كنكور اضطراب با مقابله راههاي
آسيب موقت اسكان براي چادر هزار 16
شد برپا زلزله ديدگان
جرم ارتكاب بدون خيابانها در تفتيش
است افراد شخصي حريم در آشكار دخالت
تنها 70 تهران دانشگاه ژئوفيزيك موسسه
دارد اعتبار تومان ميليون
به تعرض به اصفهان نمايندگان انتقاد
مشكلات بزرگنمايي و مطبوعات
اجتماعي تامين مستمريبگيران كالابرگ مبلغ
شد اعلام ريال هزار 432
كنكور اضطراب با مقابله راههاي
آزمون جلسه در آرامش كنكور در موفقيت براي عامل اساسيترين معتقدند روانشناسان
در آرامش ميزان با مستقيمي رابطه شده آموخته مطالب يادآوري و بازيابي ميزان.است
و گرما خستگي ، مكان ، بودن نامناسب صدا ، و سر چون متعددي عوامل.دارد آزمون جلسه
مهمترين وليبزنند هم به را فرد آرامش است ممكن...و زياد سيري و گرسنگي سرما ،
.است آزمون اضطراب فرد آرامش زننده برهم عامل
به دادن پاسخ براي خود توان به كردن شك اثر در كه است ذهني خوداشتغالي نوعي اضطراب
ذهن حالت ين دراميدهد دست فرد به آزمون در موفقيت عدم عواقب از ترس و سوالات
عدم ناگوار پيامدهاي)خود دروني مسائل به پاسخ ، يافتن و سوالها بر تمركز جاي به فرد
بر علاوه اضطرابميشود درگير منفي افكار اين با و شده مشغول (آزمون در قبولي
(... و دست كف در خصوصا سرد عرق سينه ، قفسه در تنگي احساس قلب ، تپش)جسمي عوارض
مطالب يادآوري ميزان و شده حواس بيشتر پراكندگي و فكر نظام ريختن هم در باعث
.ميدهد كاهش شدت به را شده آموخته
ميگيرد؟ شكل چگونه اضطراب
بدين نيست ، خودآزمون و بيروني عوامل اضطراب ايجاد عامل معتقدند شناختي روانشناسان
قرار فرد ذهن در اضطراب ايجاد عامل بلكه نميشود فرد اضطراب باعث امتحان كه معنا
را فرد نهايتا و ميكنند پيدا برگ و شاخ ميشوند ، تكرار مرتب كه افكاري.دارد
ميسازيم ، ذهن در ما را اضطراب مشكل درصد ميشود 80 گفته.ميكنند پريشاني دچار
ميشويم روبهرو آزمون با ما وقتي كه ترتيب بدين ميدهيم ، پرورش و ميكنيم آبياري
خم داوطلبان ، بقيه نوشتن تند تند)ميافتد اتفاق ما اطراف در كه مسائلي و سوالها
ذهن دوم مرحله در.ميشود منتقل ذهن و مغز به چشم طريق از (آزمون ورقه روي همه شدن
خوب همه آنها)ميكند تعبير و ميدهد قرار ارزيابي مورد را حالتها و مطالب اين
ميشوم رد كنكور در نميتوانم ، من و مينويسند خوب همه آنها و ميزنند علامت
درستو ما تفسير اگر.ميشود ظاهر ما احساس تفسير اين از بعد (ميرود وآبرويم
نمونه مانند)باشد غيرمنطقي ذهن در ما تفسير اگر ولي نميآيد پيش مشكلي باشد واقعي
:مولوي قول به.ميدهد دست ما به اضطراب احساس (بالا
دوستان كام به باشي خوش تو گر
بوستان چون بنمايدت جهان اين
(1)ملحمه از دل تنگ باشي تو گر
همه را دنيا جو بيني تنگ
منطقي تفكر نحوه كه است آن مهمتر نكته.برميگردد ما تفكر نحوه به اضطراب منشا پس
اضطراب مساله در اصلي گرهگشاي.دارد بستگي فرد ذهني زمينههاي به نيز غيرمنطقي يا
اشاره خطاها اين از اهميت با نمونه چند به اختصار به اينجا در.است فكر خطاي فهم
در عوامل اين وجود عدم يا وجود به دقيق ذهني ارزيابي با شما است لازم و ميشود
جهت در بعد و بشناسيد را آنها اضطرابزاي و منفي تاثيرات شده ، واقف خود انديشه
:برداريد قدم آنها اصلاح
".بدهم پاسخ درست را سوالها همه بايد شوم ، موفق بايد هميشه من":هيچ يا همه تفكر -1
را سوالات از هيچكدام من":ميگويد دهد پاسخ درست نتواند را سوال چند اگر و
".بدهم پاسخ نميتوانم
كنكور در اگر)ميكند بزرگنمايي آن تناسب به توجه بدون را حوادث:درشتنمايي -2
(ميرود آبرويم نشوم قبول
احساس".ميگيرد تصميم احساس اساس بر عقل و منطق به توجه بدون:احساسي استدلال -3
چطور بوده كندذهن اگر نميكند فكر هيچ ".هستم كندذهن حتما پس هستم كندذهن ميكنم
شده؟ موفق چگونه گذشته سالهاي در و بيايد كنكور آستانه تا توانسته
".بخورم شكست نبايد اصلا من" -"شوم موفق بايد حتما من":بايددار عبارتهاي -4
به را خود و ميگيرد خود گردن به را اشكالات مسئوليت:خود سرزنش و شخصيسازي -5
لذا و نبوده توانش در آن از بيش و كرده را خود تلاش كه حالي در ميكند سرزنش شدت
.ندارد مسئوليتي
آنها اگر و كنم راضي را همه كه است اين به من ارزش ميگويد:افراطي كمالگرايي -6
.ندارم ارزشي ديگر و ميشوم رد كنكور در ندارم ، ارزشي من نشوند راضي
ميكند؟ چه ما با اضطراب
نگراني اندكي و ميشود فرد بيشتر تحرك باعث مطالعه هنگام و آزمون از قبل كم اضطراب
آرامش چقدر هر آزمون هنگام ولي ميشود ، او در انگيزه ايجاد باعث فرد وضع به نسبت
آزمون سوالات بر كاملا فرد ذهن كامل آرامش حالت در.بود خواهد مفيدتر باشد بالاتر
:زير نمونه مانندميشود متمركز آنها پاسخ يافتن و
ميدهد آزمون آرامش با كه فردي ذهن وضعيت:شماره 1 طرح
موضوع هر و ميشود متمركز مختلف موضوعات بر فرد ذهن بالاست اضطراب كه هنگامي ولي
:كنيد توجه زير نمونه به ميكند ، مشغول خود به را ذهن از قسمتي نگرانكننده ،
است اضطراب گرفتار كه فردي ذهن وضعيت:شماره 2 طرح
مختلف بخشهاي در بايد ذهن حالت اين در طبيعي طور به ميشود ملاحظه كه همانطور
خود به را درصد موضوع 20 هر آن عملكرد و ذهن خلاقيت درصد از 100 و شود درگير
سوالات به پاسخ درگير ذهني توانايي و خلاقيت از درصد عملا 20 و ميدهد اختصاص
.ميرود هدر به افراد اين توان و ظرفيت درصد و0 8 ميشود
جواب نميتواند را سوال دو يكي) ميشود شروع ساده مساله يا فكر يك از ابتدا اضطراب
از چيز همه بدهم ، جواب را سوالها نميتوانم من ميكند ، پيدا پروبال بعد و (بدهد
ميرود ، آبرويم ميشوند ، خبردار همه ميشوم ، رد كنكور در ميكنم ، خراب رفته ، يادم
وقوع به ذهن پراكندگي و ميدهد نشان را خود اضطراب علائم بعد و...ميشوم بيچاره
.ميپنوندد
اضطراب با مقابله
كار به را ديگر منطقي غير روشهاي و ميشوند تسليم برخي اضطراب با برخورد در اصولا
مضطرب نگذارند ميخواهند و ميكنند مقابله مساله از ناشي احساس با برخي.ميگيرند
وضع دهند نشان آرام را خود و كنند جلوگيري اضطراب از ميكنند سعي چه هر شوندولي
اما ميشوند ، روبهرو آن آورنده وجود به علل با افراد از گروهي و ميشود بدتر
نيز ديگر گروهي.ميشود اضطراب به منجر كه ميروند افكاري استقبال به عملا
.ميكنند آن جايگزين را منطقي و سالم افكار و ميكنند بررسي را ريشهها
به تكنيك اين فهم سهولت براي است ، اضطراب با مقابله براي تكنيك بهترين سوم روش
زلال آب ميكنيم نگاه آن به وقتي كنيد ، تصور را آب ليوان يك:كنيد توجه زير مثال
مقداري آن كف در ميبينيم ميكنيم تماشا خوب را آن وقتي ولي ميكنيم مشاهده را
آن ميزنيم هم به و برميداريم را آب كه هنگامي است ، شده تهنشين و كرده رسوب مواد
موجب كه غيرمنطقي افكار و ما ذهن رابطه ميكند كدر را آب كل و ميكند حركت مواد
ته رسوب مانند نيز غيرمنطقي تصورات و افكار ترتيب همين به نيز ميشوند اضطراب
رسوباتي ميشود ، آلوده شرايط آن با برخورد در شما ذهن و ميشود جابهجا ليوان
در ميكنم ، خراب الان بدهم ، پاسخ نميتوانم را سوالات از كدام هيچ كه اين مانند
فرا را ذهن كل و جرياندرميآيد به...ميرود ، آبرويم ميشوم ، رد حتما كنكور
.ميگيرد
به با ديگر و كنيم زلال كاملا را ليوان آب بخواهيم اگر:حالت اين با مقابله راه
را وآن بيايد بالا زائد مواد تا بزنيم هم به را آن عمدا بايد نشود آلوده زدن هم
.شود خارج ليوان از آلودگيها تا كنيم صاف
جلسه در كنيد تصور آرام محيط يك در آزمون از قبل مدتي بايد شما ترتيب همين به
پاسخ و ميكنيد نگاه كه را سوال چند شما و كردهاند توزيع را سوالات هستيد ، آزمون
حال در همه ميكنيد نگاه يكباره به و برخوردهايد سخت سوال دو يكي به ميدهيد
ميكنيد حس بعد ميرسد ، شما ذهن به كه ديگري نگرانكننده فكر هر يا و هستند نوشتن
نيستيد بلد شما و هستند بلد همه ديگران يا و كرد خواهيد خراب هم را ديگر سوالهاي
منعي هيچ بدون كنيد سعي... ميرود ، ، آبرو ميشويد رد كنكور در..بدهيد پاسخ
را آن از ناشي احساس و شود ظاهر ميرسد شما ذهن به كه منفي موارد همه بدهيد اجازه
بعداز بار وهر بدهيد انجام هم بعد روزهاي در را كار اين (اضطراب)كنيد لمس هم
واقع در و بكنيد آن جايگزين را صحيح افكار فكركردن ، شيوه اين منفي نقاط شناسايي
بدهيد ادامه آنقدر را كار اين كنيد ، صاف خود ذهن ازليوان را آلودگيها و رسوبات
يا بدهيد پاسخ نتوانستيد را سوالي هروقت ميگيريد قرار آزمون درموقعيت وقتي تا
چند اينكه محض به حالت اين در نشويد ديگرمضطرب...ديديد نوشتن حال در را ديگران
به قطعا هم ديگران چون ميدانيد طبيعي امري را اين بدهيد پاسخ رانتوانستيد سوال
با فرد آبروي بين رابطهاي چه راستي اينكه و بدهند پاسخ نميتوانند سوالات برخي
...دارد؟ وجود كنكور
آن و كنيد آماده را كاغذي و قلم ابتدا علمي شيوه و تمرين اين انجام براي است بهتر
تمام اول قسمت در (جدول مانند) كنيد تقسيم قسمت چهار به عمودي طور به وسط از را
كنيد سعي).كنيد ليست ميكند اضطراب دچار را شما و ميرسد ذهنتان به كه را افكاري
از افكار اين به را خود اعتقاد ميزان هركدام كنار در (بنويسيد را منفي موارد تمام
در.است اعتقاد بيشترين و100 فكر آن به اعتقاد بدهيد10كمترين امتياز صد تا يك
.كنيد ثبت را آن منطقي حل راه سوم قسمت در و بنويسيد را فكر خطاي نوع دوم قسمت
.(تمريناست اين انجام در شما راهنماي بالا جدول)
افكار اين و كنيد صرف فوق تمرين انجام براي وقت دقيقه چند نوبت هر در روز چند اگر
كردن مشخص با و كنيد تجربه را آن اضطراب بياوريد ، خود ذهن روشن صحنه به را منفي
تاثيرات از باشيد مطمئن ميتوانيد بكنيد آن جايگزين را منطقي افكار فكر ، خطاي نوع
شاهد خود گذشته تلاش ميزان به و باشيد امان در آزمون هنگام در منفي افكار اين سوء
.باشيد خود موفقيت
آرامش تداوم و ايجاد در ميتوانند نيز زير موارد به عمل و دقت فوق تكنيك بر علاوه
:باشند موثر آزمون جلسه در
تنگنا در را شما قولها اين ندهيد ، را آزمون در حتمي قبولي قول كسي به گاه هيچ -1
قبول اگر:كه ميآورد هجوم شما به آزمون جلسه در آزاردهندهاي پرسش و قرارميدهد
آرامش ناخودآگاه يا خودآگاه بهطور عامل همين بدهم ، چه را افراد همه اين جواب نشوم
قضاوت باشند منطق اهل اگر هستند ، شما تلاش شاهد خود ديگرانميزند هم به را شما
را اضطراب ميگذاريد قبولي براي كه "بايدي" و شما وعده وگرنه كرد خواهند درستي
.آورد خواهد دنبال به برايتان
ذهني و جسمي خستگي و بيخوابي كه چرا بخوابيد راحت آزمون از قبل شب كنيد سعي -2
.هستند آرامش زدن هم به و اضطراب تشديد در عاملي نيز
:از عبارتند شرايط اين از تعدادي كنيد ، فراهم را كنكور جلسه حضوردر فيزيكي شرايط -3
از استفاده تراش ، مدادپاككن ، مداد مداد ، كردن آمادن آزمون ، درمحل بهموقع حضور
...و كمحجم و پرانرژي غذاي صرف راحت ، لباس
با كردهايد تلاش كه عزيزي شما. "تطمئنالقلوب بذكرالله الا" كه كنيد باور-4
نيت با كنيد ، واگذار او به را كارتان او پشتيباني به اعتماد و بزرگ خداي به توجه
خواهد شما پشتيبان خداوند باشيد مطمئن نيت اين با و شويد آزمون وارد وضو با و الهي
.بود
آرامش يا (ريلكسيشن) تمرين دقيقه چند مدت به آزمون در شركت براي حركت از قبل -5
رسيدن براي ساده روشي اين.دهيد انجام(1987) "است" روش براساس را تنفسي و عضلاني
اين است بهتر.ميرسد انجام به وقت دقيقه تا7 حدود5 صرف با كه است آرامشي به
ميدهد ، دست شما به آن انجام از كه آرامشي از و كنيد شروع قبل روزهاي از را تمرين
.ببريد لذت
حدود5 بكشيد ، نفس منظم و عميق آهسته ، طور به كنيد سعي درازكش يا و نشسته درحال"
هر با كنيد سعي.بدهيد بيرون را هوا آرامي به و داريد نگه سينه در را نفس ثانيه
حالا)...كنيد رها كاملا را خود ،...كنيد احساس آرامتر را خود ميكشيد كه نفسي
به حال عين در و دهيد انجام شماره سه با آرامي به و ترتيب به را فعاليتها اين
...را ابروهايتان طور همين...كنيد شل را پيشانيتان.(دهيد ادامه خود تنفسي تمرين
قسمتهاي تمامي...را گلويتان ناحيه و زبان..را آروارهاتان...را پلكهايتان
بالاي قسمت از...را دستهايتان...را شانههايتان...را گردنتان...را صورتتان
...دهيد ادامه خود منظم و عميق آرام ، تنفس به همچنان..را انگشتتان نوك تا دست
و كمر ناحيه همينطور..بگيرد فرا را شكمتان ناحيه سرتاسر آراميدگي احساس بگذاريد
...ساق... زانو..ران...نشيمنگاه ;كنيد شل را بدن پايين قسمتهاي..را پشتتان
توجه و..بكشيد نفس منظم و آرام بهطور..را انگشتان نوك تا پا سر تا سر و پا كف
و5 بكشيد عميقي نفس.ميرسيد بيشتر آرامش به ميكشيد كه نفسي هر با چطور كه كنيد
كه كنيد توجه..آرامي به...بدهيد بيرون را نفستان آرامي به و نگهداريد ثانيه
.ميشويد سبكبال و آرام بيشتر هرچه داريد
آرامش از و دهيد انجام خودكار بهطور تمرين بار چند بعداز را كار اين ميتوانيد
.ببريد لذت آن از حاصل
شخصيت روانشناسي ارشد كارشناس -فهلي ابراهيم
:پانوشت
چشم درد:ملحمه -1
منطقي حل راه |
فكر در خطا نوع |
ميزان
اعتقاد |
اضطرابزا
افكار |
است ديگر سوالات از مستقل سوال
هر
را سوالها از تعدادي هركسي اينكه و
.است طبيعي امري بدهد جواب نتواند |
است ممكن افراد اين همه مانند
منهم
نشوم موفق است ممكن و شوم موفق |
اگر كردهام را خودم تلاش من
.ندارم تقصيري نشوم قبول |
ربطي هيچ كنكور در شدن رد
.ندارد انسان آبروي به |
نميتوانستم بودم ضعيف هميشه اگر
.شوم موفق درپيشدانشگاهي و بگيرم ديپلم |
|
هيچ تفكرهمهيا |
دار بايد كلمات |
شخصيسازيو
سرزنشخود |
درشتنمايي |
هميشه |
|
%70
|
%40
|
%30
|
%60
|
%50 |
|
نتوانستم را سوال دو اين
.نميتوانم را همه پس بدهم پاس |
نبايد اصلا شوم ، موفق بايد
.بخورم شكست |
پس نميدانم را سوالها پاس
.هستم سرزنش قابل |
و ميشوم رد كنكور در
.ميرود آبرويم |
.ميكنم عمل ضعيف هميشه من |
|
آسيب موقت اسكان براي چادر هزار 16
شد برپا زلزله ديدگان
ايران اسلامي احمرجمهوري هلال جمعيت امدادونجات سازمان رئيس:اجتماعي گروه
و هزار همدان 16 و زنجان قزوين ، زلزلهدراستانهاي وقوع ازساعاتاوليه:گفت
طبيعي تلخ واقعه اين از ديدگان آسيب موقت اسكان براي چادر تخته 82
.است برپاشده
جمعيت جديد عامل مدير معارفه جلسه حاشيه در ديروز قدمي حسن مهندس
هزارو 171 مدت 24 اين در:افزود ايرنا با گو و گفت در مركزي هلالاحمراستان
خوراك چراغ شعله و 996 هزار يك ظروف ، انواع سرويس هزارو 441 يك تختهپتو ،
نباتي روغن كيلو و 182 هزار و 12 كنسرو قوطي هزار و 29 يكصد برنج ، تن پزي ، 80
سه در:افزود قدمي.توزيعشدهاست زده زلزله مناطق ديده آسيب مردم بين
و يكصد حدود تخريبو صددرصد صورت به روستا كشور 9 زده زلزله استان
.ديد جزئي و متوسط روستاخسارات 15
هلال جمعيت جديد مديرعامل عنوان به مهرآبادي قاسم دكتر جلسه اين در
.شد معرفي مركزي احمراستان
خارجي و غيردولتي دولتي ، نهادهاي سوي از كه توجهي قابل كمكهاي رغم به ديگر سوي از
آسيب:گفت سازمان اين رئيس.است شده ارسال تاكنون زلزلهزدگان به كمك براي
.شود انجام سرعت به بايد مهم اين و دارند حمايت به نياز زلزله از ديدگان
:افزود خدابنده شهرستان غيرمترقبه حوادث ستاد درجلسه شنبه روز قدمي حسن
بنيادمسكن طريق از سريعتر بايد مسكوني واحدهاي به وارده خسارت برآورد ميزان
وي.گيرد صورت ديدگان آسيب به لازم كمكهاي تا شود انجام اسلامي انقلاب
روزافزون باگسترش و ميباشد زلزلهخيز مناطق جمله از ايران:گفت
.دارد اهميت پيش از بيش زلزله برابر در مقاوم خانههاي جمعيتاحداث
سرخ صليب سازمان ايران زلزله به كشورها برخي انساندوستانه كمكهاي ادامه در
و قزوين زنجان ، استانهاي زلزلهزده مناطق مردم به يورو هزار مبلغ 50 نيز فنلاند
.كرد اهدا همدان
جرم ارتكاب بدون خيابانها در تفتيش
است افراد شخصي حريم در آشكار دخالت
ارتكاب بدون خيابانها در تفتيش و افراد منزل به ورود:گفت قوامي:اجتماعي گروه
.است تخلف و افراد شخصي حريم در آشكار دخالت تلفنها ، كنترل و شنود جرم ،
امنيت و شخصي حريم حوزه خصوص در مجلس حقوقي و قضائي كميسيون رئيس قوامي سيدناصر
سكونت محل منزل ، از است عبارت افراد شخصي حريم:گفت ايسنا خبرنگار به عمومي و فردي
حق قانوني مجوز بدون كس هيچ و تلفن مانند -ارتباطي وسائل نقليه ، وسائل كسب ، و
.ندارد را افراد شخصي حريم در دخالت
:گفت افراد تفتيش و پستي مرسولات كنترل تلفنها ، شنود مورد در ادامه در قوامي
مشهود ، جرائم در و دادگاه اجازه با قانون ، حكم به مگر نيست جائز افراد بدني تفتيش
پليس.شود دستگير پليس وسيله به مشهود جرائم ارتكاب در كسي اگر كه طوري به
پليس وسيله به و كرد چاقوكشي كه كسي مثال طور به كند ، بازرسي را او ميتواند
پليس شده ، كسي ناموس متعرض كه كسي يا و دارد وجود او از بازرسي حق شده دستگير
.كند بازرسي و دستگير را او ميتواند
او بدني بازرسي حق پليس ، حتي كس ، هيچ باشد ، نشده جرمي مرتكب كه كسي:كرد تصريح وي
اگر.است افراد شخصي حريم در شدن وارد قضيه ، اين در شدن وارد و داشت نخواهد را
و بگيرد را آنها پليس باشند ، شده خلافي يا جرم مرتكب آنكه بدون خيابان در افرادي
است خلاف باشد ، شده جرمي مرتكب شخصي آنكه بدون افراد خانه به ورود يا كند ، بازرسي
تخلف گيرند ، قرار بازرسي مورد خيابانها در جرم ارتكاب افراديبدون اگر بنابراين و
.است آشكار
وجه ، هيچ به:گفت افراد تلفن كنترل و شنود خصوص در ادامه در مجلس در قزوين نماينده
است ، افراد شخصي حريم در آشكار دخالت اين و كند كنترل را كسي تلفن ندارد حق كسي
صورتيكه در اطلاعات ، وزارت مانند است جامعه امنيت مسئول كه نهادي و ارگان آنكه مگر
خطر به جامعه امنيت كه است فراوان عقلائي احتمال نگذارد ، شنود اگر كه بدهد تشخيص
شنود ميتواند -قاضي و قانون حكم با البته -جامعه امنيت حفظ براي بنابراين افتد ،
براي و بوده دقيق گزارشها بايد هم مورد اين در كه كند كنترل را تلفن يا و بگذارد
است ممكن نشود ، گذارده شنود اينجا در اگر كه باشد شده حاصل يقين اطلاعات ، مسئول
.افتد خطر به كشور و جامعه امنيت
جامعه امنيت حفظ براي اطلاعات وزارت وجود دنيا ، كشورهاي بيشتر در:شد يادآور وي
در امنيت حفظ بايد اطلاعات وزارت كار بيشتر خارجي تهديدهاي به توجه با خصوصا است ،
.باشد زمينه اين
تنها 70 تهران دانشگاه ژئوفيزيك موسسه
دارد اعتبار تومان ميليون
ايران به سال 1341 در بوئينزهرا زلزله از پس كه خارجي كارشناسان:اجتماعي گروه
در رودبار زلزله.كردند عنوان زلزلهخيز منطقه خطرناكترين را منطقه اين آمدند ،
.داد روي قزوين زمينلرزه دوباره زلزله ، آن از بعد سال و 12 افتاد اتفاق سال 69
را مركز اين ساليانه بودجه تهران دانشگاه ژئوفيزيك موسسه رئيس
اما كردهايم ، مراجعه مسئولان به كمك براي بارها:گفت و كرد عنوان تومان ميليون 70
.نشنيدهايم جوابي
متاسفانه اما ;دارد وجود كافي اندازه به دستگاه موسسه در:گفت ايسنا خبرنگار به وي
ناچار نتيجه در.كنيم استخدام كارشناسي نيروهاي نميدهد اجازه اداري بوروكراسي
دكتر.دادببنديم قرار خصوصي شركت يك با استخدام براي و "زده دور" را دولت شديم
ژئوفيزيك موسسه براي كرديم درخواست و رفتيم مجلس به پيش سال سه:افزود كماليان
.شوند قائل بودجه
وزارت.شود اقدام وزارتخانه طريق از بايد:گفت علوم وزارت پارلماني معاون اما
طريق آن از بايد و است تهران دانشگاه به وابسته ژئوفيزيك موسسه داد پاسخ نيز علوم
.شود اقدام
را آن و داريم را كار اين انجام توانايي ما:كرد تاكيد كماليان دكتر
زلزلهنگاري اجرايي مسائل كه نيستيم مسئول قانوناما گرنه و گرفتهايم ، عهده بر
.كنيم پيگيري را كشور
به تعرض به اصفهان نمايندگان انتقاد
مشكلات بزرگنمايي و مطبوعات
:گفت اصفهان نمايندگان دفتر در جمعمردم در شب جمعه "مزروعي رجبعلي":ايرنا
است آزاد هركسي كه باورند اين بر و دارند عقيده افكار تنوع به طلبان اصلاح
و كند بيان را نظرش فرد هر اينكه يعني آزادي:كرد تاكيد وي.بزند را خود حرف
.باشد نقد قابل تماميافراد نظرات
محافظهكاران با ما نظرات اختلاف از يكي:افزود اصفهان مردم نماينده اين
نزد آزادي سنجش معيار و نزند ما مخالف حرفي كسي ميگويند آنها كه است اين
.است همين نيز آنها
ما كشور در:گفت مطبوعات شدن بسته درباره سئوالي به درپاسخ مزروعي
اصلاح براي مجلس در ما:كرد اضافه او.ندارد قانون به احتياجي بستنمطبوعات
از مشكل و شده بسته قانوني مطبوعات ، مگر ولي كرديم ، تلاش مطبوعات قانون
باشند نگران مطبوعات بستهشدن از نبايد مردم:كرد خاطرنشان است؟وي قانون
زمان گذشت مزروعي ، گفته به.شد خواهد منتشر ديگري مطبوعات جايآنها به چون
كوتاهي زمان مدت در بايد اصلاحاترا كه كرد فكر نبايد و است سوداصلاحات به
.رساند ثمر به
به نسبت جامعه وضعرفاه خود سخنان ديگر بخش در مجلس نماينده اين
گسترش دماز مدام كه كساني آن:گفت و دانست يافته بهبود را سالهايقبل
وي.دارند سياسي انگيزه تنها و نميدهند ارائه رقم و عدد ميزنند جامعه فقردر
كه يافته اختصاص اجتماعي كمكهاي به جاري سال بودجه سوم يك:داشت اظهار
:افزود مزروعي.ميگيرد قرار جامعه درآمد كم اقشار اختيار در مختلف طرق از
افزايش درصد و است زياد بسيار كارمندان حقوق به خاتمي آقاي دولت توجه
در ما توليد:كرد اضافه وياست تورم نرخ از بيشتر دولت كارمندان حقوق
پيشرفته كشورهاي مردم مانند ميخواهيم طرف آن از و است اندك بسيار كشور
به اشاره با مزروعي.است نفت پول از ميكنيم مصرف الان كه چيزيكنيم زندگي
اغراق آمار ارايه در مسئولين برخي:داشت اظهار جامعه در موجود مشكلات
اشاره با وي.است محبوبتر دهد جلوه بزرگتر را مشكلات كه هر گويا و ميكنند
آمارهايي افراد برخي:گفت ميشود ، ارايه دركشور اعتياد درباره كه آماري به
.هستند معتاد ايران مردم تمام گويا كه ميدهند ارايه
نيز اسلامي شوراي مجلس در اصفهان مردم نمايندگان از ديگر يكي "شيرزاد احمد"
بااشاره وي.دانست غيراصولي را دانشجويان با برخوردها برخي برنامه ، اين در
به نبايد:گفت تهران دادگستري مقابل در وحدت تحكيم دفتر اعضاي بهتحصن
:كرد تصريح وي.كنيم زنداني را دانشجويان است اغماض قابل كه جرمي خاطر
.گشت او براي جرم دنبال به دوباره ميشود آزاد زندان از فرد يك وقتي نبايد
:كرد تاكيد وي.دارد صبر به احتياج و است بر زمان اجتماعي تحولات:افزود وي
و شد خواهد نيزبيشتر روند اين قدرت شود ، بيشتر اصلاحات از مردم حمايت چه هر
.رسيد خواهد نتيجه به زودتر
شوراي مجلس در اصفهان مردم ديگر نماينده "منش مصوري اكرم" آئين اين در
به را خود نظرات نميتوانند جامعه در نخبگان اينكه از سخناني ، در اسلامي
شود مطرح جامعه در نظريهاي اگر:گفت وي.كرد نگراني ابراز كنند ، بيان راحتي
اسلام دين در ما ادعاي:داشت اظهار وي.ميشود زده انگ آن به سرعت به
اينگونه ما اعمال ولي كنيم دفاع آن از استدلال با را چيزي هر كه است اين
.نيست
باشد ، داشته وجود جامعه در دين از برداشت يك تنها اگر:كرد تاكيد منش مصوري
.رفت خواهد سئوال زير دين پويايي
اجتماعي تامين مستمريبگيران كالابرگ مبلغ
شد اعلام ريال هزار 432
مبلغ ميزان:گفت تهران استان اجتماعي تامين سازمان كل مدير:ايرنا
تامين سازمان بگيران مستمري از يك هر براي شده گرفته نظر در برگ كالا
.است ريال هزار تهران 432 استان اجتماعي
تهران استان اجتماعي تامين سازمان بن ستاد نشست در ديروز روزيفراخ مجيد
نقدي كمكهاي منظور به ريال ميليارد اختصاص 80 خود جلسه در ستاد اين:افزود
.كرد تصويب را بگيران مستمري و بازنشستگان به غيرنقدي و
توزيع رويه تغيير بر مبني اجتماعي تامين سازمان جديد سياست به اشاره با وي
فروش عاملين تعيين:گفت بگيران مستمري و بازنشستگان به غيرنقدي كمكهاي
برگ كالا خريد و تامين درخصوص تصميم اخذ معتبر ، زنجيرهاي فروشگاههاي از
ستادبن عهده بر شده نظرگرفته در مبلغ ازاي به نقدي پرداخت يا و غيرنقدي
واحدهاي از متشكل استان هر اجتماعي تامين سازمان بن ستاد.است تهران استان
مستمري و بازنشستگان كانون رئيس اجتماعي ، تامين سازمان كل اداره اجرايي
.است مربوطه استان اجتماعي تامين بگيران
فروشگاههاي تنوع به اشاره با تهران استان اجتماعي تامين سازمان مديركل
با زمينه اين در كه استانها از برخي خلاف بر:گفت استان اين در موجود
مديران با رايزني حال در تهران استان كالابرگ ستاد هستند مواجه محدوديت
در خدمات ارائه كيفيت و بگيران مستمري حال رفاه تا است بزرگ فروشگاههاي
كالابرگها ، اين توزيع با كرد تاكيد وي.بگيرد قرار نظر مد نهايي انتخاب
دستورالعمل اين صدور روزيفراخاست ساقط اعتبار درجه از سال 1380 كالابرگهاي
.كرد اعلام بگيران مستمري و بازنشستگان كانون درخواستهاي به مثبت پاسخي را
|