يكشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۲ - سا ل يازدهم - شماره ۳۰۱۴ - April.6,2003
شهريور امسال در دانشگاه شاهرود كنفرانس بين المللي رياضي برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي: سي و چهارمين كنفرانس بين المللي رياضي كشور شهريور سال جاري در دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار مي شود.
رئيس دانشگاه صنعتي شاهرود روز شنبه به ايرنا گفت: در اين كنفرانس علمي بيش از يكهزار نفر از رياضيدانان داخل و خارج از كشور، اعضاي هيئت علمي و دانشجويان دانشگاه ها و دبيران نمونه رياضي كشور حضور خواهند داشت.
وي افزود: كنفرانس مزبور از ۸ لغايت ۱۱ شهريورماه به مدت چهار روز در تالار شقايق هاي اين دانشگاه برگزار خواهد شد. سي و سومين كنفرانس رياضي كشور پارسال در دانشگاه فردوسي مشهد برگزار شد.

نخستين نشست مجلس دانش آموزي جمعه برگزار مي شود
نخستين  نشست  رسمي  مجلس  دانش آموزي  از ۲۲ تا ۲۶ فروردين  ماه  در تالار حافظيه  رياست  جمهوري  برگزار مي شود.
اين  نشست  با حضور ۱۵۰ نماينده  منتخب  دانش آموزان  سراسر كشور برپا خواهد شد.
به  گزارش  كميته  اطلاع رساني  مجلس  دانش آموزي ، اين  نمايندگان  پس  از انجام  سه  مرحله  انتخابات  و تعيين  صلاحيت ، مشخص  شدند.
مرحله  نخست  اين  انتخابات  در ۱۸ هزار و ۸۰۹ دبيرستان ، مرحله  دوم انتخابات  در ۷۱۰ حوزه  انتخابيه  و مرحله  سوم  در ۲۹ حوزه  سازمان  آموزش  و پرورش  استان  برگزار شد.
در اين  دوره  مجلس  دانش آموزي ، ۱۴۵ نماينده  از استانهاي  سراسر كشور، چهار نماينده  از اقليتهاي  مذهبي  و يك  نماينده  از دانش آموزان  استثنايي حضور دارند.
مجلس  دانش آموزي  كشور با اهدافي  چون  ترويج  فرهنگ  مشاركت  جويي ، تعاون ، مسئوليت پذيري  و زمينه سازي  براي  مشاركت  فكري  و عملي  دانش آموزان ، ترويج  فرهنگ  گفت وگو و مشورت  بين  دانش آموزان  و بهره گيري  از ديدگاهها و  نظرات  آنان  در اصلاح  قوانين  و مقررات  مرتبط با آنها و آشنا كردن  اين  قشر با مقوله هاي  اجتماعي ، سياسي  و اقتصادي  داخلي  و خارجي  تاسيس  شده  است .
نشست  مقدماتي  مجلس  دانش آموزي  مهرماه  ۸۱ با حضور مهدي  كروبي  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي  در محل  مجلس  برگزار شده  بود.

مرتضي حاجي:
آموزش و پرورش همواره آماده شنيدن نظريات مردم است
تهران - خبرگزاري جمهوري اسلامي: وزارت آموزش و پرورش با توسعه و تجهيز واحد ارتباطات مردمي، همواره آماده شنيدن نظرات مردم، معلمان و دانش آموزان است تا به بررسي نقاط قوت و ضعف خود بپردازد.
به گزارش روز شنبه روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، مرتضي حاجي وزير آموزش و پرورش كه در ديدار با كاركنان روابط عمومي اين وزارتخانه سخن مي گفت، با اعلام اين مطلب افزود: با توسعه افكارسنجي در ميان مخاطبان و مردم، تصويري از نحوه رفتار مسئولان با مراجعان بدست مي آيد كه ميزان خدمات و كاستي هاي موجود اين وزارتخانه را نشان مي دهد.

با شعار محيط زيست سالم براي كودكان برگزار مي شود
روز جهاني بهداشت در مدارس كشور
گروه علمي فرهنگي: مراسم «سالروز جهاني بهداشت» و «هفته بهداشت مدارس» ۱۸ فروردين با شعار محيط زيست سالم براي كودكان برگزار مي شود.
مراسم روز جهاني بهداشت و افتتاحيه هفته بهداشت مدارس با حضور سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري، دكتر پزشكيان وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، مرتضي حاجي وزير آموزش و پرورش، مهندس مهرعليزاده رئيس سازمان تربيت بدني، دكتر معصومه ابتكار رئيس سازمان محيط زيست و جمعي از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و سازمان ها و نهادهاي دولتي برگزار مي شود.
اين مراسم در محل سالن اجلاس سران كنفرانس اسلامي برگزار مي شود.
سازمان بهداشت جهاني (WHO) شعار خاصي را بر اساس مهم ترين اولويت ها و نيازهاي بهداشتي ملل مختلف در نظر مي گيرد. امسال مضمون اين شعار «زندگي آينده مان را با ايجاد محيطي سالم براي كودكانمان بنا كنيم» است.
همچنين سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اعلام كرد با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، مراسم افتتاحيه هفته سلامت و روز جهاني بهداشت را فردا از ساعت ۸:۳۰ صبح با حضور وزيران آموزش و پرورش، بهداشت و آموزش پزشكي و رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در سالن اجلاس سران برگزار مي كند.

آموزش پيش از دبستان بايد رسمي و رايگان باشد
گروه علمي فرهنگي: قائم  مقام  وزير آموزش  و پرورش  در انجمن  مركزي  اوليا و مربيان  برضرورت  رسمي  و رايگان  شدن  دوره  پيش  از دبستان  در سراسر كشور تاكيد كرد.
حسن  ملكي  روز شنبه  در گفت  و گو با ايرنا گفت : ورود به  دوره  ابتدايي  بايد منوط به  گذراندن  دوره  پيش  از دبستان  باشد و قانون  تعليم  و تربيت  اجباري  بر اين  دوره  حاكم  شود.وي  توضيح  داد: لازم  است  دوره  پيش  از دبستان  رايگان  شود تا مردم  مناطق محروم  كشور كه  از محيط غني  تربيتي  محروم  هستند، قادر باشند فرزندان  خود را وارد اين  دوره  كنند.
ملكي  گفت : در شرايط فعلي  خانواده هاي  مناطق  محروم  و روستايي  قادرنيستند كودكان  خود را وارد دوره  پيش  از دبستان  كنند و اين  امر فاصله زيادي  بين  خانه  و مدرسه  ايجاد كرده است .
قائم  مقام  وزير آموزش  و پرورش  افزود: دوره  پيش  از دبستان  كشور ازمديريت  واحد پيروي  نمي كند و تا زماني  كه  اين  تشتت  در اداره  اين  دوره حاكم  است  دوره  پيش  از دبستان  سامان  نخواهد يافت .
وي  اظهار داشت : اكنون  معلوم  نيست  كه  متولي  دوره  پيش  از دبستان ، آموزش و پرورش  است  يا سازمان  بهزيستي .

مجموعه فرهنگي، آموزشي كمال در تبريز احداث مي شود
007405.jpg
گروه علمي فرهنگي: به منظور احياي بخشي از هويت و هنر و ادب ايران، احداث مجموعه فرهنگي - آموزشي كمال شامل مدرسه نقاشي، موزه، سالن اجتماعات و نمايشگاه، كتابخانه و دفاتر استادان و معلمان در محوطه اي به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در كنار آرامگاه هاي كمال خجندي (شاعر پارسي گوي قرن هشتم) و كمال الدين بهزاد نقاش و مينياتوريست قرن دهم هجري از سوي ميراث فرهنگي استان آذربايجان شرقي در تبريز در حال اجراست.
اين مجموعه با زيربنايي در حدود ۷۲۰۰ مترمربع با پاركينگ اختصاصي و با سبك معماري بومي و منطقه اي داراي حياطي در حدود ۲۷۰۰ مترمربع است كه مقبره شيخ خجندي و كمال الدين بهزاد بخشي از آن به شمار مي رود.
مهندس تقي زاده مدير ميراث فرهنگي استان آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر كه خاكبرداري، آماده سازي محوطه، اجراي پي بتني و پايه هاي آجري بخش مدرسه نقاشي اين مجموعه با هزينه ۴۰۰ ميليون ريالي از سال ۱۳۸۱ آغاز شده، گفت: اتمام اين طرح با اعتباري بالغ بر ۹ ميليارد ريال ديگر امكان پذير خواهد بود. به گزارش سازمان ميراث فرهنگي كشور، شيخ كمال  الدين مسعود خجندي از شعرا و عرفاي بنام قرن هشتم هجري متولد شهر خجند است.
وي به هنگام بازگشت از سفر حج با ساخت زاويه اي، در وسط باغي واقع در وليانكوي تبريز در اين شهر ماندگار شد و پس از درگذشتش به سال ۸۰۳ هجري قمري در همين مكان به خاك سپرده شد.
كمال الدين بهزاد كه مقبره وي نيز در اين مجموعه قرار خواهد گرفت، بزرگترين نقاش مينياتور ايراني است. وي به سال ۸۷۰ هجري قمري در همين مكان به خاك سپرده شد.

ثبت نام آزمون مدارس استعدادهاي درخشان شهر تهران آغاز شد
گروه علمي فرهنگي: دانش آموزان پايه سوم راهنمايي مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش شهر تهران مي توانند براي ثبت نام در آزمون ورود به مقطع دبيرستان مدارس استعدادهاي درخشان در تهران اقدام كنند.
مهلت ثبت نام در آزمون استعدادهاي درخشان از ۱۶ تا ۲۵ فروردين سال ۸۲ اعلام شده است.
داوطلبان شركت در اين آزمون مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به مدارس محل تحصيل خود مراجعه كنند.

علمي فرهنگي
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |