يكشنبه ۲۵خرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۷۷ - jun .15, 2003
يك بازي بزرگ با برنامه بزرگ چگونه برگزار شد
018645.jpg
گروه ورزشي: ديدار دو تيم پرسپوليس و استقلال انجام شد، جدا از نتيجه بدست آمده انجام اين بازي براي فوتبال ما امتيازات خاصي داشت.
گذر از چنين آزمايش بزرگي چه از ديدگاه مديريت و چه از منظر فني
مي تواند براي ما تجربه خوبي باشد. هميشه اجراي بازي اين دو تيم دردسرهاي جانبي بسياري براي فدراسيون و مسئولين داشته است.
تقابل دو خواسته در يك ورزشگاه كه تماميت سرمايه اجرايي ما در يك بازي است، كار آساني نيست. شرايط موجود براي تماشاگران فوتبال به گونه اي است كه احساس مي كنند در هر بازي بايد تيم موردعلاقه شان به پيروزي برسد و اگر هر اتفاقي مخالف اين خواسته شكل بگيرد، پرخاشگري، اعتراض ،گاه هتاكي و تخريب شدت مي گيرد. ورزشگاه آزادي انصافاً شرايط مناسبي پيدا كرده است، در واقع اين نياز ورزش فوتبال بود كه ورزشگاه آزادي حس مي كرد و بايد در اين مقطع اتفاق مي افتاد و شرايط آرماني درورزشگاه به وجود مي آمد.
در ايجاد آرامش و فضاي مناسب براي ورزشگاه عوامل زيادي دست دارند كه مهم ترينش ايجاد فضاي مناسب توسط رسانه ها و آماده نمودن زمينه بازي است. بايد ببينيم اين فضا را شرايط رسانه ها به وجود آورده اند يا خير؟ به نظر مي رسد نقش روابط عمومي فدراسيون فوتبال در اين ميان مي تواند مهم باشد.
روابط عمومي فدراسيون از چند هفته مانده به انجام اين بازي مي تواند به گونه اي اخبار و گزارشهاي خود را دراختيار مطبوعات قرار دهد كه به ايجاد فضاي مطلوب كمك كند. در اين راه گرچه روابط عمومي كار خود را در چارچوب اصول كار انجام داده است اما در شرايط ويژه و حساس پرسپوليس و استقلال به فعاليتي ويژه نياز است تا با شناخت كافي از موقعيت فوتبال، بيشتر به علم جامعه شناسي متكي شويم و براساس معيارهاي اجتماعي ورزش و نقش پديده اي به نام فوتبال فضا را مجهز نمائيم. ايرادي بر روابط عمومي نيست، اين يك خواسته خارج از چارچوب و حركت عادي است، منظور فعاليت روابط عمومي در چنين روزهايي بايد علاوه بر گستردگي، بسيار با تدبير و برنامه ريزي باشد.
رسانه ها نيز جدا از برنامه هاي طراحي شده فدراسيون فوتبال بايد با شناخت از جامعه خود زمينه را براي ديداري كه درخور فوتبال مي باشد مهيا نمايند، بدون آنكه از حساسيت بازي بكاهند، اما نگاه آنها به مقطع يادشده مهم جلوه مي كند.
انتخاب داور نيز از مواردي است كه بايد با ظرافت و حساسيت خاصي صورت پذيرد. در اين مورد چندان اشتباه نكرده ايم و هميشه جواب درستي گرفته ايم و تقريباً در انتخاب داور شناخت داشته ايم. مهم ترين عامل به
سازماندهي و مديريت اداره مسئولين برگزاري و مراقبت در زمان بازي برمي گردد. اين بخش از مديريت مي تواند كمترين عكس العمل را در تماشاگران به وجود آورد و مسير خواسته هاي آنها را به نوعي هموار كند تا واكنش منفي به وجود نيايد. در ديدار دو تيم پرسپوليس و استقلال از اين نظر و در كل در برگزاري اين بازي مهم موفق بوديم و جاي خسته نباشيد هم دارد.

شيرجه روهاي برتر ايران در راه قهرماني آسيا
گروه ورزشي: مسابقات  انتخابي  تيم  ملي  گروههاي  سني  شيرجه  هفتم  تا نهم  تيرماه  دراستخر مجموعه  ورزشي  آزادي  برگزار مي شود. افراد برتر اين  مسابقات  در اردوي تداركاتي  حضور خواهند يافت  و سپس  به  عنوان  نمايندگان  شيرجه  كشورمان در مسابقات  شيرجه  قهرماني  آسيا كه  در شهريور در ماكائوبرگزارمي شودشركت  خواهند كرد.
مسابقات  انتخابي  تيم  ملي  گروههاي  سني  شيرجه  كشورمان  در ۳ گروه  ۱۲تا ۱۳ سال ، ۱۴ تا ۱۵ سال  و ۱۶ تا ۱۸ سال  انجام  مي شود كه گروه  سني  اول شامل  متولدان  سالهاي ۷۰-۱۳۶۹، گروه  سني دوم  شامل  متولدان سالهاي  ۶۸-۱۳۶۷ و گروه  سني  سوم شامل  متولدان  ۶۶-۱۳۶۴ خواهد بود.

۷۰ دستگاه اتوبوس در ديدار تيم هاي استقلال و پرسپوليس خسارت ديده است
گروه ورزشي:معاون  امور بهره وري  شركت  واحد گفت : ۷۰ دستگاه  اتوبوس  شركت  واحد درديدار تيم هاي  استقلال  و پرسپوليس  تهران  خسارت  ديده  است .
«حسين  تيموري  كرماني» گفت :شركت  واحد روز جمعه  تعداد ۸۵۰ دستگاه  اتوبوس  را در اختيار علاقه مندان  به فوتبال  قرار داده  بود تا آنان  را از ميادين  مختلف  شهر به  ورزشگاه  آزادي تهران  برساند.وي  ادامه  داد: از اين  تعداد، ۷۰ دستگاه  اتوبوس  از سوي  برخي  تماشاگران تخريب  شد كه  مبلغي  معادل  ۲۱ ميليون  و ۹۳۰ هزار و ۹۰۰ ريال  به  شركت واحد خسارت  وارد شد.
معاون  امور بهره وري  شركت  واحد افزود: همچنين  ۱۴۰۰ دستگاه  ميني بوس براي  اعزام  علاقه مندان  به  ورزشگاه  آزادي  و ۱۰۰۰ دستگاه  ميني بوس  براي برگشت  آنان  از ورزشگاه  درنظر گرفته  شده  بود كه  تاكنون  خسارت هاي  وارده  براين  خودروها مشخص  نشده  است .

پاسخ رئيس فدراسيون فوتبال
در پي درج مطلبي در صفحه ورزشي همشهري ۱۲ خرداد ۸۲، محمد دادكان رئيس فدراسيون فوتبال در نامه اي ضمن گلايه و انتقاد از نويسنده مطلب، به بعضي مطالب مطرح شده پاسخ داد. در اين نامه آمده است: تيم غنا به جهت بارندگي شديد و در نظر نگرفتن جايزه براي تيم چهارم حاضر به بازي با ايران نشده است و تيم ايران آمادگي لازم را براي انجام مسابقه داشته و اين سرباز زدن از بازي با ايران ضعف تيم و مسئولان غنايي را مي رساند ولي شما به گونه اي عنوان نموديد كه گويا غنايي ها به دلايل ديگر مقابل ايران بازي ننمودند.
اينكه فوتبال ايران را پرتنش و پرنوسان خوانديد ابهاماتي را به وجود مي آورد و سئوالاتي را جهت اذهان عمومي دربردارد. جا داشت اين تنش و نوسان را كامل ذكر مي كرديد تا هم بنده متوجه مي شدم و هم علاقه مندان به فوتبال، اصولاً فعال بودن تيم هاي ملي يك كشور و شركت در تورنمنت هاي مختلف در سطح جهان از سوي فيفا يك امتياز براي فوتبال ملي كشورهاي عضو درنظر گرفته مي شود و روشن و واضح است كه مسئولان عالي رتبه فيفا و كارشناسان خبره آنها كه بنده اخيراً جلسات متعددي در سفر به مقر فيفا با ايشان داشتم خيلي بيشتر از شما اطلاعات راجع به صلاح فوتبال ملي كشورها دارند...
...علم روز ورزش و فوتبال گم نشده است و تمام كارشناسان تربيت بدني، كميته المپيك و فدراسيون فوتبال در راه اعتلا و ارتقاي علم ورزش و فوتبال تلاش پيگير و دامنه داري را سرلوحه امور خويش قرار داده اند...
... فوتبال امروز دستخوش مديريت هاي احساسي نيست ولي افتخار دارد كه اعلام كند داراي مديراني است كه احساس دارند و عشق، احساس و عشق به مردم و علاقه مندان به فوتبال و صاحبان اصلي آن. احساس دارند به اينكه دست ابي لهب هايي كه قصد دارند از اين نمد براي خود كلاه و كيسه بسازند قطع كنند و ديگر اجازه ندهند وارد اينگونه مقولات شوند. بنده افتخار مي كنم كه ميل هاي زورخانه  بر دوش دارم ولي مانند خيلي ها ننگ لمپن  پروري و ميل افيون بر دوش ندارم.مرگ فوتبال فرا نرسيده است فوتبال تازه وارد دوره هاي جديدي از شكوفايي و ترقي شده است كارهاي ريشه اي در فوتبال را شما نمي بينيد ولي مردم عزيز و فوتبال دوست مي بينند و خود بزرگترين قاضي براي تشخيص سره از ناسره هستند. با غوغاسالاري مردم را نااميد ننماييد.

سمينار علم و كشتي
گروه ورزشي: نخستين سمينار بين المللي علم و كشتي صبح و بعدازظهر ديروز در سالن اجتماعات آكادمي ملي المپيك برگزار شد.
در اين سمينار، محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي طي سخناني گفت: كشتي احتياج به حمايت هاي علمي دارد و اين حمايت ها تنها از عهده تحصيل كرده هاي ورزش كشور در اين رشته برمي آيد.
وي افزود: بدون توجه به ابعاد علمي و بهره گيري از يافته هاي جديد نمي توان در ورزش و بالاخص ورزش كشتي موفق بود.

خبرهايي از واليبال
مدارك ۷ كشور جهان به تهران رسيد
گروه ورزشي: به تدريج مدارك تيمهاي شركت كننده در دوازدهمين دوره رقابتهاي واليبال جوانان جهان در حال كامل شدن است. تا ديروز مدارك ۷ كشور (آلمان، ايتاليا، چين، كره جنوبي، اسلواكي، لهستان و بلغارستان) به تهران رسيد. به گفته درخشنده مسئول روابط بين الملل فدراسيون واليبال تا ۴۸ ساعت آينده با كامل شدن مدارك، مقدمات صدور رواديد تيمهاي شركت كننده از سوي سفارتخانه هاي ايران در اين كشورها فراهم خواهد شد. دوازدهمين دوره مسابقات واليبال جوانان جهان اول شهريور ماه سال جاري با حضور۱۶ تيم براي نخستين بار به ميزباني ايران برگزار مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |