يكشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۳۴ - April . 27, 2003
سخنگوي دولت به دادگاه تجديد نظر مي رود
عبدالله  رمضانزاده  سخنگوي  دولت  و استاندار سابق  كردستان  گفت  كه  روز دوشنبه  در ارتباط با يك  پرونده  قضايي  در شعبه  چهارم  دادگاه  تجديدنظر حضور مي يابد.
به گزارش ايرنا وي علت  حضور خود را در اين  شعبه  دادگاه  تجديد نظر، پاسخگويي  به  اتهامات  وارده  از سوي  مدعي العموم  مبني  بر اتهام  توهين  به  شوراي  نگهبان  عنوان  كرد.رمضانزاده  علت  طرح  شكايت  را انجام  يك  مصاحبه  در ارتباط با ابطال  نتايج  انتخابات  ششمين  دوره  مجلس  شوراي  اسلامي  در شهرستان  سقز و بانه  و تاثير آن  بر منطقه  ذكر كرد.
استاندار سابق  استان  كردستان  گفت  كه  به  دنبال  اين  مصاحبه  شكايتي  از سوي قائم مقام  دبير هيأت  مركزي  نظارت  بر انتخابات  مطرح  شد.
وي  افزود: پس  از حضور اينجانب  در دادگاه  قرار شد از شوراي  نگهبان  در اين  خصوص  استعلام  شود كه  هيچ  وقت  از اين  شورا جوابي  نيامد و معلوم  شد كه  اين  شورا شكايتي  نكرده  است  بلكه  شاكي  پرونده  تنها يك  شخص  است .
سخنگوي  دولت  افزود: بعد ازمدتي  نماينده  مدعي العموم  پيگير پرونده  با موضوع  «توهين  و افترا» شد كه  من  نيز به  اين  مساله  اعتراض  كردم .رمضانزاده  با بيان  آنكه  «توهين  و افترا» يك  مساله  شخصي  است  خاطر نشان  كرد: براي  پيگيري  اين  نوع  موارد اتهامي ، بايد شاكي  خصوصي  وجود داشته  باشد. وي  با اشاره  به  صدور راي  (شش  ماه  حبس ) توسط دادگاه  بدوي  و اعتراض  به اين  راي  افزود: دادگاه  تجديد نظر راي  دادگاه  بدوي  را لغو كرد و اينجانب در اين  خصوص  تبرئه  شدم .
رمضانزاده  گفت : به  دنبال  اعتراض  رئيس  مجتمع  قضايي  كاركنان  دولت  به  قاضي  دادگاه  تجديدنظر رسيدگي كننده  به  پرونده ، پرونده  به  ديوان  عالي كشور رفت  كه  در آنجا راي  دادگاه  تجديدنظر لغو شد.
سخنگوي  دولت  افزود: در نهايت  پرونده  اينجانب  به  شعبه  چهار دادگاه  تجديدنظر فرستاده  شد. استاندار سابق  كردستان  تأكيد كرد كه  نكته  قابل  توجه  آن  است  كه  وقتي حكمي  توسط دادگاه  تجديد نظر نقض  مي شود ديگر كسي  پيگير آن  نمي شود.
رمضانزاده  همچنين  اظهار داشت  اگر بحث  توهين  به  شوراي  نگهبان  بوده  كه  بايد موضوع  از سوي  اين  شورا پيگيري  و شكايت  مي شد.وي  در عين  حال  تأكيد كرد كه  رئيس  كل  دادگستري ، مديركل  اطلاعات  استان ، فرمانده  نيروي  انتظامي ، فرمانده  بسيج  استان  كردستان  در آن  زمان  در نامه اي  به  دادگاه  مواضع  اينجانب  را تأييد كرده اند.

خبرهاي كوتاه
* شوراي عالي انقلاب فرهنگي، عباسعلي اللهياري را به عنوان نماينده خود در هيأت مركزي نظارت بر فعاليت تشكل هاي اسلامي دانشگاهيان وزارت علوم، انتخاب كرد.
انتخاب اللهياري به دنبال استعفاي احمد پورنجاتي صورت گرفته است.
* در پي اعلام لغو برگزاري نشست طيف علامه دفتر تحكيم وحدت در دانشگاه عباسپور، دو تن از اعضاي شوراي مركزي اين تشكل دانشجويي در مواضع جداگانه ضمن مذموم دانستن لغو مراسم ياد شده تصريح كردند كه در صورت اخذ مجوز، برگزاري نشست به روزهاي آتي (۱۷ تا ۱۹ ارديبهشت) موكول خواهد شد.
* سيدمصطفي تاج زاده عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب در گفت وگو با ايسنا پيشنهاد كرد كه باتوجه به شرايط داخلي و خارجي، جناح هاي سياسي كشور در يك ديالوگ صحيح، موازنه مثبت برقرار نمايند.
* فاطمه حقيقت جو نماينده مردم تهران درباره خبر احتمال جلب موسوي خوئيني ديگر نماينده مردم تهران در گفت وگو با ايسنا، شعبه احضاركننده را فاقد صلاحيت رسيدگي به چنين پرونده اي دانست و افزود: موارد مطروحه درخصوص قاضيان و عبدي، مربوط به اين شعبه است.
دبير مجمع دانشجويي مجلس افزود: طرح اتهاماتي مانند نشر اكاذيب، افترا برخلاف منافع ملي، تبليغ عليه نظام و مواردي از اين گونه در پرونده هاي سياسي، البته امر عادي شده است.
* منوچهر محمدي و احمد باطبي به مدت يك هفته به مرخصي آمدند.
يكي از بستگان احمد باطبي در گفت وگو با ايسنا،باتأييد اين كه وي از غروب سه شنبه هفته گذشته به مدت يك هفته به مرخصي آمده، از وثيقه پرداخت شده براي باطبي اظهار بي اطلاعي كرد.
همچنين پدر منوچهر محمدي از مرخصي يك هفته اي پسرش خبر داد و گفت كه منوچهر محمدي با قرار وثيقه ۳۰ ميليون توماني از غروب سه شنبه هفته گذشته به مرخصي آمده است.
وي اظهار داشت كه با مرخصي اكبر محمدي ديگر پسرش، موافقت صورت نگرفت.

ديدگاه
احضار نمايندگان له يا عليه منافع ملي؟
پروين امامي
اواخر هفته گذشته اخباري مبني بر احضار سيدعلي اكبر موسوي (خوييني) نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به دادگاه در مطبوعات كشور درج شد و در پي آن روز گذشته برخي نشريات به نقل از يك مقام قضايي خبر از جلب احتمالي وي دادند.
اين اقدام جديد دستگاه قضايي-كه گمان مي رفت در پي پايان يافتن ماجراي بازداشت حسين لقمانيان نماينده مردم همدان در سال گذشته ديگر تكرار نمي شود در شرايط حاضر از آن روي غريب مي نمايد كه كشور به تبع اوضاع منطقه در موقعيت حساس و خطيري به سر مي برد كه خود لزوم اتخاذ مواضع و سياستگذاري هاي هوشمندانه را بيش از پيش ضروري مي نمايد.
احضار و احتمال جلب نماينده اي كه اقدامات و فعاليت هاي خويش را در راستاي وظايف نمايندگي و متناسب با شأن مجلس اصلاحات تنظيم كرده
( بويژه در حوزه هايي همچون زندانها كه توقعات مردم بر سامانمند بودن آن مترتب بوده)، مي تواند نااميدي مردم از هرنوع حركت سازنده اصلاح طلبانه را در پي داشته باشد.
مسائل مربوط به زندانها (كه ظاهرا شكايت عليه موسوي خوييني بر مبناي آن انجام پذيرفته) همواره به دليل حساسيت هاي ويژه سياسي،ارتباط تنگاتنگي با افكار عمومي داشته و دارد و طبيعتا وجود چشمان ناظر و پاسخ طلب بر فراز آن،نه تنها به بالندگي فرآيند اصلاحات ياري مي رساند، كه قادر خواهد بود به تقويت اعتماد ميان حاكميت و ملت كمك كند و از گسترش و تعميق شكاف ميان اين دو جلوگيري نمايد.
حال بايد انديشيد كه در عرصه اي اين چنين خطير، آيا اظهارنظرهاي منتخبان ملت بر مبناي اصل ۸۴ قانون اساسي منافع ملي را به خطر مي اندازد؟

عبدالله گل:
ايران، تركيه و سوريه براي ايجاد ثبات در منطقه همكاري مي كنند
گروه سياسي: محمدرضا عارف معاون اول رئيس جمهوري ايران ديروز در آنكارا با عبدالله گل معاون نخست وزير و وزير امور خارجه تركيه در آنكارا ديدار و گفتگو كرد.
به گزارش ايرنا در اين ديدار معاون اول رئيس جمهوري گفت: بايد در زمينه هاي مختلف به ويژه در مورد مسأله عراق دو كشور تبادل نظر و رايزني بيشتر داشته باشند.
عارف افزود: حكومت آينده عراق بايد براساس روش دمكراتيك و با نظارت سازمان ملل بوجود آيد.وزير امور خارجه تركيه نيز در اين ديدار گفت: ما بايد براي بازسازي عراق پس از جنگ، تلاش و همكاري كنيم.
عبدالله گل افزود: پيش از جنگ در عراق، ما در اجلاس استانبول به مشورت با همسايگان عراق پرداختيم و اكنون بايد تلاش كنيم كه تماميت ارضي عراق حفظ شود.
وي گفت: بايد وضعيت كنوني عراق به ثبات تبديل شود و حكومت مردمي در اين كشور روي كار بيايد.در همين حال عبدالله گل در مصاحبه با هفته نام «الفتروتي پيا» ي يونان از همكاري كشورش با ايران و سوريه به منظور تقويت ثبات در منطقه خليج فارس خبر داد. به گزارش خبرگزاري فرانسه، گل در اين مصاحبه اظهار داشت: سوريه و ايران همسايگان ما هستند.
حفظ روابط مستحكم و گسترش حسن همجواري تأمين كننده منافع همه ما است و حسن همجواري با همسايگان چشم اندازهاي جديدي را براي ترويج صلح و ثبات منطقه مي گشايد.وي افزود: كشورهاي منطقه بايد تمامي تلاش خود را براي مشاركت در بازسازي عراق به عمل آورند.

پيام مقام معظم رهبري به گردهمايي منتخبان شوراها
تهران - خبرگزاري جمهوري اسلامي: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به نشست منتخبان دومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا با تأكيد بر اينكه مردم سالاري ديني، نظام خدمت رساني خالصانه و بي منت است، تصريح كردند: اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا بايد از اولين روز آغاز به كار و بدون هدر دادن حتي يك روز، مسابقه در خدمت رساني را آغاز كنند.
متن پيام حضرت آيت الله خامنه اي كه حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري آنرا قرائت كرد به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
با تفضلات الهي و توجهات حضرت بقية الله روحي فداه شوراهاي اسلامي شهر و روستا بار ديگر با انتخاب مردم، وارد ميدان خدمت رساني به كشور و ملت شد و عرصه آزمايشي بزرگ براي منتخبان فراهم گشت. اكنون شما در معرض امتحان الهي و در مركز توقعات و انتظارهاي بحق مردمي قرار گرفته ايد، كه صاحبان حقيقي كشور و چشم به راه خدمات اين نهاد قانوني و مردمي اند. در فرهنگ اسلام، بهترين انسانها كساني اند كه براي مردم سودمندتر باشند. مردمسالاري ديني برخلاف دموكراسيهاي رياكار و عوامفريب، نظام خدمت رساني خالصانه و بي منت است، خدمت از سر اداي وظيفه و همراه با پاكدستي و پاكدامني.
نخست بايد بخاطر اعتمادي كه مردم به شما نشان داده اند، شكرگزار خداوند و قدردان مردم باشيد. و آنگاه از اولين روز آغاز به كار و بدون هدر دادن حتي يكروز، شانه به زير بار سنگيني كه بر عهده شما نهاده شده بدهيد و مسابقه در خدمت رساني را آغاز كنيد.
مهمترين توصيه اينجانب اولا مربوط به سياست ها و برنامه هاي كاري شما و سپس درباره گزينش مديريت شهر و روستا است. تسهيل زندگي مردم در كارهايي كه به شهرداريها مربوط است، برطرف كردن معضلات شهر و روستا، سالم سازي محيط زيست، حفظ اصالت اسلامي و ملي در ساخت و سازها، استقرار بخشيدن به جو اسلامي و فرهنگي سالم، پرداختن به نيازهاي فوري تر در عين اهتمام به كارهاي زيربنايي، اولويت دادن به مناطق مستضعف نشين، تأثير ناپذيري از نفوذ ثروتمندان و جاذبه ثروت، رعايت دقيق قوانين و عدم تخطي از آن با حيله هاي شبه قانوني، رعايت ويژه محرومان، آلودن نشدن به اسراف و هدر ندادن بيت المال با تجملات زائد و سفرها و مراسم غيرلازم، و در يك كلمه رعايت تقوا و تدبير و پشتكار، و بهره گيري از دانش و تجربه، مواد عمده توصيه نخست اينجانب است.
درباره انتخاب مديريت هاي شهر و روستا توصيه مي كنم امانت و ديانت و كفايت اشخاص را ملاك گزينش قرار دهيد. رفاقتهاي شخصي و حزبي و ملاحظات سياسي به هيچ رو، نبايد مجوز گزينش مديران فاقد ملاكهاي اصلي شمرده شود. به شهردار برگزيده خود كمك و فرصت دهيد و از او مسئوليت و پاسخ بخواهيد و در برابر كوتاهي ها يا كجرفتاريها بي تفاوت نمانيد و به وظيفه قانوني خود عمل كنيد و اين همه را از جنجال و غوغاگري كه امروز متأسفانه بعضي بجد، طالب آنند، دور نگهداريد.
برادران و خواهران گرامي، بدانند كه وعده و ادعا براي قانع كردن مردم كافي و كارآمد نيست، مردم وفادار ما، تشنه عمل و صداقت اند و هر جا از آن نشاني ببينند همدلي و همكاري و وفاداري خود را نثار مي كنند، دوران چهارساله دوران آزمايش شما در چشم مردم نيز هست.
كار امروز شما، داوري فرداي مردم و حكم عادلانه ذات اقدس الهي در يوم الحساب را تعيين خواهد كرد. توفيق همه شما عزيزان را از خداوند متعال مسئلت مي كنم. والسلام عليكم و رحمة الله.
سيدعلي خامنه اي
۵/۲/۸۲

ايران به دنبال تقابل با آمريكا در عراق نيست
دبير شوراي عالي  امنيت  ملي  ايران  اعلام  كرد كه  تهران  به دنبال  تقابل و درگيري  با واشنگتن  در عراق  نيست  و ثبات ، تماميت  ارضي ، دمكراسي ، حسن همجواري  با همسايگان  و عدم  مداخله  خارجي  در اين  كشور براي  ايران  داراي اهميت  است .
به گزارش ايرنا دكتر حسن  روحاني  كه  ديروز  در تهران  با مشاور امنيت  ملي  و رئيس  نهاد نخست  وزيري  هند گفتگو  مي كرد، رفتار جديد آمريكا در صحنه  بين المللي همچون  يكجانبه  گرايي  و ناديده  گرفتن  نقش  سازمان  ملل  را براي  صلح  و ثبات  جهاني  خطرناك  خواند.وي  همچنين  جامعه  جهاني  را به  محوريت  نقش  سازمان  ملل  و همكاري  جمعي  و متقابل  تمام  كشورها فراخواند.
دبير شوراي  عالي  امنيت  ملي  افزود: حضور نظامي  آمريكا و انگليس  و سلطه  آنها بر عراق  و تعيين  يك  حكومت  دست  نشانده  توسط آنها در بغداد براي  ايران  قابل  پذيرش  نيست .
دكتر روحاني  روابط حسنه  حكومت  آتي  عراق  با همسايگانش  را مهم  خواند وبر تلاش  و همكاري  جمهوري  اسلامي  ايران  براي  تامين  امنيت  و حكومت  مردمي  فراگير در عراق  تأكيد كرد.وي  درباره  نحوه  برخورد آمريكا و انگليس  با منافقين  تصريح  كرد: آنها بايد براساس  قطعنامه  ۱۳۷۳ سازمان  ملل  متحد عمل  كنند و هرگونه  تسامح  نسبت به  اين  گروه  تروريستي  براي  ايران  قابل  قبول  نخواهد بود.
دبير شوراي  عالي  امنيت  ملي  با اشاره  به  جايگاه  شوراي  امنيت  ملي  هنددر تصميم گيري هاي  اين  كشور، گفت : مراجع  تصميم گيري  ايران  براي  داشتن  روابطي  مستحكم ، دوستانه  و فراگير با هند اتفاق  نظر دارند.
دكتر روحاني  همچنين  روابط استراتژيك  ايران  و هند را در راستاي  همكاري هاي  منطقه اي  و آسيايي  و بين المللي  موثر خواند.
وي  با تأكيد بر اين  كه  ايران  هيچگاه  به  دنبال  مداخله  در امور داخلي و تجاوز به  كشور ديگري  نبوده  و نخواهد بود، گفت : همكاري هاي  دفاعي  ايران  و هند صرفاً در جهت  تقويت  بنيه  دفاعي  بوده  و بروز پنج  جنگ  در منطقه  ظرف  دو دهه  اخير دليل  كافي  براي  ضرورت  تقويت  بنيه  دفاعي  ايران  است .
نماينده  مقام  معظم  رهبري  در شوراي  عالي  امنيت  ملي ، تقويت  همكاري هاي  دو كشور در مبارزه  با تروريسم  را در راستاي  افزايش  همكاري هاي  امنيتي  متقابل  خواند و افزود: روابط فعال  بخش  قضايي  و امنيتي  و اطلاعاتي  دو كشور ضروري  است .
وي  در اين  ديدار روابط تنگاتنگ  دو كشور در بخش  انرژي ، ترانزيت ، حمل  و نقل ، كريدور شمال  و جنوب  و تكنولوژي  را محورهاي  مهم  روابط اقتصادي  تهران  - دهلي  نو تعريف  كرد و بر امر سرمايه گذاري هاي  مشترك  تأكيد كرد.
«براجيش  ميشرا» مشاور امنيت  ملي  و رئيس  نهاد نخست  وزيري  هند دراين  ديدار با توجه  به  ظهور برتري  نظامي  آمريكا گفت : صرف  برتري  نظامي  دراوضاع  كنوني  جهاني  كافي  نيست  بلكه  همكاري  تمامي  كشورها براي  صلح  و ثبات جهاني  بسيار ضروري  است .
« ميشرا» در اين  ديدار بااشاره  به  اراده  هند براي  همكاري هاي  بسيار نزديك  با ايران ، بر همكاري هاي  فراگير و همه  جانبه  دهلي  نو - تهران  تأكيد كرد.
وي ، تجديد سازمان  گروه  تروريستي  طالبان  را تهديد جديد براي  منطقه  تلقي  كرد و گفت : براي  بررسي  اين  امر عازم  كابل  خواهم  شد.
مشاور امنيت  ملي  نخست  وزير و رئيس  نهاد نخست  وزيري  هند در ادامه  اين  ديدار، عزم  كشور متبوعش  را در زمينه  همكاري هاي  كلان  اقتصادي  با ايران  در زمينه  حمل  و نقل  و انرژي  جدي  خواند و گفت : امنيت  ايران  براي  هند بسيارمهم  است . وي  گفت : تهران  و دهلي  نو در امر حفظ تماميت  ارضي  و صلح  و ثبات  در عراق  داراي  اشتراك  نظر هستند و نقض  تماميت  ارضي  عراق  داراي  عواقب  بسيار خطرناك  براي  منطقه  است .
«ميشرا» افزود: آمريكا بدون  همكاري  كشورهاي  منطقه  و همسايگان  عراق ، قادر به  برقراري  صلح  و ثبات  در عراق  نخواهد بود. وي ، امنيت  خليج  فارس  و اقيانوس  هند را به  يكديگر مرتبط دانست  و ايران  و هند را دو شريك  استراتژيك  براي  حفظ امنيت  منطقه اي  خواند.

گردهمايي بزرگ اعضاي جديد شوراهاي شهر و روستا
مقام معظم رهبري در پيامي به اين گردهمايي رئوس اولويتها و برنامه  هاي شوراها و شهرداريها را براي منتخبان شوراها تبيين كردند
رئيس جمهوري: بدون  ترديدروزي  كه  كارنامه  انقلاب  را خواهند نوشت ، از جريان  شوراها به  عنوان  موفق ترين  دستاوردهاي  اين  نظام ، ياد خواهند كرد
011815.jpg

گردهمايي منتخبين دومين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا روز گذشته در تهران با پيام مقام معظم رهبري و با حضور سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري و موسوي لاري وزير كشور برگزار شد.
در ابتداي اين گردهمايي كه حدود شش هزار نفر اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سراسر كشور حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني متن پيام مقام رهبري را قرائت كرد.
سپس رئيس جمهوري طي سخناني تصريح  كرد: كار شوراها، كار سياسي  نيست  اما هر انسان مسلمان  و متعهدي  نبايد نسبت  به  مسائلي  كه  در كشور مي گذرد، بي تفاوت  باشد.
وي اظهار داشت : رشد و بينش  سياسي  داشتن  به  معناي  اعمال  سياست  در دستگاهي نيست .
خاتمي ، از شوراهاي  اسلامي شهر و روستابه  عنوان  هسته هاي  اوليه مردم  سالاري  ديني  ياد كرد و گفت : شوراها و شهرداريها نبايد فعاليت  سياسي كنند بلكه  بايد بيش  از گذشته  در جهت  خدمت  رساني  به  مردم  بكوشند.
رئيس  جمهوري  لزوم  «تفاهم ، همدلي  و همكاري» در شوراها را ضروري دانست  و از همه  دستگاههاي  مختلف  خواست  تا با شوراها نهايت  همكاري  و همدلي را داشته  باشند. وي  با اشاره  به  ميزان  رشد سياسي  و اجتماعي  مردم ، بروز برخي  اختلاف نظرها در شوراها را امر طبيعي  دانست  و گفت : اختلاف  در شوراها يك  اصل  است اما نبايد اختلافات  را بزرگ  نمايي  كرد و از آن  ترسيد.
011825.jpg

رئيس  قوه  مجريه ، عملكرد شوراهاي  اسلامي شهر و روستا و بويژه  شوراهادر روستاها را موفق  و «شگفت انگيز» ارزيابي  كرد و گفت : «دست  و بازوي اعضاي  شوراي  روستاها را مي بوسم .»
خاتمي ، حفظ و كشف  منابع  روستايي  براي  رشد، توسعه  و پيشرفت  روستاها،تلاش  براي  حل  اختلافات  و دفاع  از هويت  روستايي  در شهرها و ادارات  را ازجمله  دستاوردهاي  شوراهاي  روستاها برشمرد.
رئيس  جمهوري ، موفقيت ها و دستاوردهاي  مثبت  شوراها در دوره  نخست  رابه  مراتب  بيشتر از اشكالات  اين  نهاد مردمي دانست  و بااشاره  به  اظهار يأس  وترديدهايي  كه  نسبت  به  عملكرد شوراها مطرح  مي شد، اضافه  كرد: بدون  ترديدروزي  كه  كارنامه  انقلاب  را خواهند نوشت ، از جريان  شوراها به  عنوان  موفق ترين  دستاوردهاي  اين  نظام ، ياد خواهند كرد.
رئيس  جمهوري  در ادامه  سخنانش ، از بروز برخي  مشكلات  در برخي  شوراهاي شهرهاي  بزرگ  نظير تهران  در دوره  نخست  فعاليت  شوراها ابراز تاسف  كرد وگفت :مشكلات  در شهرهاي  بزرگ  به  مراتب  بزرگتر از آنچه  كه  هست ، نشان  داده  مي شودو بايد نقش  چنين  مسائلي  را در دلسردي  و دلگرمي مردم  ارزيابي  كنيم .
وي ، حضور مردم  در دومين  دوره  انتخابات  شوراهاي  اسلامي شهر و روستا راخوب  ارزيابي  كرد و گفت : نبايد جلوه  حضور مردم  در چند شهر را به  حساب  كل شوراها بگذاريم .
رئيس  جمهوري  در بخش  ديگري  از سخنانش ، به  نامگذاري  سال  ۸۲ از سوي مقام  معظم  رهبري  به  نام  سال  «نهضت  خدمت  رساني  به  مردم» اشاره  كرد وگفت :بهترين  راه  خدمت  رساني  به  مردم  از طريق  شوراها و شهرداريها است .
رئيس  جمهوري ، تاسيس  دهياريها به  عنوان  دستگاه  اجراكننده  برنامه هاي شوراهاي  روستايي  را گام  مهم  دولت  براي  حل  مشكلات  روستاها دانست  و ابرازاميدواري  كرد، روند تاسيس  دهياريها كه  از سال  گذشته  آغاز شده  است ،ادامه  يابد.تاكنون  ۷ هزار و ۷۵۵ دهياري  در روستاهاي  كشور تشكيل  شده  است  و كارتاسيس  و راه اندازي  ۲ هزار و ۵۰۰ دهياري  ديگر نيز در حال  انجام  است .
در اين  مراسم ، رئيس  جمهوري  همچنين  لوح  تقدير شوراهاي  اسلامي را به آقاي  «بهشتي  سرشت» رئيس  شورايعالي  استانها به  نمايندگي  از شوراها اعطاكرد.
در مراسم ديروز همچنين موسوي لاري وزير كشور و اشرف بروجردي معاون امور شوراهاي وزارت كشور در سخنان كوتاهي، گزارشي از فعاليت شوراها ارائه كرده و به تبيين جايگاه شوراها در عرصه مديريت اجتماعي پرداختند.
موسوي لاري با اشاره به رقابت حدود ۲۲۰ هزار نفر از داوطلبان براي دومين دوره انتخابات شوراها گفت: در اين دوره از انتخابات، ۵۸ هزار و ۵۰۷ شعبه در سراسر كشور فعال بود و حدود ۹۰۰ هزار نفر در قالب ستادهاي اجرايي، نظارت و نيروهاي نظامي و انتظامي در اين انتخابات انجام وظيفه كردند.

سخنگوي دولت:
تصويب لوايح پيشنهادي دولت به حفظ امنيت ملي مي انجامد
گروه سياسي: سخنگوي هيأت دولت در جمع مديران، معاونان و رؤساي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ها اظهار داشت: براي  حفظ  امنيت  ملي  و استقلال  كشور در مقابل  تهديدهاي  آمريكا، بايد همبستگي  ملي  را در كشور تقويت  كرد.
عبدالله  رمضان زاده  ضمن خاطرنشان كردن نكته فوق، افزود: تقويت  وفاق  ملي  در داخل  كشور و ارتقاي جايگاه  ايران  در سطح  بين المللي  تنها راه  حفظ استقلال  و تماميت  ارضي  كشور است .
سخنگوي  هيأت  دولت  درباره  ساز و كارهاي  لازم  براي  ايجاد وفاق  ملي  گفت : توجه  به  آرا و افكار عمومي ، تضمين  سلامت  انتخابات ، رعايت  حقوق  شهروندان  و ايجاد احساس  امنيت  براي  شهروندان  در مقابل  مقامات  حكومت  از ملزومات  برقراري  همبستگي  ملي  است . وي  تأكيد كرد: براي  حفظ امنيت  ملي  و بقاي  كشور لوايح  ارائه  شده  توسط رئيس جمهور بايد در مجلس  تصويب  شود.
رمضان زاده  خاطرنشان  كرد: با رفع  تنش زدايي  در روابط بين المللي ، تأكيد بر صلح  و ائتلاف  كشورهاي  صلح طلب ، جلوگيري  از نقض  حقوق  بشر و بازداشت هاي  خودسرانه ، مي توان  در سطح  بين المللي  و منطقه اي  به  جايگاه  استوار و باثباتي  رسيد.
وي  تأكيد كرد: هيچ كس  موافق  زورگويي هاي  آمريكا در منطقه  نيست  اما تحولاتي  كه  در نوع  روابط بين المللي  رخ  داده  است ، ايجاب  مي كند كه  با آمريكا به گونه اي  برخورد كرد كه  از لحاظ استراتژيك  مانع  از بروز درگيري  شد.

سياسي
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |