حج اسناد دارندگان كاروان تعيين زمان
شد اعلام سال 76 عمره
مدرسه و مدرك فراسوي:گيرنده ياد جامعه
به هندوها معبد در هرمزگاني طراحان آثار
درآمد نمايش
درس كلاس پارسال 636 مدرسهساز بانوان
ساختند
پنجشنبه "نراقي فاضلين" بزرگداشت كنگره
ميشود برگزار كاشان در
ممنوع دولتي مدارس در دانشآموزان گزينش
شد
حج اسناد دارندگان كاروان تعيين زمان
شد اعلام سال 76 عمره
:كرد تاكيد اطلاعيهاي صدور با زيارت و حج سازمان:فرهنگي علمي گروه
تا حداكثر ادارات و نهادها سهميه و سال 1376 عمره اسناد دارندگان
اطلاعيه اين در.دارند مهلت عمره كاروان انتخاب براي خردادماه نهم روز
تمامي شدن فراهم صورت در نزديك آينده در كه آنجايي از:است شده تصريح
نامشدگان ثبت لذا بود خواهد پيش در جديدي لازم ، ثبتنام امكانات
كاروانهاي به سريعتر چه هر بايد دارند دست در را عمره اسناد كه قبلي
.مراجعهكنند عمره
مدرسه و مدرك فراسوي:گيرنده ياد جامعه
شريف صنعتي دانشگاه اقتصاد و مديريت دانشكده-سپهري مهران دكتر
و عالي آموزش به ورود سرنوشتساز آزمون التهاب در ايراني جوان هزار صدها كه زماني
به خود رشته در اشتغال و تامين جستوجوي اضطراب در مدركدار ديگر جوان هزار صدها
از وحشتناكي غول به كشور عالي آموزش سيستم دوختهاند ، چشم نامطمئن آيندهاي
"است ثروت از بهتر علم" سنتي پند كه ميماند اتلاف و بيراههها شكستها ، مسابقهها ،
روزافزون معضل با و جهاني فناوري و آموزش نوين دنياي در.است برده سوال زير را
.برميدارد عقب به گام چندين و جلو به گامي ما جامعه مغزها ، فرار
و مرغوبيت بر دليل لزوما باشد ، محدود واقعي انتخاب حق كه زماني تقاضا ، افزايش
رضايت و بهرهوري كاهش باعث و ساختار تعادل عدم عارضه بلكه نيست ، محصول كيفيت
بپذيرد را متقاضيان دهم يك از كمتر تكميل ظرفيت با كه عالي آموزش سيستم.است عمومي
بهبود و بازنگري براي فرصتي برساند ، مفيد اشتغال مقصد به را آن از نيمي تنها سپس و
ازحد بيش مشاورهاي و اداري مسايل درگير كه علمي هيات و داشت نخواهد خود ريشهاي
.پرداخت نخواهد مداوم يادگيري و تحقيق به باشد ،
در را كارمندان مناسب فضاي ايجاد با كه است پويايي سازمان "يادگيرنده سازمان"
كند نهادينه را جديد دانشهاي كه سازماني.كند هدايت نوآوري و يادگيري دائم تكاپوي
سازماني.كند اختراع دوباره را خود مداوم و بياموزد درس ديگران و خود تجارب از و
وظايف از را يادگيري كارمند ، هر و بيافريند دانش طريق از را خود انعطاف قابليت كه
و بداند اطلاعات از استفاده و كسب در را رشد و موفقيت كه سازماني.بداند خود
.دهد قرار خود اوليه ارزشهاي و اولويتها در را گروهي يادگيري و معلومات انتقال
آن در كه است كشور يك پيوسته و بزرگ سازمان رشد و پويايي نهايت "گيرنده ياد جامعه"
در نه جامعه هر و سازمان هر ثروت.است عمومي وظيفه و ارزش مهارت كسب و يادگيري
فراسوي يادگيرنده ، جامعهاست آن انساني منابع در بلكه بازاريابي ، و مالي منابع
و مييابد راه را موانع و مشكلات ميكند ، خلق را قابليتها مدارس ، و مدارك تعدد
خود آموزشي زيربناهاي در يادگيرنده جامعه.ميدهد انتقال را نوين فناوري و تخصص
ديگران و خود تجارب از و مينهد ارج را مهارت و دانش ميكند ، سرمايهگذاري
.ميآموزد
و تحقيق روحيه تقويت" فناوري ، و تحقيقات علوم ، وزارت وظايف و اهداف جديد لايحه در
است پروازانهاي بلند اهداف از "دوستي علم فرهنگ ارتقاء و خلاق فكر ترويج" و "تتبع
هدفي.مينمايد "فني مهارتهاي ارتقاء" يا و "انساني نيروي تامين" از دشوارتر كه
.داشت خواهد بستگي ملي عزم و بسيج به و دارد نياز بنيادين و درازمدت تدابير به كه
نخواهد دوستي علم و خلاق فكر سطحي انگيزشهاي و كرد كپي نميتوان را فرهنگ و روحيه
.نيست تشكيلات يك و وزارت يك تنها عهده در اهدافي چنين.آفريد
و كاسبي ميانبر راه سراسري ، آزمون در انتظار مدركجويي ، به متاسفانه كه جامعهاي
با مقابله فداي را دوستي علم شايد و گرفته خو اختيارات با مهارتها توازن عدم
و بگذارد وقت اساسي و درازمدت يادگيري براي نميتواند كرده زندگي روزافزون مشكلات
معجزه انتظار وزارت و دولت از گروهي و فردي قابليت از استفاده جاي به نتيجه در
به نياز ارضاء يا و امتحان از پس روز نشود فراگير و نهادينه كه يادگيري.دارد
.شد خواهد تهيتر روز هر كشور انساني منابع ثروت خزانه و شد خواهد سپرده فراموشي
تدارك به ميتواند فناوري و علوم در پيشگام كشور چند در عالي آموزش سيستم مقايسه
عنوان به اطلاعات ، از مختصري تنها اينجا در.كند كمك ايران در بومي راهكارهاي
.است آمده نمونه
آلمان
به.ميكند تضمين را تحقيق و تحصيل آموزش ، آزادي مشخص طور به آلمان اساسي قانون
دموكراتيك جمهوري دوم و اول جهاني جنگهاي از پس آموزش به نسبت ملي خطر احساس علت
جمله از اروپايي كشورهاي ساير با مقايسه در عالي آموزش به بيشتري اهميت آلمان
كه نمود عرضه را گستردهاي فرم و ساختار عالي 1976 آموزش لايحه.ميدهد انگلستان
و معلومات تعقيب":ميگيرد نظر در عالي آموزش موسسات براي را مساوي منظور دو
."دارد بخصوص معلومات و ابزار به نياز كه مشاغل براي آمادگي" و "يادگيري
:است وفادار اصل سه به شد ، شروع در 1810 برلين دانشگاه با كه آلمان دانشگاهي سيستم
شيوه و محتوا جهت از دانشگاه استقلال و علم آزادي تحقيق ، و تدريس تركيب اهميت
ورود اساسي ، قانون براساس.است شهريه بدون و رايگان عموما آموزش.تدريس و تحقيق
و نظر مورد رشته در و باشد تحصيلات تكميل شرايط واجد كه است فردي هر حق دانشگاه به
براساس را دانشجويان كه ندارند حق دانشگاهها.نمايد تحصيل خود نظر مورد دانشگاه
پزشكي مانند محدود تحصيلي رشتههاي استثناء ، تنها.كنند انتخاب تواناييشان سطح
.شوند گذاشته انتظار ليست در سال چند است ممكن داوطلبان كه است
دانشگاهها توسط عمومي تحصيلات اول كه دارد وجود مرحلهاي دو سيستم ايالات ، اكثر در
گرافيك يا و پرستاري مانند حرفهاي تحصيلات دوم و ميشود عرضه پليتكنيكها يا و
و رسمي بخش آموزشي كار يا و حرفهاي كار.ميشود عرضه تخصصي آموزش موسسات توسط
روشهاي از استفاده بدون و ميگيرد انجام سنتي طور به عالي آموزش.است يافته سازمان
و است حداقل دانشجو و مدرس بين ارتباط.ميباشد گروهي يادگيري روشهاي و تدريس مدرن
از 30 بيش.نميشود داده آينده شغل يا و دروس تركيب مورد در راهنمايي گونه هيچ
سن متوسط و ميكنند عوض يا و كرده رها را خود تحصيل رشته دانشجويان درصد
.است سال فارغالتحصيلي 8/28
دورههاي و تكنولوژي از استفاده بر تاكيد و بوده عمليتر دروس پليتكنيكها ، در
بر فرمول جاي به و كاربرد بر تئوري جاي به كه است كوتاهتر و شدهتر داده سازمان
از كمتر مراتب به رشتهها اين فارغالتحصيلان بين بيكاري.ميكنند تاكيد محصول
دارد اختصاص صنعتي كارآموزي يا و پروژه به ترم دو يا و يك معمولا.است كل متوسط
.ميشود نظارت پليتكنيك توسط كه
بوجود بنز يا و بوش مانند بزرگ صنايع باهمكاري كه دارند وجود حرفهاي مدارس همچنين
ايالاتمشغول اكثر.است بخصوص مدت كوتاه و تخصصي تربيت آنها هدف كه آمدهاند
اين هستند ، محلي كارفرماهاي ومديريت طراحي مشترك مسئوليت مشابهبا تاسيسموسسات
.باشند دانشگاه از قبل مرحلهتحصيلات حرفهايدر آموزش ادامه ميتواند برنامهها
آنها مخارج كه گردند معرفي كارفرما توسط و شوند استخدام بايد ابتدا دانشجويان ولي
كمتر مراتب به تحصيل نوع اين در رشته تغيير و كردن رها مساله.ميكند پرداخت را
.است
كرده درصدرشد تاكنون 300 از 1960 و يافته گسترش بهشدت آلمان عالي آموزش سيستم
و با 000 ، 800 ، 1دانشجو عمومي عالي آموزش موسسات و دانشگاه از 300 بيش اكنون.است
تضمين بهدليل كه ميآيد نظر به.دارند دانشجووجود با 000 ، 300 موسسهخصوصي 62
ديگر دليل.است بالاتر شده پيشبيني ظرفيت از عالي آموزش براي تقاضا اساسي ، قانون
عادي حالت سال 2030به تا ميرود انتظار كه است سال زير 26 جوان نسل اخير افزايش
است عمومي كلاسهاي تراكم و دانشگاهها برنامه بدون رشد مشكلات باعث اين.برگردد
.دارد تاثير تحصيل كردن رها درصد تشديد در كه
فرانسه
از 86 بيش هدايت تامينو مسئول عالي آموزش تحقيقو بخش فرانسه ، ملي آموزش وزارت
جز بهبرميگيرد در را عالي وروديآموزش درصد حدود 90 كه است فرانسه دانشگاههاي
وارد كه دارد دبيرستانحق تكميلديپلم با كس هر است ، محدود پزشكيكه دررشته
هر كه شده تقسيم ساله دو متوالي دوره سه به دانشگاهي آموزش.بشود دانشگاهي برنامه
به اول دوره در تحصيل از انصراف يا مردوديو درصد.ميشود ختم ملي ديپلم به يك
اول دوره در سال حداكثر 6 ظرف در نهايتا وروديها درصد فقط 60.است بيشتر مراتب
سال چهار دوره در نفر چهار از نفر يك فقط و ميرسانند پايان به را خود تحصيلات
.عملافارغالتحصيلميشوند
شامل را حرفهاي آموزش برنامههاي و هستند عمليتر تكنولوژي و مهندسي آموزش موسسات
برمي در را خارجي زبان يك آموزش و تحقيق در درگيري ماهه ، كارآموزي 6 كه ميشوند
بهعهده را دانشجويان تربيت ماموريت كه دارند وجود موسسهعالي حدود 176.گيرند
انتخاب رقابتي ورودي امتحان دانشجويانتوسط عمومي ، تحصيلات سال دو از پسدارند
توسط موسسات اين.مديريتميشوند و مهندسي تخصصي رشتههاي وارد و شده
.ميشوند تامين مالي نظر از فرهنگ و كشاورزي دفاع ، وزارتخانههاي
وكشور افراد نفع به آموزش كل كهافزايش است اين بر فرض ملي و دولتي سطح در
از دانشگاه وروديبه درصد كه است بوده موفق سياستها بنابراين و خواهدبود
در 2001 درصد و 76 درصددر 1992 در 1986به 50%از 33 فارغالتحصيلاندانشگاه
در 1960 نفر هزار به 200 در 1945 از 100هزارنفر دانشجويان جمعيت واقع در كه رسيد
مراحل در فرانسه عالي آموزش موسسات حاضر درحال.رسيد نفردر 1995 ميليون به 6/1 و
براي دور راه از آموزشهستند درازمدتونيمهوقت آموزشي فرصتهاي ارائه اوليه
دروس و است مهيا شوند ، حاضر محل در كارنميتوانند يا و پزشكي علت به افراديكه
.شد خواهد داده يكسان مدارك و
باعث است روبهرو شديد احساسات با هميشه و است فرانسه عالي آموزش اساس كه تحصيل حق
بودن بالا علت اكثرابه.است %از 22 بيش اكنون كه است بوده تحصيل ترك نرخ افزايش
عالي آموزش استاندارد براي را جدي وسوالات عاليميشوند آموزش وارد بيكاري نرخ
تكرار را سال آن ميشونددوباره مردود يكسال تحصيلات در كه كساني.كردهاند مطرح
.ميدهد افزايش را آموزش كل هزينه كه كنند
ژاپن
آن 1/3 از كه دارند اشتغال تحصيل به ژاپن در دانشجو ميليون حاضر 9/3 حال در
را دانشگاهها رسالت ژاپن ، عالي آموزش لايحه.هستند خصوصي عاليه مدارس در ميليون
مهارتهاي در عمومي يادگيري معلوماتو" و"تخصصي رشتههاي پژوهشدر و آموزش" در
نوع چهار از يكي به دانشجويان%از 62 بيش.است نموده تعريف "اخلاقي و عملي فكري ،
-تكنولوژي وكالجهاي حرفهاي مدارس ساله ، دانشگاه ، دو كالج -عالي آموزش مدارس
.مييابند راه
برنامههاي وروديو امتحان براي الگوهايي ژاپن ، ورزش و علوم آموزش ، فرهنگ ، وزارت
وزارت اين دخالت اخير سالهاي در ولي.ميدهد پيشنهاد آموزش عاليه موسسات آموزشي
اگر.كردهاند معرفي بينرشتهايرا جديدو رشتههاي دانشگاهها و است شده كمتر
استخدامفارغالتحصيلان با صنايع مديران غيررسمياست صنعت و دانشگاه رابطه چه
در تكنولوژي و حرفهاي مدارس اهميتميدهند نشان دانشگاه به را خود ايده و تقاضا
.است يافته افزايش اخير دهه
تايوان ، كره ، مالزي ، ) دور خاور
(سنگاپور كنگ ، هنگ
خود مدت طولاني بالاي رشد جهت به سنگاپور و هنگكنگ تايوان ، كره ، مالزي ، كشورهاي
ساليانه رشد درصد تا 10 از 8 بيش سال چندين براي آنها اكثر.هستند توجه قابل
حال در سال در دلار هزار از 10 بيش سرانه درآمد با كره مثال بهطورداشتهاند
نزديك 10 آمريكا به نزديك سرانه توليد وسنگاپوربا دارد سالانه رشد حاضر 8درصد
.است آورده دست به را سالانه رشد درصد
مقدار جمله از.دارد وجود كشورها اين مدت دراز بالاي رشد براي متفاوتي توضيحات
مهمترين ولي.ميشود ذكر اجتماعي ثبات و هماهنگي يا و رشد در دولت سرمايهگذاري
بوده متخصص انساني نيروي ايجاد و عمومي تربيت آموزشو موثر سياستهاي توسعه عامل
جهاني ، بانك گزارش به بنا گسترده داخلي بازار طبيعيو منابع عدم عليرغم حتي.است
.است شده ذكر انساني منابع گسترش به اوليه توجه سنگاپور موفقيت علت
و ميدانند مرتبط مستقيما را عالي آموزش و شدن صنعتي دور ، دركشورهايخاور
منابع افزايش وحرفهايدرجهت علوم ، مهندسي رشتههاي در دانشجو ظرفيتوپذيرش
دوره دانشجويان%تايوان 55 در بهطورمثال.است افزايشيافته صنعتي انساني
عالي وهنگكنگ ، آموزش مالزي در.هستند تجارت مديريت و مهندسي رشتههاي در ليسانس
.ميشود تلقي فكري و قومي پراكنده جامعه واتحاد هماهنگي وسيله عنوان به
استراليا
در دانشجويان تربيت را آموزشي عالي موسسات اصلي اهداف استراليا عالي آموزش شوراي
و معلومات كاربرد و علوم وتوزيع توليد جامعه ، اجتماعي و اقتصادي فكري ، رهبري جهت
از تنها و غيررسمي بهطور مركزي دولت نقش.ميكند تعريف جامعه بهبود در اكتشافات
سال ده در.است مستقل داخلي آموزش خصوصيات در ايالت هر و است مالي منابع تامين جهت
.شدهاند ادغام آنان از تعدادي و يافته كاهش عالي آموزش موسسات كل تعداد گذشته
صورت به را مدارك و دروس متنوعي آموزشيتعداد موسسه و790 دانشگاه از 70 بيش
ترويج اخيرا دور راه از آموزش و آزاد آموزش.ميكنند عرضه نيمهوقت و تماموقت
درسهاي كه ميدهد فرصت افراد به استراليا دانشگاههاي اتحاديه موسسه.است يافته
ساير به نسبت.كنند انتخاب خود آموزشي دوره در مختلف آموزشي موسسات از را متنوع
دوره دانشجويان %از 25 بيش و است بالاتر دانشجويان سن متوسط پيشرفته ، كشورهاي
.هستند سال از35 مسنتر ليسانس
دارد ادامه
به هندوها معبد در هرمزگاني طراحان آثار
درآمد نمايش
هنرجويان و هنرمندان طراحي و سنتي هنرهاي آثار از نمايشگاهي:فرهنگي علمي گروه
معبد در "چيست؟ فرهنگي ميراث از شما ديدگاه" عنوان با بندرعباس شهر هنرستانهاي
.است شده برپا هندوها
نمونه كه زيبا معبد اين كشور ، فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
.شد ساخته ق._ه سال 1310 در است ايران در هندي معماري سبك منحصربهفرد
نذورات و هدايا جمعآوري محل از وقت حاكم خانسعدالملك محمدحسن زمان در بنا اين
.است شده بنا هندي تجار توسط و هندوها
و مياني اتاق يك با اصلي معبد شامل و مترمربع حدود 300 در معبد اين زيربناي
.است آنها در حجرههايي و تالار دور راهروهايي
ديگر طرف در است هندي معابد گچبري با منحصربهفرد و زيبا گنبدي شامل مياني اتاق
وجود چوبي سقف با هندي زيباي نقاشيهاي و تزئينات و اتاقها با سالني اتاق اين
.دارد
افشار نادرشاه ميراث
درآمد نمايش به
افشار نادرشاه" ميراث فرهنگي ميراث هفته گراميداشت و موزه جهاني روز با همزمان
.است گرفته قرار عموم ديد معرض در نادري موزه در "درگزي دوززاده پوستين
اين در درآمده نمايش به آثار منحصربهفردترين جمله از افشار نادرشاه كمان و تير
.است شده منتقل موزه اين به گلستان كاخ از محدود مدت به و بهتازگي كه است موزه
به آن تعلق اهميت از جدا كمان و تير اين نادري موزه مسئول عادليزاده جواد گفته به
طراحي با شده لاككاري چوب جنس با كماني جمله از ويژگيهايي داراي افشار نادرشاه
.ميباشد دست قرارگيري جهت مياني قسمت در مخصوص
بازمانده آخرين شاهرخ شدن معدوم از پس كه بود آثاري از نادر سپر و كمان و تير
.شد منتقل مخصوص موزه در نگهداري جهت گلستان كاخ به آقامحمدخان دست به افشار
افشاريه ، دوره سلاحهاي به ميتوان موزه اين در درآمده نمايش به آثار ديگر از
شمشير دو و نادري جهانگشاي تاريخ جمله از خطي نسخه چند قاجار ، تا افشار تابلوهاي
.كرد اشاره نادر به متعلق
اصلي قسمت در نادري موزه كشور ، فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
اين تاريخي آثار معرفي بهمنظور تالار دو در افشار نادرشاه آرامگاه يادبود بناي
.است گرفته شكل دوره
و طراحي سيحون هوشنگ مهندس توسط شمسي سال 1342 در "ملي آثار انجمن" همت به بنا اين
.است شده ساخته
درس كلاس پارسال 636 مدرسهساز بانوان
ساختند
بصورت مدرسهساز ، بانوان توسط فقط درس كلاس گذشته ، 636 سال در:فرهنگي علمي گروه
.شد پرورش و آموزش تحويلوزارت و ساخته مستقل
در چهارشنبه روز كشور مدارس تجهيز و توسعه نوسازي ، سازمان رئيس "افشاني محمدعلي"
در:گفت و كرد ذكر نفر را 590 خير اينبانوان شمار "مدرسهساز بانوان" همايش
:كرد اضافه وي.كردند تقبل را مدرسه ساز 79 و ساخت زن تنها 286 سال 1380 ،
در گذشته سال مدرسهساز بانوان توسط شده ساخته مدارس تعداد بيشترين
.بود تهران و مازندران خراسان ، استانهاي
با مدرسه ساز و ساخت بالاترين پرورش ، و آموزش وزير عمراني معاون گفته به
.است بوده مازندران خيراستان زنان مترمربعتوسط و 715 هزار مساحت 25
و كرد اعلام غيراستاندارد نيز را كشور در آموزشي فضاهاي از بخشي همچنين وي ،
و دانشآموزان حد از بيش تراكم علت به كشور آموزشي فضاهاي از بخشي:گفت
.بيبهرهاند مناسب استاندارد از لازم آموزشي تجهيزات فقدان
كلاس و 183 هزار ساخت 11 از كشور ، مدارس تجهيز و توسعه نوسازي ، سازمان رئيس
دولت ، را كلاس و 853 هزار هفت تعداد ، اين از:گفت و خبرداد سال 80 طي درس
را كلاس و 791 هزار يك و دولت مشاركت بدون مردم را كلاس و 539 هزار يك
.ساختهاند دولت مشاركت با مردم
است امور خيرترين از مدرسهسازي
از مدرسهسازيرا مدرسهساز ، بانوان همايش در پرورش و وزيرآموزش حاجي مرتضي
.دانست امور خيرترين
خير بانوان از تقدير و تكريم هدف با ساز مدرسه بانوان روزه يك همايش
هنري و فرهنگي آفرينشهاي مركز در چهارشنبه روز كشور استانهاي در مدرسهساز
.شد برگزار ونوجوانان كودكان فكري پرورش كانون
بانوان غيردولتي تشكلهاي افزون به رو توسعه از مراسم اين در حاجي مرتضي
فعال اجتماعي رفعنابهنجاريهاي و دانشآموزان به درسي كمك كارهاي در كه
:گفت و كرد خشنودي ابراز مدرسهساز خير بانوان تعداد هرساله افزايش نيز و هستند
قشر يا و وزارتخانه يك به متعلق و است مردم همه براي پرورشماموريتي و آموزش
رفعمشكلات در بايد هستندو مسئول آن برابر در همه بلكه نيست جامعه از خاصي
.كنند مشاركت آن
يك كردن زنده جهت در اقدامي عنوان به مدرسهسازي از پرورش و آموزش وزير
.كرد ياد نسل
سهم تعيين در معلمان و دانشآموزان تعداد به توجه با كه خواست مجلس و دولت وي ، از
.كنند تلاش وزارتخانه اين براي كافي و مناسب
پنجشنبه "نراقي فاضلين" بزرگداشت كنگره
ميشود برگزار كاشان در
و ملامهدي كنگره:گفت كاشان در نراقي فاضلين كنگره ستاد رئيس:فرهنگي علمي گروه
(سابق سلطانيه) (ره)خميني امام مدرسه در خردادماه دوم پنجشنبه روز نراقي ملااحمد
.ميشود برگزار شهر اين
خدمات پاس به كنگره اين:افزود دركاشان همشهري خبرنگار با گفتگو در حري مهدي
قم ، شهرهاي در روز سه مدت به نفس تهذيب و تقوي اسوههاي و بزرگ عالم دو اين ارزنده
و دانشپژوهان انديشمندان ، علما ، عظام ، آيات و ميشود برگزار نراق و كاشان
تجليل رباني عالم دو اين شامخ مقام از كنگره اين در شركت با كشور مذهبي شخصيتهاي
.ميآورند عمل به
ممنوع دولتي مدارس در دانشآموزان گزينش
شد
شرط طريق از دانشآموز گزينش كرد اعلام پرورش و آموزش وزارت:علميفرهنگي گروه
.است ممنوع ثبتنام هنگام در دولتي مدارس در آن نظاير و مصاحبه و ورودي آزمون معدل ،
ثبتنام در فقط نيز غيرانتفاعي مدارس پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
و انتخاب به مجاز مربوط مقررات چارچوب در تحصيلي دوره هر اول پايههاي دانشآموزان
.هستند گزينش
منطقي معيارهاي و دانشآموز انتخاب در بايد همچنين مدارس اين گزارش ، اين براساس
آزمون برگزاري از پس روز حداكثر 10 و دهند قرار توجه مورد را خانوادهها رضايت نيز
.كنند اعلام را ثبتنام به مربوط نهايي نتيجه
|