زمينه در متحد ملل سازمان و يونسكو بنيادي اهداف به دستيابي در
جمله مشابه ، از فعاليتهاي انجام براي انگيزه ايجاد بهمنظور اقدامات بودن ابتكاري
.است جايزه اين اهداي در توجه مورد معيارهاي
راهاندازي كشور در سنجش موزه نخستين
ميشود
ترازو ، وزنههاي ترازو ، ساعت ، انواع ارائه با كشور سنجش موزه نخستين:فرهنگي علمي گروه
در اسلامي دوره بويژه تاريخي دورههاي به متعلق قديمي اسطرلابهاي مايعات ، سنجش ظروف
.ميشود افتتاح تبريز
به متعلق سلماسي خانه كاربري تغيير با و موزه جهاني روزه برگزاري با همزمان موزه اين
قرار كشور موزههاي فهرست در ميشود محسوب تبريز شهر تاريخي بناهاي از كه قاجار دوره
.گرفت خواهد
و امام خيابان در كه سلماسي خانه كشور ، فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
بنا تبريز قديم خانوادههاي از سلماسي خانواده توسط شده واقع تبريز فرهنگي-تاريخي بافت
.است قاجار حكومت اوايل به متعلق و شده
(نشيمن) طنبي حوضخانه ، ورودي راهرو ، هشتي ، آجري ، و گچي كاربندي با سردر شامل سلماسي خانه
باغچه و حياط آبانبار ، غربي ، و شرقي اضلاع در جانبي طنبيهاي و شمال در بزرگ سهدري
.است
كشور در ديداري و شنيداري كتابخانههاي
ميشود راهاندازي
كتابخانههاي راهاندازي از عمومي كتابخانههاي امناي هيات دبيركل:فرهنگي علمي گروه
.داد خبر كشور در ديداري و شنيداري
چارچوب در طرح اين:افزود يزد استان كتابداران همايش نخستين در يكشنبه روز معينفر مهدي
اجرا جامعه در كتابخواني فرهنگ بالابردن و مطالعه به جوانان تشويق خدمات ، كيفيت افزايش
سيدي ، قالب در كتابها برخي در موجود اطلاعات طرح ، اين اجراي در:كرد اعلام وي.ميشود
و كتابخانه كردن رايانهاي وي.ميشود داده امانت عضويت كارت ارائه با فيلم و ويدئو نوار
برنامهها ديگر از را ساماندهي طرح اجراي و اطلاعرساني جهاني شبكه خدمات به آن تجهيز
.كرد ذكر عمومي كتابخانههاي در
اعضا كارت ، اين از استفاده با و ميشود اجرا كتابخانهها در ايران ملي كارت طرح:گفت وي
.دهند تحويل ديگري محل در و دريافت را كتاب ميتوانند
معلمان مديون را خود موفقيت نظام مسئولان
هستند فداكار
مديون را خود توفيقات كه آورند ياد به بايد نظام مسئولان و كارگزاران:فرهنگي علمي گروه
.گيرند نظر در را آنان معيشت بهبود و حال رفاه همواره بايد و هستند فداكار معلمان
محمدرضا پرورش و آموزش وزارت تربيتي امور و عمومي آموزش معاونت عمومي روابط گزارش به
و آموزشي برنامههاي پيشرفت و تحقق:گفت مطلب اين بيان با معاونت اين مشاور كاظمي ، شريف
و دلسوز معلمان ديدگاههاي نظرگرفتن در با دانشآموزان ، تحصيلي بنيانهاي تقويت پرورشي ،
.است امكانپذير شايسته
ميراث هفته و موزه جهاني روز برنامههاي
شد اعلام فرهنگي
موزه جهاني روز و فرهنگي ميراث هفته در فرهنگي رويداد از 200 بيش:فرهنگي علمي گروه
.است شده ديده تدارك كشور سراسر فرهنگي مراكز در ها
فرهنگي ميراث هفته از روز نخستين و موزه جهاني روز با مصادف ماه ارديبهشت 28
.است
جاري سال موزههادر جهاني روز اصلي موضوع موزهها ، جهاني شوراي مناسبت ، همين به
.است كرده تاكيد كشورها ملي شناسي هويت بر و اعلام "جهانيشدن و موزهها"را
روز كشور فرهنگي ميراث سازمان آموزش و معرفي معاون "طباطبايي محيط سيداحمد"
گالري ، به20 نزديك فرهنگي ، ميراث هفته در:گفت جمعخبرنگاران در يكشنبه
در آنها همه مورد ، يك بجز كه مييابد گشايش كشور سراسر در موزه و نمايشگاه
.دارند قرار شهرستانها
با همراه كه ميشود برگزار شيراز در امسال موزه جهاني روز رسمي مراسم:افزود وي
همچنين.بود خواهد شهر اين در محلي جشنوارههاي برپايي و جديد موزه چهار افتتاح
.ميشود برپا تختجمشيد تاريخي بناي موزه در نمايشگاههايي
كشور سراسر در هفته اين در كه نيز متعددي اختصاصي نمايشگاههاي در:كرد تصريح وي
نمايشگاه.آمد درخواهد نمايش به اسناد و تاريخي هنري ، آثار ميشود ، برگزار
جمله از تاشچيان لئون استاد آثار نمايشگاه و سعدآباد موزه در زرتشتيان مردمشناسي
برنامهها ، اين با همزمان:كرد خاطرنشان طباطبايي محيط.است برنامهها اين
دومين بم ، قديم ارگ در محلي بازيهاي جشنواره كه ميشود برگزار نيز جشنوارههايي
جشنواره و فرهنگي ميراث مستند سينماي جشنواره كاشان ، قمصر گلاب و گل جشنواره
.است آنها جمله از فردوسي روز بزرگداشت
تهران در مدرسهساز بانوان همايش نخستين
ميشود برگزار
مركز در ماه خرداد اول كشور ساز مدرسه بانوان همايش اولين:فرهنگي علمي گروه
.ميشود برگزار نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون هنري آفرينشهاي
مركزيسازمان دفتر در يكشنبه روز كشور مدرسهساز خير بانوان پشتيباني ستاد مسئول
مدرسه بانوان ستاد با جامعه كردن آشنا هدف با همايش اين:گفت مدارس نوسازي
و حفظ در ترغيب و تشويق و علمي و فرهنگي ابعاد گسترش براي آموزشي فضاي توسعه ساز ،
.ميشود برگزار مدارس از نگهداري
خانهدوم به مادران دادن توجه همايش ، اين اهداف ديگر از:افزود نيزاري خديجه
جامعه ايثاردر متعالي فرهنگ ايجاد و مدرسهسازي امر به بانوان تشويق فرزندان ،
در زن نمايندگان وپرورش ، آموزش وزير حضور با همايش اين:كرد خاطرنشان وي.است
بانوان پشتيباني ستاد.ميشود برگزار دولت هيات اعضاي از برخي و اسلامي شوراي مجلس
تجهيز و توسعه نوسازي ، سازمان رياست دعوت به سال 78 ماه بهمن در مدرسهساز خير
.كرد كار به شروع مدرسهساز نيكوكار بانوان از جمعي همت به و مدارس
ارزشيابي نظام:پرورش و آموزش وزير معاون
ميكند تغيير ابتدايي مدارس
:گفت پرورش و آموزش وزارت تربيتي امور و عمومي آموزش معاون:علميفرهنگي گروه
آينده ماه چهار ظرف معاونت ، اين به پرورش و آموزش عالي شوراي اعلام براساس
.ميكند تغيير كشور در ابتدايي سوم تا اول پايههاي ارزشيابي نظام
مناطق و نواحي ادارات ، آموزشي معاونين گردهمايي در يكشنبه روز موسوي سيدمختار دكتر
معلم گزارش تصميم اين براساس:افزود اصفهان استان پرورش و آموزش سازمان
تصميمگيري اساس گزارش اين و ميگيرد قرار ارزشيابي محاسبه مبناي امتحان بهجاي
.بود خواهد طرح مشمول دانشآموزان براي بالا مقاطع در معلم آموزشي
فرايندمدار و كيفي بهصورت ارزشيابي ملاك سيستم ، اين اجراي با:گفت موسوي
.آمد درخواهد
قابل كشور ابتدايي مدارس در تحصيلي 8281 سال ابتداي از ساختار تغيير اين:گفت وي
.اجراست
براساس:گفت همچنين پرورش و آموزش وزارت تربيتي امور و عمومي آموزش معاون
ملي ارزشيابي جايگزيني تربيتي ، امور و عمومي آموزش معاونت شورا ، اين ديگر تصميم
بررسي مورد نيز را ابتدايي آموزش دوره در نهايي امتحان بهجاي استاندارد و جامع
.داد خواهد قرار
براي تصميمگيري بهجاي كه بوده اين پرورش و آموزش مشكلات از يكي:گفت وي
.است ميداده انجام مقطعي تصميمگيري آينده ،
|