يكشنبه ۲۵خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۷۷ - jun .15, 2003
مَا أَكْثَرَ الْعِبَرَ وَ أقَلَّ الْإعْتِبَارَ.
پند چه بسيار است و پند گرفتن چه اندك.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
سر مرا بجز اين در حواله گاهي نيست
جز آستان توام در جهان پناهي نيست
كه تيغ ما بجز از ناله اي و آهي نيست
عدو چو تيغ كشد من سپر بيندازم
وزير ارشاد خواستار تشكيل موزه تئاتر شد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با رد شايعه مخالفت اين وزارتخانه با ايجاد موزه تئاتر در فرهنگستان هنر تهران، خواستار ايجاد اين موزه در كشور شد.
به گزارش ايرنا «احمد مسجدجامعي» كه براي شركت در همايش بررسي وضعيت سواحل درياي خزر به مازندران سفر كرده بود، ديروز گفت: ما كاملاً با ايجاد مكان ها و تأسيسات فرهنگي موافق هستيم اما به شرطي كه اين مراكز داراي مجوز باشند.
وي با يادآوري راه اندازي موزه موسيقي در كشور، اولويت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را راه اندازي موزه تئاتر با همكاري نهادهاي دولتي و جامعه هنري اعلام كرد و گفت: داشتن يك مركز به عنوان گنجينه اي از تاريخ افتخار است.
مسجدجامعي با تشريح وضعيت سينماهاي كشور و ورود فيلم هاي خارجي براي رونق بخشيدن به آن اظهار داشت: اين امر نياز به تجربه اجمالي دارد كه پس از اجراي آزمايشي نظرات كارشناسي شده، تصميم نهايي اتخاذ و اجرا خواهد شد.
وي اضافه كرد: عده اي نظرشان بر استفاده از ظرفيت سينماها در نمايش فيلم هاي خارجي بود و جمعي نيز علاقه مند به در اختيار گرفتن فيلم هاي خارجي با زبان اصلي بودند و عده ديگر پيشنهاد كردند كه در باب تاريخ سينما، يكي از بهترين مجموعه ها، بهترين فيلم ها را به نمايش بگذارد كه كميته كارشناسي بعد از بررسي نظرات، نتايج را جهت سياستگذاري آماده خواهد كرد.

مجسمه اي كه در جريان جستجوي موادمخدر پيدا شد
اسكار در بارانداز
018635.jpg
در جريان تجسس مأموران پليس فدرال آمريكا، اف.بي.آي، در باراندازي در لس آنجلس براي دستگيري قاچاقچيان موادمخدر، يكي از سه مجسمه اسكاري كه سه سال پيش ربوده شده بود، كشف شد.
به گزارش ايسنا، مأموران اف.بي.آي گفته اند آكادمي علوم و هنرهاي تصوير متحرك ايالات متحده، تنديس مذكور را كه روز پنجشنبه گذشته پيدا شد، يكي از ۵۵ تنديس گم شده از كارخانه ساخت اين تنديس ها در شيكاگو اعلام كرد.
اين تنديس ها هنگامي كه كارخانه مذكور در نظر داشت  آن ها را با كشتي به لس آنجلس بفرستد، در راه دزديده شدند.
۵۲ عدد از تنديس هاي دزديده شده ۹ روز بعد از سرقت در يك سطل آشغال پيدا شد، اما سرنوشت سه تنديس ديگر همچنان نامعلوم باقي ماند.
در جريان كشف تنديس يادشده كسي دستگير نشده است.

دومين نشست اعضاي خانه موسيقي
دومين نشست صميمانه اعضاي خانه موسيقي در ساعت ۱۸ و ۳۰ روز سه شنبه ۲۷ خرداد در تالار وحدت برگزار مي شود.
در اين نشست كه از سوي هيأت مديره خانه موسيقي ترتيب داده شده است، اعضاي خانه موسيقي در نشستي گرم و صميمي با يكديگر به بحث و گفت و گو مي پردازند. يكي از اعضاي هيأت مديره خانه موسيقي به خبرنگار همشهري گفت: با توجه به مشكلاتي كه در فرستادن كارت دعوت و رسيدن آن به دست اعضاء وجود داشت، تصميم گرفتيم از طريق مطبوعات و با اعلام عمومي اعضاء را به اين نشست صميمي دعوت كنيم. لذا اين اعلام به منزله دعوت از اعضا تلقي مي شود.
قرار است در اين نشست گزارشي از فعاليتهاي چند ماهه اخير خانه موسيقي به اعضاء داده شود.

غرفه فرهنگ و هنر ايران در جشنواره ونيز گشايش يافت
غرفه  فرهنگ ، هنر و تمدن  ايران  در پنجاهمين  جشنواره  دوسالانه  ونيز در ايتاليا، جمعه  شب  با برگزاري  مراسم  ويژه اي  آغاز بكار كرد.
به گزارش  ايرنا، بهرام  قاسمي  سفير جمهوري  اسلامي  ايران  در ايتاليا در جمع  گروهي  از استادان  دانشگاه هاي  ايتاليا، شرق شناسان ، خبرنگاران  و هنرمندان  ايراني  و خارجي  حاضر در اين  مراسم  گفت : تاثير عميق  تمدن  و فرهنگ  كهن  ايران  در تمامي  جهان  بويژه  اروپا و ايتاليا قابل  مشاهده  است .
بهرام  قاسمي  افزود: جريان  تمدن سازي  و فرهنگ  پروري  نزد ايرانيان  هيچگاه  متوقف  نشده  است .
در جشنواره  دوسالانه  «روياها و تضادها» كه تا پنج  ماه  آينده  ادامه  دارد جلوه هاي  فرهنگي  و تمدني  ۶۲ كشور از جمله  ايران  كه  براي  نخستين  بار در اين  همايش  بزرگ  شركت  كرده ، عرضه  شده  است .
علاوه  بر اين  بخش ، با همكاري  رايزني  فرهنگي  جمهوري  اسلامي  ايران  در ايتاليا، آثار گروهي  از هنرمندان  ايراني  در زمينه  تنديس  و پيكره ، نقاشي ، ويديو پروژكشن ، زيست  بوم  و محيط زيست ، سنن ، آداب  و رسوم  در جشنواره  ونيز ارائه  شده  است .
بيش  از شش  هزار خبرنگار كه  ۷۰ درصد آنان  از كشورهاي  ديگر هستند براي  بازديد از اين  جشنواره ، به  شهر ونيز آمده اند.

مديرعامل انجمن سينماي دفاع مقدس:
سينماي مخاطب محور مورد حمايت قرار مي گيرد
«محمدرضا شرف الدين» مدير عامل جديد انجمن سينماي دفاع مقدس گفت: بخشي از سينماي ارزشي كه توانايي جذب مخاطب را داشته باشد، مورد حمايت قرار مي گيرد.
وي در گفت وگو با ايرنا تأكيد كرد: فيلمهاي ارزشي بايد توانايي بازگشت سرمايه را داشته باشند و سينماي دفاع مقدس، زماني ارزشمند است كه جزيي از زندگي مردم شود.
شرف الدين افزود: در دوره جديد، سياستهاي گذشته انجمن سينماي دفاع مقدس مبني بر پرداخت وام بلاعوض به تهيه كنندگان، اجرا نمي شود. مدير عامل انجمن سينماي دفاع مقدس از تشكيل شوراهاي كارشناسي براي انتخاب آثار حمايتي خبر داد و افزود: شوراهاي كارشناسي شامل همه بخشهاي مربوط به سينماي دفاع مقدس مي شود.
به گفته شرف الدين، سياستهاي جديد انجمن سينماي دفاع مقدس بزودي اعلام مي شود.
وي، خواستار مشاركت افراد علاقه مند و دلسوز و تعامل جدي نهادهاي فرهنگي با انجمن سينماي دفاع مقدس شد.

دفترچه سياست هاي سينمايي سال ۸۲ منتشر شد
دفترچه  سياست  ها و برنامه هاي  معاونت  امور سينمايي  و سمعي  و بصري وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي براي  سال  ۱۳۸۲ منتشر شد.
به  گزارش  واحد مركزي  خبر، در اين  دفترچه  ۹ صفحه اي ، اهداف و محورهاي  اصلي  فعاليت ، خط مشي  و جهت گيري  هاي  اصلي  معاونت  سينمايي در هشت  بخش  تنظيم  شده  است .
توسعه  كاركردهاي  فرهنگي  و اجتماعي  هنر صنعت  سينما براي  تقويت  مباني ملي  و اعتقادي  با تكيه  بر هويت  ايراني ، اسلامي ، كسب  نقش  و جايگاه شايسته  براي صنعت  سينما در نظام  فرهنگي ، اجتماعي  و اقتصادي  كشور و بدست  آوردن  سهم  مناسب  براي  توليدات  سينمايي   ايران  در مجامع  و بازارهاي  جهاني ، ازجمله  اهداف  كلان امورسينمايي  دردفترچه سياست  هاي  سال  ۸۲ است .
كاهش  تصدي  گري  دولت  در فعاليت  هاي  حرفه اي  و حمايت  از شكل  گيري  و رشد بخش  خصوصي  و تعاوني  كارآمد و تقويت  نقش  و جايگاه  تشكل  هاي  صنفي  و تخصصي ، تقويت  جايگاه  نقش  سينما در اقتصاد و درآمد ملي ، بكارگيري  و هدايت  امكانات  و منابع  ملي  در بخش  گسترش  كمي و ارتقاي  كيفي  توليدات از جمله  بخش  هاي  اصلي  خط مشي  و جهت گيري  هاي  اصلي  معاونت  سينمايي  در اين  دفترچه  ذكر شده  است .
محورهاي  اصلي  برنامه  معاونت  امور سينمايي  و سمعي  و بصري  وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش  سازمان  و تشكيلات ، توليد، توزيع ، نمايش  و توسعه  منابع  انساني  از ديگر بخش  هاي  دفترچه  سياست  هاي  سينمايي  كشور در سال  ۸۲ است .

ماتريكس، سگداني و نمايش ترومن در شب فيلمنامه
فيلم هاي هفته جاري برنامه شب فيلمنامه با عنوان چهل روز، چهل فيلم از سوي مدرسه كارگاهي فيلمنامه نويسي حوزه هنري اعلام شد.
به گزارش ستاد خبري حوزه هنري «نمايش ترومن» ساخته «پيتروير» با بازي «جيم كري وادهريس» در روز يكشنبه ۲۵ خردادماه، «ميز ري» ساخته «راب راينز» با بازي «جيمز كان وكتي بيتس» در روز دوشنبه ۲۶ خردادماه، «كشتزارهاي مرگ» ساخته «رولند جافي» با بازي«سام واترسون » و«هينگ اس نگور » در روز سه شنبه ۲۷خرداد، « يك روز خوب » ساخته « مايكل هوفمان » با بازي «جورج كلوني و ميشل فايفر» در روز چهارشنبه ۲۸ خرداد ،«ماتريكس» ساخته «اندي و لاري واچوفكسي» با بازي «كيانور يوز و لارنس فيشبرن» در روز پنج شنبه ۲۹ خرداد و «سگداني» ساخته «كونتين تارانتينو» با بازي «هاروي كاتيل و تيم راث» در روز جمعه ۳۰خرداد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمد عطريانفر
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org

سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲

دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامك
يادگار
* شاه اسماعيل صفوي، ۱۵ ژوئن سال ۱۵۰۲ ميلادي چند ماه پس اعلام پادشاهي خود دستوري براي احياء صنعت فرش ايران به همان گونه كه در عصر ساسانيان بوده صادر كرد كه در آن تأكيد بر بازگشت به اصالت قديم فرش ايران و استفاده از نقش و تصوير گياهان و حيوانات شده بود.
* در پي استقرار محمدعلي شاه قاجار در باغ شاه (پادگان حر) كه در آن زمان بيرون از دروازه هاي تهران بود و دستگيري تني چند از رجال مخالف خود و مغرض خواندن آنان و سپردن انتظامات پايتخت به واحدهاي قزاق به فرماندهي پالونيك، افسر روس، از اواخر خردادماه ۱۲۸۷ مخالفت با شاه از شيراز آغاز شد و بزرگان شيراز از بزرگان شهرهاي ديگر خواستند كه عزل محمد علي شاه را تقاضا كنند. طولي نكشيد كه بزرگان كرمان، اصفهان و ظرف پنج روز چند شهر ديگر از جمله تهران نيز به پا خاستند.
* طبق نوشته اراتوستنس و محاسبات تقويمي، شهر تروا ۱۱ ژوئن سال ۱۱۸۴ پيش از ميلاد به دست يونانيان تسخير و ويران شد. هومر شاعر نابيناي يونان باستان در ايلياد به توصيف جنگ افسانه مانند تروا پرداخته است. شهري كه ويران شده هفتمين شهري است كه هر يك پس از ديگري در همان محل و بر روي ويرانه هاي يكديگر نه چندان دور از رود گرانيكوس ساخته شده بودند. طبق سنگ نوشته باقي مانده از آن زمان، ويران شدن تروا در سال ۱۲۰۸ پيش از ميلاد و به روايت هرودوت ۳۲۵۳ سال پيش و با تاكتيك خاص و خدعه (داستان برجاي گذاردن اسب چوبي كه چند جنگجو در شكم آن پنهان شده بودند و...) اتفاق افتاده است.
* اسكندر مقدوني ۱۳ ژوئن سال ۳۲۳ پيش از ميلاد (۲۳ خرداد ۲۳۲۶ سال پيش) از بيماري كه در شهر همدان به آن دچار شده بود در بابل (جنوب عراق) در ۳۲ سالگي درگذشت.
ماندگار
از زمان نصب مجسمه ابوالقاسم فردوسي، در ميدان فردوسي شهر تهران درست
۴۴سال مي گذرد (نصب مجسمه در ۱۳۳۸ هجري خورشيدي صورت گرفت). فردوسي كه ۱۰۲۰ ميلادي درگذشت، عمر خود را وقف خدمت به وطن و زبان فارسي كرد.
* دكتر الويس آلزايمر كه در اين روز در سال ۱۸۶۴ در آلمان به دنيا آمد يك روانپزشك و آسيب شناس بود كه ضمن بررسي روي انواع بيماري هاي مربوط به نقصان حافظه متوجه شد كه شديدترين نوع اين بيماري بر اثر از ميان رفتن سلول هاي مغز در بخشي كه مربوط به حافظه است روي مي دهد كه يك بيماري مزمن در حال پيشرفت است و از آنجا كه سلول هاي مرده مغز نمي توانند جانشين به دست آورند، تنها راه اين است كه مرگ آنها را به تاخير انداخت. از آن زمان اين بيماري به نام او به آلزايمر معروف شده است.
* ۱۱ ژوئن زادروز نلسون ماندلا مرد بزرگ معاصر است كه در ۱۹۱۸ به دنيا آمد. استقامت او در مبارزه، علاقه اش به حقوق و رفاه بشر، آزادي و دمكراسي، و حل مسائل ملل با توسل به قوانين بين المللي و از طريق داوري و رد هرگونه تجاوز و جنگ، اظهر من الشمس است و نياز به توصيف بيشتر ندارد.
* ديروز زادروز دكتر ارنستو (چه) گوارا پزشك آرژانتيني و قهرمان انقلاب هاي سوسياليستي آمريكاي لاتين بود كه سال ۱۹۲۸ پا به عرصه وجود گذارد.
*انريكو برلينگوئر كه ۱۲ سال بر حزب كمونيست ايتاليا رهبري كرد در اين روز در سال ۱۹۸۴ درگذشت. وي معتقد بود كه اگر اشتياق به يك ايدئولوژي از جواني در يك فرد تقويت نشود، بعداً به سهولت مي توان راه او را تغيير داد. اوعقيده داشت كه بناي سوسياليسم در هر كشور متفاوت و بستگي به فرهنگ ملي و شرايط زندگي آن ملت دارد و نمي توان يك الگو را بكار برد. به نظربرلينگوئر تا زماني كه يك حزب از حوزه سوسياليسم خارج نشود
نمي توان آن را از اين جرگه خارج كرد. تغيير روش دليل خروج از يك ايدئولوژي نيست. احزاب بايد استقلال فكر و عمل داشته باشند تا از انتقاد و شكست دور بمانند. نفوذ در تصميم گيري هاي احزاب باعث شكست آنها و در نتيجه شكست كمونيسم خواهد شد. مفسران رسانه ها اين اظهارات برلينگوئر را پيدايش كمونيسم اروپايي عنوان داده اند.
منبع مطالب دو بخش بالا: www.iranianshistoryonthisday.com
روزگار
خريد و فروش، واريز و برداشت پول از حساب، سفارش دارو، رزرو و خريد بليت هواپيما، خواندن كتاب و روزنامه و شنيدن و ديدن اخبار راديـو- تلويزيون و هرگونه مكاتبه از طريق اينترنت در هشت سال اخير امري عادي شده است. آنچه كه تازگي دارد فايل كردن دادخواست طلاق و اعلام جدايي موقت كه لازمه وقوع طلاق است از راه اينترنت است كه كاري نوظهور خوانده شده و احتمال داده شده است كه به تدريج تسليم دادخواست هاي ديگر هم به مراكز قضايي اينترنتي شود. برخي جامعه شناسان تسليم دادخواست اينترنتي طلاق را كه فرم هاي آن در شبكه قرار دارد عملي لازم براي رفع فرار مردم در كشورهاي مسيحي از ازدواج خوانده اند، زيرا كه تشريفات سخت، پرهزينه و طولاني طلاق بسياري از مردان و زنان اين كشورها را از ازدواج رسمي و دائمي ترسانده و متوجه ازدواج هاي خودماني (كامان لا) و كانو نانت (بدون ذكر دائمي بودن نكاح در قرارداد ازدواج) كرده است.
* اين روزها خبر جالب روزنامه هاي آمريكا مكاتبه اينترنتي همزمان يك سرهنگ
۵۰ ساله ارتش آمريكا به نام قاسم صالح با بيش از ۵۰ زن در نقاط مختلف اين كشور و دادن تقاضاي ازدواج به آنان و زير قول خود زدن است. سرهنگ صالح تا يك ماه پيش در افغانستان مستقر بود و بيشتر اين مكاتبات از آنجا صورت گرفته است. به نظر بسياري از حقوقدانان عمل او نمي تواند مجرمانه باشد زيرا كه از مرحله مكاتبه و خواستگاري تجاوز نكرده است.
پرسش هاي پزشكي
دكتر پيتر گات در شماره ۱۳ ژوئن جاري روزنامه هاي آمريكا به يك پرسش پزشكي چنين پاسخ داده است: افراط در مصرف غذاهاي چرب باعث افزايش چربي در بزاق و كرم خوردگي و ايجاد حفره در دندان ها مي شود. جوانان مخصوصاً بايد متوجه اين مسئله باشند.

داستانك
زمان توقف
چراغ راهنما، قرمز شد و صف طولاني اتومبيل ها خيابان را پوشاند. دود، شلوغي و گرماي تيرماه كسل كننده بود.
پسرك گل فروش با يك دسته گل رز تازه، لابلاي اتومبيل ها مي شتافت: «خانم! يه گل بخريد، آقا! گل نمي خواهيد؟ گل، گل...»
از پشت شيشه يك ماشين به گل ها اشاره كرد، شيشه اتومبيل پايين آمد. گل ها را به خانم و آقاي جوان و خوش پوشي كه بر روي صندلي جلو نشسته بودند، نشان داد.
داشت بازار گرمي مي كرد كه ناگهان به صندلي پشت خيره شد، صدايش بريد و نفسش بند آمد. نگاهش با نگاه همكلاسي اش حميد، كه در صندلي عقب لميده بود تلاقي كرد.
پدر همكلاسي اش گفت: همه گل ها چند؟ هان،گل پسر! دسته گلت  چند است؟
ولي او گويا نه مي ديد و نه مي شنيد چراغ سبز شد و اتومبيل ها به راه افتادند. پسرك گل فروش به چهره همكلاسي اش كه از شيشه عقب ماشين به او نگاه مي كرد، خيره ماند. سيد احمد عسكري

گشتي در دنياي خبرها
هواپيمايي تخيلي
واشنگتن: چند روز قبل يك دانشجوي ۱۸ ساله در آمريكا سايتي در اينترنت راه اندازي كرد كه در آن براي يك شركت هواپيمايي تبليغ شده بود. جذاب ترين پيشنهاد اين شركت، بليت ۸۹ دلاري براي پرواز از آمريكا به جزاير هاوايي بود آنهم در حالي كه بليت چنين پروازي معمولاً چندين برابر اين مبلغ است.
به همين دليل مردم با مشاهده اين تبليغ صدها بليت هاوايي خريداري كردند اما پس از چند روز مشخص شد چنين شركت هواپيمايي اي اصلا وجود خارجي ندارد و دانشجو براي مزاح اقدام به تبليغ اين شركت خيالي روي اينترنت كرده است.
عاقبت نوشيدن نوشابه رقيب
نيويورك: يك راننده شركت نوشابه سازي كوكاكولا به جرم نوشيدن نوشابه شركت رقيب (پپسي كولا) حكم اخراج خود را دريافت كرد.
اين راننده كه به مدت ۱۲ سال براي شركت كوكاكولا كار مي كرد، داخل يك مغازه يك قوطي نوشابه پپسي كولا نوشيد كه يكي از عوامل شركت كوكاكولا او را شناسايي و موضوع را به رئيس شركت گزارش نمود و رئيس هم تصميم گرفت راننده را اخراج كند. اين راننده عليه تصميم رئيس به دادگاه شكايت كرده است.
حمله جيرجيرك ها
لس آنجلس: حمله جيرجيركها به مناطقي از غرب آمريكا باعث از بين رفتن مزارع كشاورزي و ايجاد راه بندانهاي گسترده در اين منطقه شده است. اين جيرجيرك ها روزها به محصولات كشاورزي لطمه وارد مي كنند و شب ها روي جاده ها و خيابان ها رژه مي روند كه وجود آنها باعث لغزنده شدن سطح آسفالت مي شود. مقامات محلي تاكنون ۷۰ هزار دلار براي مبارزه با جيرجيرك ها هزينه كرده اند اما تنها سرد شدن هوا آنها را فراري خواهد داد.
ساكت كردن نوزاد
برلين: پرستاري كه از صداي گريه و شيون يك نوزاد ۴ روزه در بيمارستان به ستوه آمده بود، پستانك نوزاد را با چسب به دهان وي چسباند. وي پس از اينكه نتوانست نوزاد را ساكت كند، با استفاده از چند چسب زخم، پستانك را به دهان نوزاد چسباند تا او آرام شود. البته در جريان اين حادثه آسيبي به نوزاد وارد نشد ولي قرار است پرستار پس از تنبيه شدن به بخش ديگري از بيمارستان منتقل شود.
تاكسي الاغ
آلباني: اخيرا مرز مشترك آلباني و يونان به يك مكان پر رفت و آمد تبديل شده اما براي عبور از مرز بايد از يك كوهستان نسبتا مرتفع عبور كرد.
به همين دليل مرزنشينان آلبانيايي دست به ابتكار جالبي زده اند و تاكسي الاغ راه اندازي كردند. در نزديكي مرز چندين الاغ كه تابلو تاكسي روي سر آنان نصب شده، مسافران را از داخل يونان سوار كرده و در آنسوي كوهستان در كشور آلباني پياده مي كنند كه هزينه اين سفر كوتاه در حدود ۳۰/۲ دلار است.
عروسي زير آب
بمبئي: يك مرد و زن هندي ديروز در آسمان به عقد يكديگر درآمدند. اين زوج ماجراجو در ارتفاع ۱۶ متري سطح زمين خود را به يك طناب ضخيم متصل كردند و در آنجا حلقه ازدواج با يكديگر رد و بدل نمودند. اما نكته جالب تر اينكه قرار است مراسم ازدواج آنها زير آب صورت بگيرد. آنها قصد دارند با پوشيدن لباس غواصي زير آب مراسم عروسي برگزار كنند كه ۵ ميهمان حاضر در اين عروسي نيز لباس غواصي خواهند پوشيد. به همين دليل اين زوج از يك ماه قبل در كلاس هاي فشرده غواصي شركت كرده اند.
هنرپيشه كيف قاپ
ريودو ژانيرو: شهر خدا يكي از پرفروش ترين فيلمهاي سينمايي در كشور برزيل بوده است. ديروز اعلام شد يكي از هنرپيشه هاي اين فيلم به جرم كيف قاپي توسط پليس دستگير شده است. يك بازيگر ۱۹ ساله كه نقش معتاد فراري را در فيلم بازي مي كرد، ديروز داخل يك اتوبوس درون شهري، كيف پول يكي از مسافران اتوبوس را قاپيد اما ساير مسافران مانع از فرار وي شدند. حداكثر مجازات وي ۴ سال حبس خواهد بود.
مواد مخدر به جاي ماهي
پاريس: يك ماهيگير فرانسوي به جاي صيد ماهي، ۳۰ كيلوگرم مواد مخدر از رودخانه اي در حاشيه جنوبي شهر پاريس صيد كرد. در محموله صيد شده اين ماهيگير ۲۹ بسته حاوي مواد مخدر به چشم مي خورد. پايين رفتن سطح آب رودخانه به دليل گرماي شديد هوا باعث شد تا مواد مخدر در بستر رودخانه نمايان شود.
اين ماهيگير، كليه محموله را در اختيار پليس قرار داد.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۵ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۴۵ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و ۴۸ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه  شهر: نمايشگاه نقاشي هانيبال الخاص از چهره شاعران معاصر/ همراه با شعرخواني و نقد شعر/ ۲۵ تا ۲۸ خرداد/ پاسداران، اقدسيه، گلستان جنوبي، پلاك ۲۲/ تلفن: ۲۸۰۲۰۵۸
* نگارخانه الهه: نمايشگاه عكس برديا سعدي نژاد/ تا ۲۹ خرداد/ خيابان آفريقا، گلفام، شماره ۴۷/ تلفن: ۲۰۵۴۱۲۸
* نگارخانه والي: نمايشگاه نقاشي مريم بيرقي/ تا ۲۷ خرداد/ ميدان ونك، خدامي، پلاك ۸۶/ تلفن: ۸۰۴۷۶۹۸
* گالري آريا: نمايشگاه نقاشي ثمينه سروقد مقدم/ تا ۲۶ خرداد/ خيابان ولي عصر، سه راه عباس آباد/ كوي زرين، پلاك ۱۱/ تلفن: ۸۷۱۶۴۰۱
* نگارخانه سيحون: نمايشگاه آثار زنده ياد منصور قندريز/ ۳۱ خرداد تا پنجم تير/ خيابان خالد اسلامبولي، كوچه چهارم، شماره ۳۰/ تلفن:  ۸۷۱۱۳۰۵
* نگارخانه منصوره حسيني: نمايشگاه نقاشي گروهي دكوراسيون، مجسمه و سفال آثار ناصر، پروين و منصور عزيزي، پونه جعفري نژاد و روزبه  كمالي/ تا ۲۹ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۱/ خيابان آفريقا، گلشهر.

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |