شوال ماه رويت
جهان مردمان آيين
دور سرزمينهاي در فطر عيد
هندي ميليون براي 150 فطر عيد
كيش جزيره در رمضان ماه بدرقه
خانواده پزشكي
انگور هسته شيره اعجاز
اماس بيماري و كودكان
سرطان برابر در غذايي عادات
بارداري و بيوتيك آنتي مصرف
كپسولي دوربينهاي
شوال ماه رويت
روزه و عبادات قبولي آرزوي و گفتن ضمنتبريك روزهداران شوال ماه شدنحلول قطعي با
صد آن ركعت هر كه ميكنند فطر عيد شب نماز ركعت دو برپايي به اقدام رمضان ماه
دارد "استغفار" صد و "قلهوالله"
ماه يك از بعد مسلمان ميليارد يك شد ، رويت كه ماه باريك هلال.رسيد شوال ماه
عيدفطر.رسيد عيدفطر با شوال ماه.ميكنند تجربه را معرفت خويشتنشناسي ، و خويشتنداري
برگزار ويژهاي و خاص مراسم با همراه ايران نقاط اكثر در رمضان ماه بر است بدرقهاي كه
عين در و داشته منطقه فرهنگ با محكم پيوندي عيدفطر جشن برگزاري مراسم از بسياري.ميشود
.نقاطدارد ديگر با بسياري شباهت منطقه ، بومي فرهنگ به وابستگي
نو ماه هلال ديدن براي رمضان ماه روز آخرين آفتاب غروب از پس معمولا مردم شاهرود در
كه ميشوند شوال هلال ديدن به موفق افرادي معمولا دارند عقيده و ميروند بامها پشت به
.باشند داشته پاك دلي و چشم
صلوات نو ماه هلال ديدن با روزهداران كه است مرسوم شاهرود روستايي نواحي از برخي در
.مياندازند نظر قدم خوش شخص يك يا و سكه سبزه ، روان ، آب به خود ، كار يمن براي و فرستاده
به مراجعه با ميكنند سعي نشود ميسر هوا بودن ابري دليل به ماه هلال رويت كه صورتي در
.بگيرند مومنان ساير يا و روحاني از را عيدفطر فرارسيدن خبر مسجد ،
روزه و عبادات قبولي آرزوي و گفتن تبريك ضمن روزهداران شوال ، ماه حلول شدن قطعي با
صد آن ركعت هر كه ميكنند فطر عيد شب نماز ركعت دو برپايي به اقدام رمضان ، ماه
.دارد استغفار صد و "قلهوالله"
از دعوت با فطر عيد روز و شب در مردم كه است مرسوم شاهرود در قديمي سنت يك طبق
.بخورند "پلو كشمش" فاميل خانوادههاي
آيينهاي به مزين مذهبي آيينهاي بر علاوه مراغه نفري هزار شهرستان 230 در فطر عيد
مساجد در حضور با عيد روز صبح مراغه مردم.است اخلاقي و اجتماعي فلسفه با محلي حسنه
اين كام كردن شيرين و خرما خوردن با اتفاق به بعد و آورده بهجا را فطر عيد نماز آيين
.ميگيرند جشن را سعيد عيد
به عمل ضمن فطريه زكات يا فديه پرداخت با روز آن ظهر تا فطر عيد نماز از پس مراغه مردم
.ميكنند مشاركت اجتماعي فقر كردن ريشهكن در مذهبي فرامين
نامزدهاي براي جوان پسران سوي از خلعت پيشكش:ميگويد مراغهاي تاريخنويس و محقق يك
بوي و رنگ داراي هم هنوز و بوده فطر عيد در مرسوم آييني مراغه در الايام قديم از خود
.است تازه
كه است افرادي براي سياه عيد آيين برگزاري مراغه شهرستان در فطر عيد آيينهاي ديگر از
.دادهاند دست از را خويشي و عزيز
به دردي هم ابراز و تسليت عرض براي آشنايان و اطرافيان (بايرام قره) سياه عيد آيين در
.مييابند حضور مساجد يا وي منزل در مرحوم بازماندگان
خاصي رسوم و آداب و آيين مذهبي ديرينه سنتهاي برپايه نيز مهاباد شهرستان سنت اهل مردم
ديده كمتر كشور نقاط ساير در كه ميكنند برگزار فطر عيد روز و رمضان ماه پايان در را
.ميشود
الحاني با "الوداع بركت و ترحيل و تسبيح شهر الوداع" و "رمضان شهر ايا الوداع" نداهاي
پايان شدن نزديك از خبر سحري براي مردم كردن بيدار هنگام به و مغرب اذان از پيش سوزناك
.ميدهد ديگر انتظار يكسال و الهي ضيافت ماه
بايد قطعا كه است اين اول درجه در عيد و كنند عيد بايد خانهها تمام فطر عيد روز در
اصطلاحا را اين كه كند تهيه را مفصلي طعام يا و گوشت با خورشت و برنج غذاي خانه آن
در را حمام و بدن شستوشوي و غسل خانواده افراد همه روز اين در.ميگويند "جژن كاسه"
همه كه طوري به باشد شده شسته همه يا تازه بايد آنها لباس و باشند كرده بايد قبل روز
تزيينات جزو مجالس و خانه نظافت و گلاب و عطر پاشيدن.باشند كرده تن به تميز لباس بايد
.بهشمارميرود منطقه اين در عيد روز امتيازات و
آنجا در جماعت نماز كه جاهايي و مساجد به صبح نماز از قبل يا بعد مردها عيد ، روز صبح
را شعار اين مردم آيه هر بين در و ميكند قرائت را قرآن امام و ميروند ميشود برگزار
لله و اكبر الله و لاالهالاالله اكبر الله اكبر ، الله اكبر ، الله".ميكنند تكرار
با سپس ميشود بلند رمح يك اندازه به خورشيد كه اين تا ميدهد ، ادامه امام بعد "الحمد
.راميخوانند عيد نماز خاصي تشريفات
ميكنند عفو طلب و عذرخواهي يكديگر از شركتكنندگان آن تشريفات و نماز از فراغت از بعد
.ميشود طرف بر دشمني و عداوت هرگونه روز اين در
رسوم و آداب جزو كه ميشود گفته "موبارهكي جژن" اصطلاحا عيد گفتن تبريك و دست بوسيدن
كسي هر به مردم روز اين در كه طوري به ميرود شمار به افراد همه براي فطر عيد جشن روز
.حلاليتميطلبند هم از و گفته تبريك همديگر به و داده انجام دستبوسي مراسم برسند
خانه به انفرادي يا جمعي دسته صورت به آمدند بيرون مساجد از مردم كه اين از بعد
.ميگويند تبريك يكديگر به را عيد و ميروند آشنايان و فاميل و همسايهها
كه ميروند خانوادههايي منزل به فاتحهخواني و ديدار براي همچنين روز اين در مردم
.ميگويند "جژنه نيو" اصطلاحا را رسم اين كه دادهاند دست از سال طول در را عزيزانشان
پدران خانه به بايد باشند كه كجايي هر در رفتهاند شوهر خانه به كه دختراني عيد روز در
.بيايند عيد تبريك جهت خود برادران و
آماده فطر سعيد عيد آيين برگزاري براي رمضان مبارك ماه روزهاي آخرين در مازندران مردم
.ميشوند
است شادي و شكرگزاري روز روستاييان ميان در ويژه به و مازندران مردم براي نيز فطر عيد
.ميشود برگزار الهي روز اين در ويژهاي آينههاي و
است برنج غالبا كه را خانواده اعضاي فطريه افطار ، آخرين خوردن از قبل خانواده پدر
روزه سپس و ميزنند دست فطريه به مغرب اذان شروع با خانواده افراد تكتك و گذاشته كنار
.ميكنند باز را خودشان
رسمهاي از همسايهها به عيد روز صبح در غذايي مواد ديگر دادن و شير آش باقلا ، پختن
ماه يك از پس ناهار اولين در ميكنند سعي مازندران زنان.است مازندران روستاييان
.كنند تهيه خانواده اعضاي براي را ممكن غذاهاي بهترين روزهداري
پا بر فطر عيد روز در مازندران شرق روستاهاي در كه مهمي دستهجمعي شاديهاي از يكي
.است (باز طناب) باز ريسمان يك از دعوت ميشود
خود حركتهاي با بازان ريسمان و ميشود برگزار زياد گنجايش با باز فضاي در بازي اين
لباس و سياه كاملا چهره با (شادي) عنوان به ديگر نفر يك.ميكنند سرگرم را مردم
.بيفزايد مردم شادي بر تا ميزند خندهدار حركات به دست طناب پايين در خندهدار
مردم سنن ديگر از خانوادگي مهمانيهاي و يكديگر به داماد و عروس سوي از هديه دادن
.است فطر عيد در مازندران
قالب در مذهبي سنتهاي براساس عيد ، نماز اقامه از پس كردستان مردم نيز فطر عيد روز در
دادهاند ، دست از را عزيزي تازگي به كه كساني ديدار به ابتدا ،"نوجشن" عنوان تحت آييني
و ميوهفروشيها و آجيل قناديها ، حد از بيش شلوغي.ميكنند دلجويي آنان از و رفته
.است كردستان استان در فطر عيد رسيدن فرا بارز نمودهاي از شهرها ازدحام پر خيابانهاي
قورمه" پخت به اقدام فطر عيد از پيش شب خاندان هر بزرگ كردستان ، مردم سنتهاي براساس
هم كنار در عيد ، نماز اقامه از بعد فطر عيد روز صبحانه عنوان به را آن و كرده "سبزي
.ميكنند تناول
خاطرات ازدواج آستانه در يا كرده ازدواج تازه جوان زوجهاي براي رمضان جشن يا فطر عيد
نام تحت ارزندهاي هداياي جوان زوجهاي خانواده فطر عيد روز.دارد پي در شيريني
.يكديگرميفرستند خانه به (عيدانه) "جژنانه"
در مذهبي سنتهاي براساس نيز را (عرفه) فطر عيد از پيش روز بعدازظهر كردستان مردم
.ميگذرانند خود گذشتگان در مزار كنار در "نوجشن" نام به آييني
آن توابع و بوشهر در ماهرمضان سحرگاهان در.دارند توجه جالب مراسم بوشهريها اما و
و ميافتند راه به خيابانها و كوچهها در دمام با شده تشكيل نفر سه الي دو از كه گروهي
خواب از مردم تا ميخوانند اشعاري است منقطع ضربههاي تك صورت به كه دمام نواختن ضمن
جماعت فطر عيد روز صبح و رمضان ماه پايان در.شوند سحر براي غذا تهيه آماده و شده بيدار
ديگري هديه يا پول خود مالي وضع به نسبت خانواده هر و ميروند خانهها در به سحري دمدم
.ميدهد آنها به
.ميشود انجام سحري دم دم مراسم آن در كه است شهري تنها بوشهر ظاهرا
جهان مردمان آيين
آذر فرشته براي روزي
وطنپرست شادي
آذر ماه در آذر روز تقارن و داشته تعلق آذر فرشته به كه دارد نام روز آذر آذرماه ، نهم
به روز اين در قديم ايرانيان.دارد نام نيايش آتش اوستا خرده در نيايشها از يكياست
ميآورند بجا را عمل اين زرتشتيان هم اكنون.ميخواندند نيايش آتش و ميرفتند آتشكدهها
معروف بودنشان آتشپرست به زرتشتيان البته.شود افروخته آتش جشن اين در بايد معمولا و
معناي به اينجا در پرست پسوند !آتش پرستنده نه بودهاند آتش پرستار آنها اما هستند ،
آتش از آنها بوده آتش آب ، از پس مهم عنصر زمان آن كه آنجايي از و پرستنده نه است پرستار
ميشد ، خاموش آتش روزي اگر و بوده مشكل بسيار آتش ، به دستيابي كه چرا ميكردند نگهداري
عيدي آذر ، نهم روز":كه آمده چنين قديمي نوشتههاي در.ميشد مجازات نيز آتشكده مسئول
نياز آتش افروختن به روز اين در و ميگيرند جشن آذر ، نام در توافق مناسبت به كه است
.شد ناميده است ، موكل آتشها همه به كه فرشتهاي نام به و است آتش جشن روز اين و دارند
.كنند مشورت يكديگر با جهان كارهاي در و بروند آتشكده به روز اين در كه كرده امر زرتشت
هميشه آتش و است احترام مورد لحاظ اين از و است پاككننده و پاك مزديسنا آيين در آتش"
روغن ميكنند ، نذر باشند داشته نيتي زرتشتيان اگر هماكنون كه است روشن آتشكدهها در
آتش بر علاوه معمولا آتشكدهها ، دربماند روشن آتش هميشه تا ميدهند آتشكده به مايع
كهن بسيار روزگاران از عموم بهطور آتش.ميكنند روشن نيز شمع و عود نيست ، هم عظيم كه
آن عنواني و شكل به طايفهاي و قوم هر و بوده زمين روي اقوام همه توجه مورد امروز به تا
كه آنچه يعني.است عنصر اين پرتو از دنيا ترقيات.ميدارد ارجمند و عزيز ستوده ، را
با اروپا ملل متمدنترين.است آتش همين رسانده ، تعالي و ترقي به را متمدن كشورهاي
اينكه به نظر ;دارند شركت همديگر با درخشان عنصر اين ستودن در آفريقا قبايل وحشيترين
با بايد است سودمند جهانيان و جهان براي و است اهورامزدا آفريده آنچه مزديسنا آيين در
موهبت را آن.داشتند ويژهاي دلبستگي آتش به ايرانيان رو اين ازباشد ستوده و احترام
منزله به پرستشگاهها در فروزان آتشدان و رحماني فروغ را شعلهاش و ميدانستند ايزدي
.دادهاند قرار مهراب
آرياييها ، از دسته دو هر ديني پيشواي نام ايرانيان اوستاي و هندوان وداي ربگ در
گماشته آتش نگهداري و پاسباني براي كه است كسي آن و آذربان يعني است (Athravan) آترهون
نگهباني به شريف خاندان از و دانا و پاكدامن دختري قديم روم در "وستايش" چنانكه.ميشود
بود ، سال سي كه خدمتش مدت در و است بوده موظف "وستا معبد" در مقدس آتش داشتن نگاه زنده و
پشتيبان كه مقدسي آتش نگذارد و برد سر به تقدس و پرهيزگاري و پاكي كمال با ميبايست
.است آن پروردگار نام و آتش اسم "آگني" هندوان ، نزد در.شود خاموش ميشد ، تصور رم دولت
هخامنشي فرس در و.نهادند نام (Atar) "آتر" آن پاسبان فرشته و عنصر اين به ايرانيان اما
بسيار قديمي ، آتشكدههاي بقاياي.گفتهاند (Atar) آتر آن به پهلوي در و است آتر نيز
(كاشان اطراف شهرهاي از) نياسر در كه است بابكان اردشير آتشكده آن مكان.هستند عظيم
آتش نيز آنها در كه دارد وجود نيز زيارتگاههايي آتشكدهها كنار در اما.شده واقع
نزديكي در كه (سبز پير) چكچك مثل ميكنند ، اجرا خاصي زمان در خاصي مراسم و ميافروزند
.است واقع يزد اردكان
و آمده اعراب حمله از قبل پارسي پادشاه آخرين سوم ، يزدگرد نام از يزد نام كه گويند
جايي در يك هر و شدند ، پراكنده كنوني يزد از قسمتي در هركدام سوم ، يزدگرد خانواده اعضاي
كه مكانهايي آن در نيز زرتشتيان و شد يافت آنان لباسهاي بقاياي فقط و شدهاند غايب
.ميكنند برگزار خاصي مراسم سال در يكبار و ساختهاند زيارتگاهي شدهاند ، غايب آنها
بيابان كه راهي انتهاي در است مكانياست سوم يزدگرد دختران از يكي غيبت محل نيز چكچك
كه برنزي در به تا ميروي بالا بسياري پلههاي از مسافتي طي از پس و تپه و صفره و است
ساله هر و...است نمناك كه شوي مكاني وارد تا ميرسي شده حك آن روي هخامنشي سربازهاي
پاك يزدان نيايش به و ميشوند جمع ماه خرداد روز 25 در و مكان اين در جهان زرتشتيان
.ميپردازند
به مربوط مراسم زرتشتيان معابد و آتشكدهها در نيز آذرگان جشن زمان در و آذر ماه در
نذر و دعا و عبادت از غير و بوده چه اصل در مراسم اين اينكه اما ميشود ، برگزار روز اين
پاسخش شما اميدواريم كه است بيپاسخ نيز ما براي ميشده ، انجام ديگري مراسم چه...و
.بگوييد نيز ما به و بدانيد را
دور سرزمينهاي در فطر عيد
عادي جرائم زنداني مثل 1285.ميدهد رخ خوشايندي و تازه اتفاقات فطر عيد در هميشه
فطر عيد مناسبت به نيز عمان در.شد صادر آزاديشان دستور فطر عيد مناسبت به كه يمن كشور
كشورهاي از بسياري در.بود خواهد تعطيل روز نيز 5 خصوصي بخش و روز كشور 9 اين دولتي بخش
.ميشود محسوب آنها اعياد مهمترين جمله از قربان عيد و فطر عيد عربي
روز فطر 5/4 عيد رسمي تعطيلات نخستوزير معاون شنر عبداللطيف سوي از نيز تركيه در
دوشنبه روز تا چهارشنبه روز ظهر از بعد از دولتي ادارات همه وي گفته به.است شده اعلام
.ميشود گرفته جشن روز سه مدت به فطر عيد نيز بوسني دربود خواهند تعطيل آينده هفته
باقلواي.است شده نامگذاري شهدا روز عنوان به فطر سعيد عيد روز دومين كشور اين در
ميشود تهيه عيد رسيدن فرا از پيش روز چند كه است بوسنياييها سنتي شيريني تنها گردويي
.ميكنند شيرين آن با را كامها خانهاي هر در روز سه اين طول در و
هندي ميليون براي 150 فطر عيد
برگزاري براي مردم بين در خاصي جوش جنبو دهلينو جمله از هند مسلماننشين مناطق در
و كرده تغيير كاملا قبل روز سه دو از مناطق اين چهره.ميشود ديده فطر سعيد عيد باشكوه
براي را خود كودكان براي خصوص به نو لباسهاي و شيريني انواع خريد با هند مسلمانان
.ميكنند آماده اسلامي بزرگ عيد اين برگزاري
و كردند سپري رمضان مبارك ماه از روز نهمين و بيست عنوان به را ديروز هند ، مسلمانان
هند كشور در.شود اعلام فطر عيدسعيد آنها براي (جمعه) امروز كه دارد وجود احتمال اين
.ميكنند زندگي مسلمان ميليون از 150 بيش
و ميشود شمرده مذهبي آئينهاي بزرگترين از يكي عنوان به هند مسلمانان نزد در عيدفطر
در.ميبينند تدارك خانوادگي بازديدهاي و ديد جمله از خاصي برنامههاي آن براي مردم
مسجد و كعبه تصوير آن در كه تبريكي كارتهاي نو دهلي شهر مسلماننشين مناطق مغازههاي
خود فاميل و اقوام به گفتن تبريك براي آنها از مسلمانان كه ميخورد چشم به بسته نقش نبي
اين نيز هندي سازمانهاي و شركتها برخي.ميكنند استفاده دوردست مناطق و شهرها در
.ميكنند ارسال خود موردنظر افراد براي فطر عيد تبريك همراه به را هدايايي روزها
اين به امسال تيرماه كه هند مسلمانان جمهور رئيس (عبدالكلام زينالعابدين ابوالفاخر)
پايتخت زاغهنشين منطقه يك در كودكان با را عيدفطر روز است گرفته تصميم شده ، انتخاب سمت
رئيس دبير است قرار همچنين.بگذراند دهلينو جنوب در ويهار واسانت ناحيه به نزديك
ميشود ، لوازم ديگر و شيريني شامل كه كودكان اين براي عيدفطر مناسبت به تحفهاي جمهوري
رياست افطار ضيافت لغو از امسال كه پول از تحفهها اين.كند توزيع آنها بين امروز
.است شده خريداري نشد ، صرفهجويي جمهوري
و اخير انتخابات از پس هند اداره تحت كشمير در جديدي دولت آمدن كار سر با ميشود گفته
اين مردم عيدفطر ، ايام براي كشميري جداييطلب گروههاي سوي از جانبه يك آتشبس اعلام
آماده بزرگ اين از باشكوه تجليل براي را خود گذشته سال سيزه ظرف بار اولين منطقه
كارت فروش مغازههاي در.است ازدحام از پر و شلوغ سرينگر شهر خيابانهايميكنند
نيز را كودكان شهر اين در مردم.ميزند موج جمعيت خشكبار و كلوچه و شيريني عيد ، تبريك
براي ترقه و نورافشاني لوازم آنها براي بار اولين براي و آوردهاند خود همراه به
.ميكنند خريداري عيدفطر برگزاري
كيش جزيره در رمضان ماه بدرقه
سال روزهاي ساير از شادتر و گرفته ديگر هواي و حال فطر ، سعيد عيد آستانه در كيش ، جزيره
عمومي اماكن ساير و بازارها خيابانها ، در جنبوجوش اخير روز دو يكي از.ميرسد نظر به
.فطراست عيدسعيد براي مردم آمادهشدن گوياي و شده بيشتر كيش
بيشتري مشتري صنوف ساير به نسبت ميوهفروشيها ، و شيريني غذايي ، محصولات فروشگاههاي
كيش ، در تسنن و تشيع اهل مسلمانان فطر عيد نماز برگزاري اماكن.كردهاند جذب خود به را
اين به مردم آمد و رفت در تسهيل جهت لازم تمهيدات و آماده نمازگزار هزاران حضور براي
.است شده انديشيده اماكن
ماه هلال رويت دنبال به منازلشان پشتبامهاي در شعبان ، ماه آخر روز در كه كيش بوميان
.هستند آن بدرقه مشغول "الوداع" مراسم برگزاري با اكنون بودند ، رمضان
رمضان مبارك ماه شب آخرين تا هفتم و بيست شب از ديرينه ، سنت يك براساس كيش بوميان
حلقه مسجد در نمازگزاران عشاء نماز از بعد كه شكل اين به ميكنند برگزار الوداع مراسم
چنين محلي گويش با همخواني اين از بخشي در نمازگزاران.ميكنند همخواني را اشعاري زده ،
و رحمت سراسر ماه رمضان ماه اي الوداع ، رمضان يا الوداع ، الوداع ، " ميگريند و ميگويند
ما و فضيلتي ماه تو رمضان ميكنيم ، وداع تو با و ندانستيم را تو قدر كه افسوس بركت
".الوداع رمضان يا الوداع ، الوداع ، ببريم ، را استفاده كمال تو از نتوانستيم
ماه هلال رويت براي شب ، تاريكي و غروب روشني بين مغرب ، نماز از قبل ديروز كيش بوميان
ذبح گوسفند ماه ، رويت از پس آنان از برخي و رفتند مرتفع مناطق و بامها پشت به شوال
.كنند پذيرايي مسلمين از فطر عيد روز در تا ميكنند
به آن از پس و ميكنند برگزار نور مسجد در را فطر نمازعيد كيش ، در تسنن اهل مسلمانان
.ميشود شروع جمعه امام از ديدار با كه ميپردازند بازديد و ديد
چه هر برگزاري براي.ميشود برگزار كيش نمايشگاههاي دائمي محل در نيز تشيع اهل نماز
.است شده تشكيل سازمان و نهاد چند از متشكل ستادي نمازگزاران ، راحتي و نماز بهتر
نيز محلي و شده پيشبيني نماز برگزاري محل به جزيره مختلف نقاط از آمد و رفت سرويسهاي
.است اختصاصيافته شهروندان خودروهاي توقف براي
و دارند عهده به را نمازگزاران راهنمايي نمايشگاهي ، سالن مختلف جاهاي در افرادي
همچنين.ميشوند مستقر محل در نماز شروع از قبل ساعاتي رانندگي و راهنمايي ماموران
.ميشود برگزار كيش جزيره مردان قويترين مسابقه و بادبادكها جشن كيش جزيره در امروز
.است شده اعلام ريال هزار هشت كيش جزيره در فطريه ميزان ضمن در
خانواده پزشكي
ريوي بيماري مسكن موسيقي ،
تنفسي بيماريهاي از كه كساني به موزيك به دادن فرا گوش:معتقدند پزشكي علوم محققان
اوهايو در كه مطالعهاي در.ببرند بالا را خود تندرستي سطوح تا ميكند كمك ميبرند رنج
با همراه هفتهاي هشت دوره يك در بودند رنج در ريوي جدي بيماري از كه كساني شده انجام
با را آنان و دادند شركت موسيقي به دادن گوش با همراه مدت اين در پيادهروي مايل 19
داشتند پيادهروي هفته هشت در مايل متوسط 15 بهطور موسيقي به دادن گوش بدون كه گروهي
.بود كمتر دوم گروه به نسبت اول گروه در نفس كوتاهي احساس مدتي از پس كردند مقايسه
انگور هسته شيره اعجاز
را پوست زخمهاي التيام سرعت انگور هسته عصاره است شده مشخص جديد مطالعه يك براساس
دو به ماده اين.ميكند كم را انگور زخم از ناشي مانده جا به اثر ميزان و داده افزايش
از دوم و آسيبديده عروق بازسازي در بدن به كمك راه از اول.است موثر زخم بهبود در طريق
از بدن زخمهاي پاكسازي به نيز آزاد راديكالهاي.آزاد راديكالهاي ميزان افزايش راه
شيره از استفاده با آمريكا در اوهايو ايالت در پزشكان.ميكند كمك بيماريزا ميكروبهاي
اعلام دانشمندان اين لذابخشند التيام را موش نوعي پوست زخم شدند موفق انگور دانه
.ميشوند درمان بهتر و زودتر زخمها روش اين با كردند
اماس بيماري و كودكان
در اكنون هم.هستند مبتلا اماس بيماري به آمريكا در كودك هزار است 20 حاكي بررسيها
برآورد بهداشتي كارشناسان و دارد وجود بهاماس مبتلا نفر هزار آمريكا 35 بزرگسالان بين
.دارد وجود ناشناخته بهطور كودكان بين در نيز بيماري اين از مورد هزار كردهاند 20
تشخيص به توجه با كودكان بين در بيماري اين شيوع ميزان ميدهد نشان پزشكي مدارك بررسي
.است افزايش روبه آنها بينايي رفتن دست از از ، پس تنها و آن هنگام دير
سرطان برابر در غذايي عادات
انواع از برخي ايجاد مانع ميتوان غذايي عادات تغيير با ميگويند پزشكي علوم محققان
آمريكا سرطان ملي موسسه از مينلر جان دكتر.شد مردان در پروستات سرطان مانند سرطانها
به كه شد خواهد وارد پزشكي عرصه به تغذيه نوع زمينه در رشتهاي آينده در ميگويد
درصد به 35 نزديك ميگويد محقق اين.كرد خواهد توصيه را مناسب تغذيه نوع مراجعان ،
ميخورند فراوان ميوه و سبزيجات كه كساني.هستند مرتبط غذايي عادات به سرطانها
بزرگ روده احتمالا و مثانه رحم ، سرطان مانند سرطانهايي به ابتلا خطر چاقي و لاغرترند
در سينه سرطان با بلوغ دوران از پس شديد چاقي طرفي از و ميدهد افزايش را پروستات و
.است ارتباط در خانمها
بارداري و بيوتيك آنتي مصرف
از كه خانمهايي در تتراسايكلين و آمپيسيلين مثل وسيعالطيف آنتيبيوتيكهاي مصرف
به آنتيبيوتيكها اين.شود حاملگي باعث است ممكن ميكنند استفاده ضدبارداري قرصهاي
.ميشود ضدبارداري هورموني قرصهاي اثر كاهش موجب گوارش دستگاه مفيد ميكروبهاي حذف علت
بايد ميكنند مصرف ديگوكسين داروي و ميبرند رنج قلبي نارسايي از كه بيماراني همچنين
غيرفعال از جلوگيري علت به خوراكي آنتيبيوتيكهاي با دارو اين همزمان مصرف كه بدانند
ديگوكسين اثر افزايش به منجر ميتواند گوارش دستگاه مفيد ميكروبهاي توسط ديگوكسين شدن
.باشد داشته دنبال به را مرگباري عوارض ميتواند مسئله اين كه بشود دارويي سميت نيز و
كپسولي دوربينهاي
از بخشهاي ميتواند ميشود بلعيده كه كپسول يك اندازه به دوربيني ميگويند محققان
امكان روش اين.كند بررسي نميشود شناسايي ديگر تشخيصي روشهاي در كه را كوچك روده
مايو كلينيك از "اميهارا" دكتر.ميآورد فراهم را شكم التهابي بيماريهاي بهتر تشخيص
بيمار روي 52 بر آمده عمل به آزمايشهاي ميگويد آمريكا ، آريزوناي ايالت در اسكاتسدل در
اين كه داد نشان است معروف "اندوسكوپي كپسول" فناوري به كه دوربين اين از استفاده با
يا خوراكي باريم با همراه رايانهاي توموگرافي از بهتر شكم ناهنجاريهاي تشخيص در روش
.ميكند عمل ،"اسكن سيتي"
|