دعا
شناسنامه
سيما نقد
كتاب چتر زير تابستان
سينما 4
لودگي نه ميخواهد زيركي طنز
دعا
كن الهام من به را تقوا كنو گويا خلق هدايت به را زبانم خدايا
الاخلاق مكارم
عدالت دادن گسترش در تقوا اهل زينت لباس مرا بپوشان و صالحان زيور مرابه بخش زيور خدايا
الاخلاق مكارم
شناسنامه
سيما نقد
"حرفهاي سينماي" برنامه به نگاهي
سرگرمي و آموزش
آشفته رضا
جمله از و ميشود ، پخش شبكه 2 از كه است تركيبي برنامهاي عنوان حرفهاي سينماي
.ميرود هاليوود سينماي از جديد فيلم يك استقبال به هفته هر كه است پرطرفداري برنامههاي
را كافي جذابيت ضرباهنگ و ريتم است ، برخوردار گفتاري و بصري تنوع از كه برنامه اين در
از برنامه اين در.باشد نيز آموزنده بودن سرگرمكننده ضمن كه ميكند ايجاد مخاطب براي
مسئول گريمور ، فيلمبردار ، صحنه ، طراح بازيگران ، نويسنده ، تا گرفته كارگران و تهيهكننده
آنكه براي البته.ميدهند نظر فيلم يك مختلف عناصر و ابعاد درباره...و ويژه جلوههاي
نظر فيلم تهيه مختلف مراحل و فيلم داستان درباره كارگردان و نويسنده شود ، ايجاد تنوع
ابراز هنري خاص خلاقيت به رسيدن نحوه و نقشها درباره تاب و آب با هنرپيشهها و ميدهند
.ميكنند عقيده
و ميگويند ، سخن فيلم پيرامون مخاطرات و خاطرات درباره صميمي و گرم لحن با همچنين آنها
.بود خواهد روايتها ثابت شنونده مخاطب كه ميشود طراحي طوري آنان گفتوگوهاي مجموع
بهرهمند نيز فيلم خود و صحنه پشت تصاوير از گفتوگوها ضمن در نيز برنامه تهيه عوامل
.كنند مستدل و مستند را روايتها آن ممكن حد در تا ميشوند
مختلف مراحل از باشند ، شده روبهرو جنگي و تاريخي سنگين پروژههاي با اگر صحنه طراحان
صحنه طراحان براي ميتواند بالايي بسيار حد در كه ميكنند تعريف دكورها اجراي و طراحي
.باشد مفيد و آموزنده ايراني سريال و فيلم
صورت در و ميدهند نظر خاص تمهيدات اجراي نحوه درباره نيز ويژه جلوههاي فني مسئولان
و كم با آشنايي ضمن مخاطب تا ميشود ارائه تصوير با نيز آنها اجراي و طراحي نحوه امكان
ويژه به - خود حد در هم بخش اين.شود خبردار نيز كار زيبايي و سختي از جريان كيف
.دارد فوقالعادهاي جذابيت و تازگي ايراني مخاطب براي - رايانهاي تروكاژهاي
چون ميكند جلوه شگفتانگيز و عجيب تكنولوژيكي نوآوريهاي به توجه با هم فيلمبرداري
و مدرن تجهيزات ديدن و دارند ، سروكار تجهيزات قديميترين با ايراني فيلمبرداران هنوز
نكته اين نويدبخش ميتواند ميكاهند ، نيز كار سختي از زيادي حد تا كه آنها كاربرد نحوه
و كرد خواهيم پيدا را روز تجهيزات اين از شدن بهرهمند توانمندي نيز ما زودي به كه باشد
آن تا البتهآمد برخواهند تصويرسازي پس از بال فراغ و آسايش با فيلمبرداري گروههاي
كه سرانگشتي حساب يك با كه باشيم دولتي و خصوصي تهيهكنندههاي تصميمات منتظر بايد روز
.باشند روز تكنولوژي به ايران سينماي كردن تجهيز پي در نيندازد ، خطر به را آنان منافع
همچنين نهايي ، مراحل تا ابتدايي ايده از فيلمنامه نگارش نحوه فوق موارد بر علاوه
در را آموزندهاي و جالب نكات ايراني هنرمندان براي نيز بازيگري و كارگرداني شيوههاي
.آموخت را نكات اين ميتوان درسي كلاس كمتر در كه داشت برخواهد
و مجري يك تصوير و صدا فيلم ، يك عوامل صداي بر علاوه كه است شده طراحي طوري برنامه
.شويم روبهرو متنوعي لحنهاي و آهنگ با برنامه پيشبرد و روايت در نيز گوينده يك صداي
و كارگردان چند هر.بود خواهند موثر ضرباهنگ ايجاد در گفتاري فرصتهاي اين ضمن در
بصري لحاظ به تا نميپوشند چشم فيلم و صحنه پشت تصاوير گنجاندن از نيز برنامه تدوينگر
.كنند جلوه جالب و تازه مدام نيز
با تا باشد آموزنده نيز ايراني برنامهسازان براي ميتواند حرفهاي سينماي برنامه
.شوند آشنا پرمخاطب و سرگرمكننده و آموزنده برنامهسازي از مطلوبي نمونه
كتاب چتر زير تابستان
فرانسه كتاب بازار مهم اتفاق اين."غيرفرانسوي و فرانسوي نويسندگان از تازه رمان هفتصد"
رمانها اين همه بخواهند فرانسوي حرفهاي خوانندگان باشد قرار اگر.است اخير روزهاي در
منتظر كتابخوان فرانسويهاي دليل همين به.كنند تمام را رمان دو روزي بايد بخوانند ، را
را جديد چهرههاي و رمانها درباره كشورشان رسانههاي نقدهاي و تحليلها تا ميمانند
.كنند اقدام علاقهشان مورد رمانهاي خريد به آينده روزهاي در تا دهند قرار مطالعه مورد
ما براي را تازهاي نكات تولوز ، و پاريس معروف كتابفروشيهاي در گذاري و گشت حال اين با
امروز رمان حديث و بيحرف استعداد بهعنوان جوان ادبيات معلم يك از مثلا ;ميسازد روشن
ژاك است ، كرده عرضه نشر بازار به را "خروج ساعت" كه دوفوسه كريستوف:ميشود صحبت فرانسه
.است موفق كاملا دوفوسه ، رمان اولين":ميگويد تولوز در اومبربلانش كتابفروشي از دانتون
از را خودش كتاب اول ، صفحه همان در كه است معلم يك راوي.ميگذرد مدرسه محيط در داستان
لذت خواندنش از ميتوانند مردم همه كه است جذاب خيلي كتاب يك اين.ميكند پرت پنجره
".نميكند خسته را آدم هم لحظه يك حتي رمان صفحه ببرند3420
اشميت امانوئل اريك و دوپه آني نوتومب ، آملي مثل معروفي چهرههاي دوفوسه ، جز به
كه است گوده لوران اين اما.حاضرند ميدان در جديدشان كتابهاي با نيز [نمايشنامهنويس]
مختلف ، كتابفروشان.است كرده جلب خود به را نظرها "تزونگور شاه مرگ" حماسي رمان با
ما كه فرانسوي خوانندگان ذائقه مطابق حماسي اثر يك":دارند اثر اين درباره مساعدي نظرات
پهلو فلوبر اثر "سالامبو" رمان به جهت اين از و ميبرد ابداعي آفريقاي يك درون به را
".ميزند
رمان با الجزايري نويسنده خدرا ، ياسمين:دارند گفتن براي حرفهايي نيز خارجي نويسندگان
از كه است طالبان سالهاي درباره رمان اين:ميبرد افغانستان به را ما "كابل پرستوهاي"
.نيست عاري جهانشمول جنبههاي
آدمي يك داستان:است كرده جلب را نظرها "كامل دوست يك" رمان با نيز آلماني سوتر مارتين
فراموش كاملا را گذشته روز پنجاه كه ميشود متوجه اما ميآيد ، هوش به بيمارستان در كه
خاطر به را شده فراموش روز پنجاه دوستانش ، و بستگان نزد تحقيق با ميكند سعي او.كرده
كه _ چائون دان نام به جديد چهره يك معرفي با امسال نيز آمريكايي نويسندگان..بياورد
مثل هم باز اما.آمدهاند بازار به _ ميدانند استعدادتر با هم كارور ريموند از را او
(thriller) حادثهاي و (Polar) پليسي رمانهاي اين اروپا ، و فرانسه تابستانهاي همه
نوگرايانه ، روايتهاي با جديد هاي"همت داشيل".گرفتهاند اختيار در را بازار كه هستند
و دادهاند اختصاص خودشان به را غرب كلي بهطور و فرانسه عمده كتابفروشيهاي ويترين
از برخي درباره ويژهاي گزارش ادامه در.دارند قرار پرفروشترينها فهرست در آنها اغلب
.ميشود تقديم غرب نشر بازار روز مطرح حادثهاي و پليسي رمانهاي
بنيوف ديويد ،"سياهي تا ساعت "24
زندان ، در حضور از قبل ساعت كه 24 است نوشته انساني درباره (David Benioff) بنيوف ديويد
در را سالي هفت حدود است قرار كه ميداند او.ميزند گشت شهر در دوستانش با آزادانه
پولدار يك به را اثر بنيوف استعداد اما ميرسد ، نظر به ساده داستان سوژه.بگذراند زندان
و 26 ايرلندي كافهدار يك پسر مونتي ، به معروف گروگان ، مونتوگمري:ميكند تبديل موفق
و دارد لوكسي آپارتمان و اتومبيل است ، پولدار ;است باهوش و جذاب خوشتپ ، او.است ساله
سال هفت براي است مجبور شب پايان تا كه ميداند او امااست واقعي "سنيور" يك خلاصه
البته و آورده دست به مافيايي ارتباطات طريق از را ثروتش زيرا ;شود Otisvill زندان راهي
از قبل شب آخرين در كه دارد قديمي دوست دو همچنين مونتياست كرده كشف پليس را موضوع
.ميكنند همراهي را او نيويورك ، گرفته برف خيابانهاي در حبس ،
حرف مردانه دوستيهاي از نويسندهاست اعجابآور موفقيت يك بنيوف ، رمان اولين اين
در رمان.ميكشد تصوير به را خلافكار ثروتمند جوان يك پرتره درخشان صفحاتي طي و ميزند
آثار هواي و حال است ، فاصله حبس و دستگيري تا دقايقي تنها كه زماني صفحاتش ، آخرين
.نشود فراموش هرگز "سياهي تا ساعت 24 تا ميكند پيدا را داستايوفسكي
پيس ديويد اثر ،""1974
بدون ميشوند ، ناپديد پيدرپي كه دختركاني و درنده و حريص سياستمداران فاسد ، مطبوعات
پيس ديويد.ميدهند تشكيل را "1974 محورهاي دهند ، نشان توجهي عمومي قدرتهاي آنكه
مثل فيلمهايي دهه 1970 ، در Mocky پليسي فيلمهاي فضاي به را ما اثر اين با انگليسي
ادوارد:مطلق پوچگرايي همان و نااميدي احساس همان ;ميبرد ،"آلباتروس" و "Solo"
و داده دست از تازگي به را پدرش اواست ليدز در "پست ايونينگ" روزنامهنگار دانفورد
و دلهرهآور ماجراهاي درون به را ما روزنامهنگار اين كمك با نويسنده.است فقير مادرش
اثر "1977 كنار در كه است استثنايي رمان يك "1974.ميبرد فقير يوركشاير بيپايان
.است كرده قبضه را اروپا بازار پيس ، ديويد ديگر
كمپ پرسي ،"بون سيستم"
اين كه نيست لطف از خالي نكته اين گفتن جاسوسي رمان مورد در.است جاسوسي رمان يك اين
از قبل تا.كرد تقسيمبندي سپتامبر از 11 بعد و قبل دوره دو به بايد را رماننويسي شيوه
عواقب و برلين ديوار فروپاشي و سرد جنگ وامدار عمده بهطور جاسوسي رمانهاي بنلادن ،
حتي و كرده تغيير اندكي قضايا دوقلو ، برجهاي افتادن فرو زمان از اما.بودهاند آن
.است ميان در غربي ، سرويسهاي فقط نه و بيشتري ، مخفي سرويس پاي حالا.است شده جديتر
تمام كه است لبنان در كار به مشغول انگليسي ساده مامور يك بون چيست؟ "بون سيستم" اما
.ببيند ديرتر را لندن مه و كراواتزدهاش روساي امكان حد تا ميدهد خرج به را تلاشش
برخورد اسلامگرا گروههاي جاسوس يك با اينكه تا دارد بيروت در خرمي و خوش زندگي او
دريافتي اطلاعات.ميشود انگليس دولت امنيتي پوشش خواهان اطلاعات ، مقابل در كه ميكند
به بايد ديگر جاسوس خود اما ميكند ، جلوگيري جديد تروريستي سوءقصدهاي بروز از "بون"
.برگردد لندن مهآلود خيابانهاي
سينما 4
(1980) تلالو
است من كار و كسب ترس
جواهريان نگار
استنلي" ساخته "تلالو" رسيده ، ما به كه اطلاعاتي طبق ،"سينما 4" برنامه هفته اين فيلم
طبق ميرود احتمال اما.دادهايم اختصاص آن به را ستون اين ما كه بود خواهد "كوبريك
"تاركوفسكي آندري" ساخته "سولاريس" فيلم ميدهد رخ برنامه اين در معمولا كه تغييراتي
.ميشود پخش
& & &
رماني مبناي بر كوبريك ، استنلي و جانسن دايان:فيلمنامه.كوبريك استنلي:كارگردان
ريچل كارلوس ، وندي بلابارتوك ، :مونتاژ.آلكات جان:فيلمبردار.كينگ استيون نوشته
لويد ، داني دووال ، شلي نيكلسن ، جك:بازيگران.پندرسكي كريشتف و ليگتي گيوركي الكايند ،
رنگي1440.انگلستان كشور محصول.توركل جو و استون فيليپ نلسن ، باري كرادزر ، اسكاتمن
.دقيقه
"اورلوك" هتل مدير (فلسن) "اولمن" نزد (نيكلسن جك) "تورنس جك" نام به نويسندهاي &
در.كند نگهداري است مشتري از خالي زمستانها در كه هتل اين از شغل ايجاد جهت تا ميرود
فشار تحت هتل ، قبلي نگهبان (استون) "گريدي" كه ميگويد او به "اولمن" گفتوگو هنگام
"داني" حال همين در.است كشته را دوقلويش دختر دو و همسر و شده جنون دچار طولاني انزواي
هتل آن به نيست مايل كه ميگويد (دووال شلي) "وندي" مادرش به "جك" كوچك پسر (لويد)
در "تورنس" خانواده حال هر به.ميبيند دوقلوها و هتل از هولناكي تصاوير بعدها و بروند
ترك را آنجا تا شدهاند آماده هتل كاركنان كه حالي در ميرسند ، هتل به تعطيل روز يك
ادراك يك از او مثل هم "داني" كه ميبرد پي (كرادزر) "هارلون" هتل سياهپوست آشپز.كنند
گذشته هتل در كه فجايعي از را "داني" بنابراين است برخوردار (تلالو) فراطبيعي و خاص
و ميگذرد ماه يك.نرود هفت و سي و دويست اتاق به كه ميكند گوشزد او به و ميكند آگاه
همچنان "داني".ميكند رفتار خشونت با همسرش با و ميشود آشفتهتر روزبهروز "جك"
اتاق به او و كند بازي آنها با ابد تا ميخواهند او از كه ميبيند را دوقلوها تصاوير
به اتاق اين در پيرزني ميگويد "وندي" به و ميشود شك دچار و ميرود هفت و سي و دويست
هتل مهماني سالن در را "گريدي" "جك".ميداند مقصر را "جك" ،"وندي" و است كرده حمله او
زني آنجا در و ميرود هفت و سي و دويست اتاق به نيز او.ميبيند بار فروشنده يك صورت به
به را موضوع اين اما.ميشود تبديل جاندار پوسيده جسد يك به بعد كه ميبيند را جوان
هتل مهماني سالن به دوباره و ميكند منع هتل كردن ترك از را او و نميگويد "وندي"
يك درنقش را "گريدي" او و است برپا بيستي دهه مهماني يك آنجا در بار اين كه ميرود
دخالت هتل امور در دهد اجازه خانوادهاش به نبايد ميگويد او به كه ميبيند سرپيشخدمت
شده جنون دچار "جك".ميافتد راه هتل سوي به است نگران آنان براي كه "هالوران".كنند
اما.ميكند زنداني هتل انباري در و درميآورد پا از بيسبال چوب با را او "وندي" و است
باغ سوي به "داني".ميكشد است رسيده تازه كه را "هالوران" و ميآيد بيرون آنجا از "جك"
سوار "وندي" و ميرود ميشناسد را آن خوبي به و است رفته راه آن در قبلا كه هزارتويي
بعد و ميزند يخ جا همان و ميشود گم تو هزار باغ در "جك".ميشود "هالوران" اتومبيل بر
.ميدهد نشان سال 1921 ژوئيه چهارم مهماني يك در را "تورنس جك" ديوار روي عكسي
& & &
بهطور اينكه بدون مناسب ، فضاسازيهاي و ميزانسنها از استفاده با فيلم اين در كوبريك
به فيلم متعدد تراولينگهاي.ميكند شديد دلهره و ترس ايجاد دهد نشان را عناصر مستقيم
فيلم در دلهرهآور فضاهاي از ثابت نماهاي حال عين در و است شده يادماندني به عجيب طرزي
فيلم طول در بار چند "دني" كه فضاهايي جمله از.است صامت عموما كه نماهايي.ميزند موج
بازيهاي.ميكند فوران داخل به آن ديوارهاي از خون كه هتلي ميبيند ، هتل از
"نيكلسن جك" كه بود فيلمي تلالو.گرفت ناديده نميتوان وجه هيچ به را فيلم تحسينبرانگيز
اغراقهاي و "نيكلسن" بازي لحظهلحظه.كرد ثبت ذهنها در (خودمان كشور در خصوص به) را
.است يافته دست ناب سينمايي خلق به (ميكنند رد را آن عدهاي البته كه) بيگاهش و گاه
صورتي به فيلم در كه كرد فراموش نميتوان را "لويد داني" و "دووال شلي" بازي همچنين
كرد ثابت تماشاگرانش به هم باز فيلم اين ساخت با "كوبريك".شدهاند ظاهر توانا بسيار
بهترين از يكي تلالو.كند خود مجذوب را آنها و بسازد فيلم هرژانري در ميتواند كه
.است وحشتزا ژانر فيلمهاي
لودگي نه ميخواهد زيركي طنز
"آمريكايي 2 پاي" فيلمنامهنويس برگ اشتين ديويد و فرونر كريست از گفتوگويي
ايزدپناه پارميس:ترجمه
مدرك و ميشود ييل دانشگاه وارد سالگي سن 16 در فردي صورتي چه در بگوييد من به لطفا &
كه چرا مينويسد را "آمريكايي 2 پاي" فيلمنامه ناگهان ميگيرد ، حقوق رشته در را خود
ندارد؟ مطابقت چندان كمدي فيلمنامه نوشتن با فرد اين جدي بسيار پيشينه
كمدي كار كه كنم يادآوري را نكته اين بايد اما زديد ، طعنه من به كافي حد به شما قبول ،
افراد باهوشترين از يكي طبع شوخ انسانهاي من نظر به و است كارها مشكلترين از يكي
لطيفه آن از بتواند و بگيرد را نكته جذابترين موقعيت يك در بايد فردشوخ كه چرا.هستند
كمدي فيلمنامه نوشتن در پس هستيد باهوش بسيار شما چون و بسازد كميك و خاص موقعيتي يا
.بود خواهيد موفق نيز
.كنم عمل هوشمندانه بسيار كميك اثر يك نوشتن در تا كردم تلاش بسيار هم من
موضوعاتي به و دهم قرار توجه مورد را نكاتي كردهام سعي نيز "آمريكايي 2 پاي" نوشتن در
انديشه خندههايشان پشت حتي و نخندند بيارزش چيزهاي به تماشاگران و مردم كه بپردازم
است مهم بسيار من براي چه آن.دارم اعتقاد آن به من كه است نكته آن اين ، و باشد خفته
را تئوري و روش يك همواره فيلمنامهام نوشتن در من.است كميك فيلمنامه يك بودن پرمعنا
داشته آن بر مرا اين و باشند منطقي و يافته تكامل بسيار داستان شخصيتهاي كه دارم مدنظر
.بيافزايم دانشم و اطلاعات بر همواره كه است
موقعيت و كرده ترك را حقوق سودآور رشته شما چرا كه است آن دارد ، وجود سوالي من براي &
.دادهايد ترجيح آن بر را هاليوودي بيثبات
حقوق.نميگذرانم را خوشي دوران و نيستم راضي زندگي از كه دريافتم چندي گذشت با من
كه كنم كاري ميخواستم من گذاشت نمايش به را خلاقيتها آن در بتوان كه نبود چيزي
.باشد آن برجسته ويژگي هيجان و ماجراجويي
اين.كردم همكاري نيز رپ گروههاي با حتي تصميمگيري اين از پس من اما نكنيد باور شايد
در شخصي و خاص دلايلي به من اما نيستند ، خاصي استعداد گونه هيچ داراي من نظر از آدمها
آفرينش و هيجان كه كاري تنها كه دريافتم آن از پس.كردم كار آنها با زندگيام از زماني
شواهد و گذاشتم اجرا به را خود عقيده اين سپس.نيست نوشتن جز چيزي باشد آن در توامان
چيزي چنين اگر البته كردم ، دنبال را كار اين پس هست وجودم در قابليتي چنين كه داد نشان
.ميگشتم باز وكالت و حقوق سوي به مسلما نميشد ، ثابت من به
است؟ بوده كمدي ژانر همان نوشتن از شما هدف ابتدا از آيا &
من.است مستقل شغلي و حرفه يك خود فيلمنامهنويسي كه نميدانستم حتي سالگيام تا 25 من
اجازه من به تحصيليام رشته اما هستم بذلهگو و طبع شوخ آدمي كه ميكردم فكر همواره
ماه هر من تحصيلم دوران طول در.شود بالقوه من بالذات استعداد اين كه نميداد ،
اين ميافتادم ، عقب بسياريكلاسهايم از اين براي و ميكردم منتشر طنز خبرنامهاي
.است بوده كمدي و طنز كارهاي به من علاقه نشانگر
باشد؟ كامل حيث هر از كمدي فيلمنامه يك تا ميشوند باعث عواملي چه &
افزودن براي هرگز باشد علاقهمند ژانر اين به حقيقتا كسي اگر كه شوم يادآور بايد
ميبريد ، پيش سبك اين در شما چه آن سپس بيابيد ، خاص كتابي يا مرجع نميتواند خود اطلاعات
تمام كنيد مشخص كاملا نوشتن از را خود هدف شما اگر.است شخصي تواناييهاي و استعداد
تمامي باشد ، نمايان شما بر راه غايت كه هنگامي و برداريد راه سر از ميتوانيد را موانع
.ميشود ترسيم ذهنتان در گويا خود صحنههاي
مياندازد؟ خنده به را شما چيزهايي چه &
تمام.است نابغه يك حقيقتا نويسندهاش من نظر از كه هستم ، سيمسون خانواده عاشق من
چه آن.ديدهام بارها و بارها را آن قسمت هر من و است جذاب و طنز نكات سرشار صحنههايش
.است نويسنده تيزبيني و زيركي است مشهود بسيار اثر اين در كه
چيست؟ علاقهتان مورد فيلمهاي و كتابها &
چنين تنها كه ميكنم فكر من.علاقهمندم بسيار "عجايب سرزمين در آليس" كتاب به من
خنده براي را طنز كتابهاي منوادارند فكر به را انسان ميتوانند كه هستند كتابهايي
.ميكنم مطالعه را آنها نو نكاتي يافتن و كردن فكر براي.نميخوانم
سرزمين" ،(Big) "بزرگ" ،"ميشه چيزيش يه مري" من ، نظر از دوستداشتني فيلمهاي و
.هستند "ستارگان 2 سفر" و "سوپرمن" ،"روياها
است؟ بوده چه زندگيتان اتفاق مهمترين و تاثيرگذارترين &
وقتي يعني.بود فيلمنامهام نخستين فروش بود ، مهم من براي همه از بيش چه آن حقيقتا
منصه به را تواناييام ديگر كه شد چيره من بر حس اين كردم دريافت دستمزد نوشتهام براي
.گذاشتهام ظهور
ژانر در بعديتان كارهاي داريد تمايل همچنان آيا و داريد؟ تهيه دست در جديدي پروژه آيا &
باشد؟ كمدي
به تازگي به ميشود ، ساخته سوني استوديو سفارش به كه "انسان تنها" نام با من آخر كار
اما بگيرم دست در را تلويزيوني پروژهاي دارم تصميم نيز حاضر حال در.است رسيده اتمام
قرار پروژه از 12 بيش كارم ميز روي غالبا كه چرا است ، تصميمگيري مرحله در تنها اين
.ميگيرم نظر در اصلي كار عنوان به را آنها از يكي تنها نهايتا اما دارد
هم هميشه و هستم كمدينويس ذاتا من كه شوم يادآور بايد شما دوم سوال پاسخ در اما
علاقهمندم آن به كمدي از غير به كه ديگري ژانر تنها.باشم كمدي ژانر نويسنده ميخواهم
و است كمدي من قاعده دارد ، وجود استثناء قاعدهاي هر بر.است تخيلي - علمي فيلمنامههاي
.تخيلي _ علمي آن ، استثناي
شرعي ساعات
|
دقيقه ساعت 13و05 :ظهر اذان
دقيقه و 56 ساعت 19 :مغرب اذان
ساعت 4و58 :فردا صبح اذان
دقيقه و 35 ساعت 6 :فردا آفتاب طلوع
|
|