گل فروشان حاشيه اتوبان
۲۲ كيلومتر از حاشيه اتوبان هاي منتهي به بهشت زهرا به تصرف گل فروشان و دست فروشان درآمده است.
در حاشيه اتوبان هاي صالح آباد- بهشت زهرا و تهران- قم در روزهاي تعطيل بيش از دو هزار نفر مشغول گل فروشي هستند.
به دليل حضور اين گونه افراد در حاشيه اتوبان، مأموران شهرداري با آنها برخورد مي كنند كه تعقيب و گريز آنان باعث وقوع تصادف با خودروهاي عبوري و خسارات بسيار مي شود.
بيشتر اين دست فروشان ساكن شهرك هاي حاشيه اي اتوبان بهشت زهرا نظير باقرآباد و جعفرآباد هستند كه در روزهاي تعطيل مردان به همراه فرزندان خود اقدام به دست فروشي مي كنند.
|
|
فيش عوارض نوسازي و خدمات در غرب تهران توزيع شد
ملاك محاسبه عوارض درآمد و نوسازي مصوبه هيأت وزيران است
گروه شهري: همزمان با آغاز سال جديد، از سوي شهرداري منطقه پنج؛ توزيع فيش هاي درآمد و نوسازي، كسبي و فيش هاي جديد «خدمات» ميان مالكان ساختمان هاي محدوده اين منطقه آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۵، امسال همزمان با توزيع ۱۱۵ هزار و ۱۹۳ عدد فيش درآمد و نوسازي، علاوه بر آن با استفاده از مصوبه هيأت محترم وزيران تعداد ۱۱۷ هزار و ۹۵۹ عدد فيش «خدمات» نيز ميان مالكان منازل و اماكن تجاري توزيع شد.
رئيس اداره درآمد و نوسازي شهرداري منطقه ۵ ضمن اعلام خبر فوق با اشاره به توزيع بيش از ۴ هزار و ۹۷۸ عدد فيش كسبي ميان مالكان اماكن تجاري منطقه گفت: مدتي است به دليل تغيير بهاي فيش هاي درآمد و نوسازي و صدور فيش هاي جديد موسوم به «خدمات»؛ برخي از شهروندان با ابراز نارضايتي، خواستار توضيح در اين مورد هستند و برخي شايعات نيز در خصوص ميزان محاسبه اين فيش ها در ميان شهروندان منطقه ظهور كرده كه اين شنيده ها به هيچ عنوان واقعيت و مبناي قانوني ندارد.
وي در توضيح دلايل افزايش مبلغ فيش هاي درآمد و نوسازي گفت: به استناد تصويب نامه شماره ۶۰۸۷۴/۲۲۸۵۲- ه مورخ ۳/۱۲/۸۱- هيأت محترم وزيران بهاي اراضي و ساختمان ها مستحدثات براي محاسبه «عوارض نوسازي» در سال ۸۱ به ميزان ۲۵ درصد آخرين ارزش معاملاتي املاك (موضوع ماده ۶۴ قانون مالياتهاي مستقيم مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحيه بعدي آن) تعيين و تصويب شده است.
رئيس اداره درآمد و نوسازي شهرداري منطقه ۵ در ادامه گفت: با عنايت به مراتب مذكور، ملاحظه مي شود كه عوارض نوسازي در سال ۸۱ در شهرداري تهران و توسط مناطق براساس مصوبه فوق الذكر محاسبه و وصول شده است.
وي در خصوص توزيع فيش هاي جديد، موسوم به «خدمات» و نحوه محاسبه ميزان آن گفت: ملاك محاسبه عوارض فيش خدمات ۵۰ درصد عوارض و نوسازي ساليانه املاك و مستغلات است كه در فيش هايي مخصوص و جداگانه با كد (۱۰۵) مشخص شده است.وي در ادامه، با تشريح دلايل و اثرات رواني فيش هاي درآمد و نوسازي و خدمات در سطح مناطق شهرداري تهران گفت: بيش از ۲ دهه است كه ميزان محاسبه اغلب عوارض در شهرداري تهران هر ساله تغيير مي كند، اما تا سال ۸۱ ضريب محاسبه عوارض نوسازي مربوط به ۲ دهه قبل بود كه از سوي هيأت محترم وزيران در آن تجديدنظر شد.
|
|
شناسنامه فني براي پل هاي تهران
مديرعامل سازمان مشاور فني مهندسي شهرداري تهران گفت: براي ۱۲۰ پل فلزي و دائم تهران شناسنامه فني تهيه مي شود.
رئيسي در مصاحبه با واحد مركزي خبر با بيان اينكه پل هاي تهران براساس آيين نامه هاي جديد و نقاط ضعف شناسايي مي شود، افزود: اين موضوع در دستور كار دولت نيز قرار دارد.
وي اضافه كرد: در صورت لزوم طرح مقاوم سازي و استفاده از روكش ويژه پل هاي فلزي نيز اجرا مي شود.
|
|
همايش تخصصي فرهنگ آپارتمان نشيني در تهران
شهردار منطقه ۸ :مشاركت شهروندان در اداره شهر اجتناب ناپذير است
گروه شهري: نخستين همايش تخصصي فرهنگ آپارتمان نشيني با حضور اساتيد و مديران مجتمع هاي مسكوني و تجاري برگزارشد.
در اين همايش شهردار منطقه ۸ تهران ، افزايش حقوق شهروندي ، آشناتركردن مديران آپارتمانها با مسايل آپارتماني و روابط متقابل افراد آپارتمان نشين را از اهداف اين همايش ذكر كرد.
«عباس حاج اميني » گفت : با توجه به روند صعودي رشد جمعيت در تهران ومشكلات و معضلات ، شهروندان به حق و حقوق شهروندي خود دست پيدا نمي كنند.
به گفته وي ، افزايش جمعيت و توسعه روز افزون شهرنشيني سبب تخريب بافتهاي سنتي شهري و رشد قابل توجه آپارتمان نشيني شده است .
وي تبيين فرهنگ آپارتمان نشيني و ايجاد فضاي مناسب و متناسب با عرف جامعه و تبعات اين نوع زندگي اجتماعي را از اهداف برگزاري اين همايش دانست .
اين مسئول شهرداري تهران تصريح كرد: ناهنجاري هاي موجود در شهر ناشي ازعدم تعادل در حقوق شهروندي بوده و اين امر به يك معضل تبديل شده است .
حاج اميني تأكيد كرد : رابطه شهروندان و شهرداري بايد يك رابطه تعريف شده باشد وشهرداري بخش عمده اي از كمبودهاي شهري را جبران كرده و شهروندان بايد بازوان شهرداري باشند.
شهردار منطقه ۸ به تاثير افكار مردم در افكار مديران اجرايي اشاره كرد و خاطر نشان كرد كه حضور مردم و دخالت شهروندان و گروه هاي مردمي در اداره شهر اجتناب ناپذير است .
يك عضو هيأت علمي دانشگاه علم و صنعت نيز در اين همايش ، گفت : افزايش مهاجرت ، بالا رفتن ميزان جمعيت و وجود امكانات در شهرهاي بزرگ به شكل گيري آپارتمان هاي بلند در تهران كمك كرده است .
«مصطفي جعفري » همچنين از ديگر علل رشد آپارتمان هاي بلند در كلان شهرها راكمبود اراضي ، گراني زمين ، بالابودن هزينه خدمات عمومي وصرفه جويي در مصالح ساختماني دانست .
|
|
تعداد خودروهاي تهران ۳۵ درصد بيش از ظرفيت شهر خواهد بود
تا پايان سال جاري تعداد خودروهاي موجود در تهران به بيش از ۳۵ درصد ظرفيت تهران مي رسد.
به گزارش شبكه خبري آسمان آبي، براساس پيش بيني هاي انجام شده طي سال ۸۲ ، ۴۰۰ هزار دستگاه خودروي جديد به تهران اضافه مي شود كه براي سال هاي آينده رشد بيشتري به خود مي گيرد.
افزايش تعداد خودرو و خارج نشدن خودروهاي فرسوده از گردونه شهري سبب شده در حال حاضر تعداد خودروهاي تهران ۲۰ درصد بيشتر از ظرفيت شهر باشد.
به دليل اين افزايش ظرفيت و ترافيك سنگين موجود هر خودرو ۳ برابر حد متعارف روشن مي ماند كه اين موضوع علاوه بر مصرف بالاي سوخت سبب افزايش حداقل ۳ برابر آلودگي هوا مي شود.
|
|
ميني بوس هاي فرسوده از رده خارج مي شوند
گروه شهري: ميني بوس هاي فرسوده با همكاري توليدكنندگان ميني بوس از رده خارج و به جاي آن ميني بوس هاي CNG سوز جايگزين مي شوند.
به گزارش شبكه خبري آسمان آبي، براي تحقق اين امر با دو شركت ايران خودرو ديزل و زامياد كه تنها توليدكنندگان ميني بوس در ايران هستند جلساتي برگزار شده و متقاضيان جايگزين ميني بوس مي توانند از تسهيلات بانكي استفاده كنند.
بنابر پيش بيني هاي انجام شده شركت زامياد كه هم اكنون از موتور CNG سوز ويژه بهره مند هستند به زودي آمادگي اخذ سفارش را خواهد داشت.
در صورت تبديل شدن موتور ديزلي ميني بوسها به موتورهاي CNG سوز از آلودگي اين نوع ميني بوسها به شدت كاسته مي شود.
|
|
دو عضو شوراي شهر تهران:
رفع مشكلات شهر تهران نيازمند عزم ملي است
|
|
عضو شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: شوراي شهر و شهرداري تهران به تنهايي قادر به رفع مشكلات عديده تهران نيستند و رفع مشكلات اين شهر نيازمند عزمي ملي است .
خسرودانشجو درمصاحبه با شبكه خبر سيما افزود: ترافيك در كلان شهرها معلول اتفاقاتي است كه در سالهاي متمادي در مراكز تصميم گيري اين شهرها گرفته شده است كه مشكلات عديده اي براي ساكنان شهرهاي بزرگ ببار آورده است .
وي گفت : عوامل زيادي در ايجاد ترافيك در كلان شهرها بويژه تهران دخيل هستند كه بخش عمده اي از آن ناشي از تبعاتي است كه در سراسر كشور اتفاق مي افتد كه اثرات آن متوجه اين شهرها مي شود كه براي برطرف كردن آن بايد نگرشي متكي بر رفع معضلات و مشكلات جمعيتي ، مهاجرت ، اشتغال و توزيع نابسامان خدمات شهري داشته باشيم .
دانشجو به موانع ايجاد رفت و آمد روان در شهر اشاره كرد و با بيان اينكه موانع متعددي در ايجاد ترافيك روان دخيل هستند و نبايد آنها را جزيي بررسي كردگفت : عوامل مختلفي در ايجاد ترافيك نابسامان تهران دخيل هستند كه هريك از مشكلات عمده جامعه است و مشكلي مانند اشتغال كه از مشكلات كنوني جامعه است در افزايش ترافيك تهران تاثير بسزايي دارد كه رفع اين مشكل تاثيربسزايي در كاهش ترافيك اين شهر خواهدداشت .
عضو شوراي اسلامي تهران تصريح كرد: برطرف كردن مشكلاتي مانند ترافيك تهران نيازمند همكاري سازمانها و نهادهاي مختلف است .
دانشجو در پايان گفت : طرح جامع و عينيت يافتن آن در شهرها و زندگي مردم زمان بر است كه در عين حال بايد با طرحهاي كوتاه مدت وضع موجود ساماندهي شود.
همچنين عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: معضلي مانند ترافيك در تهران با مشكلات كل كشور مثل بيكاري ارتباط مستقيم دارد.
عليرضا واعظي آشتياني افزود: پاسخگونبودن مراكز تصميم گير به موضوع ترافيك عاملي در جهت وضعيت نابسامان اين معضل است .
وي گفت : اگر مراكز مسئول در امر ترافيك پاسخگو بودند و در اين خصوص تدبير و تصميم گيري صحيح مي كردند وضعيت ترافيك تهران اينگونه نبود.
واعظي آشتياني با بيان اينكه بخشي از مشكل ترافيك با اشتغال مرتبط است افزود: هركسي كه در روستا و شهر كوچك خود شغلي پيدا نكرد به فكر تهيه اتومبيلي براي مسافركشي در تهران مي افتد كه تاثير بسزايي در افزايش ترافيك اين شهر دارد.
عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران خاطر نشان كرد: مسئولان امربايد با كارشناسي و تدبيرمشكل ترافيك كلان شهرها بويژه تهران رابرطرف كنند درغيراينصورت و ادامه وضعيت كنوني روزها، تهران به پاركينگ بزرگي تبديل مي شود كه هيچ اتومبيلي حركت نخواهد داشت و شهرراكد مي ماند.
وي در ادامه افزود: مقابله باترافيك ، آلودگي هوا و وقوع زلزله درتهران نيازمند عزم ملي است زيرا شهرداري و شوراي شهر كه نهادي نظارتي است توانايي مقابله بااين مشكلات را ندارند و مقابله با اين مشكلات نيازمند همكاري سازمانها و نهادهاي مختلف است و تا زماني كه اين تعامل ايجاد نشود كارهاي موقتي تاثير مثبتي در كاهش ترافيك تهران ندارد.
|