افزايش خياباني كودكان شمار :زم حجتالاسلام
است يافته
!فرهنگ سراي تهران ،
انجمنهاي تشكيل از كار بينالمللي سازمان
ميكند حمايت كارگري
ايراني يك افتخار :زرتشتيان انجمن عضو يك
اوست ايراني اصالت به
سه جان تهران در پل روي از كاميون سقوط
گرفت را نفر
يادگيري و مطالعه صحيح روش
شود مي فراموش آنها آموزش كه رفتاري 5
افزايش خياباني كودكان شمار :زم حجتالاسلام
است يافته
فرار براي كودكان تشويق باعث ريحانه و سبز خانههاي درخصوص بيرويه تبليغ:اجتماعي گروه
.است كودكان اصولي تربيت براي مطلوب شرايط فاقد مراكز اين درحاليكه.است شده خانه از
كه زم والمسلمين حجتالاسلام تهران ، شهرداري هنري فرهنگي سازمان عمومي روابط گزارش به
فرهنگسراي در تهران فرهنگ خانههاي و فرهنگسراها روساي و مديران معاونين ، جمع در
ريحانه و سبز خانههاي اداره رنحوه د گرفته صورت تحولات و تغيير به ميگفت سخن خانواده
و اضطرار روي از پيش سال سه از:كرد تصريح و اشاره زمينه اين در شده مطرح مباحث و
بحث تهران ، شهرداري اجتماعي معاونت در خياباني بچههاي به دادن سامان براي ناچاري
از بودند شهرستانها از اغلب كه را فراري بچههاي كه بوده مطرح خياباني كودكان جمعآوري
بقيه و برميگرداندند برگردند ، خانه به داشتند قابليت كه آنهايي و جمعآوري ترمينالها
.ميكردند نگهداري دختران ويژه "ريحانه خانه" و پسران ويژه "سبز خانه" در را
نگهداري و جمعآوري بودن تخصصي به باتوجه تهران شهرداري فرهنگي و اجتماعي امور معاون
شهرداري:گفت و دانست بهزيستي سازمان آن از را كار اين قانوني مسئوليت خياباني ، كودكان
در كودكان براي زندگي مطلوب شرايط ارتقاء و آموزشي و تربيتي امكانات فاقد تهران
بودجه تصويب عدم و سالجاري در شهرداري درآمد بهخاطر و است ريحانه و سبز خانههاي
در نيست ، تامين قابل شهرداري سوي از نيز گذشته سال امكانات حتي شهر ، شوراي در شهرداري
شهرداري در كودكان ساماندهي مركز فعاليت آمار شدن برابر سه با اختصاصي رقم كل سالجاري
كل سالجاري اول نيمه در فقط و است يافته كاهش ريال ميليارد سه به ريال ميليارد ده از
افزايش آمار به ادامه در وي.آوردهايم بار بدهي نيز ميزان همين به و هزينه سال اعتبار
و نفر هزار خياباني 20 كودكان تعداد سال 75 در:گفت و كرد اشاره خياباني كودكان گسترده
بودجهاي و درآمد كاهش با شهرداري و است شده اعلام نفر ميليون يك حدود رقمي سال 80 در
باشد؟ چگونهتاثيرگذار دارد كه
!فرهنگ سراي تهران ،
(1)خياباني كودكان
زم علي محمد
.هستند فساد و تبعيض فقر ، تاز و تاخت حاصل خياباني كودكان
اين در بسياري ناهنجاريهاي.آلودگيهاست و آسيبها از بسياري ريشه فقر و تنگدستي -
ديرزماني ما ملت.ميكنند پيدا شدن همهگير توان و ميگيرند پا و ميآيند پديد منجلاب
شوم سايه بدشكل ديو اين قاجار دوره اواخر از.است گريبان به دست فقر هيولاي با كه است
و فقر.است بوده تزايد روبه تيرگي اين نيز تاكنون و است افكنده مردم اين سر بر را خود
مزاياي تمام از را او و ميجود را فقير ملت بنيه و روان و روح خورهاي مانند تنگدستي
.بازميدارد جهان پيشرفت
اين زانوان.داشت نخواهد را تكنولوژيك و علمي پيشرفتهاي جاده در گامزدن توان فقير ملت
و پويايي توانايي ، دانايي ، و ندارد را انحرافها و كژيها مقابل در پايداري بنيه ملت
.برميبندد رخت لرزان جمع اين ميان از هميشه براي پايايي
زمينههاي مادي فقر ترتيب اين به.ميبرد خاطر از نيز را سرافرازي رفته رفته ملتي چنين
نيز را ملت عقيده و ايمان و دين معنوي كاستي اين و آورده بوجود را معنوي فقر پديدارشدن
.ميدهد قرار خويش زهرآگين تيرهاي هدف
و ناآگاهي از پردهاي وقتي.است ملت يك معنوي و مادي فقر محصول عدالتي ، بي و تبعيض -
بكشيم ، در است همگان حقه حقوق تامينكننده حياتش نور كه عدالت خورشيد روي به ايماني سست
و نور از خود و كرده آن طعمه را ديگران تا ميافروزند تبعيض تنور عدهاي خلاء اين ظلمت
بستر فقر و است فقير عدالت و عدالت فقر محصول تبعيض.شوند بهرهمند آن از حاصل گرماي
.است بيعدالتي گسترش
عده فقط وقتي.شد خواهد جامعه دامنگير كه است انحرافي و فساد تبعيض ، و فقر اين حاصل -
شوند ، طبيعي بهرهمند است ، همگان حق كه موجود منابع و امكانات از جامعه افراد از معدودي
برخورداري اين كه جايي تا ميكنند ، پيدا هم بيشتري اشتهاي و شده فربه حد ، از بيش كه است
فراهم ديگران نزارشدن بهاي به را خود بيشتر هرچه فربگي و دانسته خويش دايمي حق را
طبيعي حقوق از آنانكه چه است ، گروه دو هر در فساد زمينهساز روند اين ادامهميآورند
.بلعيدهاند هاضمهشان جهاز ظرفيت از بيش كه گروهي چه و ماندهاند محروم خود
را احساس و انديشه شود ، تبديل فاسد عمل به و كرده پيدا عيني ظهور كه آن از پيش فساد
ممتازتر و برتر را خود ناحق به كه گروهي ذهن و حس در را تكبر و داده قرار خود حمله مورد
فساد وادي در لغزش سرآغاز برتري ، احساس و تكبر اين و ميآورد پديد ميدانند ديگران از
.است
منشا كه است بيعدالتي و تبعيض كاستي اين پيامد و است معنوي فقر زمينهساز مادي فقر پس
.است انحراف و فساد
كودكانمان كه نميخواهيم اگر.نيامدهاند پديد ناگهان و خود به خود خياباني كودكان
.باشيم شدنشان خياباني علتهاي كردن ريشهكن فكر به بايد شوند ، خياباني
انجمنهاي تشكيل از كار بينالمللي سازمان
ميكند حمايت كارگري
كارفرمايي و كارگري تشكلهاي عملكرد در آزادي و تشكيل و انتخاب در آزادي:اجتماعي گروه
كارفرمايي و كارگري جامعه در اگر كه است كار بينالمللي سازمان تاكيد مورد اساسي حق دو
.مييابد تحقق نيز كار حقوق ساير شوند ، متجلي كشوري
سازمان انجمنهاي آزادي مديركل جرنيكان ، ايران ، برنارد دانشجويان خبرگزاري گزارش به
امور و كار وزارت كار روابط معاون خواجهنوري ، محسن با ديدار در كار بينالمللي
عرف ، اساس بر كار بينالمللي سازمان عضو كشور هر:كرد تصريح مطلب اين اعلام با اجتماعي
و كند رعايت را كارفرمايي و كارگري تشكلهاي آزادي اصل بايد خود كشور عملكرد و سنتها
.است مستقل و آزاد تشكلهاي ايجاد به كمك ايران در حضور از ما هدف
كارگر ، نمايندگان گروه سه نظر مورد اصول آشتيدادن ابزارهاي پيداكردن:كرد اضافه وي
.است هدف اين به رسيدن ابزارهاي از يكي كار بينالمللي سازمان اصول با دولت و كارفرما
متبوع سازمان مقاولهنامه 87 عمليكردن نحوه بررسي و مطالعه براي ما اينكه اعلام با وي
تشكلهاي كردن رقابتپذيرتر براي ما پيشنهادات:گفت يافتهايم ، حضور ايران ، در خود
صورت به كار بينالمللي سازمان چارچوب در آنها شرايط نزديككردن و كارفرمايي و كارگري
.انجمنهاست آزادي
يعني كارگر ، از حمايت براي كار قانون در توجه مورد نهاد سه از يك هر كه توضيح اين با وي
دارند ، كار روابط در متفاوتي نقش كارگران نماينده و صنفي كشور ، انجمن كار اسلامي شوراهاي
يك كارگران تمام منافع آنها ، نمايندگان از متشكل كارگران صنفي انجمنهاي:كرد عنوان
مشاوره نقش نيز كار اسلامي شوراهاي را ، آنها فرد فرد ، نه دارند ، خود نظر مد را كشور
و دارند را خود به مربوط اقتصادي واحدهاي معضلات و مشكلات حل براي كارفرمايان و كارگران
نماينده كه است كارگران فردي نظرات و خواستهها اجابتكردن به كارگري ، موظف نماينده
.آنهاست
دلخواه تشكل انتخاب اجازه كارگران به آنها تقسيمبندي و وظايف اين شناخت:كرد اضافه وي
.ميدهد دارند ، كه علايقي براساس را خود
اين كنوانسيون 135 در ذكرشده شرايط به اشاره با كار بينالمللي انجمنهاي آزادي كل مدير
اقتصادي واحد هر كارفرمايي و كارگري نمايندگان كنوانسيون اين طبق:كرد بيان سازمان ،
.كنند تصميمگيري ميكنند ، فعاليت آن در كه واحدي موقعيت گرفتن نظر در با بايد
ايراني يك افتخار :زرتشتيان انجمن عضو يك
اوست ايراني اصالت به
دين هر در ايراني يك افتخار:گفت زرتشتيان انجمن عضو يك:اسلامي جمهوري خبرگزاري
.اوست ايراني اصالت به مذهبي و
ايران:داشت اظهار اسلامي جمهوري خبرگزاري با درگفتوگو يكشنبه روز " فروهر پرويز"
از سرشار باستاني سرزمين اين سينه است ، تاريخ بزرگ مردان جايگاه و تمدن مهد
عزيز ميهن از دفاع براي كه است مرداني غيور گذشتگيهاي جان از و دلاوريها يادگار
و است عام و خاص زبانزد درايران اديان آزادي:افزود وي.كردند نثار را جانشان
.ميداند خود مامن و وطن را آنجا ايران مقيم زرتشتي هر كه بدانند بايد دشمنان
نشان خاطر ايران در زرتشتيان عامالمنفعه و فرهنگي كارهاي به اشاره با فروهر
آسايش و آزادي با آنان فرزندان و كردند بنا مدرسه چندين ايران در زرتشتيان:كرد
.هستند تحصيل حال در
حركتها اينگونه:اظهارداشت توحيدي اديان هفته برگزاري از خشنودي ابراز با وي
اديان بيشتر شدن نزديك و آنان رسوم و آداب با مختلف اديان بيشتر آشنايي باعث
مورد در وي.داشت خواهد بدنبال را فرهنگي تبادل نتيجه در و ميشود همديگر به
در:گفت شد ، برگزار توحيدي اديان هفته مناسبت به كه توحيدي نمايشگاهاديان
ارمني زرتشتي ، كليمي ، ) مختلف اديان از زيبايي بسيار هنري دستاوردهاي نمايشگاه اين
قدمت و رسوم و آداب بيانگر كدام هر كه است شده گذاشته نمايش به (آشوري و
.است اديان
سه جان تهران در پل روي از كاميون سقوط
گرفت را نفر
سه داد ، روي همت اتوبان در شب شنبه كه كمپرسي كاميون دستگاه يك سقوط حادثه در:ايرنا
.دادند دست از را خود جان كاميون سرنشين
.افتاد اتفاق همت اتوبان در المپيك دهكده پل روي حادثه اين
ماموران حضور با تهران ، استان آتشنشاني سازمان فرماندهي ستاد يكشنبه روز گزارش به
نشده شناسايي آنها هويت كه فوتشدگان اجساد آتشنشاني ، سه شماره ايستگاه نجات و امداد
.شد منتقل قانوني پزشكي به اورژانس توسط و خارج كاميون داخل از است ،
اعلام مطمئنه سرعت از كاميون راننده تخطي را حادثه علت رانندگي و راهنمايي كارشناسان
.است كرده
يادگيري و مطالعه صحيح روش
داشته ذهني و رواني آمادگي دانشآموز يعني است ، حواس تمركز مطالعه اساسي شرايط از يكي
: پس.باشد
در باشد ، عصبيداشته و رواني آمادگي كلاس سر به معلم ورود از قبل بايد دانشآموز -1
.ميگردد ايجاد خلل حواس تمركز اينصورتدر غير
ايجاد خود درون در آرامش و باشد آرام و ساكت بايد دانشآموز درس دقيقهقبلاز پنج -2
.آيد بهوجود لازم تمركز تا نمايد
محيطي دانشآموزان براي خانه و مدرسه كه نمايند عمل طوري بايد مدرسه و والدين -3
.باشد شاديآفرين و آرامبخش خوشآيند ،
شيوه ميباشند ، معتقد بدان نيز صاحبنظران از بسياري كه علمي مطالعه شيوههاي از يكي
.است كلمه يك مخفف آن حرف هر كه ميباشد پسختام يا پسخات
جلوتر خود معلم از درس يك هميشه دانشآموز است خوب يعني -(پسخواني و پيشخواني):پ
يك معلم توسط درس هر فراگيري از بعد و گردد ايجاد درس فراگيري براي ذهني آمادگي تا باشد
.كند مطالعه را آندرس ديگر بار
سوالات و مثلاتيترها گرفت ، ياد خود از سوال صورت به را قبل درس بايد -(كردن سوال):س
.دهيم كتباجواب يا و بپرسيم خودمان از را درس مهم
نبايد است ذكر قابل.بكشيم خط مهم مطالب زير درس عميق مطالعه ضمن -(خواندن):خ
.باشد درس هر مطالب درصد ده از بيش خطكشيدنها
كرد ، تكرار بر از را مهم مطالب و برگشت بايد درس عميق خواندن از بعد -(برگويي از):الف
.برد پي برگويي از ضعف نقاط به اوليه مراحل در تا كرد ضبط را گفتهها ميشود حتي
كاملا بتوانيد را درس هر پاسخ و پرسش عنوان تحت صفحه بايد اينجا در -(تست و تمرين):ت
.دهيد جواب
حافظه چونباشد ساده روخواني و مرور صورت به فقط بايد مطالعه پيش -مهم1 تذكر
فراموش بعد ساعت سه يا و درصد ميزان 60 به نو مطالب درس ، كلاس از بعد كه است بهگونهاي
بيشتر بازدهي باعث ساده روخواني بهصورت كلاس از بعد بلافاصله مطالعه لذا.ميشود
.است كافي مطالعه بار يك كند مطالعه بار چهار بناست دانشآموز اگر اينجا در.ميشود
.بپرسيد و كنيد يادداشت حتما نميشويد متوجه درس هر در كه را مطالبي -مهم2 تذكر
مطالعه مقدمات
جاي دراتاق حتي و مطالعه اتاق منزل در مثلا باشد مكان يك و جا يك مطالعه جاي -1
.نكند تغيير مطالعه
... عكسو روزنامه ، غيردرسي ، كتاب مثلا نباشد پرتكن عواملحواس مطالعه محيط در -2
.باشد دسترس در رياضي فقط كنيد مطالعه رياضي بناست اگر مثال براي
صورت يادگيري نيستند آرامش در كه خانوادههايي در لذا.باشد آرام بايد مطالعه محيط -3
.ندارد وجود درس در وتمركز نميگيرد
ساعت يك حتما آمديد منزل به كه مدرسه از كنيد سعي لذا نكنيد مطالعه خستگي حين در -4
.باشيد داشته خواب معناي به استراحت نيم و ساعت يك تا
مطالعه بهداشت
.دارند آن ادامه و مطالعه در مهمي نقش نور و هوا:نور و هوا -1
مهم خيلي كسالت موجبات آوردن فراهم لحاظ از هم و نشاط ايجاد نظر از هم تنفسي هواي كيفيت
هواي تقريبا و نداشته جريان آنجا در كافي قدر به هوا كه بسته در اتاق در تنفس.است
هر مطالعه اتاق پس بجاست بسيار كاري مطالعه اتاق مرتب تهويه.نيست درستي كار دارد مرده
.است مناسبتر طبيعي فعاليت براي باشد غني هوا آفتابو نور از قدر
كاغذ و كتاب به درجه تقريبي 45 زاويه با و بالا و چپ سمت از بايد نور:نور تابش جهت -2
دست سايه افتادن باعث نوشتن هنگام بهخصوص بتابد راست سمت از اگر اولا زيرابتابد
اگر ثانيانور و ميشود چشم خستگي باعث و ميكند اشكال ايجاد ديد در و ميشود كاغذ روي
شده منعكس زاويه همان نوري شعاعهاي اكثر بتابد درجه زاويه 90 به نزديك يا و عمود بهطور
.شد خواهد چشم خستگي باعث و
است اتاق معمولي روشنايي كار ، و مطالعه براي نور بهترين:غيرمستقيم نور از استفاده -3
مصنوعي نور با مطالعه موقع در.است شده ايجاد غيرمستقيم نور بهوسيله روشن هواي در كه
محل كافي روشنايي كه اين ضمن كرد ، جلوگيري محل به نور مستقيم تابش از بتوان اگر نيز
.است بهتر شود تامين نيز مطالعه
ميتواند سانتيمتري فاصله 30 از سالم چشم يك:كاغذ يا كتاب با مناسبچشمها فاصله -4
اصلاح را آن بايد كند عادت كتاب به كردن نگاه نزديك به چشم اگر.دهد تشخيص را كتاب حروف
چشمپزشك به بايد ببيند بتواند زحمت به سانتيمتري فاصله 30 در شما چشم اگر و نماييد
.كرد مراجعه
از نوري اشعههاي حد از بيش انعكاس چون باشد ، شفاف نوع از نبايد دفتر و كتاب يا و كاغذ
را ميزي بايد كاغذ نوع بر علاوه پس.ميشود چشم زودرس خستگي باعث ميز يا شفاف كاغذ
.ننمايد منعكس را نور كه نماييد انتخاب
وارد چشم به كمتري فشار و است سياه يا و آبي رنگ رنگها بهترين:خودكار يا مركب نوع -6
باعث و ميكنند مشكلتر را ديد قرمز و سبز مانند رنگهايي و ميشود خستگي مانع و ميآيد
.ميشوند چشم خستگي
مفيدلازم استراحت دقيقه بيست تا ربع يك مطالعه ساعت هر براي:چشمها متناوب استراحت -7
كه است فرصتي و است مناسبي فرصت هم مغز براي بلكه چشم براي تنها نه استراحت اين.است
مطالعه بر كه قدر همان و بيندازند لنگر حافظه در يادگيريها و كنيم مرور را خود يادگيري
.بيفزاييم هم را استراحت وقت بايد ميافزاييم خود
تمدد و تنوع باعث اين و كرد نگاه دقت و توجه بدون و دور فاصله به بايد استراحت زمان در
.ميشود نيز اعصاب
بايد هستند شما چشمهاي ديد زاويه در كه بهخصوص محيط نورهاي:محيط نور بودن يكنواخت -8
و كتاب سطح به نور تمركز كه است اين مطالعه چراغ از استفاده معايب از يكي.باشد يكنواخت
.ميشوند شما چشمهاي زودرس خستگي باعث اطراف محيط نسبي تاريكي
مهم بسيار ميكنند مطالعه زياد كه افرادي براي نشستن وضع:مطالعه هنگام به نشستن وضع -9
فقرات ستون تغيير باعث بهتدريج چون نمود مطالعه طرفين يا و خميده صورت به نبايد.است
وقتهاي در مطالعهو ضمن انسان و باشد راست بايد مطالعه هنگام به فقرات ستون و ميگردد
در خون ركود از تا نمايد حركت مختصري و دهد تغيير را نشستنخود وضع ، استراحتچشمها
روشنايي هم نيستو مناسب چشم براي هم كشيدن دراز حال در مطالعه.شود پاهاجلوگيري
شمال به رو روز وسط در مطالعه و ميرسد فرا خستگيزودتر حالت و نميشود تامين كتاب
.ميرسد چشمها به طبيعي حد از كمتر يا بيشتر نور زيرا نيست مناسب
فاصله دائمي تغيير و حركت و تكان علت به رفتن راه موقع مطالعه:حركت موقع مطالعه -10
.ميشود ضعفچشمها و خستگي باعث كتاب تا چشمها
جاي به است بهتر و نيست مناسب چندان نوسان ، داشتن علت به:مهتابي لامپهاي نور -11
تا باشد داشته نوسان نبايد نور.نمود استفاده چراغ چند از نوري منبع يك از استفاده
.باشد يكسان مطالعه محل روشنايي
شبانهروز از معين ساعات در مطالعه اگر:مطالعه براي منظم برنامه و اوقات تعيين -12
اوقات در و نامنظم مطالعه.بود خواهد بيشتر مطالعه بدني و ذهني آمادگي گيرد ، انجام
مگر ميكاهد ، را مطالعه هنگام به ذهني آمادگي و ميشود جسماني وضع در اختلال باعث مختلف
.گيرد صورت بار يك وقت چند هر يا باشد مدت كوتاه مطالعه كه اين
شروع علت به زيرا نمود ، مطالعه غذا ، نبايد صرف از پس بلافاصله:مطالعه و غذا صرف -13
جريان ميزان از داخلي واحشاء معده به خون هجوم و غذا خوردن از پس گوارش دستگاه فعاليت
مدت بايد غذا صرف از بعد و مييابد كاهش مطالعه براي آمادگي و ميشود كاسته مغز در خون
خستگي و خوابآلودگي از تا باشد سبك حتيالامكان بايد ظهر غذاي نمود ، استراحت كوتاهي
.بكاهد
اصلي اركان از فعاليتي ، برايهر متناسب تنفسي حركات انجام:مطالعه هنگام تنفس -14
.است مهم بسيار نيز مطالعه در همچنين و ورزشها كليه در اصل اين.است فعاليت آن استمرار
ميشود آلودگي خواب حالت ايجاد و خون اكسيژن كاهش باعث بهتدريج نامنظمباشد اگر تنفس
.ميكاهد مطالعه براي ذهني آمادگي از و
عصبانيت و ذهنيوازهيجانات اشتغالات از مطالعهبايد هنگام در:فكري آرامش -15
داراي كه كساني و ميشود حواس تمركز بينرفتن از باعث ناراحتي و اضطراب نمود ، جلوگيري
اما.است كمتر عادي افراد از محسوسي بهطور حافظهآنها...هستندو عصبانيت اضطرابو
.بخشيد بهبود افرادرا اين حافظه وضع ميتوان آرامش ايجاد با
.است خون جريان در اختلال طولاني مطالعات در اساسي مشكلات از يكي:مطالعه و ورزش -16
به دارند اشتغال فكري كارهاي مطالعهيا به را شبانهروز در زيادي ساعات كه كساني يعني
فكر زياد كه افرادي در باشند ، داشته كافي عضلاني حركات فعاليتو بايد شده كه ترتيبي هر
و كرده گردش سر كاسه و مغز در جا ، همه از بيش خون دارند اشتغال مطالعه به و ميكنند
كارهاي و ورزش انجام با ميتوانند بنابراين.ميآيد بهوجود خونشان گردش در اختلالاتي
با كه نمود تنظيم برنامهاي بايد پس سازند برقرار خون جريان در واعتدال هماهنگي بدني ،
اشكال و تغذيه در اختلال از و شده اعصاب و مغز استراحت باعث ورزش و بدني كارهاي انجام
.آيد بهعمل جلوگيري مغز سموم دفع در
مشاوره و راهنمايي كارشناس-اكبري جعفر
:منابع
نصرت مرتضي مهندس ترجمه -يادگيري و مطالعه آئين -1
روحاني حائري علي دكتر -غدد و اعصاب فيزيولوژي -2
طوسي بهرام دكتر -مطالعه مهارتهاي -3
شهرآراي مهرناز دكتر -يادگيري روانشناسي -4
سيف علياكبر دكتر ترجمه -مطالعه روشهاي -5
شود مي فراموش آنها آموزش كه رفتاري 5
به اعتماد بچهها به رفتاردرست دانستن.ميدهند امنيت و نظم زندگي به خوب رفتارهاي
.ميآموزد آنها به را نفس كنترل و ديسيپلين و ميدهد نفس
منزل در رفتار *
.هستند تواضع ادبو مستحق غريبهها ، اندازه به حداقل داريم ، مادوستشان كه آنهايي
خانه ميكنند ، تمرين روزانه طور خانوادهبه خوبراباافراد رفتار شما بچههاي وقتي
.ميشود تبديل آرامش و مكانهماهنگي به
سالخوردگان به احترام *
دادن نشان.هستند احترام مستحق سنشان خاطر به فقط سالخوردگان كه بدانند بايد بچهها
خود جاي كنند ، حركت ما از قبل آنها نانوايي صف در دهيم اجازه كه است معني اين به احترام
.آوريم حساب به توفيقي را آنها حضور اينكه همه از بيش و بدهيم آنها به را
عمومي مكانهاي در ديگران حضور از آگاهي *
بايد آنها.بگذارند احترام هستند ، اطرافشان در كه آنهايي به كه دهيد ياد كودكان به
:بدانند را اينها مانند عمومي قوانين
حركت پيادهرو راست سمت در دارند ، نگه باز بقيه ورود براي را در نكنند ، صحبت بلندبلند
جلو رديف زيرصندلي پايشان با و نكنند صحبت بخورند ، چيز سروصدا بدون سينما در كنند ،
.نكوبند
تلفني گفتوگوي *
كنيد تلفن مناسبي زمان در كنيد معرفي را خودتان ميكنيد ، شروع را تلفني مكالمه يك وقتي
.برسانيد پايان به را آن خودتان كردهايد ، آغاز را شماگفتوگو اگر و
گفتوگو هنگام در ادب رعايت *
اگر.است علاقه ندادن نشان معني به عكسالعمل ندادن نشان كه نيستند آگاه اغلب كودكان
و كنيد برقرار چشمي ارتباط گفتوگو ، موقع در كنيد ، تصديق را آن ميكند ، صحبت شما با كسي
مهارتي اينكند طولانيتر را مكالمه كه كنيد مطرح سوالهايي و بدهيد گوش كه بگيريد ياد
.بود خواهد سودمند كودكان براي بزرگسالي طول تمام در كه است حياتي
خانواده كانون ماهنامه
مالر مري:نويسنده
خرمي فريده:ترجمه
|