يكشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۳۴ - April . 27, 2003
با تخصيص اعتباري بالغ بر ۳۵۰ ميليون تومان
۴۸ طرح ترافيكي در جنوب غرب تهران اجرا مي شود
011755.jpg
گروه شهري: معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه ۱۸ تهران ديروز اعلام كرد ۴۸ طرح ترافيكي با تخصيص اعتباري بالغ بر ۴۵ ميليارد ريال در جنوب غربي تهران اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۸ تهران، مهندس علي خرقاني گفت:  بمنظور روان سازي ترافيك در اين بخش از تهران عمليات اصلاح هندسي ۲۵ تقاطع از جمله ميادين سبحاني، شريعتي و تقاطع آزادگان - آيت الله سعيدي با تخصيص اعتباري بالغ بر ۳۵۰ ميليون تومان اجرا مي شود.
وي گفت: در سال گذشته با اختصاص هزينه اي بالغ بر ۲۵۰ ميليون تومان، ۳۰ طرح اصلاح هندسي انجام شد كه ميدان نعمت آباد، سه راه زرند و ميدان شادآباد از جمله آنها مي باشد.
وي افزود: پروژه احداث پاركينگ هاي انبار گمركات غرب و شهريار با اختصاص ۳۰۰ ميليون تومان در دست اجرا مي باشد و براساس برنامه زمانبندي شده، اين پروژه بزودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد. اين توقفگاهها ويژه خودروهاي سبك و سنگين مجموعا در زميني به وسعت ۴۰ هزار مترمربع ساخته مي شود و با بهره برداري از اين توقفگاهها، ضمن مديريت و هدايت ترافيكي در محدوده انبارها، شاهد روان سازي ترافيك در اين بخش از شهر خواهيم بود.
مهندس خرقاني همچنين از احداث فرهنگسراي ترافيك در زميني به وسعت ۵/۱ هكتار در جنوب بوستان محلي قائم خبر داد و افزود: اين پروژه بمنظور فرهنگ سازي و تعميم آن بين شهروندان به ويژه كودكان بعنوان اصلي ترين گروههاي آموزش پذير با تخصيص اعتباري بالغ بر ۵/۲ ميليارد تومان اجرا مي شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه ۱۸ تهران در ادامه گفت: با اختصاص ۲۰۰ ميليون تومان طرح ساماندهي مسيرهاي عابر پياده معلولين و جانبازان نيز اجرا مي شود.
وي خاطرنشان كرد: سال گذشته اين طرح در پياده روهاي خيابان حيدري در حد فاصل خيابان پژوهنده تا بلوار معلم اجرا شد.
وي افزود: براساس موافقت بعمل آمده با معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران عمليات اجرايي بزرگراه ۷۶ متري سعيدآباد - حد فاصل ميدان مدائن تا آزادگان - با تخصيص اعتبار اوليه ۵۰۰ ميليون تومان آغاز شده است.
به گفته مهندس خرقاني طرح توسعه و تجهيز علائم و نشانه هاي ترافيكي معابر عمومي مشتمل بر نصب گاردريل به طول ۸۰۰ هزار متر، نصب هندريل به طول ۱۲۰۰ متر، خط كشي محوري و عابر و نصب سرعت گير و... از ديگر طرح هاي ترافيكي شهرداري منطقه ۱۸ تهران است كه بمنظور انجام آنها اعتباري بالغ بر ۳۷۵ ميليون تومان اختصاص يافته است.
وي در پايان گفت: بمنظور افزايش ايمني تردد و كاهش نرخ تصادفات در نقاط پر ترافيك، ۸ دستگاه پل هوايي عابر پياده با بهره گيري از متدهاي جديد در نقاط كارشناسي شده در دست اجرا مي باشد. ساخت و نصب اين پلها با تخصيص اعتباري بالغ بر ۳۲۰ ميليون تومان انجام مي شود.

كمك هاي اوليه به مصدومين حوادث رانندگي
011750.jpg
گروه شهري: به منظور كمك به مصدومين حوادث و مجروحين سوانح رانندگي در اقدامي ابتكاري كاركنان ستاد امدادرساني به خودروها (وابسته به سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران) كمك هاي اوليه را فرامي گيرند.
به گزارش روابط عمومي اين سازمان در قالب طرح فوق تعداد ۴۲ نفر از رانندگان و تعميركاران خودروهاي امدادي ستاد مذكور دوره هاي عمومي نظري و عملي كمك هاي اوليه پزشكي را با هماهنگي جمعيت هلال احمر استان تهران آموزش خواهند ديد.
بنابراين گزارش با توجه به اين كه اكيپ هاي امدادي ستاد امدادرساني به خودروها در طول شبانه روز در مسير بزرگراه هاي شهر تهران در حركت مي باشند و امكان تماس شهروندان با شماره تلفن  هاي اين ستاد و انتقال پيام هاي ايشان از طريق بي سيم به گشت هاي مذكور وجود دارد، پيش بيني مي شود كاركنان ستاد فوق قبل از حضور نيروهاي امدادي، اقدامات اوليه پزشكي را جهت مصدومين حوادث رانندگي انجام دهند.

براي حل مشكل تراكم:
چاره اي جز اجراي مصوبه شوراي عالي شهرسازي وجود ندارد
گروه شهري: تراكم در تهران نه ابزاري براي مديريت شهري بلكه منبعي براي درآمدزايي بوده است.
يك كارشناس شهرسازي معتقد است كه بناي تراكم از همان آغاز ناجور گذاشته شد و با مطرح شدن بحث خودكفايي، شهرداري تهران كوشيد نيازهاي خود را از فروش تراكم تأمين كند. زيرا راهي آسانتر از آن وجود نداشت و با هيچ شيوه اي جز اين نمي توانست ميلياردها تومان كسب درآمد كند.
دكتر مسعود تهراني مي گويد: از آنجا كه اين تصميم شتاب زده و مقطعي و صرفا براي كسب درآمد شهرداري صورت گرفت بعدا به دليل پيامدهاي منفي درصدد اصلاح آن برآمدند ولي تاكنون شيوه هاي برخورد نيز مقطعي و بدون پشتوانه علمي بوده است.
وي مي افزايد كه مصوبه اخير شوراي عالي شهرسازي نسبت به قبل كنترل بيشتري را در وضعيت نابسامان تراكم اعمال مي كند و يك پله از مصوبات قبلي بهتر است ولي به هر حال داراي پشتوانه قوي علمي نيست، البته با وضعيت موجود چاره اي هم جز اين نبوده است.
تهراني با بيان اينكه مصوبه اخير باعث كاهش ساخت و ساز مي شود و زمين ها ديگر بازدهي اقتصادي گذشته را نخواهند داشت مي افزايد: قبلا در قطعات كوچك و معابر زير ۱۰ متر هم مجوز برج سازي داده مي شد ولي با مصوبه اخير تا حدودي جلوي اين كار گرفته مي شود.
از سوي ديگر عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي نيز اقدام اخير در مورد تراكم را تصميمي براي برون رفت از تصميم غلط اول و معضلي مي داند كه فروش تراكم به ساخت و ساز شهري تحميل كرده است.
بهاءالدين ادب مي گويد: در حال حاضر همه در تكاپو هستند تا آن تصميم غلط را به نوعي اصلاح كنند ولي واقعا هزينه زيادي دارد و متأسفانه طي چند سال اخير هزينه اين تصميم را مردم پرداخت كرده اند.
همچنين رئيس كميته مسكن كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي نيز مي گويد: اگرچه ممكن است محدوديتي كه براي تراكم گذاشته شده تا حدودي افزايش نرخ زمين و مسكن را به دنبال داشته باشد ولي چاره اي نيست و بايد راه حل هاي ديگري براي كاهش نرخ زمين و مسكن در نظر گرفته شود.مهدي آيتي معتقد است كه بايد به تعاوني ها و كساني كه حاضرند روي قطعات بزرگ، مخصوصا در بافت هاي فرسوده و قديمي مجموعه سازي كنند، اجازه داد تا با تراكم هاي بيشتر تجميع سازي انجام دهند.وي اعمال سياست هاي تشويقي از سوي شهرداري در ارتباط با بافت هاي فرسوده و دادن تراكم اضافي براي پيشبرد سياست تجميع سازي را از جمله عوامل مؤثر در بازسازي بافت هاي فرسوده، مقاوم سازي ساختمان ها در برابر زلزله و نيز كاهش نرخ زمين و مسكن مي داند.

رئيس انجمن محلي شهرك غرب:
شهرداري و شوراي شهر مشكلات شهرك غرب را برطرف كنند
گروه شهري: شهرك غرب با گذشت سه دهه از ساخت آن و تبليغات گسترده، هنوز فاقد امكانات و سرانه هاي خدمات شهري است.
رئيس انجمن محلي اين شهرك مي گويد: با اينكه بناي شهرك غرب ۳۰ سال قبل نهاده شد ولي بسياري از طرح هاي خدماتي آن هنوز اجرا نشده و يا ناتمام مانده است.
محمدجواد آسايي اردكاني در گفت وگو با خبرنگار ما مي افزايد: حتي بنياد جانبازان هم كه از سال ۶۸ عهده دار امور شهرك گرديد تنها به برج سازي پرداخت و تأمين سرانه هاي خدمات شهري مورد بي توجهي قرار گرفت.
وي مي گويد: در برخي نقاط شهرك هنوز طرح هاي مربوط به آسفالت، ساخت پياده روها و جدول بندي خيابان ها اجرا نشده است و كمبود و يا فقدان مراكز آموزشي، فرهنگي و خدماتي به وضوح احساس مي شود. حتي براي نمونه شهركي به اين گستردگي فاقد جايگاه سوخت است و خودروها براي سوختگيري بايد مسافتي حدود ۷ كيلومتر را تا ولنجك يا گيشا طي كنند.
به گفته وي مردم از اين گلايه دارند كه به رغم پرداخت عوارض، از ارائه خدمات شهري خبري نيست، تا جايي كه كارشناسان و متخصصان ساكن شهرك اعلام كرده اند كه حاضرند به طور رايگان براي ساماندهي شهرك طرح داده و بر انجام آن نظارت كنند.
رئيس انجمن محلي شهرك غرب از شهرداري و شوراي شهر جديد خواست مشكلات اين شهرك را مورد توجه قرار داده، نسبت به رفع آن كمك كنند.

يك مقام مسئول:
امسال مشكل تأمين آب نخواهيم داشت
گروه شهري: مدير عامل  شركت  بهره برداري  از شبكه هاي  آبياري  و زهكشي  استان  تهران  گفت : با توجه  به  حجم  بارندگي هاي  صورت  گرفته ، «امسال  مشكلي  براي  تامين  آب  شرب  وآب  بخش  كشاورزي  نخواهيم  داشت».
مهندس  «عبدالرضا احمدي  خميني» ديروز در گفت و گو با ايرنا، ميزان  نزولات  جوي  در شروع  سال  جديد را خوب  دانست  و اظهار اميدواري  كرد كه  با همكاري  زارعين ، امسال  توزيع  بهينه  آب  در بخش  كشاورزي صورت  گيرد.
وي ، عمده ترين  منابع  تامين كننده  آب  شرب  و كشاورزي  استان  را بارندگي هاي صورت  گرفته  ذكر كرد.
وي  تصريح  كرد: تصور عموم  مردم  اين  است  كه  وقتي  بارندگي  صورت  گرفت ، مشكل كمبود آب  برطرف  مي شود اما بايد توجه  داشت  كه  بخش  عمده اي  از بارش  كه  بصورت باران  است  به  شكل  سيلاب  روانه  شده  وتنها قسمت  اندكي  از آن قابل  ذخيره  است .
احمدي  بر ضرورت  استفاده  بهينه  از آب  تأكيد كرد و اظهار داشت : با داشتن برنامه هاي  بلند مدت  درامر مكانيزه  كردن  كشاورزي  و كشت  و آبياري  مي توان  ازعنصر آب  استفاده  مطلوب  نمود و از هدر رفتن  آن جلوگيري  كرد. مديرعامل  شركت  بهره برداري  از شبكه هاي  آبياري  استان  تهران  تصريح  كرد: بامهار سيلاب ها از طريق  هدايت  آنها به  حوضچه هاي  تغذيه  مصنوعي  و آبخوان  ها،مي توان  به  موقعيت هايي  در اين  خصوص  دست  يافت .

انتصاب در شهرداري
مراسم معارفه مجتبي توسلي مدير عامل جديد شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر صبح ديروز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اين شركت در اين مراسم محمدحقاني معاون خدمات شهري شهرداري در سخناني بر ادامه روند خصوصي سازي در شهرداري تهران تأكيد كرد.معاون خدمات شهري شهردار تهران مهمترين كاركرد فعاليت شهرداري را تأمين زندگي توأم با آرامش، نشاط و شادابي دانست و گفت: شهرداري وظيفه اي جز بهسازي و بهينه سازي شرايط زندگي براي مردم ندارد و همه مديران براي آنكه رضايت شهروندان را با خود داشته باشند در مرحله نخست بايد با همين محور و مدار حركت كنند.در اين مراسم همچنين از سعيد ابوالحسني مدير عامل پيشين اين شركت قدرداني شد.

شهردار منطقه ۱۴ تهران:
ساخت و نگهداري بوستانها به مردم واگذار مي شود
گروه شهري: براي نخستين بار در شرق تهران با هدف كاهش هزينه ها و تقويت حس تعلق خاطر شهروندان به فضاي سبز، ساخت و نگهداري از بوستان ها به افراد واجد صلاحيت در هر محله واگذار مي شود.
به گزارش روابط عمومي مهندس علي سعيدي شهردار منطقه ۱۴ تهران با اعلام اين خبر گفت: محدوده جغرافيايي اين منطقه بستر مناسبي براي توسعه فضاي سبز و استعداد چشمگيري براي گسترش بوستان هاي محلي و منطقه اي دارد به همين خاطر درصدد هستيم براي طراحي، ساخت ونگهداري از پاركها از نيروهاي متخصص و علاقه مند بهره بگيريم.
وي با اشاره به اينكه در طرح مشاركتي ساخت بوستان ها صرفه و صلاح مشاركت كنندگان پيش بيني شده است گفت: در اين شيوه از شهروندان و علاقه مندان حضور در اين طرح خواسته شده است زمين هاي با كاربري فضاي سبز - كه خود مالك هستند - را تبديل به بوستان كنند تا امكان بهره مندي همگاني از آن فراهم شود و در عوض آنها بتوانند با تأسيسات خدماتي از جمله رستوران - كافي نت و غرفه هاي عرضه محصولات فرهنگي منابع درآمدي براي خود ايجاد كنند.
سعيدي با ذكر اينكه در مرحله دوم مشاركت پس از ساخت بوستانها در صورت تمايل افراد نام آنها بر شناسنامه بوستان نصب خواهد شد گفت: در اين طرح همچنين بافت هاي فرسوده و غيرقابل استفاده در يك دوره اداري با تغيير كاربري تبديل به فضاي سبز مي شود و معتمدين محلي با همكاري و همفكري، بستر متقاعدسازي مالكان را براي مشاركت در توسعه فضاي سبز دنبال خواهند كرد.

شهري
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |