غذاييجامعه فرهنگ فاصلهاز با شيلات ، صنعت
نسبت سابقه اين.ميشود خود مستمر و جدي فعاليت دهه چهارمين وارد ايران شيلات جوان صنعت
توجه قابل چندان هندوستان و چين نظير كشورهايي در ماهي پرورش ساله هزار دو سابقه به
.نيست
خود از ماهي گوشت مصرف به چنداني تمايل ايران مردم فرهنگي ، و تاريخي مختلف دلايل به بنا
آسان چندان آنها براي نيز ماهي گوشت با متنوع غذاهاي تهيه رو اين از.ندادهاند نشان
باتوجه آبزيان ديگر و ماهي مصرف فرهنگ ترويج براي مساعدتر و بهتر فضاي ايجاد لذا.نيست
.ميرسد نظر به ضروري كشور موجود پتانسيلهاي به
، است كيلوگرم حدود 15 متوسط بهطور جهان در دريايي محصولات و ماهي مصرف سرانه كه درحالي
با كه معتقدند صنعت اين كارشناسان.ميشود برآورد كيلوگرم حدود 5 ايران در ميزان اين
دريايي محصولات سرانه مصرف كيلوگرم رقم 25 به رسيدن ترويجي ، و تبليغي فعاليتهاي افزايش
.دارد امكان نيز ايران در
در هفته اين بالا هدف راستاي در ماهيگيريكه و آبزيان شيلات ، بينالمللي نمايشگاه دومين
.داد پايان خود بهكار ديروز شد ، برگزار تهران
.نمايشگذاشتند به را خود دستاوردهاي آخرين خارجي و داخلي شيلاتي شركت نمايشگاه 70 اين در
اثر و آبزيان نامناسب عرضه درخصوص كشور ، گرمابي ماهيان پرورشدهندگان اتحاديه مديرعامل
ماهي اكثرا و ندارد وجود تنوع محصولات اين عرضه در:ميگويد مصرفكنندگان ذائقه به آن
.است مشكلساز آپارتمان و منزل در آن كردن تميز كه ميكنند عرضه شكمپر بهصورت را
دليل همين به.است سريعالفساد پاكنكرده ، و سالم ماهي:ميگويد ادامه در گشتاسب محمد
افزايش عرضه مدت طول كه آن ضمن كار ، اين با.شود فريز و بستهبندي صحيح شكل به بايد
.است زنجيرهاي فروشگاههاي در عرضه قابل محصول اين راحتي به مييابد
و ميكند ياد خريد اول شرط بهعنوان مصرفي كالاي نوع و كيفيت به مشتري اطمينان از وي
مرغ ، و قرمز گوشت فروش مراكز مانند شهري ، مختلف نقاط در آبزيان فروش
مراكز:ميگويد
.كند كالاطي نوع اين خريد براي را مسافتي بايد مصرفكننده دليل همين به و ندارند كافي پراكنش
كنند ، محدود خاصي سنتي مراسم به را ماهي مصرف جامعه افراد كه زماني تا ميرسد نظر به
.نرود فراتر كنوني ميزان از كشور سرانه مصرف ميزان
|