ميشناسيد؟ را كاركنان اين
مجارستان آموزشي نظام تضعيف
شد تدوين فناوري زيست ملي سند پيشنويس
به توجه خواستار ارشاد و فرهنگ وزير
شد نوجوانان و كودكان شادي
شد اعلام مدارس در كتاب هفته برنامههاي
ميشناسيد؟ را كاركنان اين
بخوانند مديران
خاصي ويژگيهاي داراي كه كردهايد برخورد افرادي به خويش ، كارمندان ميان در تاكنون آيا
چه آنها نقاد تفكر و متنوع كارهاي قبال در كردهايد؟ چه آنها با برخورد در باشند؟
گرفتهايد؟ پيش را شيوهاي
آنها استعدادهايشان ، و توانمندي با متناسب و بشناسيد را آنها روحيات كردهايد سعي آيا
بازكردهايد؟ خود سر از را آنها مختلف ، روشهاي آنكهبا يا و كارگيريد؟ به را
مديريت دارد ، اهدافتان به شما رسيدن در بزرگي سهم كه شما مديريت هنر از بخشي بيترديد
فكري ، شناسههاي از نمونهاي بايد مدير.است كاركنان سازماني رفتار و انساني منابع بر
.باشد داشته ذهن در را خود كارمندان تك تك رفتار و شخصيتي
و كليشهاي مديران اغلب كه است خلاق كاركنان ويژگيهاي از برخي ميخوانيد پي در آنچه
بنبست به آنها با رفتار در ازكارمندان ، گروه اين صحيح شناخت عدم علت به وظايفي ، شرح
اين در خلاق كاركنان رفتار از برخي دقيق مطالعه ضمن ميكنيم توصيه مديران به.رسيدهاند
.كنند مراجعه زمينه اين در كتابهايي به بيشتر اطلاعات براي نوشته ،
;اغلب خلاق كاركنان
.ميكنند پرهيز كليشهاي و تكراري كارهاي از *
بهره گوناگون راههاي و متنوع روشهاي از خويش اهداف به رسيدن و برنامهها اجراي در *
.ميجويند
نو شيوهاي به سازمان در محيطي و فيزيكي امكانات از استفاده مورد در *
.(سازمان فيزيكي محيط از خلاق و نو استفاده)ميانديشند
.ميدهند قرار تحليل و تجزيه مورد را سازمان اجرايي قسمتهاي و واحدها *
.ميكنند عيبيابي اجرايي ، عمليات از قبل را اهداف و برنامهها و بوده منتقد *
.ميبرند لذت مسئله حل از و مينگرند آمده بوجود مسائل به گوناگون زواياي از *
و تواناييها مايلند و ميدهند نشان علاقه سازمان متنوع و كاري سطوح در شغلي چرخه به *
.بيازمايند سطوح همه در را استعدادهايشان
حين را خويش مهارت و دانش جديد ، مسئوليتهاي و موقعيتها پذيرفتن با و بوده ريسكپذير *
.ميدهند گسترش كار
.هستند نويسندگي قدرت داراي *
.ميكنند ارزيابي جز به كل از را مسايل و برخوردارند يافته سازمان ذهني از *
.ميكنند حركت باشد ، استعدادهايشان و توانايي مطابق كه مسيري در *
همسو خويش تفكر با را برنامهها اجراي مسير و شوند حاكم جوسازماني بر دارند تمايل *
.سازند
مديريت در شركت از و دارند بحران ايجاد به تمايل ميكشانند ، چالش به را سازماني جو *
.ميبرند لذت بحران
.دارند كاركنان با قوي عمومي روابط اغلب و داشته لهجه صراحت *
.كنند برقرار پيوند روز اطلاعات با ميكنند سعي اغلب و بوده مطالعه اهل *
در نوين پردازشي با را اطلاعات ميتوانند و داشته را اطلاعات تنظيم و تركيب قدرت *
.دهند تعميم آمده پيش شرايط
.ميكنند جستجو را متنوع راههاي و بوده خويش آموزشي -علمي تفكرات واگراييدر داراي *
فرار جسمي كننده خسته كارهاي از و بوده علاقهمند مشاوره و برنامهريزي كارهاي به *
.ميكنند
اصولگرايانه ريشهيابي برنامهها ، و طرحها اجراي در و ميكنند اجتناب كمي كارهاي از *
در علمي اصولگرايانه ريشهيابي به ديگر عبارتي به دارند ، طرحها اجرايي ضرورت مورد در
.ميانديشند كيفي و پرداخته سازمان برنامههاي و طرحها اجرايي ضرورت
.ميكنند استناد علمي دلايل به اشان شرحوظايف برخي انجام عدم چرايي بيان در *
.ميكنند قصاراستفاده جملات و استعارات مثالها ، از گفتههايشان در و بوده سنج نكته *
.ميگيرند كار به خويش اهداف بيان در را طبعي شوخ و بوده طنز روحيه داراي *
.دارند كننده متقاعد و قوي بيان *
.كنند ايجاد نشاط محيط در و بوده فراوان انرژي نفس ، به اعتماد ذهن ، حضور داراي *
.ميكنند عمل شفاف و ساده بسيار گروه اين فكري ، پيچيدگيهاي عليرغم *
قانون نقض بدون و داشته آييننامه و بخشنامه مقررات ، و قانونها براي نويني تفسيرهاي *
.مينمايند پيگيري را خويش اهداف ديگر شيوهاي به
لذا هستند ، كاري تيمهاي در برنامهها اجراي مسير در وتازهاي بديع تفكيكهاي داراي *
برنده را خويش كاري تيم شوند ، متحمل طرحها اجرايي مسير در فراواني جسمي انرژي بيآنكه
.ميكنند
مدير ، نظر از نباشد ، درك قابل سازمان مدير توسط كاركنان از گروه اين روحيه كه صورتي در
:ميشوند تفسير زير شرح به كاركنان از گروه اين ويژگيهاي وظايفي ، شرح
.هستند طلبي تنوع كارمندان *
قرار اجرايي بخشنامههاي و آييننامهها قوانين ، چارچوب در و نيستند نظمپذير آنها *
.نميگيرند
.ميرسند نظر به ياغي و سركش *
متقاعدكنندهاي دلايل با را كارها نوع اين و نميشوند تكراري كارهاي جذب كه آنجا از *
.ميرسند نظر به كار كم و تنبل لذا نميدهند ، انجام
.ميكشانند بررسي و نقد به را مديران كاري شخصيت و هستند دردسرساز *
منفي نگاهي ميرسد نظر به لذا مينمايند ، گوشزد را هشدارها و بوده عيبياب كه آنجا از *
منتقدانه ، نگاهي اغلب گروه ، اين نگاه كه حالي در افراددارند مجموعه و مسائل به
.منفي نه است كننده آگاه و هشداردهنده
.ميشوند تعريف متكبر و گستاخ *
مثبتي تاثيرات بركاركنان لذا دارند ، هوشيارسازي و بيدارسازي روحيه كه آنجا از *
كه صورتي در.ميشود ديگر كاركنان سركشي به منجر فعاليت اين مدير نظر از كه ميگذارند
;شوند درك باشد ، دارا را روحيات اين از بخشي نيز خود كه مديري توسط كاركنان از گروه اين
و دهند ياري اهدافش به رسيدن راه در را سازمان و كرده ايجاد تحول سازمان در ميتوانند
.كنند بازي سازمان در را اجرايي كاتاليزورهاي نقش
:ميتوانند آنها
.رسانند ياري را مدير مشكلات حل در و كنند عمل سازمان عيبيابهاي حكم در *
طراحيهاي در برنامهها و طرحها تحليل و تجزيه با و باشند تحليلگر و تجزيه مشاوريني *
اهداف به دسترسي كيفيت در را مهمي نقش اجرايي عمليات از قبل آنها اشكال رفع نيز و اهداف
.نمايند ايفا
.نمايند بحران مديريت اداره به وادار را مدير سازمان ، در بحران و تنش ايجاد با *
.ميكنند نوين چالشهاي درگير كارياشان حيطه با ارتباط در را كاركنان ذهن *
سازمان برنامهريزان براي قوي مشاورين ذهني ، انسجام و فكري نظم دارابودن علت به *
.بود خواهند
با را كاركنان عملكرد ميتوانند كاركنان ، و مدير ميان قوي عمومي روابط ايجاد با *
.نمايند همسو سازمان اهداف و برنامهها
.دارند گروهي مفاهمه ايجاد در مهمي نقش *
در تغيير موجب كاركنان ، ميان در كنجكاوانه و متنوع سوالات و ذهني هاي چالش ايجاد با *
.ميشوند آنها كليشهاي تفكرات
نقش لذاميدهند نشان فراوان علاقه باشد ، محور فرايند كه گروهي و تيمي فعاليتهاي به *
.ميكنند بازي كاري گروههاي تشكيل در مهمي
.بگيرند عهده بر را كاري تيم يا و گروه فكري رهبري مايلند *
.هستند معتقد كاركنان ميان اخلاقي -علمي مشروعيتدهنده نوعي به *
به توجه با و نشوند درك سازمان مدير توسط افراد از گروه اين كه صورتي در
به را سازمان كه نسبت همان به ميتوانند نشوند ، گرفته كار به توانمنديهايشان
.گردند نيز سازمان در وخمودگي ركود باعث ميكشانند ، بالندگي و خودشكوفايي
:زيرا
را آنها حقوقي و قانوني انتظارات سطح كاركنان ، هوشيارسازي و خودآگاهي ايجاد با *
.ميسازند مواجه انتظارات برآوردن بحران با را مدير بنابراين.ميدهند افزايش
وارد منفي آنتروپي سازمان به و محيطميكاهند نشاط و انرژي از خويش ، سكوت با *
.ميسازند
را كاركنان قضاوتي سطح و نموده تحليل را مدير شخصيت علمي ، و متقاعدكننده شيوهاي به *
.دهند مي افزايش
.ميشوند مشغول خود شبيه كاري شخصيتهاي تربيت به *
به.ميكنند حركت موجود جريان خلاف بر و ميشوند همفكر كلنيهاي تشكيل به علاقهمند *
.ميكنند ايجاد سازمان دل در غيرواقعي سازمانهاي ديگر عبارت
پرهزينه عليرغم اما دردسرميآفريند ، مديران براي حدودي تا كاركنان اين وجود گرچه
سازمان ، اعضاي براي مشتركي منافع ميتواند وجودشان سازمان ، براي افراد اين حضور بودن
با علمي و منطقي پيوندي بتوانيد كه صورتي در و باشد داشته افراد از گروه اين و مدير
ميتواند كه مييابيد دست شگرف موفقيتي به قطعا باشيد ، داشته افراد اين روحيات
از بخشي اهدافتان و شما كه چراكنيد حساب آنها روي.نمايد يك شماره را شما سازمان
.ميدهد شكل آنهارا شخصيتكاري
فرزاد سارا
مجارستان آموزشي نظام تضعيف
است ، گرفته صورت كشور در 31 كه دبيرستان آموزش نظامهاي درباره پيمايش يك نتايج براساس
خود آموزشي نظام به كمونيسم زمان در مجارستان.دارد قرار بيستوسوم مكان در مجارستان
.هستند رفتن بين از حال در كشور اين مغزهاي ميرسد نظر به اكنون اما ميكرد ، مباهات
به پيوستن براي كه زماني در دارند بيم آن از مجارستان مقامات فرانسه ، خبرگزاري گزارش به
.بمانند عقب خود غربي همسايگان ساير از نظر اين از ميشوند ، آماده اروپا اتحاديه
ارزيابي بينالمللي برنامه نتايج به اشاره با مجارستان آموزش وزير ماگيار باليانت
نگران وضع:گفت است ، گرفته صورت اقتصادي توسعه و همكاري سازمان توسط كه دانشآموزان
.ميپردازد كشورها در سالهها پانزده درسي پيشرفت مقايسه به پيمايش اين.است كننده
آزمون اين در مجارستان در مدرسه از 180 كه دانشآموزي نفر از 8000 نيمي":گفت ماگيار
اروپا اتحاديه در رقابت شرايط برآوردن براي كه برسند سطحي به نتوانستند كردند ، شركت
موضوعي دو يعني بود ، ضعيف علوم و رياضيات در خصوص به دانشآموزان اين نتايج ".است كافي
هر دانشآموزان مهارتهاي":كرد خاطرنشان باليانت.بود مجارها قوت نقطه سنتي بهطور كه
".است ضروري فردا اقتصاد در رقابتي توان ايجاد براي موضوعها اين در كشور
استاد دهارگيتا جوزفاست زيادي اهميت حايز مجارستان آموزش كارشناسان براي امر اين
داريم نفت نه ما است ، طبيعي منابع بدون كوچك كشوري مجارستان":گفت بوداپست در كامپيوتر
گيورگي ژنت البرت.كردهايم عرضه جهان به را مغزها بهترين همواره اما كاني ، مواد نه
انرژي لئوژيلارد كرد ، اختراع را كامپيوتر نويمان يانوس كرد ، معرفي دنيا به را ث ويتامين
را اتمي بمب ويگنر يوجين و نويمان يانوس ژيلارد ، لئو تلو ، اده و آورد پديد را هستهاي
".كردند توليد
هر.ميگيرند ضعيف نتيجهاي اما ميكنند ، تلاش بسيار مجار بچههاي كه است اين عجيب
بچهها ميگويند آموزگاران.ميخواند درس هفته در ساعت متوسط 64 بهطور ساله نوجوان 16
واقعي معناي بيآنكه كنند حفظ را صفحه صدها ناچارند آنان.هستند فوقالعادهاي فشار زير
استفاده در اما بنويسند تحليل دانته آثار درباره ميتوانند مثلا آنان.بفهمند را آنها
.هستند ناتوان بانك خودپرداز دستگاه از
توافق آن علايم مورد در همه اما ندارند ، نظر اتفاق مشكل اين علت مورد در كارشناسان
فشار زير دانشآموزان و كهنه مدارس بيانگيزه ، آموزگاران خستگي ، مانند علايمي دارند ،
به را خود بودجه درصد فقط 7 مجارستان:ميكند خاطرنشان اقتصاد استاد "هوس يانوس"روحي
و درصد ژاپن 16 در درصد ، تا 16 اسكانديناوي 13 كشورهاي در رقم اينميدهد تخصيص آموزش
.است درصد آمريكا 12 در
وي.است اجتنابناپذير دانشگاه تا مهدكودك از آموزشي نظام كامل اصلاح:است معتقد هوس
و كنيم دخيل پژوهش در را كنيم ، مدارس استفاده منابع از كارآمدتري شكل به بايد":گفت
مشكل اين از خوبي به مجارستان دولت ".كنيم سازماندهي نو از كاملا را درس زماني جدول
براي حقوق حداقل اعمال و آموزگاران حقوق كردن برابر دو آن اقدام اوليناست آگاه
.است كشور اين در حقوق حداقل برابر دو كه است آموزگاري فارغالتحصيلان
شد تدوين فناوري زيست ملي سند پيشنويس
زيستفناوري ملي سند پيشنويس و بيوتكنولوژي توسعه راهبردي برنامه:فرهنگي علمي گروه
كه شده تدوين فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت پژوهشي معاونت همت به بار نخستين براي كشور
هيات به نهايي تصويب جهت علم اين متخصصان و صاحبنظران اصلاحي نظريات اعمال با بزودي
.ميشود ارائه دولت
اعلام ضمن ما ، خبرنگار با گويي و گفت در فناوري و تحقيقات شوراي دبير امين ، مصطفي مهندس
توسعه اساسي محورهاي از يكي عنوان به زيستفناوري توسعه ضرورت به اشاره با خبر اين
به توجه با آنها اجزاء و زنده موجودات از بهرهگيري علم يا زيستفناوري:گفت كشورها
دارويي ، و غذايي فرآوردههاي آبزيان ، و دام پزشكي ، كشاورزي ، بخشهاي در كه وسيعي گستره
شده قلمداد كشورها از بسياري توسعه اساسي محورهاي از يكي امروزه دارد ، محيطزيست و صنعت
در كه وي.است گرفته قرار جدي توجه مورد ملي برنامههاي و استراتژيها تنظيم در و
:افزود ميگفت ، سخن "كشور زيستفناوري راهبردي برنامهريزي انديشگان" نشست برپايي آستانه
از يكي عنوان به رشته اين تعيين از پس ،(بيوتكنولوژي) زيستفناوري ملي سند تدوين مراحل
ملي مركز با همكاري قرارداد انعقاد با گذشته ماه بهمن از رياستجمهوري ، اولويتهاي
سال ماه مهر بيستم روز نهايي گزارش و شد آغاز زيست تكنولوژي و ژنتيك مهندسي تحقيقات
و دولتي دستگاههاي با هماهنگي ايجاد و علمي داوريهاي انجام منظور به كه شد آماده جاري
راهبردي برنامهريزي انديشگان نشست در پروژه محققان توسط اسلامي ، شوراي مجلس
.شد خواهد ارائه جاري ماه آبان سوم و دوم روزهاي طي كشور زيستفناوري
به توجه خواستار ارشاد و فرهنگ وزير
شد نوجوانان و كودكان شادي
فرهنگي برنامههاي برگزاري خواستار اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزير:علميفرهنگي گروه
.شد آنان ميان در نشاط و شادي ايجاد بهمنظور نوجوانان و كودكان ويژه
عامل را فرهنگ ميگفت ، سخن انتظار باغ يك جشن مراسم در كه مسجدجامعي احمد
.كرد عنوان جامعه نسلهاي ميان فاصله كاهش نيز و خانوادهها ميان تفاهم و پيوند
نقاشي ، كارگاه نمايش ، موسيقي ، همچون مختلفي برنامههاي انتظار باغ يك جشن در
برگزار نوجوان و كودك كتاب نمايشگاه همچنين و هنري و فرهنگي محصولات عرضه
.ميشود
شب كه مراسم اين در مسجدجامعي اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزارت عمومي روابط گزارش به
عاطفه و محبت مهر ، مظهر كامل ، انسان ،(عج)مهدي حضرت:گفت شد ، برگزار شعبان نيمه
.است
.داشت خواهد ادامه نياوران فرهنگسراي در ماه آبان تا 14 انتظار ، باغ يك جشن
شد اعلام مدارس در كتاب هفته برنامههاي
در نيازسنجي طرح (آبان تا 16 14) اسلامي جمهوري كتاب هفته با همزمان:فرهنگي علمي گروه
نيز و مدارس كتابخانههاي تجهيز منظور به كتاب خريد حواله طرح كشور ، متوسطه مدارس سطح
.ميشود اجرا مدرسه هزار در 10 كتاب نمايشگاه هزار برپايي 10 طرح
با همراه" طرح كتاب هفته با همزمان همچنين پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
برنامه به آموزشگاهي كتابخانههاي از بخشي و ميشود اجرا "خانه و مدرسه در كتاب
.ميشوند تجهيز كتابخانه سيستم نرمافزار
دانشآموز هر ازاي به حاضر حال در مدارس كتابخانه در موجود كتاب سرانه است گفتني
.ميباشد جلد دبيرستاني 81/4
|