هاليوود پايان با كن آغاز
فرانسه جنوب در ملي سينماي ناتمام تعريف
هفته نگاه
21-لينچ زبان از لينچ
هاليوود پايان با كن آغاز
فرانسه در امروز كن سينمايي جشنواره دوره پنجمين و پنجاه:هنري گروه آزرم ، محسن
به "ژاكوب ژيل" به متعلق آرشيوي و كوتاه فيلمي افتتاحيه مراسم در.ميشود افتتاح
را سينمايي جشنواره مهمترين تحول سير دقيقه شش و بيست در كه آمد خواهد در نمايش
.است "جشنواره داستانهاي" ،"ژاكوب" فيلم نام.ميگيرد بر در تا 2001 از 1946
.است "هاليوود پايان" نام به "آلن وودي" ساخته تازهترين ،"كن" افتتاحيه فيلم
خود آن از را طلا نخل پيش دوره در "مالهالند جاده" آخرش فيلم كه "لينچ ديويد"
"اسكورسيزي مارتين".دارد عهده به را مسابقه بخش داوران هيات رياست بود كرده
سينه" و كوتاه فيلمهاي بخش داوران هيات رئيس نيز آمريكا سينماي نام صاحب كارگردان
هشتاد سينماگر "رنه آلن" سينماي "پوزيتيف" نشريه و جشنواره امسال.است "فونداسيون
مهمانان و داوران ميان در آمريكايي سينماگران حضور.مينهند ارج را فرانسوي ساله
ساندرا" ،"ديمن مت" ،"دياز كامرون" ،"كاپريو دي لئوناردو".است توجه جالب شدت به
.ميشوند ديده مهمانان ميان در كه هستند نامهايي "باندراس آنتونيو" و "بولاك
شده نصب و عظيم پردهاي با "ماسهاي سالن" در باز فضاي عمومي نمايشهاي است قرار
،"طلايي دوربين" جايزه سالگرد بيستوپنجمين مناسبت به همچنين.شود برگزار آب در
متشكل داوري هيات يك "منتقدان هفته" و "كارگردانان هفته دو" كنار در كن جشنواره
رسمي مسابقه بخش دراست برگزيده دوره اين براي را قبل دورههاي برندگان از
فيلم نيز 21 "نگاه نوعي" بخش در.ميآيند در نمايش به كشور از 15 فيلم جشنواره 21
سينماي به امسال جشنوار در حضور درخشانترين شايدشدهاند انتخاب كشور از 17
"نگاه نوعي" بخش در فيلم يك و مسابقه بخش در فيلم كه 3 باشد داشته تعلق انگلستان
و فيلمها تنوع.است مسابقه بخش در فيلمي صاحب نيز "سوريه" بار اولين براي.دارد
گفتوگويي در تا داشته آن بر را "فرمو يري تي" جشنواره هنري مدير سازان ، فيلم
انتخاب فيلمهاي ميشد تصور آن موجب به كه را قاعدهاي ميخواستيم ما":كند اعلام
ميتوان مسابقه بخش فيلمهاي ميان از".بشكنيم را باشند جدي و غمانگيز بايد شده
/ مور مايكل) "كلمباين براي بولينگ" ،(آمريكا / اندرسن تامس پل) "عشق كلافه" به
/ كراننبرگ ديويد) "عنكبوت" ،(فرانسه / آسايا اوليويه) "عشق دوستدار" ،(آمريكا
(ايران / كيارستمي عباس) "ده" ،(فنلاند / كوريسماكي آكي) "گذشته بدون مرد" ،(آمريكا
،(انگلستان / لوچ كن) "شيرين شانزده" ،(انگلستان / لي مايك) "چيز هيچ يا چيز همه" ،
"پيانيست" ،(انگلستان /باتم وينتر مايكل) "ساعته چهار و بيست ضيافت مهمانان"
و خانمها اكنون و" فيلم با پنجم و پنجاه كن جشنواره(فرانسه /پولانسكي رومن)
.ميرسد پايان به "فرانسه" محصول "للوش كلود" ساخته "آقايان
فرانسه جنوب در ملي سينماي ناتمام تعريف
كن جشنواره افتتاح مناسبت به
اقتصادي بزرگ پديده يك مستقل سينماي از حمايتگر و فرهنگي شدت به ظاهر درپشت كن
آب چون ندارد سودآور گيشههاي به زيادي وابستگي كه غيرتجاري سينماي براي كه است
است وعطشزا گوارا حيات
ميناسيان معصوم
.ميشود برگزار خرداد تا 8 ارديبهشت از 25 كن فيلم جشنواره دوره پنجمين و پنجاه
،"نگاه نوعي" ،"مسابقه" اصلي بخش در 4 قبل سالهاي مانند سينمايي مهم جشنواره اين
.ميشود برپا ديگر جانبي بخش چند و "منتقدان هفته" و "كارگردانان روز "15
با قبادي بهمن و مهرجويي داريوش مسابقه ، بخش در "ده" فيلم با كيارستمي عباس
و راستين شادمهر نگاه ، نوعي بخش در "مادريام سرزمين آوازهاي" و "بماني" فيلمهاي
كارگردانان ، روز بخش 15 در "گيوتين" و "چت" كوتاه فيلمهاي با عظيمپور بهرام
.ميدهند تشكيل كن چهارگانه بخشهاي فيلمهاي فهرست در را ايران سينماي
در قبادي بهمن و دانشجويي و كوتاه فيلمهاي داوري هيات در كيارستمي عباس همچنين
بخشهاي در حاضر فيلمسازان اول فيلمهاي به كه طلايي دوربين جايزه داوري هيات
.دارند حضور ميگيرد ، تعلق غيررقابتي
(CMI) فيلم سيما بينالملل موسسه ،(FCF) فارابي سينمايي بنياد نمونه سه همچنين
هستند كن بازار در ايراني غرفههاي و (SMI) خصوصي بخش از شهرزاد بينالمللي رسانه
.ميپردازند ايران سينمايي محصولات عرضه به كه
از تن چند همراه به هنرمندان و فيلمسازان همراه به سينمايي مسئولان از تن چند
ساحلي شهر ميهمان كن 2002 جشنواره برگزاري طول در ايران سينماي خانواده اعضاي ديگر
.بود خواهند فرانسه جنوب در كن
به ايران سينماي بهتر چه هر حضور بينالمللي و اقتصادي فرهنگي ، اهميت به توجه با
چگونگي به داريم نگاهي كن جشنواره مهم رويداد در جريانساز و مستقل سينمايي عنوان
.كن 2002 در ايران سينماي حضور نحوه و
كن در حضور فرهنگي و اقتصادي اهميت
تبديل جهان هنري سينماي موقعيت بزرگترين به روز مدت 10 به ساله همه كن ساحلي شهر
بتواند كه فيلمي هر.است اقتصادي و فرهنگي گسترده ابعاد داراي موقعيت اين.ميشود
خود سوي به را موفقيت درهاي كند ، استفاده بهتري و كاملتر شكل به موقعيت اين از
در بينالمللي رسانههاي خاص شرايط از استفاده جهاني ، گسترده تبليغات.است گشاده
فراوان گوهاي و گفت جشنواره ، برگزاري مدت در مستقل سينماي دستاوردهاي آخرين پوشش
يك در حضور آمدهاند ، كن به كه جهان مختلف نقاط از اعزامي منتقدان و خبرنگاران با
مذاكرات براي عالي شرايط ميشود ، مخابره جهان به آن لحظه به لحظه كه شكوه با ضيافت
سراسر از مستقل فيلمهاي قدرتمند پخشكنندگان با فيلمها جهاني پخش براي اقتصادي
نمايندگان براي متعدد نمايشهاي براي ويژه نمايش سالنهاي از استفاده امكان جهان
كمپانيهاي و سرمايهگذاران با گفتوگو شرايط بودن فراهم توليد ، و پخش كمپانيهاي
بينظير و مساعد زمينه مستقل ، كارگردانان براي بعدي توليدات زمينه در سرمايه صاحب
جهاني جشنوارههاي مديران همه حضور خاطر به ديگر جشنوارههاي به فيلمها دعوت براي
شكل به روزه چند اين در همگي كه ديگر امكانات از بسياري و برگزاري مدت در
رويداد يك كن از ميگيرد ، قرار تهيهكنندگان و فيلمسازان اختيار در گستردهاي
.است ساخته سينمايي بينظير
نيمقرن از بيش عرض در كن برگزاركنندگان كامل و كمنقص برگزاري كنار در همه اين
فيلم كه فيلمسازي هر براي را درست تقريبا احساس اين تاكنون (1946) افتتاح زمان از
.است جهاني ارتفاع با پرش سكوي يك كن كه آورده وجود به دارد متفاوتي و مستقل
.مييابد افزايش كن نمايش براي شده ارائه فيلمهاي تعداد ساله همه كه نيست عجيب
نسبت كه رسيد بلند فيلم هزار دو از بيش به كن به ارسالي بلند فيلمهاي تعداد امسال
همه براي دستنيافتني عملا و بينظير ركوردي و دارد چشمگيري افزايش گذشته سال به
.ميشود محسوب سينمايي جهاني رويدادهاي
به ميشود نائل موفقيتهايي به كن در آثارشان كه فيلمسازاني كه است شرايط اين با
روند آثارشان پخش براي تقاضا و ميگيرند قرار جهانيان توجه مورد سرعت به و شدت
يك مستقل سينماي از حمايتگر و فرهنگي شدت به ظاهر پشت در كن.ميكند طي صعودي
گيشههاي به زيادي وابستگي كه غيرتجاري سينماي براي كه است اقتصادي بزرگ پديده
.است عطشزا و گوارا حيات آب چون ندارد سودآور
ايران شده فراموش پاويون
سوي از كه خبري طي فارابي سينمايي بنياد اسبق عامل مدير محبي عبدالحميد گذشته سال
ايران سينماي سال 2002 در كه كرد اعلام شد ارسال مطبوعات به بنياد اين عمومي روابط
را امكان اين كشوري هر ملي سينماي براي كن در پاويون.داشت خواهد پاويون كن در
سينماي و فرهنگ معرفي به توجه قابل مساحت داراي و مشخص نقطه يك در كه ميكند فراهم
ميشود برپا بينالمللي دهكده عنوان با منطقهاي در كه پاويون اين در.بپردازد خود
معرفي براي مناسبي محل و دارند حضور نظر مورد كشور فيلمسازان و تهيهكنندگان تمام
.ميشود مهيا فيلمها همه
طول در كن مختلف بخشهاي در آن هميشگي حضور و ايران سينماي اهميت به توجه با
اين.ميرسد نظر به بزرگ اتفاق يك كن 2002 در ايران پاويون برپايي اخير ، سالهاي
استفاده كه اين اول:ميداد مهم هدف چند سمت به ايران سينماي حركت از نشان اتفاق
بازارهاي در حضور پتانسيل كه ايراني فيلمهاي همه براي كن در حضور امكانات از
بود ، مهيا باشند نشده پذيرفته جشنواره بخشهاي از يكي در اگر حتي دارند ، بينالمللي
به را خود اصلي نقش ميتوانست كه زمينه اين در فارابي بنياد درست عملكرد با دوم
بازارهاي با ايران ملي سينماي تماس سطح بالابردن و همگرايي در ملي نهاد يك عنوان
اين ميشود محسوب نهاد اين وظيفه مهمترين ميرسد نظر به كه هدفي دهد افزايش جهاني
در هم و ميگذاشت ايراني فيلمسازان و تهيهكنندگان بر مثبتي اثر داخل در هم هدف دو
نمايش به مديريتي سطح در ايران سينماي از خوبي بسيار نمود بينالمللي ابعاد
سينماي افتراق و جدايي بحث كه ميداد نشان داخل در فرهنگي حيث از همچنين.ميگذاشت
و غيرعلمي توهمات از برخاسته تاحدودي و حاشيهاي بحثي كه بدنه سينماي و جشنوارهاي
داشته جهاني پخش براي كافي پتانسيل فيلمي اگر و است ناكارآمد چقدر است غيرمنطقي
در.است ملي سينماي اقتصاد چرخه ياريدهنده و ارزآور شود ، عرضه هم مناسب و باشد
را ايران مستقل سينماي جريان دارد قصد كه سوء تبليغات برخي برخلاف نيز فرامرزي بحث
ثابت همگان به كن در ايران پاويون كند ، معرفي ملي و دولتي نهادهاي از جدا هميشه
ايران سينماي مجموعه در همگرايي چقدر است ، ميان در ملي سينماي بحث كه جايي ميكرد
.دارد وجود
تنها و نشده منتشر پاويون برپايي از خبري ، جشنواره آغاز در فارابي بنياد سكوت اما
از شهرزاد تاسيس تازه شركت و فيلم سيما فارابي ، ) كن بازار در حاضر ايراني غرفه سه
.هستند كن در ايران سينماي اقتصادي نمايندگان (خصوصي بخش
سوئيس و كانادا تركيه ، كشورهاي امسال كن 2002 بازار سايت در موجود ، اخبار طبق
كشورهاي كنار در و هستند پاويون داراي و بينالمللي دهكده بخش واردان تازه تنها
را بخش اين هنگكنگ و آلمان جنوبي ، آفريقاي هلند ، ايتاليا ، انگلستان ، آمريكا ،
به آن برپايي خبر روزها آخرين تا كه ايران پاويون برپايي عدم علت.ميكنند برگزار
سينماي دلايلي چه كه نيست معلوم و است نشده اعلام هنوز ميشد شنيده غيررسمي صورت
اين در موقع به و درست اطلاعرساني شايد.است كرده محروم فرصت اين از را ايران
خبرهاي قبل هفته چند در چه اگر.كند برطرف را موجود ابهامهاي ميتوانست زمينه
ايران پاويون برپايي مسئوليت فرانسه در ايران سفارت است قرار كه شد منتشر غيررسمي
.است كرده عقبنشيني آخر در نيز سفارت ميرسد نظر به كه بگيرد عهده بر را
مهمترين شايد فارابي مديريت تا معاونت از كشور سينمايي بالاي رده مسئولان تغيير
در كسي هنوز.باشد كن 2002 در ايران پاويون برپايي مهم اتفاق ننشستن بار به علت
.نميداند اين از بيشتر چيزي باره اين
ايراني فيلم با 5 حضور اولين
بخش و 2 "نگاه نوعي" و "مسابقه" رسمي بخش فيلمهاي 2 فهرست اعلام از پس امسال
دو و بلند فيلم ايران 3 سينماي سهم "كارگردانان روز 15 و "منتقدان هفته" غيررسمي
با ملاقات فيلم گرفتن نظر در بدون)است توجهي قابل آمار خود كه بود كوتاه فيلم
نمايش به منتقدان هفته بخش در كه سوئد مقيم ايراني كارگردان پارسا رضا ساخته شيطان
(.ميآيد در
.ميآيند در نمايش به كن در (كميت لحاظ از) بار اولين براي ايران سينماي از فيلم 5
تقريبا 3 رقمي كه كن 2002 به شده عرضه ايراني فيلمهاي تعداد مقابل در البته
در سال 2002 در ايران سينماي كه ميدهد نشان است ، شده پذيرفته تعداد برابر
ديگري عرصههاي و رويدادها هنوز و داشت خواهد پيشرو را پرخبري سال جهان عرصههاي
توجه مورد را ايران متفاوت سينماي همچنان كه دارد وجود نشده پذيرفته فيلمهاي براي
.داد خواهد قرار جهانيان
كن 2002 در ايران سينماي توجه مركز در مسابقه بخش در كيارستمي عباس ساخته "ده"
بخشهاي از كيارستمي عباس كنارهگيري به توجه با كشور داخل در البته.داد قرار
مثبت چندان حضور اين با محافل برخي برخورد ونيز 1999 جشنواره از پس جشنواره رقابتي
سوي به را بيشتري توجه مسابقه بخش در حضور با فيلم اين چه اگر.نميشود پيشبيني
اصلي رقابت در حضور خاطر به) آن به توجه براي مناسبتري فضاي و كرد خواهد جلب خود
براي نيز جنبي بخشهاي در فضا اين كه معتقدند بسياري اما ميآورد وجود به (جشنواره
.ميآمد وجود به كيارستمي عباس از فيلمي
انجام اثر تهيهكننده برنامهريزي با فيلم هر جهاني پخش كه نكنيم فراموش اما
از كارگردان دو نگاه نوعي رسمي بخش در.است صادق امر اين نيز ده درباره كه ميشود
دوم نسل از مهرجويي داريوش ساخته "بماني".دارند حضور ايران سينماي متفاوت نسل دو
فيلمسازان چهارم نسل از قبادي بهمن ساخته "مادريام سرزمين آوازهاي" و فيلمسازان
.ايراني
مرزي استانهاي بومي و قومي مسائل قبادي و مهرجويي فيلم دو كه اين توجه جالب نكته
دستاندركاران علاقه از نشان كه دادهاند قرار مدنظر را - كردستان و ايلام - ايران
.دارد ايران سينماي شهري موضوعات به نسبت چنيني اين موضوعاتي به
در كه عظيمپور بهرام ساخته "گيوتين" و راستين شادمهر ساخته "چت" كوتاه فيلم دو
يك در كه هستند فيلمهايي دو ميآيندهر در نمايش به "كارگردانان روز 15 بخش
با فرانسه سينمايي كارگردانان انجمن و سينما دو كايه مجله مديريت با جهاني پروژه
.شدهاند ساخته جهانيسازي نقد موضوع
جهانيسازي مفاهيم نقد به كدام هر براي دقيقه از 5 كمتر زماني با فيلم دو اين
آنها قبول قابل ساختار از نشان بخش اين در انتخاب در آنها موفقيت كه پرداختهاند
شدن تكميل براي فيلم اين حضور.دارد پروژه اين در شده ساخته فيلمهاي ديگر كنار در
.ميرسد نظر به لازم كن 2002 در ايران سينماي پرونده
هفته نگاه
سينما تهيهكنندگان اتحاديه مواضع درباره
قدرت توهم
پوريا امير
خبر عجيبترين ايران ، سينماي آميخته هم به حاشيه و متن دل در گذشته ، هفته طول در
عمومي مجمع انتخابات طي كه تهيهكنندگان اتحاديه نماينده:بود خبر آشناترين همان
شديد و جدي اعتراض جلسات ، آغاز محض به يافت ، راه سينما خانه مديره هيات به اخير
همكار اتحاديه صنف نماينده نيافتن راه نخست ، :كرد اعلام موضوع دو به نسبت را خود
عنوان به اتحاديه نماينده نشدن انتخاب دوم ، و مديره هيات به سينماداران انجمن يعني
!مديره هيات رئيس
شوراي در او همراه چندان نه دوستان و داودنژاد عليرضا كه نيست باري اولين اين
علاقه از و سينمايي صنوف بين در "مراتبي سلسله" نظام لزوم از اتحاديه ، كنوني مركزي
بيشتر مسير اين در چه هر و ميگويند سخن قدرت هرم بالاي گرفتن اختيار در به خود
.ميكنند پيشه جسورانهتري صراحت ميروند ، پيش
بودن مخدوش به داودنژاد اشاره ميدهد ، جلوه عجيبتر را قضيه بار اين كه چيزي اما
خانه قانوني كليات و اساسنامه بردن سوال زير حتي و عمومي مجمع در رايگيري روال
حتي !است آن عضو هم خود كه ميخواند غيرقانوني را مديرهاي هيات عملا او.سينماست
غيرقانوني مديره هيات اين از دارد قصد آيا اوصاف ، اين با كه كردند سوال او از وقتي
؟!"برسيم نتيجه به گفتوگو با داريم قصد چون خير ، ":داد منفي پاسخ بگيرد ، كناره
دو حضور با سال 81 در نمايش صنفي شوراي تشكيل قبال در اتحاديه حساسيت قضيه ، اصل
كانون و سينماداران انجمن تهيهكنندگان اتحاديه ، صنف سه از يك هر از نماينده
قرار كه هم سينما خانه نماينده.دارد اعتراض آخري ، اين به اتحاديه.است كارگردانان
موضعگيريهاي با احتمالا باشد ، داشته حضور آن در شورا اين عضو آخرين مقام در است
.نميآيد خوش آقايان مذاق به اين و آمد نخواهد كنار اتحاديه مركزي شوراي
و شدت قصه اين در داودنژاد ، دوستان بقيه نميرسد نظر به اصلا كه است اين در نكته
بروز زمان از داودنژاد دقيق رفتارشناسي.بدهند نشان خودشان از او اندازه به حدتي
(محمدي منوچهر و معلم علي) سينما خانه عامل مدير و سخنگو نظر با او مخالفت آشكار
وقتي كه هست مشهوري شوخي.ميدهد خبر فردي تكروي نوعي از روشني به ماه 1380 ، دي در
جديدش فيلم ساخت مقدمات تا كرد سفر كانادا به مدتي براي او جدلها ، همان بحبوحه در
اتحاديه او ، بازگشت زمان تا كه ميگفتند هم به سينما اهالي ساير كند ، فراهم را
.داد نخواهد تازهاي بيانيه
نميدهد ، بها آن به يا است غافل آن از ظاهرا اتحاديه نماينده كه چيزي حال ، هر به
يا "آزادي" عنوان تحت كه است چيزهايي همه با او مطالبات اساس و اصل به شديد تعارض
و زده دم آن از ايران ، در فيلم توزيع و توليد و فيلمنامهنويسي نظام در "دموكراسي"
هوش همه چنان جناحي ، يا فردي منافع تقويت يا حفظ كسب ، براي تقلا ميدانيد ، .ميزند
را خودش بودن كارگردان آدم است ممكن حتي كه ميدارد مشغول خودش به را آدم حواس و
در خلاقهاش و اصلي كار باشد ، چه هر كه ببرد ياد از آدم است ممكن.كند فراموش هم
بخش براي كه برود يادش آدم است ممكن.است كارگرداني و نويسندگي سينما ، اين
از همواره كه كند فراموش آدم شايد حتي.شود قائل ارزشي و قدر هم وجودش "كارگردان"
سينما اهل حرفهاي امنيت تامين ضرورت از و تبعيضها حذف از عدالت ، از بيان ، آزادي
خاتمي جمهوري رياست از حمايتهايش همه در كه ببرد ياد از كلي به شايد حتي و گفته
.دارند قرار مقابلش نقطه در خود كه كرده دفاع ارزشهايي از او ، تفكر كليات يا
تحقق براي تلاش دوره در و سوم هزاره ابتداي در امروز ، كه ما خلاق كارگردان
حاكميت" ميكند دفاع كننده تهيه چراي و بيچون سلطه از فقط دموكراسي ، و اصلاحطلبي
كاپولا بزرگ فيلم قسمت سه شايد ميداند ، كافي چيرگي اين براي را "سرمايه و زور
تصور شايد.باشد گنجانده عمرش محبوب فيلم ده فهرست در همينگونه هم را "پدرخوانده"
نشاني فيلمها اين در اصولگرايي از ويژه به و عدالتخواهي از قدرت ، نقد از ميكند
.نيست
پول با كه نظامي تنظيم در "پدرخوانده"نيست چنين راستي !عزيز دوستان عزيز ، دوست
به.نميشمرد مجاز خودش ، منافع تامين صرف به را چيزي هر.دارد اصولي ميگردد ، او
اصولگرايي به نميآيد ، شمار به چندان انصافا كه او ظاهري اقتدار و هيبت جاي
.بنگريد مسلكش و نگاه پس در نهفته
به ميتواند هم بيني پدرخوانده خود توهم حتي كنيم ، درك درست را "پدرخوانده" اگر
فعلي ، الگوي در.كرد خواهيم رعايت را انساني و كلي اصول چون ;كند كمك سينما اين رشد
فيلمهاي آن از بلكه ،"پدرخوانده" از نه است ، جاري شما گفتار و رفتار در آنچه
شده نخنما و كهنه فيلمهايي.است تاثيرگرفته خودمان شصت دهه اوايل رعيتي و ارباب
.ندارد را ديدارشان ياراي - شما نه و ما نه - هيچكس ديگر كه
21-لينچ زبان از لينچ
كوتاه فيلم انيميشن ، نقاشي ،
رادلي كريس:گردآوري
كه ازدواج خب ، .بود دوستداشتني بسيار ولي ناراضي پدري قطعا او":ميگويد ريوي
بصري سبك ".آمديم كنار بچه قضيه با اكراه با هردويمان.بودم باردار من كرديم ،
استفاده روشن رنگي تركيببنديهاي از شد ، آكادمي وارد وقتييافت تغيير نيز لينچ
او نگرانتر ذهن از نشانههايي كه رفت سمت اين به نقاشيهايش ناگهان ولي ميكرد ،
هر.شد باعث چيزي چه نميدانم":دارد خاطر به را دوره آن ريوي.بگذارد نمايش به را
اولين."سياه و عظيم زمينههاي تار ، و تيره خيلي چيزهاي طرف رفت يكهو بود چه
:ميشد محسوب اول گام نوعي ريوي ، نگاه از كه دارد نام "عروس" دوره ، اين تابلوي
بود عروسي انتزاعي تصوير تابلو آن ولي باشد ، ناراحتكننده است ممكن اين ميدانم"
كار زيبايي به و بود اضطرابآور و هولناك شدت به.ميكرد سقط را بچهاش داشت كه
از او گذر:بود راه در هنوز آكادمي ، در لينچ كار درخشان پيشرفت اما ".بود شده
شد منجر "الف" او كوتاه فيلم نخستين به جريان اين.انيميشن فيلم يك ساخت به نقاشي
.است درآمده تصوير به مهلك فاجعهاي مثل ،"يادگيري" كار آن ، در كه
"بگيرد ياد زدن حرف" شد مجبور زندگياش ادامه در بعدها كه اين بر مبني لينچ ادعاي
روزهاي آن در من":ميگويد ريوي.است واقعيت بلكه نيست ، لينچي اوهام آن از يكي
خودش از.نميزد حرف ديگر نقاشهاي مثل او.بودم او با ديويد ، كردن باز زبان
.ميآورد در باد وزش صداي مثل صدايي و ميكرد باز را دستهايش ميآورد ، در صداهايي
اين.ميداد نشان شفاهي ارتباط به نياز از را او سرخوردگي داشت جوري يك "الف" فيلم
اين شايد ".دارد كلامي غير و غيرشفاهي ذات كه ميپرداخت مردي جهنمي اوضاع به فيلم
متمركز فيلمهايش در زبان مسئله روي بر شدت به خود ، سيركاري ادامه در لينچ كه
نامتعارف ، شديدا و خاص شيوههايي به ميخواهند او شخصيتهاي است بجا بسيار ميشود ،
يك صداي كيفيات به فراوان اشتياق با موارد اغلب در او.كنند بيان را خود حس و حرف
ديگر ، اصوات همه مثل هم كلام آواهاي به نسبت او گوش.ميدهد ارجاع مشخص بازيگر
او ، غيرانيميشن و زنده كوتاه فيلم نخستين "بزرگ مادر"است دقيق و حساس بسيار
ابراز به آدم وقتي.(بخشيد ارتقا يا) داد كاهش ناب صوتي جلوه نوعي حد تا را ديالوگ
اين به ميكند ، فكر _ كلمات "نارسايي" براساس - كلام به نسبت روسليني ايزابلا نفرت
سينماي در بلكه است ، پيچيده تنها نه زبان ، با لينچ رابطه كه ميرسد آشكار نتيجه
كاري كلمات با تا كرده پيدا راهي او":ميگويد ريوي.يكتاست و يگانه كاملا معاصر
را آنها.ميگيرد كار به غيرشفاهي روش به را آنها و بخورند دردش به كه بكند
او كار.ميكنند پيدا حسي موجوديت و ميشوند كارش بافت جزو آنها.ميكند نقاشي
".است شاعرانه خيلي
|