بپردازيم؟ خود پرورش به چگونه
در شكافآموزشي تشديد:كرد اعلام يونسكو
جهان
براي اسلامي آزاد دانشگاه آزمونهاي تقويم
شد اعلام تحصيلي 8281 سال
شد منتشر موزون ترجمه با كريم قرآن
كريم قرآن تفسير و اطلاعات مكتوب بانك
شد تهيه
عالي آموزش گسترش شوراي توسط
تصويب مورد اقليمشناسي پژوهشكده ايجاد
گرفت قرار

بپردازيم؟ خود پرورش به چگونه
آقازاده محرم دكتر:نوشته
جنبهها اكثر در سخن اين ".هست خودش انتخابهاي محصول هركس" كه باورند اين بر بسياري
آورده "تحصيلي پيشرفت و خودفهمي" كتاب در پركي ويليام.است صادق انسانها زندگي روند و
به بسته ميكنند ، تجربه زندگيشان مختلف وجوه در مردم كه مشكلاتي از بسياري" كه است
روي ، هر به (1)"ميدهند قرار تفسير مورد را خود دنياي و طريق ، خود بدان كه است شيوههايي
را زيادي توجهات است ، داشته انسانها زندگي در "خود ادراك" و "خود" كه نقشآفرينياي
درست "رواني خود" يا "غيرجسماني خود" درباره بشري تفكر تحول منشا.كرد جلب خود موضوع به
كه روانشناساني بزرگترين از نيز.نوشت را "فلسفه اصول" كتاب رنهدكارت كه است زماني
زيگموند.است آنافرويد دخترش و فرويد زيگموند داد ، انجام چشمگيري فعاليت عرصه اين در
ديگر ازاست پرداخته"ego" يا "من"كاركرد و رشد مفهوم تحت "خود" موضوع به فرويد
نشان توجه انسان روان اساسي عنصر عنوان به "خود" موضوع به خاص طور به كه روانشناساني
"خود پرورش" و "خود" موضوع گفت ميتوان.است آمريكايي روانشناس جيمز ، ويليام است ، داده
.است داشته زياد فرودي و فراز كه است بوده موضوعاتي جمله از
مركزي و پايدار نسبتا سازمان يك مثابه به را خود كه را "لوين" باور اين اينجا ، در
را راهكارهايي "خود" از چندتعريف به نگاهي با و ميورزيم تاكيد ميپندارد ، شخصيت
.ميدهيم ارائه "خود" پرورش براي
خود تعريف
و ميكنند عمل آن به دنيا در آنچه مورد در افراد كه است دانش از زمينهاي آن "خود" *
(2).(بوندكر ، 1992 ژيل) ساختهاند ،"هستم كه من" پرسش به پاسخ در
تداوم و يافته سازمان گرفته ، مايه شخص تجربيات از كه است روانياي ساختار ،"خود" *
(3).(بوندكر ، 1992 ژيل از نقل به استرلو ، ) مييابد
انجام را او رواني اعمال كه است زنده موجود يا شخص از جنبه يا قسمت آن"خود" *
(4).ميدهد
زماني تا انسان كه ، عقيدهاند اين بر مبتني ميشوند ، ارائه ادامه در كه راهكارهايي
باور اين بر راهكارها ادامه در و دارد را رشد و تغيير قدرت و توانايي است زنده كه
قول اين بايد پيوسته.دهد انجام ميكند ، اراده كه را آنچه ميتواند شخص هر كه بودهايم
حتما باشد ، فرورفته تباهي و سياهي در هرچند زندگي كه دهيم قرار اساس را نيكسون
.بود نور و روزنه آن جستجوي در بايد و ميتابد نوري آن از كه هست روزنهاي
روانشناختي متعدد پژوهشهاي از برگرفته ميشوند ، ارائه زير در كه را راهكارهايي
زندگي در را آنها و بخوانيد دقت به را راهكارها.است گرفته انجام "خود پرورش"درباره
.كنيد تمرين و تجربه روزانهتان
خود پرورش راهكارهاي
خودتان جز رابه مسئوليتي چنين هيچكس.بگيريد بهعهده را رشدتان مسئوليت *
شما موفق حضور براي زمينهاي برميگزينيد امروز آنچه.شود عهدهدار بهخوبي نميتواند
.است آينده در
ايجاد خودتان براي كه زماني فرصت در.دهيد تخصيص خودتان براي خاصي وقت روزانه ، *
.كند كمك شخصيتيتان پايداري به كه دهيد انجام فعاليتي بكوشيد ميكنيد ،
جهان. باشيد كوشا آن در فعال حضور و كلاس انتخاب براي حرفهايتان ، توان حفظ براي *
.سازيد آماده را نياز مورد ابزارهاي ، بايد تحولات با شدن همگام براي است ، تحول در پيوسته
.خودآموزي به يازيدن دست يا لازم آموزشهاي ديدن مگر نيست ، امكانپذير امر اين
در شما به ميتوانند كه دارند وجود مختلفي رسانههاي.كنيد استفاده رسانهها از *
تلويزيونهاي تصويري ، و صوتي نوارهاي.كنند ياري شخصيتيتان رشد در و حرفهايتان رشد
به حرفهايتان توان توسعه در كه هستند رسانههايي از..و ماهواره اينترنت ، آموزشي ،
.ميكنند ياري شما
گذشته به.است گذشته كرد ، كنترل نميتوان اوقات اكثر در كه چيزي.نمانيد گذشته در *
آن اندوه و غم در كردهايد خطايي گذشته در اگر.نشويد گرفتار آن دام در و برنگرديد
.نكنيد تكرار را خطايي چنان تا كنيد ايجاد را شرايطي كنيد تلاش درنمانيد ،
مدرسه تجربه":ميگويد كه است ، انگليسي ضربالمثل يك.بگيريد درس ديگران تجربه از *
تجربه يك براي گاهي ولي است ، مطلوب كردن تجربه ".است سنگين شهريهاش اما است ، خوبي
كسي.است تجربه يك از حاصل نتايج جبران از ناتوان شخص گاه و ;پرداخت بايد سنگين بهايي
ورطه در سالياني كه ميشود گرفتار چنان ميآورد ، روي "مواد از سوءاستفاده" تجربه به كه
.ميماند باز نجات راه جستن از و ميماند تجربه آن
كه است ، پسنديده بسيار سخن اين.بيفزايد شكيباييتان بر كه بزنيد كارهايي به دست *
تربيت مادرش و پدر كه را كسي":شنيدهام شريعتمداري ، علي دكتر استادم ، از را آن بارها
كارهايش مديريت و برنامهريزي به كه كسي ".ميكند ادباش زمانه باشند ، نكرده ادب يا
يا اضطراب دچار اگر.نميكند پيشه را امري چنين كه است فردي از ، موفقتر ميكند اقدام
و برنامهريزي عدم آنها ، پديدآورنده عوارض از يكي كه باشيد آگاه هستيد رواني فشار دچار
.است زمان صحيح مديريت
بايد گويي كه ميكند چنان فلاني":ميگويند عامه تداول در.باشيد ممنون خودتان از *
تداول در مورد ، اين چه اگر ".بفرستد كارتتبريك خودش به يا دهد سفارش خودش به دستهگل
دادهايد انجام شايستهاي كار اگر.است مثبتي سخن ولي است ، گرفته خود به منفي صورت عامه
!كنيد دعوت لذيذ شام يك به را خودتان ميتوانيد.باشيد خود سپاسگزار
نسنجيده ميدهيم كه وعدههايي يا ، قولها موارد بيشتر درندهيد قول پشتوانه بدون *
مجلل ميهماني يك شدي ، پذيرفته كنكور در اگر ميگويد دوستش به شخص مثال ، براي.است
;نميشود برگزار ميهماني هيچوقت ولي ميشود ، پذيرفته كنكور در دوست كرد ، خواهيم برگزار
دوم پايه در كه فرزندشان به والديني.است شده داده قول از شرمساري ميماند ، بهجا آنچه
معدل خريد ، خواهيم برايت دوچرخهاي آوردي بيست معدل اگر ميگويند ميكند تحصيل دبستان
ميماند ، بهجا آنچه.نميشود خريده دوچرخهاي و ميگذرد سالياني و ميآيد دست به بيست
!است والدين دروغگويي و فرزند سوءظن
كه است گرانبهايي فرصت زندگي !باشيد ، گرسنه ميگذارد اختيار در زندگي آنچه براي *
در كه كسي.جست بهره بايد زندگي و بودن زنده فرصت از بنابراين ، .ميشود هديه انسان به
بودن زنده بيشتر لحظهاي براي است حاضر است ، زندگي لحظههاي واپسين در و احتضار حال
بهره گرانبها گشايش و زمان اين از هست فرصت كه وقتي چرا پس.ببخشد را خود دارايي تمام
نگيريم؟
انجام دوستداشتن دقيق معيار.دهيد انجام داريد ، دوست واقعا را آنچه بگيريد تصميم *
ميهماني يك در ميخواهد دلتان اگر.دهيد پاسخ خودتان دل نداي به.است آدمي دل كاري ،
غير دردهيد انجام را كار اين حتما برويد ، دوستي ديدار به برويد ، سينما به كنيد ، شركت
.ميشويد پشيمان صورت اين
پاسخي.نكنيد غفلت "دهم؟ تغيير را سرنوشتم ميتوانم چگونه" كه ، سوال اين پرسش از *
روند آنها مبناي بر ميتوانيد كه هستند راهكارهايي ميدهيد ، شده ياد پرسش به كه
.دهيد سامان داريد دوست كه گونهاي به را زندگيتان
اگر نيستند ، شما دوست...و برادر و خواهر مادر ، پدر ، بيابيد صميمي دوست چند يا يك *
ميتوانند كه هستند كساني دوستانتان ، .كنند ايفا شما براي هم دوستي نقش ميتوانند چه
ميكنيد ، ايجاد خودتان براي كه فرصتهايي در.كنند ، غني داريد اختيار در كه را فرصتهايي
.تعريفكنيد دوستانتان براي هم نقشي آن در
از دارد ، اختيار در ساعت روزانه24 شخص هر.كنيد استفاده صحيح بهطور زمان از *
از استفاده.بگيريد كمك ميكنند ، استفاده ساعت از24 بيش از روزانه كه كساني تجربه
زمان.بينجامد زمان توسعه به ميتواند..و منابع ارزش شناخت هدف ، داشتن ديگران ، تجربه
!دهيد بسط را
در و بياوريد ياد به ميكنيد دنبال كه را هدفي هركاري ، آغاز در.كنيد عمل هدفمند *
پيشرفت فراراه در چراغي هدف ، .نشويد غافل كردهايد اختيار كه هدفي از فعاليت ، زمان طول
.است خواستههايتان تحقق براي شما
براي ميتوان كه است راهكاري صدها ميان از راهكارهايي شده ، ارائه كه راهكارهايي
خود پرورش و باشيد ديگري راهكارهاي جستجوي در بنابراين ، .گرفت كمك آنها از خود پرورش
.بدانيد خود مهم وظايف از را
:منابع
). Self-Concept and School Achieve ment, NJ: Prentice-Hall,INC.1970Purkey, w.w.(1
.بعثت ، 1375:تهران ،"بزرگسالي تا كودكي از" خود ادراك نيكچهره ، محسني ، -2
.منبع همان -3
.اميركبير ، 1364:تهران رفتاري ، علوم فرهنگ علياكبر ، شعارينژاد ، -4
- Bizmove.com5
در شكافآموزشي تشديد:كرد اعلام يونسكو
جهان
:افزود مطلب اين اعلام با يونسكو.است شدن عميق حال در جهان در آموزش سطح اختلاف
.هستند پسروي حال در عملا جهان كشورها برخي در آموزشي نظامهاي
به ميتوانند سال 2015 تا كه ميكنند حركت بهگونهاي كشور رويتر ، 83 گزارش به
عمل جامه شد ، برگزار داكار در پيش نيم و سال دو كه جهان آموزش مجمع در شده تعيين اهداف
باز اهداف اين به دستيابي از كشور ميكند 70 خاطرنشان يونسكو جديد گزارش.بپوشانند
جهان در آموزگار كمبود.هستند عقبرفتن حال در كشورها ازاين برخي عملا و ماند خواهند
وجود جهان در ديگر آموزگار ميليون به 35 نياز ميشود برآورده.است زده دامن مشكل اين بر
.دارد
ممكن هستند ، جهان جمعيت درصد برگيرنده 26 در كه كشور كه 28 است آمده گزارش اين در
برابري همه ، براي ابتدايي آموزش يعني داكار كنفرانس هدف سه از كدام هيچ به نتوانند است
آفريقا مركزي مناطق در كشورها اين بيشتر.يابند دست بيسوادي ميزان كردن نصف و جنسيتي
.هستند جرگه اين در نيز پاكستان و هند اما هستند ،
سه از يكي به دستكم است ممكن جهان جمعيت درصد با 6/35 ديگر كشور افزود43 يونسكو
در واقع در مركزي و شرقي اروپاي در كشور چند جمله از كشور نيابند430 دست يادشده هدف
كرده پيشرفت جنسيتي برابري درجهت شده انجام تلاشهاي.هستند آموزش عرصه در پسروي حال
چنداني توفيق بيسوادي كاهش جهت در فعاليتهاي اما دارد ، فاصله مطلوب موقعيت تا اما است
سال تا نميتوانند كشور تلاش ، 78 افزايش عدم صورت در يونسكو گزارش براساس.است نداشته
هند ، يعني جهان پرجمعيت كشور چهار كشورها اين جمله از.دهند كاهش نصف به را بيسوادي 2015
.هستند جهان بيسوادان درصد برگيرنده 61 در حاضر حال در كه است بنگلادش و چين پاكستان ،
براي اسلامي آزاد دانشگاه آزمونهاي تقويم
شد اعلام تحصيلي 8281 سال
ثبتنام ، زمان بر مشتمل اسلامي آزاد دانشگاه آزمونهاي تقويم:فرهنگي علمي گروه
.شد اعلام دانشگاه اين مختلف مقاطع آزمونهاي كليه برگزاري زمان و كارت توزيع
ثبت زمان ايسنا ، با گفتوگو در اسلامي آزاد دانشگاه آزمون مركز رئيس انگجي جواد دكتر
تخصصي دكتري و ارشد كارشناسي كارشناسي ، ناپيوسته ، كارشناسي پيوسته ، كارداني مقاطع نام
.كرد اعلام را اسلامي آزاد دانشگاه
ماه بهمن پنجم از پيوسته كارداني آزمون در شركت داوطلبان از ثبتنام زمان:گفت وي
روزهاي 31 در ميشود ، برگزار سال 82 مردادماه سوم كه آزمون اين كارتهاي ميشود ، آغاز
.شد خواهد توزيع مرداد الي 2 تير
سال 81 آذرماه را 29 اسلامي آزاد دانشگاه ناپيوسته كارشناسي آزمون برگزاري زمان وي
و چهارشنبه 26 و سهشنبه روزهاي در آزمون اين جلسه به ورود كارتهاي:افزود و كرد اعلام
.ميشود توزيع جاري سال آذرماه 27
اين سراسري آزمون برگزاري نحوه و زمان مورد در اسلامي آزاد دانشگاه آزمون مركز رئيس
جاري آذرماه از 23 اسلامي آزاد دانشگاه سراسري آزمون ثبتنام:كرد خاطرنشان دانشگاه
.دارد ادامه نيز ماه دي تا 19 و ميشود آغاز
الي تير در 31 نيز پزشكي آزمون و تير 1382 الي 18 در 15 پزشكي غير آزمون كارتهاي
تير الي 21 از 19 نيز غيرپزشكي رشتههاي آزمون همچنين.ميشود توزيع مردادماه 1382 اول
.ميشود برگزار سال 82 مرداد سوم روز در پزشكي رشتههاي آزمون و
آزاد دانشگاه ارشد كارشناسي آزمون درباره اسلامي آزاد دانشگاه آزمون مركز رئيس
.ميشود انجام دي الي 26 آذر از 30 ارشد كارشناسي آزمون ثبتنام:كرد خاطرنشان اسلامي
از ثبتنام زمان:كرد تاكيد دكتري ، آزمون برگزاري نحوه و زمان مورد در انگجي دكتر
.داشت خواهد ادامه آذرماه تا 21 و آغاز آبان روز 25 از دكتري آزمون شركتدر داوطلبان
زمان و ميشود انجام اسفندماه 81 و 7 روزهاي 6 در آزمون اين جلسه به ورود كارت توزيع
.بود خواهد جاري سال اسفندماه و 9 روزهاي 8 در نيز دكتري آزمون برگزاري
شد منتشر موزون ترجمه با كريم قرآن
چهار در صلواتي ، محمود موزون ترجمه و طه عثمان خط با كريم قرآن:فرهنگي علمي گروه
.شد عرضه نسخه ، و 100 هزار
كريم ، قرآن از ترجمه اين ويژگيهاي درباره مترجم گفتار از بخشي در ايسنا ، گزارش به
آن ;بازميگردد نگارنده كودكي دوران به حقيقت ، در ترجمه ، اين پيدايش انگيزه":است آمده
من از و ميخواند برايم را قرآن سورههاي نخريسي ، چرخ كنار در شبها مادربزرگم كه گاه
...بسپارم خاطر به و كنم زمزمه وي همراه به را آيات كه ميخواست
;دادم قرار مطالعه مورد بارها را قرآن نوپديد و كهن ترجمههاي بعد ، به زمان آن از
دست به آنها در بود ، ساخته خود مسحور و مجذوب مرا كودكي از كه را خود گمشده هرگز اما
."نياوردم
كه است بوده اين بر ترجمه ، توجه اين در ":است آمده نيز گفتار اين از ديگري بخش در
صلواتي."نكاهد ترجمه صحت و دقت از آيات ، سجع و آهنگ و نظم و شود امانت ، مراعات و دقت
.است كرده عنوان آن فهمبودن قابل و كوتاهنويسي را ، ترجمه اين ديگر ويژگيهاي از
كريم قرآن تفسير و اطلاعات مكتوب بانك
شد تهيه
از بار نخستين براي كريم قرآن آيات تفسير و اطلاعات مكتوب بانك:فرهنگي علمي گروه
.شد تهيه كتيبه قرآني مطالعات مركز سوي
به محققان و پژوهشگران آسان و سريع دسترسي منظور به كه قرآني اطلاعات بانك اين در
هاي برگه شكل به و دستهبندي قرآني هاي نوشته است ، آمده فراهم تحقيقاتي منابع و ابزار
.است شده عرضه كريم قرآن بينالمللي نمايشگاه دهمين در تحقيقاتي
معجم لغات ، فرهنگ متن ، چون موضوعاتي شامل كريم قرآن آيات تفسير و اطلاعات بانك
.است كريم قرآن حفظ و تفسير ترجمه ، موضوعي ،
دسترسي هدف با انگليسي و فارسي عربي ، زبان سه به نيز اطلاعاتي بانك اين لغات فرهنگ
.است آمده فراهم كريم قرآن آيات در آنها كاربرد و معاني و واژگان ريشه به
و نمونه مجمعالبيان ، الميزان ، تفاسير نيز تفسير موضوع در اطلاعاتي بانك اين
قرآن ، آيات اژگان و معاني و ترجمه تفسير ، به دستيابي در تسهيل منظور به مخزنالعرفان
.است كرده ارائه تحقيقاتي فيش صورت به و دستهبندي
مربوط اطلاعات تاكنون و شده آغاز جاري سال مردادماه از بانك اين تهيه كار است گفتني
.است شده تهيه كريم قرآن اول جزء به
عالي آموزش گسترش شوراي توسط
تصويب مورد اقليمشناسي پژوهشكده ايجاد
گرفت قرار
پژوهشكده ايجاد با را خود قطعي موافقت عالي ، آموزش گسترش شوراي:علميفرهنگي گروه
تغيير و جوي بلاهاي اقليمشناسي كاربردي ، اقليمشناسي پژوهشي گروه سه با اقليمشناسي
.كرد اعلام كشور هواشناسي سازمان در اقليم
دوره ايجاد با همچنين شورا فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت عمومي روابط گزارش به
تربيت دانشگاه در پليمر مهندسي دكتراي و (ع)صادق امام دانشگاه در جزا حقوق تخصصي دكتراي
خصوصي ، حقوق تخصصي دكتري دوره براي دانشجو پذيرش يكبار و كرده موافقت قطعي بهصورت مدرس
و تهران دانشگاه به وابسته قم عالي آموزش مجتمع در جرمشناسي و جزا حقوق عمومي ، حقوق
.داد قرار تصويب مورد تهران پيامنور دانشگاه در را بينالملل حقوق
حكمت و فلسفه و بهشتي شهيد دانشگاه در محيط معماري رشتههاي ارشد كارشناسي مقطع در
دانشجو پذيرش بار يك شورا همچنين.گرفت قرار قطعي موافقت مورد شيراز دانشگاه در اسلامي
و تعليم گرايش با پرورش و آموزش فلسفه و تاريخ و تربيتي علوم رشتههاي براي مقطع اين در
و پيامنور دانشگاه (تهران مركز) بينالملل حقوق و (اردكان مركز) شيمي اسلامي ، تربيت
.كرد تصويب (ع)صادق امام دانشگاه در را تشيع تاريخ و اسلام سياسي انديشه
|