كار وابسته
جهان در خصوصيسازي
ايران در خصوصيسازي
كار وابسته
يادداشت
ماده اجرايي آييننامه مورخ 17/7/81 شماره 34216 تصويبنامه طي گذشته ماه در وزيران هيات
سال حدود 12 يعني سال 1369 در كه قانوني ماده اين در.رساند تصويب به را كار قانون 198
كار نيروي تنظيم" براي اجتماعي امور و كار وزارت كه است شده پيشبيني است شده تصويب پيش
.نمايد منصوب كار وابسته ايران ، اسلامي جمهوري نمايندگيهاي در "كشور از خارج ايرانيان
و منصوب خارجه امور وزير موافقت از پس و تعيين اجتماعي امور و كار وزير توسط كار وابسته
ماده اجرايي آييننامه كه شد پيشبيني سال 1369 در كار قانون تصويب هنگام.ميشود اعزام
كار وزارتخانههاي پيشنهاد به ميكند تعيين را كار وابسته فعاليت و انتخاب نحوه كه 198
با حاضر حال در كه) استخدامي و اداري امور سازمان همچنين و خارجه امور و اجتماعي امور و
داده نام تغيير كشور برنامهريزي و مديريت سازمان به بودجه و برنامه سازمان در ادغام
.بود نرسيده تصويب به پيش ماه يك تا آييننامه اين متاسفانه كه برسد تصويب به (است
از خارج در ايرانيان كار نيروي تنظيم" براي نياز مورد فعاليتهاي شدن اجرايي در تاخير
اولويت با اشتغال مقوله آن در كه توسعه سوم برنامه قانون ماده 53 در كه شد باعث "كشور
اجتماعي ، امور و كار خارجه ، امور وزراي از متشكل كميتهاي است شده ديده بالايي بسيار
و نظارت هدايت ، برنامهريزي ، " مسوول مركزي بانك كل رئيس و دارايي و اقتصادي امور
خوشبختانه.بشوند "ازكشور خارج به كار نيروي اعزام براي لازم تمهيدات پيشبيني
كه است بوده طوري كميته اين عملكرد اما است رسيده تصويب به ماده اين اجرايي آييننامه
قانون ماده 53 مطابق.ميكردند پيگيري و تحقيق آن مورد در نيز نمايندگان پيش چندي
كشور از خارج به كار نيروي اعزام براي خصوصي كاريابي مراكز است قرار توسعه سوم برنامه
به خارج به كار نيروي اعزامكنندگان و شوندگان اعزام از قانوني حمايتهاي و شود تاسيس
اجرايي آييننامه در.است نشده حاصل چشمگيري موفقيت زمينهها اين در هنوز ولي آيد عمل
كشورهايي به كار وابسته كه شده پيشبيني است شده تصويب اخيرا كه كار قانون ماده 198
كه اين يا و دارند را ايراني مشخص طور به و خارجي كار نيروي جذب قابليت يا كه شود اعزام
آموزشهاي و كار نيروي اعزام خصوص در همكاري موافقتنامه كشورها آن و ايران دولت ميان
نظر بهاست زياد آنها در ايراني كار نيروي كه كشورهايي يا و شدهاست امضا حرفهاي و فني
به منوط ميشوند اعزام خارج به آييننامه اين تصويب با كه كار موفقيتوابستههاي ميرسد
خارج به كار نيروي اعزام بر نظارت براي توسعه سوم برنامه قانون كه است باكميتهاي هماهنگي
يا خارج در ايراني كار نيروهاي براي مختلف نهاد دو از باشد قرار اگر.است كرده پيشبيني
است ممكن نباشد ، نيز هماهنگي آنها بين و شود برنامهريزي خارج به فعلي نيروهاي اعزام
.شود بيشتر خارج در ايراني شاغل نيروهاي به مربوط مشكلات
جهان در خصوصيسازي
ايران در خصوصيسازي
اول قسمت
ميتوان را دهه 1990.است خصوصيسازي ساختاري ، تعديل سياستهاي مهم بسيار رئوس از يكي
از بسياري دهه ، اين در.كرد نامگذاري "بازار اقتصاد" به گرايش و "خصوصيسازي" دهه
توسعه و رشد به دستيابي براي زمان ، مقتضيات و ضرورت حسب بر توسعه حال در كشورهاي
بر آمدن فائق منظور به و نموده بازار اقتصاد قوانين از استفاده در سعي مطلوب اقتصادي
متعاقبا و اقتصادي فعاليتهاي در دولت دخالتهاي كاهش فكر به خود ، اقتصادي عظيم مشكلات
سنگين سايه هنوز همه اين با.افتادند دولت كنترل تحت تجاري و توليدي موسسات خصوصيسازي
بر دولت كه گزافي هزينههاي و ميشود احساس توسعه ، حال در كشورهاي اقتصاد بر دولت
وابسته و دولتي موسسات و شركتها ناكارآي مالي عملكرد اضافه به مينمايد ، تحميل اقتصاد
.است كرده خم را كشورها اين اقتصاد كمر دولت ، به
به و شده گرفته كار به سرمايههاي به توجه با نيز ما كشور تشكيلات در بازنگري لزوم
در عمده نارساييهاي و اختلالات وجود كنار در منابع از بهرهبرداري كردن بهينه منظور
كارآيي ارتقاي هدف با خصوصيسازي سياست اجراي تا گرديد موجب دولتي شركتهاي عملكرد
سياست طرح رو ، اين از.گيرد قرار اقتصادي نظام دستاندركاران خاص توجه مورد فعاليتها
توجه مورد كشور در سال 1368 از اقتصادي توسعه اول برنامه اجراي با همزمان خصوصيسازي
بررسيهاياقتصاديوزارت برنامهريزيو معاونت توسط گزارشكه اين در.گرفت قرار
با وسپس ميشود پرداخته آن روشهاي و خصوصيسازي تعريف به ابتدا است ، شده بازرگانيتهيه
سالهاي طي كشورمان در خصوصيسازي روند و كشورها تجربه مذكور ، روشهاي تحليل و تشريح
.ميگيرد قرار بررسي مورد خصوصيسازي براي مناسب روشهاي انتخاب چگونگي گذشته ،
خصوصيسازي تعريف
دستگاه كه ميگردد اطلاق جامعه سطوح كليه در فرهنگي اشاعه به حقيقي مفهوم در خصوصيسازي
بايد را "مردم كار" كه نمايند "باور" كشور يك آحاد تمامي و مجريه قضائيه ، قانونگذاري ،
مربوط مسووليتهاي و وظايف انجام به قادر دولت دخالت بدون مردم يعني.واگذاشت "مردم" به
باز مسووليتهايشان انجام از را آنها نميتواند قدرتي و نهاد هيچ و بوده خود جامعه به
.دارد
مطرح اينجا در تعديل سياستهاي رئوس از يكي عنوان به خصوصيسازي از كه تعريفي اما
هدف با خصوصي بخش به دولت طرف از خدمات واگذاري يا دارايي انتقال از است عبارت ميباشد
. اجتماعي و اقتصادي كارآيي بيشتر حصول و كامل رقابت شرايط ايجاد
براي است وسيله بلكه نيست هدف يك تنهايي به خصوصيسازي ، كه كرد خاطرنشان بايد بنابراين
.اقتصاد سريعتر رشد و كارآيي افزايش:قبيل از اهدافي به رسيدن
خصوصيسازي روشهاي
روشهاي بر موثر شرايط و عوامل به توجه با مختلف كشورهاي در اقتصادي سياست اين
:از است عبارت آنها اهم كه است گرفته صورت مختلف طرق به خصوصيسازي
يا و تمام فروش به اقدام دولت روش اين در:شركت سهام از قسمتي يا تمام عمومي عرضه -1
عرضه از قبل يا و همزمان كشورها از بعضي در.كرد خواهد خود مالكيت تحت شركت اعظم قسمت
توانايي كه سرمايهگذاراني به خصوصي طور به شركت سهام از قسمتي مردم به سهام عمومي
.ميشود فروخته عموم به مابقي و شده فروخته دارند را شركت اداره
يا يك به را دولتي شركتهاي سهام از قسمتي يا تمام دولت روش اين در:سهام خصوصي فروش -2
موسسات است ممكن نظر مورد متقاضيميفروشد شده تعيين پيش از متقاضي نفر چند
مربوطه صنعتي رشته در كافي تجربه و سرمايه داراي كه باشند افرادي يا و سرمايهگذاري
شركتهاي سهام قيمت براساس و مذاكره طريق از است ممكن سهام قيمت روش اين در و هستند
.شود تعيين بهادار اوراق بورس در مشابه
را دولتي شركت در خود سهام دولت مزبور روش در:دولتي شركت در خصوصي بخش مشاركت -3
به را دولتي شركت مالكيت از قسمتي خصوصي بخش به جديد سهام فروش با بلكه نميكند واگذار
دولت درواقع.مييابد كاهش نيز شركت در دولت مالكيت درصد و مينمايد واگذار خصوصي بخش
.نمايد مشاركت سرمايه افزايش در خصوصي بخش كه ميدهد اجازه
فيزيكي داراييهاي سهام ، جاي به روش اين در:دولتي موسسه يا شركت داراييهاي فروش -4
كه اين جاي به فيزيكي داراييهاي موارد بعضي در البته ميرسد ، فروش به دولتي واحد
كار به دولتي و خصوصي مختلط شركت يك تشكيل در دولت غيرنقدي سرمايه عنوان به شود فروخته
.ميشود برده
شركت چند به دولتي واحد روش اين در:كوچكتر شركت چند به دولتي بزرگ واحد تجزيه -5
در است تابعه شركت چندين داراي كه هلدينگ شركت يك صورت به يا و ميگردد تجزيه كوچكتر
.ميشود واگذار مختلف طرق به كوچكتر شركتهاي سپس ميآيد
و مديران به شركت سهام اعظم قسمت يا تمام روش اين در:مديران و كاركنان به شركت فروش -6
.ميشود فروخته شركت كاركنان
شده خريداري سهام.ميباشد بانكي وام و اعتباري تسهيلات با همراه روش اين معمولا
.ميگيرد قرار بدهي كامل تسويه تا وام وثيقه معمولا
مثل) غيرحقوقي پرداختهاي جاي به دولت روش اين در:دولتي كاركنان بين سهام توزيع -7
توزيع آنها بين را خصوصيسازي مشمول بنگاههاي سهام كاركنان ، به (...و پاداش عيدي ،
.ميكند
مهارتهاي آن وسيله به كه ميباشد روشي مديريتي قرارداد روش:مديريتي قرارداد روش -8
دولتي واحد فعاليت براي كه خصوصي بخش در موجود تواناييهاي ساير و تكنولوژي مديريتي ،
قرار دولتي شركت اختيار در معين حقالزحمه ازاي در و معيني مدت به ميباشد نياز مورد
.ميگيرد
مالكيت تحت داراييهاي كه ميپذيرد خصوصي بخش روش اين در:اجاره طريق از خصوصيسازي -9
.بپردازد را بهايي اجاره آن ازاي در و داده قرار بهرهبرداري مورد را دولت
پايين قيمت داراي كه)كوپن توزيع وسيله به عمومي داراييهاي روش اين در:ووچر سيستم -10
.ميشود منتقل (فقير مخصوصا مردم ، توده) شهروندان به (ميباشد
يك وسيله به مشخص قرارداد براساس و معين مدت به مشخص ، خدمات ارائه:پيماني قرارداد -11
.ميباشد خصوصي شركت
ساخت واگذاري) زيرساختي پروژههاي مالي تامين با ارتباط در نيز روشهايي همچنين
."BT, BOT, BTO, BOO, ROT, BLT":از عبارتند كه دارد وجود (خصوصي بخش به پروژهها
ايران در خصوصيسازي روند
سال بودجه و برنامه قانون ماده 48 در انقلاب از قبل ايران در خصوصيسازي قانوني فرآيند
حقيقي اشخاص به را خود انتفاعي تاسيسات كه يافت اجازه دولت آن موجب به و داشت وجود 1351
مقرر سال 1354 مصوب توليدي واحدهاي مالكيت گسترش قانون در سپس.بفروشد ايراني حقوقي يا
بخش واحدهاي سهام درصد و 49 مادر صنايع غير در دولت به متعلق سهام درصد كه 99 گرديد
چندان نتايج عمل مقام در اما شود واگذار مردم عموم از ديگر گروههاي و كارگران به خصوصي
ملاحظه به موظف را دولت كه بود گونهاي به تحميلي جنگ و انقلاب تحولات.نبود مثبت
.نمود كشور اقتصاد در بيشتري
ساله پنج برنامه نخستين از بخشي عنوان به خصوصيسازي برنامه رسمي ، طور به ايران ، در
زمينه در دولت كلي برنامه از بخشي طرح ، اين درواقع.شد آغاز سال 1368 در اقتصادي ،
خصوصي بخش حيات تجديد منظور به و بود جنگ از پس اقتصادي محيط نمودن منطقي و آزادسازي
اسلامي انقلاب از پس سالهاي در شده مصادره يا شده ملي موسسه صدها واگذاري و فروش كشور ،
پنجساله برنامه نخستين در كه طور همان خصوصيسازي برنامه اصلي هدف.گرديد پيشبيني
و خصوصي بخش نقش افزايش و دولت نقش كاهش كشور ، منابع مديريت در كارآيي افزايش است آمده
قانوني تحولات روند اسلامي انقلاب از بعد.ميباشد كشور در سرمايه بازار تعميق
:ميباشد دوره چهار شامل خلاصه طور به ايران در خصوصيسازي
-اقتصادي توسعه اول برنامه قالب در واگذاريها:(731369) سالهاي طي اول دوره -1
.است پذيرفته صورت وزيران هيات مصوبات براساس عمدتا و اجتماعي
و دولتي سهام واگذاري نحوه قانون براساس واگذاريها:(761374) سالهاي طي دوم دوره -2
مصوب كارگران و ايثارگران به دولت به متعلق
.است پذيرفته صورت 12/5/1373
پذيرفته صورت سنواتي بودجه قانون تبصره 35 براساس واگذاريها:(791377) سوم دوره -3
.است
توسعه سوم ساله پنج قانون براساس ميبايد واگذاريها:(بعد به سال 79) چهارم دوره -4
.پذيرد صورت اجتماعي -اقتصادي
.ميشود شامل را دوم برنامه سالهاي تقريبا سوم و دوم دوره كه است ذكر قابل
(731369)اول دوره
تبصره 32 خصوصيسازي سياست اتخاذ قانوني اتكاي نقطه و مرجع تنها و اولين انقلاب از پس
.ميباشد كشور اقتصاد توسعه اول برنامه مشي خط لغايت 38 و 18 بندهاي 374 و قانون
كه 18 است امر اين از حاكي سالهاي 811370 به نسبت دوره 731370 طي خصوصيسازي عملكرد
بورس ، 4/2 طريق از آن درصد كه 8 است گرفته صورت دوره اين در شده واگذار سهام كل از درصد
.ميباشد مذاكره طريق از درصد و 3/7 مزايده طريق از درصد
بوده ريال ميليارد بر 7/1715 بالغ ارزش ، نظر از واگذاريها مجموع دوره اين طي همچنين
(درصد 4/13)ريال ميليارد بورس ، 6/230 طريق از آن (درصد معادل 2/46) ميليارد كه 9/790 است
.است گرفته صورت مذاكره طريق از (درصد معادل 4/40) ريال ميليارد و 2/694 مزايده طريق از
درصد كه 8/77 است امر اين از حاكي اول برنامه طي جدول 2 مطابق واگذاري روند بررسي
صنايع نوسازي و گسترش سازمان توسط درصد ايران ، 98/20 ملي صنايع سازمان توسط واگذاريها
.است پذيرفته صورت توليدي واحدهاي مالكيت گسترش مالي سازمان توسط درصد و 2/1 ايران
و نوسازي و گسترش سازمان و ايران ملي صنايع سازمان توسط واگذاري شركتهاي عمده البته
نبوده دولتي ساكن به ابتدا (توليدي واحدهاي مالكيت گسترش سازمانهاي) خصوصيسازي سازمان
توسعه و حفاظت قانون يا انقلاب شوراي توسط صادره احكام براساس اسلامي انقلاب از پس و
از) شركتها اين اصلي استخوانبندي واقع در.درآمدهاند دولت مالكيت به ايران منابع
آنها مجدد اعاده و بود شده بنا خصوصي تفكر با (..و اهداف اوليه ، اقتصادي مطالعات لحاظ
.نبود سختي چندان كار خصوصي بخش به
واگذاري و خصوصيسازي برنامه اجتماعي ، -اقتصادي توسعه اول برنامه در كلي طور به
به.گرديد اختلاف دچار يكديگر با مغاير و متناوب نامههاي تصويب دليل به دولتي شركتهاي
همين و بوده بيبرنامه شديدا دولتي شركتهاي خصوصيسازي برنامه دوره اين در كه طوري
صنايع توليدي ظرفيتهاي به ضربه جدي طور به واگذاري ، به مربوط درمقررات شديد نوسانات
بلاتكليفي در آنها مديريت حتي و مالكيت وضعيت نبودن روشن دليل به كه چرا است كرده وارد
.ميبردند سر به
(761374)دوم دوره
واگذاري نحوه قانون تصويب با در 12/5/1373 خصوصيسازي به مربوط قانوني اتكاي مهمترين
با متفاوت چارچوب يك در قانون اين.شد برداشته كارگران و ايثارگران به دولتي سهام
قانون تبصره 41 و رسيد اسلامي شوراي مجلس تصويب به خصوصيسازي در متداول معيارهاي
.گرديد مصوب خصوصيسازي قوانين مكمل عنوان به نيز دوم برنامه
حاد شرايط همچنين و ارز نرخ شديد نوسان از ناشي و 1374 سال 1373 در كشور اقتصادي شرايط
شرايط نسبي تثبيت با.آورد وجود به اقتصاد در دولت مداخله براي جديدي الزامات تورمي ،
مذكور اقدامات نتيجهگرفت قرار بيشتري توجه مورد اقتصاد ساماندهي سال 1376 در كشور
.بود مورخ 3/6/1377 كشور اقتصاد ساماندهي بخشنامه صدور
مذكور دوره در خصوصيسازي عملكرد
واگذار سهام كل از درصد كه 19 است امر اين از حاكي (811370) دوره كل به نسبت (761374)
و مزايده طريق از درصد بورس ، 3/0 طريق از درصد كه 3/14 است گرفته صورت دوره اين در شده
.ميباشد مذاكره طريق از درصد 4
واگذاريها ، مجموع دوره اين طي همچنين
بورس ، طريق از آن (درصد معادل 77) ريال ميليارد كه 4/1370 است بوده ريال ميليارد 7/1780
از (درصد 4/21) ريال ميليارد و 2/381 مزايده طريق از (درصد /1) ريال ميليارد 1/29
.است بوده مذاكره طريق
(سالهاي 791377 طي) سوم دوره
و قوانين مجموعه حلقههاي آخرين از كشور كل و 1378 سالهاي 1377 بودجه قوانين تبصره 35
ذيربط مراجع تصويب از توسعه سوم برنامه از قبل تا كه است خصوصيسازي با مرتبط مقررات
دوره كل به نسبت (791377) دوره طي ارقام و آمار براساس خصوصيسازي عملكرد.است گذشته
است شده واگذار دوره اين در دولتي سهام كل از درصد كه 50 است امر اين از حاكي (811370)
.است رسيده فروش به مزايده طريق از درصد و 5 بورس طريق از آن درصد كه 45
شركتهاي سهام فروش ميزان بالاترين داراي دوره اين كه است امر اين گوياي ارقام و آمار
.است بوده بررسي مورد دوره كل به نسبت دولت به متعلق و دولتي
برد پي ميتوان توسعه برنامه دو اجراي طي واگذاري روشهاي برحسب واگذاري روند بررسي در
كه درحالي است بوده بورس بازار طريق از (درصد 54) واگذاريها بيشتر دوم برنامه در كه
يا مزايده طريق از واگذاريها بيشتر و نبوده معمول اول برنامه در شيوه ، اين از استفاده
.است گرفته صورت مذاكره
دليل به اما ميشوند شناخته خصوصيسازي اهرمهاي از يكي عنوان به بهادار اوراق بورسهاي
.نميشود استفاده آن از گستردهاي صورت به معمولا بورس ، در شركتها پذيرش دشوار شرايط
براي كردنشان آماده و اصلاح و ندارند مناسبي مالي ساختار دولتي شركتهاي اكثر كه زيرا
مدت نيازمند طبعا كه است آمادهسازي مختلف مراحل گذراندن مستلزم بورس ، در شدن پذيرفته
.ميباشد طولاني زماني
برنامه دو اجراي طي شماره 2 جدول مطابق واگذارنده سازمان حسب بر واگذاري روند بررسي
واگذاريها بيشتر ايران ملي صنايع سازمان كه است امر اين نشانگر اجتماعي -اقتصادي توسعه
مالي سازمان همچنين و صنايع نوسازي و گسترش سازمان اما است داده انجام اول برنامه در را
.دادهاند انجام را كار اين دوم برنامه در بيشتر توليدي واحدهاي مالكيت گسترش
(بعد سال 79به) چهارم دوره
از بخشي انتقال امكان دولت آن طي كه است فرآيندي خصوصيسازي كه اين به توجه با
و بررسي اقتصادي ، فعال بخشهاي ساير به را خود وظايف و تسهيلات تاسيسات ، داراييها ،
در خصوصيسازي برنامه بودجه ، اجرايي زماني محدوديتهاي دليل به است بهتر مينمايد دنبال
برنامه قانون لذا.گردد مدنظر اهداف تحقق به منجر تا شود آورده توسعه برنامههاي قالب
طي و سوم و دوم فصل ، دو در ايران اسلامي جمهوري فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي توسعه سوم
وزارتخانهها ، به متعلق سهام واگذاري و دولتي شركتهاي ساماندهي نحوه به ماده 23
ياد نيز خصوصيسازي برنامه عنوان به آن از كه است پرداخته دولتي شركتهاي و موسسهها
شرح به توسعه سوم برنامه در خصوصيسازي جهت شده گرفته كار به تمهيدات و تدابير.ميشود
:است ذيل
رقابتي ، فضاي يك ايجاد و قيمتگذاري و ارزش تعيين در مشكلاتي بروز از ممانعت براي -1
" است آمده دولتي شركتهاي سازماندهي فصل ماده 4 از تبصره 4 "ج" بند در اولينبار براي
بخش به بورس يا مزايده طريق از واگذاري مشمول وزيران هيات تصويب با كه دولتي شركتهاي
در و شد نخواهند دولتي شركتهاي بر حاكم مقررات مشمول تصويب ، تاريخ از ميشوند غيردولتي
."ميشوند اداره تجارت قانون چارچوب
اين كه ميگردد تشكيل خصوصيسازي نام به سازماني سوم برنامه قانون ماده 15 طبق -2
.دارد برعهده را گرفتهاند قرار تصويب مورد كه شركتهايي واگذاري وكالت سازمان
را دولت "اقتصادي فعاليتهاي كردن رقابتي و انحصارات تنظيم" سوم برنامه قانون فصل 4 -3
و انحصارات لغو براي قانوني اقدامات سوم ، برنامه آغاز از سال يك ظرف است كرده موظف
رقابتي و آزاد تحرك باعث اقدام اين.نمايد معمول انحصارگرايانه فعاليتهاي از جلوگيري
.ميشود غيردولتي شركتهاي
كل از درصد كه 31 ميهد نشان و 2 جداول 1 در (1379-1381)دوره براي شده ارائه اطلاعات
و است گرفته انجام دوره دراين ريال ميليارد معادل 3/2958 (دوره 811369 طي) واگذاريها
بر بالغ كه است حالي در اين است پذيرفته صورت خصوصيسازي سازمان توسط آن درصد از 70 بيش
.است شده انجام بورس طريق از دوره اين در واگذاري درصد 90
دارد ادامه
خصوصي بخش به دولتي واگذاريشركتهاي روند:شماره 1 جدول
پنجساله برنامه واگذاريطي روشهاي تفكيك به
(ريال ميليارد به ارقام)
كل جمع |
مذاكره طريق از |
مزايده طريق از |
بورس طريق از
|
واگذاري |
مبلغ |
درصد |
مبلغ |
درصد |
مبلغ |
درصد |
مبلغ |
سال |
6/12 |
- |
- |
- |
- |
100 |
6/12 |
1369 |
6/265 |
/5 |
6/14 |
85/6 |
2/18 |
9/89 |
/232 |
1370 |
8/238 |
8/29 |
1/71 |
7/19 |
1/47 |
5/50 |
6/120 |
1371 |
6/287 |
2/26 |
3/75 |
4/13 |
6/38 |
4/60 |
7/173 |
1372 |
7/923 |
7/57 |
2/533 |
7/13 |
7/126 |
6/28 |
8/263 |
1373 |
3/1728 |
2/40 |
2/694 |
34/13 |
6/230 |
5/46 |
5/803 |
جمع |
درصد 18 |
55/64 |
6/31 |
10 |
(13731369) دوره طي واگذاري درصد
(30/5/13811369) دوره كل به نسبت
|
2/516 |
2/39 |
/202 |
- |
- |
8/60 |
/313 |
1374 |
1091 |
95/12 |
/141 |
/0 |
/8 |
2/86 |
9/940 |
1375 |
4/173 |
6/21 |
5/37 |
/11 |
3/20 |
/66 |
6/115 |
1376 |
762 |
- |
- |
/2 |
7/18 |
5/97 |
3/743 |
1377 |
2348 |
- |
- |
/11 |
2/274 |
/88 |
8/2073 |
1378 |
7/4890 |
79/7 |
2/381 |
58/6 |
322 |
6/86 |
5/4187 |
جمع |
51 |
45/35 |
/44 |
54 |
(13781374) دوره طي واگذاري درصد
(30/5/13811369) دوره كل به نسبت
|
3/1722 |
- |
- |
25/10 |
5/176 |
75/89 |
8/1545 |
1379 |
201 |
- |
- |
- |
- |
100 |
201 |
1380 |
1035 |
- |
- |
- |
- |
100 |
10350 |
لغايت 30/5/1381 از 7/1/1381 |
3/2958 |
- |
- |
6 |
5/176 |
94 |
8/2781 |
جمع |
31 |
-
- |
2/24 |
36 |
لغايت 3/5/1381 سال 79 از واگذاري درصد
(30/5/811369) دوره كل به نسبت
|
3/9577
|
11
|
4/1075
|
8
|
1/729
|
81
|
8/7772
|
(30/5/811369) دوره كل جمع
|
خصوصي بخش به دولتي شركتهاي واگذاري روند:شماره 2 جدول
پنجساله برنامههاي طي واگذاري نهادهاي تفكيك به
(ريال ميليارد به ارقام)
كل جمع
|
گسترش مالي سازمان
توليدي واحدهاي مالكيت
|
سازمان
ايران ملي صنايع
|
گسترش سازمان
صنايع نوسازي و
|
واگذارنده سازمان
|
مبلغ
|
درصد
|
مبلغ
|
درصد
|
مبلغ
|
درصد
|
مبلغ
|
سال
|
6/12
|
1/15
|
/1
|
5/82
|
4/10
|
38/2
|
/0
|
1369
|
6/265
|
02/0
|
6 |
7/84 |
225 |
03/13 |
6/34 |
1370 |
8/238 |
09/1 |
/2 |
05/59 |
141 |
87/39 |
2/95 |
1371 |
6/287 |
76/0 |
/2 |
9/57 |
4/166 |
4/41 |
119 |
1372 |
7/923 |
87/0 |
8 |
8/86 |
2/802 |
3/12 |
5/113 |
1373 |
3/1728 |
/1 |
7/20 |
/77 |
1345 |
98/20 |
6/362 |
جمع |
18 |
/1 |
6/60 |
7 |
(13791373) دوره طي واگذاري درصد
(30/5/13811369) دوره كل به نسبت
|
3/516 |
3/30 |
3/156 |
5/16 |
85 |
2/53 |
275 |
1374 |
1091 |
96/11 |
5/130 |
6/19 |
210 |
8/68 |
5/750 |
1375 |
4/173 |
/33 |
6/57 |
1/27 |
47 |
7/39 |
8/68 |
1376 |
762 |
/7 |
56 |
1/17 |
3/130 |
6/75 |
/595 |
1377 |
2348 |
12/4 |
97 |
4/10 |
2/243 |
5/85 |
8/2007 |
1378 |
7/4890 |
2/10 |
4/497 |
6/14 |
6/715 |
2/75 |
7/3677 |
جمع |
51 |
3/28 |
3/32 |
67 |
(13781374) دوره طي واگذاري درصد
(30/5/13811369) دوره كل به نسبت
|
x3/1722 |
6/12 |
217 |
9 |
4/156 |
7/71 |
1235 |
1379 |
201 |
100 |
201 |
- |
- |
- |
- |
1380 |
1035 |
79 |
821 |
- |
- |
21 |
214 |
لغايت 30/5/1381 از 7/1/1381 |
3/2958 |
42 |
1239 |
5 |
4/156 |
49 |
1449 |
جمع |
31 |
5/70 |
/7 |
26 |
لغايت سال 79 از واگذاري درصد
دوره كل به نسبت 3/5/1381
(30/5/811369)
|
3/9577 |
18 |
1/1757 |
23 |
2217 |
57 |
3/5489 |
(30/5/811369) دوره كل جمع |
جدول در كه است گرفته صورت سال دراين دستگاهها ساير توسط خصوصيسازي درصد البته 6/6 x
.است نشده آورده فوق
|