|
|
علمي كتاب بهترين و رمان بهترين براي جايزه دو
!آموزشي ماكت دانشآموزي مجلس
شد اعلام كتاب هفته دهمين برنامههاي
دارد وجود كشور در نامناسب كلاس هزار 60
علمي كتاب بهترين و رمان بهترين براي جايزه دو
مجلس تشكيل براي را وزارتخانه اين تصميم پرورش و آموزش وزير حاجي مرتضي وقتي پيش سال دو به مجلس نمايندگي شان دادن.شد آغاز آن با مخالفتها سو هر كرد ، از عملي دانشآموزي دانشآموزي مجلس تشكيل با مخالفت دلايل جمله آنها ، از مطالبات افزايش و دانشآموزان و آموزش سابق وزير زمان كه است دانشآموزي شوراهاي نوپاي نوزاد حقيقت در مجلس اين.بود .شد تشكيل پرورش شدند ، انتخاب دبيرستانها شوراهاي نمايندگان ميان از دانشآموزي مجلس اعضاي بالاخره انجام و دانشآموزان بين شفاف اطلاعرساني از مانع مجلس ، اين تشكيل براي عجله ظاهرا اسلامي ، شوراي مجلس و پرورش و آموزش وزارت اگر شايد.بود آنها ميان در توضيحي كار نميكردند ، آنهمكاري خبرهاي درج براي همگاني رسانههاي و نبوده طرح اين اجراي پشتيبان هم را مجلسي چنين تشكيل بودند ، خبر شده مجلس عضو كه همانها بجز دانشآموزي هيچ آنها واردكردن و عملي طريق از كشور جوانان آموزش هدف با پرورش و آموزش وزارت.نداشتند .داد تشكيل را دانشآموزي مجلس سياسي ، و اجتماعي صحنههايحقيقي به جايگزين و جديد نسل مطالبات بيان براي مناسبي بستر مجلس اين پرورش و آموزش وزارت نظر از ايران در و دادهاند تشكيل را جهانآن كشورهاي اكثر كه است جوانان مجلس براي مناسبي .است نشده آن مورد در هم بحثي هنوز بهنفس اعتماد تقويت براي آموزشي و فرهنگي تربيتي ، سهگانه اهداف با دانشآموزي مجلس .شد تشكيل خودشان به مربوط موضوعات در آنها بيشتر مشاركت و دانشآموزان .است متوسطه و راهنمايي مدارس به محدود دانشآموزي ، مجلس نمايندگان انتخاب محدوده كه25 انتخاباتي راهنمايي ، در مدارس درصد پنجاه و دبيرستانها آموزان صددرصددانش .كردند شركت شد ، برگزار جاري مهرماه درآيند ، مجلس عضويت به است ممكن بعدي فرآيندهاي طي كه دانشآموزي شوراهاي كانديداهاي شوراهاي.كنند راي كسب و پرداخته تبليغات به مدارس انتخاباتدر زمان در ميتوانند يك و دختر يك خود بين از و نموده مجمع تشكيل به اقدام خود شهرستان سطح در دانشآموزي هر جمعيت تناسب به استان شوراي اعضاي ميان از.ميفرستند استان مدارس شوراي به را پسر .ميشوند انتخاب دانشآموزي مجلس در عضويت براي نمايندگاني استان ، جز شرطي ، هيچ مجلسدانشآموزي سپس و مدارس شوراهاي در دانشآموزان عضويت براي .ندارد وجود بودن دانشآموز كه نامگرفت موسسان مجلس عنوان به شد ، تشكيل پيش سال دو كه دانشآموزي مجلس نخستين .بود آينده در دانشآموزي مجالس تشكيل زمينه كردن فراهم مجلس اين كاري برنامه داد ، تشكيل بهارستان مجلس محل گذشتهدر سال را خود عمومي نشست نخستين اول دوره مجلس پس گذشت ، مجلس كار نحوه با دانشآموزان آشنايي و سخنراني به نشست اين برنامههاي عمده مجلس ، تحقيقات و آموزش كميسيون عضو و اصفهان نماينده شيرزاد علني ، احمد نشست نخستين از پرورش و آموزش شوراهاي يا و مجلس سوي از قانوني مجوز بدون را دانشآموزي مجلس تشكيل .كرد مطرح پرورش و آموزش وزير حاجي از سوالي ارتباط همين در و داد قرار انتقاد مورد و شكلي ايرادهاي شد تشكيل تحقيقات و آموزش كميسيون در حاجي حضور با كه جلسهاي در وي و آموزش مسئولين و جلسه در حاضر كارشناسان.كرد مطرح را دانشآموزي مجلس به محتوايي و آموزش عالي شوراي به مراجعه با و داده قرار تاييد مورد را ايرادات از بخشي پرورش شكل و رفع را ايرادات از بخشي دانشآموزي ، مجلس تشكيل اجرايي آئيننامه تصويب و پرورش .دادند مجلس فعاليت نحوه به مناسبتري اهداف كه شود داده پاسخ نيز پرسش اين به بايد شكلي اشكالات رفع با شيرزاد احمد گفته به خير؟ يا ميشود داده آن به خاصي اختيارات آيا و چيست مجلس تشكيل تربيتي بود ، دانشآموزي مجلس نمايندگان مدت كوتاه آشنايي براي كه مجلس نشست نخستين پايان از پس اينكه تا شد برقرار آنها بين كمي ارتباط مدت ، اين در.بازگشتند خود شهرهاي به آنها اين اصلي هدف.شد تنظيم جاري مهرماه دوم و بيست تا بيستم براي دوم علني نشست برنامه .بود داخلي آئيننامه تصويب و بررسي نشست ، داخلي آئيننامههاي مطالعه با و مجلس قوانين كل اداره همكاري با پرورش و آموزش وزارت مجلس داخلي آئيننامه پيشنويس تهيه به اقدام اسلامي ، شوراي مجلس و جهان جوانان مجالس در مجلس اعضاي اختيار در جزوهاي بهصورت چاپ ، از پس آئيننامه اين.كرد دانشآموزي از تهران باهنر شهيد اردوگاه در دانشآموزان حضور مدت در.گرفت قرار خودشان شهرستانهاي .كنند تاييد علامت ، با دارند قبول كه را موادي آئيننامه ، مطالعه ضمن تا شد خواسته آنان آئيننامه بتواند فشرده برنامههاي با خودو روزه سه نشست در مجلس كه بود اين هدف تصويب به سريعا را آن پيوست جدولهاي و تبصره و21 ماده فصل ، 56 بر4 مشتمل داخلي مخالفت آئيننامه بررسي شيوه اين با دانشآموزان از بسياري علني ، جلسه در اما برساند ، به دادن راي آنها.شدند قعود و قيام با رايگيري و مواد تكتك بررسي خواستار و كرده بحث بدون شود ، تشكيل آن پايه بر دانشآموزي آينده مجالس بود قرار كه آئيننامهاي مواد تا خواستند رئيسه هيات از و ندانسته اساسي و ريشهاي كاررا مخالفان ، و موافقان بررسي و .كنند آئيننامه مواد همهجانبه بررسي به اقدام فرآيند گردشكار ، و نمايندگي كليات ، "فصل ، چهار در دانشآموزي مجلس داخلي آئيننامه تحرير رشته ، به"راي اخذ نحوه و مجلس حيثيت و دانشآموزي مجلس اختيارات و وظايف ايفاي .است درآمده گيري بهره گفتوگو ، و مشاركتجويي فرهنگ ترويج دانشآموزي مجلس تشكيل از هدف اول فصل در مقولههاي با دانشآموزان كردن آشنا مقررات ، و قوانين اصلاح در دانشآموزان نظريات از و اسلامي هويت تقويت و خودباوري روحيه تقويت خارجي ، و داخلي اقتصادي و سياسي اجتماعي ، .است شده عنوان ايراني برنامههاي انضباطي ، و تحصيلي مقررات دانشآموزان ، مشكلات و مسائل پيرامون بررسي و بحث اجتماعي ، و اخلاقي و ديني تربيت تقويت خانواده ، و دانشآموزان متقابل درسي ، انتظارات جمله از..و معلم مقام از دانشآموزان تجليل و تكريم شيوههاي نوجوانان ، مسائل مجلس داخلي نامه آئين در.دانشآموزياست مجلس اختيارات و وظايف باب در مطرح موضوعات سوگند ، مراسم به مربوط ترتيبات اسلامي ، شوراي مجلس داخلي آئيننامه همانند دانشآموزان هيات اعضاي و رئيس استعفاي نحوه دائم ، و سني رئيسه هيات تشكيل جلسه ، نظم تامين نحوه .است شده مشخص نيز رئيسه نحوه مجلس ، اعضاي تعداد دوره ، هر مدت دانشآموزي ، مجلس در عضويت نحوه مورد در دوم فصل از پيش سخنرانيهاي و فوقالعاده نشست تشكيل نحوه علني ، جلسات تعداد نمايندگان ، استعفاي .است دستور كميسيونهاي اختيارات و وظايف (كميسيون 29) كميسيونها تشكيل نحوه به آئيننامه سوم فصل .دارد اختصاص برنامهها و طرحها بررسي نحوه و سند تدوين و جلسات تشكيل نحوه تخصصي ، اسناد و ارائه ذيربط مبادي به مجلس مشورتي طرح عنوان به تصويب از پس برنامهها و طرحها .ميشود بايگاني دبيرخانه در آن اوراق و مختلف حوزههاي مسئولين به نمايندگان تذكر دادن نحوه به آئيننامه سوم فصل آخر بخش آينده نشست در بايد وي مسئول ، يك به تذكر دادن50 صورت در كه است مربوط دانشآموزي .باشد پاسخگو و حاضر مجلس و كتبي -شفاهي تذكر.دارد اختصاص راي اخذ نحوه و مجلس حيثيت به آئيننامه چهارم فصل قعود ، و قيام شيوه سه به نيز رايگيري و است خود وظايف از نمايندگان تخلف به مربوط توبيخ .ميشود انجام ورقه با مخفي راي و ورقه با علني راي رئيس ، يك از متشكل اسلامي شوراي مجلس همانند دانشآموزي مجلس اول دوره رئيسه هيات اگرچه دائم رئيسه هيات جديد آئيننامه براساس ولي بود منشي شش و كارپرداز سه نايبرئيس ، دو مجلس اعضاي تعداد.بود خواهد منشي نفر دو و كارپرداز نايبرئيس ، يك دو رئيس ، از مركب .يافت خواهد كاهش نفر به150 نفر از187 نيز دانشآموزي بهطوري شود ، كشيده بينظمي به جلسه كه صورتي در و است جلسه نظم حفظ مسئول مجلس ، رئيس موجب برخاستن گاه هر و ميكند قيام خود جاي در رئيس نباشد ، امكانپذير جلسه ادامه كه .ميكند تعطيل تنفس عنوان به دقيقه مدت15 به را جلسه نشود ، آرامش .است ممنوع مطلقا ميشوند مجلس اصلي ساختمان وارد كه كساني براي سلاح نوع هر حمل را جلسه در حضور مخصوصحق كارت داشتن با تماشاچيان و تلويزيون و راديو جرايد ، مخبرين مكلفند او نواب مجلسيا رئيس دستور با نظم زدن هم بر و سكوت رعايت عدم صورت در و دارند .نمايند ترك را جلسه شد ، تشكيل دوره پاياني روزهاي كه اول دوره دانشآموزي مجلس علني نشست دومين در و اسلامي شوراي مجلس كار نحوه به نسبت مجلس ، در حضور دليل به كه دادند نشان دانشآموزان دنبال را آن جلسات و كرده پيدا بيشتري حساسيت ميدهد رخ آن علني جلسات در كه اتفاقاتي دانشآموزان براي عملي درسي مجلس ، كار نحوه آموزش و دانشآموزي مجلس در عضويت.ميكنند وزير معاونان از يكي گفته به.ببرند ياد از خود عمر پايان تا را آن است بعيد كه است اين در آنها تا شده تهيه دانشآموزان براي اسلامي شوراي مجلس آموزشي ماكت پرورش و آموزش اجتماعي ، كار وجوه ساير با بهقانونگذاري مربوط اجتماعي زندگي از بخشي تعليم ضمن ماكت .شوند آشنا سياسي و فرهنگي اقتصادي ، كرد ، اضافه داخلي آئيننامه به ماده سه خود پاياني نشستهاي در اول دوره دانشآموزي مجلس حضور امكان آئيننامه ، مواد اصلاح يا و تغيير براي آيندگان حق مورد در ماده سه اين تعداد افزايش يا كاهش و مجلس در مذهبي اقليتهاي و استثنايي مدارس دانشآموزان .بود تخصصي كميسيونهاي خطر زنگ كه شد مطرح مسائلي نمايندگان ، از تعدادي سوي از دانشآموزي مجلس دوم جلسه در مجلس نمايندگان كه كردند پيشنهاد عدهاي جلسه اين در.بود مجلس اين موجوديت تداوم براي .كنند استفاده كنكور بدون دانشگاهها به شدن وارد امتياز از و حقوقبگيرند دانشآموزي گرفت نتيجه ميتوان ولي كند ، جلب را نمايندگان آراي اكثريت نتوانست موضوع اين طرح اگرچه .نشدهاند توجيه آن تشكيل اهداف به نسبت دانشآموزي مجلس نمايندگان برخي هنوز كه كه مجلس و دولت پشتيباني با دانشآموزي مجلس تشكيل امتياز به توجه جاي به عده اين به را خود حضور بياموزد آنان به اجتماعي عمل بستر در را اجتماعي مسائل از بخشي بتواند .ببرند بهره آن از بايد كه كردهاند تلقي امتيازي نماينده ، عنوان بايد آينده در كه باشد جواناني به دموكراسي آموزش زمينه ميتواند دانشآموزي مجلس ;گيرند برعهده را جامعه..و فرهنگي اقتصادي ، اجتماعي ، سياسي ، مسئوليتهاي و مقامات به روز و آيد باور به برنامهريزان و مسئولان هم و دانشآموزان هم سوي از آنكه بر مشروط .شود قانونگذارتر روز شد اعلام كتاب هفته دهمين برنامههاي
|
|